abonnement Unibet Coolblue
pi_169512060
Ik zit met iets in mijn maag, wellicht kunnen jullie helpen?

Elke woensdag is er, vanuit een organisatie voor maatschappelijk werk, het zogenoemde Jeugdwerk.
Dan gaat een groepje vrijwilligers, samen met de kinderen uit de buurt, knutselen, spellen spelen, sporten enzovoorts.
Nu is er een tijdje geleden een oudere man bij gekomen.
In het begin ging dat allemaal prima.
Maar na een paar weken begon hij steeds raardere opmerkingen te maken.

Voorbeeld:
Tijdens het Sinterklaasfeest, dat door de organisatie voor maatschappelijk werk werd georganiseerd, maakte ik foto's (ik werd als fotograaf gevraagd door Buurtbeheer bij ons, zodat er foto's op fb konden en dit was met goedkeuring van de organisatie).
De oudere man speelde toen voor Sinterklaas.
Hij ziet dat ik foto's maak en zegt meteen:'Ik wil niet op de foto, ik heb een verleden.' :?
Sorry, maar dan moet je geen Sint spelen, vind ik dan.
En dit zegt hij elke keer als ik foto's moet maken daar.

Ander voorbeeld:
Hij loopt constant achter mijn zoontje aan en benoemt elke keer weer dat mijn zoontje zo knap, lief en leuk is.

Dit heb ik aangekaart en toen kreeg ik te horen dat er meerdere mensen waren met klachten over hem.
Hij zou seksistische opmerkingen hebben gemaakt over minderjarigen en een paar jongedames, die medevrijwilliger zijn bij de organisatie, kregen ook behoorlijk ongepaste opmerkingen te horen van hem.
De coördinator van de vrijwilligers zou hem op non actief gaan stellen want dit was niet voor het eerst.

Kreeg ik vandaag een telefoontje van die coördinator dat ze een gesprek had gehad met hem.
Hij zou het onbewust gedaan hebben en ontkende alles wat hij gezegd had tegen mij en anderen.
Daarop besloot de coördinator dat hij nog niet op non actief ging en dat we eerst een gesprek aan moesten gaan.

Ik vertrouw die man voor geen meter, en al helemaal niet meer bij mijn kinderen.
Zie ik nou spoken, overdrijf ik of moet ik mijn gevoel volgen en mijn kinderen er ver van uit de buurt houden?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:31:33 #2
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_169512166
Heb je hem zelf er al op aangesproken dan dat je zijn opmerkingen tegen je kind raar vindt?
En de opmerkingen over dat hij niet op de foto wilt?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_169512174
Nou je conclusie is wel een heel snelle
Sommige mensen willen niet op de foto en hebben daar een reden voor
En zou je een vrouw die zegt 'wat een knap en leuk kind heb je!' zo zien?

Je koppelt iets wat je zelf heel groot hebt gemaakt (dat van die foto's) aan iets anders en komt met een heel heel donkere en vergaande conclusie

Natuurlijk kan het geen kwaad om je ogen en oren open te houden en bijvoorbeeld een open lijntje met de organisatie houden als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, maar je beschuldigd deze man nog net niet openlijk van pedofilie en dat gaat echt heel ver

[ Bericht 4% gewijzigd door Allures op 14-03-2017 18:52:07 ]
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:33:07 #4
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_169512188
Verder eens met Allures. Ga het gesprek aan met die man ipv aannames te maken.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:44:27 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169512365
Ik vind het toch wel merkwaardig dat er dus diverse klachten over hem waren over grensoverschrijdend gedrag, maar dat hij dat allemaal heeft ontkend en nu zijn die klachten kennelijk allemaal van tafel?
The love you take is equal to the love you make.
pi_169512418
Zeker niet overdreven, je kan beter een keer te snel optreden dan een keer te laat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169512571
Als jij hem niet vertrouwt in de buurt van je kinderen dan vind ik persoonlijk dat je naar je gevoel moet luisteren en ze bij hem uit de buurt moet houden. Better safe than sorry.

Maar ik zou wel het gesprek met hem aangaan. Het kan zijn dat er een andere verklaring is voor zijn gedrag en dat je gevoel niet blijkt te kloppen. Dan kun je altijd nog besluiten om je kinderen weer bij hem in de buurt te laten.
pi_169512698
Wie moet precies met wie het gesprek aangaan? Jij alleen met de man of zit er de coördinator er ook bij?
Ik zou die laatste er zeker bij vragen. Kijk tot die tijd of zijn gedrag verandert. Eventueel proberen ongepaste opmerkingen op te nemen?

