abonnement Unibet Coolblue
pi_169531334
Is er een pakket die het mogelijk maakt om het gebruik van bronnen op een server te limiteren tot bijvoorbeeld 40% op gebruikersniveau? Ik weet dat dit in Windows Server wel mogelijk is maar ik kan niks concreets vinden om dit in Azure te doen. Iemand een idee?
IT'er in hart en nieren
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:06:45 #2
76108 bluuf
Powershell fan
pi_169567159
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:10 schreef PascalDutch het volgende:
Is er een pakket die het mogelijk maakt om het gebruik van bronnen op een server te limiteren tot bijvoorbeeld 40% op gebruikersniveau? Ik weet dat dit in Windows Server wel mogelijk is maar ik kan niks concreets vinden om dit in Azure te doen. Iemand een idee?
Dat is wel heel erg "breed" : wat versta jij onder Azure? De laatste keer dat ik in de Azure portal keek (een uur geleden ofzo) had ik tientallen tot honderden resources die ik toe kan voegen.
Welke Azure omgeving gebruiken jullie ? De klassieke of de resource manager?
pi_169567211
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:06 schreef bluuf het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg "breed" : wat versta jij onder Azure? De laatste keer dat ik in de Azure portal keek (een uur geleden ofzo) had ik tientallen tot honderden resources die ik toe kan voegen.
Welke Azure omgeving gebruiken jullie ? De klassieke of de resource manager?
Azure Virtual Machines, een eis is is dat het in de Azure Marketplace beschikbaar moet zijn. Ik ben zelf overigens vrijwel onbekend met Azure vandaar deze vraag ook.
IT'er in hart en nieren
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:14:07 #4
76108 bluuf
Powershell fan
pi_169567299
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:09 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Azure Virtual Machines, een eis is is dat het in de Azure Marketplace beschikbaar moet zijn. Ik ben zelf overigens vrijwel onbekend met Azure vandaar deze vraag ook.
Als deze VMs gewoon Windows server draaien dan doe je dit dan toch gewoon in de VM zelf?
pi_169568040
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:14 schreef bluuf het volgende:

[..]

Als deze VMs gewoon Windows server draaien dan doe je dit dan toch gewoon in de VM zelf?
Dat leek mij ook de beste optie maar degene voor wie ik dit uitzoek wil het graag via de Marketplace hebben zodat ze goede ondersteuning hebben. Ik kon zelf echter niks vinden in deze Marketplace of op het internet, vandaar de vraag.
IT'er in hart en nieren
pi_169569537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:14 schreef bluuf het volgende:

[..]

...
Ik betwijfel overigens of de bovenstaande eis mogelijk is aangezien de Azure Marketplace (volgens mij) gelinkt is aan je Azure AD en niet aan je (gevirtualiseerde) Windows AD, dit staat daar compleet los van volgens mij. Dat zou ook meteen verklaren waarom ik geen software kan vinden die dit regelt in Azure.

Hoor net dat er geen gebruik gemaakt gaat worden van Azure AD
IT'er in hart en nieren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')