abonnement Unibet Coolblue
pi_169525298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik hoop als links-stemmer sowieso dat FvD 2 zetels pakt. Ik mag die ouwe wel. Lijkt me niet verkeerd voor het parlement.

Maare, waarom zie jij CDA en de VVD samen als onhaalbaar? Dat zie ik juist, samen met D666 en een 4e, als eigenlijk de enige optie momenteel.
Ik doelde meer op dat zij samen 76+ zetels haalde en dus geen derde en/of vierde partij erbij.
pi_169525466
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:00 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Ik doelde meer op dat zij samen 76+ zetels haalde en dus geen derde en/of vierde partij erbij.
Oowzo. Ja dat gaat m niet worden, daar komt dan waarschijnlijk D66 bij. Laten we dan voor jou hopen dat er geen 4e bij komt, en voor mij van wel (en dat die 4e links en niet de PvdA is).
"Pools are perfect for holding water"
pi_169525587
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Oowzo. Ja dat gaat m niet worden, daar komt dan waarschijnlijk D66 bij. Laten we dan voor jou hopen dat er geen 4e bij komt, en voor mij van wel (en dat die 4e links en niet de PvdA is).
We zullen het zien!
  woensdag 15 maart 2017 @ 00:12:21 #84
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169525622
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:41 schreef hmmmz het volgende:
FvD!
^O^
pi_169525714
Ik zie FvD trouwens wel regeren. Een soort van: "Zie je wel dat we naar het volk luisteren en voor vernieuwing zijn" clausule voor de VVD en het CDA.
  woensdag 15 maart 2017 @ 00:57:46 #86
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169526800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:15 schreef Nintex het volgende:
Ik zie FvD trouwens wel regeren. Een soort van: "Zie je wel dat we naar het volk luisteren en voor vernieuwing zijn" clausule voor de VVD en het CDA.
Of gewoon omdat ze die zetels nodig hebben om een meerderheid te krijgen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 15 maart 2017 @ 00:58:16 #87
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169526813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind groenlinks een uitstekende aanvulling voor de VVD CDA en D'66 combinatie, laten we hopen dat onze economie een beetje toekomst bestendig wordt gemaakt door ook te kijken naar milieu, leefomgeving en sociale aspecten.
Hoe dan? GroenLinks staat echt mijlenver van de VVD af.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169526925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:15 schreef Nintex het volgende:
Ik zie FvD trouwens wel regeren. Een soort van: "Zie je wel dat we naar het volk luisteren en voor vernieuwing zijn" clausule voor de VVD en het CDA.
Ik niet. Ik heb meer het idee dat de rest hem maar een vervelend mannetje vindt.
pi_169527685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:50 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

FvD wil ik in de kamer als frisse wind
Precies, liever Baudet en Hiddema in de kamer dan de nietszeggende nummero's 17 en 18 van de PVV bijvoorbeeld.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik niet. Ik heb meer het idee dat de rest hem maar een vervelend mannetje vindt.
De meeste huidige lijsttrekkers zijn vervelende mannetjes. Maakt 't wel zo leuk.

:)
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_169527711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 02:41 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Precies, liever Baudet en Hiddema in de kamer dan de nietszeggende nummero's 17 en 18 van de PVV bijvoorbeeld.
Dan kun je beter bij numero's 2 en 3 beginnen. En Geert zal het ook nog stiekem met je eens zijn.

quote:
[..]

De meeste huidige lijsttrekkers zijn vervelende mannetjes. Maakt 't wel zo leuk.

:)
Als iedereen de handen in eenslaat heb ik wel het idee dat er redelijk wat competentie aanwezig is om een land te besturen.
pi_169527717
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik niet. Ik heb meer het idee dat de rest hem maar een vervelend mannetje vindt.
Volledig terecht trouwens. Baudet weet de gedachte van een bepaald deel van het volk in mooie woorden te brengen. Als je daartoe behoort vind je hem dus al snel leuk en zie je hem misschien snel als die nette en correcte man die het allemaal zegt. Als je er niet toe behoort zie je echter vooral een schreeuwerig ventje, dat zichzelf te graag hoort praten en denkt dat hij gods gift aan de mensheid is.
pi_169527718
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 03:13 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Volledig terecht trouwens. Baudet weet de gedachte van een bepaald deel van het volk in mooie woorden te brengen. Als je daartoe behoort vind je hem dus al snel leuk en zie je hem misschien snel als die nette en correcte man die het allemaal zegt. Als je er niet toe behoort zie je echter vooral een schreeuwerig ventje, dat zichzelf te graag hoort praten en denkt dat hij gods gift aan de mensheid is.
Correcte omschrijving van de doorsnee lijsttrekker.
pi_169529069
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoe dan? GroenLinks staat echt mijlenver van de VVD af.
Daarom juist. Als je de VVD wat naar een beter milieubeleid etc. wil trekken is Groen-Links bij uitstek de partij om dat te doen. Ik hoop dus maar dat ze niet zonder die partij kunnen.
pi_169529144
Als er 1 ding is waar ik naar uitkijk dan is het dat we na vandaag weer even van Maurice de Hond af zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169529158
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit baart me nog meer zorgen dan het feit dat de VVD weer zo groot is.

