abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169533156
Voor zover ik weet hebben we in Nederland de afgelopen jaren 4 gloednieuwe kolencentrales gebouwd die nu weer gesloten moeten worden als we de doelen die gesteld zijn in de klimaatconferentie in Parijs. Ik ben zelf van mening dat we er alles aan moeten doen om de doelen van de klimaat top te halen en misschien wel verder moeten gaan dan dat. Maar het is natuurlijk ook erg zonde als deze centrales dicht zouden moeten. Daarom vroeg ik mij af of het niet mogelijk is om op de een of andere manier binnen de Europese regels die in de top zijn gesteld de grijze energie te verkopen aan andere landen.

Bijvoorbeeld: We maken een deal waarbij in Polen of zo een oude slechte vervuilende centrale wordt gesloten en Nederland verkoopt onze grijze energie voor een goede deal aan Polen. In principe zouden beide landen hier economisch van profiteren aangezien onze centrales schoner zijn en dus meer energie kunnen leveren binnen de vervuilingsmarges dus kunnen de Polen het voor een lagere prijs inkopen en voor ons is het gunstig omdat we die centrales niet voor niets hebben neergezet.

Mijn vraag is dus: Is dit mogelijk of niet?

disclaimer: ik heb Polen alleen maar gebruikt als voorbeeld, maar het kan in principe ieder Europees land zijn dat ook het klimaatakkoord heeft ondertekend.
pi_169545843
De meeste landen in de EU doen het beter dan ons op het gebied van duurzame energie dus zo veel verbetering hebben wij niet echt te bieden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')