abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 maart 2017 @ 20:06:10 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169661081
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

prima oplossing _O_
Nee, is het niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169661095
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, is het niet
jawel hoor :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 maart 2017 @ 20:12:04 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169661310
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want?
Het inkomen op belasting is schandalig hoog Liever belast je vermogen meer, maar mobiliteit is een begin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 maart 2017 @ 20:14:01 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169661351
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het inkomen op belasting is schandalig hoog Liever belast je vermogen meer, maar mobiliteit is een begin.
Zodat anderen dan jij belasting betalen bedoel je
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 maart 2017 @ 20:39:06 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169662396
Wat een lichten hier.... :(
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 20 maart 2017 @ 20:57:09 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 20 maart 2017 @ 21:21:36 #208
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_169664019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Buiten de randstad is de reistijd juist veel betrouwbaarder (dat is meetbaar) per trein. De meeste vertragingen zit in knelpunten in de (brede) randstad.
Treinen die uitvallen of treinen die om een andere reden niet kunnen rijden, worden niet eens gemeten. Wat nou betrouwbaar?

Zeker in het weekend is het altijd drama. Je kan er donder op zeggen dat er weer ergens op je traject werkzaamheden zijn.

Sowieso is er een aantal jaar geleden een andere dienstregeling ingevoerd waarbij de treinen vrolijk ettelijke minuten extra stilstaan op stations, met als enige echte reden de punctualiteitscijfers op kunstmatige wijze omhoog te krikken. Sindsdien is het gros van de Nederlandse treinen vertraagd, wat de NS ook voor onzincijfers produceert. Een reisje Rotterdam-Ede, dat is een hoofdspoorverbinding, kostte vroeger nog 1 uur en 5 minuten. Tegenwoordig doe je er gewoon tien minuten langer over en dan mag je extra gratis ook nog eens standaard overstappen, terwijl dat vroeger niet hoefde.
  maandag 20 maart 2017 @ 21:28:33 #209
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169664285
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Treinen die uitvallen of treinen die om een andere reden niet kunnen rijden, worden niet eens gemeten. Wat nou betrouwbaar?

Zeker in het weekend is het altijd drama. Je kan er donder op zeggen dat er weer ergens op je traject werkzaamheden zijn.

Sowieso is er een aantal jaar geleden een andere dienstregeling ingevoerd waarbij de treinen vrolijk ettelijke minuten extra stilstaan op stations, met als enige echte reden de punctualiteitscijfers op kunstmatige wijze omhoog te krikken. Sindsdien is het gros van de Nederlandse treinen vertraagd, wat de NS ook voor onzincijfers produceert. Een reisje Rotterdam-Ede, dat is een hoofdspoorverbinding, kostte vroeger nog 1 uur en 5 minuten. Tegenwoordig doe je er gewoon tien minuten langer over en dan mag je extra gratis ook nog eens standaard overstappen, terwijl dat vroeger niet hoefde.
Cijfers van de ns zijn zo betrouwbaar als een kind de jamin laten bewaken en verwachten dat er geen snoep is gegeten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169664773
Boh, ik woon op loopafstand van kantoor.
pi_169666311
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Treinen die uitvallen of treinen die om een andere reden niet kunnen rijden, worden niet eens gemeten. Wat nou betrouwbaar?
Euh, jawel? Die staan gewoon in het jaarverslag. Ligt rond de 2% a 3% al een aantal jaren. Sterker nog, intern weten ze ook precies de exacte reden van de uitgevallen trein en daar worden ook weer statistieken én beleid op gemaakt. Net als RWS dat ook doet op het wegennet.

quote:
Zeker in het weekend is het altijd drama. Je kan er donder op zeggen dat er weer ergens op je traject werkzaamheden zijn.
Ja, dat komt omdat er een grote zak met geld uit de voor de spoorwegen bedoelde potten zijn gehaald, die in het wegennet zijn geïnvesteerd.
Wat treinenhaters maar niet schijnen te begrijpen is dat een toename van het aantal auto's met slechts enkele procenten kan zorgen voor een spectaculaire toename van het aantal file's en de zwaarte.
Benodigde investeringen zijn ook keer op keer uitgesteld door deze praktijken, waardoor de trein onaantrekkelijker wordt en weggebruikers dus langer in de file staan.

