abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:46:54 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169504920
Ik had serieus verwacht dat er wel een topic zou zijn al... Maar ik kan hem niet vinden dus bij deze...

Waar loop jij als gescheiden ouder allemaal tegenaan? Dit kan gaan over de omgang met de kinderen zelf, de omgang met de ex, praktische zaken etc. In de breedste zin van het woord dus eigenlijk?

Eigenlijk dus een topic om ervaringen te delen en om advies te vragen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:51:06 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169504987
In het kader van TS begint :P

Ik ben nu ruim een jaar gescheiden en al ruim anderhalf jaar niet meer samen met de moeder van mijn kids. Er is sprake van co-ouderschap en dat gaat eigenlijk hartstikke goed.

Nu is er in mijn leven een nieuwe O+ opgedoken, en alhoewel het nog niet zo heel lang is dat we elkaar kennen en echt samen zijn brengt dat wel ook de gedachte met zich mee dat ik haar ooit zal gaan voorstellen aan de kinderen. En ik ben nu dus op zoek naar tips en ervaringen op dat gebied. Hoe heb jij dat aangepakt? Wat zijn de echte don'ts enzo? Op welke termijn in de nieuwe relatie deden jullie dit en waarom toen al of toen pas?

In mijn geval een bijkomend probleem in persoon van de moeder van mijn kids. We hebben afgesproken een nieuwe partner eerst voor te stellen aan de andere ouder alvorens deze voor te stellen aan de kinderen. Moeders is echter een beetje (heel erg) jaloers en geeft aan dit nooit te willen :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169505109
Wij hebben 5 maanden gewacht, tot we zeker waren dat we samen verder wilden. Toen is hij eerst gewoon n kop koffie komen drinken en daarna hebben we dat opgebouwd.
Ging eigenlijk allemaal heel erg goed.
Maar wel n tijdje gewacht dus.

Mn ex had daar niets mee te maken en heeft hem ook nooit ontmoet.
compact en kleverig.
pi_169505753
Niks opdringen, gewoon voorstellen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:51:43 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169505982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:37 schreef Ticootje het volgende:
Niks opdringen, gewoon voorstellen.
Ben sowieso niet van plan om het op te dringen. Maar omdat dit serieus voor het eerst is dat ik er uberhaupt over nadenk ben ik op zoek naar tips en tricks om het voor de kids zo luchtig mogelijk te houden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:52:50 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169505998
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wij hebben 5 maanden gewacht, tot we zeker waren dat we samen verder wilden. Toen is hij eerst gewoon n kop koffie komen drinken en daarna hebben we dat opgebouwd.
Ging eigenlijk allemaal heel erg goed.
Maar wel n tijdje gewacht dus.
En tijdens dat koffiedrinken ook voorgesteld als je nieuwe vriend? Of eerst als een vriend? Of het niet eens benoemd?

En nog een bepaalde reden dat je best wel lang gewacht hebt, anders dan dat je zeker wilde weten dat je samen verder wilde?

quote:
Mn ex had daar niets mee te maken en heeft hem ook nooit ontmoet.
Wij hebben daar echt een harde afspraak over gemaakt, ook omdat we wel nog vriendschappelijk met elkaar omgaan. Maar dat lijkt nu niet helemaal uit te pakken zoals ooit bedoeld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169506102
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Ben sowieso niet van plan om het op te dringen. Maar omdat dit serieus voor het eerst is dat ik er uberhaupt over nadenk ben ik op zoek naar tips en tricks om het voor de kids zo luchtig mogelijk te houden.
Juist door er niet teveel poeha van te maken.
Hoi dit is Klaartje, die zullen jullie wel vaker zien.

Je ex moet je er buiten laten, het is niet voor niks je ex.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 13:08:18 #8
45833 crew  Fogel
pi_169506297
Denk dat de aanpak ook wel verschilt afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.
Ben zelf nog niet zover dat ik het "probleem" heb dat ik iemand voor zou kunnen stellen :P

Maar, ex en ik hebben wel afgesproken dat we een eventuele nieuwe partner pas aan de kinderen voor gaan stellen als het serieus is. De weken dat de kinderen niet hier (of daar) zijn kunnen prima gebruikt worden om te daten enzo.

Kwam er wel achter dat het in de praktijk misschien niet helemaal gaat werken. Dochter kreeg van een klasgenote (die hier in de straat woont) te horen dat ik vrouwen op bezoek had. Die keer waren het gewoon logees, maargoed, dan weet ik dat vast.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169506326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:08 schreef Fogel het volgende:
Denk dat de aanpak ook wel verschilt afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.
Ben zelf nog niet zover dat ik het "probleem" heb dat ik iemand voor zou kunnen stellen :P

Maar, ex en ik hebben wel afgesproken dat we een eventuele nieuwe partner pas aan de kinderen voor gaan stellen als het serieus is. De weken dat de kinderen niet hier (of daar) zijn kunnen prima gebruikt worden om te daten enzo.

Kwam er wel achter dat het in de praktijk misschien niet helemaal gaat werken. Dochter kreeg van een klasgenote (die hier in de straat woont) te horen dat ik vrouwen op bezoek had. Die keer waren het gewoon logees, maargoed, dan weet ik dat vast.
:D
Allemaal tegelijk?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169506374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:52 schreef sanger het volgende:

[..]

En tijdens dat koffiedrinken ook voorgesteld als je nieuwe vriend? Of eerst als een vriend? Of het niet eens benoemd?

En nog een bepaalde reden dat je best wel lang gewacht hebt, anders dan dat je zeker wilde weten dat je samen verder wilde?

[..]

Wij hebben daar echt een harde afspraak over gemaakt, ook omdat we wel nog vriendschappelijk met elkaar omgaan. Maar dat lijkt nu niet helemaal uit te pakken zoals ooit bedoeld.
gewoon, een vriend.
Langzaamaan zagen we elkaar vaker en werd het voor hen wel duidelijk dat t meer was dan dat, volgens mij hebben we dat nooit specifiek benoemd eigenlijk, maar dat weet ik niet zeker meer eigenlijk.

We wilden beide gewoon zeker zijn dat het langdurig zou zijn wat ons betreft en het was ook wel fijn dat ik geen moeder hoefde te zijn op de momenten dat we samen waren. Als dat logisch klinkt :P

En dat van je ex snap ik, als wij normaal uit elkaar waren gegaan, zou ik ook graag gewild hebben dat hij hem ontmoet had (zij t niet als eerste) en andersom. Zij zal er wel gewoon aan moeten wennen verder, je kinderen gaan je nieuwe vriendin toch een keer ontmoeten. Lijkt me lastig.

Ik vond t overigens ook 3x niks dat een andere vrouw voor mn kinderen ging zorgen als ze bij hem waren :@ Vooral omdat t nooit zo lang duurde en ze gelijk t hele weekend met haar opgescheept zaten meestal, maar goed, daar kun je niet zoveel tegen doen.
compact en kleverig.
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 13:13:01 #11
45833 crew  Fogel
pi_169506387
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D
Allemaal tegelijk?
Was bezoek uit Nederland en ze bleven hier slapen. Heb verder niks met die dames uitgespookt. En ja ze waren er tegelijk, ik woon in een groot huis.
Had ook een week lang 3 studentes in huis ivm een internationaal studentenfestival. Dat heb ik maar vantevoren aan mijn kinderen verteld dat die zouden komen voordat ze het weer van die roddeltante moesten horen :D
En nee, daar ook niks mee uitgespookt ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:33:48 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169506760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Juist door er niet teveel poeha van te maken.
Hoi dit is Klaartje, die zullen jullie wel vaker zien.
Dat is een goede inderdaad. Niet direct benoemen maar gewoon zo zeggen.

quote:
Je ex moet je er buiten laten, het is niet voor niks je ex.
Dat gaat dus niet vanwege de afspraken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:39:11 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169506878
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:08 schreef Fogel het volgende:
Denk dat de aanpak ook wel verschilt afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.
Ben zelf nog niet zover dat ik het "probleem" heb dat ik iemand voor zou kunnen stellen :P
Goede nog. In mijn geval zijn ze 9 en 6.

quote:
Maar, ex en ik hebben wel afgesproken dat we een eventuele nieuwe partner pas aan de kinderen voor gaan stellen als het serieus is. De weken dat de kinderen niet hier (of daar) zijn kunnen prima gebruikt worden om te daten enzo.
Dat is voor mezelf sowieso een criterium. Maar dat kun je voor jezelf ook wel na een paar weken al inschatten.

quote:
Kwam er wel achter dat het in de praktijk misschien niet helemaal gaat werken. Dochter kreeg van een klasgenote (die hier in de straat woont) te horen dat ik vrouwen op bezoek had. Die keer waren het gewoon logees, maargoed, dan weet ik dat vast.
De achterdeur gebruiken :P

Ik heb een aantal buren die nog goed contact hebben met mijn ex. En haar moeder woont 150eter verderop. En mijn ex heeft zelfs nog een sleutel van mijn huis (om ook maar aan te geven dat we echt nog goed met elkaar omgaan). Maar trek me daar niet zoveel van aan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169506888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is een goede inderdaad. Niet direct benoemen maar gewoon zo zeggen.

