abonnement Unibet Coolblue
pi_169573381
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nederlanders staan op hun achterste poten als Marokkanen of Turken dubbelstemmen. Ondertussen mogen Nederlanders in het buitenland dat ook. Zowel in het land waar ze wonen als ook in Nederland.
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Marokkanen en Turken mogen prima in hun eigen landje stemmen als ze maar geemigreerd zijn uit Nederland en uitgeschreven staan. Kan je leuk trollen maar je hebt geen idee waar je het over hebt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 00:57:20 #27
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169584260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nederlanders staan op hun achterste poten als Marokkanen of Turken dubbelstemmen. Ondertussen mogen Nederlanders in het buitenland dat ook. Zowel in het land waar ze wonen als ook in Nederland.
Nee, dat mag niet. Ik heb als Nederlander in London stemrecht bij de Europese verkiezingen hier, en bij de lokale London verkiezingen, maar niet bij de nationale verkiezingen voor het Britse parlement. En ik heb geen stemrecht voor de Nederlandse EU verkiezingen of lokale verkiezingen, dus geen dubbelstemmen.

Overigens maakt het me echt niet uit of mensen zowel in woonland als herkomstland stemmen, maar dat terzijde.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 00:58:32 #28
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169584266
Ik heb trouwens niet gestemd omdat de site waarop ik me als inwoner van Den Haag zou moeten kunnen registreren telkens crashte, en ik het na een paar keer proberen op verschillende dagen maar heb opgegeven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_169587961
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Oh, maar wel zeuren dat Marokkanen en Turken niet in hun land mogen stemmen. De hypocrisie.
Mag best, maar ze moeten dan wel campagne voeren in eigen land. Onze wethandhavende instanties hebben immers niet de capiciteit om toe te zien dat buitenlandse verkiezingscampagnes gevoerd op Nederlands grondgebied voldoen aan de democratische basisprincipes.
pi_169587990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nederlanders staan op hun achterste poten als Marokkanen of Turken dubbelstemmen. Ondertussen mogen Nederlanders in het buitenland dat ook. Zowel in het land waar ze wonen als ook in Nederland.
Onzin. Ingezetenschap levert doorgaans geen kiesrecht op. Nederlanders verliezen tevens hun staatsburgerschap, behoudens enkele uitzonderingen, bij het verkrijgen van een ander staatsburgerschap.
pi_169588526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:25 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Marokkanen en Turken mogen prima in hun eigen landje stemmen als ze maar geemigreerd zijn uit Nederland en uitgeschreven staan. Kan je leuk trollen maar je hebt geen idee waar je het over hebt.
Wie trollt hier wie? Mensen hebben stemrecht op basis van regels die zijn vastgelegd in de nationale wetgeving van individuele Staten. Doorgaans geven staten stemrecht voor nationale verkiezingen op grond van staatsburgerschap. Waar staatsburgers dus ingezetene zijn zou doorgaans niet uit moeten maken. Het is de competentie van individuele Staten om te bepalen hoe zij niet-ingezetene staatsburgers deel uit kunnen laten maken van het kiesproces. Indien ze hierbij gebruik maken van het grondgebied van buitenlandse Staten moeten ze hierbij tevens de nationale wetgeving van de betreffende Staten, zover die internationale wetgeving niet tegenspreekt, respecteren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 maart 2017 @ 12:16:39 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_169588611
Wij mogen hier in DLD ook lokaal stemmen en volgens mij ook voor verkiezingen voor het Bundesland. Maar niet bij de landelijke verkiezingen.

