abonnement Unibet Coolblue
pi_169504119
Zelf ben ik tegen, dit omdat een land zelf zijn keuzes zou moeten maken wat betreft (vooral in deze tijd) immigratie en opvang daarbij.

Als ik hierover met mensen in discussie ga dan zijn de argumenten grotendeels genomen vanuit een economisch oogpunt. Open grenzen bevorderd de markt e.d. maar als ik dan vraag of politiek alleen uit economie bestaat is het antwoord nee, en blijft het stil.

Maar goed ik mijn beperkt hoofdje weet ik ook niet alles dus zijn er vast mensen hier die alles beter hebben ingelezen en of gevolgd hebben en ben dus ook oprecht benieuwd wat nou echt goede beweegredenen zijn, om juist voor of tegen Europa te stemmen.

En misschien dat mijn mening over de EU voor morgen nog veranderd zou kunnen zijn.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_169504126
EU bedoel je
pi_169504191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:00 schreef LelijKnap het volgende:
EU bedoel je
dit idd, mensen die nu nogsteeds het verschil niet weten :')
  Redactie Games dinsdag 14 maart 2017 @ 11:04:45 #4
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_169504196
Een interne markt die van levensbelang is voor een handelsland als Nederland, plus regelgeving tegen multinationals doordat we een vuist kunnen maken die we als enkel land nooit hadden kunnen maken? Plus wetende dat als je uit de EU stapt en je de grenzen sluit, los van de economische schade die dat oplevert je opeens geen magische barrière hebt die alle vreemdelingen buitenhoudt?

Ik weet 't wel.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:04:59 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_169504200
Ik ben voor verdere Europese integratie.

Graag zo snel mogelijk een Europese Federatie.
pi_169504214
Voor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169504226
Altijd al tegen Europa en alle andere continenten geweest. Stem PVV!
pi_169504255
Dat zeggen de Eurofielen expres: Europa ipv de EU. Want hoe kun je nu tegen Europa, een werelddeel zijn 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_169504295
Tegen de EU, maar wel een voorstander van het lidmaatschap van de Europese Economische Ruimte.
It always seems impossible, until it's done!
pi_169504343
Waarom zou je voor de EU zijn?
Het enige waar ze goed voor zouden zijn is een gezamelijk leger en grenzen sluiten met eventueel handelsverdragen die gunstig zijn VOOR de EU. Op de eerste 2 punten falen ze keihard.
Daarnaast heeft de EU geen ruggengraat, het is gewoon een stel goed betaalde nietsnutten die van elk geluid dat niet pro EU is wegkijken.
Het rentebeleid van de EU is gewoon belachelijk. Maar ja wat verwacht je dan ook met economiën die gewoonweg bagger zijn.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:13:58 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_169504378
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:12 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Waarom zou je voor de EU zijn?
Het enige waar ze goed voor zouden zijn is een gezamelijk leger en grenzen sluiten met eventueel handelsverdragen die gunstig zijn VOOR de EU. Op de eerste 2 punten falen ze keihard.
Daarnaast heeft de EU geen ruggengraat, het is gewoon een stel goed betaalde nietsnutten die van elk geluid dat niet pro EU is wegkijken.

Je weet dat dit juist allemaal wordt veroorzaakt doordat nationale regeringen niet genoeg bevoegdheden aan Brussel willen overdragen?
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 11:14:12 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169504383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:04 schreef Puddington het volgende:
Een interne markt die van levensbelang is voor een handelsland als Nederland, plus regelgeving tegen multinationals doordat we een vuist kunnen maken die we als enkel land nooit hadden kunnen maken? Plus wetende dat als je uit de EU stapt en je de grenzen sluit, los van de economische schade die dat oplevert je opeens geen magische barrière hebt die alle vreemdelingen buitenhoudt?

Ik weet 't wel.
Dit dus
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169504423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:00 schreef LelijKnap het volgende:
EU bedoel je
ja EU ja, excuus.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_169504508
Ik ben voor een sterk stabiel Europees supranationaal samenwerkingsverband met een interne markt.

