abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169533269
Hier een mededeling van uw ecologische overlord in spe: rekeningrijden en spitsheffing komen eraan. Als het aan Jesse F. Klaver ligt, trekken we automobilisten sneller leeg dan ze het geld kunnen verdienen.

Jesse Klaver en GroenLinks zijn bezig met een geweldige opmars. Wij feliciteren hen daarmee, maar niet zonder man en paard (en wagen) te noemen. Want wie een auto heeft, is gruwelijk de lul als Klaver zijn zin krijgt of GroenLinks deel gaat uitmaken van een kabinet. De Partij tegen de Automobilist heeft de oude martelwerktuigen rekeningrijden en spitsheffing weer uit het vet gehaald.

Onder het motto 'de vervuiler betaalt' wil Klaver automobilisten laten betalen per gereden kilometer. Dat wordt gepresenteerd als iets nieuws. Autobezitters betalen jaarlijks twintig miljard euro aan den staat (en zien daar maar drie miljard van terug als investering in wegen, de rest gaat naar godweetwat). Nederland doet al aan rekeningrijden; onze kilometerheffing bestaat uit de extreme accijnzen op brandstof. Dat is gewoon betalen per gereden kilometer.

Op welke manier is het 'rechtvaardig', 'eerlijk', 'sociaal' of wat voor GL-stoplap dan ook, om de automobilist nóg zwaarder te belasten? Inderdaad, op geen enkele. Dit is rancunepolitiek.

Dan de spitsheffing. Het idee is om mensen die gebruikmaken van (snel)wegen op drukke tijden, in de ballen te trappen in de hoop dat ze het dan wel afleren. Mensen met een baan en een auto hebben gewoon pech: u moet om negen uur op kantoor zijn? Betalen die heffing. U wilt rond een uur of vijf terug naar huis en haard? Betalen die heffing. Het is niet alsof mensen de spits opzoeken om eens even lekker te zieken, Klaver, ze hebben een baan.

Bovendien is spitsheffing een infrastructurele drogreden. Kijkt u even naar onderstaande grafiek. Daaruit blijkt dat in de Randstad maar amper restcapaciteit buiten de spits is. Zelfs in een ecologische heilstaat met perfecte spreiding van weggebruik tussen vijf uur 's ochtends en acht uur 's avonds, is de verkeersdruk maar 28 procent lager dan bij de hoogste piek in het huidige weggebruik. En dan offeren we dus mensen die maar in de nacht moeten rijden of 's avonds laat thuiskomen. Als we zeven uur 's ochtends tot zeven uur 's avonds aanhouden, is de 'winst' door spitsheffing nog verwaarloosbaarder.



Jinek

@JinekLive
.@jesseklaver wil een kilometerheffing en spitsheffing invoeren. Dat kost ons gemiddeld ¤ 1782,- per jaar per huishouden #PenJ

https://www.autobahn.eu/3(...)laver-jullie-naaien/

[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 15-03-2017 12:50:36 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_169533333
Groen links is tegen de automobilist geen nieuws autoliefhebbers stemmen toch al niet op groen links.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:44:57 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169533369
Mensen stemmen dan ook niet op de idealen van GL, niemand is zo dom. Ze kijken gewoon niet verder dan het sympathieke koppie van Klaver.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169533441
Dat kost nogal wat. Daar gaat Yasser geen vrienden mee maken.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:49:51 #5
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169533464
Kilometerheffing is gezond verstand. Betalen naar gebruik is normaal. Maar daar tegenover zou een verlaging van alle andere belastingen en heffingen inzake autobezit/-gebruik moeten staan. Daar zou ik de GLinksen nooit mee kunnen vertrouwen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169533487
Een van de weinige goede punten van groenlinks.
Conscience do cost.
pi_169533518
Stom geziek. Voorbeelden:

Een verhoging van de AOW leeftijd met twee jaar betekent gewoon pakweg 20,000 euro afpakken van de burger.
Het afschaffen van de basisbeurs ook 10,000 euro voor studenten.
Het verlagen van de HRA idem.
Eigen risico, het zelfde verhaal.

Maar als je aan de auto komt, is het land te klein. :o
pi_169533525
Doordat auto's steeds zuiniger worden betaald de automobilist in Nederland gemiddeld juist steeds minder belasting per gereden kilometer, de overige belastingen aangaande auto's zijn allemaal kilometer onafhankelijk. Er is dus een verschuiving gaande om procentueel gezien ten aanzien van de totale kosten bezit i.p.v. gebruik steeds zwaarder te belasten. De benzineprijs kan eigenlijk niet meer omhoog want dan gaan we nog meer naar het buitenland en is de middenstand in de grensstreek de klos.

