abonnement Unibet Coolblue
pi_169529538
quote:
Radicale bestuurders van de omstreden moskee Al Houda in Geleen hebben gevechtssituaties getraind met nep-kalasjnikovs in de Ardennen. Maar ook zouden ze getracht hebben onderdelen te bestellen voor een echte AK-47. Justitie onderzoekt de moskee, die banden zou hebben met het kalifaat.

Bij een inval een maand geleden deden politie en FIOD bij de Al Houda-moskee in Geleen een vreemde ontdekking. In een zeecontainer bij het gebedshuis troffen ze een aanvalsgeweer. Het bleek een imitatiewapen dat alleen balletjes schiet. Bedoeld voor ’airsoft’, een schietspel in de bossen. Bezit van zo’n nauwelijks van echt te onderscheiden geweer zonder de juiste papieren is een misdrijf. Wat doet dat nepwapen op het terrein van een moskee?

De vondst kwam voor de politie niet uit de lucht vallen. Ruim een jaar geleden al kreeg Heerlenaar Christian Petermann een telefoontje van een rechercheur. Petermanns naam was opgedoken in een wapenonderzoek waarbij leden van het moskeebestuur betrokken zouden zijn. Onder het mom van ’we hebben ze nodig voor de airsoft-sport bij Petermann’ zouden leden van het moskeebestuur hebben geprobeerd om onderdelen te bestellen voor een kalasjnikov, een echte welteverstaan. De metaalbewerker bij wie ze hun bestelling plaatsten, geloofde niet dat de onderdelen bedoeld waren voor een onschuldig imitatiewapen. Hij belde de politie.

Petermann, al twee keer door de politie gehoord over de kwestie, is goed thuis in de airsoft-wereld. Met zijn bedrijf MXP Events organiseert hij evenementen in Nederland en België. Beoefenaars proberen zo realistisch mogelijk gevechtssituaties te simuleren. In plaats van kogels schieten ze met zachte balletjes.

Ook het Al Houda-moskeebestuur meldde zich eind 2014 bij Petermann voor een dagje airsoft. Hij weet nog goed wat hun favoriete wapen was: de in jihadi-kringen geliefde kalasjnikov. De Geleense moslims brachten behalve hun wapens ook zelf camouflagepakken mee. Voorzitter Stefan Z. (34), vicevoorzitter Laarbi A. (37) en vier andere leden hadden duidelijk zin in een dagje airsoften. „Ik zag die vlasbaarden en vroeg gelijk: gaan jullie soms naar Raqqa?”, herinnert Petermann zich. „Ze leken op IS-strijders. Ze waren heel open en zeiden dat ze inderdaad een stichting hadden die hulp bood in Syrië. We spraken ook nog over het afsnijden van hoofden door IS, dat toen regelmatig in het nieuws was. Zij verdedigden dat met de woorden: ’Dat deden jullie vijfhonderd jaar geleden toch ook met de gebroeders De Witt?’ ’s Middags wilden ze het spel onderbreken om te bidden. Of ik een geschikte plek wist. En of ik kon aanwijzen waar het oosten was.”

Petermann is niet de enige die het Nederlandse zestal van de Al Houda-moskee in België heeft gesignaleerd in het airsoft-circuit. Een fanatieke beoefenaar die zijn naam niet genoemd wil hebben, kwam de mannen tegen op het roemruchte airsoft-terrein The Chambers, op een steenworp afstand van de kerncentrale Tihange in België. In betere tijden was dat een hotel, mogelijk ook een bordeel. Nu is spookhuis een betere omschrijving van het overwoekerde kasteeltje, letterlijk onder de rook van de kernreactoren. In de toren van het gebouw zitten de ramen vol gaten, voor de afbrokkelende wenteltrap hangen afzetlinten, op de muren staan mededelingen als ’danger’, ’dead here’ en ’zombies’. Ontelbare witte balletjes vormen de sporen van airsoft. Het is de ideale plek om urban warfare te simuleren, oftewel man-tot-man-gevechten tussen ruïnes.

„Bij The Chambers zag ik ze bezig”, vertelt de airsofter. „Ze informeerden naar de werking van een airsoft-raketwerper. Toen we naar huis reden, zag ik ze staan kijken bij de hekken van de kerncentrale. Het leek of ze de afstand tot de reactor-toren aan het meten waren.”

Gevechtstenues

Argwaan hierover komt niet uit de lucht vallen. Berichten over jihadi’s die gevechtssituaties oefenen in de Ardennen zijn niet nieuw. In 2014 ontstond bij onze zuiderburen ophef toen een Brusselse moslim op sociale media foto’s publiceerde van jonge moslimmannen, uitgerust met gevechtstenues en zware airsoftwapens waaronder kalasjnikovs.

Het verwondert jurist Icarus van der Kolk van de Nederlandse airsoft-sportbond NAVB niet dat het groepje moslims juist in België is gespot op airsoft-terreinen. „Als je naar België uitwijkt om wapens te kopen of airsoft te spelen, kun je eenvoudig onder de radar blijven. De sport is daar niet gereguleerd.”

Een aanbeveling is dat allerminst, zegt Van der Kolk. „Want bewaar je die ongeregistreerde airsoftwapens in Nederland, dan pleeg je wel degelijk een misdrijf.”

Het is vrijwel zeker dat Z., A. en de vier andere mannen niet over de juiste papieren beschikken om in Nederland airsoft te mogen spelen of wapens te mogen hebben, bevestigt Van der Kolk. Om in ons land actief te mogen zijn, moeten airsoftspelers lid zijn van de NAVB en een verklaring omtrent gedrag overleggen. „Wij hebben geen signalen dat deze mannen bij ons bekend zijn.”

Waarom doen leden van een moskeebestuur mee aan gevechtssimulaties? En hebben ze daadwerkelijk een echte kalasjnikov proberen aan te schaffen? Het Openbaar Ministerie wil daar desgevraagd niks over kwijt. Laarbi A. verwijst naar zijn advocaat Alper Cinar. Die stelt: „Spelen op een airsoft-terrein is niet strafbaar.” Hij ontkent dat zijn cliënten iets kwaads in de zin hebben. Petermann is er niet gerust op. Hij heeft melding gedaan bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid.
Bron

Komt wel steeds dichterbij, opgegroeid in die buurt en ik ga geregeld op de genoemde locaties airsoften georganiseerd door Christian. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 15-03-2017 13:51:46 ]
pi_169529825
Daarom moslims verbieden om te paintballen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169529935
Met baard niet ballen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 10:00:59 #4
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_169530009
Wel grappig dat ze toegeven dat ze 500 jaar achterlopen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  User die overal opduikt 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 10:02:45 #5
186611 Haags
pi_169530039
Ze moeten wat.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:23:44 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169532894
Ik lees niks over een paintballcentrum?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169532985
De bekende voorliefde en onbedwingbare drang tot geweld. Niks nieuws onder de islamitische zon.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:29:14 #8
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_169533030
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik lees niks over een paintballcentrum?
Telegraaf kent het verschil tussen paintball en airsoft niet.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:31:53 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169533100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:35 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Komt wel steeds dichterbij, opgegroeid in die buurt en ik ga geregeld op de genoemde locaties airsoften georganiseerd door Christian.
Opgegroeid in een radicaliserende wijk? Vinkje
Airsoft spelen? Vinkje
Radicale gedachten? Vinkje

Risicoprofiel: Binnenkort eens uitnodigen op gesprek.

Ik zou de agenda even vrijhouden Koekwous! :D Gelukkig zou je alle begrip hebben voor zo'n gesprekje? Gaat twee kanten op natuurlijk. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169533237
"Maar ook zouden ze getracht hebben onderdelen te bestellen voor een echte AK-47."

Zo dan!

Direct sluiten die moskee!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:44:01 #11
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169533349
quote:
6s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Opgegroeid in een radicaliserende wijk? Vinkje
Airsoft spelen? Vinkje
Radicale gedachten? Vinkje

Risicoprofiel: Binnenkort eens uitnodigen op gesprek.

Ik zou de agenda even vrijhouden Koekwous! :D Gelukkig zou je alle begrip hebben voor zo'n gesprekje? Gaat twee kanten op natuurlijk. 8-)
Wat is er radicaal aan zijn gedachten ?
Dat hij er, voor wat betreft de islam en moslims, een andere mening op nahoudt dan jij, maakt zijn gedachten nog niet radicaal.

Natuurlijk mag en kan iedereen eens een dagje gaan airsoften, maar ik persoonlijk heb toch ook mijn twijfels bij bebaarde moslimmannen in gevechtstenue, die elkaar beschieten met airsoft Kalasjnikovs en ook nog eens onderdelen voor zo'n wapen willen bestellen.
pi_169533527
quote:
4s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
"Maar ook zouden ze getracht hebben onderdelen te bestellen voor een echte AK-47."

Zo dan!

Direct sluiten die moskee!
Daar lijkt nou niet bepaald iets van bewezen. Een metaalbewerker gaat er vanuit dat de onderdelen voor een echte AK-47 zou zijn, maar bewijs daarvoor wordt niet aangedragen. Waarom gaat hij daar vanuit? Omdat de onderdelen daadwerkelijk bij een echte AK-47 horen en niet bij een Kalashnikov, of omdat het moslims zijn en hij verwacht dat dit zo is?

Er wordt weer lekker wat geblaat in het artikel, maar het enige wat ik hier kan lezen is dat ze verdacht zijn omdat het moslims zijn. Als een 'gewone' Nederlander dit zou doen dan zou er niemand naar omkijken.

Prima als het onderzocht wordt door de politie, maar als nieuwsartikel is dit natuurlijk niets waard.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:09:31 #13
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169533890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:52 schreef kipknots het volgende:

[..]

Daar lijkt nou niet bepaald iets van bewezen. Een metaalbewerker gaat er vanuit dat de onderdelen voor een echte AK-47 zou zijn, maar bewijs daarvoor wordt niet aangedragen. Waarom gaat hij daar vanuit? Omdat de onderdelen daadwerkelijk bij een echte AK-47 horen en niet bij een Kalashnikov, of omdat het moslims zijn en hij verwacht dat dit zo is?

Er wordt weer lekker wat geblaat in het artikel, maar het enige wat ik hier kan lezen is dat ze verdacht zijn omdat het moslims zijn. Als een 'gewone' Nederlander dit zou doen dan zou er niemand naar omkijken.

Prima als het onderzocht wordt door de politie, maar als nieuwsartikel is dit natuurlijk niets waard.
Natuurlijk gaat die man er vanuit dat het om een onderdeel voor een echt wapen gaat.
Doet hij dat omdat het moslims zijn? Ja !
Is dat terecht? Nee !

Maar logisch is het wel, gezien het zooitje radicale moslims dat rondloopt met achterlijk en verderfelijk gedachtegoed. De vergelijking met Nederlanders is natuurlijk niet terecht, want als ik vanmiddag met een groepje vrienden in een bos rondwandel met een airsoftwapen, word ik aangehouden en mag ik bewijzen dat ik alle benodigde papieren heb en krijg ik daarbij waarschijnlijk fikse boete aan mijn broek. Airsoften mag namelijk niet zomaar overal.
pi_169533908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:29 schreef YazooW het volgende:

[..]

Telegraaf kent het verschil tussen paintball en airsoft niet.
Veel mensen nog altijd niet, als je zegt dat je wel eens gaat Airsoften kijken ze je dom aan. :P
pi_169533932
quote:
6s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Opgegroeid in een radicaliserende wijk? Vinkje
Airsoft spelen? Vinkje
Radicale gedachten? Vinkje

Risicoprofiel: Binnenkort eens uitnodigen op gesprek.

Ik zou de agenda even vrijhouden Koekwous! :D Gelukkig zou je alle begrip hebben voor zo'n gesprekje? Gaat twee kanten op natuurlijk. 8-)
Zeer zeker, altijd gezellig een gesprek over mijn radicale gedachtes. :P
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:14:40 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169534023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:44 schreef Pielemenneke het volgende:
Wat is er radicaal aan zijn gedachten ?
Dat hij er, voor wat betreft de islam en moslims, een andere mening op nahoudt dan jij, maakt zijn gedachten nog niet radicaal.
Eye-for-an-Eye: Daar kan de gemiddelde salafist zich ook in vinden. :D Als je dat doortrekt... :o
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik zou graag beginnen met het terug hacken van Turkse websites en twitter accounts, alleen zullen de eigenaren achter die accounts strafrechtelijk vervolgd worden zodra er kritiek op Erdolf te lezen is op hun account en daar zou ik niet mee kunnen leven. :{
Tevens zag ik hem ooit pleiten om Wilders maar zonder verkiezingen aan de macht te helpen...

Geef mij 8 uur en ik schrijf zo een risicoprofiel en oppak advies met ongeveer dezelfde argumenten als die hier voor onze salafistische vrienden beschreven worden. ;)

Beetje trollen, moet kunnen toch.

quote:
Natuurlijk mag en kan iedereen eens een dagje gaan airsoften, maar ik persoonlijk heb toch ook mijn twijfels bij bebaarde moslimmannen in gevechtstenue, die elkaar beschieten met airsoft Kalasjnikovs en ook nog eens onderdelen voor zo'n wapen willen bestellen.
Die laatste is natuurlijk wel een nagel aan de doodskist :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:15:41 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169534049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:11 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Zeer zeker, altijd gezellig een gesprek over mijn radicale gedachtes. :P
Sportief ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169534084
Hun cultuur.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_169534152
Moskeeën zijn commandocentra vd Jihad.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:27:06 #20
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169534311
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:29 schreef YazooW het volgende:

[..]

Telegraaf kent het verschil tussen paintball en airsoft niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:10 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Veel mensen nog altijd niet, als je zegt dat je wel eens gaat Airsoften kijken ze je dom aan. :P
De telegraaf rept dan ook met geen woord over paintball, alleen deze TS in zijn TT. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169534579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:09 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat die man er vanuit dat het om een onderdeel voor een echt wapen gaat.
Doet hij dat omdat het moslims zijn? Ja !
Is dat terecht? Nee !

Maar logisch is het wel, gezien het zooitje radicale moslims dat rondloopt met achterlijk en verderfelijk gedachtegoed. De vergelijking met Nederlanders is natuurlijk niet terecht, want als ik vanmiddag met een groepje vrienden in een bos rondwandel met een airsoftwapen, word ik aangehouden en mag ik bewijzen dat ik alle benodigde papieren heb en krijg ik daarbij waarschijnlijk fikse boete aan mijn broek. Airsoften mag namelijk niet zomaar overal.
Ik vind het ook goed dat een metaalbewerker contact opneemt met de politie ivm de bestelde onderdelen. Maar in dit artikel lees ik alleen een stel verdachtmakingen zonder bewijs en nieuwswaardig is dit allemaal niet. Kom terug als er inderdaad plannen zijn gevonden oid.

De vergelijking met een Nederlander kan verder natuurlijk prima, want er zijn genoeg Nederlanders die voor een potje airsoft naar de Ardennen gaan.
pi_169534823
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[..]

De telegraaf rept dan ook met geen woord over paintball, alleen deze TS in zijn TT. :')
Faal!