[..]

Dat gaat dus niet vanwege de afspraken.
Tuurlijk wel, afspraken zijn gemaakt in een andere omstandigheden. Nu passen die afspraken niet meer. Simpel, situaties veranderen.
Toen dacht je waarschijnlijk dat het voorstellen van nieuwe liefdes helemaal normaal was in jullie nieuwe vriendschap, in praktijk werkt het gewoon niet.

Mocht het in het ouderschapsplan staan dan staat ook daar vast een regel opgenomen dat het plan is opgesteld wat jullie toen dachten dat de juiste afspraken waren, maar dat als de situatie veranderd of niet meer past dat er andere afspraken gemaakt worden.
"Aan verandering onderhevig"

Jullie hebben immers eerder afspraken gemaakt (tot de dood ons scheidt) en ook daar zijn jullie op terug gekomen omdat de situatie niet meer bij de afspraak pastte. Je kan het haar ook gewoon zeggen, joh ik heb een nieuwe liefde, dat is vrij serieus, maar ik voel er niks voor om haar aan je voor te stellen omdat het je niet aangaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:43:54 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169506958
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, afspraken zijn gemaakt in een andere omstandigheden. Nu passen die afspraken niet meer. Simpel, situaties veranderen.

Toen dacht je waarschijnlijk dat het voorstellen van nieuwe liefdes helemaal normaal was in jullie nieuwe vriendschap, in praktijk werkt het gewoon niet.

Mocht het in het ouderschapsplan staan dan staat ook daar vast een regel opgenomen dat het plan is opgesteld wat jullie toen dachten dat de juiste afspraken waren, maar dat als de situatie veranderd of niet meer past dat er andere afspraken gemaakt worden.
"Aan verandering onderhevig"

Jullie hebben immers eerder afspraken gemaakt (tot de dood ons scheidt) en ook daar zijn jullie op terug gekomen omdat de situatie niet meer bij de afspraak pastte. Je kan het haar ook gewoon zeggen, joh ik heb een nieuwe liefde, dat is vrij serieus, maar ik voel er niks voor om haar aan je voor te stellen omdat het je niet aangaat.
Van mijn kant hoeft de afspraak niet aangepast te worden. Zij staat er alleen niet open voor, en het lijkt alsof ze op die manier wilt verhinderen dat ik haar aan de kids voorstel.

Ze weet al dat er een nieuwe liefde is, dat is de hele reden waarom ze zo doet. En ik heb al aantal keer aangegeven dat ik haar binnenkort aan haar wil voorstellen. De kids zal nog wel iets langer duren, maar daar begn het balletje mee te rollen zeg maar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169507066
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Van mijn kant hoeft de afspraak niet aangepast te worden. Zij staat er alleen niet open voor, en het lijkt alsof ze op die manier wilt verhinderen dat ik haar aan de kids voorstel.

Ze weet al dat er een nieuwe liefde is, dat is de hele reden waarom ze zo doet. En ik heb al aantal keer aangegeven dat ik haar binnenkort aan haar wil voorstellen. De kids zal nog wel iets langer duren, maar daar begn het balletje mee te rollen zeg maar.
En dat is precies waarom de afspraak niet werkt. Jullie dachten een half jaar terug van wel maar nu blijkt er 1 partij te zijn die de afspraak niet goed heeft ingeschat.

Dat voorstellen komt heus ooit, maar je kinderen zijn belangrijker om voor te stellen dan je ex.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169507152
Ik vind het nogal wat om te stellen dat een nieuwe partner de ander niets aangaat. Als iemand een belangrijke rol gaat spelen in het leven van je kinderen dan gaat het je wel aan. Op zich dus niets mis mee om elkaar voor te stellen en een normale gang van zaken als je goed met elkaar omgaat. Toen ik een tijd een relatie had met een man met kinderen wilde ik zelf ook graag die ex ontmoeten. Omdat het me belangrijk leek dat ik de moeder van kinderen bij wie ik regelmatig in huis zou zijn en met wie ik een band ga opbouwen ook zou kennen en dat er gewoon een open, normaal contact zou kunnen ontstaan, meteen vanaf het begin.

Maar als zij nu bij voorbaat zegt dat ze iemand niet wil ontmoeten, dan wordt het natuurlijk ingewikkeld. Ik zou haar dan eerst de tijd geven om aan het idee te wennen. Dus vertellen dat je een nieuwe relatie hebt en dat het serieus is en dat je dus op termijn ook die nieuwe geliefde wil voorstellen. Het dan een paar weken laten rusten, maar wel terloops opmerkingen blijven maken over die nieuwe geliefde, zodat duidelijk blijft dat die er is. Na een paar weken weer het gesprek aangaan.

Als zij dan blijft volhouden dat ze die persoon niet wil ontmoeten dan kun je zeggen dat het haar keuze is, maar dat je wel van plan bent de kinderen voor te gaan stellen. Dat laatste is namelijk iets dat zij niet kan tegenhouden, als ze zelf een ontmoeting dwarsboomt.

Verder merk ik zelf in mijn omgeving en ook als docent in verhalen die ik hoor, dat kinderen nogal vaak geacht worden snel te wennen aan nieuwe partners. Als stiefmoeder vond ik het ook best lastig om te zien hoe ingewikkeld het voor de kinderen kan zijn. Daarom lijkt het me echt heel goed om het rustig aan te doen. Niet alleen of zozeer met het voorstellen, want dat kan inderdaad laagdrempelig, bij een kopje koffie. Waar mensen vaak vooral heel snel ingaan naar mijn idee is wat daarna komt: ineens is die nieuwe partner er altijd bij, worden kinderen geacht daar altijd positief mee om te gaan, wordt er al snel bij elkaar ingetrokken en moeten kinderen zich aanpassen aan die situatie zonder dat echt met hun gevoelens en wensen rekening wordt gehouden etc. etc. Vaak weten ouders amper hoe hun kinderen zich daar precies over voelen, valt me op. Dus veel praten met je kinderen hierover en niet overhaast een nieuw gezin willen vormen, lijken mij belangrijke punten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 13:53:31 #18
45833 crew  Fogel
pi_169507157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Goede nog. In mijn geval zijn ze 9 en 6.

[..]
Bij mij is de jongste 9.
quote:
Dat is voor mezelf sowieso een criterium. Maar dat kun je voor jezelf ook wel na een paar weken al inschatten.

Natuurlijk.

quote:
De achterdeur gebruiken :P

Ik heb een aantal buren die nog goed contact hebben met mijn ex. En haar moeder woont 150eter verderop. En mijn ex heeft zelfs nog een sleutel van mijn huis (om ook maar aan te geven dat we echt nog goed met elkaar omgaan). Maar trek me daar niet zoveel van aan.
Tja, mijn voordeur zit al aan de achterkant, dat mag niet baten :P
Mijn ex heeft ook de sleutel (althans, de code van het codeslot, komt op hetzelfde neer) en is hier gewoon welkom. Ik trek me ook niks van de roddels aan, maar het was gewoon iets waar ik niet aan gedacht had zeg maar, niks om me druk over te maken.



quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]
..

Dat voorstellen komt heus ooit, maar je kinderen zijn belangrijker om voor te stellen dan je ex.
En dat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169507692
Ik zou btw je ex wel duidelijk maken dat ze voorgesteld gaat worden aan de kinderen txzt en dat je je graag aan de afspraken wil houden, maar dat je niet tot in den treuren gaat blijven wachten tot zij eraan toe is.

Overigens inderdaad na de ontmoeting nog rustig aan gedaan. Gewoon korte bezoekjes en dagjes weg met zn vieren en uiteindelijk een keer na een dagje museum met zijn drieën naar zijn huis gegaan en daar gaan slapen.

