abonnementen ibood.com bol.com
pi_169590847
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De bestemmingsplannen staan efficieny ook behoorlijk in de weg. Wil je een winkel beginnen op een plek waar mensen makkelijk met de auto kunnen komen zoals buiten de stad / centrum? Mag niet. Wil je bestaande kantoorpanden ombouwen tot woningen? Kan niet.
En intussen overal betaald parkeren omdat mensen perse allemaal naar het centrum moeten om een boodschap te doen, intussen moet jan modaal elke dag forenzen tussen vinexwijk en industrieterrein omdat de overheid heeft bepaalt dat dit niet bij elkaar mag etc.

Ik bedoelde ook niet dat er geen regels moeten zijn maar de bestemmingsplannen zorgen wel voor veel van de problemen op dit moment. Laat de regels iets meer los en je krijgt meer de situatie zoals in Frankijk: Buiten de stad grote winkels waar je makkelijk kan parkeren en de stadscentra zijn gezellig met kleinere winkeltjes waar je heen gaat voor de stad en niet omdat je naar de blokker moet.
Daarmee spreid je het verkeer al veel meer.
Hoe moet het goed zijn, dat iedereen dan de auto moet pakken om naar de blokker te gaan? :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:59:30 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169590911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:56 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoe moet het goed zijn, dat iedereen dan de auto moet pakken om naar de blokker te gaan? :')
Dat moet niet, het kan.
Je kan ook gewoon op de fiets en aangezien de meeste mensen niet in het centrum wonen maar erbuiten is dat waarschijnlijk nog dichterbij ook.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169596740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat moet niet, het kan.
Je kan ook gewoon op de fiets en aangezien de meeste mensen niet in het centrum wonen maar erbuiten is dat waarschijnlijk nog dichterbij ook.
Ik denk dat je de afstanden behoorlijk onderschat, of het fietsvermogen van de Nederlander behoorlijk overschat.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_169596937
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Ik wil mod worden.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:23:26 #105
448036 Achterhoker
Try Hard, Die Hard
pi_169596983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeŽn van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd. :D

De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeŽn ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken. Ze zijn juist bedoeld om mensen de auto uit te krijgen.

Kortom, bovenstaande artikel is Wij van WC-eend-gehuil van een stel autisten die hun levensstijl niet willen aanpassen.
Weet niet waar je die onzin vandaan haalt d.m.v accijnzen betaal je je als 'vervuiler' al scheel.
Ik kreeg geen oasem meer.
toen ze mien, op `t gezicht ging zitten.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 00:07:03 #106
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169602625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De bestemmingsplannen staan efficieny ook behoorlijk in de weg.

Ik bedoelde ook niet dat er geen regels moeten zijn maar de bestemmingsplannen zorgen wel voor veel van de problemen op dit moment.
Je snapt dat een bestemmingsplan hťt instrument is waarmee een gemeente de ruimtelijke ordening regelt?

Roepen dat je geen bestemmingsplannen wilt is net zoiets als roepen dat je geen asfalt wilt vanwege het fileprobleem. Want dan kan er ook geen file staan. *) Dat je vindt dat bp'en te restrictief zijn maakt het instrument an sich niet slecht.

Verder ben ik persoonlijk juist blij dat we in Nederland de RO strak indelen. Daardoor liggen functies relatief dicht bij elkaar en is de stad veelal compact gebleven. En overlast gevende functies (industrie) probeer je juist op een afstand te plaatsen van de leef- en recreatieomgeving. Op de plekken waar dat vanuit de historie anders is gegroeid en dat soort functies onvoldoende gescheiden zijn zie je ellende. Kijk maar naar Dordrecht met die Dupont fabriek.