Maar het moet stabiel zijn door helder afgegrensde bevoegdheden tov de nationale overheden, zonder de dynamiek van alsmaar verdere integratie. En het moet sterk zijn door zowel die heldere bevoegdheden als door brede steun onder de Europeanen, bereikt door werkelijke democratische verkiezingen en dus democratische legitimatie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169504559
Australië is sowieso veel beter. Weg met Europa!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Forum Admin dinsdag 14 maart 2017 @ 11:23:19 #16
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_169504569
Een sterke EU lijkt me zeker in deze tijd met alle oprukkende (groot)machten noodzakelijk. Wel mag de EU van mij hervormd worden. Minder mensen, transparanter, daadkrachtiger.
pi_169504573
"voor of tegen europa" denken te kunnen zijn is gewoon een erg domme kortzichtige houding hebben tegenover de economische globale realiteit...

Dat is een beetje alsof je nu campagne gaat voeren voor een 'onafhankelijk Friesland' (of eventueel een onafhankelijk Groningen, wat misschien zelfs een sterkere populistische ondersteuning zou oproepen nu)...

Feit is echter dat zowel qua personenverkeer, alswel economische speelruimte je niet de grenzen rond nederland _kunt_ afsluiten en het land gewoon enkel kan bestaan als het goed ingebet is qua vrij personenverkeer en economische vrijhandel met de omliggende landen in europa.

Probleem is wel dat de politieke bestuurscultuur die ooit in de 19e eeuw ontstaan is om de Natiestaat Nedrland te regeren veel sterker gegroeid is en de inspraak van burgers mogelijk maakt alswel een sturing vanuit regio's en stedelijke aggomeraties...

Europa is politiek gezien wat dat betreft sterk onderontwikkeld en alhoewel al sinds 1957 en economische samenwerking, gezamelijke consumentenregulatie en politieke samenwerking ontwikkeld zijn, is een werkelijke politieke eenwording altijd getraineerd en tegengehouden...
waardoor we nu een sterk economische eengeworden gebied hebben dat geen eenduidege politieke eenheid vormt en waar politieke bestuurders uiteindelijk hun mandaat enkel behalen in de afzonderlijke lidstaten....

dat zorgt er ook voor dat deze politici politiek hooguit europa uitnutten als ofwel 'kop van Jut' (om de schuld aan te geven als ze negatieve berichten hebben, bv staatsschuldproblemen of zwakke economische ontwikkeling)...
Of juist enkel lokale belangen behartgen en geen lange termijns werkelijke onderlinge samenwerking propageren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169504579
VOOR!
pi_169504738
VOOR!
pi_169504838
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:04 schreef remlof het volgende:
Ik ben voor verdere Europese integratie.

Graag zo snel mogelijk een Europese Federatie.
Dat. Het is juist heel verstandig om zaken als minimum loon maar ook het thema dat TS noemt, vluchtelingen en integratie breed op te pakken. Alleen op die manier kan je een probleem dat gewoon voor de hele wereld een probleem is aanpakken. Je eigen land dichtspijkeren gaat op langer termijn niet werken.
pi_169505020
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:39 schreef Tja..1986 het volgende:

.. het thema dat TS noemt, vluchtelingen en integratie breed op te pakken.
Integratie lijkt me een thema dat je wel veel beter op lokaal niveau kunt aanpakken, zelfs landelijk lijkt me al teveel boven de werkelijkheid...

bv allochtonen integreer je bv vooral binnen de gemeente waarin ze leven en waarin ook verenigingen, sportclubs, cultureel leven en religieuze instellingen actief zijn.

Maar bv het controleren van een nstroom van vluchtelingen kun je veel beter als europa gezamelijk opppakken en bv ervoor zorgen dat bepaalde vluchtelingenstromen initieel aan de buitengenzen opgehouden worden, en bv ook asielaanvragen daar al afgehandeld worden..