En probeer de eerder geuite klachten precies in kaart te brengen. Wat is door hem allemaal ontkend en heeft ervoor gezorgd dat hij toch niet op non actief gaat?

Lastig hoor. Gevoel zegt veel maar kan er ook naast zitten, en het zijn verdenkingen die veel impact kunnen hebben op een leven. Moet je zorgvuldig in zijn, maar natuurlijk wil je de kinderen ook veilig houden.

Bel ook eens naar Veilig Thuis (zit mobiel dus kan het nummer nu niet voor je opzoeken). Daar kun je volledig anoniem om advies vragen voor deze situatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169512719
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Heb je hem zelf er al op aangesproken dan dat je zijn opmerkingen tegen je kind raar vindt?
En de opmerkingen over dat hij niet op de foto wilt?
Ja, en dan krijg je geen reactie..
Dus dan maar via de coördinator.
pi_169512820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:32 schreef Allures het volgende:
Nou je conclusie is wel een heel snelle
Sommige mensen willen niet op de foto en hebben daar een reden voor
En zou je een vrouw die zegt 'wat een knap en leuk kind heb je!' zo zien?

Je koppelt iets wat je zelf heel groot hebt gemaakt (dat van die foto's) aan iets anders en komt met een heel heel donkere en vergaande conclusie

Natuurlijk kan het geen kwaad om je ogen en oren open te houden en bijvoorbeeld een open lijntje met de organisatie houden als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, maar je beschuldigd deze man nog net niet openlijk van pedofilie en dat gaat echt heel ver
Daarom vraag ik of ik overdrijf.
Hij is in de 60 en gaat dan tegen een meid van net 16 zeggen dat ze een lekker kontje heeft, en dat hij hoopt dat ze stout was met Sinterklaas :?
Ja dan krab je wel even achter je oren toch?
En wat betreft die foto's....hij wist dat dat zou gebeuren, als ie niet erop wilt moet ie geen Sint spelen.
Maar goed, dat kan inderdaad overtrokken zijn van mij.
pi_169512826
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:05 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Ja, en dan krijg je geen reactie..
Dus dan maar via de coördinator.
Weet de coördinator wat zijn 'verleden' is waardoor hij niet op de foto wil?
Wil hij wellicht niet dat breed bekend wordt, maar het lijkt mij dat hij er bij de coördinator toch open over moet zijn om een zuivere inschatting te maken of hij het werk wel mag doen ik werk zelf in een soortgelijke functie en als obv deze signalen mijn vrijwilliger geen toelichting zou willen geven dan is dat meestal reden tot afscheid
En is een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) bij jullie verplicht? Kun je tot een aantal jaren terug ook info uithalen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169512848
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het toch wel merkwaardig dat er dus diverse klachten over hem waren over grensoverschrijdend gedrag, maar dat hij dat allemaal heeft ontkend en nu zijn die klachten kennelijk allemaal van tafel?
Ja, eerst zou hij op non actief gezet worden, maar nadat hij sorry zei was alles weer goed.
pi_169512882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:56 schreef madam-april het volgende:
Als jij hem niet vertrouwt in de buurt van je kinderen dan vind ik persoonlijk dat je naar je gevoel moet luisteren en ze bij hem uit de buurt moet houden. Better safe than sorry.

Maar ik zou wel het gesprek met hem aangaan. Het kan zijn dat er een andere verklaring is voor zijn gedrag en dat je gevoel niet blijkt te kloppen. Dan kun je altijd nog besluiten om je kinderen weer bij hem in de buurt te laten.
Gesprek met hem en coördinator ga ik zeker met hem aan.
Zoals het er nu uitziet mag hij gewoon door blijven gaan.
En daar knaagt het dan bij mij nu.
Hoop dat het morgen anders is.


quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Weet de coördinator wat zijn 'verleden' is waardoor hij niet op de foto wil?
Wil hij wellicht niet dat breed bekend wordt, maar het lijkt mij dat hij er bij de coördinator toch open over moet zijn om een zuivere inschatting te maken of hij het werk wel mag doen ik werk zelf in een soortgelijke functie en als obv deze signalen mijn vrijwilliger geen toelichting zou willen geven dan is dat meestal reden tot afscheid
En is een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) bij jullie verplicht? Kun je tot een aantal jaren terug ook info uithalen.
De coördinator weet van niks qua verleden, alleen dat hij op een andere locatie er al uit was gezet om iets soortgelijks.

