abonnement Unibet Coolblue
pi_169532052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, het zijn de Afrikanen zelf die de problemen daar veroorzaken. In een onvruchtbaar gebied enorme aantallen kinderen nemen veroorzaakt hongersnood. Elke 3 jaar wordt Giro 555 weer geopend, omdat die Afrikanen zich ongebreideld voortplanten. Daar ligt het probleem.

De westerse uitstoot wordt minder, de westerse bevolking krimpt en er is geen verband tussen uitstoot en klimaat.
Oja, dit weer. Doei he! ^O^
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169532087
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:46 schreef keste010 het volgende:

[..]

_O- Niets van de resultaten van de milleniumdoelstellingen meegekregen zeker?
Dat linkse geleuter? Nee. Afrikanen moeten stoppen met zich voortplanten. De omstandigheden in Afrikaanse landen zijn zodanig dat je daar met een heel laag aantal mensen kunnen wonen.

Heb je je ooit afgevraagd waarom er geen ontwikkelingshulp naar Jakoetië gaat? Dat is nog extremer in klimaat en geografie dan Afrika. Heel simpel: Ze wonen daar met heel weinig mensen, en dan kun je ook in dat soort gebieden goed leven.
pi_169532109
Toch wel sterk hoe sommige mensen karrenvrachten aan onderzoeksresultaten kunnen blijven negeren. Het vereist wel een dikke nek, dat zeker.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169532111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Oja, dit weer. Doei he! ^O^
Jij ziet geen verband tussen hongersnood en de extreme bevolkingsgroei? Vreemd. Zo werkt de natuur namelijk.
pi_169532130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:49 schreef keste010 het volgende:
Toch wel sterk hoe sommige mensen karrenvrachten aan onderzoeksresultaten kunnen blijven negeren. Het vereist wel een dikke nek, dat zeker.
Gewoon logisch nadenken. Er zijn ook genoeg onderzoeken die het tegengestelde beweren.

En over onderzoeken negeren gesproken: Uit onderzoek is gebleken dat de Afrikaan gemiddeld een IQ van 70 heeft. Dat verklaart de ellende daar.
pi_169532131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jij ziet geen verband tussen hongersnood en de extreme bevolkingsgroei? Vreemd. Zo werkt de natuur namelijk.
Dat verband zie ik wel degelijk. Het heeft alleen verder weinig met jouw post te maken
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169532138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:50 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat verband zie ik wel degelijk. Het heeft alleen verder weinig met jouw post te maken
Dus moeten we die bevolkingsgroei aanpakken. Niet meer storten op giro 555, maar de mensen zelf laten voelen dat zij nu echt te ver zijn gegaan en zich anders moeten gaan gedragen.
pi_169532174
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:36 schreef de_boswachter het volgende:
Betrouwbaarste Exit poll ever dit.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169532211
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:43 schreef keste010 het volgende:

[..]

Thieme stelt dan ook niet dat wij klimaatverandering in Afrika moeten aanpakken (al wordt dat komende decennia wel een zorgenkindje), maar de Westerse uitstoot. Die heeft nu al enorme impact op continenten zoals Afrika.

Je moet je juist concentreren op je eigen verantwoordelijkheid. Nederland heeft naar de wereld toe de verplichting om haar eigen uitstoot omlaag te brengen. Veel verder dan die slappe maatregelen van het afgelopen kabinet.

Verder zal je ongetwijfeld doelen op ontwikkelingssamenwerking in het algemeen. Daar is de afgelopen jaren zoveel in veranderd dat het niets meer te maken heeft met "dat wij het voor Afrika moeten regelen". Het gaat vooral om hoe je Afrika de mogelijkheid geeft het voor zichzelf te regelen.
Op de schaal van India en China stellen onze maatregelen niks voor.
In een stadspark van China gooi ik (door mijn opvoeding en gedachtengang) mijn afval keurig in de afvalbak. Tot opperste verbazing van de Chinezen daar.

Misschien draag ik hierdoor nog wel bij tot de ontwikkeling van een schoner milieu in de wereld als de Chinezen door mijn voorbeeld daarover na gaan denken. :')
Maar misschien ben ik aan de andere heel asociaal voor de armste Chinezen, die hun bron van inkomen uit de afvalscheiding van straatafval moeten behalen.
pi_169532246
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:53 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Op de schaal van India en China stellen onze maatregelen niks voor.
In een stadspark van China gooi ik (door mijn opvoeding en gedachtengang) mijn afval keurig in de afvalbak. Tot opperste verbazing van de Chinezen daar.

