abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 10 april 2017 @ 15:36:02 #226
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_170128056
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:59 schreef oh-oh het volgende:
Ok helder.
Mijn gevoel is gewoon dat het de kleding is van het kind ( kijk bij kleintjes zal het ze zelf mss nog niet zo veel boeien wat ze aan hebben maar ze heeft haar eigen smaakt en kiest echt wel wat ze voor haar kopen, meisje is bijna 10 ) en ik merk dat zij het wel lastig vindt om telkens onderscheid te moeten maken met dit is van bij papa en dit is van bij mama. Maar schijnbaar is het dus wel " normaal" dat het zo gaat bij kinderen van gescheiden ouders.
Nee dat is niet normaal. Kleding is van het kind, je kunt het immers zelf niet aan.

Vanuit praktisch oogpunt kan ik me er iets bij voorstellen. Ik merk weleens dat de kids vaker in een lange broek terugkomen van moeders dan de korte broek die ze aanhadden. Ofzo. Daarom doen hun moeder en ik zo nu en dan eens afstemmen wat er in de kasten ligt. Heb ik veel zomerkleding dan wisselen we dat uit voor warmere kleding en vice versa. Ook stemmen we af met elkaar als we gaan shoppen voor iets specifieks. Het is natuurlijk onzin dat ik bv. spijkerbroekjes ga halen terwijl er bij hun moeder een hele stapel ligt voor een halve week.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_170130273
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 11:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat je daar überhaupt de moeite voor (moet) neemt (nemen)
Ik doe het niet vanwege een scheiding ofzo, ik heb een jaar met zes vriendinnen gewoond en we gooiden alle was op een hoop. Dan is het handig om je sokken terug te vinden als iedereen witte enkelsokjes draagt maar ik 3 maten groter :P
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:06:09 #228
65960 sanger
pi_170300554
Nou inmiddels wat weekjes verder. Tussen ex en nieuwe vriendin gaat het wel ok, alleen afgelopen zaterdag op een feestavond is het een beetje uit de hand gelopen. Maar daar heeft ex keurig excuses voor aangeboden, dus dat is wat ons betreft wel uit de wereld.

Volgende week dinsdag ga ik mijn nieuwe vriendin aan de kinderen voorstellen. Best wel spannend op zich, de eerste keer ook.

Ik heb de kinderen gevraagd wat ze zouden willen doen, en die kwamen met zwemmen op de proppen. Niet bepaald wat ik in gedachten had, maar als zij zich daar prettig bij voelen is dat wat mij betreft natuurlijk prima.
pi_170325830
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Mwah label in je onderbroek ziet toch niemand?
Geloof niet dat ze op de basisschool douchen met gym toch?
Qua sokken zou ik het dan oplossen door als moeder allemaal dezelfde te kopen, effen zwart of zo, dat boeit dit kind echt geen ene reet.
Mijn broertje en ik hadden voor de dansschool dezelfde zwarte sokjes. Dit loste mijn moeder op door in de bovenrand 2 kleine steekjes met gekleurde garen te zetten. Ik was rood mijn broertje blauw. Niemand die het ziet maar wel heel handig :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 19 april 2017 @ 10:36:16 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170325893
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijn broertje en ik hadden voor de dansschool dezelfde zwarte sokjes. Dit loste mijn moeder op door in de bovenrand 2 kleine steekjes met gekleurde garen te zetten. Ik was rood mijn broertje blauw. Niemand die het ziet maar wel heel handig :)
Ik ben nogal van het dezelfde paren bij elkaar houden, en gezien de maat die mijn oudste zoon had kochten we ook meestal dezelfde sokken (niet zoveel keuze in maat 48 :') ) en dan wilde ik niet dat oude paren met nieuwe paren gemixt werden, dus ik zorgde ook dat er per paar nieuwe een stikseltje in een bepaalde kleur in de binnenrand kwam, altijd paren die gelijk op slijten enzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 april 2017 @ 10:38:22 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170325925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:06 schreef sanger het volgende:
Nou inmiddels wat weekjes verder. Tussen ex en nieuwe vriendin gaat het wel ok, alleen afgelopen zaterdag op een feestavond is het een beetje uit de hand gelopen. Maar daar heeft ex keurig excuses voor aangeboden, dus dat is wat ons betreft wel uit de wereld.