Eigenlijk is dat allemaal echt heel goed gegaan, ook voor de kinderen, die hebben we er altijd veel bij betrokken. De puberteit nu is wat lastiger
:+

Situatie met mijn ex is wel heel anders, die stelde dus elke vrouw meteen voor en zij was dan ook gelijk constant bij hen en hij heeft er wel 10 aan ze voorgesteld. Vond ik zoals gezegd erg lastig, maar je kan daar niets aan doen/veranderen. Hooguit er wat van zeggen. :{
compact en kleverig.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:25:41 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169508931
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:53 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het nogal wat om te stellen dat een nieuwe partner de ander niets aangaat. Als iemand een belangrijke rol gaat spelen in het leven van je kinderen dan gaat het je wel aan. Op zich dus niets mis mee om elkaar voor te stellen en een normale gang van zaken als je goed met elkaar omgaat. Toen ik een tijd een relatie had met een man met kinderen wilde ik zelf ook graag die ex ontmoeten. Omdat het me belangrijk leek dat ik de moeder van kinderen bij wie ik regelmatig in huis zou zijn en met wie ik een band ga opbouwen ook zou kennen en dat er gewoon een open, normaal contact zou kunnen ontstaan, meteen vanaf het begin.

Maar als zij nu bij voorbaat zegt dat ze iemand niet wil ontmoeten, dan wordt het natuurlijk ingewikkeld. Ik zou haar dan eerst de tijd geven om aan het idee te wennen. Dus vertellen dat je een nieuwe relatie hebt en dat het serieus is en dat je dus op termijn ook die nieuwe geliefde wil voorstellen. Het dan een paar weken laten rusten, maar wel terloops opmerkingen blijven maken over die nieuwe geliefde, zodat duidelijk blijft dat die er is. Na een paar weken weer het gesprek aangaan.

Als zij dan blijft volhouden dat ze die persoon niet wil ontmoeten dan kun je zeggen dat het haar keuze is, maar dat je wel van plan bent de kinderen voor te gaan stellen. Dat laatste is namelijk iets dat zij niet kan tegenhouden, als ze zelf een ontmoeting dwarsboomt.

Verder merk ik zelf in mijn omgeving en ook als docent in verhalen die ik hoor, dat kinderen nogal vaak geacht worden snel te wennen aan nieuwe partners. Als stiefmoeder vond ik het ook best lastig om te zien hoe ingewikkeld het voor de kinderen kan zijn. Daarom lijkt het me echt heel goed om het rustig aan te doen. Niet alleen of zozeer met het voorstellen, want dat kan inderdaad laagdrempelig, bij een kopje koffie. Waar mensen vaak vooral heel snel ingaan naar mijn idee is wat daarna komt: ineens is die nieuwe partner er altijd bij, worden kinderen geacht daar altijd positief mee om te gaan, wordt er al snel bij elkaar ingetrokken en moeten kinderen zich aanpassen aan die situatie zonder dat echt met hun gevoelens en wensen rekening wordt gehouden etc. etc. Vaak weten ouders amper hoe hun kinderen zich daar precies over voelen, valt me op. Dus veel praten met je kinderen hierover en niet overhaast een nieuw gezin willen vormen, lijken mij belangrijke punten.
Dat was voor ons ook de reden om het zo af te spreken. Zodat de andere ouder met een gerust gevoel de kids kon toevertrouwen aan de nieuwe situatie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:28:07 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169508961
Nog iets waar ik pas nu over na ga denken omdat het nu pas ter sprake komt.

Mijn moeder heeft sinds kort een vriend. Nu gaat ze volgende maand oppassen en slaapt ze samen met de kids bij haar nieuwe vriend op de zeilboot. Mijn ex "eist" nu dus dat ze eerst wordt voorgesteld aan de nieuwe vriend van mijn moeder omdat ze wilt weten waar de kids slapen. Normaal of?

Ik vind het zelf te ver gaan overigens, en ze heeft gewoon moeite met het loslaten. Maar ben benieuwd naar ervaringen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:31:21 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169509024
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zou btw je ex wel duidelijk maken dat ze voorgesteld gaat worden aan de kinderen txzt en dat je je graag aan de afspraken wil houden, maar dat je niet tot in den treuren gaat blijven wachten tot zij eraan toe is.
Heb ik al gedaan inderdaad.

quote:
Overigens inderdaad na de ontmoeting nog rustig aan gedaan. Gewoon korte bezoekjes en dagjes weg met zn vieren en uiteindelijk een keer na een dagje museum met zijn drieën naar zijn huis gegaan en daar gaan slapen.

Eigenlijk is dat allemaal echt heel goed gegaan, ook voor de kinderen, die hebben we er altijd veel bij betrokken. De puberteit nu is wat lastiger
:+
Zo ongeveer was ik het ook van plan aan te gaan pakken inderdaad. Eerst eens rustig ergens kennismaken. Speeltuin ofzo en daarna wat drinken bij ons thuis.

quote:
Situatie met mijn ex is wel heel anders, die stelde dus elke vrouw meteen voor en zij was dan ook gelijk constant bij hen en hij heeft er wel 10 aan ze voorgesteld. Vond ik zoals gezegd erg lastig, maar je kan daar niets aan doen/veranderen. Hooguit er wat van zeggen. :{
Gelukkig zijn wij allebei niet zo :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169509201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:28 schreef sanger het volgende:
Nog iets waar ik pas nu over na ga denken omdat het nu pas ter sprake komt.

Mijn moeder heeft sinds kort een vriend. Nu gaat ze volgende maand oppassen en slaapt ze samen met de kids bij haar nieuwe vriend op de zeilboot. Mijn ex "eist" nu dus dat ze eerst wordt voorgesteld aan de nieuwe vriend van mijn moeder omdat ze wilt weten waar de kids slapen. Normaal of?

Ik vind het zelf te ver gaan overigens, en ze heeft gewoon moeite met het loslaten. Maar ben benieuwd naar ervaringen.
nee, dat kan ze niet meer verlangen mi, jullie zijn uit elkaar, dat heeft ook daarvoor gevolgen. :{
compact en kleverig.
pi_169509272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:28 schreef sanger het volgende:
Nog iets waar ik pas nu over na ga denken omdat het nu pas ter sprake komt.

Mijn moeder heeft sinds kort een vriend. Nu gaat ze volgende maand oppassen en slaapt ze samen met de kids bij haar nieuwe vriend op de zeilboot. Mijn ex "eist" nu dus dat ze eerst wordt voorgesteld aan de nieuwe vriend van mijn moeder omdat ze wilt weten waar de kids slapen. Normaal of?

Ik vind het zelf te ver gaan overigens, en ze heeft gewoon moeite met het loslaten. Maar ben benieuwd naar ervaringen.
en als jullie op vakantie gaan eist ze dan ook de precieze adressen waar je blijft met de huiseigenaren of de mensen die de hotelkamer naast jullie hebben?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 15:50:48 #25
45833 crew  Fogel
pi_169509425
Bij trips naar het buitenland met de kinderen wil mijn ex graag weten met welke vlucht ik ergens heen ga en naar welke eindbestemming. Maar welk hotel maakt dan weer niet uit.
Ik vind dat geen probleem om even in de gedeelde kalender neer te zetten, en verwacht ook dat ze dat zelf doet (zelfs al reist ze voorlopig zelf niet met de kinderen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:08:28 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169509778
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

en als jullie op vakantie gaan eist ze dan ook de precieze adressen waar je blijft met de huiseigenaren of de mensen die de hotelkamer naast jullie hebben?
Adres wel ja. Dat verwacht ik andersom ook eigenlijk wel. Is ook mede omdat de jongste in de zomervakantie jarig is denk ik, maar dat terzijde.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:08:40 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169509782
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, dat kan ze niet meer verlangen mi, jullie zijn uit elkaar, dat heeft ook daarvoor gevolgen. :{
Dat dacht ik ook inderdaad :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:10:43 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169509822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:50 schreef Fogel het volgende:
Ik vind dat geen probleem om even in de gedeelde kalender neer te zetten, en verwacht ook dat ze dat zelf doet (zelfs al reist ze voorlopig zelf niet met de kinderen).
Kijk, ben dus niet de enige met een gedeelde agenda :) Vind het zelf erg handig voor bv. de voetbalwedstrijden, schoolafspraken, doktersbezoekjes etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 16:25:38 #29
45833 crew  Fogel
pi_169510090
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Kijk, ben dus niet de enige met een gedeelde agenda :) Vind het zelf erg handig voor bv. de voetbalwedstrijden, schoolafspraken, doktersbezoekjes etc.
Verrekte handig, heb nu beter overzicht dan voor de scheiding :P