Het zou verdomd slim zijn als noord-europese landen als duitsland, nederland en zweden daarvor juist bv de grieken en Italianen, of zelfs mogelijk al in noord-arika ondersteuning bieden, en ook daar al sterk gecontroleerd wordt en illegale inreismogelijkheden gestopt...

het is nogal dom te denken dat je aan de nederlandse grens bij Venlo, Baarle-Nassau of bij Ottersu effectief kan afsluiten (en zelfs als de controle's er enorm toenemen levert dat vooal overlast voor nederlandse, belgische en duitse consumenten die bv over de grens hun inkopen doen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169505267
Iemand zoals RM-rf die de woorden dom en kortzichtig graag in de mond neemt als hij wil uitleggen waarom hij een andere mening heeft, doen het bij veel mensen ook niet goed.


Beetje het Peter R de Vriesje uithangen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169505290
Ik zie niet in hoe ik tegen een continent kan zijn... Indien je EU bedoelde dan ben ik falikant tegen.
hik
pi_169505431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:08 schreef schommelstoel het volgende:
Iemand zoals RM-rf die de woorden dom en kortzichtig graag in de mond neemt als hij wil uitleggen waarom hij een andere mening heeft, doen het bij veel mensen ook niet goed.
ik noem de zin "voor of tegen europa" zijn dom, omdat het ook een erg verkeerde en verwarrende woordskeuze is, waar ook veel mensen hier op wijzen.

we leven nu eenmaal in europa... als je daarop tegen bent moet je ergens anders gaan wonen.

Wat dat betreft hoef nu niet zo hyper-sensitief te zijn als iemand het wordje 'dom' gebruik voor een zinskeuze die ook exact dat is.
Of heb je er een probleem ermee dat bepaalde dingen ook gewoon benoemd worden ?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169505569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:09 schreef Bubble-Urp het volgende:
Ik zie niet in hoe ik tegen een continent kan zijn... Indien je EU bedoelde dan ben ik falikant tegen.
Dat verschil tussen Europa en EU mis je vaak in discussies.

Net als bij immigratie, als je tegen illegale immigratie bent wil het niet zeggen dat je ook tegen legale immigratie bent.
pi_169505574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik noem de zin "voor of tegen europa" zijn dom, omdat het ook een erg verkeerde en verwarrende woordskeuze is, waar ook veel mensen hier op wijzen.

we leven nu eenmaal in europa... als je daarop tegen bent moet je ergens anders gaan wonen.

Wat dat betreft hoef nu niet zo hyper-sensitief te zijn als iemand het wordje 'dom' gebruik voor een zinskeuze die ook exact dat is.
Of heb je er een probleem ermee dat bepaalde dingen ook gewoon benoemd worden ?
Hyper-sensitief..
Ja maar natuurlijk RM-rf, als je het zelf maar geloofd is het geen probleem.

Ik weet niet hoe jij de comments van anderen leest, maar het lijkt er op dat je die leest alsof het van kinderen/boze pubers komt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169505682
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Hyper-sensitief..
Ja maar natuurlijk RM-rf, als je het zelf maar geloofd is het geen probleem.

Ik weet niet hoe jij de comments van anderen leest, maar het lijkt er op dat je die leest alsof het van kinderen/boze pubers komt.
wat is je probleem, wil je erover praten?


Feit echter blijft dat het gewoon erg dom is bv de EU en Europa door elkaar te gaan halen als je wat wil roepen, en ook een discussie bv over wat er allemaal mis is aan de huidige EU erg lastig wordt als iemand begint over het 'tegen europa zijn'...
(ik denk zelf dat de meeste euro-skeptici en ook EU-critici helemaal niks tegen europa hebben)


Dat is bv net zo dom is als te gaan roepen dat 'alle turken stom zijn' als je eigenlijk vooral een probleem hebt met een megalomane besnorde dictator-wannabe die momenteel Turkije regeert en internationaal bezig is op een zijspoor te laten geraken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Eindredactie Games dinsdag 14 maart 2017 @ 12:39:29 #28
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169505796
'Pro-EU' klinkt altijd een beetje voetbalsupporterachtig, alsof men met EU-vlaggetjes zwaaiend door de straten paradeert.
Ik tolereer het, met een boel argwaan en kritiek, omdat het m.i. beter is dan het alternatief.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 14 maart 2017 @ 12:41:20 #29
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169505825
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat vind jij van de snelheid waarmee de EU is uitgebreid tussen 1990 en 2005? Allemaal verstandige keuzes geweest of (deels) gulzige expansiedrift?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_169505913
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:41 schreef 2dope het volgende:

[..]