Het idee van kilometerheffing vind ik op zichzelf niet verkeerd, alleen heb ik nog geen uitwerking gezien waar ik mij in kan vinden, en zeker GL faalt daarin ongelofelijk hard.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169533543
En dat niet alleen, ze willen het land overspoelen met vluchtelingen. Ze willen de hardwerkende, goed gestudeerde burger keihard pakken in hun portemonnee. De uitkeringstrekker (die het al helemaal niet slecht heeft) gaat er op vooruit. Geen zin om te solliciteren? Geen probleem bij GroenLinks.

Ik kan dan ook niet anders concluderen dat erg domme mensen met lage intelligentie op GL stemmen, want die hebben toch geen baan, of een laaggeschoolde baan waardoor ze met GL er toch op vooruit gaan. Dat komt ook weer overeen met het feit dat die mensen toch niks geven om de kilometerheffing en spitsheffing. Ze werken toch niet.

Elk mens met enige vorm van intelligentie stemt niet GL.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:53:48 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169533566
Het voordeel van kilometerheffing is dat je deze zo hoog kunt maken als je zelf wil. Als je de brandstofaccijnzen naar 5 euro per liter brengt gaat de helft van NL in Duitsland tanken en levert het nog niks extra's op.

Bovendien kun je met kilometerheffing ongewenst gedrag straffen. Stel dat je niet wil dat mensen de auto gebruiken voor korte ritjes die ze ook zouden kunnen fietsen. Koppel een 'starttarief' (net als bij een taxi) aan de rit. Dus enkel je auto starten kost 10 euro. Dan is het relatief heel duur om je auto te gebruiken voor boodschappen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_169533620
quote:
13s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:51 schreef skrn het volgende:
Stom geziek. Voorbeelden:

Een verhoging van de AOW leeftijd met twee jaar betekent gewoon pakweg 20,000 euro afpakken van de burger.
Het afschaffen van de basisbeurs ook 10,000 euro voor studenten.
Het verlagen van de HRA idem.
Eigen risico, het zelfde verhaal.

Maar als je aan de auto komt, is het land te klein. :o
- Waarbij je vergeet dat de automobilist reeds een dikke netto betaler is.
- Het idee dat een bevolking die ouder word en langer gezond blijft ook langer werkt op zich helemaal niet verkeerd is.
- De HRA een volledig ontspoorde regeling is geworden (zelfs ik ben in al mijn jaren als woningbezitter voorstander geweest van afbouw van de HRA)

En zo is er wel meer aan te merken op je posting.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:01:52 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169533729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:52 schreef La_Moustache het volgende:
En dat niet alleen, ze willen het land overspoelen met vluchtelingen. Ze willen de hardwerkende, goed gestudeerde burger keihard pakken in hun portemonnee. De uitkeringstrekker (die het al helemaal niet slecht heeft) gaat er op vooruit. Geen zin om te solliciteren? Geen probleem bij GroenLinks.

Ik kan dan ook niet anders concluderen dat erg domme mensen met lage intelligentie op GL stemmen, want die hebben toch geen baan, of een laaggeschoolde baan waardoor ze met GL er toch op vooruit gaan. Dat komt ook weer overeen met het feit dat die mensen toch niks geven om de kilometerheffing en spitsheffing. Ze werken toch niet.

Elk mens met enige vorm van intelligentie stemt niet GL.
Beetje vreemde redenatie. Ik stem zelf niet op GL maar ken wel (intelligente) mensen die dat wel doen. Maar die redeneren op een andere manier dan jij hier doet. Wat jij ziet als oneerlijk ("hardwerkende, goed gestudeerde burger keihard pakken in hun portemonnee") zie andere juist als eerlijker, waarbij je vooral moet doen waar je passie ligt, en waar geld juist minder een rol moet spelen. In de huidige samenleving vallen de punten van Groen Links een beetje vreemd, maar ik zie wel waar ze vandaan komen. Er wordt meer uitgegaan van een ideale samenleving (bv met basisinkomen, verregaande automatsering, veel oog op het milieu, etc). VVD bijvoorbeeld zit vooral in het 'nu' te denken, een samenleving waarbij alles om arbeid en geld draait. Dat is natuurlijk ook goed, maar er zit minder toekomst in denk ik.