Volgende week dinsdag ga ik mijn nieuwe vriendin aan de kinderen voorstellen. Best wel spannend op zich, de eerste keer ook.

Ik heb de kinderen gevraagd wat ze zouden willen doen, en die kwamen met zwemmen op de proppen. Niet bepaald wat ik in gedachten had, maar als zij zich daar prettig bij voelen is dat wat mij betreft natuurlijk prima.
:D en dat is in hun onwetendheid ook een activiteit waarbij je jezelf behoorlijk blootgeeft, make-up kun je nagenoeg vergeten, je haar in model houden ook, als je tenminste een beetje leuk mee wilt doen met de kinderen.
Grappig dat ze zoiets gekozen hebben, maar het wordt vast gezellig. Veel plezier!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_170325946
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben nogal van het dezelfde paren bij elkaar houden, en gezien de maat die mijn oudste zoon had kochten we ook meestal dezelfde sokken (niet zoveel keuze in maat 48 :') ) en dan wilde ik niet dat oude paren met nieuwe paren gemixt werden, dus ik zorgde ook dat er per paar nieuwe een stikseltje in een bepaalde kleur in de binnenrand kwam, altijd paren die gelijk op slijten enzo.
Haha ja daar kan het ook voor gebruikt worden idd ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 april 2017 @ 13:31:37 #233
65960 sanger
pi_170352697
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D en dat is in hun onwetendheid ook een activiteit waarbij je jezelf behoorlijk blootgeeft, make-up kun je nagenoeg vergeten, je haar in model houden ook, als je tenminste een beetje leuk mee wilt doen met de kinderen.
Grappig dat ze zoiets gekozen hebben, maar het wordt vast gezellig. Veel plezier!
Jup, ze vond het ook nogal een dingetje in eerste instantie :P

Ze is het meest bang voor de reactie van de kids op haar tatoeage op haar rug. Maar de kids hebben wel vaker tatoeages gezien, zowel moeders als ik hebben er 1. Zij heeft alleen een hele grote :P

En wordt zeker wel gezellig ja :Y
pi_170524469
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:06 schreef sanger het volgende:

Hoe is het gegaan Sanger?

Hier zijn de kleding perikelen ook herkenbaar. Ik krijg maar voor 1 kind "kinderalimentatie" (eigenlijk is het partneralimentatie maar anders kon mijn ex de hypotheek niet rond krijgen) en daarvoor moet ik voor 2 kinderen kleding kopen waardoor de kasten niet heel uitgebreid gevuld zijn.

Zomers verdwijnen steevast de sokken. (Ze komen op slippers en gaan weg op schoenen) en met het overgaan van de seizoenen verdwijnen de lange dan wel korte mouwen naar vader. Heel irritant...

Ook had ik gisteren een aanvaring bij de gemeente. De jongste moet een nieuwe ID kaart. Toestemmingsformulier + kopie ID van vader geregeld en vol goede moed naar het gemeentehuis. Waar ik bij de balie vriendelijk weggestuurd werd. Vader moest of persoonlijk komen tekenen, of zijn handtekening laten legaliseren bij de gemeente. Fijn als je toch al niet geweldig met elkaar door 1 deur kan... Inmiddels staat er een afspraak met mijn ex om het volgende week te regelen maar ik had het toch liever onafhankelijk van hem kunnen doen.

Dit schijnt overigens per gemeente verschillend te zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat de ex van mijn nieuwe partner het wel kon regelen met kopie ID en formulier. Maar schijnbaar zijn ze in dit gehucht extreem streng.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 27 april 2017 @ 21:35:05 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170530242
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:58 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

...

Ook had ik gisteren een aanvaring bij de gemeente. De jongste moet een nieuwe ID kaart. Toestemmingsformulier + kopie ID van vader geregeld en vol goede moed naar het gemeentehuis. Waar ik bij de balie vriendelijk weggestuurd werd. Vader moest of persoonlijk komen tekenen, of zijn handtekening laten legaliseren bij de gemeente. Fijn als je toch al niet geweldig met elkaar door 1 deur kan... Inmiddels staat er een afspraak met mijn ex om het volgende week te regelen maar ik had het toch liever onafhankelijk van hem kunnen doen.