Wat betreft die VoG...die is verplicht, heeft hij ook, maar als niemand iets meld dan wordt er niks geregistreerd.
pi_169512946
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:09 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Daarom vraag ik of ik overdrijf.
Hij is in de 60 en gaat dan tegen een meid van net 16 zeggen dat ze een lekker kontje heeft, en dat hij hoopt dat ze stout was met Sinterklaas :?
Ja dan krab je wel even achter je oren toch?
En wat betreft die foto's....hij wist dat dat zou gebeuren, als ie niet erop wilt moet ie geen Sint spelen.
Maar goed, dat kan inderdaad overtrokken zijn van mij.
je wil niet weten voor hoeveel mensen dat niet raar is en ook niet meteen betekend dat ze kwaad in de zin hebben

En zoals al gezegd, die coördinator voelt zich gerustgesteld. Misschien is in dat gesprek een openheid geweest die hij niet naar jou wil hebben.
pi_169513149
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:15 schreef Allures het volgende:

[..]

je wil niet weten voor hoeveel mensen dat niet raar is en ook niet meteen betekend dat ze kwaad in de zin hebben

En zoals al gezegd, die coördinator voelt zich gerustgesteld. Misschien is in dat gesprek een openheid geweest die hij niet naar jou wil hebben.
Dat kan, en dus zal ik morgen af moeten wachten.
Soms heb ik het even nodig dat men mij terug fluit.
Ik ben zelf een slachtoffer van misbruik en dan kan dit nogal eens heftig bij mij binnenkomen.
En dan kan ik beter vantevoren even tot rust komen en nadenken dan dat ik morgen helemaal over de toeren ga.

Feit blijft wel dat als ik het nog steeds niet vertrouw na morgen ik mijn kinderen bescherm.
En zal ik ze niet alleen laten met hem.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:39:58 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169513600
quote:
De coördinator weet van niks qua verleden, alleen dat hij op een andere locatie er al uit was gezet om iets soortgelijks.
En er zijn hier dus ook al klachten van diverse mensen maar er gebeurt niets.

Bij zouden er veel bellen gaan rinkelen. Ik vind kinderen belangrijker dan zijn 'sorry' of eventuele leugens.

Misschien is dit wel zo'n doorschuifpedo: niemand moet hem meer maar hij komt elders toch weer aan de slag.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn en twijfel ook niet aan wat je zelf gehoord hebt.
pi_169513699
Als die ergens anders er al uitgetrapt is, en zelf niet wil reageren lijkt mij dat er genoeg reden is om het niet te vertrouwen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:47:02 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169513811
quote:
Hij zou het onbewust gedaan hebben en ontkende alles wat hij gezegd had tegen mij en anderen.
Hier moeten ook alle alarmbellen afgaan. Iets 'onbewust doen', zo vaak, zo expliciet, en sexueel getint. Ja, dat gaat allemaal onbewust ja. 8)7
pi_169513822
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En er zijn hier dus ook al klachten van diverse mensen maar er gebeurt niets.

Bij zouden er veel bellen gaan rinkelen. Ik vind kinderen belangrijker dan zijn 'sorry' of eventuele leugens.

Misschien is dit wel zo'n doorschuifpedo: niemand moet hem meer maar hij komt elders toch weer aan de slag.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn en twijfel ook niet aan wat je zelf gehoord hebt.
En dan heb je niet veel aan een VoG.
Zolang er geen bewijs is dan kan men zo weinig.
pi_169513896
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier moeten ook alle alarmbellen afgaan. Iets 'onbewust doen', zo vaak, zo expliciet, en sexueel getint. Ja, dat gaat allemaal onbewust ja. 8)7
als je uit een ander milieu komt, met andere referentiekaders, kan dit best

Wat een heksenjacht dit topic :N zo negatief. Ik blijf hier maar weg nu
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:50:26 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169513902
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:47 schreef Luuntje het volgende:

[..]