Al met al denk ik dat sterke linkse partij zoals Groen Links zeker geen kwaad kan. Balans moet er zijn, en dat kan alleen met tegenwicht.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:07:41 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169533847
lekker flexibele werktijden en thuiswerken, ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_169533983
Elke partij die niet van plan serieus de woningmarkt te veranderen (zodat naar je werk toe verhuizen eenvoudiger/betaalbaarder is) en niet met werkgevers om de tafel gaat zitten over thuiswerken/urenspreiding mag dit soort proefballonnetjes ook lekker voor zich houden.

Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:13:52 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169534005
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:50 schreef ems. het volgende:
Een van de weinige goede punten van groenlinks.
Laat me raden: je woont in hartje Amsterdam en hebt alleen een fiets?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:52 schreef La_Moustache het volgende:
En dat niet alleen, ze willen het land overspoelen met vluchtelingen. Ze willen de hardwerkende, goed gestudeerde burger keihard pakken in hun portemonnee. De uitkeringstrekker (die het al helemaal niet slecht heeft) gaat er op vooruit. Geen zin om te solliciteren? Geen probleem bij GroenLinks.

Ik kan dan ook niet anders concluderen dat erg domme mensen met lage intelligentie op GL stemmen, want die hebben toch geen baan, of een laaggeschoolde baan waardoor ze met GL er toch op vooruit gaan. Dat komt ook weer overeen met het feit dat die mensen toch niks geven om de kilometerheffing en spitsheffing. Ze werken toch niet.

Elk mens met enige vorm van intelligentie stemt niet GL.
Ik zie vooral naïeve jonge studenten op GL stemmen. Mensen die denken dat ze zelfstandig nog de wereld kunnen redden en niet gehinderd worden door enige levenservaring.

Ik snap ook niet dat zoveel mensen met Jesse Klaver weglopen, ik zag in dat debat van gisteren vooral een jong, naïef en onzeker mannetje.
Don't let my username fool you...
pi_169534096
quote:
13s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Maar wel doordat er nu te weinig druk is om naar alternatieven te kijken.
pi_169534125
Als je GroenLinks stemt mankeert er het nodige aan je verstand.

Of je hebt gewoon niet alle programma's gelezen met hun doorberekening.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:19:42 #18
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169534130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar wel doordat er nu te weinig druk is om naar alternatieven te kijken.
Correct.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:21:40 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534167
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd. :D

De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken. Ze zijn juist bedoeld om mensen de auto uit te krijgen.

Kortom, bovenstaande artikel is Wij van WC-eend-gehuil van een stel autisten die hun levensstijl niet willen aanpassen.
pi_169534188
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Mensen stemmen dan ook niet op de idealen van GL, niemand is zo dom. Ze kijken gewoon niet verder dan het sympathieke koppie van Klaver.
Sympathiek?
pi_169534239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd. :D

De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken. Ze zijn juist bedoeld om mensen de auto uit te krijgen.

Kortom, bovenstaande artikel is Wij van WC-eend-gehuil van een stel autisten die hun levensstijl niet willen aanpassen.
Juist de groep die jullie zo graag willen beschermen heeft minder kans op flexibele tijden, thuiswerken etc.

Of je komt net uit de bijstand, solliciteert overal en krijgt eindelijk een baan maar dan wel een uur rijden verderop. Daar is Yasser :)
pi_169534244
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar wel doordat er nu te weinig druk is om naar alternatieven te kijken.
"Burgertje pesten" op iets waar het overgrote deel van degenen die je raakt in de praktijk geen controle over heeft, gaat die druk ook niet op leveren.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:26:20 #23
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169534288
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd. :D

De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken. Ze zijn juist bedoeld om mensen de auto uit te krijgen.

Kortom, bovenstaande artikel is Wij van WC-eend-gehuil van een stel autisten die hun levensstijl niet willen aanpassen.
Niet de vervuiler betaalt maar de gebruiker betaalt. We hebben het over kilometerheffing, niet uitstootheffing, dat laatste blijft sowieso in een of andere vorm.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:26:28 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534291
quote:
Autobezitters betalen jaarlijks twintig miljard euro aan den staat (en zien daar maar drie miljard van terug als investering in wegen, de rest gaat naar godweetwat).
Net alsof iedere belastingcent alleen aan de betaler zelf ten goede moet komen. Mijn inkomstenbelasting gaat ook naar uitkeringstrekkers, mijn zorgpremies gaan ook naar chronisch zieken.

