abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:53:05 #1
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_169519994
heei

ik ga op groenlinks stemmen

want jesse klaver _O_

wie stemt er ook op groenlinks?

andere partij?

ajuus!
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_169520034
Mohammed Klaver :')
U MAD?
pi_169520390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:53 schreef de_boswachter het volgende:
Mohammed Klaver :')
verloren stem
Juin uit Eigen Tuin!
pi_169521013
sympathieke vent maar domme partij
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_169524961
lekker automobilistje pesten
  woensdag 15 maart 2017 @ 00:59:31 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169526840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:53 schreef de_boswachter het volgende:
Mohammed Klaver :')
Yassar Klaver*
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169527774
21% btw heffen op vlees.... man man man man man man man man man Yasser....
Feel the fuzz!
pi_169527791
Leuk hoor, zn vader Yasser Arafat was afwashulpje btw.
pi_169532065
Jesse Klaver... Het is een vmbo'er...
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_169532666
-> VKZ
pi_169533447
Ik heb op zich geen problemen met GroenLinks en Jesse Klaver, maar die manier waarop hij meer gelijkheid wil tussen arme en rijke mensen vind ik echt bespottelijk. Zijn jankverhaal gisteren over conciėrges en bankdirecteuren sloeg echt helemaal nergens op.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:51:44 #12
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169533516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 05:04 schreef Kalebatz het volgende:
21% btw heffen op vlees.... man man man man man man man man man Yasser....
Wat is jouw oplossing om tegemoet te komen aan de steeds toenemende vleesconsumptie en de milieubelasting die dit met zich meebrengt? Op welke duurzame (in de coninuiteitszin) wijze is het huidige consumptiepatroon vol te houden?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169533567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:51 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing om tegemoet te komen aan de steeds toenemende vleesconsumptie en de milieubelasting die dit met zich meebrengt? Op welke duurzame (in de coninuiteitszin) wijze is het huidige consumptiepatroon vol te houden?
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:54:36 #14
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169533587
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
Ik ben overtuigd.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169533626
Wel jammer voor TS dat hij stemt op een lijsttrekker bij wie het helemaal naar zijn bol gestegen is. Yasser :') :') :')
pi_169533630
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:54 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik ben overtuigd.
Er z'n tal van onderzoeken die aantonen dat als mensen geen vlees zouden eten we binnen 5 jaar gewoon veel te veel dieren hier hebben rondlopen. En ja dat is veel slechter voor de aarde dan wat dieren slachten. Maar dat wist jij ook wel.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:58:49 #17
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169533670
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er z'n tal van onderzoeken die aantonen dat als mensen geen vlees zouden eten we binnen 5 jaar gewoon veel te veel dieren hier hebben rondlopen. En ja dat is veel slechter voor de aarde dan wat dieren slachten. Maar dat wist jij ook wel.
Doel is dan ook de veestapel te verkleinen. Door de constant stijgende vraag, blijft de veefabriek op volle (over)toeren draaien. Terugdringen van de vraag leidt onherroepelijk tot verminderde "productie". Dat hier een nare overbruggingsfase door ontstaat realiseer ik mij terdege.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:00:03 #18
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_169533691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er z'n tal van onderzoeken die aantonen dat als mensen geen vlees zouden eten we binnen 5 jaar gewoon veel te veel dieren hier hebben rondlopen. En ja dat is veel slechter voor de aarde dan wat dieren slachten. Maar dat wist jij ook wel.
We moeten niet van de ene op de andere dag allemaal stoppen, maar wel afbouwen. Als we minder vlees eten kan de productie in de bio-industrie langzaam maar zeker steeds verder omlaag, en dat is goed voor mens, dier en milieu.

Vlees moet beschouwd worden als luxeproduct. Je gaat ook niet elke dag kaviaar eten.
pi_169533706
GL. _O_
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:01:35 #20
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169533722
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:00 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

We moeten niet van de ene op de andere dag allemaal stoppen, maar wel afbouwen. Als we minder vlees eten kan de productie in de bio-industrie langzaam maar zeker steeds verder omlaag, en dat is goed voor mens, dier en milieu.

