abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169530316
Ik kon vannacht niet slapen omdat ik over dit onderwerp lag na te denken. Toen besloot ik om het betoogje dat ik in gedachten had maar eens uit te typen. Ik ben benieuwd of mensen het hier mee eens zijn of complete onzin vinden :@ . Let wel: Dit is dus om 3 uur 's nachts met een vermoeid hoofd redelijk snel getypt, dus misschien kon ik het hier en daar nog wat beter verwoorden. Hier komt ie:

Hoe DENK en Kuzu cruciaal kunnen zijn voor de integratie van allochtonen in Nederland

Voodat ik ook maar iets zeg: Ik ben blank, rechts, FvD-stemmer en heb sympathie voor Wilders en zijn PVV. Ik ben echter van mening dat DENK ongelofelijk belangrijk kan zijn voor de integratie van allochtonen. Belangrijker dan alle andere partijen bij elkaar. Als DENK zich écht wil inzetten om de verdeeldheid tegen te gaan, maar ook écht van Nederland houdt heb ik hier misschien een kleine tip voor jullie. Wijs eens wat minder vaak naar de blanke Nederlander en eens wat vaker naar de allochtoon. Volgens jullie worden allochtonen eerder geweigerd bij sollicitaties. Laten we eens doen alsof dat waar is, (ik ben van mening dat dit wel meevalt, en dat een allochtoon die talent heeft en zijn best doet evenveel kans heeft op een goede baan dan een blanke Nederlander). Deze discriminatie (die er volgens jullie is) komt sowieso niet uit de lucht vallen. Autochtone Nederlanders worden niet geboren als mensen die discrimineren. Deze mensen hebben een negatief beeld gekregen door wat ze zelf zien en meemaken in het nieuws, bij Opsporing Verzocht en ook in het echt in het openbaar. Jullie kunnen zo veel betekenen voor de integratie van allochtonen. Jullie kunnen een voorbeeld voor ze zijn. Jullie hebben namelijk zelf een goede baan en hebben het ver geschopt in Nederland. Als allochtoon. Jullie kunnen een enorm belangrijke brug zijn tussen allochtone en autochtone Nederlanders. Streef daar dan ook naar! Vul uw partij met allochtone Nederlanders die het zoals u ver hebben geschopt. Mensen die de Nederlandse taal goed beheersen en de Nederlandse wet hoog hebben staan. Allochtone docenten, politiemensen, juristen, etc., gebaseerd op FvD. Laat die mensen een voorbeeld zijn voor de Turken, Marokkanen, etc. in Nederland en straal op een positieve manier uit dat straatterreur en verzet tegen de Nederlandse cultuur niet de beste oplossing is. Op deze manier ben ik ervan overtuigd dat er een positief beeld ontstaat van allochtonen en het negatieve beeld verdwijnt. Daarmee verdwijnt de discriminatie die jullie vermoeden ook vanzelf. Begin dus met het aanpakken van de problematiek veroorzaakt door allochtonen, dan volgt het positieve effect dat u wil vanzelf. Veel allochtone Nederlands luisteren liever naar u dan naar de andere (autochtone) partijleiders (waarvan ik het grootste deel ook niet hoog heb zitten). Gebruik dit dan a.u.b. ook op een manier die goed is voor Nederland en wees een Nederlands, goed geïntegreerd voorbeeld.

Edit: Het hoeft misschien niet eens per se om DENK met zijn huidige leden te gaan, maar in het algemeen een partij die bestaat uit voornamelijk allochtonen en ook allochtonen als doelgroep heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door kipkrokantje1 op 15-03-2017 10:27:14 ]
pi_169530355
DENK komt niet eens opdagen bij een debat. Niet geloofwaardig.
pi_169530604
in de schilderswijk willen ze hen een kans geven kennelijk. ik ga zelf ook denk stemmen overigens. als reactie tegen de verrechtsing in nederland mbt mensen met een niet westerse achtergrond. ze zijn vreselijk aan het stuntelen,maar ik denk dat als ze hun programma verder uitwerken ze als "1 issue partij" het nodige kunnen bereiken.

wat TS benoemt deel ik deels, omdat een goede voorbeeld voor mensen het belangrijkste is, alles wat wij doen doen we omdat we het iemand in ons omgeveing ooit hebben zien doen, maar het is ook belangrijk dat tegen racisme wordt opgetreden in de samenleving, beginnend met racisme bespreekbaar maken, iets wat haast onmogelijk lijkt in nederland, omdat het vaak onderhuidsracisme betreft. het is hoogst tijd dat de turk/mocro/sua/suri zonder voorwaarden wordt geaccepteerd als volwaardig nederlanden zonder voorwaarden. nu is het je bent nederlander als je "goed" bezig bent anders "pleur op!"

quote:
Stembureau 2: Hartje Schilderswijk

Van een PVV-speeltuin in Dordrecht tot een VVD-bolwerk in een luxe Wassenaars seniorencentrum: fotograaf Renate Beense en verslaggever Geart van der Pol crossen namens de Volkskrant door het land langs 'de extreemste stembussen van 2012'. Wat stemt men nu?

Stembureau 2: Basisschool het Startpunt in Haagse Schilderswijk (2012 PvdA)
Hoewel de noordelijke provincies vaak het roodst stemmen, rijden we voor de échte PvdA-stemmer toch echt naar hartje Schilderswijk. Naar basisschool ‘het Startpunt’ om precies te zijn: in 2012 stemde daar 76,75 procent op de PvdA, het hoogste percentage van heel Nederland. Tegelijkertijd wonen hier veel kiezers met een migrantenachtergrond, dus wat betekent de afsplitsing van Kuzu en Özturk hier?

Voor Hicham Falloun (21) – geboren in Nederland en een Marokkaanse achtergrond - in elk geval dat hij op Denk stemt. De kok en student hotelmanagement wilde aanvankelijk Jesse Klaver stemmen, maar viel uiteindelijk toch voor het felle antiracisme- en discriminatiestandpunt van Denk. En ook de neutrale opstelling van Kuzu afgelopen weekend over de diplomatieke rel beviel hem. 'Ik vond het echt hypocriet dat ze niet mochten spreken. Maar dat is niet de directe aanleiding voor mijn switch naar Denk: ik zie Denk als een alternatief voor de PVV, maar dan voor allochtonen. Ik denk dat dat hard nodig is. In mijn omgeving stemmen veel mensen op Kuzu.'
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169530748
Ik het met de gedachte van de opening post eens, maar DENK doet het tegenovergestelde. Het gedraagt zich als spreekbuis van Erdogan. Of dat zo opgezet is, door middel van geld gaat of is omdat Kuzu nog wel naar Turkije toe wil kunnen gaan zonder gearresteerd te worde, het maakt niet uit. DENK gedraagt zich als spreekbuis voor Erdogan.
In heaven, all the interesting people are missing.<br />~F. Nietzsche
pi_169530852
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:38 schreef BenmaF1 het volgende:
Ik het met de gedachte van de opening post eens, maar DENK doet het tegenovergestelde. Het gedraagt zich als spreekbuis van Erdogan. Of dat zo opgezet is, door middel van geld gaat of is omdat Kuzu nog wel naar Turkije toe wil kunnen gaan zonder gearresteerd te worde, het maakt niet uit. DENK gedraagt zich als spreekbuis voor Erdogan.
Juist, laat vooropstaan dat ik het met de huidige werkwijze van Kuzu en DENK totaal niet eens ben en er erg aan twijfel of Kuzu en co. er wel echt zitten omdat ze het beste met Nederland voor hebben.
pi_169530932
Ik ook ja. De term 5e colonne komt in me op.
In heaven, all the interesting people are missing.<br />~F. Nietzsche
pi_169532851
DENK is uit op vernedering van Nederlanders. Alleen de naam al, DENK. Maakt de democratie belachelijk door een belachelijke naam te kiezen. Een woord dat bovendien het tegenovergestelde is waar ze voor staan, niet-denken en puur de grote leider in Trukije volgen.
Oftewel: vernederen, alles omkeren, intimideren van medegelovigen die niet denken zoals DENK oftewel die nadenken en dat mag niet van DENK.
Trap er niet in!
pi_169533032
De OP zou voor mij zelfs reden kunnen zijn om op Denk te stemmen. Uit alles blijkt namelijk dat die discriminatie er wel degelijk is. Alleen al dat in de OP wordt gezegd dat discriminatie op afkomst te wijten is aan het wangedrag van een aantal van de groep geeft het probleem aan. Mensen worden dan niet beoordeeld op wat ze zelf doen maar beoordeelt op hun afkomst en daarbij wordt dus gedrag van anderen op die mensen geprojecteerd.

quote:
Deze discriminatie (die er volgens jullie is) komt sowieso niet uit de lucht vallen. Autochtone Nederlanders worden niet geboren als mensen die discrimineren. Deze mensen hebben een negatief beeld gekregen door wat ze zelf zien en meemaken in het nieuws, bij Opsporing Verzocht en ook in het echt in het openbaar.
Het is wonderbaarlijk dat mensen de problemen in het land maar blijven ontkennen.
pi_169533517
Erdogan heeft me de laatste dagen met zijn propagandacampagne bijna overtuigd. Als hij nou vandaag nog wat andere misstanden in Nederland aan het licht brengt ga ik waarschijnlijk wel DENK stemmen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169533609
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
De OP zou voor mij zelfs reden kunnen zijn om op Denk te stemmen. Uit alles blijkt namelijk dat die discriminatie er wel degelijk is. Alleen al dat in de OP wordt gezegd dat discriminatie op afkomst te wijten is aan het wangedrag van een aantal van de groep geeft het probleem aan. Mensen worden dan niet beoordeeld op wat ze zelf doen maar beoordeelt op hun afkomst en daarbij wordt dus gedrag van anderen op die mensen geprojecteerd.

[..]

Het is wonderbaarlijk dat mensen de problemen in het land maar blijven ontkennen.
Ik ben het met je eens dat die discriminatie er is. Ongegeneerd discrimineren islamieten de autochtonen. Het is gruwelijk. Silvana heeft een grote klus te klaren.
In heaven, all the interesting people are missing.<br />~F. Nietzsche
pi_169548563
Bijzonder dat er bij DENK enkel jonge mannen op het feestje zijn...
In heaven, all the interesting people are missing.<br />~F. Nietzsche
  donderdag 16 maart 2017 @ 06:09:57 #12
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_169563116
DENK heeft als enige politieke partij de uitlatingen van Erdogan over Nederland niet afgekeurd.
Voor mij is deze partij een landverraderspartij die op alle (legale) manieren bestreden moet worden.
Een verbod van deze partij zou ik toejuichen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 16 maart 2017 @ 06:50:01 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169563200
Denk is de partij voor medelanders die eerst jarenlang de pvv tokkies voor racist uitgemaakt hebben en dan nu zelf op een populistische partij stemmen. Iedereen die op denk heeft gestemd is flink hypocriet en niet serieus te nemen dus.
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:29:14 #14
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169563359
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:32 schreef Slayage het volgende:
omdat het vaak onderhuidsracisme betreft. het is hoogst tijd dat de turk/mocro/sua/suri zonder voorwaarden wordt geaccepteerd als volwaardig nederlanden zonder voorwaarden. nu is het je bent nederlander als je "goed" bezig bent anders "pleur op!"

Zo werkt het natuurlijk niet, dat hebben de "Turken" in Rotterdam wel bewezen. Het wordt tijd dat dergelijke figuren zichzelf eens als Nederlander gaan zien.

Dit soort pareltjes laat zien waar voor sommige inwoners in ons land hun hart ligt. Die voelen zichzelf geen Nederlander:

NWS / Bedreigde Yazir trekt zich terug als CDA-raadslid in Rotterdam

Het werkt twee kanten op. Wil je als Nederlander worden gezien, doe dan je best om te integreren en normaal mee te draaien. En dat betekent niet dat je je hele cultuur moet opgeven, zie Indonesiërs en Molukkers.

Daarnaast, hoe vreemd is het dat er in dit land mensen wonen die zich identificeren met een dictator in wording die anti-Nederlandse leugens verkondigt, Nederland een nazi- en fascistenland noemt terwijl zijn eigen beleid daar veel meer van weg heeft (props aan de Hipsterturk _O_). Die met KankerNederland en Kankerjood schelden omdat één of ander ministertje het land niet in mag? Het trieste is dat ze duizend keer minder Turks zijn dan ze zelf denken en toch neigen ze daar naar. DENK stimuleert zo'n denkwijze en creëert alleen maar extra segregatie, net als de PVV.

[ Bericht 11% gewijzigd door Richestorags op 16-03-2017 08:56:04 ]
pi_169563459
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 06:09 schreef Old_Pal het volgende:
DENK heeft als enige politieke partij de uitlatingen van Erdogan over Nederland niet afgekeurd.
Voor mij is deze partij een landverraderspartij die op alle (legale) manieren bestreden moet worden.
Een verbod van deze partij zou ik toejuichen.
Zeker mee eens. Het is de club van mensen die de Nederlandse samenleving haat en om wil vormen tot het totalitaire islamitische systeem. Inclusief het onderdrukken van vrouwen. Vandaar dat er enkel mannen te zien zijn daar.
In heaven, all the interesting people are missing.<br />~F. Nietzsche
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:54:48 #16
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_169563520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
De OP zou voor mij zelfs reden kunnen zijn om op Denk te stemmen. Uit alles blijkt namelijk dat die discriminatie er wel degelijk is. Alleen al dat in de OP wordt gezegd dat discriminatie op afkomst te wijten is aan het wangedrag van een aantal van de groep geeft het probleem aan. Mensen worden dan niet beoordeeld op wat ze zelf doen maar beoordeelt op hun afkomst en daarbij wordt dus gedrag van anderen op die mensen geprojecteerd.

[..]

Het is wonderbaarlijk dat mensen de problemen in het land maar blijven ontkennen.
Ga je ook actief campagne voeren tegen het (onterecht) in hokjes plaatsen van mensen met bijvoorbeeld een metalhead-, sletjes-, ballerig- dik-, nerd- of tokkie-uiterlijk? Stereotypes zijn er dikwijls met een rede.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_169563539
Denk is een anti blanken partij imho
  donderdag 16 maart 2017 @ 08:14:49 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169563705
Verbinden door segregeren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 11:24:36 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169566312
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:14 schreef Perrin het volgende:
Verbinden door segregeren.
Overgenomen van PVV, VVD en anderen. Kortom, ze integreren uitstekend, gedragen zich krek hetzelfde als "Nederlandse" politici.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 16 maart 2017 @ 11:26:05 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169566350
Joepie, nog meer partijen die de multiculturele veenbrand helpen aanwakkeren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169566888
"Denk kan best handig zijn maar dan moeten ze wel 100% veranderen". Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Conscience do cost.
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:03:16 #22
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169567078
Het bestaan van denk bevestigt het gelijk van iedereen die roept dat integratie volledig mislukt is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:51:19 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169569027
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het bestaan van denk bevestigt het gelijk van iedereen die roept dat integratie volledig mislukt is.
Van delen van bepaalde groepen wel ja. Met name onder de Marokkanen en Turken. Daar is een niet insignificant percentage licht tot ernstig problematisch niet geïntegreerd. In tegenstelling tot Chinezen, die niet problematisch niet geïntegreerd zijn.
pi_169569138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:53 schreef ems. het volgende:
"Denk kan best handig zijn maar dan moeten ze wel 100% veranderen". Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
pi_169569269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
In tegenstelling tot Chinezen, die niet problematisch niet geïntegreerd zijn.
Ik vind dat eigenlijk juist pure integratie.
Conscience do cost.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')