Voor die drie miljard hebben we een van de beste wegennetten ter wereld. Waarom zouden we daar nog 17 miljard bijpompen? Dan kunnen we dat geld toch beter gebruiken voor onze bejaarden en scholen?
pi_169534317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd. :D

De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken.
Prima, doe dat dan eerst. Anders blijft het bij een kwartje van Klaver en is het "we konden toch niet weten dar er weerstand was tegen al die andere dingen, *schouderophalen*".

Claimen dat de autorijder momenteel niet ruimschoots betaalt wordt niet echt gesteund door de cijfers verder...
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169534319
En hoe zit het met de buitenlandse automobilisten die over onze wegen rijden?

Kunnen we de wegenbelasting niet in de benzine stoppen niet als in Duitsland?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:27:30 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169534320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:22 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Sympathiek?
Dat is wat ze zeggen, maak er van wat je wil.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169534329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Juist de groep die jullie zo graag willen beschermen heeft minder kans op flexibele tijden, thuiswerken etc.

Of je komt net uit de bijstand, solliciteert overal en krijgt eindelijk een baan maar dan wel een uur rijden verderop. Daar is Yasser :)
Maar zoals gezegd bekijken een aantal het wel heel eenzijdig.

Er wordt even vergeten dat tegenover deze lastenverzwaringen ook lastenverlichten staan.

GroenLinks wil gewoon even goed dat de belasting op arbeid omlaag gaat bijvoorbeeld en dat een aantal toeslagen (waaronder kinderopvangtoeslag) omhoog gaat.

Kortom, onder aan de streep zullen de meesten er heus niet op achteruit gaan, alleen verschuiven de lasten van bezit naar gebruik bij de auto en wordt het accent meer gelegd op het belasten van onwenselijke zaken in plaats van op wenselijke zaken (zoals arbeid).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:27:43 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Juist de groep die jullie zo graag willen beschermen heeft minder kans op flexibele tijden, thuiswerken etc.

Of je komt net uit de bijstand, solliciteert overal en krijgt eindelijk een baan maar dan wel een uur rijden verderop. Daar is Yasser :)
Daarom gebruiken we die centen van de automobilisten voor goed ov. Beter voor het milieu, en dan kunnen gewone mensen alsnog makkelijk naar het werk.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:28:17 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:26 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Niet de vervuiler betaalt maar de gebruiker betaalt. We hebben het over kilometerheffing, niet uitstootheffing, dat laatste blijft sowieso in een of andere vorm.
Ook goed. De gebruiker betaalt is nog steeds geen schokkend idee in Nederland.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:32 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534378
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Prima, doe dat dan eerst. Anders blijft het bij een kwartje van Klaver en is het "we konden toch niet weten dar er weerstand was tegen al die andere dingen, *schouderophalen*".

Claimen dat de autorijder momenteel niet ruimschoots betaalt wordt niet echt gesteund door de cijfers verder...
De overheid kan moeilijk de openingstijden en werkuren van private bedrijven gaan bepalen hé. Ze kunnen hoogstens wat druk uitoefenen om die dingen te veranderen. Bijvoorbeeld door autorijden tijdens de spitsuren duurder te maken.
pi_169534394
En wisten jullie al dat D66 voor minder mondiale uitstoot zorgt dan GL?

GL zorgt wel nationaal voor minder uitstoot, maar dat komt dus omdat bedrijven uit Nederland wegtrekken naar het buitenland (zo staat het in planbureau)
pi_169534396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is wat ze zeggen, maak er van wat je wil.
Ik hoor vooral veel het tegenoverstelde zeggen :

Wijsneus, eigenwijs, verwaand, betweter, over het paard getild etc.