En dan heb je niet veel aan een VoG.
Zolang er geen bewijs is dan kan men zo weinig.
Klopt. Maar het gaat hier om kinderen en die geef ik voorrang. Geen risico nemen want zijn gedrag is mallotig.
pi_169513985
Volgend fotomoment de coördinator erbij halen.
pi_169514339
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:50 schreef Allures het volgende:

[..]

als je uit een ander milieu komt, met andere referentiekaders, kan dit best

Wat een heksenjacht dit topic :N zo negatief. Ik blijf hier maar weg nu
Hoezo ander milieu?
Ik mag toch twijfelen aan zijn gedrag?
Zeker omdat het om kinderen gaat, jongste 2 zijn beide 3 en de oudste zijn 10.
pi_169514368
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:11 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Gesprek met hem en coördinator ga ik zeker met hem aan.
Zoals het er nu uitziet mag hij gewoon door blijven gaan.
En daar knaagt het dan bij mij nu.
Hoop dat het morgen anders is.

[..]

De coördinator weet van niks qua verleden, alleen dat hij op een andere locatie er al uit was gezet om iets soortgelijks.

Wat betreft die VoG...die is verplicht, heeft hij ook, maar als niemand iets meld dan wordt er niks geregistreerd.
Dat is een feit? Zijn gedrag was daar ongewenst, is besproken en was reden tot afscheid nemen? Dan neem ik aan dat daar een dossier van is opgebouwd wat zo nodig erbij gehaald kan worden.
Want je moet natuurlijk ook oppassen dat je geruchten niet voor waarheid gaat aannemen en dat er inderdaad een heksenjacht start.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169514392
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:06 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Hoezo ander milieu?
Ik mag toch twijfelen aan zijn gedrag?
Zeker omdat het om kinderen gaat, jongste 2 zijn beide 3 en de oudste zijn 10.
Dat bedoelt allures vast niet.

Maar wat in de ene sociale cirkel heel normaal gedrag en woordkeuze is kan in een andere sociale cirkel totaal ongepast zijn.

Wat vond je van mijn tip over Veilig Thuis? Kun je vanavond nog bellen.
Ze kunnen in ieder geval met je meedenken over hoe je het gesprek aan kunt gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169514409
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat is een feit? Zijn gedrag was daar ongewenst, is besproken en was reden tot afscheid nemen? Dan neem ik aan dat daar een dossier van is opgebouwd wat zo nodig erbij gehaald kan worden.
Want je moet natuurlijk ook oppassen dat je geruchten niet voor waarheid gaat aannemen en dat er inderdaad een heksenjacht start.
Dat zal ik morgen eens aan de coördinator vragen, goede tip :)
Volgens haar was zijn gedrag reden tot vertrek, maar goed als er geen dossier is dan kan men veel roepen.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:19:29 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169514670
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat is een feit? Zijn gedrag was daar ongewenst, is besproken en was reden tot afscheid nemen? Dan neem ik aan dat daar een dossier van is opgebouwd wat zo nodig erbij gehaald kan worden.
Want je moet natuurlijk ook oppassen dat je geruchten niet voor waarheid gaat aannemen en dat er inderdaad een heksenjacht start.
Maar wordt er van vrijwilligerswerk ook een dossier bijgehouden?
pi_169514704
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat bedoelt allures vast niet.

Maar wat in de ene sociale cirkel heel normaal gedrag en woordkeuze is kan in een andere sociale cirkel totaal ongepast zijn.

Wat vond je van mijn tip over Veilig Thuis? Kun je vanavond nog bellen.
Ze kunnen in ieder geval met je meedenken over hoe je het gesprek aan kunt gaan.
Ook als het om zaken buitenshuis gaat?
Want dan kan ik er wel wat mee ja.
Maar wat ik zo lees op hun site gaat het om dingen die in een huiselijke kring gebeuren.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:32:51 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169515093
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:21 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Ook als het om zaken buitenshuis gaat?
Want dan kan ik er wel wat mee ja.
Maar wat ik zo lees op hun site gaat het om dingen die in een huiselijke kring gebeuren.
Dat lijkt een link voor huiselijk geweld.