quote:
Sowieso is er een aantal jaar geleden een andere dienstregeling ingevoerd waarbij de treinen vrolijk ettelijke minuten extra stilstaan op stations, met als enige echte reden de punctualiteitscijfers op kunstmatige wijze omhoog te krikken.
Tja, als je eerdere dienstregeling niet meer klopte vanwege dit gegeven (te hoog gegrepen?) dan kan ik me voorstellen dat je dit ziet. Maar euh, je hebt hier wel gedeeltelijk gelijk in, al speelt de nieuwe vertrekprocedure van treinen hier ook een belangrijke rol (dankzij druk op de samenleving ingevoerd), vanwege veiligheid duurt een stationnement gewoon langer, wat bij veel stops zoals een sprinter heeft zorgt voor significant langere rijtijden, waardoor intercities er vast achter komen te staan, et cetera, kutdomino-effect.

quote:
Sindsdien is het gros van de Nederlandse treinen vertraagd, wat de NS ook voor onzincijfers produceert. Een reisje Rotterdam-Ede, dat is een hoofdspoorverbinding, kostte vroeger nog 1 uur en 5 minuten. Tegenwoordig doe je er gewoon tien minuten langer over en dan mag je extra gratis ook nog eens standaard overstappen, terwijl dat vroeger niet hoefde.
Oh, ja, perfect voorbeeld wel :D

Sowieso, vanwaar die vijandigheid, moet je zó vaak voor een spoorwegovergang wachten?
Bier.
pi_169666316
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cijfers van de ns zijn zo betrouwbaar als een kind de jamin laten bewaken en verwachten dat er geen snoep is gegeten.
De cijfers zijn controleerbaar want ze worden live gepubliceerd.
Bier.
  maandag 20 maart 2017 @ 22:31:01 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169666449
quote:
3s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:07 schreef Re het volgende:
lekker flexibele werktijden en thuiswerken, ...
Totdat je kinderen naar school moeten en de leerkracht flexibele tijden heeft.
pi_169670297
http://www.nu.nl/binnenla(...)llig-onderhoud-.html

De NS spreekt van "een vertekend beeld". :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 05:14:43 #215
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169670305
Mobiliteit is een heel belangrijk onderdeel om economische groei te bewerkstelligen, maar dat snappen ze daar niet in die parallelle samenleving. Donder een tyfusend op met het straffen van mensen die in de file staan.

Flexwerken? Leuk man, kan ook maar bij zoveel beroepen. Lang niet overal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 05:15:49 #216
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169670308
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De cijfers zijn controleerbaar want ze worden live gepubliceerd.
Flikken ze nog steeds dat grapje dat ze een trein gewoon laten uitvallen ipv vertraagd te laten rijden en dan een ''extra rit'' in te plannen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169670322
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 05:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Flikken ze nog steeds dat grapje dat ze een trein gewoon laten uitvallen ipv vertraagd te laten rijden en dan een ''extra rit'' in te plannen?
Uit eigen ervaring weet ik dat dit stelselmatig gebeurt op de lijn Amsterdam-Uitgeest. Ik heb daar nog eens een topic over geopend.

PTA / Een nieuwe(?) truuk van de NS

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 21-03-2017 05:32:47 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 21 maart 2017 @ 05:26:35 #218
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169670324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 05:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring weet ik dat dit stelselmatig gebeurd op de lijn Amsterdam-Uitgeest. Ik heb daar nog eens een topic over geopend.

PTA / Een nieuwe(?) truuk van de NS
Ik heb het ook regelmatig gezien. Ik weet niet of dit is om de cijfers te beinvloeden (zo lijkt het wel) maar lelijk is het desalniettemin,
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:02:15 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169671288
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De cijfers zijn controleerbaar want ze worden live gepubliceerd.
En jij gelooft wat de ns publiceert? Ga jij maar eens actief alle treinen controleren op de live reisplannert.
De ns doet dat niet eens zelf. Die pakken de belangrijkste stations. Niet alle boemeltreintjes waar het zo dramatisch op mis gaat iedere keer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:20:46 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169671454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 05:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring weet ik dat dit stelselmatig gebeurt op de lijn Amsterdam-Uitgeest. Ik heb daar nog eens een topic over geopend.