Vlees moet beschouwd worden als luxeproduct. Je gaat ook niet elke dag kaviaar eten.
DIt dus.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169533761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:58 schreef Bugno het volgende:

[..]

Doel is dan ook de veestapel te verkleinen. Door de constant stijgende vraag, blijft de veefabriek op volle (over)toeren draaien. Terugdringen van de vraag leidt onherroepelijk tot verminderde "productie". Dat hier een nare overbruggingsfase door ontstaat realiseer ik mij terdege.
De bevolking in Afrika verdubbeld binnen 20 jaar, dat is het met GL, het klinkt allemaal leuk maar is niet uitvoerbaar. Het is simpelweg een noodzakelijk kwaad.

Ik zal een ander voorbeeld geven; tegenwoordig moet je betalen voor plastic tasjes, helemaal prima. Maar ik was van de zomer 3 weken in de VS en als je daar boodschappen doet krijg je 10 a 20 plastic tasjes. Het klinkt allemaal leuk maar het werkt niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:06:39 #22
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169533821
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De bevolking in Afrika verdubbeld binnen 20 jaar, dat is het met GL, het klinkt allemaal leuk maar is niet uitvoerbaar. Het is simpelweg een noodzakelijk kwaad.

Ik zal een ander voorbeeld geven; tegenwoordig moet je betalen voor plastic tasjes, helemaal prima. Maar ik was van de zomer 3 weken in de VS en als je daar boodschappen doet krijg je 10 a 20 plastic tasjes. Het klinkt allemaal leuk maar het werkt niet.
Wat heeft Afrika te maken met de vleesconsumptie in Nederland?

Voor de tasjes geldt hetzelfde: Ja maar daar worden nog steeds tasjes meegegeven, dus laat maar.

:') basisschool-redenatie dit. Met zo'n fixed mindset gaat er nooit wat veranderen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169533830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:00 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

We moeten niet van de ene op de andere dag allemaal stoppen, maar wel afbouwen. Als we minder vlees eten kan de productie in de bio-industrie langzaam maar zeker steeds verder omlaag, en dat is goed voor mens, dier en milieu.

Vlees moet beschouwd worden als luxeproduct. Je gaat ook niet elke dag kaviaar eten.
BTW nog verder omhoog is echt een heel slecht idee voor de koopkracht. Dan kun je beter gaan inzetten op strengere controles.

En automobilisten nog verder belasten ook al zo'n top idee. God verhoede dat Jesse MP wordt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:08:30 #24
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_169533860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

BTW nog verder omhoog is echt een heel slecht idee voor de koopkracht. Dan kun je beter gaan inzetten op strengere controles.

En automobilisten nog verder belasten ook al zo'n top idee. God verhoede dat Jesse MP wordt.
Jesse moet zelf gewoon eens een elektrische auto aanschaffen, of nog beter: het OV pakken. Practice what you preach.

Verder zijn het prima ideeėn wmb. De vervuiler betaalt.
pi_169533882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:06 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat heeft Afrika te maken met de vleesconsumptie in Nederland?

Voor de tasjes geldt hetzelfde: Ja maar daar worden nog steeds tasjes meegegeven, dus laat maar.

:') basisschool-redenatie dit. Met zo'n fixed mindset gaat er nooit wat veranderen.
Alles, je kunt hier in Nederland wel van alles gaan belasten tot op het onredelijke af als andere landen er ronduit schijt aan hebben bereik je nog niks.

21 procent is die Klaver helemaal gek geworden. We hebben al keurslagers daar koop ik mijn vlees en de wat armere mensen halen hun vlees bij de Aldi, prima zaak.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169533887
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:49 schreef Bananenpap het volgende:
Ik heb op zich geen problemen met GroenLinks en Jesse Klaver, maar die manier waarop hij meer gelijkheid wil tussen arme en rijke mensen vind ik echt bespottelijk. Zijn jankverhaal gisteren over conciėrges en bankdirecteuren sloeg echt helemaal nergens op.
Inderdaad gewoon bespottelijk hoe mensen de rijkdom wat eerlijker willen verdelen :(
Neem nu die man die daar vrijwillig dood licht te gaan in de goot in een straatje in Amsterdam.
Ronduit uit bespottelijk. Waarom geven ze die man niet een spuitje zodat het wat sneller gaat wederom bespottelijk gewoon :( Het zijn gewoon jankverhalen waar we niks mee kunnen :(
En dan die gore bijstandsmoeders om te kotsen !! ook weer ronduit bespottelijk.