Dingen zoals uitnodigingen voor verjaardagen komen typisch een week vantevoren, bij de "verkeerde ouder" dus, en da's gewoon erg makkelijk om in zo'n kalender neer te gooien. Ook staat erin wanneer de kinderen bij wie zijn, en dat maakt het op het werk (waar ik de "kinderkalender" als overlay heb op mijn werkkalender) erg makkelijk om te zeggen of ik al dan niet naar het buitenland kan voor iets.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 16:30:54 #30
45833 crew  Fogel
pi_169510175
Over werkreizen gesproken... in het begin had ik al een paar reizen staan die voor de breuk al bepaald waren. Daar hebben we de hele kinderplanning omheen geplanned om het eerlijk verdeeld te houden, maar dat was voor de kinderen niet prettig om steeds op andere dagen te moeten verhuizen.
Nu hebben we het zo afgesproken dat indien een van ons ergens heen moet in een "kinderweek" dat het dan gewoon jammer is en dat de kinderen de vaste dagen houden en daarnaast ook bij vader/moeder zijn als de ander weg is (voor zover mogelijk uiteraard, kan de ander niet dan heb je gewoon pech en moet je iemand anders zoeken die op de kinderen kan passen terwijl je weg bent of niet weg gaan).
De nieuwe situatie heeft zich tot dusverre maar een keer voorgedaan en de kinderen lijken daar veel blijer mee te zijn.
Hoe regelen jullie zoiets? En dan niet perse zakenreizen, maar bv een bruiloft ofzo, dingen die plaatsvinden terwijl het "jouw" week is?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169511110
De kinderen zijn hier de hele week en alleen om het weekend bij de vader.
Ik plan alle activiteiten die we met zn 2 willen doen dus in de weekenden dat ze er niet zijn. Ruilen doen we niet, als het zijn weekend is en hij kan niet dan blijven ze gewoon bij ons.

Andersom dus ook, mochten we iets plannen waarbij ze lekker mee kunnen plannen we dat in onze eigen weekenden.

Nu komen ze wel op de leeftijd dat bv afzwemmen of een kinderfeestje in zijn weekend valt, de kinderen geven nu dan aan wat ze willen. Het is dan wel aan hen om dat te overleggen, ik ga daar niet op pushen of tussen zitten.

Oh en als er wel iets is en de kinderen zijn thuis dan heb ik daar een vaste oppas voor. We wonen te ver van elkaar om even een avondje of een nachtje bij de vader te zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:50:57 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169512473
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:30 schreef Fogel het volgende:
Over werkreizen gesproken... in het begin had ik al een paar reizen staan die voor de breuk al bepaald waren. Daar hebben we de hele kinderplanning omheen geplanned om het eerlijk verdeeld te houden, maar dat was voor de kinderen niet prettig om steeds op andere dagen te moeten verhuizen.
Nu hebben we het zo afgesproken dat indien een van ons ergens heen moet in een "kinderweek" dat het dan gewoon jammer is en dat de kinderen de vaste dagen houden en daarnaast ook bij vader/moeder zijn als de ander weg is (voor zover mogelijk uiteraard, kan de ander niet dan heb je gewoon pech en moet je iemand anders zoeken die op de kinderen kan passen terwijl je weg bent of niet weg gaan).
De nieuwe situatie heeft zich tot dusverre maar een keer voorgedaan en de kinderen lijken daar veel blijer mee te zijn.
Hoe regelen jullie zoiets? En dan niet perse zakenreizen, maar bv een bruiloft ofzo, dingen die plaatsvinden terwijl het "jouw" week is?
Over het algemeen worden we overal beiden (nog) uitgenodigd. Dus de kids gaan dan sowieso wel heen. En anders is het pech inderdaad.

Wij waren ook in het begin heel flexibel, ruilen van weekend als het uitkwam etc. Maar wij merkte ook dat de vaste structuur veel beter werkt voor ze.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:52:42 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169512510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Verrekte handig, heb nu beter overzicht dan voor de scheiding :P

Dingen zoals uitnodigingen voor verjaardagen komen typisch een week vantevoren, bij de "verkeerde ouder" dus, en da's gewoon erg makkelijk om in zo'n kalender neer te gooien. Ook staat erin wanneer de kinderen bij wie zijn, en dat maakt het op het werk (waar ik de "kinderkalender" als overlay heb op mijn werkkalender) erg makkelijk om te zeggen of ik al dan niet naar het buitenland kan voor iets.
Dat heb ik inderdaad ook. Veel duidelijker zo, in plaats van een slecht communicerende ex :P

Wij hebben alleen de weekenden er in staan omdat doordeweeks een vast patroon is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:55:08 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169512549
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:22 schreef Ticootje het volgende:
De kinderen zijn hier de hele week en alleen om het weekend bij de vader.
Ik plan alle activiteiten die we met zn 2 willen doen dus in de weekenden dat ze er niet zijn. Ruilen doen we niet, als het zijn weekend is en hij kan niet dan blijven ze gewoon bij ons.

Andersom dus ook, mochten we iets plannen waarbij ze lekker mee kunnen plannen we dat in onze eigen weekenden.

Nu komen ze wel op de leeftijd dat bv afzwemmen of een kinderfeestje in zijn weekend valt, de kinderen geven nu dan aan wat ze willen. Het is dan wel aan hen om dat te overleggen, ik ga daar niet op pushen of tussen zitten.

Oh en als er wel iets is en de kinderen zijn thuis dan heb ik daar een vaste oppas voor. We wonen te ver van elkaar om even een avondje of een nachtje bij de vader te zijn.
Begrijp ik dan goed dat je niet naar het afzwemmen gaat?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169512772
Is moeder en ex ook niet een fok-ster ?

Want we horen hier natuurlijk maar weer 1 kant van het verhaal.
pi_169512962
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:07 schreef machtpen het volgende:
Is moeder en ex ook niet een fok-ster ?

Want we horen hier natuurlijk maar weer 1 kant van het verhaal
Dat gezeur weer :')
compact en kleverig.
pi_169513337
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Begrijp ik dan goed dat je niet naar het afzwemmen gaat?
Nee dat begrijp je net niet goed. Ze hebben hier natuurlijk hun sport en dus ook zwemmen. Vader kwam niet kijken, die haalde de andere dochter de dag ervoor op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:30:21 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169513374
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:07 schreef machtpen het volgende:
Is moeder en ex ook niet een fok-ster ?
Ze heeft een account als het goed is :) Maar ze komt hier nooit dacht ik, alleen in de tijd dat we nog aan het verbouwen waren kwam ze weleens in ons verbouwingstopic.
quote:
Want we horen hier natuurlijk maar weer 1 kant van het verhaal.
Klopt, en daarom is het ook zo een jankverhaal en puur zwartmakerij :Y

Ik zal haar trouwens even wijzen op dit topic, mocht ze behoefte hebben te reageren mag dat uiteraard :)

[ Bericht 5% gewijzigd door sanger op 14-03-2017 19:36:27 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:31:36 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169513405
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee dat begrijp je net niet goed. Ze hebben hier natuurlijk hun sport en dus ook zwemmen. Vader kwam niet kijken, die haalde de andere dochter de dag ervoor op.
Ah zo.

Stomme vraag, maar is dat omdat hij er niet in geïnteresseerd is of omdat jullie niet goed door 1 deur kunnen of omdat hij het niet de moeite waard vind heen en weer te rijden? Of?

Dat zijn van die dingen die ik, gescheiden of niet, toch echt niet zou willen missen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169513504
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Ah zo.

Stomme vraag, maar is dat omdat hij er niet in geïnteresseerd is of omdat jullie niet goed door 1 deur kunnen of omdat hij het niet de moeite waard vind heen en weer te rijden? Of?

Dat zijn van die dingen die ik, gescheiden of niet, toch echt niet zou willen missen.
In dit geval lag de keuze bij mijn ex. Ik begrijp niet altijd zijn keuzes en het is mijn plaats niet hem daarop aan te spreken. Zolang hij vindt dat het een goede keus is mag hij dat ook zelf uitleggen aan de kinderen wat zijn beweegredenen zijn.

Maar ik heb dus geen idee waarom hij er niet was. Onze verstandhouding is koel, geen onenigheid maar ook geen warme band. We hebben kinderen en daar hebben we een verantwoordelijkheid over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:40:50 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169513627
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In dit geval lag de keuze bij mijn ex. Ik begrijp niet altijd zijn keuzes en het is mijn plaats niet hem daarop aan te spreken. Zolang hij vindt dat het een goede keus is mag hij dat ook zelf uitleggen aan de kinderen wat zijn beweegredenen zijn.