Misschien draag ik hierdoor nog wel bij tot de ontwikkeling van een schoner milieu in de wereld als de Chinezen door mijn voorbeeld daarover na gaan denken. :')
Maar misschien ben ik aan de andere heel asociaal voor de armste Chinezen, die hun bron van inkomen uit de afvalscheiding van straatafval moeten behalen.
Inderdaad. Europeanen krimpen in aantal. Daarnaast is er volop innovatie. Europa loopt nu al voorop als het gaat om een betere wereld. Nu moeten Afrika en Azië hun verantwoordelijkheid eens gaan nemen, in plaats van de zoveelste groene tax voor de hardwerkende doorgaans zeer duurzame Nederlander.
pi_169532320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus moeten we die bevolkingsgroei aanpakken. Niet meer storten op giro 555, maar de mensen zelf laten voelen dat zij nu echt te ver zijn gegaan en zich anders moeten gaan gedragen.
"Echt te ver gegaan" zijn nog wel. Jezus, je hebt niet alleen kennelijk de ballen verstand van de verhoudingen onderzoeken die voor en tegen jouw standpunten zijn (hint: je zal hoogstens 1% aan jouw zijde vinden), maar je xenofobische, arrogante oordeel gaat kennelijk nog veel verder dan onze eigen landsgrenzen. Niet alleen meen je voor moslims hier te moeten bepalen hoe zij hun leven moeten leven, maar je hebt ook nog eens een oordeel over de gezinskeuzes van mensen die iedere dag alleen maar bezig zijn de dag van morgen te halen.

Misschien dat je na het lezen van deze post misschien iets begrijpt van dat vele Nederlanders de PVV en haar aanhang als een veel groter gevaar zien voor ons land dan de Islam, vluchtelingen of zelfs terroristen? Ik herhaal mijn stokpaardje nog maar eens: met zulke ziekelijke, arrogante gedachtegangen sluit je jezelf buiten. En daar heb je 100% zelf schuld aan.

Ik ben er wel weer klaar mee. Heb aan deze discussie in ieder geval weer genoeg motivatie overgehouden om weer 4 jaar lang vol tegen de PVV te gaan vechten :) Gegroet nog.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169535142
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:58 schreef keste010 het volgende:

[..]

"Echt te ver gegaan" zijn nog wel. Jezus, je hebt niet alleen kennelijk de ballen verstand van de verhoudingen onderzoeken die voor en tegen jouw standpunten zijn (hint: je zal hoogstens 1% aan jouw zijde vinden), maar je xenofobische, arrogante oordeel gaat kennelijk nog veel verder dan onze eigen landsgrenzen. Niet alleen meen je voor moslims hier te moeten bepalen hoe zij hun leven moeten leven, maar je hebt ook nog eens een oordeel over de gezinskeuzes van mensen die iedere dag alleen maar bezig zijn de dag van morgen te halen.
Ze fokken als konijnen en vervolgens geven linkse partijen ons de schuld. Daarom geen cent naar Giro 555 en geen cent naar Afrika. Laat de natuur haar werk maar doen.
pi_169535148

Wie met normaal verstand stemt er nog VVD?
  woensdag 15 maart 2017 @ 15:36:40 #39
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169537021
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan.
Kinderopvang? Subsidei vanuit de overheid zou volledig afgeschaft moeten worden. Pleit helaas geen enkele partij voor behalve de libertarische partij (maar dat is een splinter). Kinderen en allebei een baan is een eigen keuze dus ook zelf de lasten dragen. Ik betaal voor mijn eigen gemaakte keuzes; dat zou iedereen moeten doen.
Verder complete zotheid om ¤1500 te spenderen aan opvang om moeder ¤1000 te laten verdienen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169537055
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Verder complete zotheid om ¤1500 te spenderen aan opvang om moeder ¤1000 te laten verdienen.
Zeker als de overheid dat doet.

De overheid is nu 1500 euro kwijt aan opvang + een bijstandsuitkering voor iemand die werkloos is.

Als de ouders minder gaan werken, dan kan iemand uit de bijstand aan het werk en wordt geld bespaard aan kinderopvang. Dat geld kan dan weer naar belastingverlaging, zodat gezinnen minder kunnen werken. Het Sovjet-achtige systeem van kinderopvang moet stoppen.
pi_169538248
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze fokken als konijnen en vervolgens geven linkse partijen ons de schuld. Daarom geen cent naar Giro 555 en geen cent naar Afrika. Laat de natuur haar werk maar doen.
_O- Triester dan dit krijg je comments niet
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169538289
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:28 schreef keste010 het volgende:

[..]