Wat vind jij van de snelheid waarmee de EU is uitgebreid tussen 1990 en 2005? Allemaal verstandige keuzes geweest of (deels) gulzige expansiedrift?
het had vooral een doel om belangen van bepaalde natiestaten zeker te stelen, bv de gehaaste uitbreiding naar oost-europa werd sterk vooraan geduwd door duitse diplomaten en heeft economische belagen van duitsland gediend...
De politieke besluitvorming in de EU is daardoor ook veel zwakker geworden

Politiek is het een grote misser geweest, net zoals het hele verdrag van Nice dat was...

Imho was het veel belangrijker geweest als de politieke samenwerking sterk verdiept was en men goed gewerkt had aan het scheppen van onafhankelijk opererende structurele rechtsprekende en controlerende machten, waaraan het nu eigenlijk schrikbarend ontbreekt (het Europees Gerechtshof is langzaam bezig een bepale ruimte te scheppen, maar heeft bv zeker op financieel gebied te weinig recht op inspraak, bv dat het ESM uiteindelijk door de Duitse Hooggerecht in Karlsruhe gecontroleerd werd bij gebrek aan europese juridische controle is een slecht teken)...

Het grote probleem is echter dat veel lidstaten zelf helemaal geen behoefte hebben aan meet controle vanuit europese instanties, omdat die nu al te graag 'brussel' misbruiken om nationaal beleid a een omweg dor te voeren en het afleggen van politieke verantwoordelijkheid ervoor te ontlopen...


Ik vertrouw nationaal verkozen politici voor geen meter (of dat nu de Merkels, Hollande's of binnenkort Macron, Rutte en alle regeringen van lidstaten voor geen meter om de EU succesvol te hervormen... maar evenmin bestaan er nu werkelijk vrij verkozen europese politici, die zich kunnen beroepen op een duidelijk mandaat)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:03:16 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169506192


:O



:')



O+ :9~
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:05:13 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169506226
Tegen de EU, voor een Verenigde Europa.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169506245
Tegen de EU natuurlijk. Wie zit er nou te wachten op meer dan één schoonfamilie.
pi_169506291
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:39 schreef 2dope het volgende:
'Pro-EU' klinkt altijd een beetje voetbalsupporterachtig, alsof men met EU-vlaggetjes zwaaiend door de straten paradeert.
Ik tolereer het, met een boel argwaan en kritiek, omdat het m.i. beter is dan het alternatief.
Dat.
Conscience do cost.
pi_169506346
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:04 schreef Puddington het volgende:
Een interne markt die van levensbelang is voor een handelsland als Nederland, plus regelgeving tegen multinationals doordat we een vuist kunnen maken die we als enkel land nooit hadden kunnen maken? Plus wetende dat als je uit de EU stapt en je de grenzen sluit, los van de economische schade die dat oplevert je opeens geen magische barrière hebt die alle vreemdelingen buitenhoudt?

Ik weet 't wel.
Interne markt die ervoor zorgt dat Roemeense vervuilers ons kunnen wegconcurreren bedoel je?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:12:35 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169506378
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:23 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Een sterke EU lijkt me zeker in deze tijd met alle oprukkende (groot)machten noodzakelijk. Wel mag de EU van mij hervormd worden. Minder mensen, transparanter, daadkrachtiger.
Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat bepaalde landen beter gaan samenwerken buiten de EU om. Verwacht dat de EU op termijn dus in de huidige vorm gaat verdwijnen. Brexit is daar ben ik bang een begin van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169506465
Tegen Europa, voor de EU.
  Redactie Games dinsdag 14 maart 2017 @ 13:38:11 #38
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_169506862
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:11 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Interne markt die ervoor zorgt dat Roemeense vervuilers ons kunnen wegconcurreren bedoel je?
Je bedoelt Roemenië dat niet eens in de buurt komt van het opleidingsniveau van Nederland? Ja, ik ben echt bang dat de dienstensector naar Roemenië gaat vertrekken. En de laagopgeleide banen gaan niet naar Roemenië, die gaan naar China en India.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_169506877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:38 schreef Puddington het volgende:

[..]

