abonnement Unibet Coolblue
pi_169590847
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De bestemmingsplannen staan efficieny ook behoorlijk in de weg. Wil je een winkel beginnen op een plek waar mensen makkelijk met de auto kunnen komen zoals buiten de stad / centrum? Mag niet. Wil je bestaande kantoorpanden ombouwen tot woningen? Kan niet.
En intussen overal betaald parkeren omdat mensen perse allemaal naar het centrum moeten om een boodschap te doen, intussen moet jan modaal elke dag forenzen tussen vinexwijk en industrieterrein omdat de overheid heeft bepaalt dat dit niet bij elkaar mag etc.

Ik bedoelde ook niet dat er geen regels moeten zijn maar de bestemmingsplannen zorgen wel voor veel van de problemen op dit moment. Laat de regels iets meer los en je krijgt meer de situatie zoals in Frankijk: Buiten de stad grote winkels waar je makkelijk kan parkeren en de stadscentra zijn gezellig met kleinere winkeltjes waar je heen gaat voor de stad en niet omdat je naar de blokker moet.
Daarmee spreid je het verkeer al veel meer.
Hoe moet het goed zijn, dat iedereen dan de auto moet pakken om naar de blokker te gaan? :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:59:30 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169590911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:56 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoe moet het goed zijn, dat iedereen dan de auto moet pakken om naar de blokker te gaan? :')
Dat moet niet, het kan.
Je kan ook gewoon op de fiets en aangezien de meeste mensen niet in het centrum wonen maar erbuiten is dat waarschijnlijk nog dichterbij ook.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169596740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat moet niet, het kan.
Je kan ook gewoon op de fiets en aangezien de meeste mensen niet in het centrum wonen maar erbuiten is dat waarschijnlijk nog dichterbij ook.
Ik denk dat je de afstanden behoorlijk onderschat, of het fietsvermogen van de Nederlander behoorlijk overschat.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_169596937
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:23:26 #105
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169596983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd. :D

De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken. Ze zijn juist bedoeld om mensen de auto uit te krijgen.

Kortom, bovenstaande artikel is Wij van WC-eend-gehuil van een stel autisten die hun levensstijl niet willen aanpassen.
Weet niet waar je die onzin vandaan haalt d.m.v accijnzen betaal je je als 'vervuiler' al scheel.
Fade to Black
  zaterdag 18 maart 2017 @ 00:07:03 #106
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169602625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De bestemmingsplannen staan efficieny ook behoorlijk in de weg.

Ik bedoelde ook niet dat er geen regels moeten zijn maar de bestemmingsplannen zorgen wel voor veel van de problemen op dit moment.
Je snapt dat een bestemmingsplan hét instrument is waarmee een gemeente de ruimtelijke ordening regelt?

Roepen dat je geen bestemmingsplannen wilt is net zoiets als roepen dat je geen asfalt wilt vanwege het fileprobleem. Want dan kan er ook geen file staan. *) Dat je vindt dat bp'en te restrictief zijn maakt het instrument an sich niet slecht.

Verder ben ik persoonlijk juist blij dat we in Nederland de RO strak indelen. Daardoor liggen functies relatief dicht bij elkaar en is de stad veelal compact gebleven. En overlast gevende functies (industrie) probeer je juist op een afstand te plaatsen van de leef- en recreatieomgeving. Op de plekken waar dat vanuit de historie anders is gegroeid en dat soort functies onvoldoende gescheiden zijn zie je ellende. Kijk maar naar Dordrecht met die Dupont fabriek.

Voor wat betreft de verkeersproblemen in NL: een gezonde woningmarkt waarbij je makkelijk een huurwoning krijgt als je een baan vindt in een andere regio biedt meer kansen om forensisme terug te dringen dan enkel verplaatsing beprijzen. Althans, ik zie dat als een samenspel en complementair aan elkaar: je kunt spitsheffen tot je een ons weegt maar ofwel mensen blijven iedere dag op en neer rijden. Of gaan niet voor een uitdagende baan in een andere regio en benutten daarmee hun potentieel niet. En dat draagt niet bij aan de BV Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 18-03-2017 00:27:40 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_169604442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:19 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Mee eens, het zijn slechts debielen die een auto hebben.
pi_169604544
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Mee eens, het zijn slechts debielen die een auto hebben.
Met bus en trein kom je overal waar je moet zijn. :D
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:59:45 #109
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169604716
quote:
13s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Elke partij die niet van plan serieus de woningmarkt te veranderen (zodat naar je werk toe verhuizen eenvoudiger/betaalbaarder is) en niet met werkgevers om de tafel gaat zitten over thuiswerken/urenspreiding mag dit soort proefballonnetjes ook lekker voor zich houden.

Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Als het ov nu een alternatief was in de spits, je zit nu al als haringen in een ton in trein of bus. Er zou dan ook in het ov een spitsheffing moeten gelden om te voorkomen dat we massaal met het ov naar het werk gaan.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:03:14 #110
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169604743
Groenlinks creeert een leger aan werkelozen met hun heffingen. Of men moet de werkgevers verplichten deze heffingen te betalen voor de werknemer. Ik rij zelf ongeveer 3000 km per maand met eigen auto woon werk, ov is onmogelijk gezien de locaties waar ik heen moet en de afstanden zijn te groot voor de fiets.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:08:03 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169604780
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Kilometerheffing is gezond verstand. Betalen naar gebruik is normaal. Maar daar tegenover zou een verlaging van alle andere belastingen en heffingen inzake autobezit/-gebruik moeten staan. Daar zou ik de GLinksen nooit mee kunnen vertrouwen.
Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:29:07 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:05:09 #113
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_169605338
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:23:44 #114
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169605521
quote:
19s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.
Gebaseerd op een totaal onbetrouwbare meetmethode. Nogmaals, iedereen gaat gigantisch veel meer betalen met de balchelijke plannen van groenlinks, tenzij je het geluk hebt naast je werk te wonen. Dit gaat vervolgens leiden dat of werkgevers ook op kosten gejaagd worden , of geen personeel kunnen krijgen ,zodat ze ons land zullen verlaten. Daar komt nog bij dat je met al die flex cntracten bijna elk jaar wel ander werk hebt, steeds in verschillende regio's , je kunt dus ook niet verhuizen. Groenlinks maakt je leven onmogelijk, tenzij je werkeloos en gesubsidieerd met een uitkering in een sociaal flatje wilt wonen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:25:18 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169605538
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Gebaseerd op een totaal onbetrouwbare meetmethode. Nogmaals, iedereen gaat gigantisch veel meer betalen met de balchelijke plannen van groenlinks, tenzij je het geluk hebt naast je werk te wonen. Dit gaat vervolgens leiden dat of werkgevers ook op kosten gejaagd worden , of geen personeel kunnen krijgen ,zodat ze ons land zullen verlaten. Daar komt nog bij dat je met al die flex cntracten bijna elk jaar wel ander werk hebt, steeds in verschillende regio's , je kunt dus ook niet verhuizen. Groenlinks maakt je leven onmogelijk, tenzij je werkeloos en gesubsidieerd met een uitkering in een sociaal flatje wilt wonen.
GL is een beetje van het volgende niveau:

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:19 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Een heel hoog NIMBY gehalte... En mochten ze zelf onverhoopt last krijgen van eoa regeling dan is Leiden in last.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:30:56 #116
3542 Gia
User under construction
pi_169605607
quote:
3s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:07 schreef Re het volgende:
lekker flexibele werktijden en thuiswerken, ...
Dit lijkt me een betere optie.