Echt, stemmen mensen op die Klaver omdat ie zo'n leuke knul is en zo fantastisch bierhalle style campagne voert ofzo? Kennen mensen hun standpunten wel?
:')
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 09:28:31 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169529373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

:')
Goede inhoudelijke reactie!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169529397
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke reactie!
Daar was dan ook geen inhoud die om reactie vroeg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169529454
Ik vind dat er een duidelijk rechts geluid moet komen. Heb tot in het hokje gezweefd maar dan toch maar voor FvD gekozen, wetende dat het weinig zal uitrichten maar, idd, ik hoop dat ze minimaal 2 zetels krijgen en dan de volgende keer echt groter kunnen worden.

PVV is me te schreeuwerig en vaag.
En ik denk dat de PVV te veel diplomatieke schade zal opleveren
pi_169529456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:45 schreef probeer het volgende:

[..]

FvD en PVV gaan sowieso niet regeren. Balen voor je.
Vandaag de dag is de scheidslijn tussen regeren en oppositie voeren flinterdun. Want de tijd dat twee of drie grote partijen met enorme zetelaantallen de dienst uit maken is voorgoed voorbij.

Voor iedere besluitvorming moeten ze bij iedere partij lobbyen en aankloppen. Dat is de politiek van vandaag. Dus als oppositiepartij heb je net zoveel invloed. Dat zagen we ook bij deze coalitie. Zonder steun van de oppositiepartijen (D66-CU-SGP voorop) maakte Rutte en Samsom geen schijn van kans om hun plannen door te voeren

Daarom is een goed vertegenwoordigde PVV stem in de Tweede Kamer ook zo belangrijk. Dat geeft de PVV (zelfs als oppositiepartij) meer invloed jegens links. Dat maakt een stem op de PVV nooit een verloren stem.

Ik gun FvD hun debuut, maar ik ga er nu niet mijn kaarten op zetten. Ik moet bekennen dat ik soms twijfelde, maar ik zou het een verloren stem van mezelf vinden als ze toch de aantallen niet halen. Want vandaag de dag kun je geen donder aan van de peilingen. Bovendien waren ze tot mijn verbazing niet aanwezig bij het slotdebat en een onzichtbare partij als Nieuwe Wegen wel. Jammer, gemiste kans.
pi_169529484
Wel heel jammer als iedereen net niet op FvD gaat stemmen.
Make my day!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 09:34:54 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169529521
quote:
13s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar was dan ook geen inhoud die om reactie vroeg.
Jammer, deel je wijsheid met de wereld zou ik zeggen!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169529536
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke reactie!
Nee, even een generalisatie uit je mouw schudden is lekker inhoudelijk.

Hoepel toch op, vent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 09:37:14 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169529558
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, even een generalisatie uit je mouw schudden is lekker inhoudelijk.

Hoepel toch op, vent.
Weer eens met het verkeerd been uit bed gestapt zuurpruim?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169529613
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Weer eens met het verkeerd been uit bed gestapt zuurpruim?
Aldus de mod die bijna moet huilen omdat GL de tweede partij dreigt te worden en daarom maar iets roept over het kontje van Klaver.

NWS :')

Maar nee, integendeel. Zo lekker naar het stemlokaal, het hokje van held Dijkhoff rood kleuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169529632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:50 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Hoef ik ook niet, FvD wil ik in de kamer als frisse wind plus, vanuit die 2 zetels die ze mogelijk halen deze verkiezingen kunnen ze doorgroeien als een goed alternatief op rechts. De PVV zie ik sowieso niet als een regeringspartij.

Niks balen, maar ik hoef geen regering waar Groenlinks of SP inzit. Ik zie liever de CDA of VVD samen, maar goed dat is onhaalbaar.
Ik denk dat velen deze mening met je delen.

Ik kan er gruwelijk naast zitten maar wat is het druk hier bij het stemlokaal. Ik verwacht een zeer hoge opkomst. Hoop ouderen met rollator.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 09:41:18 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169529638
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aldus de mod die bijna moet huilen omdat GL de tweede partij dreigt te worden en daarom maar iets roept over het kontje van Klaver.