PTA / Een nieuwe(?) truuk van de NS
Daar komt de aap uit de mouw, jij vind dat autorijden veel zwaarder belast moet worden en inkomsten minder omdat je zelf in de trein zit.
Jij wilt dat anderen meer belastingen gaan betalen en jij zelf minder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169672756
Oeps. Val ik even door de mand. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169673206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En jij gelooft wat de ns publiceert? Ga jij maar eens actief alle treinen controleren op de live reisplannert.
De ns doet dat niet eens zelf. Die pakken de belangrijkste stations. Niet alle boemeltreintjes waar het zo dramatisch op mis gaat iedere keer.
Ze komen eigenlijk altijd overeen met de werkelijkheid dus ik heb geen reden om te twijfelen.
Bier.
pi_169673619
OV is gewoon asociaal duur. Ik betaalde evenveel voor mijn retourtje vanuit hometown naar Amsterdam (40 km) dan voor een vliegticket Hanoi - Saigon. The fuck is dat hé.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:49:01 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169673817
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
OV is gewoon asociaal duur. Ik betaalde evenveel voor mijn retourtje vanuit hometown naar Amsterdam (40 km) dan voor een vliegticket Hanoi - Saigon. The fuck is dat hé.
Tja, de NS wordt dan niet meer gesubsidieerd maar Pro Rail en NS zijn gesplitst. Pro Rail krijgt nog steeds meer dan gemiddeld 1,2 Miljard subsidie per jaar. Een dikke 7 cent per reiziger kilometer. Op jouw reis van 40 Kilometer zit dan op de prijs die jij voor je kaartje betaald dan nog een 2,90 aan subsidie voor prorail om te zorgen dat die treinen kunnen rijden.
En let wel, dat de NS geen subsidie nodig heeft komt niet omdat ze aan de kaartjes verdienen, maar omdat de NS dik verdient aan vastgoedverhuur op de stations.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169673877
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Mensen stemmen dan ook niet op de idealen van GL, niemand is zo dom. Ze kijken gewoon niet verder dan het sympathieke koppie van Klaver.
Met die oude vent nog hadden ze alle zetels verloren.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:29:04 #226
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169674429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, de NS wordt dan niet meer gesubsidieerd maar Pro Rail en NS zijn gesplitst. Pro Rail krijgt nog steeds meer dan gemiddeld 1,2 Miljard subsidie per jaar. Een dikke 7 cent per reiziger kilometer. Op jouw reis van 40 Kilometer zit dan op de prijs die jij voor je kaartje betaald dan nog een 2,90 aan subsidie voor prorail om te zorgen dat die treinen kunnen rijden.
En let wel, dat de NS geen subsidie nodig heeft komt niet omdat ze aan de kaartjes verdienen, maar omdat de NS dik verdient aan vastgoedverhuur op de stations.
Och je moet de reiziger overtuigen dat NS kut is. Dan heb je alle reden de hele klerezooi op de markt te gooien.

Dat trucje hebben ze in de UK ook zo gespeeld. Maar daar zijn ze vooralsnog niet gelukkig. Koop in de UK maar eens een treinkaartje http://www.dewereldmorgen(...)ationalisering-trein

Daarom ben ik het niet eens met GL.
De marktwerking in Limburg heeft OV geschrapt dus ben je afhankelijk van een auto. Als GL stemmer ben ik het totaal niet eens met GL mbt deze maatregel
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:32:05 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169674473
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

Och je moet de reiziger overtuigen dat NS kut is. Dan heb je alle reden de hele klerezooi op de markt te gooien.

Dat trucje hebben ze in de UK ook zo gespeeld. Maar daar zijn ze vooralsnog niet gelukkig. Koop in de UK maar eens een treinkaartje http://www.dewereldmorgen(...)ationalisering-trein