Maar als er dan kilometerheffing komt i.p.v. de wegenbelasting, hoor je mij niet klagen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:24:27 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169606258
quote:
19s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.
Oh, ja, de BPM die de EU verboden had en nu als CO2 doorgaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:28:40 #118
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169606306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:41 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Met bus en trein kom je overal waar je moet zijn. :D
In de randstad mogelijk. Maar daarbuiten is het OV een drama.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169606703
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
Die brandstofaccijns functioneert alleen niet op de gewenste wijze (van bepaalde politici dan toch).

Ten eerste zit er een limiet aan het steeds verhogen van de accijns, omdat er dan meer en meer mensen over de grens gaan tanken. Bij een kilometerheffing heb je geen limiet. GL heeft nu 15 cent per km in gedachten als spitsheffing, maar onder het mom van het milieu kan dat prima een veelvoud worden, zodra de kilometerheffing is geïntroduceerd.

Ten tweede is er het risico van technologische ontwikkeling van de elektrische auto. Zeker met hogere accijnzen kan het aantrekkelijk worden om zonnepanelen op het dak te leggen en een elektrische auto aan te schaffen, met andere woorden dat mensen het gewenste milieuvriendelijke gedrag gaan vertonen. Dat zou leiden tot een gigantisch inkomstenverlies voor de overheid.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_169607784
Er is wel iets waar ik kotsmisselijk van word. Iedereen hier vindt dat mensen in de bijstand en ziektewet hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus werken, maar zodra mensen met een hoog inkomen hun verantwoordelijkheid kunnen en moeten nemen, is de wereld gelijk te klein.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_169607835
Iedereen die thuiswerken als alternatief ziet voor mobiliteit begrijpt niet dat die trend op zijn retour is. Behalve bij de overheid.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:55:38 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169608254
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Die brandstofaccijns functioneert alleen niet op de gewenste wijze (van bepaalde politici dan toch).

Ten eerste zit er een limiet aan het steeds verhogen van de accijns, omdat er dan meer en meer mensen over de grens gaan tanken. Bij een kilometerheffing heb je geen limiet. GL heeft nu 15 cent per km in gedachten als spitsheffing, maar onder het mom van het milieu kan dat prima een veelvoud worden, zodra de kilometerheffing is geïntroduceerd.

Ten tweede is er het risico van technologische ontwikkeling van de elektrische auto. Zeker met hogere accijnzen kan het aantrekkelijk worden om zonnepanelen op het dak te leggen en een elektrische auto aan te schaffen, met andere woorden dat mensen het gewenste milieuvriendelijke gedrag gaan vertonen. Dat zou leiden tot een gigantisch inkomstenverlies voor de overheid.
Het gaat dan ook niet om het milieu, maar om het geld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623337
Soortgelijke grafiekjes bestaan voor Nederland ook:



Het gros is dus verkeer wat helemaal niet noodgedwongen van- of naar de baas gaat. En juist voor die groep zou rekeningrijden cq spitsheffen wel eens heel erg goed kunnen werken. Er is dan een sterke drijfveer om niet noodzakelijke verplaatsingen buiten de spits te doen. Of liever nog: helemaal niet te doen.



Veel van deze zaken vallen onder de noemer: niet omdat het moet maar omdat het kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 19-03-2017 11:33:55 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:31:48 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623416
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:26 schreef Bart2002 het volgende:
Soortgelijke grafiekjes bestaan voor Nederland ook:

[ afbeelding ]

Het gros is dus verkeer wat helemaal niet noodgedwongen van- of naar de baas gaat. En juist voor die groep zou rekeningrijden cq spitsheffen wel eens heel erg goed kunnen werken. Er is dan een sterke drijfveer om niet noodzakelijke dingetjes buiten de spits te doen. Of liever nog: helemaal niet te doen.

[ afbeelding ]

Veel van deze zaken vallen onder de noemer: niet omdat het moet maar omdat het kan.
Die stat roept meer vragen op dan hij beantwoord, is het per beweging, of per kilometer. Wat is een werkgerelateerde verplaatsing, wat niet, wat zijn de zgn niet werkgerelateerde verplaatsingen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623442
Dankzij GL zijn we straks een derde wereldland. De inwoners krijgen we al, de economie volgt vanzelf
  zondag 19 maart 2017 @ 11:34:36 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623450
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:33 schreef pvdplanet het volgende:
Dankzij GL zijn we straks een derde wereldland. De inwoners krijgen we al, de economie volgt vanzelf
Na, het is niet zo alsof GL de meerderheid in de kamer heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623458
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die stat roept meer vragen op dan hij beantwoord, is het per beweging, of per kilometer. Wat is een werkgerelateerde verplaatsing, wat niet, wat zijn de zgn niet werkgerelateerde verplaatsingen?
Het is maar een voorbeeld. Het is aangetoond dat het gros geen woon- werkverkeer is.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)werk-of-boodschappen

"Tijdens de avondspits op een gemiddelde werkdag in 2014 was 33 procent onderweg om te winkelen of een dienstverlener te bezoeken. Een iets kleiner percentage van de bijna 9,7 miljoen verplaatsingen tussen vier en zes uur had werk of zakelijk bezoek als reismotief, en 29 procent ging voor sociaal-recreatieve activiteiten, zoals visite, wandelen of sporten op pad."

Woon- werkverkeer is maar 30% in de avondspits.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bart2002 op 19-03-2017 11:44:45 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:36:07 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623467
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld. Het is aangetoond dat het gros geen woon- werkverkeer is.
In kilometers, of in verplaatsing? En waarom is het relevant of het woon werkverkeer zou zijn? Wat is het voor een verplaatsing, auto? OV? Fiets? Lopen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623484
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
En waarom is het relevant of het woon werkverkeer zou zijn?
Omdat je iedereen (ook hier) hoort beweren dat er geen keuze is. Dat is er voor woon- werk verkeer misschien niet maar voor de rest ("rondrijden" :) ) wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169623566
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In kilometers, of in verplaatsing? En waarom is het relevant of het woon werkverkeer zou zijn? Wat is het voor een verplaatsing, auto? OV? Fiets? Lopen?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-ovin-bestanden-2014

Pagina 5.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:45:24 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623617
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Omdat je iedereen (ook hier) hoort beweren dat er geen keuze is. Dat is er voor woon- werk verkeer misschien niet maar voor de rest ("rondrijden" :) ) wel.
Typisch het soort houding wat bij (Groen) Links hoort, voor anderen bepalen willen wat wel of geen relevante keuzes zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:46:15 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623635
quote:
Daar staat geen antwoord op de vraag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:48:19 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623663
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld. Het is aangetoond dat het gros geen woon- werkverkeer is.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)werk-of-boodschappen

"Tijdens de avondspits op een gemiddelde werkdag in 2014 was 33 procent onderweg om te winkelen of een dienstverlener te bezoeken. Een iets kleiner percentage van de bijna 9,7 miljoen verplaatsingen tussen vier en zes uur had werk of zakelijk bezoek als reismotief, en 29 procent ging voor sociaal-recreatieve activiteiten, zoals visite, wandelen of sporten op pad."