NWS :')

Maar nee, integendeel. Zo lekker naar het stemlokaal, het hokje van held Dijkhoff rood kleuren.
Och mi gado, lekker belangrijk dat ik mod ben. Wat een zwaktebod.

Enne, zet je leesbril even op knul. Niets over het kontje gezegd, maar waar het hart vol van is Koosje..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169529663
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:33 schreef agter het volgende:
Wel heel jammer als iedereen net niet op FvD gaat stemmen.
Zoals ik al opschreef. Er staat teveel op het spel.

-De opkomst van het links populisme in de vorm van klimaat-hysterici, zoals verwoord door een Jesse Klaver.

-DENK die als lange arm van Erdogan hier de Turken met een dubbele nationaliteit mobiliseert, maar ook van de samenleving afkerende segregerende moslims uit steeds groter wordende achterstandswijken.

-De blijvende macht van de middenpartijen (kartelpartijen zoals Baudet het verwoord) en die zelfs het ondemocratische instrument van een cordon sanitair inzetten om hun zittende macht te behouden.

Dat schreeuwt om een steeds sterkere PVV. Dan maar niet regeren, omdat anderen Wilders uitsluiten. Maar wel als sterke oppositiepartij aan de rechterkant van het spectrum als spreekbuis voor het volk.
pi_169529666
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aldus de mod die bijna moet huilen omdat GL de tweede partij dreigt te worden en daarom maar iets roept over het kontje van Klaver.

NWS :')

Maar nee, integendeel. Zo lekker naar het stemlokaal, het hokje van held Dijkhoff rood kleuren.
Die Klaver deed het gisteren helemaal niet zo goed, werd neergezet als broekje. Onervaren.

Vond het erg jammer dat de discussie werd afgekapt toen het over het mbo ging, toen stond die wel even met zijn bek vol tanden.
pi_169529678
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Och mi gado, lekker belangrijk dat ik mod ben. Wat een zwaktebod.

Enne, zet je leesbril even op knul. Niets over het kontje gezegd, maar waar het hart vol van is Koosje..
Ik stem al op de billen van Klaas.

Jij gaat natuurlijk voor Geert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169529692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vandaag de dag is de scheidslijn tussen regeren en oppositie voeren flinterdun. Want de tijd dat twee of drie grote partijen met enorme zetelaantallen de dienst uit maken is voorgoed voorbij.

Voor iedere besluitvorming moeten ze bij iedere partij lobbyen en aankloppen. Dat is de politiek van vandaag. Dus als oppositiepartij heb je net zoveel invloed. Dat zagen we ook bij deze coalitie. Zonder steun van de oppositiepartijen (D66-CU-SGP voorop) maakte Rutte en Samsom geen schijn van kans om hun plannen door te voeren

Daarom is een goed vertegenwoordigde PVV stem in de Tweede Kamer ook zo belangrijk. Dat geeft de PVV (zelfs als oppositiepartij) meer invloed jegens links. Dat maakt een stem op de PVV nooit een verloren stem.

Ik gun FvD hun debuut, maar ik ga er nu niet mijn kaarten op zetten. Ik moet bekennen dat ik soms twijfelde, maar ik zou het een verloren stem van mezelf vinden als ze toch de aantallen niet halen. Want vandaag de dag kun je geen donder aan van de peilingen. Bovendien waren ze tot mijn verbazing niet aanwezig bij het slotdebat en een onzichtbare partij als Nieuwe Wegen wel. Jammer, gemiste kans.
Je weet dat de NOS ze heeft geweigerd he? Met als argument dat alleen zittende partijen mochten meedoen.

Ze knijpen 'm gewoon hard daar vanwege de plannen van de FvD voor de NPO.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 09:44:06 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169529700
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stem al op de billen van Klaas.

Jij gaat natuurlijk voor Geert.
Nee, ik stem niet op Greet. Ik zou ook niet weten hoe het met zijn billenpartij is verder.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:44:07 #112
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_169529701
Iedereen die niet stemt waar ik op stem, is stom. [Insert politieke partij] is de enige die verschil kan maken. Ik snap niet dat mensen op [insert politicus] kunnen stemmen, wat een [insert belediging].
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_169529706
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals ik al opschreef. Er staat teveel op het spel.

-De opkomst van het links populisme in de vorm van klimaat-hysterici, zoals verwoord door een Jesse Klaver.

-DENK die als lange arm van Erdogan hier de Turken met een dubbele nationaliteit mobiliseert, maar ook van de samenleving afkerende segregerende moslims uit steeds groter wordende achterstandswijken.