Maar ik heb dus geen idee waarom hij er niet was. Onze verstandhouding is koel, geen onenigheid maar ook geen warme band. We hebben kinderen en daar hebben we een verantwoordelijkheid over.
Bij ons is dat weer net wat anders omdat wij wel nog een andere band hebben, in de vorm van vriendschap. Of hadden misschien :')

Ik zou haar er wel op wijzen omdat ik weet hoeveel waarde de kinderen er aan hechten. Niet om een andere reden, al denkt zij van wel. 8)7
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169513784
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Bij ons is dat weer net wat anders omdat wij wel nog een andere band hebben, in de vorm van vriendschap. Of hadden misschien :')

Ik zou haar er wel op wijzen omdat ik weet hoeveel waarde de kinderen er aan hechten. Niet om een andere reden, al denkt zij van wel. 8)7
Ik ben ondertussen al bijna 6 jaar gescheiden. In het begin overlegden we vaker en zochten we samen naar oplossingen. Maar ik heb mijn leven en hij het zijne. Ja de dochter was enorm teleurgesteld, 2x zelfs want en ze moest achterblijven en hij was er echt niet.
Dat vind ik behoorlijk pijnlijk voor een 6 jarige gup ja. Ik kan haar daarin enkel troosten, maar ik kan de situatie niet veranderen.

Ik hoef iemand niet te wijzen op de gevolgen van een gemaakte keus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:46:22 #43
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169513793
Weet je wat nu het hele stomme in het verhaal is..... We zijn gescheiden omdat zij niet meer verder wilde. Ik heb nog heel lang geprobeerd het te redden. En ook na de scheiding zijn we nog een paar keer kort weer samen geweest, zodra ik met iemand anders aan het daten was. En altijd omdat zij me smeekte om het gezin weer compleet te maken. En iedere keer weer na een paar weken was ze er klaar mee.

En nu wilt ze me weer terug, weet het zeker, is jaloers op mijn nieuwe vriendin en gooit om die reden de de kop in de wind.

Logisch he :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:47:10 #44
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169513815
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben ondertussen al bijna 6 jaar gescheiden. In het begin overlegden we vaker en zochten we samen naar oplossingen. Maar ik heb mijn leven en hij het zijne. Ja de dochter was enorm teleurgesteld, 2x zelfs want en ze moest achterblijven en hij was er echt niet.
Dat vind ik behoorlijk pijnlijk voor een 6 jarige gup ja. Ik kan haar daarin enkel troosten, maar ik kan de situatie niet veranderen.

Ik hoef iemand niet te wijzen op de gevolgen van een gemaakte keus.
Ook niet als je daarmee het verdriet van je dochter had kunnen voorkomen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169513860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Ook niet als je daarmee het verdriet van je dochter had kunnen voorkomen?
Nee want ik heb geen invloed op zijn keuzes. Ik kan er een opmerking over maken en de relatie op scherp zetten, zonder dat dat iets veranderd aan de gemaakte keus. Of ik kan het laten.

Ik kies voor het laatste.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:51:09 #46
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169513922
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee want ik heb geen invloed op zijn keuzes. Ik kan er een opmerking over maken en de relatie op scherp zetten, zonder dat dat iets veranderd aan de gemaakte keus. Of ik kan het laten.

Ik kies voor het laatste.
Ik snap je keuze als het er op uitdraait dat de relatie onderling op scherp komt te staan. Maar komt het dat al als je zoiets aangeeft dan?

begrijp me niet verkeerd hoor, ik weet dat het merendeel met ruzie en slechte verstandhouding uit elkaar gaat en dat communicatie na de breuk minimaal is en slecht. Maar als iets in het belang van de kinderen is dat moet dat toch gewoon besproken kunnen worden lijkt mij o|O
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169514075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik snap je keuze als het er op uitdraait dat de relatie onderling op scherp komt te staan. Maar komt het dat al als je zoiets aangeeft dan?

begrijp me niet verkeerd hoor, ik weet dat het merendeel met ruzie en slechte verstandhouding uit elkaar gaat en dat communicatie na de breuk minimaal is en slecht. Maar als iets in het belang van de kinderen is dat moet dat toch gewoon besproken kunnen worden lijkt mij o|O
In het belang van mijn dochter waren opa en oma en overgroot opa en oma en papa en mama en goede vrienden erbij. De tribune zat vol voor haar om er toch een speciaal moment van te maken.

Die invloed heb ik wel, dat kan ik regelen en dus steek ik mn energie daarin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169514177
Oh sanger ik moet je de groeten doen van Joene. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:01:20 #49
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169514206
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In het belang van mijn dochter waren opa en oma en overgroot opa en oma en papa en mama en goede vrienden erbij. De tribune zat vol voor haar om er toch een speciaal moment van te maken.

Die invloed heb ik wel, dat kan ik regelen en dus steek ik mn energie daarin.
Goed geregeld!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:01:58 #50
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169514228
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Oh sanger ik moet je de groeten doen van Joene. :D
Dat is lang geleden! Doe hem de groeten terug!!!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 20:02:18 #51
45833 crew  Fogel
pi_169514239
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In het belang van mijn dochter waren opa en oma en overgroot opa en oma en papa en mama en goede vrienden erbij. De tribune zat vol voor haar om er toch een speciaal moment van te maken.

Die invloed heb ik wel, dat kan ik regelen en dus steek ik mn energie daarin.
^O^

Energie in iets nutteloos steken is ook zo... nutteloos :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169514356
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is lang geleden! Doe hem de groeten terug!!!
he hoi :W ik vertelde net over Zandvoort 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:08:50 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169514391
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:07 schreef Joene het volgende:

[..]

he hoi :W ik vertelde net over Zandvoort 8-)
Ik dacht er al aan toen ze je noemde! Die goede oude tijd he!

Jullie zijn nu een stelletje?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169514425
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik dacht er al aan toen ze je noemde! Die goede oude tijd he!

Jullie zijn nu een stelletje?
Sterker nog we hebben ook nog een zoon, inmiddels basisschool leeftijd.
God de tijd vliegt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169514441
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik dacht er al aan toen ze je noemde! Die goede oude tijd he!

Jullie zijn nu een stelletje?
best!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:20:30 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169514691
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sterker nog we hebben ook nog een zoon, inmiddels basisschool leeftijd.
Nice, leuk hoor!

quote:
God de tijd vliegt.
Second that....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 15 maart 2017 @ 18:36:07 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_169541204
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zou btw je ex wel duidelijk maken dat ze voorgesteld gaat worden aan de kinderen txzt en dat je je graag aan de afspraken wil houden, maar dat je niet tot in den treuren gaat blijven wachten tot zij eraan toe is.

Overigens inderdaad na de ontmoeting nog rustig aan gedaan. Gewoon korte bezoekjes en dagjes weg met zn vieren en uiteindelijk een keer na een dagje museum met zijn drieën naar zijn huis gegaan en daar gaan slapen.

Eigenlijk is dat allemaal echt heel goed gegaan, ook voor de kinderen, die hebben we er altijd veel bij betrokken. De puberteit nu is wat lastiger
:+

Situatie met mijn ex is wel heel anders, die stelde dus elke vrouw meteen voor en zij was dan ook gelijk constant bij hen en hij heeft er wel 10 aan ze voorgesteld. Vond ik zoals gezegd erg lastig, maar je kan daar niets aan doen/veranderen. Hooguit er wat van zeggen. :{
Toevallig ;-) onlangs een gesproken
pi_169563727
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Toevallig ;-) onlangs een gesproken
ik hoorde t, eentje die wat langer is blijven hangen.. :+

Ex heeft sinds kort btw t contact met de kinderen verbroken. Ze spraken hem tegen/vroegen om excuses.
Nu is dat wel rustig en hebben ze er op t moment geen problemen mee, maar ik ben er wel vrij boos om..
compact en kleverig.
pi_169563917
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik hoorde t, eentje die wat langer is blijven hangen.. :+

Ex heeft sinds kort btw t contact met de kinderen verbroken. Ze spraken hem tegen/vroegen om excuses.
Nu is dat wel rustig en hebben ze er op t moment geen problemen mee, maar ik ben er wel vrij boos om..
Als in de echte vader van de kinderen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169563952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als in de echte vader van de kinderen?
ja...
Gelukkig hebben ze hun stiefvader die ze laat zien hoe t ook kan.
compact en kleverig.
  donderdag 16 maart 2017 @ 08:38:23 #61
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_169563955
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:28 schreef sanger het volgende:
Mijn ex "eist" nu dus dat ze eerst wordt voorgesteld aan de nieuwe vriend van mijn moeder omdat ze wilt weten waar de kids slapen. Normaal of?