Woon- werkverkeer is maar 30% in de avondspits.
Dus als ik van mijn werk naar huis rij is dat 1 verplaatsing, en daarna even met de hond loop ook. Dan is 50% van mijn avondspitsverplaatsingen werk gerelateerd. Zo lust ik er nog wel een paar in ongelofelijk stompzinnige redenaties
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623682
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Typisch het soort houding wat bij (Groen) Links hoort, voor anderen bepalen willen wat wel of geen relevante keuzes zijn.
Dat heeft er wat mij betreft niets mee te maken. Men klaagt over de filedruk. En dan ga je dus kijken naar de noodzakelijkheid van de verplaatsingen en of daar iets aan te doen is. En dan is spitsheffing een mogelijkheid om niet noodzakelijke verplaatsingen te ontmoedigen. Wil je dat niet dan dient het gezeur onmiddellijk te stoppen want dan is er dus sprake van onwil.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169623706
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar staat geen antwoord op de vraag
Kijk nog maar eens goed. :) Over "relevant": er is een probleem en dan zoek je naar een oplossing. Dat is het logisch om mee te nemen of een verplaatsing noodgedwongen is of niet. Als je van mening bent dat iedere verplaatsing relevant is (omdat het kan) dan kun je het probleem niet oplossen. Wat prima is. Maar niet zeuren dan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:50:39 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623716
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat heeft er wat mij betreft niets mee te maken. Men klaagt over de filedruk. En dan ga je dus kijken naar de noodzakelijkheid van de verplaatsingen en of daar iets aan te doen is. En dan is spitsheffing een mogelijkheid om niet noodzakelijke verplaatsingen te ontmoedigen. Wil je dat niet dan dient het gezeur onmiddellijk te stoppen want dan is er dus sprake van onwil.
Nu is het ineens filedruk, net had je het over verplaatsingen, incluus wandelen en naar de supermarkt op de fiets.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:51:03 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623724
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kijk nog maar eens goed. :)
Volgens mij begrijp je de vraag niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623755
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je de vraag niet
Zie aanvulling.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169623764
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nu is het ineens filedruk, net had je het over verplaatsingen, incluus wandelen en naar de supermarkt op de fiets.
Trollolol. Zo gaat het dus altijd. Waar jouw lol wat dat betreft inzit is "apart". Maar graag gedaan. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:55:52 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623807
Zoals ik zei
Dus als ik van mijn werk naar huis rij is dat 1 verplaatsing, en daarna even met de hond loop ook. Dan is 50% van mijn avondspitsverplaatsingen werk gerelateerd. Zo lust ik er nog wel een paar in ongelofelijk stompzinnige redenaties
Vervolgens begin je over filedruk, en verzin je er even bij dat de cijfers van verplaatsen zich 1 op 1 op files laten vertalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169623865
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals ik zei
Dus als ik van mijn werk naar huis rij is dat 1 verplaatsing, en daarna even met de hond loop ook. Dan is 50% van mijn avondspitsverplaatsingen werk gerelateerd. Zo lust ik er nog wel een paar in ongelofelijk stompzinnige redenaties
Vervolgens begin je over filedruk, en verzin je er even bij dat de cijfers van verplaatsen zich 1 op 1 op files laten vertalen.
Dit interesseert me niet. Afleidingsmanoeuvres. :W Je doet i.i.g. je best om komend jaar weer verkozen te worden tot alles waar je niet trots op zult zijn. Of misschien juist wel, dat lijkt me waarschijnlijker.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 12:06:10 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169623971
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit interesseert me niet. Afleidingsmanoeuvres. :W Je doet i.i.g. je best om komend jaar weer verkozen te worden tot alles waar je niet trots op zult zijn. Of misschien juist wel, dat lijkt me waarschijnlijker.
Door 3 users, jij, Klopkoek en 99.999 waarschijnlijk
Niet in staat een discussie inhoudelijk te voeren, gewoon wat dingen dumpen en dan gaan janken als ze uit elkaar worden geplukt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169626811
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet in staat een discussie inhoudelijk te voeren
Wie stond er ook alweer soeverein met grote afstand bovenaan in de verkiezingen hier van slechtste discussievoerder? Dat ben jij Pierre. Ik moet daar over zeggen dat als jij in een topic opduikt dat het plezier in de hobby behoorlijk verstoort.

Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
POL / POL verkiezingen 2016 - uitslagen

Maar goed. Je wilt geen oplossing. Elke vervoersbeweging is relevant.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 14:17:05 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169626887
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wie stond er ook alweer soeverein met grote afstand bovenaan in de verkiezingen hier van slechtste discussievoerder? Dat ben jij Pierre. Ik moet daar over zeggen dat als jij in een topic opduikt dat het plezier in de hobby behoorlijk verstoort.

Maar goed. Je wilt geen oplossing. Elke vervoersbeweging is relevant.
Jij was degene die alle vervoersbewegingen tijdens de avondspits gelijkschakelde met fileproblemen, lulkoekstatistiek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 14:18:14 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169626919
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:13 schreef Bart2002 het volgende:


Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
POL / POL verkiezingen 2016 - uitslagen

Maar goed. Je wilt geen oplossing. Elke vervoersbeweging is relevant.
7 stemmen, dat is écht overtuigend, nog meer lulkoekstatistiek dus. Heerlijk op de persoon spelen en nul argumenten van je. Maar dan kan ik dus geen discussie voeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 14:23:22 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169627019
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:33 schreef pvdplanet het volgende:
Dankzij GL zijn we straks een derde wereldland. De inwoners krijgen we al, de economie volgt vanzelf
Daarom zijn ze inderdaad enorm gevaarlijk.

Wensdenken vanaf je roze wolk. Zonder realisme en met je kop in het zand voor alle negatieve uitwerkingen.

Heel lelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169627219
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:33 schreef pvdplanet het volgende:
Dankzij GL zijn we straks een derde wereldland. De inwoners krijgen we al, de economie volgt vanzelf
Met 14 zetels en waarschijnlijk geen regeringsdeelname van Nederland een derde wereldland maken. Bijzondere denkwijze.
  zondag 19 maart 2017 @ 14:31:39 #148
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169627224
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:26 schreef Bart2002 het volgende:
Soortgelijke grafiekjes bestaan voor Nederland ook:

[ afbeelding ]

"Verdeling totaal aantal verplaatsingen volgens vertrekuur (2009)".

Nogal wiedes dat er in die grafiek ook 's ochtends en 's avonds verplaatsingen staan voor andere zaken dan werkgerelateerd. Als ik in het weekend naar de Efteling ga vertrek ik ook een beetje bijtijds.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 19 maart 2017 @ 14:54:11 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169627722
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wie stond er ook alweer soeverein met grote afstand bovenaan in de verkiezingen hier van slechtste discussievoerder? Dat ben jij Pierre. Ik moet daar over zeggen dat als jij in een topic opduikt dat het plezier in de hobby behoorlijk verstoort.

Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
POL / POL verkiezingen 2016 - uitslagen

Maar goed. Je wilt geen oplossing. Elke vervoersbeweging is relevant.
Ook echt niet op de man spelend... nee hoor, valt allemaal wel mee.

Chapeau... :{
pi_169627731
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:31 schreef Eix het volgende:

[..]

"Verdeling totaal aantal verplaatsingen volgens vertrekuur (2009)".

Nogal wiedes dat er in die grafiek ook 's ochtends en 's avonds verplaatsingen staan voor andere zaken dan werkgerelateerd. Als ik in het weekend naar de Efteling ga vertrek ik ook een beetje bijtijds.
Ja en? Wat verklaart dat of verklaart dat juist niet?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169627744
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook echt niet op de man spelend... nee hoor, valt allemaal wel mee.