Snuffel hier eens Luuntje. Begin gewoon ergens met bellen, hou alles anoniem en vraag bij wie je de juiste informatie kunt krijgen.

https://www.ouders.nl/artikelen/telefonische-hulplijnen
pi_169515410
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar wordt er van vrijwilligerswerk ook een dossier bijgehouden?
Beetje professionele vrijwilligers organisatie houdt wel wat bij op papier over het functioneren van hun mensen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169515489
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:21 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Ook als het om zaken buitenshuis gaat?
Want dan kan ik er wel wat mee ja.
Maar wat ik zo lees op hun site gaat het om dingen die in een huiselijke kring gebeuren.
Ze zullen niet kunnen ingrijpen, want hun focus ligt inderdaad bij huiselijk geweld en seksueel misbruik in privé kring. Maar ze hebben wel veel ervaring met misbruik en signalen hiervan. Ik weet er een beetje de weg en weet dus ook dat ze indien mogelijk met je mee willen denken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169515545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat lijkt een link voor huiselijk geweld.

Snuffel hier eens Luuntje. Begin gewoon ergens met bellen, hou alles anoniem en vraag bij wie je de juiste informatie kunt krijgen.

https://www.ouders.nl/artikelen/telefonische-hulplijnen
Jij en Cat-astrophe hebben me even aan het denken gezet.
Ik ga morgen eens bellen met de hulpverleenster die er voor mijn zoontje is (hij zit op een MKD en dan krijg je deze in huis), zij kan wellicht ook verder helpen hierin.
pi_169515636
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ze zullen niet kunnen ingrijpen, want hun focus ligt inderdaad bij huiselijk geweld. Maar ze hebben wel veel ervaring met misbruik en signalen hiervan. Ik weet er een beetje de weg en weet dus ook dat ze indien mogelijk met je mee willen denken.
Ah oke.
Dank voor je tip :)
pi_169515663
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:41 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Jij en Cat-astrophe hebben me even aan het denken gezet.
Ik ga morgen eens bellen met de hulpverleenster die er voor mijn zoontje is (hij zit op een MKD en dan krijg je deze in huis), zij kan wellicht ook verder helpen hierin.
^O^

Lijkt me een goed plan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:03:31 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169516910
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:41 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Jij en Cat-astrophe hebben me even aan het denken gezet.
Ik ga morgen eens bellen met de hulpverleenster die er voor mijn zoontje is (hij zit op een MKD en dan krijg je deze in huis), zij kan wellicht ook verder helpen hierin.
Top!
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:42:28 #36
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_169519311
Iets met alarmbellen en waar rook is?

Z'n naam al eens door google gegooid?
Dum de dum
pi_169519705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Iets met alarmbellen en waar rook is?

Z'n naam al eens door google gegooid?
Als hij een VoG heeft vind je daar ook niks.
Ik wacht morgen eerst eens dat gesprek af, blijf ik wantrouwend dan volg ik mijn gevoel, en zal ik mijn kinderen beschermen, zonder dat ik hem meteen aan de schandpaal ga hangen.
pi_169520816
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:09 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Daarom vraag ik of ik overdrijf.
Hij is in de 60 en gaat dan tegen een meid van net 16 zeggen dat ze een lekker kontje heeft, en dat hij hoopt dat ze stout was met Sinterklaas :?
Ja dan krab je wel even achter je oren toch?
En wat betreft die foto's....hij wist dat dat zou gebeuren, als ie niet erop wilt moet ie geen Sint spelen.
Maar goed, dat kan inderdaad overtrokken zijn van mij.
Niet iedereen wil met zijn snufferd op facebook inderdaad, maar dat lijkt me wel inherent aan Sint spelen ja. Aan de andere kant, misschien is hij geen hippe 60er die doorheeft dat je daar vrijwel niet meer aan kan ontkomen. Misschien nog iets om die coördinator even op te wijzen, want die mag dat soort dingen voor de zekerheid ook wel even checken of dit soort deelnemers ook daadwerkelijk doorheeft dat dit nu eenmaal bij zo een activiteit hoort. Sowieso, vrije nieuwsgaring op een openbare plek en toestemming van de organisatie, dus tenzij dichtbij geen issues met portretrecht niet waar?

En nog niet genoemd en niet helemaal legaal natuurlijk, maar per ongeluk je telefoon (of als je camera ook kan opnemen) geluid op laten nemen tijdens zo een gesprek kan misschien best handig zijn voor het geval hij later weer terug wil komen op iets. Dat zou je privé aan de coördinator kunnen laten horen als bewijs dat hij die naar de mond praat, maar bedenk je wel dat zo een tactiek ook op jou af zou kunnen stralen. Wees je bewust van hoe jij communiceert, want je wil niet als uitlokker te boek komen te staan als je een stukje opname van alleen hem of ook jij erbij die hem misschien net iets teveel uitdaagt om zo te reageren.
pi_169521425
Het feit dat hij weet dat er twijfels over hem zijn en hij toch besluit te blijven pleit m.i. tegen hem. Als man weet je bij dit soort zaken een inherent risico loopt op beschuldigingen. Ik doe wel eens activiteiten voor een vereniging waar ik in contact kan komen met kinderen/pubers, mocht er ooit ook maar 1 keer een opmerking of een vraag komen die mijn integriteit raakt dan laat ik alles uit mijn poten vallen en dan zien ze me nooit meer in dat verband.

