Och je moet de reiziger overtuigen dat NS kut is. Dan heb je alle reden de hele klerezooi op de markt te gooien.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, de NS wordt dan niet meer gesubsidieerd maar Pro Rail en NS zijn gesplitst. Pro Rail krijgt nog steeds meer dan gemiddeld 1,2 Miljard subsidie per jaar. Een dikke 7 cent per reiziger kilometer. Op jouw reis van 40 Kilometer zit dan op de prijs die jij voor je kaartje betaald dan nog een 2,90 aan subsidie voor prorail om te zorgen dat die treinen kunnen rijden.
En let wel, dat de NS geen subsidie nodig heeft komt niet omdat ze aan de kaartjes verdienen, maar omdat de NS dik verdient aan vastgoedverhuur op de stations.
Mijn punt is, ondanks de prijs van je kaartje moet er nog steeds geld bij.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och je moet de reiziger overtuigen dat NS kut is. Dan heb je alle reden de hele klerezooi op de markt te gooien.
Dat trucje hebben ze in de UK ook zo gespeeld. Maar daar zijn ze vooralsnog niet gelukkig. Koop in de UK maar eens een treinkaartje http://www.dewereldmorgen(...)ationalisering-trein
Daarom ben ik het niet eens met GL.
De marktwerking in Limburg heeft OV geschrapt dus ben je afhankelijk van een auto. Als GL stemmer ben ik het totaal niet eens met GL mbt deze maatregel
Ja natuurlijk moet er geld bij. Studenten die veel gebruik maken van het OV kost ook een vermogenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn punt is, ondanks de prijs van je kaartje moet er nog steeds geld bij.
Niets leuker als in een treinstel stappen en luid zeggen, "het wordt toch eens tijd dat die studenten OV kaart wordt afgeschaft"quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moet er geld bij. Studenten die veel gebruik maken van het OV kost ook een vermogen
Als het op de markt komt en de overheid trekt zich compleet terug op het vastgoed na, zou dat het gevolg kunnen zijn. We wachten 2024 af met 2019 als peildatum. Als dan de cijfers niet gehaald worden is die kans aanwezig.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niets leuker als in een treinstel stappen en luid zeggen, "het wordt toch eens tijd dat die studenten OV kaart wordt afgeschaft"
Tekenend voor de overheid dat ze het winstgevende deel zouden behouden.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als het op de markt komt en de overheid trekt zich compleet terug op het vastgoed na, zou dat het gevolg kunnen zijn. We wachten 2024 af met 2019 als peildatum. Als dan de cijfers niet gehaald worden is die kans aanwezig.
Bij mij niet. En in mijn 'omgeving' ook niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze komen eigenlijk altijd overeen met de werkelijkheid dus ik heb geen reden om te twijfelen.
Zover ik weet was en is het verhaal dat NSReizigers winst maakt met het rijden van intercity-treinen en verlies met het rijden van de sprinters. Hoewel de NS verder allesbehalve transparant is hierover. Van hun jaarverslag word ik in ieder geval niet veel wijzer. Maar ik heb niet de indruk dat NSReizigers door alle andere bedrijfsonderdelen van NS overeind wordt gehouden. Als je dat stelt ben ik wel benieuwd naar je onderbouwing.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, de NS wordt dan niet meer gesubsidieerd maar Pro Rail en NS zijn gesplitst. Pro Rail krijgt nog steeds meer dan gemiddeld 1,2 Miljard subsidie per jaar. Een dikke 7 cent per reiziger kilometer. Op jouw reis van 40 Kilometer zit dan op de prijs die jij voor je kaartje betaald dan nog een 2,90 aan subsidie voor prorail om te zorgen dat die treinen kunnen rijden.
En let wel, dat de NS geen subsidie nodig heeft komt niet omdat ze aan de kaartjes verdienen, maar omdat de NS dik verdient aan vastgoedverhuur op de stations.
Hè?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als het op de markt komt en de overheid trekt zich compleet terug op het vastgoed na, zou dat het gevolg kunnen zijn.