Je bedoelt Roemenië dat niet eens in de buurt komt van het opleidingsniveau van Nederland? Ja, ik ben echt bang dat de dienstensector naar Roemenië gaat vertrekken. En de laagopgeleide banen gaan niet naar Roemenië, die gaan naar China en India.
Ik bedoel het Roemenië met een walgelijk vervuilende industrie en intensieve veehouderij die de Nederlandse boeren wegconcurreren met hun goedkope vlees.
  Redactie Games dinsdag 14 maart 2017 @ 13:44:28 #40
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_169506970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:39 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik bedoel het Roemenië met een walgelijk vervuilende industrie en intensieve veehouderij die de Nederlandse boeren wegconcurreren met hun goedkope vlees.
Het probleem met veeteelt in Roemenië is dat het op kleine schaal gebeurt en dat ze niet de georganiseerde bio-industrie hebben die Nederland heeft in Noord-Brabant. Sterker nog, als de veehouderij in Roemenië wilt vervormen, zijn ze afhankelijk van kennis van grote spelers op de markt binnen de EU (waaronder Nederland).
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_169506998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:44 schreef Puddington het volgende:

[..]

Het probleem met veeteelt in Roemenië is dat het op kleine schaal gebeurt en dat ze niet de georganiseerde bio-industrie hebben die Nederland heeft in Noord-Brabant. Sterker nog, als de veehouderij in Roemenië wilt vervormen, zijn ze afhankelijk van kennis van grote spelers op de markt binnen de EU (waaronder Nederland).
Mijn punt blijft gewoon staan.
  Redactie Games dinsdag 14 maart 2017 @ 13:47:56 #42
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_169507031
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Mijn punt blijft gewoon staan.
Dat is leuk voor je, maar zolang jij niet met argumenten kan komen waarom de Nederlandse veehouderij in groot gevaar verkeert door een aantal Roemeense boeren boven de 60 die voornamelijk produceren voor het eigen levensonderhoud ben ik niet overtuigd van je standpunt dat de EU slecht is voor de Nederlandse veeboeren.

Ps: wanneer het vleesteelt betreft, moet je eerder uitkijken voor de Amerikanen dan de Roemenen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:50:16 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169507088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:47 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat is leuk voor je, maar zolang jij niet met argumenten kan komen waarom de Nederlandse veehouderij in groot gevaar verkeert door een aantal Roemeense boeren boven de 60 die voornamelijk produceren voor het eigen levensonderhoud ben ik niet overtuigd van je standpunt dat de EU slecht is voor de Nederlandse boeren.
De Roemenen zijn niet het enige voormalig Oostblok lid. De Polen en dergelijke is natuurlijk een ander verhaal. Je punt staat dus niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169507153
Zolang de EU mijlenver voorloopt op Nederland in het aanpakken van een aantal van de meest fundamentele problemen van deze tijd zal ik altijd voor Europese eenheid zijn (ongeacht de vele kritiek die ik op de EU heb).
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169507453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik noem de zin "voor of tegen europa" zijn dom, omdat het ook een erg verkeerde en verwarrende woordskeuze is, waar ook veel mensen hier op wijzen.

we leven nu eenmaal in europa... als je daarop tegen bent moet je ergens anders gaan wonen.

Wat dat betreft hoef nu niet zo hyper-sensitief te zijn als iemand het wordje 'dom' gebruik voor een zinskeuze die ook exact dat is.
Of heb je er een probleem ermee dat bepaalde dingen ook gewoon benoemd worden ?
hear hear !!

Europa is een continent, daar woon ik toevallig.. ik ben VOOR
De samenwerking van Europese landen is nodig voor goed wonen op dat continent... ik ben VOOR
En als die samenwerking een organisatie nodig maakt die EU heet ....ik ben VOOR
En best wel handig is die ene munt euro... ik ben VOOR
Ik ben wel tegen teveel regeltjes die buiten de nationale staten gemaakt worden door anderen, niet burgers en ook niet nationale parlementen , ook niet nationale rechtbanken.. ik ben TEGEN
Daaruit volgt... ik ben TEGEN eu-parlement en het europees hof.
pi_169507543
Een veel betere vraag is overigens of we voor of tegen de invloed van industriële lobbygroepen op Europees beleid zijn.

https://www.forum.lu/wp-c(...)13_180_Wesselius.pdf
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:16:49 #47
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169507563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:00 schreef spierbal het volgende:
Zelf ben ik tegen, dit omdat een land zelf zijn keuzes zou moeten maken wat betreft (vooral in deze tijd) immigratie en opvang daarbij.