Chapeau... :{
Dat is het enige wat werkt tegen die zuigerd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:06:37 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169628104
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het enige wat werkt tegen die zuigerd.
Piet heeft gewoon gelijk met die grafieken van je. Daarbij waar staan de files? En waar zou het boodschappenverkeer/ dienstverlener bezoeken verkeer rijden? Niet op de snelweg waar de files staan iig.

Of dacht jij echt dat mensen bewust in de spits op de snelweg in de file gaan staan richting een stad 40 kilometer verderop om een kratje bier te halen ofzo?
  zondag 19 maart 2017 @ 15:08:00 #153
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169628146
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja en? Wat verklaart dat of verklaart dat juist niet?
Christustepaard. Stommetje spelen? :')

Jij schrijft:
quote:
Het gros is dus verkeer wat helemaal niet noodgedwongen van- of naar de baas gaat. En juist voor die groep zou rekeningrijden cq spitsheffen wel eens heel erg goed kunnen werken
.
Jij stelt dus dat rekeningrijden cq. spitsheffen wel eens heel erg goed kan werken. Omdat een groot deel van de verplaatsingen niet werkgerelateerd zouden zijn. Dat zou namelijk blijken uit jouw tabel. Newsflash: in het weekend is een spitsheffing niet echt relevant. En ook die verplaatsingen lijken in die grafiek meegenomen te zijn. Een grafiek met daarin "verdeling totaal aantal verplaatsingen volgens vertrekuur (2009)" zegt mij dus vrij weinig over het type verplaatsingen in de spits. En daarmee iets over het potentieel van een spitsheffing.

Maar leg jij dan mij maar uit wat jouw tabel verklaart. Of juist niet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_169628197
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:06 schreef AchJa het volgende:
Of dacht jij echt dat mensen bewust in de spits op de snelweg in de file gaan staan richting een stad 40 kilometer verderop om een kratje bier te halen ofzo?
Ja, blijkbaar wel. Dat laat die grafiek nou juist zo mooi zien. Denk je eens in hoe rustig het in de spits wordt als je het niet noodzakelijke verkeer kunt ontmoedigen. Het is zeker dat als het vrijwillig moet er niets gebeurt. Maar goed. Dat willen jullie niet. En als de wil er niet is is het probleem onoplosbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:11:25 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169628240
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar wel. Dat laat die grafiek nou juist zo mooi zien. Denk je eens in hoe rustig het in de spits wordt als je het niet noodzakelijke verkeer kunt ontmoedigen. Het is zeker dat als het vrijwillig moet er niets gebeurt. Maar goed. Dat willen jullie niet. En als de wil er niet is is het probleem onoplosbaar.
Zoals ik zei
Dus als ik van mijn werk naar huis rij is dat 1 verplaatsing, en daarna even met de hond loop ook. Dan is 50% van mijn avondspitsverplaatsingen werk gerelateerd.
Als ik niet met de hond ga lopen maakt dat geen fuck uit voor de file.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169628249
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:08 schreef Eix het volgende:
Jij stelt dus dat rekeningrijden cq. spitsheffen wel eens heel erg goed kan werken.
Wat gewoon klopt. De tabel is gewoon een voorbeeld van dat het gros van de verplaatsingen in de spits niet noodzakelijk is. Daar ligt de sleutel tot de oplossing.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169628262
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus als ik van mijn werk naar huis rij is dat 1 verplaatsing, en daarna even met de hond loop ook. Dan is 50% van mijn avondspitsverplaatsingen werk gerelateerd.
Dat boeit toch helemaal niets verder?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:13:52 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169628294
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar wel. Dat laat die grafiek nou juist zo mooi zien. Denk je eens in hoe rustig het in de spits wordt als je het niet noodzakelijke verkeer kunt ontmoedigen. Het is zeker dat als het vrijwillig moet er niets gebeurt. Maar goed. Dat willen jullie niet. En als de wil er niet is is het probleem onoplosbaar.
Leg eens uit hoe de file langer wordt/ ontstaat op de A10 als ik in het dorp via de dorps- en stationsstraat naar de supermarkt rij?
  zondag 19 maart 2017 @ 15:13:56 #159
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169628296
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat gewoon klopt. De tabel is gewoon een voorbeeld van dat het gros van de verplaatsingen in de spits niet noodzakelijk is. Daar ligt de sleutel tot de oplossing.
De tabel gaat niet over het aantal verplaatsingen in de spits. Lies, damned lies and statistics.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 19 maart 2017 @ 15:14:18 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169628301
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat gewoon klopt. De tabel is gewoon een voorbeeld van dat het gros van de verplaatsingen in de spits niet noodzakelijk is. Daar ligt de sleutel tot de oplossing.
Jij denkt nog steeds dat alle verplaatsingen tijdens de avondspits relevant zijn voor de file, wat een plaat heb je dan voor je kop als je de kritiek daarom niet snapt.
Als jij even naar de buurtsuper rijdt om 17:00 uur heb je een beweging, maar het maakt geen fuck uit voor de file
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169628319
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe de file langer wordt/ ontstaat op de A10 als ik in het dorp via de dorps- en stationsstraat naar de supermarkt rij?
Open er een topic over. Net als de hond van Piet boeit dat niet. Het leidt de aandacht af van het probleem van dienst.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:15:08 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169628321
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat boeit toch helemaal niets verder?
A) Je snapt het niet
B) Je loopt te trollen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:15:28 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169628323
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Open er een topic over. Net als de hond van Piet boeit dat niet. Het leidt de aandacht af van het probleem van dienst.
Nee, jij snapt je eigen stats niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:20:30 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169628442
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Open er een topic over. Net als de hond van Piet boeit dat niet. Het leidt de aandacht af van het probleem van dienst.
Als het te ingewikkeld wordt krijg je dit...

Denk nou gewoon eens na man. Waar staan de files en wat voor verkeer staat daar voor 90% in... Juist ja, op de snelweg en wwv.

Jij begint te ouwehoeren over verkeer naar de bakker binnen de bebouwde kom en dat die net zo hard meewerken aan de file... Hoe kom je aan die onzin?
pi_169628645
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:20 schreef AchJa het volgende:
Als het te ingewikkeld wordt krijg je dit...
Gaat over de drukte in de avondspits en dat betreft dus niet de Dorpsstraat.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)66-sp-en-gl-a1547862

Helemaal onderaan. En of het nu meer dan 50% is of iets minder, ik zeg daar heb je je mogelijkheden om iets aan het probleem te doen. De wil moet er wel zijn natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:38:56 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169628810
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gaat over de drukte in de avondspits en dat betreft dus niet de Dorpsstraat.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)66-sp-en-gl-a1547862

Helemaal onderaan. En of het nu meer dan 50% is of iets minder, ik zeg daar heb je je mogelijkheden om iets aan het probleem te doen. De wil moet er wel zijn natuurlijk.
Gebasseerd op dezelfde cijfers van hetzelfde onderzoek waarvan uit niets blijkt dat ze gedifferentieerd naar locatie zijn wezen meten... Kortom ook de Dorpsstraat is meegerekend. Dat het NRC er de spits interpretatie aangeeft is niet relevant in deze.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:38:58 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169628814
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gaat over de drukte in de avondspits en dat betreft dus niet de Dorpsstraat.
Dat is jouw conclusie die je niet weet te onderbouwen
quote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)66-sp-en-gl-a1547862

Helemaal onderaan. En of het nu meer dan 50% is of iets minder, ik zeg daar heb je je mogelijkheden om iets aan het probleem te doen. De wil moet er wel zijn natuurlijk.
54% is werkgerelateerd, 46% niet? Hoeveel gaan er naar school of opleiding? En hoeveel van het verkeer dat werkgerelateerd is, staat op de snelweg en hoeveel is lokaal?
Lekker selectief wat uit stats nemen en dan wat roepen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:41:16 #168
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169628872
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gaat over de drukte in de avondspits en dat betreft dus niet de Dorpsstraat.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)66-sp-en-gl-a1547862

Helemaal onderaan. En of het nu meer dan 50% is of iets minder, ik zeg daar heb je je mogelijkheden om iets aan het probleem te doen. De wil moet er wel zijn natuurlijk.
Dat gaat toch over de ochtendspits in zijn algemeenheid?

