- Waarbij je vergeet dat de automobilist reeds een dikke netto betaler is.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:51 schreef skrn het volgende:
Stom geziek. Voorbeelden:
Een verhoging van de AOW leeftijd met twee jaar betekent gewoon pakweg 20,000 euro afpakken van de burger.
Het afschaffen van de basisbeurs ook 10,000 euro voor studenten.
Het verlagen van de HRA idem.
Eigen risico, het zelfde verhaal.
Maar als je aan de auto komt, is het land te klein.
Beetje vreemde redenatie. Ik stem zelf niet op GL maar ken wel (intelligente) mensen die dat wel doen. Maar die redeneren op een andere manier dan jij hier doet. Wat jij ziet als oneerlijk ("hardwerkende, goed gestudeerde burger keihard pakken in hun portemonnee") zie andere juist als eerlijker, waarbij je vooral moet doen waar je passie ligt, en waar geld juist minder een rol moet spelen. In de huidige samenleving vallen de punten van Groen Links een beetje vreemd, maar ik zie wel waar ze vandaan komen. Er wordt meer uitgegaan van een ideale samenleving (bv met basisinkomen, verregaande automatsering, veel oog op het milieu, etc). VVD bijvoorbeeld zit vooral in het 'nu' te denken, een samenleving waarbij alles om arbeid en geld draait. Dat is natuurlijk ook goed, maar er zit minder toekomst in denk ik.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:52 schreef La_Moustache het volgende:
En dat niet alleen, ze willen het land overspoelen met vluchtelingen. Ze willen de hardwerkende, goed gestudeerde burger keihard pakken in hun portemonnee. De uitkeringstrekker (die het al helemaal niet slecht heeft) gaat er op vooruit. Geen zin om te solliciteren? Geen probleem bij GroenLinks.
Ik kan dan ook niet anders concluderen dat erg domme mensen met lage intelligentie op GL stemmen, want die hebben toch geen baan, of een laaggeschoolde baan waardoor ze met GL er toch op vooruit gaan. Dat komt ook weer overeen met het feit dat die mensen toch niks geven om de kilometerheffing en spitsheffing. Ze werken toch niet.
Elk mens met enige vorm van intelligentie stemt niet GL.
Laat me raden: je woont in hartje Amsterdam en hebt alleen een fiets?quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:50 schreef ems. het volgende:
Een van de weinige goede punten van groenlinks.
Ik zie vooral naïeve jonge studenten op GL stemmen. Mensen die denken dat ze zelfstandig nog de wereld kunnen redden en niet gehinderd worden door enige levenservaring.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:52 schreef La_Moustache het volgende:
En dat niet alleen, ze willen het land overspoelen met vluchtelingen. Ze willen de hardwerkende, goed gestudeerde burger keihard pakken in hun portemonnee. De uitkeringstrekker (die het al helemaal niet slecht heeft) gaat er op vooruit. Geen zin om te solliciteren? Geen probleem bij GroenLinks.
Ik kan dan ook niet anders concluderen dat erg domme mensen met lage intelligentie op GL stemmen, want die hebben toch geen baan, of een laaggeschoolde baan waardoor ze met GL er toch op vooruit gaan. Dat komt ook weer overeen met het feit dat die mensen toch niks geven om de kilometerheffing en spitsheffing. Ze werken toch niet.
Elk mens met enige vorm van intelligentie stemt niet GL.
Maar wel doordat er nu te weinig druk is om naar alternatieven te kijken.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Correct.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar wel doordat er nu te weinig druk is om naar alternatieven te kijken.
Sympathiek?quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Mensen stemmen dan ook niet op de idealen van GL, niemand is zo dom. Ze kijken gewoon niet verder dan het sympathieke koppie van Klaver.
Juist de groep die jullie zo graag willen beschermen heeft minder kans op flexibele tijden, thuiswerken etc.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd.
De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken. Ze zijn juist bedoeld om mensen de auto uit te krijgen.
Kortom, bovenstaande artikel is Wij van WC-eend-gehuil van een stel autisten die hun levensstijl niet willen aanpassen.
"Burgertje pesten" op iets waar het overgrote deel van degenen die je raakt in de praktijk geen controle over heeft, gaat die druk ook niet op leveren.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar wel doordat er nu te weinig druk is om naar alternatieven te kijken.
Niet de vervuiler betaalt maar de gebruiker betaalt. We hebben het over kilometerheffing, niet uitstootheffing, dat laatste blijft sowieso in een of andere vorm.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd.
De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken. Ze zijn juist bedoeld om mensen de auto uit te krijgen.
Kortom, bovenstaande artikel is Wij van WC-eend-gehuil van een stel autisten die hun levensstijl niet willen aanpassen.
Net alsof iedere belastingcent alleen aan de betaler zelf ten goede moet komen. Mijn inkomstenbelasting gaat ook naar uitkeringstrekkers, mijn zorgpremies gaan ook naar chronisch zieken.quote:Autobezitters betalen jaarlijks twintig miljard euro aan den staat (en zien daar maar drie miljard van terug als investering in wegen, de rest gaat naar godweetwat).