Daarom ben ik het niet eens met GL.
De marktwerking in Limburg heeft OV geschrapt dus ben je afhankelijk van een auto. Als GL stemmer ben ik het totaal niet eens met GL mbt deze maatregel
Mijn punt is, ondanks de prijs van je kaartje moet er nog steeds geld bij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:35:15 #228
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169674530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn punt is, ondanks de prijs van je kaartje moet er nog steeds geld bij.
Ja natuurlijk moet er geld bij. Studenten die veel gebruik maken van het OV kost ook een vermogen
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:42:41 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169674658
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja natuurlijk moet er geld bij. Studenten die veel gebruik maken van het OV kost ook een vermogen
Niets leuker als in een treinstel stappen en luid zeggen, "het wordt toch eens tijd dat die studenten OV kaart wordt afgeschaft"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:45:49 #230
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169674697
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niets leuker als in een treinstel stappen en luid zeggen, "het wordt toch eens tijd dat die studenten OV kaart wordt afgeschaft"
Als het op de markt komt en de overheid trekt zich compleet terug op het vastgoed na, zou dat het gevolg kunnen zijn. We wachten 2024 af met 2019 als peildatum. Als dan de cijfers niet gehaald worden is die kans aanwezig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:50:37 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169674759
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als het op de markt komt en de overheid trekt zich compleet terug op het vastgoed na, zou dat het gevolg kunnen zijn. We wachten 2024 af met 2019 als peildatum. Als dan de cijfers niet gehaald worden is die kans aanwezig.
Tekenend voor de overheid dat ze het winstgevende deel zouden behouden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 14:05:57 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169676003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze komen eigenlijk altijd overeen met de werkelijkheid dus ik heb geen reden om te twijfelen.
Bij mij niet. En in mijn 'omgeving' ook niet.
3 jaar met de trein gegaan naar werk en over lang periode gemiddelde was 85% buiten de zelf gestelde 3 minuten.

Bij mij dus niet. Ik twijfel hard aan hun 'slager keurt eigen vlees' manier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 maart 2017 @ 14:05:59 #233
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169676006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, de NS wordt dan niet meer gesubsidieerd maar Pro Rail en NS zijn gesplitst. Pro Rail krijgt nog steeds meer dan gemiddeld 1,2 Miljard subsidie per jaar. Een dikke 7 cent per reiziger kilometer. Op jouw reis van 40 Kilometer zit dan op de prijs die jij voor je kaartje betaald dan nog een 2,90 aan subsidie voor prorail om te zorgen dat die treinen kunnen rijden.
En let wel, dat de NS geen subsidie nodig heeft komt niet omdat ze aan de kaartjes verdienen, maar omdat de NS dik verdient aan vastgoedverhuur op de stations.
Zover ik weet was en is het verhaal dat NSReizigers winst maakt met het rijden van intercity-treinen en verlies met het rijden van de sprinters. Hoewel de NS verder allesbehalve transparant is hierover. Van hun jaarverslag word ik in ieder geval niet veel wijzer. Maar ik heb niet de indruk dat NSReizigers door alle andere bedrijfsonderdelen van NS overeind wordt gehouden. Als je dat stelt ben ik wel benieuwd naar je onderbouwing.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als het op de markt komt en de overheid trekt zich compleet terug op het vastgoed na, zou dat het gevolg kunnen zijn.
Hè? :?

Wacht even, ik volg je niet. Wat precies heeft het al dan niet op de markt brengen van de HRN-concessie (ministerie van I&M) precies te maken met het afschaffen van de OV-studentenkaart (ministerie van OCW)? Ik bedoel, uiteraard heeft het wel raakvlakken met elkaar want een vervoerder heeft door de studentenkaart gegarandeerde inkomsten. Maar waarom zou het gevolg zijn van het aanbesteden van het hoofdrailnet dat de ov-studentenkaart wordt afgeschaft? Op dit moment is immers op iedere aanbestede lijn de studentenkaart gewoon geldig. Dus ook met een marktpartij lukt het blijkbaar om afspraken te maken. En bovendien kun je bij een aanbesteding het PvE zo formuleren dat die kaart kan blijven voortbestaan. Dus ik ben een beetje puzzled wat jij precies ziet wat ik niet door heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 21-03-2017 14:18:23 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:02:23 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169676967
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Zover ik weet was en is het verhaal dat NSReizigers winst maakt met het rijden van intercity-treinen en verlies met het rijden van de sprinters. Hoewel de NS verder allesbehalve transparant is hierover. Van hun jaarverslag word ik in ieder geval niet veel wijzer. Maar ik heb niet de indruk dat NSReizigers door alle andere bedrijfsonderdelen van NS overeind wordt gehouden. Als je dat stelt ben ik wel benieuwd naar je onderbouwing.

[..]

Hè? :?