Ik heb overigens in NL gestemd want ik werk daar :)

En ik doe mee aan de pilot voor stemmen via e-mail. Nou ja, ik heb me ervoor opgegeven, maar het schiet geloof ik nog niet erg hard op :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_169605126
Mijn stem ging naar de Partij voor de Dieren :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 00:58 schreef Viajero het volgende:
Ik heb trouwens niet gestemd omdat de site waarop ik me als inwoner van Den Haag zou moeten kunnen registreren telkens crashte, en ik het na een paar keer proberen op verschillende dagen maar heb opgegeven.
Het registeren was inderdaad een oefening in geduld. Het formulier sprong bij mij steeds terug naar de eerste pagina.
pi_169606619
Niemand hier die op Eelco Keij heeft gestemd? Hij wil in de TK speciaal opkomen voor NL'ers in het buitenland. https://eelcokeij.com

Hij stond op een onverkiesbare plek en ben bang dat hij niet genoeg voorkeursstemmen heeft gekregen :(
pi_169631232
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:51 schreef tomatenrood het volgende:
Niemand hier die op Eelco Keij heeft gestemd? Hij wil in de TK speciaal opkomen voor NL'ers in het buitenland. https://eelcokeij.com

Hij stond op een onverkiesbare plek en ben bang dat hij niet genoeg voorkeursstemmen heeft gekregen :(
Hij heeft inderdaad niet genoeg stemmen gekregen.
pi_169632985
Hè, wat jammer!
Ja doei.
pi_169636374
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:51 schreef tomatenrood het volgende:
Niemand hier die op Eelco Keij heeft gestemd? Hij wil in de TK speciaal opkomen voor NL'ers in het buitenland.
En dan op D66 moeten stemmen. :') D66 is zo een beetje de reden dat ik geemigreerd ben.
pi_169637293
Ik heb via machtiging gestemd. Hoewel ik behoorlijk belasting afdraag mag ik niet lokaal of nationaal stemmen. Ben jaloers op degenen die dat wel mogen.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 15:37:03 #39
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_169906632
Ik heb op D66 gestemd maar niet op Eelco Keij. Er zal wel een reden voor zijn geweest dat hij op een onverkiesbare plek stond, met alle respect.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173114077
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:51 schreef tomatenrood het volgende:
Niemand hier die op Eelco Keij heeft gestemd? Hij wil in de TK speciaal opkomen voor NL'ers in het buitenland. https://eelcokeij.com

Hij stond op een onverkiesbare plek en ben bang dat hij niet genoeg voorkeursstemmen heeft gekregen :(
Leuk dat hij dat doet, maar D'66. Die partij staat zo ongeveer voor alles waarom het interessant is om weg te wezen.
pi_173114204
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Leuk dat hij dat doet, maar D'66. Die partij staat zo ongeveer voor alles waarom het interessant is om weg te wezen.
Mijn partij is het ook niet, maar het is wel de meest internationaal georienteerde politieke partij in de TK.

Als je zijn standpunten bekijkt, dan zie je toch dat hij op komt voor thema's die voor NL'ers in het buitenlanders heel belangrijk zijn. Alle andere politici hebben schijt aan NL'ers in het buitenland en hun belangen.

En de rest, ach... als je in het buitenland zit merk je daar toch niks van :D
pi_173114494
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:08 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Mijn partij is het ook niet, maar het is wel de meest internationaal georienteerde politieke partij in de TK.

Als je zijn standpunten bekijkt, dan zie je toch dat hij op komt voor thema's die voor NL'ers in het buitenlanders heel belangrijk zijn. Alle andere politici hebben schijt aan NL'ers in het buitenland en hun belangen.

En de rest, ach... als je in het buitenland zit merk je daar toch niks van :D
Daarom vind ik het ook wel leuk dat hij dat doet. Ook al zal ik er nooit op stemmen. Hoewel er redelijk wat Nederlanders in het buitenland wonen, is er inderdaad weinig aandacht voor. Vooral voor grensarbeiders pakt dat nog weleens vervelend uit, terwijl dat er best veel zijn en dat voor mensen individueel een behoorlijke impact kan hebben. HRA bijvoorbeeld.

Al moet ik ook wel zeggen dat veel van die dingen van Eelco op mij niet zo van toepassing zijn, niet zo spelen.

Verder gelijk. Ben niet van plan terug te keren, dus op zich maakt het ook allemaal niet zoveel uit natuurlijk. Maar bv. familie in Nederland gun ik het beste natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')