Prima, doe dat dan eerst. Anders blijft het bij een kwartje van Klaver en is het "we konden toch niet weten dar er weerstand was tegen al die andere dingen, *schouderophalen*".quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd.
De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken.
Dat is wat ze zeggen, maak er van wat je wil.quote:
Maar zoals gezegd bekijken een aantal het wel heel eenzijdig.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Juist de groep die jullie zo graag willen beschermen heeft minder kans op flexibele tijden, thuiswerken etc.
Of je komt net uit de bijstand, solliciteert overal en krijgt eindelijk een baan maar dan wel een uur rijden verderop. Daar is Yasser
Daarom gebruiken we die centen van de automobilisten voor goed ov. Beter voor het milieu, en dan kunnen gewone mensen alsnog makkelijk naar het werk.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Juist de groep die jullie zo graag willen beschermen heeft minder kans op flexibele tijden, thuiswerken etc.
Of je komt net uit de bijstand, solliciteert overal en krijgt eindelijk een baan maar dan wel een uur rijden verderop. Daar is Yasser
Ook goed. De gebruiker betaalt is nog steeds geen schokkend idee in Nederland.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:26 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Niet de vervuiler betaalt maar de gebruiker betaalt. We hebben het over kilometerheffing, niet uitstootheffing, dat laatste blijft sowieso in een of andere vorm.
De overheid kan moeilijk de openingstijden en werkuren van private bedrijven gaan bepalen hé. Ze kunnen hoogstens wat druk uitoefenen om die dingen te veranderen. Bijvoorbeeld door autorijden tijdens de spitsuren duurder te maken.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Prima, doe dat dan eerst. Anders blijft het bij een kwartje van Klaver en is het "we konden toch niet weten dar er weerstand was tegen al die andere dingen, *schouderophalen*".
Claimen dat de autorijder momenteel niet ruimschoots betaalt wordt niet echt gesteund door de cijfers verder...
Ik hoor vooral veel het tegenoverstelde zeggen :quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat is wat ze zeggen, maak er van wat je wil.
Dus degene die iets kunnen doen (werkgevers) mogen niet aangetast worden in hun integriteit, maar de werknemers die alleen maar gaan werken om brood en belastinggeld op de plank brengen mag je gewoon extra belasten op iets waar ze geen invloed op hebben? En dan haal jij gewoon je schouders op "ja, zo had ik het niet bedoeld".quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De overheid kan moeilijk de openingstijden en werkuren van private bedrijven gaan bepalen hé. Ze kunnen hoogstens wat druk uitoefenen om die dingen te veranderen. Bijvoorbeeld door autorijden tijdens de spitsuren duurder te maken.
Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom gebruiken we die centen van de automobilisten voor goed ov. Beter voor het milieu, en dan kunnen gewone mensen alsnog makkelijk naar het werk.
Hoe zou je die werkgevers willen dwingen dan? Ik zie niet echt in op wat voor manier je dat kunt doen, zonder de centrale planeconomie uit de kast te halen. Je kunt hoogstens druk uitoefenen via de werknemers.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus degene die iets kunnen doen (werkgevers) mogen niet aangetast worden in hun integriteit, maar de werknemers die alleen maar gaan werken om brood en belastinggeld op de plank brengen mag je gewoon extra belasten op iets waar ze geen invloed op hebben? En dan haal jij gewoon je schouders op "ja, zo had ik het niet bedoeld".
Inderdaad zeg. Moet je nog bewegen ook zometeenquote:Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt.
Dan neem je de bus. Of je sleept je lamme kadaver het stuk van het station naar je werkplek op de ouderwetse manier: met de benenwagen.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt.
Ik fiets iedere ochtend een uur omdat het met het OV nog langer duurt. Met de auto zou ik 20 minuten onderweg zijn. Niet iedereen zit de hele dag in Amsterdam Zuid.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan neem je de bus. Of je sleept je lamme kadaver het stuk van het station naar je werkplek op de ouderwetse manier: met de benenwagen.
Druk via de SER lijkt me passender. In ieder geval geen extra belasting voor de werknemers zonder realistische andere opties (en dat zijn er veel).quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe zou je die werkgevers willen dwingen dan? Ik zie niet echt in op wat voor manier je dat kunt doen, zonder de centrale planeconomie uit de kast te halen. Je kunt hoogstens druk uitoefenen via de werknemers.
Dan zou je juist op GroenLinks moeten stemmen. Zij willen dat die ov-verbindingen een stuk beter, worden zodat je niet meer iedere morgen hoeft te fietsen.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik fiets iedere ochtend een uur omdat het met het OV nog langer duurt. Met de auto zou ik 20 minuten onderweg zijn. Niet iedereen zit de hele dag in Amsterdam Zuid.