Voor wat betreft de verkeersproblemen in NL: een gezonde woningmarkt waarbij je makkelijk een huurwoning krijgt als je een baan vindt in een andere regio biedt meer kansen om forensisme terug te dringen dan enkel verplaatsing beprijzen. Althans, ik zie dat als een samenspel en complementair aan elkaar: je kunt spitsheffen tot je een ons weegt maar ofwel mensen blijven iedere dag op en neer rijden. Of gaan niet voor een uitdagende baan in een andere regio en benutten daarmee hun potentieel niet. En dat draagt niet bij aan de BV Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 18-03-2017 00:27:40 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_169604442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:19 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Mee eens, het zijn slechts debielen die een auto hebben.
pi_169604544
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Mee eens, het zijn slechts debielen die een auto hebben.
Met bus en trein kom je overal waar je moet zijn. :D
Ik wil mod worden.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:59:45 #109
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169604716
quote:
13s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Elke partij die niet van plan serieus de woningmarkt te veranderen (zodat naar je werk toe verhuizen eenvoudiger/betaalbaarder is) en niet met werkgevers om de tafel gaat zitten over thuiswerken/urenspreiding mag dit soort proefballonnetjes ook lekker voor zich houden.

Groen Links heeft best sympathieke ideeŽn, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Als het ov nu een alternatief was in de spits, je zit nu al als haringen in een ton in trein of bus. Er zou dan ook in het ov een spitsheffing moeten gelden om te voorkomen dat we massaal met het ov naar het werk gaan.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:03:14 #110
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169604743
Groenlinks creeert een leger aan werkelozen met hun heffingen. Of men moet de werkgevers verplichten deze heffingen te betalen voor de werknemer. Ik rij zelf ongeveer 3000 km per maand met eigen auto woon werk, ov is onmogelijk gezien de locaties waar ik heen moet en de afstanden zijn te groot voor de fiets.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:08:03 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169604780
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Kilometerheffing is gezond verstand. Betalen naar gebruik is normaal. Maar daar tegenover zou een verlaging van alle andere belastingen en heffingen inzake autobezit/-gebruik moeten staan. Daar zou ik de GLinksen nooit mee kunnen vertrouwen.
Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:29:07 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169605338
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:23:44 #114
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169605521
quote:
19s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.
Gebaseerd op een totaal onbetrouwbare meetmethode. Nogmaals, iedereen gaat gigantisch veel meer betalen met de balchelijke plannen van groenlinks, tenzij je het geluk hebt naast je werk te wonen. Dit gaat vervolgens leiden dat of werkgevers ook op kosten gejaagd worden , of geen personeel kunnen krijgen ,zodat ze ons land zullen verlaten. Daar komt nog bij dat je met al die flex cntracten bijna elk jaar wel ander werk hebt, steeds in verschillende regio's , je kunt dus ook niet verhuizen. Groenlinks maakt je leven onmogelijk, tenzij je werkeloos en gesubsidieerd met een uitkering in een sociaal flatje wilt wonen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:25:18 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169605538
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Gebaseerd op een totaal onbetrouwbare meetmethode. Nogmaals, iedereen gaat gigantisch veel meer betalen met de balchelijke plannen van groenlinks, tenzij je het geluk hebt naast je werk te wonen. Dit gaat vervolgens leiden dat of werkgevers ook op kosten gejaagd worden , of geen personeel kunnen krijgen ,zodat ze ons land zullen verlaten. Daar komt nog bij dat je met al die flex cntracten bijna elk jaar wel ander werk hebt, steeds in verschillende regio's , je kunt dus ook niet verhuizen. Groenlinks maakt je leven onmogelijk, tenzij je werkeloos en gesubsidieerd met een uitkering in een sociaal flatje wilt wonen.
GL is een beetje van het volgende niveau:

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:19 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Een heel hoog NIMBY gehalte... En mochten ze zelf onverhoopt last krijgen van eoa regeling dan is Leiden in last.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:30:56 #116
3542 Gia
User under construction
pi_169605607
quote:
3s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:07 schreef Re het volgende:
lekker flexibele werktijden en thuiswerken, ...
Dit lijkt me een betere optie.

