abonnement Unibet Coolblue
pi_169526097


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)
• MaJo

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip
• KetchupFTW

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169526117
quote:
11s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

ah je woont in rotterdam nu?
Wonen is een groot woord, ik zit nu in een hotel vlakbij Rotterdam. Geen bed beschikbaar bij mijn ouders, mijn eigen huis onderverhuurd, dan heb je niet veel keus.

Wel lekkere bedden, dat wel. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2017 00:30:40 ]
pi_169526143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wonen is een groot woord, ik zit nu in een hotel vlakbij Rotterdam. Geen bed beschikbaar bij mijn ouders, mijn eigen huis onderverhuurd, dan heb je niet veel keus.

Wel lekkere bedden, dat wel. :7
Ik weet wel een plekje ;) ;)
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169526168
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:31 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ik weet wel een plekje ;) ;)
Niet geinteresseerd tenzij je Ties heet. :s
pi_169526211
Het Europese Hof van Justitie heeft op 7 september 2004 een uitspraak gedaan in een zaak over mechanische kokkelvisserij in de Waddenzee. Zie de website van het Europese Hof (zoeken op zaaknummer C-127/02) voor de volledige uitspraak.
De Waddenzee is beschermd onder zowel de Vogelrichtlijn als de Habitatrichtlijn. De uitspraak heeft vergaande consequenties voor alle Vogel- en Habitatrichtlijngebieden in Nederland (totale oppervlakte 1,1 miljoen hectare ofwel een kwart van de oppervlakte water en land in Nederland) en de andere lidstaten van de EU en kan leiden tot een betere bescherming tegen schadelijke activiteiten.

Mechanische kokkelvisserij in de Waddenzee werd al vele jaren wordt uitgeoefend, maar moet wel aan de richtlijnen voldoen. Het Ministerie van LNV vond dat mechanische kokkelvisserij als bestaand gebruik mag worden beschouwd. Bestaand gebruik wordt in de richtlijnen op een andere manier getoetst dan plannen of projecten (waarvoor een passende beoordeling met procedurele en inhoudelijke vereisten moet worden gemaakt).

Voor alle duidelijkheid: het Hof doet geen uitspraak over de inhoudelijke kanten van mechanische kokkelvisserij in de Waddenzee gedaan en stelt niet dat dit moet worden verboden. Het Hof geeft een brede uitleg aan het begrip plan en project uit de Habitatrichtlijn. Het Hof zegt dat kokkelvisserij een project is en op die manier moet worden getoetst (met een passende beoordeling) en legt uit hoe die toets in zijn werk moet gaan.

Het Hof zegt dat een plan of project niet alleen het neerzetten van bouwwerken of installaties is, maar ook “andere ingrepen in natuurlijk milieu of landschap, inclusief de ontginning van bodemschatten”. Door die formulering vallen veel activiteiten in Vogel- en Habitatrichtlijngebieden onder deze scoop. Het Hof stelt ook dat het voorzorgbeginsel onverkort moet worden toegepast.

Samengevat is het belang van de uitspraak

• Dat een activiteit al jarenlang in een gebied wordt uitgeoefend, is nog geen reden dit altijd te blijven toestaan. Dit heeft bijvoorbeeld ook gevolgen voor visserij in de Zeeuwse Deltawateren.

• Bij twijfels over de schadelijke effecten is iets niet meteen verboden, maar is er wel een verplichting om de effecten te onderzoeken op basis van de beste wetenschappelijke kennis.

• Als de overheid daarna wil toestemming wil geven mag dit alleen als zeker is dat het plan of project op zichzelf of samen met andere activiteiten geen significante schadelijke gevolgen zal hebben voor de natuurlijke kenmerken van het gebied. Dit geldt dus voor plannen en projecten (woningbouw, nieuwe infrastructuur) als “andere ingrepen”, dus alle vormen van bestaand gebruik waarbij redelijke twijfel bestaat over mogelijke significant schadelijke gevolgen.