_O- Triester dan dit krijg je comments niet
Wat mag je vinden, maar wat is er nou zo onwaar aan wat ik in deze twee regels heb geschreven?
pi_169538472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat mag je vinden, maar wat is er nou zo onwaar aan wat ik in deze twee regels heb geschreven?
Ehm, waar zal ik eens beginnen:
- het idee dat het Westen geen aandeel heeft in de onderontwikkeling van deze landen?
- het reduceren van de oorzaken van onderontwikkeling tot 'overbevolking' en/of genetische factoren (verkapt onder het mom van IQ)
- het beschouwen van het krijgen van kinderen als een rationele keuze waar men zelf debet aan heeft.
- in het verlengde hiervan: het beschouwen van migratie als een rationele keuze waarbij economisch geluk de bovenliggende waarde is (en het dus zwart-wit opdelen in vluchtelingen en gelukszoekers). Allemaal pogingen om de werkelijkheid dusdanig te versimplificeren dat we er zelf geen aandeel in hebben.
- etc.
- etc.
- ...

Dit krijg je dus als leken gaan oordelen over politiek die ver van hun bed staat. Om dezelfde reden was een referendum over het associatieverdrag met Oekraïne onzinnig.

Goed, ik weet dat je hier vast weer een of ander onzinnig verhaal tegenover gaat zetten die de schuld toch weer buiten onszelf legt, want dat doe je altijd. Maar bij deze is het in ieder geval even gezegd. En ja, van mij mag je dat arrogant vinden; geen problemen mee.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169538548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:38 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ehm, waar zal ik eens beginnen:
- het idee dat het Westen geen aandeel heeft in de onderontwikkeling van deze landen?
- het reduceren van de oorzaken van onderontwikkeling tot 'overbevolking' en/of genetische factoren (verkapt onder het mom van IQ)
- het beschouwen van het krijgen van kinderen als een rationele keuze waar men zelf debet aan heeft.
- in het verlengde hiervan: het beschouwen van migratie als een rationele keuze waarbij economisch geluk de bovenliggende waarde is (en het dus zwart-wit opdelen in vluchtelingen en gelukszoekers). Allemaal pogingen om de werkelijkheid dusdanig te versimplificeren dat we er zelf geen aandeel in hebben.
- etc.
- etc.
- ...

Dit krijg je dus als leken gaan oordelen over politiek die ver van hun bed staat. Om dezelfde reden was een referendum over het associatieverdrag met Oekraïne onzinnig.

Goed, ik weet dat je hier vast weer een of ander onzinnig verhaal tegenover gaat zetten die de schuld toch weer buiten onszelf legt, want dat doe je altijd. Maar bij deze is het in ieder geval even gezegd. En ja, van mij mag je dat arrogant vinden; geen problemen mee.
- het idee dat het Westen geen aandeel heeft in de onderontwikkeling van deze landen?

Dat is een links fabeltje. Het probleem is de Afrikaanse cultuur. Er zijn landen waar veel recenter en veel ergere dingen zijn gebeurd en die zich wel ontwikkelen. Denk aan Polen en Oekraïne, met een desastreus verlopen WO2 en vervolgens 45 jaar communisme.

- het reduceren van de oorzaken van onderontwikkeling tot 'overbevolking' en/of genetische factoren (verkapt onder het mom van IQ)

Overbevolking is geen oorzaak van onderontwikkeling, maar een gevolg. Overbevolking is echter wel de oorzaak van hongersnood en bedreiging van natuur (bijv. regenwouden, het Victoria meer).

- het beschouwen van het krijgen van kinderen als een rationele keuze waar men zelf debet aan heeft.

Het is een rationele keuze. En als het geen rationele keuze is dan toont het aan dat Afrika achterlijk is, een stelling die steeds wordt ontkend.

- in het verlengde hiervan: het beschouwen van migratie als een rationele keuze waarbij economisch geluk de bovenliggende waarde is (en het dus zwart-wit opdelen in vluchtelingen en gelukszoekers). Allemaal pogingen om de werkelijkheid dusdanig te versimplificeren dat we er zelf geen aandeel in hebben.

Dat is duidelijk. In heel Afrika weet men dat in je Nederland alles gratis krijgt en dat je uiteindelijk altijd kunt blijven, als je zelf maar niet vertrekt en blijft huilen dat je al zo lang in onzekerheid zit. En als je kinderen krijgt in Nederland (hetgeen waar Afrikanen juist heel goed in zijn) dan hoef je nooit meer weg.
pi_169538689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

- het idee dat het Westen geen aandeel heeft in de onderontwikkeling van deze landen?