-De blijvende macht van de middenpartijen (kartelpartijen zoals Baudet het verwoord) en die zelfs het ondemocratische instrument van een cordon sanitair inzetten om hun zittende macht te behouden.

Dat schreeuwt om een steeds sterkere PVV. Dan maar niet regeren, omdat anderen Wilders uitsluiten. Maar wel als sterke oppositiepartij aan de rechterkant van het spectrum als spreekbuis voor het volk.
En waar was Sylvana de afgelopen week?
Die was voor haar doen weinig in beeld.
pi_169529721
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:43 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Je weet dat de NOS ze heeft geweigerd he? Met als argument dat alleen zittende partijen mochten meedoen.

Ze knijpen 'm gewoon hard daar vanwege de plannen van de FvD voor de NPO.
Nieuwe wegen is toch ook nieuw en Jan Roos...die waren er ook.
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:47:46 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169529759
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het scoort blijkbaar. Inhoud is niet relevant, presentatie is alles.

Ik vraag me echt af of mensen wel snappen waar GL voor staat en wat ze willen _O-
Ja. Dat is ook waarom ik voor ze ga stemmen.
pi_169529764
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En waar was Sylvana de afgelopen week?
Die was voor haar doen weinig in beeld.
Die hoopt waarschijnlijk vooral dat ze stilletjes van het toneel kan verdwijnen.
pi_169529773
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:43 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Je weet dat de NOS ze heeft geweigerd he? Met als argument dat alleen zittende partijen mochten meedoen.

Ze knijpen 'm gewoon hard daar vanwege de plannen van de FvD voor de NPO.
De media was echt verschrikkelijk. Met name DWDD en Pauw & Jinek.

Sowieso zou er bij wet een verbod op peilingen moeten komen zo'n twee weken voor de verkiezingen, zoals in veel andere landen. Nu biedt dit teveel ruimte voor manipulatie door diezelfde media.

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de uitkomst. Brexit en het Oekraïne referendum als de Amerikaanse verkiezingen lieten een totaal andere uitkomst zien. Ben benieuwd of dit morgen ook het geval is.
pi_169529801
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nieuwe wegen is toch ook nieuw en Jan Roos...die waren er ook.
Monasch en van Klaveren/Bontes zitten al als afgesplitsten in de TK
pi_169529835
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

De media was echt verschrikkelijk. Met name DWDD en Pauw & Jinek.
Lekker Thierry uitlachen om zijn lavendelzakje, piano en vliegtuigje. Geen moment ging het over inhoud.
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:54:22 #120
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169529871
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:52 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Lekker Thierry uitlachen om zijn lavendelzakje, piano en vliegtuigje. Geen moment ging het over inhoud.
Met zo'n UI zie je er wel lekker objectief uit.

Maar vertel eens. Waarom zou een verstandig mens op FvD moeten stemmen?
pi_169529913
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:52 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Lekker Thierry uitlachen om zijn lavendelzakje, piano en vliegtuigje. Geen moment ging het over inhoud.
Binnen een fatsoenlijk discussieprogramma laat je jouw gasten uitspreken en ga je als presentator geen onderscheid maken wie wel mag uitspreken en wie niet. Zeker als je als Baudet een eigen uitspraak binnen de context probeert uit te leggen en zo'n Frits Wester erdoorheen ligt te schreeuwen en termen als racist bezigt.

Dan deug je als presentator niet. Dan deugt de context van het programma niet.
pi_169530006
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:56 schreef Elzies het volgende:

zo'n Frits Wester erdoorheen ligt te schreeuwen en termen als racist bezigt.

noemde wester hem een racist?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169530007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:56 schreef Elzies het volgende:

Binnen een fatsoenlijk discussieprogramma laat je jouw gasten uitspreken en ga je als presentator geen onderscheid maken wie wel mag uitspreken en wie niet. Zeker als je als Baudet een eigen uitspraak binnen de context probeert uit te leggen en zo'n Frits Wester erdoorheen ligt te schreeuwen en termen als racist bezigt.

Dan deug je als presentator niet. Dan deugt de context van het programma niet.
Inderdaad, DWDD is al een jaar afgeschreven, wat een bende daar.
Pauw kan ook met pensioen, wat liever dat die een andere baan gaat zoeken.
  woensdag 15 maart 2017 @ 10:03:25 #124
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169530052
Als je DWDD nou niks vindt (wat mij betreft heeft dat programma ook wel z'n beste tijd gehad), dan kijk je er toch gewoon niet naar? Het is geen plicht.

Sowieso lijkt het alsof we leven in een cultuur van mensen die vooral tegen dingen zijn. Wie is nog ergens voor? :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169530155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Met zo'n UI zie je er wel lekker objectief uit.

Maar vertel eens. Waarom zou een verstandig mens op FvD moeten stemmen?
We gaan het partijkartel van binnenuit slopen.
pi_169530192
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Slayage op 15-03-2017 10:17:12 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2017 @ 10:11:03 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169530204
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:08 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

We gaan het partijkartel van binnenuit slopen.
Is dat alles?

Ik moet eerlijk zeggen dat de site van FvD de eerste is waarop ik niet duidelijk de standpunten kon vinden. Onder hun kopje 'Standpunten' staat alleen gebrabbel over het partijkartel en over referenda. Geen idee waar zij heen willen met onderwijs, milieu, gezondheidszorg, internationale relaties (behalve dat ze minder macht naar de EU en meer naar Nederland willen - wat ik ook vaag vind), dat soort dingen. Waarom zou ik dan op hen stemmen?
pi_169530663
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat alles?

Ik moet eerlijk zeggen dat de site van FvD de eerste is waarop ik niet duidelijk de standpunten kon vinden. Onder hun kopje 'Standpunten' staat alleen gebrabbel over het partijkartel en over referenda. Geen idee waar zij heen willen met onderwijs, milieu, gezondheidszorg, internationale relaties (behalve dat ze minder macht naar de EU en meer naar Nederland willen - wat ik ook vaag vind), dat soort dingen. Waarom zou ik dan op hen stemmen?
Je kunt ook naar het verkiezingsprogramma kijken (zie link in mijn beschrijving, onderin deze reactie)
pi_169530744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vandaag de dag is de scheidslijn tussen regeren en oppositie voeren flinterdun. Want de tijd dat twee of drie grote partijen met enorme zetelaantallen de dienst uit maken is voorgoed voorbij.

Voor iedere besluitvorming moeten ze bij iedere partij lobbyen en aankloppen. Dat is de politiek van vandaag. Dus als oppositiepartij heb je net zoveel invloed. Dat zagen we ook bij deze coalitie. Zonder steun van de oppositiepartijen (D66-CU-SGP voorop) maakte Rutte en Samsom geen schijn van kans om hun plannen door te voeren

Daarom is een goed vertegenwoordigde PVV stem in de Tweede Kamer ook zo belangrijk. Dat geeft de PVV (zelfs als oppositiepartij) meer invloed jegens links. Dat maakt een stem op de PVV nooit een verloren stem.

Ik gun FvD hun debuut, maar ik ga er nu niet mijn kaarten op zetten. Ik moet bekennen dat ik soms twijfelde, maar ik zou het een verloren stem van mezelf vinden als ze toch de aantallen niet halen. Want vandaag de dag kun je geen donder aan van de peilingen. Bovendien waren ze tot mijn verbazing niet aanwezig bij het slotdebat en een onzichtbare partij als Nieuwe Wegen wel. Jammer, gemiste kans.
Hulde _O_

w/
  woensdag 15 maart 2017 @ 10:44:58 #130
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169530865
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit baart me nog meer zorgen dan het feit dat de VVD weer zo groot is.

Echt, stemmen mensen op die Klaver omdat ie zo'n leuke knul is en zo fantastisch bierhalle style campagne voert ofzo? Kennen mensen hun standpunten wel?
Werkend Nederland (met auto) gaat failliet als GL aan de macht komt.
pi_169530922
Heb net VVD gestemd. :p
pi_169531013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat alles?

Ik moet eerlijk zeggen dat de site van FvD de eerste is waarop ik niet duidelijk de standpunten kon vinden. Onder hun kopje 'Standpunten' staat alleen gebrabbel over het partijkartel en over referenda. Geen idee waar zij heen willen met onderwijs, milieu, gezondheidszorg, internationale relaties (behalve dat ze minder macht naar de EU en meer naar Nederland willen - wat ik ook vaag vind), dat soort dingen. Waarom zou ik dan op hen stemmen?
Vreemd, misschien moet je dan beter kijken. Ik weet namelijk dat ze vrij duidelijke standpunten hebben over bijvoorbeeld het onderwijs: een onderwijssysteem naar het Finse systeem, met alleen hoogopgeleide docenten. Dat weet ik omdat ik dat op hun site heb gelezen, ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat er af hebben gehaald. Ik kan het helaas niet controleren, want de site doet het bij mij momenteel niet...
pi_169531044
Gelukkig zitten de peilingen er vaak naast
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169531179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:34 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Je kunt ook naar het verkiezingsprogramma kijken (zie link in mijn beschrijving, onderin deze reactie)
Het zou wel fijn zijn als de site uberhaupt zou werken. Nu kan ik drie keer naar die link klikken en drie keer een andere pagina krijgen.