Dit schijnt overigens per gemeente verschillend te zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat de ex van mijn nieuwe partner het wel kon regelen met kopie ID en formulier. Maar schijnbaar zijn ze in dit gehucht extreem streng.
Hier (Zwolle) kon het idd gewoon met een kopie id + handtekening gelukkig. Ze deden wel raar met de formuliertjes: er zijn vakjes voor meerdere kinderen op het formulier maar NEEEEH ik moest per kind een apart formuliertje inleveren volgens het genie achter de balie. Erg handig, vooral omdat mijn ex flippend paranoïde is met formuliertjes van de overheid. ("Ja maar...ja maar, waar teken ik dan voor? Staat erboven? Ja, dat kunnen ze wel zeggen maar voor je het weet...")
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
  donderdag 27 april 2017 @ 21:51:15 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170530786
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hier (Zwolle) kon het idd gewoon met een kopie id + handtekening gelukkig. Ze deden wel raar met de formuliertjes: er zijn vakjes voor meerdere kinderen op het formulier maar NEEEEH ik moest per kind een apart formuliertje inleveren volgens het genie achter de balie. Erg handig, vooral omdat mijn ex flippend paranoïde is met formuliertjes van de overheid. ("Ja maar...ja maar, waar teken ik dan voor? Staat erboven? Ja, dat kunnen ze wel zeggen maar voor je het weet...")
En daar heeft hij gelijk in, de overheid waarschuwt aan alle kanten dat je geen kopie van je ID mee mag geven, maar dan wel dit soort dingen.
Beter zorgen ze dat er in mijn overheid gewoon een toestemmingsformulier getekend kan worden bij de aanvraag van een ID-kaart of paspoort van een minderjarige.
Zeker in dit soort gevallen, maar als gehuwde ouder moet je ook of samen of het ID van de ander meenemen.
Wat bij ons ook niet werkt, want mijn man heeft zijn paspoort gewoon mee naar z'n werk, en dus moeten wij voor de ID-kaart van onze zoon ook gebruikmaken van de openingstijden buiten kantooruren, ongeacht het feit dat ik iedere dag de tijd heb om met hem na schooltijd naar het gemeentehuis te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 april 2017 @ 22:30:42 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170532301
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

En daar heeft hij gelijk in, de overheid waarschuwt aan alle kanten dat je geen kopie van je ID mee mag geven, maar dan wel dit soort dingen.
Beter zorgen ze dat er in mijn overheid gewoon een toestemmingsformulier getekend kan worden bij de aanvraag van een ID-kaart of paspoort van een minderjarige.
Ja, maar daar heb ik het toch ook over? Over dat toestemmingsformulier? :?
Edit: verkeerd gelezen, je zei duidelijk "via Mijn Overheid", sorry :P
quote:
Zeker in dit soort gevallen, maar als gehuwde ouder moet je ook of samen of het ID van de ander meenemen.
Wat bij ons ook niet werkt, want mijn man heeft zijn paspoort gewoon mee naar z'n werk, en dus moeten wij voor de ID-kaart van onze zoon ook gebruikmaken van de openingstijden buiten kantooruren, ongeacht het feit dat ik iedere dag de tijd heb om met hem na schooltijd naar het gemeentehuis te gaan.
Mijn ex wil niet eens mee want a) moeite en b) wil niet met mij in één ruimte zijn. Dus zonder kopie zouden de kinderen geen ID meer kunnen krijgen.
pi_170533667
Via mijn overheid zou inderdaad ideaal zijn. Gewoon met Dig-id en hup geregeld maar blijkbaar is dat te ingewikkeld ofzo. :{
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_170599965
Ben een gescheiden vader van twee kinderen 4 en 2 jaar.

Ik heb de kinderen als ik een vrij weekend heb werk onregelmatig dus ook door de weeks heb ik zo nu en dan de kinderen.