"Klaver (GroenLinks): ‘Meer dan 50 procent van het verkeer in de ochtendspits is geen woon-werkverkeer’

46 procent van de reisverplaatsingen tijdens de ochtendspits bestond in 2014 uit verkeer wegens ‘werk of zakelijk bezoek’. [...] De tweede categorie was ‘onderwijs of cursus’, met 31 procent."

Naar mijn ervaring staat de doelgroep "onderwijs of cursus" grotendeels met een studentenkaart in de trein. Die staan niet in de file.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_169628913
@de heren hierboven: Aha. Ik snap het probleem. In de file is 100% woon- werkverkeer en de rest van de (niet noodzakelijke) verplaatsingen vindt plaats in de Dorpsstraat. Helder. Beschouw alles dan als niet geschreven. :) Maar goed. Petrolheads vallen niet te overtuigen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:44:33 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169628952
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:43 schreef Bart2002 het volgende:
@de heren hierboven: Aha. Ik snap het probleem. In de file is 100% woon- werkverkeer en de rest van de (niet noodzakelijke) verplaatsingen vindt plaats in de Dorpsstraat. Helder.
JIJ riep dat je cijfers 1 op 1 van toepassing waren op de file, het commentaar was dat je dat er niet uit kon afleiden. Niet de zaak omdraaien bartje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:45:03 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169628962
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:43 schreef Bart2002 het volgende:
@de heren hierboven: Aha. Ik snap het probleem. In de file is 100% woon- werkverkeer en de rest van de (niet noodzakelijke) verplaatsingen vindt plaats in de Dorpsstraat. Helder.
Je doet nu quasi lollig maar dat is wel zo'n beetje de realiteit ja. Ik had het overigens over 90%...
pi_169628992
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:45 schreef AchJa het volgende:
maar dat is wel zo'n beetje de realiteit ja
En van die "realiteit" heb je dan vast wel een voorbeeldje?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:48:32 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169629065
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:41 schreef Eix het volgende:

46 procent van de reisverplaatsingen tijdens de ochtendspits bestond in 2014 uit verkeer wegens ‘werk of zakelijk bezoek’. [...] De tweede categorie was ‘onderwijs of cursus’, met 31 procent."

Naar mijn ervaring staat de doelgroep "onderwijs of cursus" grotendeels met een studentenkaart in de trein. Die staan niet in de file.
Daarbij schaar ik "onderwijs en/of cursus" ook zeer zeker niet onder de noemer "niet noodzakelijke verplaatsingen"...

Bartje vindt het wsl wel een niet noodzakelijke verplaatsing...
  zondag 19 maart 2017 @ 15:52:38 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169629174
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En van die "realiteit" heb je dan vast wel een voorbeeldje?
:D

Je eigen grafieken...

Maar jij was aan zet hoor, toon nou maar gewoon aan dat het verkeer wat in de file staat (want daar gaat het om) voor 50% uit "niet noodzakelijke verplaatsingen" zoals boodschappen ed. gaat.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:18:51 #175
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169630128
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:43 schreef Bart2002 het volgende:
@de heren hierboven: Aha. Ik snap het probleem. In de file is 100% woon- werkverkeer en de rest van de (niet noodzakelijke) verplaatsingen vindt plaats in de Dorpsstraat. Helder.
Nee. Het probleem is dat je op basis van lukrake statistiek je gelijk probeert te behalen. Terwijl ik het notabene eens ben met de stelling dat met een spitsheffing als het ware economisch relevant(er) verkeer (woon-werk, onderwijs) gescheiden kan worden van economisch minder belangrijk verkeer (familiebezoek, enz). Daar zijn ook vast en zeker hele goede studies over te vinden bij het Kennisinstituut voor Mobiliteit en het Planbureau voor de Leefomgeving. Maar ik ga niet mijn zondagmiddag besteden om taaie onderzoeken door te spitten op zoek naar relevante grafieken voor een stelling die ik niet zo nodig hoef te bewijzen.

Want ja, zelfs ondanks dat 'Anders betalen voor mobiliteit' potentie heeft heb ik een aantal fundamentele bezwaren:
- Door via beprijzing de vraag naar infrastructuur aan te passen naar aanbod (capaciteit) kun je toewerken naar een optimum. Maar wat is dat precies? Een verkeerskundig optimum kan bijvoorbeeld een filevrije afwikkeling zijn van het wegverkeer (verkeerskundig: i/c-verhouding op wegen max 0,7) en dat is vast haalbaar. Als je een ritje maar duur genoeg maakt. Zeg voor de gein 50 euro per rit. Maar is dat wat wij als maatschappij eerlijk vinden? En bovendien verschillen de parameters per wegvak, want op de ene plek is het fileprobleem veel nijpender dan elders. Als je dus een technisch volmaakte oplossing wilt dan heb je een enorme klus om alles in te regelen. Daarnaast kun je ook voor een economisch optimum gaan. Alleen dan kan het zomaar zijn dat je in de Randstad mét spitsheffing alsnog in de file staat. Mag je dus extra betalen om stil te staan.

Mijn bezwaar is dus dat als je besluit om het middel spitsheffing in te voeren, dat ik dan vind dat eerst duidelijk moet zijn welke resultaten je concreet wilt bereiken. En hoe je het middel precies wilt inzetten. Het is een economisch te ingrijpend middel om lukraak mee te experimenten.

- Met een spitsheffing kun je zomaar een 'modal shift' bewerkstelligen. Als dat naar de fiets is dan lijkt me dat een prima ontwikkeling. Maar als mensen de auto laten staan ten gunste van de trein dan betwijfel ik of dat echt wel zo geweldig is. Want juist in de spits is de trein al heel druk. En de NS heeft niet heel veel aan een trein waarvoor enkel in de spits passagiers zijn. Die staat de rest van de dag stil.

Het enige wenselijke effect is om met een spitsheffing de spitsen breder te maken: door de piekvraag meer af te vlakken naar de randen van de spits kun je meer balans vinden in het verkeer- en vervoersysteem. Maar dat kun je ook bewerkstelligen door als overheid werkgevers te stimuleren andere werktijden mogelijk te maken.

Als je dus besluit om een spitsheffing in te voeren dan vind ik het belangrijk dat er ook echt keuzemogelijkheden zijn. Dat een verstokte automobilist meer betaalt vind ik niet zo erg als er ook reële alternatieven zijn. Maar een overstap naar de trein is dat vaak niet. Dichterbij je werk wonen is vaak ook onmogelijk vanwege de woningmarkt. En flexibele werktijden zijn niet voor iedereen weggelegd. In plaats van als partij in te zetten op een spitsheffing zie ik liever dat ze dat soort zaken eerst aanpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 19-03-2017 16:25:27 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_169630244
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

:D

Je eigen grafieken...