Ik vind het zelf te ver gaan overigens, en ze heeft gewoon moeite met het loslaten. Maar ben benieuwd naar ervaringen.
Eisen nee, maar voor mij zou een ontmoeting dan wel prettig zijn, ik zou het heel angstig vinden als mijn kinderen op een boot slapen bij/met iemand die ik niet ken. Ik zou mijn eigen kinderen ook niet snel meegeven als mijn moeder een nieuwe partner zou hebben ofzo.
pi_169563980
quote:
17s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:38 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Eisen nee, maar voor mij zou een ontmoeting dan wel prettig zijn, ik zou het heel angstig vinden als mijn kinderen op een boot slapen bij/met iemand die ik niet ken. Ik zou mijn eigen kinderen ook niet snel meegeven als mijn moeder een nieuwe partner zou hebben ofzo.
Ja maar ze gaan ook blijven slapen bij vriendjes die je niet kent. Zo gaat dat als je uit elkaar bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 16 maart 2017 @ 08:43:21 #63
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_169564006
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar ze gaan ook blijven slapen bij vriendjes die je niet kent. Zo gaat dat als je uit elkaar bent.
Maar ze wonen 150meter uit elkaar dus dat valt voor moeders ook wel mee, die heeft dat nog niet zo los te hoeven laten, ik snap wel waar moeder vandaan komt.
pi_169564044
quote:
17s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:43 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Maar ze wonen 150meter uit elkaar dus dat valt voor moeders ook wel mee, die heeft dat nog niet zo los te hoeven laten, ik snap wel waar moeder vandaan komt.
Ja en nee, uit eindelijk hoeft je ex schoonfamilie niet alle nieuwe aanwas te komen voorstellen. Dat deel is voorbij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169564055
quote:
17s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:43 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Maar ze wonen 150meter uit elkaar dus dat valt voor moeders ook wel mee, die heeft dat nog niet zo los te hoeven laten, ik snap wel waar moeder vandaan komt.
ik snap het ook, vond t echt niks dat mn ex steeds n nieuwe vriendin had die dan weer daar sliep, of dat ze op vakantie gingen met hem, maar uiteindelijk moet je je daar gewoon bij neerleggen.
Je bent uit elkaar, je levens gaan apart van elkaar verder. Het went wel.
compact en kleverig.
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:11:20 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_169564242
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik hoorde t, eentje die wat langer is blijven hangen.. :+

Ex heeft sinds kort btw t contact met de kinderen verbroken. Ze spraken hem tegen/vroegen om excuses.
Nu is dat wel rustig en hebben ze er op t moment geen problemen mee, maar ik ben er wel vrij boos om..
Vervelend voor je meiden 👎
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:14:52 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_169564269
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik snap het ook, vond t echt niks dat mn ex steeds n nieuwe vriendin had die dan weer daar sliep, of dat ze op vakantie gingen met hem, maar uiteindelijk moet je je daar gewoon bij neerleggen.
Je bent uit elkaar, je levens gaan apart van elkaar verder. Het went wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169564275
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja...
Gelukkig hebben ze hun stiefvader die ze laat zien hoe t ook kan.
Triest...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169564369
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Vervelend voor je meiden 👎
onbegrijpelijk ook.
Er is niet eens zoveel gebeurd. :N
Anders nog, maar nu helemaal.
compact en kleverig.
pi_169564425
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

onbegrijpelijk ook.
Er is niet eens zoveel gebeurd. :N
Anders nog, maar nu helemaal.
Waar ik een beetje bang voor ben is dat het wel iets is wat je tekent voor je leven. Het is een afwijzing op jou als persoon en dat al op jonge leeftijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169564548
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar ik een beetje bang voor ben is dat het wel iets is wat je tekent voor je leven. Het is een afwijzing op jou als persoon en dat al op jonge leeftijd.
Ik ben dan ook heel blij dat ze hun stiefvader hebben, die al n hele tijd meer vader voor hen is dan mijn ex. Ze lijken ook beiden wel in te zien dat híj degene is die fout is en dat zij niets verkeerd hebben gedaan, we praten er ook wel veel over.

En ze zijn gelukkig niet meer zo heel jong (15 en 16) dat scheelt ook veel.
Maar dan nog maak ik me daar inderdaad ook wel zorgen om. Vooralsnog zijn ze allebei vooral boos, dat is wel goed denk ik.
compact en kleverig.
  donderdag 16 maart 2017 @ 11:10:07 #72
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_169565979
Ondanks dat je gescheiden levens hebt is het voor de kinderen vaak prettig om gewoon goed met elkaar om te gaan. Wanneer ik weer iemand vindt en die kan niet goed opschieten met de kinderen dan houdt het gewoon op. Die persoon zal ook moeten accepteren dat mijn ex nog in mijn leven is aangezien we samen de kinderen opvoeden. Dat doen we niet afzonderlijk van elkaar. We hebben best veel overleg over dingen die gebeuren en doen nog regelmatig uitjes met zijn allen.

We wonen best ver uit elkaar maar ik probeer bij alle belangrijke momenten aanwezig te zijn.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_169567556
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:10 schreef Paxlie het volgende:
Ondanks dat je gescheiden levens hebt is het voor de kinderen vaak prettig om gewoon goed met elkaar om te gaan. Wanneer ik weer iemand vindt en die kan niet goed opschieten met de kinderen dan houdt het gewoon op. Die persoon zal ook moeten accepteren dat mijn ex nog in mijn leven is aangezien we samen de kinderen opvoeden. Dat doen we niet afzonderlijk van elkaar. We hebben best veel overleg over dingen die gebeuren en doen nog regelmatig uitjes met zijn allen.

We wonen best ver uit elkaar maar ik probeer bij alle belangrijke momenten aanwezig te zijn.
Jij was toch samen met een fokster?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:06:28 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169573011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:10 schreef Paxlie het volgende:
Ondanks dat je gescheiden levens hebt is het voor de kinderen vaak prettig om gewoon goed met elkaar om te gaan. Wanneer ik weer iemand vindt en die kan niet goed opschieten met de kinderen dan houdt het gewoon op. Die persoon zal ook moeten accepteren dat mijn ex nog in mijn leven is aangezien we samen de kinderen opvoeden. Dat doen we niet afzonderlijk van elkaar. We hebben best veel overleg over dingen die gebeuren en doen nog regelmatig uitjes met zijn allen.

We wonen best ver uit elkaar maar ik probeer bij alle belangrijke momenten aanwezig te zijn.
Op het ver weg wonen na sta ik er ook zo in :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169573236
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Op het ver weg wonen na sta ik er ook zo in :Y
ja, ik ook :')
Alleen moet je daarvoor met zn tweeen zijn en hij stond daar niet voor open.
Ik had 'vroegah' gewild dat t niet zo was, maar man, wat ben ik blij dat hij geen gezag heeft :X
compact en kleverig.
pi_169573302
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In het belang van mijn dochter waren opa en oma en overgroot opa en oma en papa en mama en goede vrienden erbij. De tribune zat vol voor haar om er toch een speciaal moment van te maken.

Die toch niet?
pi_169573407
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:28 schreef sanger het volgende:
Nog iets waar ik pas nu over na ga denken omdat het nu pas ter sprake komt.

Mijn moeder heeft sinds kort een vriend. Nu gaat ze volgende maand oppassen en slaapt ze samen met de kids bij haar nieuwe vriend op de zeilboot. Mijn ex "eist" nu dus dat ze eerst wordt voorgesteld aan de nieuwe vriend van mijn moeder omdat ze wilt weten waar de kids slapen. Normaal of?

Ik vind het zelf te ver gaan overigens, en ze heeft gewoon moeite met het loslaten. Maar ben benieuwd naar ervaringen.
Ik snap het wel hoor,van die vriend van je moeder. Ik wil ook weten bij wie mijn kinderen uithangen,zeker als ze er langer blijven inclusief logeren.

Wat betreft voorstellen. Geef haar gewoon aan dat je je graag aan de afspraak wilt houden en haar wilt voorstellen als het wat serieuzer wordt. Maar dat als zij dit afhoudt je op een gegeven moment toch haar aan de kinderen zult voorstellen. Ligt de bal bij haar.
Whatever...
pi_169574067
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:20 schreef meeleez het volgende:

[..]

Die toch niet?
Mijn man wordt door de kinderen met papa aangesproken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169574135
Weet iemand tot welke leeftijd je alimentatie voor een kind aan kan vragen met terugwerkende kracht? Voor een maatje van me.

[ Bericht 10% gewijzigd door JohnShooter op 16-03-2017 19:47:51 ]
pi_169575428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:09 schreef JohnShooter het volgende:
Weet iemand tot welke leeftijd je alimentatie voor een kind aan kan vragen met terugwerkende kracht? Voor een maatje van me.
Is er een rechterlijke uitspraak?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169575635
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is er een rechterlijke uitspraak?
Nee, de vader heeft wel geprobeerd om een omgangsregeling te krijgen, maar dat heeft hij na een slepende procedure uit zichzelf opgegeven, hij heeft nooit een cent betaalt voor zijn kind, die word inmiddels bijna 17, zit nu in 5 gym. En straks wil ze studeren, journalistiek, en natuurlijk juich ik dat allemaal toe maar het steekt gewoon dat hij geen stuiver betaalt maar zichzelf wel veren in zijn reet steekt over zijn dochter. En dat terwijl hij er al 13 jaar niet naar omgekeken heeft.
pi_169575752
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn man wordt door de kinderen met papa aangesproken.
Ah zo.
En hoe noemen ze de papa dan?
pi_169575831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:17 schreef meeleez het volgende:

[..]