Hij doet dat niet en tegelijkertijd doet hij geen enkele moeite om de verhalen te ontzenuwen. Ik vind het verdacht.
pi_169521498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet iedereen wil met zijn snufferd op facebook inderdaad, maar dat lijkt me wel inherent aan Sint spelen ja. Aan de andere kant, misschien is hij geen hippe 60er die doorheeft dat je daar vrijwel niet meer aan kan ontkomen. Misschien nog iets om die coördinator even op te wijzen, want die mag dat soort dingen voor de zekerheid ook wel even checken of dit soort deelnemers ook daadwerkelijk doorheeft dat dit nu eenmaal bij zo een activiteit hoort. Sowieso, vrije nieuwsgaring op een openbare plek en toestemming van de organisatie, dus tenzij dichtbij geen issues met portretrecht niet waar?

En nog niet genoemd en niet helemaal legaal natuurlijk, maar per ongeluk je telefoon (of als je camera ook kan opnemen) geluid op laten nemen tijdens zo een gesprek kan misschien best handig zijn voor het geval hij later weer terug wil komen op iets. Dat zou je privé aan de coördinator kunnen laten horen als bewijs dat hij die naar de mond praat, maar bedenk je wel dat zo een tactiek ook op jou af zou kunnen stralen. Wees je bewust van hoe jij communiceert, want je wil niet als uitlokker te boek komen te staan als je een stukje opname van alleen hem of ook jij erbij die hem misschien net iets teveel uitdaagt om zo te reageren.
Het waren geen close up foto's en ik heb bewust zijn zijaanzicht gefotografeerd.
Dus hij staat er niet direct herkenbaar op.
Als iemand mij vraagt om hem of haar niet te fotograferen dan respecteer ik dat wel hoor, het ging meer erom dat het aan alle kanten was aangegeven dat het ging gebeuren, en dan krijg je tijdens het fotograferen van hem te horen dat ie het niet wilt ondat ie een verleden heeft...

En dat opnemen, beter van niet.
Ik kan niet goed toneelspelen dus dat heeft ie zo door.
pi_169522417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:56 schreef madam-april het volgende:
Als jij hem niet vertrouwt in de buurt van je kinderen dan vind ik persoonlijk dat je naar je gevoel moet luisteren en ze bij hem uit de buurt moet houden. Better safe than sorry.

^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 15 maart 2017 @ 08:58:38 #42
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_169528869
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:48 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Als hij een VoG heeft vind je daar ook niks.
Ik wacht morgen eerst eens dat gesprek af, blijf ik wantrouwend dan volg ik mijn gevoel, en zal ik mijn kinderen beschermen, zonder dat ik hem meteen aan de schandpaal ga hangen.
Iemand met 'een verleden' die een VOG krijgt?
Is die VOG wel gecheckt? Hij zou niet de eerste zijn die met een valse VOG aan de slag kan.
Ik geloof dat ik express een close-up zou maken. >:)

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:50 schreef Allures het volgende:
als je uit een ander milieu komt, met andere referentiekaders, kan dit best

Zoals vrouwen die langdurig door hun partner mishandeld worden en dat normaal zijn gaan vinden ofzo? Dat kunnen ze wel in 'het andere milieu' wel normaal vinden, maar dat wil niet zeggen dat het zo is. Dit is gewoon seksuele intimidatie.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_169540153
Vanmiddag het gesprek gehad (zonder de desbetreffende man, hij durfde namelijk niet).
De man wordt overgeplaatst naar een andere groep met meerderjarigen en hij krijgt hulp.
Het blijkt dat hij geestelijk labiel is.
Dit is pas naar voren gekomen bij een gesprek die hij en de coördinator van de vrijwilligers had.