• Als de overheid toch toestemming wil geven voor activiteiten, waarvan significant schadelijke effecten te verwachten zijn, dan worden eisen gesteld aan het onderzoek naar alternatieven, het sociaal-economisch belang van de activiteit (er moet sprake zijn van “dwingende redenen van groot openbaar belang”) en de natuur die verloren gaat moet onverkort worden gecompenseerd. Ook dan worden dus zware eisen gesteld. Over al deze punten heeft het Hof zich nu niet uitgesproken, maar dit wordt door de richtlijnen voorgeschreven. Voor Vogelrichtlijngebieden moet dit worden beoordeeld met een vergunning op grond van de Natuurbeschermingswet 1998; voor Habitatrichtlijngebieden moet het inhoudelijke toetsingskader van artikel 6 Habitatrichtlijn nog rechtstreeks worden toegepast door ieder gezag dat op grond van een toepasselijke regeling bevoegd is om een besluit te nemen met een kans op significante effecten op het Habitatrichtlijngebied. Als de Habitatrichtlijngebieden ook zijn aangewezen als speciale beschermingszone, vallen zij ook onder de Natuurbeschermingswet 1998.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169526233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:32 schreef Etsu het volgende:

[..]

Niet geinteresseerd tenzij je Ties heet. :s
awh nou dan ga ik maar slapen
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169526274
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

awh nou dan ga ik maar slapen
Trusten :*
pi_169542334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wonen is een groot woord, ik zit nu in een hotel vlakbij Rotterdam. Geen bed beschikbaar bij mijn ouders, mijn eigen huis onderverhuurd, dan heb je niet veel keus.

Wel lekkere bedden, dat wel. :7
Niet via booking.com ;(

Maar,

quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:26 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja, voor vrijdag de 10de, maar die ochtend had ik besloten dat ik mijn spring break in Nederland wilde doorbrengen en diezelfde middag had ik mijn vlucht, dus telaat.

Ik zie wel wie aan de macht komt; ons land is toch al naar de klote.
Vind je het gek, met al die rijke lui die subsidiepotjes leegtrekken om een beetje in amerika te zitten voor de lol...
pi_169542370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Het Europese Hof van Justitie heeft op 7 september 2004 een uitspraak gedaan in een zaak over mechanische kokkelvisserij in de Waddenzee. Zie de website van het Europese Hof (zoeken op zaaknummer C-127/02) voor de volledige uitspraak.
De Waddenzee is beschermd onder zowel de Vogelrichtlijn als de Habitatrichtlijn. De uitspraak heeft vergaande consequenties voor alle Vogel- en Habitatrichtlijngebieden in Nederland (totale oppervlakte 1,1 miljoen hectare ofwel een kwart van de oppervlakte water en land in Nederland) en de andere lidstaten van de EU en kan leiden tot een betere bescherming tegen schadelijke activiteiten.

Mechanische kokkelvisserij in de Waddenzee werd al vele jaren wordt uitgeoefend, maar moet wel aan de richtlijnen voldoen. Het Ministerie van LNV vond dat mechanische kokkelvisserij als bestaand gebruik mag worden beschouwd. Bestaand gebruik wordt in de richtlijnen op een andere manier getoetst dan plannen of projecten (waarvoor een passende beoordeling met procedurele en inhoudelijke vereisten moet worden gemaakt).

Voor alle duidelijkheid: het Hof doet geen uitspraak over de inhoudelijke kanten van mechanische kokkelvisserij in de Waddenzee gedaan en stelt niet dat dit moet worden verboden. Het Hof geeft een brede uitleg aan het begrip plan en project uit de Habitatrichtlijn. Het Hof zegt dat kokkelvisserij een project is en op die manier moet worden getoetst (met een passende beoordeling) en legt uit hoe die toets in zijn werk moet gaan.

Het Hof zegt dat een plan of project niet alleen het neerzetten van bouwwerken of installaties is, maar ook “andere ingrepen in natuurlijk milieu of landschap, inclusief de ontginning van bodemschatten”. Door die formulering vallen veel activiteiten in Vogel- en Habitatrichtlijngebieden onder deze scoop. Het Hof stelt ook dat het voorzorgbeginsel onverkort moet worden toegepast.

Samengevat is het belang van de uitspraak

• Dat een activiteit al jarenlang in een gebied wordt uitgeoefend, is nog geen reden dit altijd te blijven toestaan. Dit heeft bijvoorbeeld ook gevolgen voor visserij in de Zeeuwse Deltawateren.

• Bij twijfels over de schadelijke effecten is iets niet meteen verboden, maar is er wel een verplichting om de effecten te onderzoeken op basis van de beste wetenschappelijke kennis.