Maar jij was aan zet hoor, toon nou maar gewoon aan dat het verkeer wat in de file staat (want daar gaat het om) voor 50% uit "niet noodzakelijke verplaatsingen" zoals boodschappen ed. gaat.
Ik snap die onwil niet. En toch ook weer wel. De stelling (van Jesse) bevalt je gewoon niet omdat de conclusies je niet bevallen en/of uitkomen. Daarom wordt zo'n onderzoek in het belachelijke getrokken en vinden alle niet noodzakelijke vervoersbewegingen plaats in de Dorpsstraat en niet op de snelwegen. Wat daar in de file staat heeft geen keuze. Dan lossen we het probleem gewoon niet op omdat de petrolheads daar geen zin in hebben en zich aangetast voelen in hun vrijheid om alles te doen wat ze zelf willen. Ook al is dat schadelijk voor de economie en nog wat belangrijker zaken.

Het doet mij denken aan dit topic:

NWS / 'Meerderheid voor kilometerheffing' part #2

Het is ook eerder al vaker besproken. En het zijn meestal dezelfde poppetjes die "teugeh" zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 19-03-2017 16:40:33 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169630548
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:18 schreef Eix het volgende:

[..]

Nee. Het probleem is dat je op basis van lukrake statistiek je gelijk probeert te behalen. Terwijl ik het notabene eens ben met de stelling dat met een spitsheffing als het ware economisch relevant(er) verkeer (woon-werk, onderwijs) gescheiden kan worden van economisch minder belangrijk verkeer (familiebezoek, enz). Daar zijn ook vast en zeker hele goede studies over te vinden bij het Kennisinstituut voor Mobiliteit en het Planbureau voor de Leefomgeving. Maar ik ga niet mijn zondagmiddag besteden om taaie onderzoeken door te spitten op zoek naar relevante grafieken voor een stelling die ik niet zo nodig hoef te bewijzen.

Want ja, zelfs ondanks dat 'Anders betalen voor mobiliteit' potentie heeft heb ik een aantal fundamentele bezwaren:
- Door via beprijzing de vraag naar infrastructuur aan te passen naar aanbod (capaciteit) kun je toewerken naar een optimum. Maar wat is dat precies? Een verkeerskundig optimum kan bijvoorbeeld een filevrije afwikkeling zijn van het wegverkeer (verkeerskundig: i/c-verhouding op wegen max 0,7) en dat is vast haalbaar. Als je een ritje maar duur genoeg maakt. Zeg voor de gein 50 euro per rit. Maar is dat wat wij als maatschappij eerlijk vinden? En bovendien verschillen de parameters per wegvak, want op de ene plek is het fileprobleem veel nijpender dan elders. Als je dus een technisch volmaakte oplossing wilt dan heb je een enorme klus om alles in te regelen. Daarnaast kun je ook voor een economisch optimum gaan. Alleen dan kan het zomaar zijn dat je in de Randstad mét spitsheffing alsnog in de file staat. Mag je dus extra betalen om stil te staan.

Mijn bezwaar is dus dat als je besluit om het middel spitsheffing in te voeren, dat ik dan vind dat eerst duidelijk moet zijn welke resultaten je concreet wilt bereiken. En hoe je het middel precies wilt inzetten. Het is een economisch te ingrijpend middel om lukraak mee te experimenten.

- Met een spitsheffing kun je zomaar een 'modal shift' bewerkstelligen. Als dat naar de fiets is dan lijkt me dat een prima ontwikkeling. Maar als mensen de auto laten staan ten gunste van de trein dan betwijfel ik of dat echt wel zo geweldig is. Want juist in de spits is de trein al heel druk. En de NS heeft niet heel veel aan een trein waarvoor enkel in de spits passagiers zijn. Die staat de rest van de dag stil.

Het enige wenselijke effect is om met een spitsheffing de spitsen breder te maken: door de piekvraag meer af te vlakken naar de randen van de spits kun je meer balans vinden in het verkeer- en vervoersysteem. Maar dat kun je ook bewerkstelligen door als overheid werkgevers te stimuleren andere werktijden mogelijk te maken.

Als je dus besluit om een spitsheffing in te voeren dan vind ik het belangrijk dat er ook echt keuzemogelijkheden zijn. Dat een verstokte automobilist meer betaalt vind ik niet zo erg als er ook reële alternatieven zijn. Maar een overstap naar de trein is dat vaak niet. Dichterbij je werk wonen is vaak ook onmogelijk vanwege de woningmarkt. En flexibele werktijden zijn niet voor iedereen weggelegd. In plaats van als partij in te zetten op een spitsheffing zie ik liever dat ze dat soort zaken eerst aanpakken.
Goede post. Al is de eerste indruk dat het denken in problemen wat overheerst. Ik kom er later op terug. Ga nu koken. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:45:01 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169631097
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik snap die onwil niet. En toch ook weer wel. De stelling (van Jesse) bevalt je gewoon niet omdat de conclusies je niet bevallen en/of uitkomen. Daarom wordt zo'n onderzoek in het belachelijke getrokken en vinden alle niet noodzakelijke vervoersbewegingen plaats in de Dorpsstraat en niet op de snelwegen. Wat daar in de file staat heeft geen keuze. Dan lossen we het probleem gewoon niet op omdat de petrolheads daar geen zin in hebben en zich aangetast voelen in hun vrijheid om alles te doen wat ze zelf willen. Ook al is dat schadelijk voor de economie en nog wat belangrijker zaken.
Wat mij tegenstaat is de naiviteit van de voorstanders van rekeningrijden. Anders beprijzen is in de praktijk extra beprijzen. Of geloof jij nou werkelijk dat het voor de huidige niet spitsrijders, de zg. nimby voorstanders, goedkoper gaat worden? Ik rij al relatief weinig in de spits (alleen vrijdagavond) maar ik ben echt niet zo goedgelovig dat ik dan denk lekker goedkoop uit te zijn. Met rekeningrijden gaat de automobilist fors meer betalen bovenop de belasting die nu al betaald wordt. Klaver gaat maar op zoek naar een andere melkkoe.

Maar dit soort onzinplannen worden wel onderbouwd met van die onderzoeken die jij aanhaalt terwijl die helemaal niks over de files op een bepaalde locatie zeggen. Lies, bloody lies, statistics...
  zondag 19 maart 2017 @ 16:49:53 #179
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169631231
Het probleem is met rekeningrijden de tarieven heel hoog gaan worden. GL spreekt over 15 cent per kilometer om te beginnen. Dit betekent dat ik straks 1500 euro per kwartaal mag gaan aftikken aan kilometerheffing terwijl ik nu 120 euro per kwartaal aftik aan wegenbelasting. Dus zelfs als de wegenbelasting afgeschaft wordt ga je het meer dan 12 voudige betalen voor je auto. Tarief zou 1 cent per kilometer moeten zijn om hetzelfde te betalen als in het huidige systeem.

Rekeningrijden wordt met gl een ordinair extreme belastingverhoging. Ik kan dat niet betalen, dus zal dan ontslag moeten nemen, of de baas zal mij dit moeten vergoeden.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:01:53 #180
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169631581
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat mij tegenstaat is de naiviteit van de voorstanders van rekeningrijden. Anders beprijzen is in de praktijk extra beprijzen. Of geloof jij nou werkelijk dat het voor de huidige niet spitsrijders, de zg. nimby voorstanders, goedkoper gaat worden? Ik rij al relatief weinig in de spits (alleen vrijdagavond) maar ik ben echt niet zo goedgelovig dat ik dan denk lekker goedkoop uit te zijn. Met rekeningrijden gaat de automobilist fors meer betalen bovenop de belasting die nu al betaald wordt. Klaver gaat maar op zoek naar een andere melkkoe.