Het is niet altijd zo simpel. Voor genoeg mensen die 30 kilometer moeten afleggen zijn de opties, een autorit a 30 minuten, fietsen van ongeveer 2 uur of het OV wat even lang kan duren en nog duurder is ook. Dan is een scooter nog de beste optie.
Weet je welke partij dat wil bereiken, bijvoorbeeld door huurwoningen in het middensegment makkelijker te maken en huurprijzen te drukken door de HRA af te schaffen?quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Druk via de SER lijkt me passender. In ieder geval geen extra belasting voor de werknemers zonder realistische andere opties (en dat zijn er veel).
Daarnaast verhuizen vergemakkelijken, bijv. door meer te bouwen tegen niet-woeker grondprijzen maar uiteraard gaat dat weer in tegen de autonomie van gemeentelijke overheden. Veel makkelijker om gewoon een extra belasting te heffen die toch wel betaald wordt.
Mij persoonlijk raakt het wel, maar ik betaal graag wat meer om te zorgen dat mijn kleinkinderen nog schone lucht kunnen ademen en te voorkomen dat ons land over 20 jaar één asfaltplak is.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:44 schreef Litpho het volgende:
Even voor de goede orde, mij persoonlijk raakt het niet, ik bereken het kilometertarief wel door naar de klant. Regelmatig een andere klant, want de arbeidsmarkt moest flexibeler, dus continu naar mijn werk verhuizen is ook niet echt ideaal.
Ja, maar die opties kosten tijd. Dus vervolgens direct (en niemand die gaat geloven dat dat niet een van de eerste dingen is die aangevlogen gaat worden) beginnen met alvast de heffingen invoeren is het milieubewuste paard achter de wagen spannen. Laat dat rekeningrijden en kilometerheffen lekker liggen totdat je dichter bij een maatschappij bent waarin het werkt ipv. "binnen de grachtengordel kan toch makkelijk alles op de fiets".quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Weet je welke partij dat wil bereiken, bijvoorbeeld door huurwoningen in het middensegment makkelijker te maken en huurprijzen te drukken door de HRA af te schaffen?
Ze zetten niet alles in op één idee, weet je? Ze proberen ook realistische andere opties ( ) te geven.
Ik ook. Maar niet voor "er staan nog evenveel mensen in de file alleen kost het nu meer". En dat is wat je krijgt als je je politiek kapitaal spendeert aan rekeningrijden en hoopt dat al die andere dingen die de rijder ook opties geeft vanzelf wel een keertje goed zullen komen.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mij persoonlijk raakt het wel, maar ik betaal graag wat meer om te zorgen dat mijn kleinkinderen nog schone lucht kunnen ademen en te voorkomen dat ons land over 20 jaar één asfaltplak is.
Dan moet je zorgen dat je meer controle krijgt, dat kun je doen door druk uit te oefenen op de mensen die wel invloed hebben of jouw eigen keuzes te veranderen. Burgertje pesten is ook het milieu vervuilen en nodeloos in de file gaan staan omdat je geen zin hebt dingen te veranderen.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
"Burgertje pesten" op iets waar het overgrote deel van degenen die je raakt in de praktijk geen controle over heeft, gaat die druk ook niet op leveren.
Ik mis nog hoogmoedswaanzin.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:30 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik hoor vooral veel het tegenoverstelde zeggen :
Wijsneus, eigenwijs, verwaand, betweter, over het paard getild etc.
Ben het wel met die meningen eens.
Ik wil niet elke twee jaar naar mijn werk toe verhuizen. Gelukkig heb ik dan ook een vaste baan (helaas geen vaste werkplek en rijd 2500km per maand dus mijn stem gaat niet naar Jesse) maar dat wordt steeds meer de uitzondering in onze alsmaar flexibelere wordende arbeidsmarkt. Het idee dat mensen net zo flexibel gaan zijn in verhuizen als dat ze via de arbeidsmarkt gedwongen worden is natuurlijk gewoon bullshit. Helemaal aan de onderkant van de samenleving waar je geconfronteerd wordt met wachtlijsten voor de sociale huur die langer zijn dan je arbeidscontract is dicht bij je werk wonen steeds meer een Utopia dan een haalbare realiteit.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Elke partij die niet van plan serieus de woningmarkt te veranderen (zodat naar je werk toe verhuizen eenvoudiger/betaalbaarder is) en niet met werkgevers om de tafel gaat zitten over thuiswerken/urenspreiding mag dit soort proefballonnetjes ook lekker voor zich houden.
Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Ik ben wel benieuwd hoe D'66 de uitstoot wereldwijd omlaag weet te krijgen, volgens mij zijn het nationale verkiezingen en bepalen ze het beleid in de VS en China niet.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:30 schreef skysherrif het volgende:
En wisten jullie al dat D66 voor minder mondiale uitstoot zorgt dan GL?
GL zorgt wel nationaal voor minder uitstoot, maar dat komt dus omdat bedrijven uit Nederland wegtrekken naar het buitenland (zo staat het in planbureau)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |