abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169512328
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:37 schreef mark99 het volgende:

[..]

Na een tijd appjes sturen als ze niet snel reageerden of er iets was ofzo. Ik zei ook vaak dat ik haar zo leuk vond enzo. Heel onaantrekkelijk gedrag.
Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan waarom je dat doet. Wat wilde je er mee bereiken? Waar was je bang voor? Wat dacht je dat er ging gebeuren als je er niet zo achter aan zat?

Want dit is allemaal maar gedrag, dat komt ergens vandaan. Dat moet je aanpakken
pi_169512364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan waarom je dat doet. Wat wilde je er mee bereiken? Waar was je bang voor? Wat dacht je dat er ging gebeuren als je er niet zo achter aan zat?

Want dit is allemaal maar gedrag, dat komt ergens vandaan. Dat moet je aanpakken
Ik weet dat als ik gewoon rustig aan deed het zeker goed gekomen was. Maar ik liep te hard van stapel, misschien ook omdat het sinds lange tijd weer was dat ik een meisje leuk vond.
pi_169512415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:44 schreef mark99 het volgende:

[..]

Ik weet dat als ik gewoon rustig aan deed het zeker goed gekomen was. Maar ik liep te hard van stapel, misschien ook omdat het sinds lange tijd weer was dat ik een meisje leuk vond.
Maar dat heb je niet
Als je vooruit wil moet je uitzoeken waarom niet. Niet herhalen dat het anders wel goed was gegaan
pi_169512429
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:47 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar dat heb je niet
Als je vooruit wil moet je uitzoeken waarom niet. Niet herhalen dat het anders wel goed was gegaan
Misschien enig idee hoe ik hier achter kan komen? Vind het best moeilijk.
pi_169512482
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:48 schreef mark99 het volgende:

[..]

Misschien enig idee hoe ik hier achter kan komen? Vind het best moeilijk.
Dat schreef ik toch al :')
Je zou nog kunnen kijken naar RET-ten. Daarbij kijk je naar wat je dacht en voelde bij wat je deed en welke gedachten je stuurde toen gedrag vertoonde dat je liever niet vertoont

Maar ik geef het weer op voor vandaag. Weinig introspectie
pi_169512493
Je hebt waarschijnlijk teveel van jezelf te snel gegeven. Omdat je iets van haar wilt wat je eigenlijk jezelf hoort te geven, zij heeft dit waarschijnlijk onbewust opgepikt en is daarom afgeknapt.

Zou je het liefst met een leuke vrouw met wie het goed klikt willen 'samensmelten' in de toekomst?

Ben je onzeker?
pi_169512551
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:52 schreef SFProphecy het volgende:
Je hebt waarschijnlijk teveel van jezelf te snel gegeven. Omdat je iets van haar wilt wat je eigenlijk jezelf hoort te geven, zij heeft dit waarschijnlijk onbewust opgepikt en is daarom afgeknapt.

Zou je het liefst met een leuke vrouw met wie het goed klikt 'samensmelten' in de toekomst?

Ben je onzeker?
Hoe bedoel je samensmelten?
Ik was totaal niet onzeker toen ik haar leerde kennen. Maar toen kreeg ik echt gevoelens en merkte ik dat het niet de goede kant op ging. En dat doet mezelf toch wel veel en hierdoor heb ik wel een flinke deuk gekregen in mijn zelfvertrouwen.
pi_169512690
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:55 schreef mark99 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je samensmelten?
Ik was totaal niet onzeker toen ik haar leerde kennen. Maar toen kreeg ik echt gevoelens en merkte ik dat het niet de goede kant op ging. En dat doet mezelf toch wel veel en hierdoor heb ik wel een flinke deuk gekregen in mijn zelfvertrouwen.
Met samensmelten bedoel ik een wens om emotioneel heel intiem te zijn met een persoon waar je gek op bent, emotioneel één worden, dus niet twee aparte mensen met een eigen voldaan leven buiten de relatie zijn, maar echt een intiem soulmate idee.

Wat is je kijk op het gegeven dat van alles waaruit ons zelfvertrouwen bestaat, je relatie met één enkel persoon zo zwaar weegt dat het je zelfvertrouwen flink in kan deuken, denk je dat je zelfvertrouwen een goede 'fundering' heeft?
pi_169512939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:03 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Met samensmelten bedoel ik een wens om emotioneel heel intiem te zijn met een persoon waar je gek op bent, emotioneel één worden, dus niet twee aparte mensen met een eigen voldaan leven buiten de relatie zijn, maar echt een intiem soulmate idee.

Wat is je kijk op het gegeven dat van alles waaruit ons zelfvertrouwen bestaat, je relatie met één enkel persoon zo zwaar weegt dat het je zelfvertrouwen flink in kan deuken, denk je dat je zelfvertrouwen een goede 'fundering' heeft?
Ik had dat samensmelt gevoel deze keer wel, maar ik heb daar over nagedacht en ik merk dat het dan geen gezonde relatie is. Ik wil gewoon gelukkig zijn met iemand en ook mijn eigen leventje lijden.

Ik denk ook inderdaad dat de fundering van mijn zelfvertrouwen niet goed genoeg was. Ik heb al mijn gevoel in één iemand gelegd en als dat wegvalt voel ik me heel slecht.
pi_169513363
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:07 schreef mark99 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Ik kreeg echt gevoelens voor haar en dan zit ze zo in mijn hoofd. En dat is niet erg als je een relatie hebt, maar dat hadden we nog niet.
Ook in een relatie is aanhankelijk gedrag een afknapper, dan zou je het niet lang volhouden. Wees blij dat je deze les op een relatief vroege fase in jullie contact hebt gehad, scheelt je straks een hoop pijn. Maar gebruik het dan ook als leermiddel voor de toekomst.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:14 schreef mark99 het volgende:
Ik denk ook inderdaad dat de fundering van mijn zelfvertrouwen niet goed genoeg was. Ik heb al mijn gevoel in één iemand gelegd en als dat wegvalt voel ik me heel slecht.
Voor mij is dit herkenbaar vanuit het verleden. Dat is ook één van de belangrijkste redenen waarom je je eigen leven eerst goed op orde moet hebben, anders reflecteert het in de relatie en loopt het gegarandeerd op de klippen. Vervolgens zit je met alleen maar meer pijn.

Zorg voor afleiding, blijf niet te lang stilstaan bij het feit dat je het bij haar "verpest" zou hebben, want daar heb je niks aan. Zie het als een leermiddel. Probeer te begrijpen waar het fout is gegaan en zet de zaken die je zelf in de hand hebt op een rijtje. Maak hier realistische, concrete doelstellingen van en ga hieraan werken. Op een dag kom je weer iemand tegen die jij ziet zitten en dan ben je een stuk verder dan nu. Natuurlijk zal je ook in een toekomstige relatie niet perfect zijn, maar zaken als aanhankelijkheid en een gebrek aan zelfvertrouwen zijn nu al aan te pakken en zullen je op termijn zowel in relaties als voor jezelf alleen maar verder helpen.
pi_169513543
Je hebt het zelf wellicht niet doorgehad maar waarschijnlijk 'wankelde' je een beetje en probeerde je jezelf aan haar vast te grijpen omdat zij wel de stabiele fundering had. Zij pikte dit op een bepaald niveau op en 'knapte af' omdat we niet klaar zijn voor een gebalanceerde relatie als we geen goede fundering hebben. Dit is iets wat je wel voor jezelf kunt gaan neerleggen.

quote:
Ik heb al mijn gevoel in één iemand gelegd en als dat wegvalt voel ik me heel slecht.
Goed inzicht, je teveel focussen op één persoon leidt ook tot verlatingsangst, iets wat je ongetwijfeld zou gaan ervaren als de relatie verder zou vorderen, je angstige gedachten (waar ik even van uitga dat je ze hebt gehad) zouden alleen maar gaan toenemen.

Probeer je fundering beter op orde te krijgen voordat je je bezig gaat houden met relaties.

Haal meer uit je leven, trek een lijn voor jezelf en volg die zodat je trots wordt op jezelf. Diep je relaties meer uit en bouw eventueel nieuwe vriendschappen op. Probeer een leven op te bouwen waarbij je gelukkig bent en je je compleet voelt zonder partner, dat is namelijk de perfecte fundering voor een stabiele relatie met een persoon die goed bij je past. Zodra je op dat punt komt zal alles op zijn plekje vallen voor je.
pi_169513647
Dankjewel, hier kan ik wel wat mee. Bedankt voor deze goede reacties.
pi_169517420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:29 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Ook in een relatie is aanhankelijk gedrag een afknapper, dan zou je het niet lang volhouden. Wees blij dat je deze les op een relatief vroege fase in jullie contact hebt gehad, scheelt je straks een hoop pijn. Maar gebruik het dan ook als leermiddel voor de toekomst.

[..]

Voor mij is dit herkenbaar vanuit het verleden. Dat is ook één van de belangrijkste redenen waarom je je eigen leven eerst goed op orde moet hebben, anders reflecteert het in de relatie en loopt het gegarandeerd op de klippen. Vervolgens zit je met alleen maar meer pijn.

Zorg voor afleiding, blijf niet te lang stilstaan bij het feit dat je het bij haar "verpest" zou hebben, want daar heb je niks aan. Zie het als een leermiddel. Probeer te begrijpen waar het fout is gegaan en zet de zaken die je zelf in de hand hebt op een rijtje. Maak hier realistische, concrete doelstellingen van en ga hieraan werken. Op een dag kom je weer iemand tegen die jij ziet zitten en dan ben je een stuk verder dan nu. Natuurlijk zal je ook in een toekomstige relatie niet perfect zijn, maar zaken als aanhankelijkheid en een gebrek aan zelfvertrouwen zijn nu al aan te pakken en zullen je op termijn zowel in relaties als voor jezelf alleen maar verder helpen.
Heb je momenteel dan ook een gezonde relatie?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:29:23 #39
443601 Sonaa88
Nazdrovje!
pi_169518518
Ik herken je verhaal enorm, een zeer vergelijkwaardige situatie ook gehad! Een enorm klote gevoel, ach het heeft zo moeten gaan denk ik dan maar!
pi_169518881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:29 schreef Sonaa88 het volgende:
Ik herken je verhaal enorm, een zeer vergelijkwaardige situatie ook gehad! Een enorm klote gevoel, ach het heeft zo moeten gaan denk ik dan maar!
Ja soms voelt het nog vervelender dan een verbroken relatie.
pi_169521349
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:56 schreef Libertarisch het volgende:
Nee, mijn probleem is meer om überhaupt een klik te krijgen.
Dit. Soms voel ik de klik en is het voor haar maar gewoontjes :')
  dinsdag 14 maart 2017 @ 22:41:11 #42
443601 Sonaa88
Nazdrovje!
pi_169522491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:34 schreef mark99 het volgende:

[..]

Ja soms voelt het nog vervelender dan een verbroken relatie.
Daar ben ik het volledig mee eens omdat je het gevoel krijgt dat het nog niet "af" was en of dat je er niet alles uit heb gehaald wat er eventueel inzat.
Dit kan bij een relatie ook zeker het geval zijn hoor.
pi_169523009
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:41 schreef Sonaa88 het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig mee eens omdat je het gevoel krijgt dat het nog niet "af" was en of dat je er niet alles uit heb gehaald wat er eventueel inzat.
Dit kan bij een relatie ook zeker het geval zijn hoor.
Het blijft ook lang in mijn hoofd rondspoken
  dinsdag 14 maart 2017 @ 23:20:16 #44
443601 Sonaa88
Nazdrovje!
pi_169523816
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:58 schreef mark99 het volgende:

[..]

Het blijft ook lang in mijn hoofd rondspoken
gaat vanzelf over! Klinkt heel makkelijk maar soms lijkt het wat ingewikkelder dan dat het is!
pi_169529034
Nog meer mensen met ongeveer dezelfde ervaring?
pi_169542493
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:15 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Dit. Soms voel ik de klik en is het voor haar maar gewoontjes :')
Nee het is in mijn geval andersom, ik voel maar niks en dat gaat frustreren.
Provocatief en controversieel
pi_169566929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:37 schreef SFProphecy het volgende:
Probeer je fundering beter op orde te krijgen voordat je je bezig gaat houden met relaties.
De basis voor een goeie relatie begint bij jezelf. Inzicht in jezelf.
pi_169569519
Niet aanhankelijk worden.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_169587997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:09 schreef mark99 het volgende:
Nog meer mensen met ongeveer dezelfde ervaring?
Ja dit heb ik vroeger ook gehad, erg mee gezeten en daarna veel verschillende mindere mooie dames gescoord. Door deze ervaring kan ik mijzelf wel goed profileren en gaat het versieren erg goed. Nu rustig aan het daten met een top dame.

Tip: doe ervaring op met minder mooie dames of die wanhopig zijn.
pi_169594272
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:40 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Ja dit heb ik vroeger ook gehad, erg mee gezeten en daarna veel verschillende mindere mooie dames gescoord. Door deze ervaring kan ik mijzelf wel goed profileren en gaat het versieren erg goed. Nu rustig aan het daten met een top dame.

Tip: doe ervaring op met minder mooie dames of die wanhopig zijn.
De beginfase gaat wel goed, maar dan komen er bij mij misschien als snel wat gevoelens. En dan word ik wanhopig ofzo, heel vervelend.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')