Wacht even, ik volg je niet. Wat precies heeft het al dan niet op de markt brengen van de HRN-concessie (ministerie van I&M) precies te maken met het afschaffen van de OV-studentenkaart (ministerie van OCW)? Ik bedoel, uiteraard heeft het wel raakvlakken met elkaar want een vervoerder heeft door de studentenkaart gegarandeerde inkomsten. Maar waarom zou het gevolg zijn van het aanbesteden van het hoofdrailnet dat de ov-studentenkaart wordt afgeschaft? Op dit moment is immers op iedere aanbestede lijn de studentenkaart gewoon geldig. Dus ook met een marktpartij lukt het blijkbaar om afspraken te maken. En bovendien kun je bij een aanbesteding het PvE zo formuleren dat die kaart kan blijven voortbestaan. Dus ik ben een beetje puzzled wat jij precies ziet wat ik niet door heb.
Ik weet niet of je het weet maar die partijen krijgen nu ook subsidie. Als de overheid zich terugtrekt dan betekend dat ook geen subsidie voor andere vervoerders. De regionale lijnen draaien verlies. Wat denk je zelf hoe die partijen dan nog hun zaken kunnen draaien. Dat kan alleen door steun van een overheid. Aan OV valt niets te verdienen.

Zelfs Veolia klopte steeds aan bij de overheid tijdens de consessie. Die hadden niet eens meer het geld om de diesel te bekostigen.

De winst zit hem puur in vastgoed.
Mogelijk de ic dienst levert nog wat op. De kosten om een trein te laten rijden zijn gigantisch. Alleen al het huren van een stuk spoor om over te mogen rijden is bizar. Het aantal schijven om een trein te laten rijden is bizar.

Zelfs Merkel wil dat de DB afstand neemt van hun dochter onderneming.

Als de UK geen leerschool is dan helpt niets meer. Maar zolang het OV steeds meer aan verschraling onderhevig is in de provincie moet je niet met plannen komen als het om rekening rijden gaat.

Als je alsnog bakken subsidie moet krijgen als vervoerder moet je niet over marktwerking spreken. Maar dat is bij OV bijna onmogelijk omdat het over zeer langdurige consessies gaat. Als een vervoerder verlies draait heb je niet snel een andere vervoerder gevonden. Dan zul je als overheid wel moeten bijspringen.

Je moet eens aan de provincie Limburg vragen of je inzage krijgt in de gemaakte kosten mbt de aanbesteding. Het bidboek zullen we het maar niet over hebben. Maw die inzage krijg je niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 21-03-2017 16:09:05 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:41:24 #235
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_169678777
Lang niet overal kun je zomaar met OV komen. Hier in Zuid Limburg is dat vaak geen optie....
Een van mijn kinderen woont 20 min rijden van zijn werk. Er stopt geen trein in die plaats en met de bus is het ook niet te doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:51:47 #236
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_169678928
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:41 schreef Eix het volgende:

[..]

Dat gaat toch over de ochtendspits in zijn algemeenheid?

"Klaver (GroenLinks): ‘Meer dan 50 procent van het verkeer in de ochtendspits is geen woon-werkverkeer’

46 procent van de reisverplaatsingen tijdens de ochtendspits bestond in 2014 uit verkeer wegens ‘werk of zakelijk bezoek’. [...] De tweede categorie was ‘onderwijs of cursus’, met 31 procent."

Naar mijn ervaring staat de doelgroep "onderwijs of cursus" grotendeels met een studentenkaart in de trein. Die staan niet in de file.
En onderwijs en cursus is uiteraard óók werk gerelateerd.... Dus als die in de file staan is dat ook niet voor de lol. Als ik besluit te gaan shoppen in een naburige stad dan wacht ik tot de spits voorbij is. En met mij vast vele andere verstandige mensen.
Mensen die de spits kunnen mijden zullen dat in bijna alle gevallen ook doen. GL moet zijn kop eens uit de wolken halen. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_169696987
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar komt de aap uit de mouw, jij vind dat autorijden veel zwaarder belast moet worden en inkomsten minder omdat je zelf in de trein zit.
Jij wilt dat anderen meer belastingen gaan betalen en jij zelf minder.
Eigenlijk is het meer dit (komt van Tweakers):

"Het is eigenlijk van de zotte dat we een vervoermiddel nodig hebben wat gauw 1500kg aan massa op de weegschaal zet, een enorme investering heeft geëist aan ontwikkeling en productie, om vervolgens 1 persoon van gemiddeld 80kg te kunnen laten stilstaan in de file... :X
Nog afgezien van het stationaire energieverbruik, het energieverbruik tijdens de productie van die 1500kg blik op wielen en de opruimkosten ervan, als 'ie na zoveel jaar afgedankt wordt.
Wat zou nou de werkelijke (= totale) hoeveelheid energie zijn die benodigd is om 1 persoon b.v. 1 autokilometer te verplaatsen? Dus inclusief de hele constructie van dat vervoersmiddel, de gebruikte materialen, de energie om dat alles samen te stellen, de resources om het in beweging te brengen en de resources om het ook weer op te ruimen?"

Iemand enig idee? Wat duidelijk is dat wij op zeer grote voet leven, gewoon omdat het kan.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1762993

Een schoolvoorbeeld van hoe zo'n discussie zou moeten verlopen, Pierre.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:59:03 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169697522
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:30 schreef Bart2002 het volgende:

Een schoolvoorbeeld van hoe zo'n discussie zou moeten verlopen, Pierre.
Neem er een voorbeeld aan bartje, jij bent degene die telkens ontspoort.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169697633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het meer dit (komt van Tweakers):
...

Iemand enig idee? Wat duidelijk is dat wij op zeer grote voet leven, gewoon omdat het kan.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1762993

Een schoolvoorbeeld van hoe zo'n discussie zou moeten verlopen, Pierre.
De mens wil of niet met de waarheid geconfronteerd worden of laten alle consequenties van hun consumeerverslaving liever na aan hun (klein)kinderen.

En lekker de VVD stemmen maar weer, want de inhoud van de portemonnee is het belangrijkste natuurlijk :)
Why stay small, if you can grow big..
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:11:26 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169697771
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:04 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

De mens wil of niet met de waarheid geconfronteerd worden of laten alle consequenties van hun consumeerverslaving liever na aan hun (klein)kinderen.

En lekker de VVD stemmen maar weer, want de inhoud van de portemonnee is het belangrijkste natuurlijk :)
Mensen vinden vooral dat wat anderen doen gecorrigeerd moet worden. Zo wind bart zich vooral op over autos, want energieverslinders volgens hem. Hij stelt dan ook niet energieverbruik ter discussie, hij stelt datgene ter discussie wat de anderen doen. Als je energieverbruik als issue ziet, moet je ook kijken naar verbruik van bv Datacenters (zeer energie hongerig) of treinverkeer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169697989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen vinden vooral dat wat anderen doen gecorrigeerd moet worden. Zo wind bart zich vooral op over autos, want energieverslinders volgens hem. Hij stelt dan ook niet energieverbruik ter discussie, hij stelt datgene ter discussie wat de anderen doen. Als je energieverbruik als issue ziet, moet je ook kijken naar verbruik van bv Datacenters (zeer energie hongerig) of treinverkeer.
Lul toch niet zo stom vent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 13:23:48 #242
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169698019
Hou die vete lekker via pm ofzo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 22 maart 2017 @ 18:15:45 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169704219
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het meer dit (komt van Tweakers):

"Het is eigenlijk van de zotte dat we een vervoermiddel nodig hebben wat gauw 1500kg aan massa op de weegschaal zet, een enorme investering heeft geëist aan ontwikkeling en productie, om vervolgens 1 persoon van gemiddeld 80kg te kunnen laten stilstaan in de file... :X
Nog afgezien van het stationaire energieverbruik, het energieverbruik tijdens de productie van die 1500kg blik op wielen en de opruimkosten ervan, als 'ie na zoveel jaar afgedankt wordt.
Wat zou nou de werkelijke (= totale) hoeveelheid energie zijn die benodigd is om 1 persoon b.v. 1 autokilometer te verplaatsen? Dus inclusief de hele constructie van dat vervoersmiddel, de gebruikte materialen, de energie om dat alles samen te stellen, de resources om het in beweging te brengen en de resources om het ook weer op te ruimen?"

Iemand enig idee? Wat duidelijk is dat wij op zeer grote voet leven, gewoon omdat het kan.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

En dat die retoriek van Tweakers komt is helemaal te zot voor woorden... Per user verstoken ze daar meer elektriciteit met hun hardware en gadgets dan een compleet blok huizen...
pi_169704627
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef AchJa het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Is het niet duidelijk? Ter overweging.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef AchJa het volgende:
En dat die retoriek van Tweakers komt is helemaal te zot voor woorden... Per user verstoken ze daar meer elektriciteit met hun hardware en gadgets dan een compleet blok huizen...
Net als we hier niet allemaal Petrolheads zijn, hebben ze daar niet allemaal een privaat serverpark hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:01:50 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169705167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lul toch niet zo stom vent.
Bijna de helft van het stroomverbruik van Noord Holland is Datacenters dit terwijl NL koploper is in energiezuinige datacenters). Alle Datacenters in Europa verbruiken net zoveel energie als het energieverbuik van Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:05:57 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169705270
Het in blijven hakken van GL op mobiliteit is net zo achterhaald als Jesse Klaver zijn lament over zielige kippen in legbatterijen. De hele autoindustrie is hard bezig met electische mobiliteit. Nederland exporteert enorm veel biologische eieren, als ik hier in D bio eieren koop zijn die vrijwel altijd uit NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:12:37 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169705396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