Ah zo.
En hoe noemen ze de papa dan?
Papa [voornaam] of als ze daar zijn gewoon ook papa.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169575859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:11 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Nee, de vader heeft wel geprobeerd om een omgangsregeling te krijgen, maar dat heeft hij na een slepende procedure uit zichzelf opgegeven, hij heeft nooit een cent betaalt voor zijn kind, die word inmiddels bijna 17, zit nu in 5 gym. En straks wil ze studeren, journalistiek, en natuurlijk juich ik dat allemaal toe maar het steekt gewoon dat hij geen stuiver betaalt maar zichzelf wel veren in zijn reet steekt over zijn dochter. En dat terwijl hij er al 13 jaar niet naar omgekeken heeft.
Heeft hij het kind wel erkend?

Zolang er geen sprake is van een financiele verplichting heb je niks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169575868
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Papa [voornaam] of als ze daar zijn gewoon ook papa.
Okay. Dank je wel.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:24:50 #86
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169585528
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik snap het wel hoor,van die vriend van je moeder. Ik wil ook weten bij wie mijn kinderen uithangen,zeker als ze er langer blijven inclusief logeren.
Ze krijgt ook zeker het adres wel van me, al viond ik dat overdreven. Maar die kennismaking vind ik wat erg overdreven. Moet ik dan ook haar goedkeuring hebben voor een babysit/oppas straks?

quote:
Wat betreft voorstellen. Geef haar gewoon aan dat je je graag aan de afspraak wilt houden en haar wilt voorstellen als het wat serieuzer wordt. Maar dat als zij dit afhoudt je op een gegeven moment toch haar aan de kinderen zult voorstellen. Ligt de bal bij haar.
Dat heb ik nu inmiddels ook gedaan. Ze geeft aan da zer nog niet aan toe is en dat ze aangeeft wanneer dat wel zo is. En dat ze hoopt dat het nog wel even duurt voordat ik het voorstellen aan de kinderen doe.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:25:38 #87
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169585532
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:11 schreef JohnShooter het volgende:
En straks wil ze studeren, journalistiek, en natuurlijk juich ik dat allemaal toe maar het steekt gewoon dat hij geen stuiver betaalt maar zichzelf wel veren in zijn reet steekt over zijn dochter. En dat terwijl hij er al 13 jaar niet naar omgekeken heeft.
Omgang en alimentatie zijn twee totaal verschillende dingen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:26:55 #88
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169585542
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Papa [voornaam] of als ze daar zijn gewoon ook papa.
Dat is overigens iets dat ik niet zou willen. Ze hoeven mijn nieuwe vriendin echt geen mama te gaan noemen straks. Die titel is echt voorbehouden aan de echte ouders. Ook dit hebben we vast laten leggen in het ouderschapsplan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169585714
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is overigens iets dat ik niet zou willen. Ze hoeven mijn nieuwe vriendin echt geen mama te gaan noemen straks. Die titel is echt voorbehouden aan de echte ouders. Ook dit hebben we vast laten leggen in het ouderschapsplan.
Wat zijn echte ouders? Die biologisch verbonden zijn of degene die er zijn als ze verdriet hebben, een uitvoering, die elke week bij de zwemles staan of de avond4 daagse meelopen of die de gesprekken op school voeren in ingewikkelde overleggen, die woest worden als het gaat om het welzijn van een kind, die staat te juichen bij het afzwemmen of die zich het leplazurus rent achter een fietsje om een kind te leren fietsen ... ?

Ik snap de gevoeligheid hierin, maar mijn meiden waren echt piepjong toen Joene in hun leven kwam. Ze wonen bij ons en hij is in alles hun vaderfiguur. Als mijn dames thuis komen van een weekend bij hun vader kruipen ze eerst tegen hem aan (niet tegen mij) en wordt er gezegd dat ze ons misten en dat ze het fijn vinden om weer thuis te zijn.

Ik zou het ook stuitend vinden als ze de nieuwe vrouw van mijn ex opeens mama zouden noemen, maar dat gaat dan om de rol die ze speelt in hun leven. Daarin is ze geen mama, die rol heeft ze simpelweg niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:38:14 #90
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169586296
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:49 schreef Ticootje het volgende:
Wat zijn echte ouders? Die biologisch verbonden zijn of degene die er zijn als ze verdriet hebben, een uitvoering, die elke week bij de zwemles staan of de avond4 daagse meelopen of die de gesprekken op school voeren in ingewikkelde overleggen, die woest worden als het gaat om het welzijn van een kind, die staat te juichen bij het afzwemmen of die zich het leplazurus rent achter een fietsje om een kind te leren fietsen ... ?
Goede vraag. Al vind ik ook dat de uitvoering van de rol als vader/moeder niet per se samen hoeft te hangen met de titel.
quote:
Ik snap de gevoeligheid hierin, maar mijn meiden waren echt piepjong toen Joene in hun leven kwam. Ze wonen bij ons en hij is in alles hun vaderfiguur. Als mijn dames thuis komen van een weekend bij hun vader kruipen ze eerst tegen hem aan (niet tegen mij) en wordt er gezegd dat ze ons misten en dat ze het fijn vinden om weer thuis te zijn.

Ik zou het ook stuitend vinden als ze de nieuwe vrouw van mijn ex opeens mama zouden noemen, maar dat gaat dan om de rol die ze speelt in hun leven. Daarin is ze geen mama, die rol heeft ze simpelweg niet.
Iedere situatie is anders. Dat maakt ook dat in iedere situatie de opvatting anders is. In jullie situatie snap ik dat er papa gezegd wordt tegen Joene. In mijn geval hebben we heel bewust afgesproken dat dit niet mag (tenzij toestemming van de echte vader of moeder overigens) omdat zowel ik als hun moeder zeer betrokken is in de opvoeding. En in ons geval is de titel dus eigenlijk gereserveerd voor de biologische ouders omdat dat ook de pape en mama zijn die de echte opvoeding doen.

Hoe ze mijn vriendin dan moeten gaan noemen? Daar ben ik nog niet uit. Mij mogen ze ook niet bij de voornaam noemen dus het zou raar zijn als ze dat bij haar wel zouden mogen. Blijft hoe dan ook een lastig vraagstuk :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:39:43 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_169586313
Over perikelen gesproken trouwens... Mijn ex heeft nog een sleutel van het huis. En mijn vriendin had wat kleding laten liggen laatst en dat had ik gewassen en op wasrek gehangen. Mijn ex was gisteren onverwachts in mijn huis om iets te zoeken op zolder... En ineens was een klein deel van de was van het wasrek af en in een hoekje gegooid :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_169586339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:39 schreef sanger het volgende:
Over perikelen gesproken trouwens... Mijn ex heeft nog een sleutel van het huis. En mijn vriendin had wat kleding laten liggen laatst en dat had ik gewassen en op wasrek gehangen. Mijn ex was gisteren onverwachts in mijn huis om iets te zoeken op zolder... En ineens was een klein deel van de was van het wasrek af en in een hoekje gegooid :')
Ik denk dat je wat afstand van je ex moet gaan nemen. Je kan best een goeie omgang met elkaar hebben, maar je moet wel los leren laten. Op die manier krijg je ook wat meer ruimte voor 'nieuwe invloeden' in jullie levens. Je ex klampt zich duidelijk nog vast aan je, en jij laat het toe en faciliteert het zelfs met deze omgang. Zolang je dat in stand houdt zal haar houding naar je nieuwe vriendin niet ineens veranderen. Dit gaat hoe dan ook een keer klappen.
pi_169586343
Ik vind niet mógen ook wel zwaar gezegd. Je kan uitleggen dat zij niet mama is, en dat ze al n mama hebben, maar als ze blijven volhouden, kun je ze er moeilijk voor straffen.