Dat is een links fabeltje.
Hier hield ik al op. Dit bedoel ik dus met dat je karrenvrachten aan wetenschappelijk onderzoek aan je laars lapt. Daarom is er met jou niet te praten en daarom zal je ook nooit gehoord worden en buitenspel blijven staan. Je kan gewoonweg niet zo zwart-wit, ongenuanceerd in dit soort standpunten blijven staan en verwachten dat anderen wel naar je blijven luisteren. Dan ga je maar gewoon PVV stemmen en heb je nooit enige invloed. Daag!
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169538756
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:49 schreef keste010 het volgende:

[..]

Hier hield ik al op. Dit bedoel ik dus met dat je karrenvrachten aan wetenschappelijk onderzoek aan je laars lapt. Daarom is er met jou niet te praten en daarom zal je ook nooit gehoord worden en buitenspel blijven staan. Je kan gewoonweg niet zo zwart-wit, ongenuanceerd in dit soort standpunten blijven staan en verwachten dat anderen wel naar je blijven luisteren. Dan ga je maar gewoon PVV stemmen en heb je nooit enige invloed. Daag!
Als dat onderzoek zou kloppen, dan waren de problemen in Afrika allang opgelost. Afrika heeft een cultuur-probleem + een te laag IQ om moderne samenlevingen op te bouwen. Het kan in Afrika prima gaan als ze met een hele kleine groep mensen leven. Elke vorm van westerse hulp moet dan ophouden, want die overbevolking komt juist doordat het westen steeds medische zorg en voedsel komt brengen.

Het is heel duidelijk: Landen die kort geleden volledig in puin lagen, ontwikkelen zich. Denk aan Oost-Europa en de Balkan, ook de landen die geen EU-geld ontvangen.

Afrika ontwikkelt zich niet. Dat heeft niets te maken met dingen die honderd jaren geleden zijn gebeurd.

Jij verwijt mij onderzoek te ontkennen, jij ontkent echter veel belangrijker onderzoek: De verschillen tussen de Europeanen en Afrikaanse mensen. Die natuurlijke verschillen zijn immens en verklaren alles.
pi_169538814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als dat onderzoek zou kloppen, dan waren de problemen in Afrika allang opgelost.
Gelul. Het onderzoek wordt vooral stelselmatig genegeerd door rechtse partijen omdat het hun beleidsagenda niet goed uitkomt. Dat zegt verder niets over de inhoud of kwaliteit van het onderzoek.

Hoe makkelijk types als jij menen hoogwaardig onderzoek waar jarenlang zorgvuldige aandacht in gestoken is zomaar even te kunnen diskwalificeren. De arrogantie ook vooral.. :')
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169538953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:54 schreef keste010 het volgende:

[..]

Gelul. Het onderzoek wordt vooral stelselmatig genegeerd door rechtse partijen omdat het hun beleidsagenda niet goed uitkomt. Dat zegt verder niets over de inhoud of kwaliteit van het onderzoek.

Hoe makkelijk types als jij menen hoogwaardig onderzoek waar jarenlang zorgvuldige aandacht in gestoken is zomaar even te kunnen diskwalificeren. De arrogantie ook vooral.. :')
Nogmaals, er is heel veel over het Afrikaanse ras bekend. Er zijn gedegen onderzoeken gedaan naar IQ maar ook mentaliteit, zoals het in staat zijn om op lange termijn te denken. Dat verklaard alles. De eeuwige schuld bij het westen leggen is een hele smerige leugen.
pi_169539043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nogmaals, er is heel veel over het Afrikaanse ras bekend. Er zijn gedegen onderzoeken gedaan naar IQ maar ook mentaliteit, zoals het in staat zijn om op lange termijn te denken. Dat verklaard alles. De eeuwige schuld bij het westen leggen is een hele smerige leugen.
Stap eens bij een willekeurig instituut in Nederland binnen dat onderzoek doet naar ontwikkeling in Afrika (bijv. het Afrika Studies Centrum in Leiden of het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam) en vraag eens lukraak aan 3 onderzoekers welke van de 2 genoemde verklaringen hen waarschijnlijker lijkt en wat voor onderbouwing ze ervoor hebben. Dan praten we wel weer verder over onderzoek.

Met je 'onderzoek' over 'het Afrikaanse ras' :')
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169539052
Verassend FvD
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')