De man komt niet meer bij onze kinderen.
Wij hebben ook duidelijk gezegd dat wij dit niet naar buiten zullen brengen puur omdat je niet zomaar iemand een label mee wilt geven die hij nooit meer kwijt komt en omdat het label ook nog eens onterecht kan zijn.

Ik heb de coördinator ook nog even gezegd dat haar manier van communiceren niet echt handig was want tijdens het telefoontje kwam het over alsof ik niet serieus genomen werd en alles van tafel geveegd werd.
Daar kreeg ik een excuses voor en dat het niet zo bedoeld was.
En ik hrb nog even als tip gegeven om dit in een dossier te zetten.
Zou hij weggaan bij die organisatie en er zou zich wat bij een andere voordoen dan is er tenminste wel iets op papier waarmee aangegeven wordt waar op gelet dient te worden.
pi_169540294
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:51 schreef Luuntje het volgende:
Vanmiddag het gesprek gehad (zonder de desbetreffende man, hij durfde namelijk niet).
De man wordt overgeplaatst naar een andere groep met meerderjarigen en hij krijgt hulp.
Het blijkt dat hij geestelijk labiel is.
Dit is pas naar voren gekomen bij een gesprek die hij en de coördinator van de vrijwilligers had.

De man komt niet meer bij onze kinderen.
Wij hebben ook duidelijk gezegd dat wij dit niet naar buiten zullen brengen puur omdat je niet zomaar iemand een label mee wilt geven die hij nooit meer kwijt komt en omdat het label ook nog eens onterecht kan zijn.

Ik heb de coördinator ook nog even gezegd dat haar manier van communiceren niet echt handig was want tijdens het telefoontje kwam het over alsof ik niet serieus genomen werd en alles van tafel geveegd werd.
Daar kreeg ik een excuses voor en dat het niet zo bedoeld was.
En ik hrb nog even als tip gegeven om dit in een dossier te zetten.
Zou hij weggaan bij die organisatie en er zou zich wat bij een andere voordoen dan is er tenminste wel iets op papier waarmee aangegeven wordt waar op gelet dient te worden.
^O^ mooie uitkomst lijkt me.
  woensdag 15 maart 2017 @ 18:02:23 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169540440
Doortastend aangepakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169540481
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