Maar dit soort onzinplannen worden wel onderbouwd met van die onderzoeken die jij aanhaalt terwijl die helemaal niks over de files op een bepaalde locatie zeggen. Lies, bloody lies, statistics...
Yep, helemaal mee eens. Het wordt ineens heel gemakkelijk om de tarieven steeds te verhogen, terwijl er nu nog obstakels zijn en een verhogng direct zichtbaar is. Straks komt er elke maand een cent bij en dan wordt er gezegd, "het is toch maar een cent, waar zeuren jullie over." Met rekeningrijden word je constant gecontroleerd en wordt autorijden/mobiliteit onbetaalbaar. De overheid en zeker Klaver, is niet met zon makkelijke geldbron te vertrouwen. Elk gat in de begroting gaat hiermee gedicht worden.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:13:49 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169631839
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het probleem is met rekeningrijden de tarieven heel hoog gaan worden. GL spreekt over 15 cent per kilometer om te beginnen. Dit betekent dat ik straks 1500 euro per kwartaal mag gaan aftikken aan kilometerheffing terwijl ik nu 120 euro per kwartaal aftik aan wegenbelasting. Dus zelfs als de wegenbelasting afgeschaft wordt ga je het meer dan 12 voudige betalen voor je auto. Tarief zou 1 cent per kilometer moeten zijn om hetzelfde te betalen als in het huidige systeem.

Rekeningrijden wordt met gl een ordinair extreme belastingverhoging. Ik kan dat niet betalen, dus zal dan ontslag moeten nemen, of de baas zal mij dit moeten vergoeden.
Precies, je zult toch naar je werk moeten. Maar ja, zolang net als een hoop volk hier iedereen van mening is dat je net zo goed thuis kunt werken of op de fiets kunt of het OV kunt pakken of maar naar je werk gaat verhuizen of gewoon steun trekt of wat voor nimby gedrag er ook vertoond wordt zoals bv:

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:19 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Dan is het natuurlijk lekker makkelijk roepen dat rekeningrijden een prima oplossing is...

Dat de rest van de wereld dan opgezadeld wordt met torenhoge kosten interesseert ze natuurlijk niet.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:14:02 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169631843
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het probleem is met rekeningrijden de tarieven heel hoog gaan worden. GL spreekt over 15 cent per kilometer om te beginnen. Dit betekent dat ik straks 1500 euro per kwartaal mag gaan aftikken aan kilometerheffing terwijl ik nu 120 euro per kwartaal aftik aan wegenbelasting. Dus zelfs als de wegenbelasting afgeschaft wordt ga je het meer dan 12 voudige betalen voor je auto. Tarief zou 1 cent per kilometer moeten zijn om hetzelfde te betalen als in het huidige systeem.

Rekeningrijden wordt met gl een ordinair extreme belastingverhoging. Ik kan dat niet betalen, dus zal dan ontslag moeten nemen, of de baas zal mij dit moeten vergoeden.
Bij 15 cent per kilometer heb ik het al snel over 30 euro per dag, 150 in de week, zeshonderd in de maand. Bij mijn werk zit ik nu eenmaal veel op de weg. In de buurt van mijn werk gaan wonen is onzin, ik zit een paar maanden hier, dan een half jaar daar. Een heffing van 15 cent de kilometer treft mensen die in de dienstverlening zitten keihard, maar ambtenaren die op een ministerie zitten nauwelijks. Logisch, dit soort heffingen worden verzonnen door ambtenaren en die gaan niets iets bedenken dat hun treft.
De maatregel is verschrikkelijk scheef. Bepaalde mensen gaan onevenredig hard getroffen worden en anderen geheel niet, en door de verlaging inkomstenbelasting die GL wil er enorm op vooruit.
Het haalt de flexibiliteit uit de economie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169632067
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:45 schreef AchJa het volgende:
Anders beprijzen is in de praktijk extra beprijzen. Of geloof jij nou werkelijk dat het voor de huidige niet spitsrijders, de zg. nimby voorstanders, goedkoper gaat worden?
Nee, dat wordt het ongetwijfeld niet. Maar er is dus een probleem wat wij allen onderkennen en daar zoeken we een oplossing voor. Misschien bestaat "de" oplossing wel helemaal niet, zou zomaar kunnen. Ik kwam in dit topic niet om Jesse te verdedigen maar ik vind het wel goed dat ie tenminste met iets komt. Het lijkt erop dat het probleem onbespreekbaar moet blijven en dat we liever niet denken aan oplossingen. Ik snap ook wel dat goedschikse oplossingen niet bestaan. Dus het is of zachte financiële dwang of niets. Die dwang kan overigens ook prima op werkgevers uitgeoefend worden. Maar dat wil de VVD dan weer niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:37:37 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169632364
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, dat wordt het ongetwijfeld niet. Maar er is dus een probleem wat wij allen onderkennen en daar zoeken we een oplossing voor. Misschien bestaat "de" oplossing wel helemaal niet, zou zomaar kunnen. Ik kwam in dit topic niet om Jesse te verdedigen maar ik vind het wel goed dat ie tenminste met iets komt. Het lijkt erop dat het probleem onbespreekbaar moet blijven en dat we liever niet denken aan oplossingen. Ik snap ook wel dat goedschikse oplossingen niet bestaan. Dus het is of zachte financiële dwang of niets. Die dwang kan overigens ook prima op werkgevers uitgeoefend worden. Maar dat wil de VVD dan weer niet.
Jij bent vooral degene die zaken onbespreekbaar wilt hebben door inhoudelijk kritiek op je beweringen af doet met afleidingsmanoeuvre, op de persoon te spelen en mij voor zuiger uit te maken. Je snapte je eigen statistieken niet en wilde van geen kritiek weten.
Kortom, je hebt het over draconische maatregelen op zaken die je hooguit maar half begrijpt.
Fileproblemen oplossen? Kijk eens naar het opgelost is bij Eindhoven, gewoon betere wegen bouwen.
Mensen moeten nu eenmaal naar hun werk, of jij dat nu wilt geloven of niet. Dat werk vind steeds meer op andere plekken plaats. Dat mensen naast hun werk wonen en daar jarenlang lopend naar toe kunnen is slechts voor een klein deel van de mensen zo en een tamelijk 19e eeuwse manier van denken.
Wil je minder CO2 uitstoot? Verlaag de wegenbelasting op LPG autos, zorg dat electrisch rijden nog aantrekkelijker wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169632411
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij bent vooral
Zeker. Maar wat is jouw oplossing?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:44:28 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169632536
Bart is nogal inconsistent, hier is hij heel erg voor het bestraffen van mobiliteit maar opent wel topics over hoe erg het is dat ex studenten die gebruik maken van een OV jaarkaart waar ze geen recht meer op hebben boetes krijgen daarvoor.
NWS / Studenten betalen miljoenen aan ov-bedrijven om te laat stopzetten rei
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:45:12 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169632550
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. Maar wat is jouw oplossing?
Oplossing waarvoor?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:46:02 #188
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169632565
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. Maar wat is jouw oplossing?
Een oplossing kan zijn dat er en quotering komt voor bedrijven overdags open te zijn. Dus er komt een veiling, waarbij ipeningstijden overdags duurder zijn dan snachts. Als veel bedrijven dus savonds en snachts open gaan ipv overdags los je ook een deel van de files op. Verder moet er worden ingezet op alternatieve vervoersmethoden en zou je het ov grais voor iedereen moeten maken.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:47:37 #189
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_169632599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:53 schreef LXIV het volgende:
Het voordeel van kilometerheffing is dat je deze zo hoog kunt maken als je zelf wil. Als je de brandstofaccijnzen naar 5 euro per liter brengt gaat de helft van NL in Duitsland tanken en levert het nog niks extra's op.

Bovendien kun je met kilometerheffing ongewenst gedrag straffen. Stel dat je niet wil dat mensen de auto gebruiken voor korte ritjes die ze ook zouden kunnen fietsen. Koppel een 'starttarief' (net als bij een taxi) aan de rit. Dus enkel je auto starten kost 10 euro. Dan is het relatief heel duur om je auto te gebruiken voor boodschappen
10 euro!!?? wat een debiel tarief, dan zou iedereen zeker met het OV moeten gaan?(wat nevernooit kan).
Lachen joh.
  zondag 19 maart 2017 @ 17:47:45 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169632603
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Een oplossing kan zijn dat er en quotering komt voor bedrijven overdags open te zijn. Dus er komt een veiling, waarbij ipeningstijden overdags duurder zijn dan snachts. Als veel bedrijven dus savonds en snachts open gaan ipv overdags los je ook een deel van de files op. Verder moet er worden ingezet op alternatieve vervoersmethoden en zou je het ov grais voor iedereen moeten maken.
Het OV zit al volledig vol in de spits.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 18:16:04 #191
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169633041
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het OV zit al volledig vol in de spits.
Omdat er bv geen staanwagons meer zijn.(zonder stoelen/banken die alleen maar ruimte innemen) Een 3e klasse zou het capaciteitsprobleem al een stuk verminderen. Vol is relatief, want ook hier vooral in de randstad.
pi_169633177
Ik denk dat het CDA en de VVD deze belastingplannen van de Jessias gaan dwarsbomen. Sowieso moeten we eens ophouden met mensen straffen voor het feit dat ze naar hun werk rijden. Veel beter zou het zijn om werkgelegenheid beter over het land te verspreiden.
  zondag 19 maart 2017 @ 18:50:18 #193
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169633695
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk dat het CDA en de VVD deze belastingplannen van de Jessias gaan dwarsbomen. Sowieso moeten we eens ophouden met mensen straffen voor het feit dat ze naar hun werk rijden. Veel beter zou het zijn om werkgelegenheid beter over het land te verspreiden.
Groenlinks is een partij van etremisten. Communisten en milieuterroristen, nu in een hippe verpakking, laat je niet misleiden. Klaver is een wolf in schaapskleren. Gelukkig viel de winst van groenlinks mee. Als je echt om het milieu geeft ga je voor een groene partij die wel oprecht is, dat is de pvdd.
pi_169633779
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Groenlinks is een partij van etremisten. Communisten en milieuterroristen, nu in een hippe verpakking, laat je niet misleiden. Klaver is een wolf in schaapskleren. Gelukkig viel de winst van groenlinks mee. Als je echt om het milieu geeft ga je voor een groene partij die wel oprecht is, dat is de pvdd.
ok
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169635543
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oplossing waarvoor?
Ik zie het probleem ook niet zo. Laat die files toch
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 19 maart 2017 @ 20:17:29 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169636034
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zie het probleem ook niet zo. Laat die files toch
Het gaat GL niet om files te bestrijden, maar om belasting op mobiliteit in plaats van op inkomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 20:25:11 #197
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_169636288
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat GL niet om files te bestrijden, maar om belasting op mobiliteit in plaats van op inkomen.
Dus met GL aan de macht komt een groot deel van werkend Nederland werkeloos thuis te zitten en valt er ook weinig meer te nivelleren. Iedereen arm en werkeloos thuis, dat is wat GL graag wil.
  zondag 19 maart 2017 @ 20:32:37 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169636596
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dus met GL aan de macht komt een groot deel van werkend Nederland werkeloos thuis te zitten en valt er ook weinig meer te nivelleren. Iedereen arm en werkeloos thuis, dat is wat GL graag wil.
Geloof niet dat ze dat willen, maar het is grotendeels wel waar hun beleid toe zou leiden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 maart 2017 @ 23:31:08 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_169642347
In feite is het 't veranderen van het verdienmodel. Gaandeweg wordt vervoer netto gezien goedkoper waardoor je de belasting daarop niet meer kunt rechtvaardigen zonder het totaalconcept nadelig te verstoren. Vervolgens wordt er een nieuw component ingebracht.

Belasten van mobiliteit is bizar, waarbij ik braaf mijn kosten dubbel en dwars kan (en zal) doorbelasten. Dat doet in principe iedereen waarbij je als ondernemer daar "gelukkige" wat meer (in)directe zg. keuzemogelijkheden voor hebt.
Degene die werkelijk de klos zijn de mensen die daarin geen keuze hebben om zich te onttrekken, mensen die verplicht moeten reizen en/of daar de kosten van moeten ophoesten.

Wat "Jesse Klaver" voorstaat is het beperken cq. herverdelen van vrijheid van hen die geen keuze hebben, onder het mom van een betere toekomst. Wat die betere toekoms precies is, weet geen hond.
Is het beter dat onze "kinderen" met 20 miljard mensen uiterst zuinig & ingewikkeld te moeten leven of is het beter dat met 5 miljard en dat met meer levensruimte cq. vrijheid te doen ?

Ik kan mij wel in vinden in dat zaken nu eenmaal verdeeld moeten worden maar zeg dat dan en ga geen rare fratsen, cijfers en idealistisch kreten slaken die je beweegredenen uiterst verwarrend maken.

De werkelijk oplossing is verhogen in de letterlijke betekenis van (levens)duurzaamheid en (gebruiks)efficiency.
Wat nu geprobeerd wordt is het oude model van consumptie onaangetast te laten en efficiëntie van beschikbare resources onzinnig maken.

Waar ook aan voorbij wordt gegaan dat mensen altijd op de rand van hun (on)mogelijkheden gaan zitten en dat direct aanpassen zodra daar ruimte voor is.

Files los je niet op door meer asfalt aan te leggen dan normaal gemiddeld nodig is om gedurende bepaalde tijd een hoeveelheid bewegingen te verwerken. Je zal in beginsel sws voldoende capaciteit moeten hebben om het gemiddelde aan te kunnen, zeg de bekende 80%
Wat vaak vergeten wordt dat die 80% er meestal niet eens is. Het bijbouwen van wegcapaciteit van nu is niets anders dan een inhaalslag. Het effect van elke enkelvoudige maatregel met alleen als doel om files op te lossen, zal gedoemd zijn te mislukken.

Ook het credo , de vervuiler betaald..... is een gotspe. Dat impliceert iets slechts en daarbij wie is dan die vervuiler ? Is dat is de producent die keurig zijn vervuilingskosten bij de consument in rekening brengt / Of is het de "overheid", die betere oplossingen uit de weg gaat ?

De daadwerkelijk oplossing is efficiency van het wegennet wat je heel goed kan vergelijken wat er gebeurd in (data)netwerken. Zet in op dynamische planning wat natuurlijk "even" wennen zal zijn.

Wanneer je enige stuurinstrument "financieel" ontmoediging blijkt te zijn, zal het z'n doel nimmer gaan bereiken. Mensen gaan het "slim" ontlopen, verstoren daarmee de doelstelling en gaan onbewust op andere momenten, (andere) nieuwe problemen veroorzaken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_169660928
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat GL niet om files te bestrijden, maar om belasting op mobiliteit in plaats van op inkomen.
prima oplossing _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')