En dat die retoriek van Tweakers komt is helemaal te zot voor woorden... Per user verstoken ze daar meer elektriciteit met hun hardware en gadgets dan een compleet blok huizen...
Zoals deze fokker, DIG / Mijn pc een beetje upgraden
Die hoeft niet te stoken op zijn zolderkamer denk ik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169709437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:41 schreef deedeetee het volgende:
Lang niet overal kun je zomaar met OV komen. Hier in Zuid Limburg is dat vaak geen optie....
Een van mijn kinderen woont 20 min rijden van zijn werk. Er stopt geen trein in die plaats en met de bus is het ook niet te doen.
Ja. Ok.
Bier.
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:37:14 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169710188
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is het niet duidelijk? Ter overweging.
De afgelopen vijftig jaar zijn we met dank aan oa de auto steeds mobieler geworden en is het van overheidswege behoorlijk gepromoot om buiten de steden te gaan wonen... En nu wil diezelfde overheid dat beleid honderdtachtig graden omdraaien?

quote:
Net als we hier niet allemaal Petrolheads zijn, hebben ze daar niet allemaal een privaat serverpark hoor.
Dat weet ik en ik ben ook helemaal geen petrolhead vanwege hobbyisme maar omdat ik die auto gewoon keihard nodig heb.
pi_169710560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

De afgelopen vijftig jaar zijn we met dank aan oa de auto steeds mobieler geworden en is het van overheidswege behoorlijk gepromoot om buiten de steden te gaan wonen... En nu wil diezelfde overheid dat beleid honderdtachtig graden omdraaien?
In de jaren '70 en '80 voerde men dat beleid. In de jaren '90 ontdekte men voor zover ik weet al, dat het niet zo'n goed idee was om al die plaatsen zoals Zoetermeer en Almere en Purmerend etc. zo te ontwikkelen. Omdat iedereen dan elke dag in de file staat en onnodig benzine verbruikt enzo. Met de Vinex (1991) probeerde de overheid alweer om mensen terug naar de kernsteden te krijgen (al is dat niet helemaal gelukt).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 21:46:46 ]
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:59:04 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169710981
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:46 schreef Igen het volgende:

[..]

In de jaren '70 en '80 voerde men dat beleid. In de jaren '90 ontdekte men voor zover ik weet al, dat het niet zo'n goed idee was om al die plaatsen zoals Zoetermeer en Almere en Purmerend etc. zo te ontwikkelen. Omdat iedereen dan elke dag in de file staat en onnodig benzine verbruikt enzo. Met de Vinex (1991) probeerde de overheid alweer om mensen terug naar de kernsteden te krijgen (al is dat niet helemaal gelukt).
Mensen zijn natuurlijk geen jojo's. Wat hadden ze dan verwacht? Dat al die mensen weer net zo makkelijk terug gingen verhuizen? Daarbij zijn de meeste bedrijven ook allemaal verhuisd naar de buitengebieden.
pi_169715473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:37 schreef AchJa het volgende:
Dat weet ik en ik ben ook helemaal geen petrolhead vanwege hobbyisme maar omdat ik die auto gewoon keihard nodig heb.
Even voor de goede orde: dat misgun ik je niet. Al denkt een bepaald iemand van wel. Als we maar kunnen nadenken over zaken die zo gewoon lijken en die we als een verworven "recht" zien maar die ingehaald kunnen worden door de veranderende realiteit. Voortschrijdend inzicht, dat mag natuurlijk best.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169715490
Jesse gaat zijn gang maar, over de grens tanken dan.
pi_169715601
Extra kilometers meer belasten of tolwegen in Nederland.. Het geld moet toch ergens vandaan komen. Vind het wel een oke idee, 15cent per km is dan wel weer overdreven maar gewoon de accijnzen op brandstof verhogen en de staatskas krijg weer iets voor onderhoud aan de weg.
Maarja om het onbetaalbaar te maken zodat mensen maar moeten fietsen is onzin
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')