abonnement Unibet Coolblue
pi_169509701
Hallo allemaal,

Ik ben een econometrie student aan de EUR die met zijn studie stopt omdat de wiskunde in het eerste en tweede jaar net zo droog is als bij een opleiding Technische Wiskunde aan de TU Delft inclusief wiskundige bewijzen, terwijl me dat totaal niet ligt.
Nu ben ik college gaan volgen bij de opleiding economie en bedrijfseconomie (ook EUR) met de intentie om deze opleiding volgend jaar te gaan studeren. De vakken micro -en macro-economie heb ik immers al gehaald en het zijn vakken die zowel gehaald moeten worden bij econometrie als economie en bedrijfseconomie.
De lage werkdruk en de inhoud van de vakken bij bedrijfseconomie wekken echter een grote afkeer tegen mij op als het gaat om economie en bedrijfseconomie volgend jaar als studie te doen. Daarbij zie ik het niet zitten om me bezig te houden met zowel bedrijfseconomie (bijv accounting) als marketing en denk daarmee mezelf van een hoop richtingen af te sluiten.

Aangezien ik op de middelbare school naast wiskunde B geschiedenis het leukste vak vond (veel te veel werk aan een geschiedenis PWS besteed door pure passie voor het onderwerp) en erg geïnteresseerd ben in de politiek overweeg ik de studie geschiedenis, maar word ik als risicoavers persoon tegelijkertijd afgeschrikt door de slechte banenkansen. Na veel inlezen op internet ben ik er echter achtergekomen dat de manier van denken bij politiek en geschiedenis veel toegepast wordt in de studie rechtsgeleerdheid. Aangezien ik me veel liever met maatschappelijke vraagstukken bezighoud dan met de winstmaximalisatie van een bedrijf zag ik dit als een reële optie.

Daarom vroeg ik me af of de studie geschiedenis en de studie rechtsgeleerdheid als dubbelstudie bij een Nederlandse universiteit te combineren is. Bij geschiedenis leer je ook meen ik vaardigheden als hoofdzaken en bijzaken beter onderscheiden, verbeter je je schrijfvaardigheid en zijn dit handige vaardigheden voor een aankomend jurist. Aangezien ik in de Randstad woon hebben EUR, UL, UVA, VU en UU mijn voorkeur, maar andere universiteiten zijn ook welkom. Ik heb hier overigens al veel informatie gezocht, maar ik kan me geen helder antwoord hierover vormen.

Alvast bedankt allemaal! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')