Als ik hierover met mensen in discussie ga dan zijn de argumenten grotendeels genomen vanuit een economisch oogpunt. Open grenzen bevorderd de markt e.d. maar als ik dan vraag of politiek alleen uit economie bestaat is het antwoord nee, en blijft het stil.

Maar goed ik mijn beperkt hoofdje weet ik ook niet alles dus zijn er vast mensen hier die alles beter hebben ingelezen en of gevolgd hebben en ben dus ook oprecht benieuwd wat nou echt goede beweegredenen zijn, om juist voor of tegen Europa te stemmen.

En misschien dat mijn mening over de EU voor morgen nog veranderd zou kunnen zijn.
Mijn standpunt is heel goed te vatten in het standpunt van de PvdD wat dat betreft. Ik ben voor samenwerking maar absoluut tegenstander van de huidige EU.

Europese Unie

De Partij voor de Dieren is voor Europese samenwerking, maar tegen de huidige, ondemocratische vorm van de EU. Internationale samenwerking kan verbetering opleveren voor mensen, dieren, natuur en milieu, maar door de manier waarop de Europese afspraken nu worden gemaakt komen mensen, dieren, natuur en milieu er juist slechter vanaf. Europa moet democratischer en kan en mag niet voorbij gaan aan de wensen van de burgers.

https://www.partijvoordedieren.nl/items/europese-unie
Feyenoord!
pi_169527735
Voor.

Je kunt niet tegen een continent zijn.

EU tegen. De EU is anti-Europees en maakt van Europa een provincie van Afrika. Hoe eerder de EU implodeert, hoe beter.
pi_169527737
Ik ben tegen de EU in de huidige vorm
Gino ♥
pi_169527739
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 03:43 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben tegen de EU in de huidige vorm
Welke vorm zie je dan wel zitten?
pi_169527746
Ik ben tegen de EU, maar het probleem is dat we de VORM niet kunnen veranderen, want dat willen de baantjeszieke mensen in Brussel niet. Het is OF je bent voor of tegen. Er is geen middenweg, dat is teveel gedoe.

Ik ben voor het afschaffen van deze EU en ben voor een Europese Vereniging met alleen de naties die er toe doen op economisch vlak en eventueel vluchtelingenbeleid etc. De bangmakerij van Rutte, Pechtold etc trap ik niet in. NATUURLIJK zullen mensen hun baan verliezen etc, maar die krijgen ze dan ook weer terug bij een nieuwe soort EU.

De EU is de kanker van Europa en staat echt op ontploffen. Het werkt gewoon niet. TEVEEL belangen, TEVEEL cultuurverschillen, TEVEEL eigen belangen etc.

Nog niet te spreken over de GIGA schulden bij de Europese Banken (1500 MILJARD op dit moment). Het gaat klappen, de vraag is wanneer.
pi_169528058
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:00 schreef spierbal het volgende:
Zelf ben ik tegen, dit omdat een land zelf zijn keuzes zou moeten maken wat betreft (vooral in deze tijd) immigratie en opvang daarbij.

Als ik hierover met mensen in discussie ga dan zijn de argumenten grotendeels genomen vanuit een economisch oogpunt. Open grenzen bevorderd de markt e.d. maar als ik dan vraag of politiek alleen uit economie bestaat is het antwoord nee, en blijft het stil.

Maar goed ik mijn beperkt hoofdje weet ik ook niet alles dus zijn er vast mensen hier die alles beter hebben ingelezen en of gevolgd hebben en ben dus ook oprecht benieuwd wat nou echt goede beweegredenen zijn, om juist voor of tegen Europa te stemmen.