Ik vind de GroenLinks partij wel oké eigenlijk :) en ik hoop dat ze een fijne verkiezings avond hebben.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:10:14 #27
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169533905
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

BTW nog verder omhoog is echt een heel slecht idee voor de koopkracht. Dan kun je beter gaan inzetten op strengere controles.

En automobilisten nog verder belasten ook al zo'n top idee. God verhoede dat Jesse MP wordt.
Alles in het teken van stijgende koopkracht _O_

Meer koopkracht > Meer consumptie > Meer uitstoot > Meer teringzooi ^O^

Zou fijn zijn als een partij zich nog eens wat meer gaat focussen op levenskwaliteit in plaats van het oneindige groeidenken.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169533936
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:08 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Jesse moet zelf gewoon eens een elektrische auto aanschaffen, of nog beter: het OV pakken. Practice what you preach.

Verder zijn het prima ideeėn wmb. De vervuiler betaalt.
De vervuiler betaalt nu ook al, wat GL wil is gewoon onredelijk. Een beetje zoals de VVD die mensen in de bijstand nog verder wil korten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169534006
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De vervuiler betaalt nu ook al, wat GL wil is gewoon onredelijk. Een beetje zoals de VVD die mensen in de bijstand nog verder wil korten.
Precies de VVD wil het vakantie geld voor mensen met een uitkering wegbezuinigen WTF man :(
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169534017
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:10 schreef Bugno het volgende:

[..]

Alles in het teken van stijgende koopkracht _O_

Meer koopkracht > Meer consumptie > Meer uitstoot > Meer teringzooi ^O^

Zou fijn zijn als een partij zich nog eens wat meer gaat focussen op levenskwaliteit in plaats van het oneindige groeidenken.
Niet alles in het teken van de koopkracht, je raakt hiermee de onderste laag van de bevolking en dat vind ik zwak.

Wij proberen alles te doen om aan het Parijs-akkoord te voldoen maar tegelijkertijd bouwt China steeds meer steenkoolcentrale's. Het is een wassen neus.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169534048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:10 schreef Bugno het volgende:

[..]

Alles in het teken van stijgende koopkracht _O_

Meer koopkracht > Meer consumptie > Meer uitstoot > Meer teringzooi ^O^

Zou fijn zijn als een partij zich nog eens wat meer gaat focussen op levenskwaliteit in plaats van het oneindige groeidenken.
De Partij voor de Dieren zegt exact hetzelfde. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169534056
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Precies de VVD wil het vakantie geld voor mensen met een uitkering wegbezuinigen WTF man :(
Wat überhaupt al geen vakantiegeld is maar gewoon geld dat ze anders sowieso hadden gekregen.

Je maakt mij ook niet wijs dat je daar van op vakantie kan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169534091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:09 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Inderdaad gewoon bespottelijk hoe mensen de rijkdom wat eerlijker willen verdelen :(
Neem nu die man die daar vrijwillig dood licht te gaan in de goot in een straatje in Amsterdam.
Ronduit uit bespottelijk. Waarom geven ze die man niet een spuitje zodat het wat sneller gaat wederom bespottelijk gewoon :( Het zijn gewoon jankverhalen waar we niks mee kunnen :(
En dan die gore bijstandsmoeders om te kotsen !! ook weer ronduit bespottelijk.

Ik vind de GroenLinks partij wel oké eigenlijk :) en ik hoop dat ze een fijne verkiezings avond hebben.
Je kunt natuurlijk ook overdrijven. Armoede bestaat in Nederland, maar als je ligt te creperen in een goot heb je dat vaak wel aan jezelf te danken. Hoger loon hoort bij hogere opleidingen, dat stimuleert studeren.
pi_169534104
Groenlinks :r
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_169534134
quote:
13s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:17 schreef StarGazer het volgende:
Groenlinks :r
Ho ho, de Jessias gaat het allemaal wel even regelen.