Zelfs als ik wat lijkt op een werkende site krijg dan is iets als onderwijs totaal niet uitgewerkt. Als ik doorklik naar bv de standpunten op onderwijs krijg ik simpelweg een pagina met enkel de kop 'Overige standpunten'.

Waarom moet ik zo'n partij serieus nemen? Zijn enige echte standpunt, de directe democratie, heeft hij zelf al met dat Oekraine geklooi omzeep geholpen. Dat liet echt alle problemen van referenda zien.
pi_169531391
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:03 schreef kipknots het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als de site uberhaupt zou werken. Nu kan ik drie keer naar die link klikken en drie keer een andere pagina krijgen.

Zelfs als ik wat lijkt op een werkende site krijg dan is iets als onderwijs totaal niet uitgewerkt. Als ik doorklik naar bv de standpunten op onderwijs krijg ik simpelweg een pagina met enkel de kop 'Overige standpunten'.

Waarom moet ik zo'n partij serieus nemen? Zijn enige echte standpunt, de directe democratie, heeft hij zelf al met dat Oekraine geklooi omzeep geholpen. Dat liet echt alle problemen van referenda zien.
De site heeft maandenlang gewerkt, beter zelfs dan de site van sommige andere partijen.
Nu werkt de site nauwelijks, overbelast misschien?
pi_169531459
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:03 schreef kipknots het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als de site uberhaupt zou werken. Nu kan ik drie keer naar die link klikken en drie keer een andere pagina krijgen.

Zelfs als ik wat lijkt op een werkende site krijg dan is iets als onderwijs totaal niet uitgewerkt. Als ik doorklik naar bv de standpunten op onderwijs krijg ik simpelweg een pagina met enkel de kop 'Overige standpunten'.

Waarom moet ik zo'n partij serieus nemen? Zijn enige echte standpunt, de directe democratie, heeft hij zelf al met dat Oekraine geklooi omzeep geholpen. Dat liet echt alle problemen van referenda zien.
Hij is momenteel inderdaad overbelast, al dan niet door kwaadwillenden; eerder deze week was het een prima website.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169531473
Dat is niet erg want pvv ers zijn nu nog op het werk dus kunnen daarom niet stemmen...
pi_169531496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat alles?

Ik moet eerlijk zeggen dat de site van FvD de eerste is waarop ik niet duidelijk de standpunten kon vinden. Onder hun kopje 'Standpunten' staat alleen gebrabbel over het partijkartel en over referenda. Geen idee waar zij heen willen met onderwijs, milieu, gezondheidszorg, internationale relaties (behalve dat ze minder macht naar de EU en meer naar Nederland willen - wat ik ook vaag vind), dat soort dingen. Waarom zou ik dan op hen stemmen?
Ze hadden eerst voor al die onderwerpen een afbeelding met daaronder een link naar een pagina met de standpunten hieromtrent, jammer dat dit niet meer werkt op het moment.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169531498
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:03 schreef Molurus het volgende:
Als je DWDD nou niks vindt (wat mij betreft heeft dat programma ook wel z'n beste tijd gehad), dan kijk je er toch gewoon niet naar? Het is geen plicht.

Sowieso lijkt het alsof we leven in een cultuur van mensen die vooral tegen dingen zijn. Wie is nog ergens voor? :{
Ik zie toch echt liever een ander leuk programma op dat tijdstip om die zender voor dat geld.
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:22:55 #140
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169531575
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die Klaver deed het gisteren helemaal niet zo goed, werd neergezet als broekje. Onervaren.

Vond het erg jammer dat de discussie werd afgekapt toen het over het mbo ging, toen stond die wel even met zijn bek vol tanden.
Het gaat er toch niet om hoe iemand het in een debat doet, het gaat om de standpunten. En als je Groenlinks stemt terwijl je werk hebt, een koopwoning hebt én een auto hebt ben je echt je eigen glazen aan het ingooien. Daarnaast heeft GL het niet zo op met onze cultuur.
De middenklasse en nederlandse identiteit moet compleet kapot volgens GL.

En dan stemmen er mensen op hem omdat ie zo goed kan debatteren.

Hitler kon ook uitstekend speechen.

Edit: Ik las dat ie het goed doet ipv niet goed. Alsnog blijft mijn standpunt staan. Je stemt op de punten van een partij en niet op het lekkere kontje van of de debatkwaliteiten van iemand. :|W
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169531637
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ze hadden eerst voor al die onderwerpen een afbeelding met daaronder een link naar een pagina met de standpunten hieromtrent, jammer dat dit niet meer werkt op het moment.
Site lijkt inderdaad overbelast.
Van het weekend werkte deze nog gewoon goed en waren alle standpunten goed en duidelijk weergegeven.
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:35:03 #142
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169531763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:34 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Je kunt ook naar het verkiezingsprogramma kijken (zie link in mijn beschrijving, onderin deze reactie)
De punten voor Onderwijs en Cultuur kan ik van harte onderschrijven. Mijn kinderen gaan naar een school die al naar dergelijke filosofie is opgezet en ik en mijn kinderen zijn erg enthousiast.

Jammer dat de rest van het programma inzakt en gelooft dat de directe democratie een oplossing is (euhh, "volksvertegenwoordiging" anyone?). Daarnaast het standaard "muren bouwen! grenzen sluiten! Ons ubermenschen beschermen tegen de barbaren van buiten". Jammer.

Ik zie zeker ruimte voor een partij die vol inzet op onderwijs, persoonlijke ontwikkeling (van jongs af aan!), maatschappijleer, samenleven, respect voor de rechtstaat, (echte) vrijheid etc., maar dan dus zonder dat haatdragende, arrogante, Westerse superioriteitsdenken.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:35:14 #143
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169531767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:34 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Je kunt ook naar het verkiezingsprogramma kijken (zie link in mijn beschrijving, onderin deze reactie)
Nou, even doorgenomen. Wat een trieste bedoening.
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:35:55 #144
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169531776
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vreemd, misschien moet je dan beter kijken. Ik weet namelijk dat ze vrij duidelijke standpunten hebben over bijvoorbeeld het onderwijs: een onderwijssysteem naar het Finse systeem, met alleen hoogopgeleide docenten. Dat weet ik omdat ik dat op hun site heb gelezen, ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat er af hebben gehaald. Ik kan het helaas niet controleren, want de site doet het bij mij momenteel niet...
Ik heb het nog even gecheckt voordat ik die post plaatste, maar ik kon het nergens vinden.
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:40:47 #145
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169531879
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, even doorgenomen. Wat een trieste bedoening.
Heel FOK! stemt op FvD omdat Hiddema zo'n "baas" is. Terwijl dit gewoon een elitaire, omhooggevallen grachtengordeltijger is, die al 40 jaar van een gouden lepel eet, maffiamaatjes is, en geen enkel benul heeft van een doorsnee samenleving.

En dan klagen dat GL-stemmers voor de buitenkant van Klaver gaan.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:42:17 #146
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169531914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:40 schreef Bugno het volgende:

[..]

Heel FOK! stemt op FvD omdat Hiddema zo'n "baas" is. Terwijl dit gewoon een elitaire, omhooggevallen grachtengordeltijger is, die al 40 jaar van een gouden lepel eet, maffiamaatjes is, en geen enkel benul heeft van een doorsnee samenleving.

En dan klagen dat GL-stemmers voor de buitenkant van Klaver gaan.
Nou ja. Ik vind het vooral een trieste bedoening vanwege hun standpunten. Dingen als 'het doorbreken van het partijkartel' en 'Wet bescherming Nederlandse waarden', daar word ik een beetje mistroostig van.
pi_169534397
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, DWDD is al een jaar afgeschreven, wat een bende daar.
Pauw kan ook met pensioen, wat liever dat die een andere baan gaat zoeken.
Ga van mijn part een ultralinkse commerciële omroep beginnen, maar stop deze dagelijkse linkse multiculturele propaganda van mijn belastingcenten. Schaf de publieke omroepen af of hervorm ze.

Deze presentatoren verdienen bakken met Nederlands belastinggeld. Wat krijg je ervoor terug?

Als een Wilders uitziende presentator dagelijks bakken met Nederlands belastinggeld binnen slurpt en vanuit zijn eigen grachtengordel stulpje dagelijks op de televisie moslims basht, dan zou voor veel linkse Nederlanders de wereld ineens veel te klein zijn. :?
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:35:54 #148
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169534527
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zie toch echt liever een ander leuk programma op dat tijdstip om die zender voor dat geld.
Er is ongelofelijk veel aanbod. Zeur niet zo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169534538
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja. Ik vind het vooral een trieste bedoening vanwege hun standpunten. Dingen als 'het doorbreken van het partijkartel' en 'Wet bescherming Nederlandse waarden', daar word ik een beetje mistroostig van.
Het aanmeten van een ondemocratisch cordon sanitair om daarmee de grootste concurrent uit te schakelen noem ik Kartelpraktijken.

Het veronachtzamen van een referendum uitslag en als premier daarop een half jaar lang de bevolking daarover keihard voorliegen noem ik Kartelpraktijken.