Waar ik tegenaan loop is dat de kinderen heel jong zijn en dus echte handenbinders, als ik wat leuks wil doen moet ik dus iemand vragen om mee te gaan en dat gaat niet altijd.

Heb wel geleerd geduld te hebben als 1 van de kinderen slecht slaap, soms moet ik echt ff tot tien tellen als ik heel vaak in mijn rem slaap gewekt wordt.

Ben na een weekend dan ook helemaal kapot ben nu papa en mama in 1.

Ben nu ook een jaar vrijgezel, heb wat dating site's geprobeerd maar tot nu toe met weinig succes.

Met me ex kan ik gelukkig goed opschieten. Maar ze moet niet te lang in mijn omgeving zijn.

met haar nieuwe vriend ook iets beter. Ze is met hem vreemd gegaan dus jullie zullen wel begrijpen dat ik hem wel wat aan kon doen.
  maandag 1 mei 2017 @ 07:52:26 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170601083
Ok. De paspoortellende krijg ik volgend jaar. Ik dacht formuliertje mee en klaar, dat werkte zowel in den haag als in zoetermeer. Als ze eisen dat vader meekomt dan heb ik een probleem.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 mei 2017 @ 09:43:55 #241
65960 sanger
pi_170602043
quote:

[..]

Hoe is het gegaan Sanger?

Met de kids of met de ex? :P

Het ging eigenlijk hartstikke goed. Bewust bij het zwembad afgesproken en niet thuis. Bij het eerste kennismaken was het wel wat "ongemakkelijk" maar eenmaal in de rij voor kaartjes was het ijs al gebroken eigenlijk. Kids waren heel nieuwsgierig naar haar, en zij ook naar de kids. Dus was een vragenvuurtje als het ware :P

Tijdens het zwemmen was het alsof ze haar al jaren kende. Stoeien, spelen en continue vragen of ze meeging van de duikplank enzo O+

Het was de bedoeling om bij de McD af te sluiten, maar de kids wilden liever met haar pizza maken. Dus er werd door 3 man sterk voor me gekookt. En hoewel ze niet meteen zou blijven slapen ivm de kids vroegen de kids aan haar of ze wilde blijven slapen.
En kreeg ze 's nachts ook meteen de vuurdoop, de jongste was uit zijn halfhoogslaper gekukeld en dat was brullen midden in de nacht. En hij sliep de rest van de nacht bij ons in bed :')

Al met al ging het eigenlijk fantastisch! Zij vind de kids leuk, de kids vinden haar leuk. *;
  maandag 1 mei 2017 @ 09:45:39 #242
65960 sanger
pi_170602068
quote:

Hier in de gemeente kan het met alleen een formulier en kopie ID inderdaad. Wel vreemd dat dit per gemeente verschilt eigenlijk.
  maandag 1 mei 2017 @ 09:49:16 #243
65960 sanger
pi_170602131
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:58 schreef Bintzak het volgende:

Ik heb de kinderen als ik een vrij weekend heb werk onregelmatig dus ook door de weeks heb ik zo nu en dan de kinderen.

Waar ik tegenaan loop is dat de kinderen heel jong zijn en dus echte handenbinders, als ik wat leuks wil doen moet ik dus iemand vragen om mee te gaan en dat gaat niet altijd.
Waarom moet er iemand mee dan? Wat voor uitjes bedoel je dan? Hoewel best druk moet een kind van 4 zichzelf toch wel al een beetje kunnen vermaken?

quote:
Heb wel geleerd geduld te hebben als 1 van de kinderen slecht slaap, soms moet ik echt ff tot tien tellen als ik heel vaak in mijn rem slaap gewekt wordt.
Geduld is sowieso een sleutelwoord bij kinderen ;)
quote:
Maar de rest van de week ben je single, dus dat compenseert. En kun je jezelf weer opladen.
  maandag 1 mei 2017 @ 12:22:01 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170605085
Ik vind het altijd een beetje klagen om het klagen dat het druk is met 2 kinderen als je alleen bent. Alleen of samen, jonge kinderen is altijd druk.

Over 2 jaar is het alweer helemaal anders, dan zijn ze redelijk zelfstandig.