Ik betaal me nou al blauw aan die auto van mij, elke liter die ik tank levert de overheid 1 euro op. :r
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:20:33 #36
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169534144
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet alles in het teken van de koopkracht, je raakt hiermee de onderste laag van de bevolking en dat vind ik zwak.

Wij proberen alles te doen om aan het Parijs-akkoord te voldoen maar tegelijkertijd bouwt China steeds meer steenkoolcentrale's. Het is een wassen neus.
Dus, om maar weer terug te komen op mijn eerste vraag: Hoe denk jij om te gaan met stijgende vleesconsumptie en de belasting voor het milieu? Gewoon YOLO'en en denken fuck it?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169534146
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:17 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook overdrijven. Armoede bestaat in Nederland, maar als je ligt te creperen in een goot heb je dat vaak wel aan jezelf te danken. Hoger loon hoort bij hogere opleidingen, dat stimuleert studeren.
Dus als je rookt en longkanker krijgt dan heb je dat vaak aan je zelf te danken en dan gooien wij de ziekenhuis deur op slot ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169534147
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Precies de VVD wil het vakantie geld voor mensen met een uitkering wegbezuinigen WTF man :(
Je hebt al het hele jaar vakantie mafklapper.
pi_169534243
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:20 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Dus als je rookt en longkanker krijgt dan heb je dat vaak aan je zelf te danken en dan gooien wij de ziekenhuis deur op slot ?
Dat zeg ik niet, ik vind enkel dat een ander daar niet al teveel voor moet opdraaien. Je lost oneerlijkheid niet op met oneerlijkheid. Iemand die hard studeert en een goede baan krijgt, maar vervolgens een gigantisch deel moet inleveren zodat Johnny en Anita peuken kunnen kopen vind ik niet eerlijk. Ik ben blij dat Nederland een sociaal vangnet heeft voor mensen in de bijstand, maar helaas zijn er heel veel mensen die hier misbruik van maken. En als het aan Jesse Klaver ligt wordt deze groep mensen nog groter.
pi_169534256
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:20 schreef Bugno het volgende:

[..]

Dus, om maar weer terug te komen op mijn eerste vraag: Hoe denk jij om te gaan met stijgende vleesconsumptie en de belasting voor het milieu? Gewoon YOLO'en en denken fuck it?
Strengere controles, boeren wat meer ontzien want die hebben serieuze klappen gehad de afgelopen jaren, verbod op vee-fabrieken, mensen stimuleren gezonder te eten.

Maar het 'probleem' wordt veel groter gemaakt dan het is door klimaat-hysterie en daar speelt Klaver handig op in.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169534284
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik vind enkel dat een ander daar niet al teveel voor moet opdraaien. Je lost oneerlijkheid niet op met oneerlijkheid. Iemand die hard studeert en een goede baan krijgt, maar vervolgens een gigantisch deel moet inleveren zodat Johnny en Anita peuken kunnen kopen vind ik niet eerlijk. Ik ben blij dat Nederland een sociaal vangnet heeft voor mensen in de bijstand, maar helaas zijn er heel veel mensen die hier misbruik van maken. En als het aan Jesse Klaver ligt wordt deze groep mensen nog groter.
Precies, het moet een vangnet zijn, geen hangmat.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:26:12 #42
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169534285
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Strengere controles, boeren wat meer ontzien want die hebben serieuze klappen gehad de afgelopen jaren, verbod op vee-fabrieken, mensen stimuleren gezonder te eten.

Maar het 'probleem' wordt veel groter gemaakt dan het is door klimaat-hysterie en daar speelt Klaver handig op in.
Wat denk je dat al de genoemde maatregelen van jou doen met de prijs van vlees?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169534301
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:09 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Inderdaad gewoon bespottelijk hoe mensen de rijkdom wat eerlijker willen verdelen :(
Neem nu die man die daar vrijwillig dood licht te gaan in de goot in een straatje in Amsterdam.
Ronduit uit bespottelijk. Waarom geven ze die man niet een spuitje zodat het wat sneller gaat wederom bespottelijk gewoon :( Het zijn gewoon jankverhalen waar we niks mee kunnen :(
En dan die gore bijstandsmoeders om te kotsen !! ook weer ronduit bespottelijk.