Maar als er dan kilometerheffing komt i.p.v. de wegenbelasting, hoor je mij niet klagen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:24:27 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169606258
quote:
19s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.
Oh, ja, de BPM die de EU verboden had en nu als CO2 doorgaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:28:40 #118
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169606306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:41 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Met bus en trein kom je overal waar je moet zijn. :D
In de randstad mogelijk. Maar daarbuiten is het OV een drama.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169606703
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
Die brandstofaccijns functioneert alleen niet op de gewenste wijze (van bepaalde politici dan toch).

Ten eerste zit er een limiet aan het steeds verhogen van de accijns, omdat er dan meer en meer mensen over de grens gaan tanken. Bij een kilometerheffing heb je geen limiet. GL heeft nu 15 cent per km in gedachten als spitsheffing, maar onder het mom van het milieu kan dat prima een veelvoud worden, zodra de kilometerheffing is geÔntroduceerd.

Ten tweede is er het risico van technologische ontwikkeling van de elektrische auto. Zeker met hogere accijnzen kan het aantrekkelijk worden om zonnepanelen op het dak te leggen en een elektrische auto aan te schaffen, met andere woorden dat mensen het gewenste milieuvriendelijke gedrag gaan vertonen. Dat zou leiden tot een gigantisch inkomstenverlies voor de overheid.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_169607784
Er is wel iets waar ik kotsmisselijk van word. Iedereen hier vindt dat mensen in de bijstand en ziektewet hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus werken, maar zodra mensen met een hoog inkomen hun verantwoordelijkheid kunnen en moeten nemen, is de wereld gelijk te klein.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_169607835
Iedereen die thuiswerken als alternatief ziet voor mobiliteit begrijpt niet dat die trend op zijn retour is. Behalve bij de overheid.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:55:38 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169608254
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Die brandstofaccijns functioneert alleen niet op de gewenste wijze (van bepaalde politici dan toch).

Ten eerste zit er een limiet aan het steeds verhogen van de accijns, omdat er dan meer en meer mensen over de grens gaan tanken. Bij een kilometerheffing heb je geen limiet. GL heeft nu 15 cent per km in gedachten als spitsheffing, maar onder het mom van het milieu kan dat prima een veelvoud worden, zodra de kilometerheffing is geÔntroduceerd.

Ten tweede is er het risico van technologische ontwikkeling van de elektrische auto. Zeker met hogere accijnzen kan het aantrekkelijk worden om zonnepanelen op het dak te leggen en een elektrische auto aan te schaffen, met andere woorden dat mensen het gewenste milieuvriendelijke gedrag gaan vertonen. Dat zou leiden tot een gigantisch inkomstenverlies voor de overheid.
Het gaat dan ook niet om het milieu, maar om het geld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623337
Soortgelijke grafiekjes bestaan voor Nederland ook:

figuur3.jpg

Het gros is dus verkeer wat helemaal niet noodgedwongen van- of naar de baas gaat. En juist voor die groep zou rekeningrijden cq spitsheffen wel eens heel erg goed kunnen werken. Er is dan een sterke drijfveer om niet noodzakelijke verplaatsingen buiten de spits te doen. Of liever nog: helemaal niet te doen.

verplaatsingen.png

Veel van deze zaken vallen onder de noemer: niet omdat het moet maar omdat het kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 19-03-2017 11:33:55 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:31:48 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623416
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:26 schreef Bart2002 het volgende:
Soortgelijke grafiekjes bestaan voor Nederland ook:

[ afbeelding ]

Het gros is dus verkeer wat helemaal niet noodgedwongen van- of naar de baas gaat. En juist voor die groep zou rekeningrijden cq spitsheffen wel eens heel erg goed kunnen werken. Er is dan een sterke drijfveer om niet noodzakelijke dingetjes buiten de spits te doen. Of liever nog: helemaal niet te doen.

[ afbeelding ]

Veel van deze zaken vallen onder de noemer: niet omdat het moet maar omdat het kan.
Die stat roept meer vragen op dan hij beantwoord, is het per beweging, of per kilometer. Wat is een werkgerelateerde verplaatsing, wat niet, wat zijn de zgn niet werkgerelateerde verplaatsingen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623442
Dankzij GL zijn we straks een derde wereldland. De inwoners krijgen we al, de economie volgt vanzelf
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')