Ben het wel met die meningen eens.
pi_169534464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De overheid kan moeilijk de openingstijden en werkuren van private bedrijven gaan bepalen hé. Ze kunnen hoogstens wat druk uitoefenen om die dingen te veranderen. Bijvoorbeeld door autorijden tijdens de spitsuren duurder te maken.
Dus degene die iets kunnen doen (werkgevers) mogen niet aangetast worden in hun integriteit, maar de werknemers die alleen maar gaan werken om brood en belastinggeld op de plank brengen mag je gewoon extra belasten op iets waar ze geen invloed op hebben? En dan haal jij gewoon je schouders op "ja, zo had ik het niet bedoeld".
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:33:24 #35
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169534475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daarom gebruiken we die centen van de automobilisten voor goed ov. Beter voor het milieu, en dan kunnen gewone mensen alsnog makkelijk naar het werk.
Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:36:09 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534537
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dus degene die iets kunnen doen (werkgevers) mogen niet aangetast worden in hun integriteit, maar de werknemers die alleen maar gaan werken om brood en belastinggeld op de plank brengen mag je gewoon extra belasten op iets waar ze geen invloed op hebben? En dan haal jij gewoon je schouders op "ja, zo had ik het niet bedoeld".
Hoe zou je die werkgevers willen dwingen dan? Ik zie niet echt in op wat voor manier je dat kunt doen, zonder de centrale planeconomie uit de kast te halen. Je kunt hoogstens druk uitoefenen via de werknemers.

Maar van mij mogen bedrijven best meer belast worden, als je dat graag wilt.
pi_169534559
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt. ^O^
Inderdaad zeg. Moet je nog bewegen ook zometeen ;(
Conscience do cost.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:37:21 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534562
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt. ^O^
Dan neem je de bus. Of je sleept je lamme kadaver het stuk van het station naar je werkplek op de ouderwetse manier: met de benenwagen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:41:34 #39
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169534647
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan neem je de bus. Of je sleept je lamme kadaver het stuk van het station naar je werkplek op de ouderwetse manier: met de benenwagen.
Ik fiets iedere ochtend een uur omdat het met het OV nog langer duurt. :') Met de auto zou ik 20 minuten onderweg zijn. Niet iedereen zit de hele dag in Amsterdam Zuid.

Het is niet altijd zo simpel. Voor genoeg mensen die 30 kilometer moeten afleggen zijn de opties, een autorit a 30 minuten, fietsen van ongeveer 2 uur of het OV wat even lang kan duren en nog duurder is ook. :') Dan is een scooter nog de beste optie.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169534648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe zou je die werkgevers willen dwingen dan? Ik zie niet echt in op wat voor manier je dat kunt doen, zonder de centrale planeconomie uit de kast te halen. Je kunt hoogstens druk uitoefenen via de werknemers.
Druk via de SER lijkt me passender. In ieder geval geen extra belasting voor de werknemers zonder realistische andere opties (en dat zijn er veel).

Daarnaast verhuizen vergemakkelijken, bijv. door meer te bouwen tegen niet-woeker grondprijzen maar uiteraard gaat dat weer in tegen de autonomie van gemeentelijke overheden. Veel makkelijker om gewoon een extra belasting te heffen die toch wel betaald wordt.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169534694
Even voor de goede orde, mij persoonlijk raakt het niet, ik bereken het kilometertarief wel door naar de klant. Regelmatig een andere klant, want de arbeidsmarkt moest flexibeler, dus continu naar mijn werk verhuizen is ook niet echt ideaal.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:45:23 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik fiets iedere ochtend een uur omdat het met het OV nog langer duurt. :') Met de auto zou ik 20 minuten onderweg zijn. Niet iedereen zit de hele dag in Amsterdam Zuid.

Het is niet altijd zo simpel. Voor genoeg mensen die 30 kilometer moeten afleggen zijn de opties, een autorit a 30 minuten, fietsen van ongeveer 2 uur of het OV wat even lang kan duren en nog duurder is ook. :') Dan is een scooter nog de beste optie.
Dan zou je juist op GroenLinks moeten stemmen. Zij willen dat die ov-verbindingen een stuk beter, worden zodat je niet meer iedere morgen hoeft te fietsen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:47:45 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534769
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Druk via de SER lijkt me passender. In ieder geval geen extra belasting voor de werknemers zonder realistische andere opties (en dat zijn er veel).

Daarnaast verhuizen vergemakkelijken, bijv. door meer te bouwen tegen niet-woeker grondprijzen maar uiteraard gaat dat weer in tegen de autonomie van gemeentelijke overheden. Veel makkelijker om gewoon een extra belasting te heffen die toch wel betaald wordt.
Weet je welke partij dat wil bereiken, bijvoorbeeld door huurwoningen in het middensegment makkelijker te maken en huurprijzen te drukken door de HRA af te schaffen?