Ik weet niet of je het weet maar die partijen krijgen nu ook subsidie. Als de overheid zich terugtrekt dan betekend dat ook geen subsidie voor andere vervoerders. De regionale lijnen draaien verlies. Wat denk je zelf hoe die partijen dan nog hun zaken kunnen draaien. Dat kan alleen door steun van een overheid. Aan OV valt niets te verdienen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 14:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Zover ik weet was en is het verhaal dat NSReizigers winst maakt met het rijden van intercity-treinen en verlies met het rijden van de sprinters. Hoewel de NS verder allesbehalve transparant is hierover. Van hun jaarverslag word ik in ieder geval niet veel wijzer. Maar ik heb niet de indruk dat NSReizigers door alle andere bedrijfsonderdelen van NS overeind wordt gehouden. Als je dat stelt ben ik wel benieuwd naar je onderbouwing.
[..]
Hè?
Wacht even, ik volg je niet. Wat precies heeft het al dan niet op de markt brengen van de HRN-concessie (ministerie van I&M) precies te maken met het afschaffen van de OV-studentenkaart (ministerie van OCW)? Ik bedoel, uiteraard heeft het wel raakvlakken met elkaar want een vervoerder heeft door de studentenkaart gegarandeerde inkomsten. Maar waarom zou het gevolg zijn van het aanbesteden van het hoofdrailnet dat de ov-studentenkaart wordt afgeschaft? Op dit moment is immers op iedere aanbestede lijn de studentenkaart gewoon geldig. Dus ook met een marktpartij lukt het blijkbaar om afspraken te maken. En bovendien kun je bij een aanbesteding het PvE zo formuleren dat die kaart kan blijven voortbestaan. Dus ik ben een beetje puzzled wat jij precies ziet wat ik niet door heb.
En onderwijs en cursus is uiteraard óók werk gerelateerd.... Dus als die in de file staan is dat ook niet voor de lol. Als ik besluit te gaan shoppen in een naburige stad dan wacht ik tot de spits voorbij is. En met mij vast vele andere verstandige mensen.quote:Op zondag 19 maart 2017 15:41 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat gaat toch over de ochtendspits in zijn algemeenheid?
"Klaver (GroenLinks): ‘Meer dan 50 procent van het verkeer in de ochtendspits is geen woon-werkverkeer’
46 procent van de reisverplaatsingen tijdens de ochtendspits bestond in 2014 uit verkeer wegens ‘werk of zakelijk bezoek’. [...] De tweede categorie was ‘onderwijs of cursus’, met 31 procent."
Naar mijn ervaring staat de doelgroep "onderwijs of cursus" grotendeels met een studentenkaart in de trein. Die staan niet in de file.
Eigenlijk is het meer dit (komt van Tweakers):quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar komt de aap uit de mouw, jij vind dat autorijden veel zwaarder belast moet worden en inkomsten minder omdat je zelf in de trein zit.
Jij wilt dat anderen meer belastingen gaan betalen en jij zelf minder.
Neem er een voorbeeld aan bartje, jij bent degene die telkens ontspoort.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:30 schreef Bart2002 het volgende:
Een schoolvoorbeeld van hoe zo'n discussie zou moeten verlopen, Pierre.
De mens wil of niet met de waarheid geconfronteerd worden of laten alle consequenties van hun consumeerverslaving liever na aan hun (klein)kinderen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het meer dit (komt van Tweakers):
...
Iemand enig idee? Wat duidelijk is dat wij op zeer grote voet leven, gewoon omdat het kan.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1762993
Een schoolvoorbeeld van hoe zo'n discussie zou moeten verlopen, Pierre.
Mensen vinden vooral dat wat anderen doen gecorrigeerd moet worden. Zo wind bart zich vooral op over autos, want energieverslinders volgens hem. Hij stelt dan ook niet energieverbruik ter discussie, hij stelt datgene ter discussie wat de anderen doen. Als je energieverbruik als issue ziet, moet je ook kijken naar verbruik van bv Datacenters (zeer energie hongerig) of treinverkeer.quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:04 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
De mens wil of niet met de waarheid geconfronteerd worden of laten alle consequenties van hun consumeerverslaving liever na aan hun (klein)kinderen.
En lekker de VVD stemmen maar weer, want de inhoud van de portemonnee is het belangrijkste natuurlijk
Lul toch niet zo stom vent.quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen vinden vooral dat wat anderen doen gecorrigeerd moet worden. Zo wind bart zich vooral op over autos, want energieverslinders volgens hem. Hij stelt dan ook niet energieverbruik ter discussie, hij stelt datgene ter discussie wat de anderen doen. Als je energieverbruik als issue ziet, moet je ook kijken naar verbruik van bv Datacenters (zeer energie hongerig) of treinverkeer.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het meer dit (komt van Tweakers):
"Het is eigenlijk van de zotte dat we een vervoermiddel nodig hebben wat gauw 1500kg aan massa op de weegschaal zet, een enorme investering heeft geëist aan ontwikkeling en productie, om vervolgens 1 persoon van gemiddeld 80kg te kunnen laten stilstaan in de file...
Nog afgezien van het stationaire energieverbruik, het energieverbruik tijdens de productie van die 1500kg blik op wielen en de opruimkosten ervan, als 'ie na zoveel jaar afgedankt wordt.
Wat zou nou de werkelijke (= totale) hoeveelheid energie zijn die benodigd is om 1 persoon b.v. 1 autokilometer te verplaatsen? Dus inclusief de hele constructie van dat vervoersmiddel, de gebruikte materialen, de energie om dat alles samen te stellen, de resources om het in beweging te brengen en de resources om het ook weer op te ruimen?"
Iemand enig idee? Wat duidelijk is dat wij op zeer grote voet leven, gewoon omdat het kan.
Is het niet duidelijk? Ter overweging.quote:
Net als we hier niet allemaal Petrolheads zijn, hebben ze daar niet allemaal een privaat serverpark hoor.quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef AchJa het volgende:
En dat die retoriek van Tweakers komt is helemaal te zot voor woorden... Per user verstoken ze daar meer elektriciteit met hun hardware en gadgets dan een compleet blok huizen...
Bijna de helft van het stroomverbruik van Noord Holland is Datacenters dit terwijl NL koploper is in energiezuinige datacenters). Alle Datacenters in Europa verbruiken net zoveel energie als het energieverbuik van Nederland.quote:
Zoals deze fokker, DIG / Mijn pc een beetje upgradenquote:Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
En dat die retoriek van Tweakers komt is helemaal te zot voor woorden... Per user verstoken ze daar meer elektriciteit met hun hardware en gadgets dan een compleet blok huizen...
Ja. Ok.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 16:41 schreef deedeetee het volgende:
Lang niet overal kun je zomaar met OV komen. Hier in Zuid Limburg is dat vaak geen optie....
Een van mijn kinderen woont 20 min rijden van zijn werk. Er stopt geen trein in die plaats en met de bus is het ook niet te doen.
De afgelopen vijftig jaar zijn we met dank aan oa de auto steeds mobieler geworden en is het van overheidswege behoorlijk gepromoot om buiten de steden te gaan wonen... En nu wil diezelfde overheid dat beleid honderdtachtig graden omdraaien?quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is het niet duidelijk? Ter overweging.
Dat weet ik en ik ben ook helemaal geen petrolhead vanwege hobbyisme maar omdat ik die auto gewoon keihard nodig heb.quote:Net als we hier niet allemaal Petrolheads zijn, hebben ze daar niet allemaal een privaat serverpark hoor.
In de jaren '70 en '80 voerde men dat beleid. In de jaren '90 ontdekte men voor zover ik weet al, dat het niet zo'n goed idee was om al die plaatsen zoals Zoetermeer en Almere en Purmerend etc. zo te ontwikkelen. Omdat iedereen dan elke dag in de file staat en onnodig benzine verbruikt enzo. Met de Vinex (1991) probeerde de overheid alweer om mensen terug naar de kernsteden te krijgen (al is dat niet helemaal gelukt).quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
De afgelopen vijftig jaar zijn we met dank aan oa de auto steeds mobieler geworden en is het van overheidswege behoorlijk gepromoot om buiten de steden te gaan wonen... En nu wil diezelfde overheid dat beleid honderdtachtig graden omdraaien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |