abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 maart 2017 @ 10:10:42 #1
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_169530196
Als ik een kieswijzer gebruik, kom ik uit op:

1) VNL
2) FvD
3) PVV

Een duidelijke rechtse voorkeur, maar niet al te extreem.
Hoeveel zin heeft het op een partij als VoorNederland of Forum voor Democratie te stemmen?
Gaan ze überhaupt één zetel halen en wat betekent dit dan voor een coalitievorming?

Ik vind het een goede zaak dat er meer rechtse partijen naar voren komen, maar besef me tegelijk dat verdere versnippering weinig toevoegt. Ik geloof niet echt in Wilders en zijn aanhang, maar sta wel achter een groot deel van het partijprogramma.
Bij de twee kleinere alternatieven heb ik mijn bedenkingen bij de impact.

Eventueel alternatief zou zijn om op geenpeil te stemmen, omdat ik bij uitstek voorstander ben van de democratie en tegenstander van het huidige EU-concept.

Ben benieuwd of ik hier wat extra inspiratie op kan doen om vanavond echt achter mijn keuze kan staan...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_169530609
Als ik de polls een beetje volg, maakt FvD nog wel kans op 1 zetel. VNL lijkt op 0 zetels uit te komen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:11:52 #3
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_169532656
Ik denk dat ik ook meer vertrouwen heb in het intellect van Baudet en Hiddema dan bijv een Jan Roos.. al heeft dat misschien ook meer te maken met een soort van gunfactor oid.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:38:41 #5
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_169533221
quote:
waar is geenpeil?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_169533244
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:38 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

waar is geenpeil?
Volgens mij moet je in ieder geval één keer op één zetel hebben gestaan om meegenomen te worden in de Peilingwijzer.

Geenpeil heeft in nog geen enkele peiling een zetel weten te behalen, meen ik.
pi_169534732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:11 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Ik denk dat ik ook meer vertrouwen heb in het intellect van Baudet en Hiddema dan bijv een Jan Roos.. al heeft dat misschien ook meer te maken met een soort van gunfactor oid.
Bontes en Van Klaveren hadden beter zelf de fractie kunnen leiden in deze verkiezingsstrijd, dan om een clown als Jan Roos ervoor aan te trekken.

Ik denk dat alleen FvD 2 zetels haalt., en verder geen andere nieuwkomers
  woensdag 15 maart 2017 @ 15:19:31 #8
24730 burger
Jan met de pet
pi_169536682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Bontes en Van Klaveren hadden beter zelf de fractie kunnen leiden in deze verkiezingsstrijd, dan om een clown als Jan Roos ervoor aan te trekken.
Doodzonde die stemmen naar die treitervlogger Jan Roos. Beter naar Forum voor democratie dan.
Alles komt goed. ...............toch?
pi_169536989
Ik denk vnl 1 en forum 2
pi_169537607
Forum voor Democratie minimaal 4 zetels.
It always seems impossible, until it's done!
pi_169537676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:01 schreef ViezeFries het volgende:
Forum voor Democratie minimaal 4 zetels.
Dat zou fantastisch zijn!
pi_169537885
quote:
5s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:10 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Als ik een kieswijzer gebruik, kom ik uit op:

1) VNL
2) FvD
3) PVV

Een duidelijke rechtse voorkeur, maar niet al te extreem.
Hoeveel zin heeft het op een partij als VoorNederland of Forum voor Democratie te stemmen?
Gaan ze überhaupt één zetel halen en wat betekent dit dan voor een coalitievorming?

Ik vind het een goede zaak dat er meer rechtse partijen naar voren komen, maar besef me tegelijk dat verdere versnippering weinig toevoegt. Ik geloof niet echt in Wilders en zijn aanhang, maar sta wel achter een groot deel van het partijprogramma.
Bij de twee kleinere alternatieven heb ik mijn bedenkingen bij de impact.

Eventueel alternatief zou zijn om op geenpeil te stemmen, omdat ik bij uitstek voorstander ben van de democratie en tegenstander van het huidige EU-concept.

Ben benieuwd of ik hier wat extra inspiratie op kan doen om vanavond echt achter mijn keuze kan staan...
Je kunt hierbij twee uitgangspunten nemen;

-Een zo sterk mogelijk vertegenwoordigde PVV in de Tweede Kamer. Want als oppositiepartij heb je vandaag de dag veel meer invloed in de besluitvormingen bij een versnipperd politiek klimaat. Tactische stem dus.

-Je zet de kaarten op meerdere nieuwe rechtse en anti-EU georiënteerde partijen met een andere inhoudelijk vormgegeven boodschap. Je maakt de PVV hiermee wel iets kleiner, maar aangezien er een cordon sanitair heerst jegens de PVV en ze sowieso in de oppositiebanken belanden bestaat er ruimte voor nieuw rechts bloed in de Tweede Kamer. Dat kan een afweging zijn nu er steeds meer andere partijen met een tegenovergestelde boodschap ook een gooi doen. Zoals de opkomst van GL, partijen als DENK en Artikel1 .
pi_169537891
VNL 0 - 1
FVD 1 - 4

VNL is vrij kansloos. Jan Roos is een steengoede journalist en radiopresentator maar als potentieel kamerlid komt hij niet uit de verf. Ook het met modder gooien naar de PVV en FvD is ronduit kinderachtig. Hij had zich in moeten spannen om VNL, FVD en GeenPeil samen te brengen in plaats van dat kinderachtige gedoe (waar Jan Dijkgraaf ook aan mee doet) :r
pi_169538078
quote:
5s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:10 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Als ik een kieswijzer gebruik, kom ik uit op:

1) VNL
2) FvD
3) PVV

Een duidelijke rechtse voorkeur, maar niet al te extreem.
Hoeveel zin heeft het op een partij als VoorNederland of Forum voor Democratie te stemmen?
Gaan ze überhaupt één zetel halen en wat betekent dit dan voor een coalitievorming?

Ik vind het een goede zaak dat er meer rechtse partijen naar voren komen, maar besef me tegelijk dat verdere versnippering weinig toevoegt. Ik geloof niet echt in Wilders en zijn aanhang, maar sta wel achter een groot deel van het partijprogramma.
Bij de twee kleinere alternatieven heb ik mijn bedenkingen bij de impact.

Eventueel alternatief zou zijn om op geenpeil te stemmen, omdat ik bij uitstek voorstander ben van de democratie en tegenstander van het huidige EU-concept.

Ben benieuwd of ik hier wat extra inspiratie op kan doen om vanavond echt achter mijn keuze kan staan...
Ik zit met hetzelfde probleem.

Mijn overweging:

VNL valt af. Jan Roos is zal geen goed kamerlid zijn. Hij had moeten blijven doen waar hij goed in is: Met een radio-programma luis in de pels zijn, informeren en vermaken. Echte Jannen was fantastisch, het is triest dat dit is gestopt.

GeenPeil: De vernieuwing is hard nodig, en GeenPeil doet een goede aanzet. Toch stem ik er niet op.
Drie redenen:
- Nederland is er nog niet klaar voor. Eerst moet Nederland op orde zijn; de-islamiseren, grenzen sluiten, Nederlandse cultuur herstellen. Daarna is er ruimte voor de vernieuwing van GeenPeil (maar ook van Forum voor Democratie die hetzelfde bepleiten)
- Het concept gaat wankelen zodra de kamerleden ("stemkastjes") toch hun eigen gang gaan. Bij tenminste 5 zetels gaan ze naar rato van het aantal stemmen kiezen. Bepaalde kamerleden moeten dus verplicht tegen iets gaan stemmen. Maar wat als ze weigeren? Ik heb een paar avonden Radio Bart geluisterd en daar hoorde ik dat de nummer 5 heel begaan is met zgn. 'vluchtelingen'. Die gaat echt niet vóór het uitzetten van asielzoekers stemmen, ook al willen de leden dat. Ik vertrouw de mensen op de lijst niet.

Voor Jan Dijkgraaf geldt hetzelfde als Jan Roos: Die man is goed als radiomaker en journalist, hij moet vooral doen waar hij goed in is. Dit is zo zonde van de kwaliteiten van Jan Dijkgraaf.

Dan blijven FvD en PVV over.

Moeilijk! FvD heeft een heel goed doordacht programma, goede mensen (Hiddema!). Af en toe glijden ze uit.. ze profileren zich liberaal maar willen toch gratis geld voor studenten. Jammer.

PVV is ideologisch niet consequent en niet onderbouwd. Heel fout. De PVV heeft enkele hele goede mensen (Fleur Agema, Martin Bosma, Machiel de Graaf) maar ook malloten op de lijst zoals Dion Graus die echt niets in het parlement te zoeken hebben.

Qua standpunten en partij overduidelijk FvD.

Maar strategisch PVV
1. Ik wil dat Rutte niet de grootste wordt. Als de PVV de grootste wordt, is de kans op PVV+VVD+CDA+FvD coalitie aanwezig
2. Signaal naar buitenland waar ook verkiezingen zijn. Ook al komt Wilders in de oppositie, met de PVV als grootste partij wordt naar de Franse kiezer duidelijk dat het heel normaal is om op Le Pen te stemmen. Een omwenteling in Frankrijk biedt perspectief voor een Europa, dat op dit moment steeds meer een provincie van Afrika aan het worden is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')