^O^ mooie uitkomst lijkt me.
Ja, we hoeven ons geen zorgen meer te maken om onze kinderen, en hij krijgt hulp en begeleiding.
Dus zonder geschreeuw en gescheld zijn de zaken uitgesproken.
pi_169540512
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:02 schreef Lienekien het volgende:
Doortastend aangepakt.
Als het om kinderen gaat en om vertrouwen dan moet je wel lijkt me zo.
En dat heb ik de coördinator ook gezegd en haar bedankt voor de oplossing en de aanpak nu.
pi_169541471
Ohw hier was ik heel snel klaar mee, ik heb destijds de wijkagent gebeld, die kwam ook direct langs mijn bezorgdheid geuit, hem verteld dat de desbetreffende man, aan kinderen zat, door het wc raampje naar de kinderen zat te gluren.
De wijkagent is bij hem geweest hebben gepraat en de wijkagent kon hem verder niet en ging het uitzoeken, maar geduld is niet mijn sterkste kant, dus heb een gepeperde mail naar de Gemeente gestuurd en al mijn bezorgdheid geuit.
Had ze een half uur na opening gemeentehuis al aan de telefoon, ze gingen er direct werk van maken en heb de betreffende man ook nooit weer gezien.
Misschien toch bij de gemeente informeren, je bezorgdheid uiten, waarschijnlijk doen ze er wel heel gauw wat aan, geen Gemeente zit op een schandaal te wachten als er wel iets gebeurd en hun wisten dat er al iets niet klopte.
  woensdag 15 maart 2017 @ 18:55:55 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169541747
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:45 schreef LittleLady het volgende:
Ohw hier was ik heel snel klaar mee, ik heb destijds de wijkagent gebeld, die kwam ook direct langs mijn bezorgdheid geuit, hem verteld dat de desbetreffende man, aan kinderen zat, door het wc raampje naar de kinderen zat te gluren.
De wijkagent is bij hem geweest hebben gepraat en de wijkagent kon hem verder niet en ging het uitzoeken, maar geduld is niet mijn sterkste kant, dus heb een gepeperde mail naar de Gemeente gestuurd en al mijn bezorgdheid geuit.
Had ze een half uur na opening gemeentehuis al aan de telefoon, ze gingen er direct werk van maken en heb de betreffende man ook nooit weer gezien.
Misschien toch bij de gemeente informeren, je bezorgdheid uiten, waarschijnlijk doen ze er wel heel gauw wat aan, geen Gemeente zit op een schandaal te wachten als er wel iets gebeurd en hun wisten dat er al iets niet klopte.
Even bijlezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169542291
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:03 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Ja, we hoeven ons geen zorgen meer te maken om onze kinderen, en hij krijgt hulp en begeleiding.
Dus zonder geschreeuw en gescheld zijn de zaken uitgesproken.
Beste oplossing in deze situatie. Goed dat je aan de bel trok. Voor hem en voor de kinderen.
En de coördinator heeft ook weer wat bijgeleerd. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169542304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:45 schreef LittleLady het volgende:
Ohw hier was ik heel snel klaar mee, ik heb destijds de wijkagent gebeld, die kwam ook direct langs mijn bezorgdheid geuit, hem verteld dat de desbetreffende man, aan kinderen zat, door het wc raampje naar de kinderen zat te gluren.
De wijkagent is bij hem geweest hebben gepraat en de wijkagent kon hem verder niet en ging het uitzoeken, maar geduld is niet mijn sterkste kant, dus heb een gepeperde mail naar de Gemeente gestuurd en al mijn bezorgdheid geuit.
Had ze een half uur na opening gemeentehuis al aan de telefoon, ze gingen er direct werk van maken en heb de betreffende man ook nooit weer gezien.
Misschien toch bij de gemeente informeren, je bezorgdheid uiten, waarschijnlijk doen ze er wel heel gauw wat aan, geen Gemeente zit op een schandaal te wachten als er wel iets gebeurd en hun wisten dat er al iets niet klopte.
Even rustig lezen ;)
Hij heeft nog nergens aan gezeten, alleen vreemde opmerkingen geplaatst.
Voor zover wij weten dan.
En het is al op een rustige wijze opgelost.
pi_169542457
Netjes
Somebody that I used to know
  woensdag 15 maart 2017 @ 20:26:46 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169544421
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:51 schreef Luuntje het volgende:
Vanmiddag het gesprek gehad (zonder de desbetreffende man, hij durfde namelijk niet).
De man wordt overgeplaatst naar een andere groep met meerderjarigen en hij krijgt hulp.
Het blijkt dat hij geestelijk labiel is.
Dit is pas naar voren gekomen bij een gesprek die hij en de coördinator van de vrijwilligers had.

De man komt niet meer bij onze kinderen.
Wij hebben ook duidelijk gezegd dat wij dit niet naar buiten zullen brengen puur omdat je niet zomaar iemand een label mee wilt geven die hij nooit meer kwijt komt en omdat het label ook nog eens onterecht kan zijn.

Ik heb de coördinator ook nog even gezegd dat haar manier van communiceren niet echt handig was want tijdens het telefoontje kwam het over alsof ik niet serieus genomen werd en alles van tafel geveegd werd.
Daar kreeg ik een excuses voor en dat het niet zo bedoeld was.
En ik hrb nog even als tip gegeven om dit in een dossier te zetten.
Zou hij weggaan bij die organisatie en er zou zich wat bij een andere voordoen dan is er tenminste wel iets op papier waarmee aangegeven wordt waar op gelet dient te worden.
Goed aangepakt Luuntje. Top. Alleen dat 'geestelijk labiel' zijn.... ja, dat ben ik ook. Maar dan ga ik nog geen rare opmerkingen maken. Maar goed, fijn dat de man elders bij jullie gaat werken en ook heel tof dat je komt zeggen hoe het gelopen is!
pi_169552584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Goed aangepakt Luuntje. Top. Alleen dat 'geestelijk labiel' zijn.... ja, dat ben ik ook. Maar dan ga ik nog geen rare opmerkingen maken. Maar goed, fijn dat de man elders bij jullie gaat werken en ook heel tof dat je komt zeggen hoe het gelopen is!
Er is mentaal iets aan de hand met hem, maar wat, wij zijn geen psychiaters en mogen geen diagnose stellen.
Dus is het veiliger om te zeggen "geestelijk labiel".
pi_169557607
Sjiek gedaan ^O^
pi_169563765
Als hij niet die "ik wil niet op de foto, want ik heb een verleden" opmerking had gemaakt, had ik gezegd : overdreven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')