Ik vind de GroenLinks partij wel oké eigenlijk :) en ik hoop dat ze een fijne verkiezings avond hebben.
Die man in de goot moet gewoon geholpen worden zodat die weer zijn leven op de rails kan krijgen om vervolgens te gaan werken. Maar als je de rijkdom eerlijk gaat verdelen, wat is dan de motivatie om hard te werken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169534328
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:26 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat denk je dat al de genoemde maatregelen van jou doen met de prijs van vlees?
Niet zo veel, als je boeren wat meer gaat ontzien en een paar van die debiele regeltjes schrapt kunnen ze goedkoper produceren.

Wat denk jij dat 21 procent BTW gaat doen met de prijs van het vlees?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:42 #45
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169534384
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet zo veel, als je boeren wat meer gaat ontzien en een paar van die debiele regeltjes schrapt kunnen ze goedkoper produceren.

Wat denk jij dat 21 procent BTW gaat doen met de prijs van het vlees?
Wat bedoel je met ontzien? En welke debiele regeltjes?

Doordat de vleesvraag zo groot is zijn de vleesfabrieken juist ontstaan. Waar ga je strenger op controleren?

Als de vleesproductie kleinschaliger moet (wat ik met je eens ben) ontkom je er niet aan de de prijs van vlees veel meer stijgt dan de voorgestelde BTW-verhoging.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169534423
Van 6 naar 21 fucking procent.

Dus als je een lapje vlees koopt wat nu 10 euro kost en ze rekenen 6 procent BTW, dan mag je straks dus bijna 4 keer zoveel BTW gaan betalen, ik ben gekke Henkie niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:32:19 #47
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169534442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:31 schreef BoneThugss het volgende:
Van 6 naar 21 fucking procent.

Dus als je een lapje vlees koopt wat nu 10 euro kost en ze rekenen 6 procent BTW, dan mag je straks dus bijna 4 keer zoveel BTW gaan betalen, ik ben gekke Henkie niet.
Mooi antwoord op m'n vraag
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169534519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:29 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat bedoel je met ontzien? En welke debiele regeltjes?

Doordat de vleesvraag zo groot is zijn de vleesfabrieken juist ontstaan. Waar ga je strenger op controleren?

Als de vleesproductie kleinschaliger moet (wat ik met je eens ben) ontkom je er niet aan de de prijs van vlees veel meer stijgt dan de voorgestelde BTW-verhoging.
Het hoeft niet kleinschaliger, juist door al die regels zijn die vleesfabrieken ontstaan, het mag allemaal wel een stukje diervriendelijker en daar zou je dikke controles op moeten zetten.

En natuurlijk kan je veel meer gaan importeren tegen betere prijzen omdat de lonen elders veel lager liggen. Bijkomend probleem is ook Afrika ga die mensen maar eens wijs maken dat ze minder vlees moeten eten, gaat je niet lukken.

Dus je kunt hier allerlei verhogingen door gaan voeren, het de boeren nog moeilijker maken, het enige wat je ermee bereikt is nog meer armoede in dit land.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169534551
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:09 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Inderdaad gewoon bespottelijk hoe mensen de rijkdom wat eerlijker willen verdelen :(
Neem nu die man die daar vrijwillig dood licht te gaan in de goot in een straatje in Amsterdam.
Ronduit uit bespottelijk. Waarom geven ze die man niet een spuitje zodat het wat sneller gaat wederom bespottelijk gewoon :( Het zijn gewoon jankverhalen waar we niks mee kunnen :(
En dan die gore bijstandsmoeders om te kotsen !! ook weer ronduit bespottelijk.

Ik vind de GroenLinks partij wel oké eigenlijk :) en ik hoop dat ze een fijne verkiezings avond hebben.
Verbaas me er een beetje over dat linkse kiezers altijd zo impulsief switchen. Als GL aan de macht komt is dat hoogst waarschijnlijk met een zelfde stemverdeling links/rechts. En dan moet je bij de elitaire studentenpartijtjes toch maar afwachten of ze een halszaak maken van vleestax of toch het nivelleren (zoals PvdA toch redelijk gefixed heeft vier jaar geleden).

VVD heeft tal van incapabele mensen geleverd die struikelen over een lullig bonnetje. Toch zitten ze zo weer in het torentje! Klaver lult leuk over zijn Marokkaanse achtergrond, maar PvdA laat zien dat ze (ITT de vvd) een degelijke voorzitter kunnen regelen en hebben een burgemeester in Rotterdam die laat zien dat elke Nederlander in staat is goed werk te verrichten.
Gaat Groenlinks mensen als dijsselbloem, en Timmermans kunnen afleveren..? Als Plasterk je zwakste minister is met zijn gehannes over inlichtingen, I rest my case... Waarom zo'n partij dan zo hard laten vallen?
pi_169534558
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:32 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mooi antwoord op m'n vraag
Ik las net dit: http://www.distrifood.nl/(...)nder-vlees-101102690

Het daalt dus al 5 jaar achter elkaar, snel laten we de BTW gaan verhogen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:38:09 #51
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_169534580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:49 schreef Bananenpap het volgende:
Ik heb op zich geen problemen met GroenLinks en Jesse Klaver, maar die manier waarop hij meer gelijkheid wil tussen arme en rijke mensen vind ik echt bespottelijk. Zijn jankverhaal gisteren over conciėrges en bankdirecteuren sloeg echt helemaal nergens op.
Ik ben pas weg gaan zweven van GL toen Klaver op een DENK/Trump manier reageerde op dat Telegraafverhaaltje. Zichzelf in hetzelfde bericht waarin hij zich NIET verantwoord 'transparant' noemen. En de schuld bij de messenger neerleggen.

En al die inhoudsloze verkiezingsprietpraat kan ikook slecht tegen. Handje uitsteken naar Asscher, persoonsverheerlijking bij zijn poptour. Zelfde probleem als dat ik toen met Samsom had.

Maar pvdd en sp zijn wmb geen goede alternatieven dus toch maar op de nr 2 van GL gestemd. Het draait uiteindelijk ook niet allemaal om de lijsttrekker.
:')
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:40:44 #52
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169534631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het hoeft niet kleinschaliger, juist door al die regels zijn die vleesfabrieken ontstaan, het mag allemaal wel een stukje diervriendelijker en daar zou je dikke controles op moeten zetten.

En natuurlijk kan je veel meer gaan importeren tegen betere prijzen omdat de lonen elders veel lager liggen. Bijkomend probleem is ook Afrika ga die mensen maar eens wijs maken dat ze minder vlees moeten eten, gaat je niet lukken.

Dus je kunt hier allerlei verhogingen door gaan voeren, het de boeren nog moeilijker maken, het enige wat je ermee bereikt is nog meer armoede in dit land.
Als je denkt dat je diervriendelijker kan produceren zonder meer te betalen denk ik dat je mis zit.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik las net dit: http://www.distrifood.nl/(...)nder-vlees-101102690

Het daalt dus al 5 jaar achter elkaar, snel laten we de BTW gaan verhogen.
Lijkt mij een prima ontwikkeling, waarbij mijns inziens nog een hoop minder het doel moet zijn. BTW-verhoging (alhoewel niet mijn voorkeur) kan een middel zijn de afname van de consumptie te versnellen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169534736
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:40 schreef Bugno het volgende:

[..]

Als je denkt dat je diervriendelijker kan produceren zonder meer te betalen denk ik dat je mis zit.

[..]

Lijkt mij een prima ontwikkeling, waarbij mijns inziens nog een hoop minder het doel moet zijn. BTW-verhoging (alhoewel niet mijn voorkeur) kan een middel zijn de afname van de consumptie te versnellen.
Als je eens wat belastingen zou schrappen die boeren moeten betalen of ze wat vrijstellingen zou geven wordt het vlees ook goedkoper en krijgen de dieren een beter leven.

Dit zou zomaar de genadeklap kunnen zijn voor de boeren in het algemeen, daarom snap ik niet dat mensen daar op stemmen. Ook dat plan met die auto's, totaal onuitvoerbaar, laat die mensen die GL stemmen dan lekker vegetarisch worden
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:49:14 #54
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169534798
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als je eens wat belastingen zou schrappen die boeren moeten betalen of ze wat vrijstellingen zou geven wordt het vlees ook goedkoper en krijgen de dieren een beter leven.

Dit zou zomaar de genadeklap kunnen zijn voor de boeren in het algemeen, daarom snap ik niet dat mensen daar op stemmen. Ook dat plan met die auto's, totaal onuitvoerbaar, laat die mensen die GL stemmen dan lekker vegetarisch worden
En dan noem je GL onrealistisch. In de rart race van consumptie zal een beter leven te allen tijden ondergeschikt blijven aan een lagere prijs.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169534898
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:49 schreef Bugno het volgende:

[..]

En dan noem je GL onrealistisch. In de rart race van consumptie zal een beter leven te allen tijden ondergeschikt blijven aan een lagere prijs.
Nee hoor.

“Wij kiezen voor een integraal landbouwbeleid waarin je op lange termijn rekening houdt met al die randvoorwaarden die nu steeds een voor een op boeren afkomen. Daarbij moeten we ook recht doen aan de inkomenspositie van de boer en aan wat de boeren in al die jaren hebben opgebouwd. Met een omslag weten boeren wel waar het naartoe gaat en biedt je ze perspectief. Nu komt er steeds weer iets nieuws op ze af.”

Aldus de PvdD. Als die boeren weten waar ze aan toe zijn durven ze ook te investeren.

http://www.boerderij.nl/H(...)iet-aandoen-101103E/
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:55:40 #56
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169534950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee hoor.

“Wij kiezen voor een integraal landbouwbeleid waarin je op lange termijn rekening houdt met al die randvoorwaarden die nu steeds een voor een op boeren afkomen. Daarbij moeten we ook recht doen aan de inkomenspositie van de boer en aan wat de boeren in al die jaren hebben opgebouwd. Met een omslag weten boeren wel waar het naartoe gaat en biedt je ze perspectief. Nu komt er steeds weer iets nieuws op ze af.”

Aldus de PvdD. Als die boeren weten waar ze aan toe zijn durven ze ook te investeren.

http://www.boerderij.nl/H(...)iet-aandoen-101103E/
Ok, fair enough. Krijg helaas een login-scherm, dus kan hele artikel iet lezen. Gaat het artikel nog in op de prijzen van vlees voor consumenten?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169535140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:55 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ok, fair enough. Krijg helaas een login-scherm, dus kan hele artikel iet lezen. Gaat het artikel nog in op de prijzen van vlees voor consumenten?
Het gaat vooral over het huidige beleid qua boeren.

Wel raar ik kon het net nog lezen en nu krijg ik ook een inlog-scherm. :P
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169536617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik vind enkel dat een ander daar niet al teveel voor moet opdraaien. Je lost oneerlijkheid niet op met oneerlijkheid. Iemand die hard studeert en een goede baan krijgt, maar vervolgens een gigantisch deel moet inleveren zodat Johnny en Anita peuken kunnen kopen vind ik niet eerlijk. Ik ben blij dat Nederland een sociaal vangnet heeft voor mensen in de bijstand, maar helaas zijn er heel veel mensen die hier misbruik van maken. En als het aan Jesse Klaver ligt wordt deze groep mensen nog groter.
Ja ik word het waarschijnlijk nooit eens met mensen zoals jij :) En dat hoeft natuurlijk ook niet :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169536920
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:16 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja ik word het waarschijnlijk nooit eens met mensen zoals jij :) En dat hoeft natuurlijk ook niet :)
Als je niet met heldere argumenten komt en niet naar de argumenten van een anderen luistert kom je nooit tot een overeenkomst inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')