Maar een dagje weg met onze 3 kinderen dan ben je ook gewoon blij als ze op bed liggen. Volgens mij hoort dat gewoon bij kinderen.
pi_170605341
Goed om te lezen dat alles zo goed bij je gaat sanger. ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, België, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, België, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan
  maandag 1 mei 2017 @ 13:20:23 #246
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_170606477
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:58 schreef Bintzak het volgende:

Ben nu ook een jaar vrijgezel, heb wat dating site's geprobeerd maar tot nu toe met weinig succes.

Met me ex kan ik gelukkig goed opschieten. Maar ze moet niet te lang in mijn omgeving zijn.

met haar nieuwe vriend ook iets beter. Ze is met hem vreemd gegaan dus jullie zullen wel begrijpen dat ik hem wel wat aan kon doen.
Hoe je ex dat altijd deed en doet met 2 kids alleen dan he :')
Doet me een beetje denken aan een vriend van me die jaren geleden toen ie net gescheiden was eens tegen me aan stond te zeiken dat ie "moest babysitten" en dan mama dan ging stappen. Hij werkt ook onregelmatig en zag zijn zoon maar al twee nachtjes op 5 weken tijd, maar dan zat ie dus te piepen dat ie niet op stap kon in die weekenden dat ie vrij was en de moeder wel. En hij had ook geen idee wat ie met dat kind kon doen en zo. In zulke gevallen snap ik wel dat die vrouwen er van af wilden :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 mei 2017 @ 14:26:09 #247
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_170608240
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:20 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hoe je ex dat altijd deed en doet met 2 kids alleen dan he :')
Doet me een beetje denken aan een vriend van me die jaren geleden toen ie net gescheiden was eens tegen me aan stond te zeiken dat ie "moest babysitten" en dan mama dan ging stappen. Hij werkt ook onregelmatig en zag zijn zoon maar al twee nachtjes op 5 weken tijd, maar dan zat ie dus te piepen dat ie niet op stap kon in die weekenden dat ie vrij was en de moeder wel. En hij had ook geen idee wat ie met dat kind kon doen en zo. In zulke gevallen snap ik wel dat die vrouwen er van af wilden :P
Nou dit :') als je 2 nachten in de week er af en toe uit moeten al een opgave vindt _O-

En hoe kan je niet met 2 kinderen op pad kunnen in je eentje :|W
Neem een buggy voor je jongste mee dan kan je altijd achter de oudste aan als t moet (maar beter kun je gewoon zorgen dat ze beiden luisteren en bij je blijven :+ )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 1 mei 2017 @ 15:02:47 #248
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170609166
Ik had er vaak woorden over omdat hij in het weekend wilde uitslapen. De kinderen waren nog elke nacht een paar keer wakker, oo een gegeven moment hadden we een soort regeling wie zn beurt het was om wat langer te blijven liggen. Maar als ik opstond kleedde ik de kinderen aan en ging naar de markt of boodschappen doen, bleef ik liggen dan moest ik er om 8 of half 9 wel uit om te beginnen met rommel ruimen en luiers te verschonen.

Ik merkte eigenlijk geen verschil toen ik alleen was met 2 kinderen.
  maandag 1 mei 2017 @ 15:55:45 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170610272
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik had er vaak woorden over omdat hij in het weekend wilde uitslapen. De kinderen waren nog elke nacht een paar keer wakker, oo een gegeven moment hadden we een soort regeling wie zn beurt het was om wat langer te blijven liggen. Maar als ik opstond kleedde ik de kinderen aan en ging naar de markt of boodschappen doen, bleef ik liggen dan moest ik er om 8 of half 9 wel uit om te beginnen met rommel ruimen en luiers te verschonen.

Ik merkte eigenlijk geen verschil toen ik alleen was met 2 kinderen.
Herkenbaar :X
  maandag 1 mei 2017 @ 17:19:35 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170612135
Maar min of meer dezelfde irritatie heb ik nu nog. Dan plant hij een weekend weg in zijn weekend, dan blijven de kinderen bij mij, want dan moet ie echt even bijkomen. De kinderen vragen mij dan waarom papa eigenlijk altijd zonder hun op vakantie gaat.

Ik ben ook gestopt met alles maar goed praten.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')