Ongelooflijk dat veel Nederlanders als een hersenloze ezel zich opnieuw door diezelfde Pinoccio laten inpakken en zich opnieuw aan dezelfde steen willen laten stoten. En over een paar maanden zich weer bedrogen voelen over de afstand tussen Den Haag en de burger. Bizarre psychologie.
pi_169534575
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat veel Nederlanders als een hersenloze ezel zich opnieuw door diezelfde Pinoccio laten inpakken en zich opnieuw aan dezelfde steen willen laten stoten.
Gaat dit nou over Wilders of Rutte?
Conscience do cost.
pi_169534652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Gaat dit nou over Wilders of Rutte?
Het gaat maar om één Pinoccio en die heet Mark Rutte.

Kabinet Rutte 3 refereert naar zijn 'ambitie' voor een derde termijn

Je kent toch wel de uitspraak, een ezel stoot zich geen drie maal aan dezelfde steen?

Blijkbaar lopen er veel ezels rond die niet kunnen tellen. Wel vier jaar lang klagen, maar nu weer in dezelfde valkuil willen trappen. :')
pi_169534661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gaat maar om één Pinoccio en die heet Mark Rutte.
Oh. Je opmerking had net zo goed over Wilders kunnen gaan. Vandaar.
Conscience do cost.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:42:28 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534662
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het aanmeten van een ondemocratisch cordon sanitair om daarmee de grootste concurrent uit te schakelen noem ik Kartelpraktijken.
Ja, als dat ondemocratisch zou zijn, wel. Maar het is niet ondemocratisch.
quote:
Het veronachtzamen van een referendum uitslag en als premier daarop een half jaar lang de bevolking daarover keihard voorliegen noem ik Kartelpraktijken.
Dat referendum was dan ook een farce.

Overigens hebben je voorbeelden niets te maken met de beschrijving van het politieke kartel door FvD.
pi_169534699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh. Je opmerking had net zo goed over Wilders kunnen gaan. Vandaar.
Kabinet Wilders 1 ben ik nog niet tegengekomen. Gedoogpartner (zoals D66-CU-SGP bij dit kabinet hebben gedaan) is toch iets anders dan coalitiepartner zijn.

Misschien toch nog maar eventjes terug naar de politieke schoolbankjes?
pi_169534742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kabinet Wilders 1 ben ik nog niet tegengekomen. Gedoogpartner (zoals D66-CU-SGP bij dit kabinet hebben gedaan) is toch iets anders dan coalitiepartner zijn.
...ok?
quote:
Misschien toch nog maar eventjes terug naar de politieke schoolbankjes?
Hoezo? Wat jij zei en wat ik quotte was gewoon net zo goed toepasbaar op Wilders hoor. Lees maar terug.
Conscience do cost.
pi_169534824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, als dat ondemocratisch zou zijn, wel. Maar het is niet ondemocratisch.

[..]

Dat referendum was dan ook een farce.

Overigens hebben je voorbeelden niets te maken met de beschrijving van het politieke kartel door FvD.
Het is ondemocratisch want je probeert hiermee een concurrent uit te schakelen en de stem van de kiezer te beïnvloeden. Het is een dikke middelvinger naar de democratie toe, want je zegt als Kartelpartij dat het geen zin meer heeft om op de concurrent te gaan stemmen. Dat is een schoffering naar die kiezer toe die op de PVV wil stemmen.

De uitkomst van dat referendum was geen farce maar een legitieme uitslag van boven de 60% die NEE! stemde tegen dit associatieverdrag met Oekraïne. Dat aanhangsel is pas een farce te noemen en de zoveelste schoffering van Rutte naar de kiezer toe.
pi_169534831
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

...ok?

[..]

Hoezo? Wat jij zei en wat ik quotte was gewoon net zo goed toepasbaar op Wilders hoor. Lees maar terug.
Ik haal er weinig tot niets uit.
pi_169534847
Dat viel te verwachten, natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_169534979
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:51 schreef ems. het volgende:
Dat viel te verwachten, natuurlijk.
Wat verwacht je dan als je quote's geeft zonder toegevoegde inhoud?

Dat is gewoon proberen om een inhoudelijke discussie van een ander te smoren.

Zo'n achterhaald forumtrucje. Net als die Hitlerlangspeelplaat vergelijking. Dat fossiel blijf je ook nog telkens tegenkomen. :')
pi_169535099
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:50 schreef Elzies het volgende:

... en de zoveelste schoffering van Rutte naar de kiezer toe.
kennelijk vindt de kiezer het wel best om geschoffeerd te worden, aangezien Rutte weer premier gaat worden :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')