Maar jouw kinderen zijn al groter, dan is dat minder n issue lijkt me. Bij kinderen van 1 a 2 jaar lijkt me dat n stuk lastiger.
compact en kleverig.
pi_169586363
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:39 schreef sanger het volgende:
Over perikelen gesproken trouwens... Mijn ex heeft nog een sleutel van het huis. En mijn vriendin had wat kleding laten liggen laatst en dat had ik gewassen en op wasrek gehangen. Mijn ex was gisteren onverwachts in mijn huis om iets te zoeken op zolder... En ineens was een klein deel van de was van het wasrek af en in een hoekje gegooid :')
Dat kan wmb echt niet... :N
compact en kleverig.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:51:08 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_169586486
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:39 schreef sanger het volgende:
Over perikelen gesproken trouwens... Mijn ex heeft nog een sleutel van het huis. En mijn vriendin had wat kleding laten liggen laatst en dat had ik gewassen en op wasrek gehangen. Mijn ex was gisteren onverwachts in mijn huis om iets te zoeken op zolder... En ineens was een klein deel van de was van het wasrek af en in een hoekje gegooid :')
Dat is ontzettend kinderachtig en ik zou dit niet pikken. Je doet het al erg netjes vind ik door zo rekening te houden met je ex.

Het enige wat jullie/zij voor ogen dienen te houden, is het welzijn van de kinderen. Wat niet goed voor de kinderen zou zijn, is om je nieuwe vriendin plompverloren voor te stellen. Dat doe je al niet. Dát is het belangrijkste. Niet of zij "eraan toe is" want daar heeft ze droog gezegd geen ene reet mee te maken. Het is een extra gebaar naar haar toe dat je dit wilt doen, in het kader van een goede verstandhouding (wat ook goed is voor de kinderen natuurlijk).

Ik snap dat zij graag (!) wil weten met wie haar kinderen geconfronteerd worden, maar ze heeft daar geen recht op of zo. Het is al mooi zat dat jij erin mee wilt gaan. Dat doet zij nu dus niet. Ze zet haar hakken in het zand en gooit dingen op de grond in jouw huis uit pure rancune. Die hele houding is ook pertinent niet goed voor de kinderen. "Eigenlijk mogen we Truusje niet aardig vinden van mama" is de boodschap. Laat haar daar eens over nadenken in plaats van "of ze eraan toe is".

Dit komt trouwens van iemand die uit een vechtscheiding inclusief politiebezoeken en huisverbod komt. Ik heb desondanks steeds mijn emoties in weten te slikken om hem maar een band met de kinderen te gunnen met een geregelde omgang. Mijn ex is inmiddels een aantal vriendinnen verder die hij zonder communicatie of wat in hun leven heeft geïntroduceerd, met alle gevolgen van dien.

Kinderen hechten zich namelijk nogal snel aan aardige mensen, en tot nu toe waren zijn vriendinnen gelukkig altijd aardig voor ze, en als zo iemand dan ineens weer verdwijnt, dan kunnen kinderen daar echt verdriet van hebben. Vandaar ook dat het zo verstandig is van je hoe je het aanpakt: eerst zeker weten dat het een blijvertje is, in gesprek proberen te blijven met alle partijen en steeds voor ogen houden dat de kinderen op één staan.
pi_169586625
De volwassen zoon van mijn huidige vriend worstelt echt enorm met de loyaliteitsissues. Hij kreeg ook al heel jong een stiefvader in z'n leven en dat werd ook de man die hij iedere dag zag. Mijn vriend, zijn biologische vader dus, alleen soms in weekenden. Dit overigens omdat de moeder niet wilde dat ze elkaar vaker zouden zien omdat dit verwarrend zou zijn... Omwille van de lieve vrede heeft mijn vriend zich daar destijds bij neergelegd. Maar inderdaad: zoon en mijn vriend hebben daar echt ieder voor zich problemen aan overgehouden. Voor zijn zoon ligt er veel spanning in het contact omdat hij die spanningen als klein kind ook al voelde en hij weet zich niet goed te verhouden naar zijn biologische vader toe en tegelijk zijn stiefvader meer als zijn echte vader te zien. Hij voelt en weet ook van het verdriet dat mijn vriend daarvan had en heeft (ook al heeft mijn vriend die gevoelens nooit uitgesproken). En ergens verwijt hij volgens mij mijn vriend toch ook dat hij niet meer voor hem 'gevochten' heeft. Dat merk ik soms in de stellige en bozige uitspraken die hij doet naar mijn vriend toe.

Ik vind het heel sneu en rot om hun worsteling te zien. Vanavond hebben ze afgesproken om eens goed te gaan praten over dit alles en ik hoop erg dat ze zo dichter tot elkaar komen.

Wat ik hier mee wil zeggen, weet ik niet precies. Eigenlijk wat ik al eerder zei, op basis van een eerdere ervaring als 'stiefmoeder': onderschat die loyaliteitsproblemen niet en praat, praat met je kinderen hierover. Beslis niet van alles over hun hoofden heen, maar betrek ze, leg dingen uit, ga ook die lastige dilemma's in gesprekken met de kinderen niet uit weg, vraag wat zij hiervan vinden en wat ze voelen, ook al zijn ze nog klein. Laat niets maar een beetje liggen en onbesproken, vul het niet in. En: kinderen hebben veel meer door dan je denkt. De zoon van mijn vriend was een jaar oud tijdens de scheiding. De ouders hebben nooit in bijzijn van hem echt ruzies uitgevochten maar het is heel duidelijk dat hij alle spanningen heeft opgepikt en daar last van heeft gehad.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:15:44 #97
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_169587613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is overigens iets dat ik niet zou willen. Ze hoeven mijn nieuwe vriendin echt geen mama te gaan noemen straks. Die titel is echt voorbehouden aan de echte ouders. Ook dit hebben we vast laten leggen in het ouderschapsplan.
Maar wat als ze dat wel willen gaan doen?
Voor vriendinnen, op school, gewoon gewenning, automatisme
ik noem mijn stiefvader ook papa, en voor mijn kinderen is hij opa.
Dat is gewoon vanzelf gegaan, hij is er nu 15 jaar en heeft imho zelfs recht op die titel.
Wat mij betreft is hij mijn echte ouder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:39 schreef sanger het volgende:
Over perikelen gesproken trouwens... Mijn ex heeft nog een sleutel van het huis. En mijn vriendin had wat kleding laten liggen laatst en dat had ik gewassen en op wasrek gehangen. Mijn ex was gisteren onverwachts in mijn huis om iets te zoeken op zolder... En ineens was een klein deel van de was van het wasrek af en in een hoekje gegooid :')
Dat vind ik echt not done!! dan zou ze wat mij betreft de sleutel in mogen leveren.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:36:26 #98
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_169587938
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:38 schreef sanger het volgende:

Hoe ze mijn vriendin dan moeten gaan noemen? Daar ben ik nog niet uit. Mij mogen ze ook niet bij de voornaam noemen dus het zou raar zijn als ze dat bij haar wel zouden mogen. Blijft hoe dan ook een lastig vraagstuk :)
Ze mogen jou niet bij je voornaam noemen? WTF :D
En verder mogen mijn kinderen me noemen hoe ze willen. Soms is dat mijn voornaam als ze boos zijn. Meestal gewoon papa. Ik laat dat helemaal aan hun over. Zie niet in waarom ik daar regels voor zou bedenken, ze hebben al genoeg regels waar ze zich aan moeten houden :+
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_169588166
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:36 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Ze mogen jou niet bij je voornaam noemen? WTF :D
En verder mogen mijn kinderen me noemen hoe ze willen. Soms is dat mijn voornaam als ze boos zijn. Meestal gewoon papa. Ik laat dat helemaal aan hun over. Zie niet in waarom ik daar regels voor zou bedenken, ze hebben al genoeg regels waar ze zich aan moeten houden :+
Vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen noemen mij bij mijn voornaam, mijn kinderen noemen me gewoon mama.

Ik vind het wat afstandelijk als kinderen hun ouders bij de voornaam noemen, ik noem mijn ouders ook gewoon papa en mama.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:53:15 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169588213
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:15 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Maar wat als ze dat wel willen gaan doen?
Voor vriendinnen, op school, gewoon gewenning, automatisme
ik noem mijn stiefvader ook papa, en voor mijn kinderen is hij opa.
Dat is gewoon vanzelf gegaan, hij is er nu 15 jaar en heeft imho zelfs recht op die titel.
Wat mij betreft is hij mijn echte ouder.


[..]

Dat vind ik echt not done!! dan zou ze wat mij betreft de sleutel in mogen leveren.
Dit soort dingen vind ik dan wel fijn om te lezen. Het voelt voor de meiden zo, dus waarom zou ik dan eisen dat Joene bij zn voornaam wordt genoemd door de meiden en papa door onze zoon. Daarmee maak je een duidelijk verschil tussen de kinderen, misschien voelen ze zich daarmee zelfs wel buitengesloten van het gezin.

De vraag aan tafel is tegenwoordig al waarom de zoon een andere achternaam heeft. Wel hebben de meiden mijn achternaam en dat vinden ze dan heel fijn dat ik ook hun naam heb, geeft ze een gevoel dat we echt bij elkaar horen.

What's in a name....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')