Zoals al eens eerder uitgelegd, ik pak de kop welke de telegraaf op de voorpagina heeft staan. Als ik nu kijk op de voorpagina (even naar beneden scrollen) staat dit:

quote:
Salafisten trainen in paintballcentrum

Radicale bestuurders van de omstreden moskee Al Houda in Geleen hebben gevechtssituaties getraind met nep-kalashnikovs in de Ardennen.
Als je het artikel opent staat er altijd iets anders, dat is al sinds jaar en dag bekend bij de Telegraaf. Dus het paintbal verhaal komt niet van mij maar rechtstreeks vanuit de telegraaf.

Daarbij de link in de bron:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27805235/__Salafisten_trainen_in_paintballcentrum__.html

Ik maak er niets anders van omdat ik anders commentaar krijg dat ik nieuwsbronnen aanpas. Als je er een klacht over hebt raad ik je aan contact op te nemen met de Telegraaf.

Korte samenvatting van mijn reactie op die van IkStampOpTacos: :')

EDIT: Als je op de bron klikt staat er zelfs in dikke letters. Dubbele faal dus. _O-
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:54:16 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169534918
[quote]0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:50 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Faal!

Zoals al eens eerder uitgelegd, ik pak de kop welke de telegraaf op de voorpagina heeft staan. Als ik nu kijk op de voorpagina (even naar beneden scrollen) staat dit:

[..]

Als je het artikel opent staat er altijd iets anders, dat is al sinds jaar en dag bekend bij de Telegraaf. Dus het paintbal verhaal komt niet van mij maar rechtstreeks vanuit de telegraaf.

Daarbij de link in de bron:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27805235/__Salafisten_trainen_in_paintballcentrum__.html

Ik maak er niets anders van omdat ik anders commentaar krijg dat ik nieuwsbronnen aanpas. Als je er een klacht over hebt raad ik je aan contact op te nemen met de Telegraaf.

Korte samenvatting van mijn reactie op die van IkStampOpTacos: :')


[/quote]

Tjonge het zit wel diep of niet, bij mij staat er iets over speelgoedgeweer-salafisten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169535044
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Tjonge het zit wel diep of niet, bij mij staat er iets over speelgoedgeweer-salafisten.
Stond er bij mij de eerste keren ook hoor, maar wou je een beetje plagen. :6

Weet niet waarom de Telegraaf dat steeds doet, eerst stond er paintbalcentrum, bij het openen speelgoed nog wat, en nu weer paintballcentrum. Ik pak gewoon altijd de kop van de voorpagina, en soms veranderd die wel eens. Da
  Redactie Frontpage dinsdag 21 maart 2017 @ 13:50:18 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_169675741
Lekkere moslim ben je dan, als je niet weet waar het oosten is :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:56:03 #26
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_169675844
Waarom is die moskee nog open ?
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 21 maart 2017 @ 14:08:04 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169676049
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:56 schreef Enchanter het volgende:
Waarom is die moskee nog open ?
Omdat een imam persoonlijk een christen gekeeld moet hebben tijdens het vrijdaggebed voordat men dat aandurft.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 14:09:32 #28
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_169676083
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Omdat een imam persoonlijk een christen gekeeld moet hebben tijdens het vrijdaggebed voordat men dat aandurft.
:|W Och ja , stom van me |:(
Ik ben nog niet helemaal wakker , sorry ;(
Ik ben inmiddels overleden
pi_169687993
Wat een geblaat in dat artikel zeg.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:14:26 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169690015
Raar.. Waarom zouden salafisten trainen met airsoftwapens? Waarom trainen ze gevechtsituaties in de Ardennen?

Zullen vast boyscouts zijn met een facinatie voor capture the flag ofzoiets....

...toch?

Nee, salafisten die trainen voor geweld, hebben andere plannen. Anders zijn het geen salafisten.
Opdoeken die handel, die gasten wegstoppen voor verboden wapenbezit en als ze vrij zijn hinderlijk schaduwen tot ze vanzelf oprotten.

Staatsgevaarlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')