Ze zetten niet alles in op één idee, weet je? Ze proberen ook realistische andere opties ( ;) ) te geven.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:48:43 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534785
quote:
6s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:44 schreef Litpho het volgende:
Even voor de goede orde, mij persoonlijk raakt het niet, ik bereken het kilometertarief wel door naar de klant. Regelmatig een andere klant, want de arbeidsmarkt moest flexibeler, dus continu naar mijn werk verhuizen is ook niet echt ideaal.
Mij persoonlijk raakt het wel, maar ik betaal graag wat meer om te zorgen dat mijn kleinkinderen nog schone lucht kunnen ademen en te voorkomen dat ons land over 20 jaar één asfaltplak is.
pi_169534842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Weet je welke partij dat wil bereiken, bijvoorbeeld door huurwoningen in het middensegment makkelijker te maken en huurprijzen te drukken door de HRA af te schaffen?

Ze zetten niet alles in op één idee, weet je? Ze proberen ook realistische andere opties ( ;) ) te geven.
Ja, maar die opties kosten tijd. Dus vervolgens direct (en niemand die gaat geloven dat dat niet een van de eerste dingen is die aangevlogen gaat worden) beginnen met alvast de heffingen invoeren is het milieubewuste paard achter de wagen spannen. Laat dat rekeningrijden en kilometerheffen lekker liggen totdat je dichter bij een maatschappij bent waarin het werkt ipv. "binnen de grachtengordel kan toch makkelijk alles op de fiets".

Dat gezegd hebbende, goede repliek :).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169534895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mij persoonlijk raakt het wel, maar ik betaal graag wat meer om te zorgen dat mijn kleinkinderen nog schone lucht kunnen ademen en te voorkomen dat ons land over 20 jaar één asfaltplak is.
Ik ook. Maar niet voor "er staan nog evenveel mensen in de file alleen kost het nu meer". En dat is wat je krijgt als je je politiek kapitaal spendeert aan rekeningrijden en hoopt dat al die andere dingen die de rijder ook opties geeft vanzelf wel een keertje goed zullen komen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169535021
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

"Burgertje pesten" op iets waar het overgrote deel van degenen die je raakt in de praktijk geen controle over heeft, gaat die druk ook niet op leveren.
Dan moet je zorgen dat je meer controle krijgt, dat kun je doen door druk uit te oefenen op de mensen die wel invloed hebben of jouw eigen keuzes te veranderen. Burgertje pesten is ook het milieu vervuilen en nodeloos in de file gaan staan omdat je geen zin hebt dingen te veranderen.
pi_169535029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:30 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik hoor vooral veel het tegenoverstelde zeggen :

Wijsneus, eigenwijs, verwaand, betweter, over het paard getild etc.

Ben het wel met die meningen eens.
Ik mis nog hoogmoedswaanzin. :)
pi_169535032
quote:
13s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Elke partij die niet van plan serieus de woningmarkt te veranderen (zodat naar je werk toe verhuizen eenvoudiger/betaalbaarder is) en niet met werkgevers om de tafel gaat zitten over thuiswerken/urenspreiding mag dit soort proefballonnetjes ook lekker voor zich houden.

Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Ik wil niet elke twee jaar naar mijn werk toe verhuizen. Gelukkig heb ik dan ook een vaste baan (helaas geen vaste werkplek en rijd 2500km per maand dus mijn stem gaat niet naar Jesse) maar dat wordt steeds meer de uitzondering in onze alsmaar flexibelere wordende arbeidsmarkt. Het idee dat mensen net zo flexibel gaan zijn in verhuizen als dat ze via de arbeidsmarkt gedwongen worden is natuurlijk gewoon bullshit. Helemaal aan de onderkant van de samenleving waar je geconfronteerd wordt met wachtlijsten voor de sociale huur die langer zijn dan je arbeidscontract is dicht bij je werk wonen steeds meer een Utopia dan een haalbare realiteit.
pi_169535073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:30 schreef skysherrif het volgende:
En wisten jullie al dat D66 voor minder mondiale uitstoot zorgt dan GL?

GL zorgt wel nationaal voor minder uitstoot, maar dat komt dus omdat bedrijven uit Nederland wegtrekken naar het buitenland (zo staat het in planbureau)
Ik ben wel benieuwd hoe D'66 de uitstoot wereldwijd omlaag weet te krijgen, volgens mij zijn het nationale verkiezingen en bepalen ze het beleid in de VS en China niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')