• Als de overheid daarna wil toestemming wil geven mag dit alleen als zeker is dat het plan of project op zichzelf of samen met andere activiteiten geen significante schadelijke gevolgen zal hebben voor de natuurlijke kenmerken van het gebied. Dit geldt dus voor plannen en projecten (woningbouw, nieuwe infrastructuur) als “andere ingrepen”, dus alle vormen van bestaand gebruik waarbij redelijke twijfel bestaat over mogelijke significant schadelijke gevolgen.

• Als de overheid toch toestemming wil geven voor activiteiten, waarvan significant schadelijke effecten te verwachten zijn, dan worden eisen gesteld aan het onderzoek naar alternatieven, het sociaal-economisch belang van de activiteit (er moet sprake zijn van “dwingende redenen van groot openbaar belang”) en de natuur die verloren gaat moet onverkort worden gecompenseerd. Ook dan worden dus zware eisen gesteld. Over al deze punten heeft het Hof zich nu niet uitgesproken, maar dit wordt door de richtlijnen voorgeschreven. Voor Vogelrichtlijngebieden moet dit worden beoordeeld met een vergunning op grond van de Natuurbeschermingswet 1998; voor Habitatrichtlijngebieden moet het inhoudelijke toetsingskader van artikel 6 Habitatrichtlijn nog rechtstreeks worden toegepast door ieder gezag dat op grond van een toepasselijke regeling bevoegd is om een besluit te nemen met een kans op significante effecten op het Habitatrichtlijngebied. Als de Habitatrichtlijngebieden ook zijn aangewezen als speciale beschermingszone, vallen zij ook onder de Natuurbeschermingswet 1998.
Oke dus?
pi_169543441
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oke dus?
dat is het arrest in de titel :) beetje de traditie in stand houden toch.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169545901
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oke dus?
Y toch :') Verloochen je nou de tradities? Je post al bijna 1000 delen in dit topic.
pi_169545919
Goed bezig, Bender.
pi_169559179
quote:
6s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:57 schreef Tchock het volgende:
Goed bezig, Bender.
Tanja?
pi_169559192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tanja?
Wie?
  donderdag 16 maart 2017 @ 00:42:49 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_169559342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wie?
Tanja Bender.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_169559350
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:42 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tanja Bender.
Wie is dat.
  donderdag 16 maart 2017 @ 00:48:06 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_169559551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wie is dat.
Google.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_169559584
Wat een anti-climax.
  donderdag 16 maart 2017 @ 00:49:47 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_169559612
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:48 schreef Tchock het volgende:
Wat een anti-climax.
Story of my life.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_169583925
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:48 schreef Tchock het volgende:
Wat een anti-climax.
Baudet en Hiddema in de kamer vind ik anders toch behoorlijk geslaagd
pi_169583953
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 00:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Baudet en Hiddema in de kamer vind ik anders toch behoorlijk geslaagd
Ik bedoelde dat Tanja Bender een anticlimax is. Met die naam had ik meer verwacht. FvD in de kamer levert ongetwijfeld een hoop vermaak op maar het is wel erg droevig dat zo veel mensen zich door die idioten laten inpakken.

Bres in het partijkartel, de elite wordt afgebroken door een doctor en meester in de rechten. Whaha. :')
pi_169584000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:32 schreef Etsu het volgende:

[..]

Niet geinteresseerd tenzij je Ties heet. :s
Ik dacht dat ik jouw type niet was
pi_169584010
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 00:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat Tanja Bender een anticlimax is. Met die naam had ik meer verwacht. FvD in de kamer levert ongetwijfeld een hoop vermaak op maar het is wel erg droevig dat zo veel mensen zich door die idioten laten inpakken.

Bres in het partijkartel, de elite wordt afgebroken door een doctor en meester in de rechten. Whaha. :')
Genot ja. Ben eigenlijk benieuwd of Hiddema er überhaupt wel zin in heeft, die man heeft nog gewoon een drukke strafrechtpraktijk.

Ik vind het ook droevig dat zoveel tienermeisjes zich in laten pakken door Yasser "Klaver" Feras, maargoed..
pi_169584019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 00:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Genot ja. Ben eigenlijk benieuwd of Hiddema er überhaupt wel zin in heeft, die man heeft nog gewoon een drukke strafrechtpraktijk.

Ik vind het ook droevig dat zoveel tienermeisjes zich in laten pakken door Yasser Klaver, maargoed..
Het allerdroevigste is natuurlijk mensen die nu ineens "Yasser" zeggen. Dan kom je meteen op 1 binnen in de Tokkie Top Twintig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')