En misschien dat mijn mening over de EU voor morgen nog veranderd zou kunnen zijn.
Tegen de grote spelers zoals China, Amerika, Turkey, Rusland enz hebben we een eensgezind Europa nodig. Een klein landje zoals Nederland kan daar in z'n eentje weinig tegen beginnen. We zouden dan opgeslokt worden door een van de genoemde grote spelers en dat is zeer onwenselijk, want dan zou onze cultuur verdwijnen.
pi_169528128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 07:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Tegen de grote spelers zoals China, Amerika, Turkey, Rusland enz hebben we een eensgezind Europa nodig. Een klein landje zoals Nederland kan daar in z'n eentje weinig tegen beginnen. We zouden dan opgeslokt worden door een van de genoemde grote spelers en dat is zeer onwenselijk, want dan zou onze cultuur verdwijnen.
Onze cultuur verdwijnt juist door de EU. Daarnaast is Turkije geen grote speler, en zijn China, de VS en Rusland geen vijanden van NL. We hoeven geen blok te vormen tegen hun, wat een onzin. Beter werken we als soeverein land met iedereen naar onze eigen wensen samen.
pi_169528351
Toch worden we opgeslokt door de genoemde grote spelers, als we niet goed opletten. Het is dus zeer onverstandig om zich in slaap te laten sussen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 08:11:47 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169528393
Ik ben voor een federaal Europa en tegen de EU zoals die nu is, maar de huidige EU is nodig om die te kunnen verbeteren. Tenzij je van het "uithuilen en opnieuw beginnen" bent.

Met een federaal Europa bedoel ik een Europa dat samenwerkt op bepaalde vlakken, maar vooral allerlei sociaal-maatschappelijke zaken aan het volk overlaat. Bijvoorbeeld wie er tot een land worden toegelaten en onder welke voorwaarden. Alleen op die manier krijgt het volk echte vrijheid en kunnen ze, indien gewenst, verhuizen naar een vrijheid die beter bij hen past.
In die zin ben ik er ook voor dat binnen "Europa" volkeren onafhankelijkheid krijgen, zoals Catalonië, Baskenland, Friesland, Savoye, Bretange (en vele anderen).
Met zoveel staten is het wel belangrijk dat "Europa" er voor zorgt dat er een eenheid is waardoor je eenvoudiger naar een ander land kan gaan. Denk aan:
- overal dezelfde verkeersregels, dezelfde verkeersborden etc. Sowieso alle transportregels gelijk maken
- overal hetzelfde systeem van betalen voor het openbaar vervoer, geen nationale openbaarvervoersondernemingen die de service bij de grens stoppen meer.
- overal dezelfde munteenheid.
- overal dezelfde opleidingen en kwalificaties (dat je Dalton-schooldiploma in Italië en Finland evenveel waard is, maar niet noodzakelijk even veel waard als dat van een Vrije School, maar iedereen begrijpt dat omdat het in eigen land niet anders is).
- overal hetzelfde belastingstelsel voor zakelijke transacties, maakt niet uit of je in een of meer landen bent gevestigd. En ook geen importheefingen en dergelijke meer tussen Europese landen.
- overal dezelfde hoogte van uitkeringen, minimumlonen etc. Je moet elkaar niet intern beconcurreren.
- volkomen andere politiek: de europese "tweede kamer" direct laten kiezen in een twee-stemmen systeem, één stem naar de kandidaat van je keuze (hoeft dus geen landgenoot te zijn), en één stem voor een lokale vertegenwoordiger (moet dus wel een landgenoot zijn, maar hoeft niet aan een partij gebonden te zijn).

Het moet niet uitmaken waar je woont in Europa, maar waar je uiteindelijk woont heb je het recht die woon- en werkomgeving sociaal en ruimtelijk vorm te geven via een lokaal bestuur dat de situatie goed kent (en dus niet een of andere pief in het verre Brussel)
pi_169528418
Voor een gezamenlijk Europa, zwaar TEGEN de huidige vorm, dat zou ieder rationeel denkend mens moeten zijn.
  woensdag 15 maart 2017 @ 08:41:19 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169528646
Ze moeten de EU terugrbrengen naar een economische overeenkomst en alle andere beslissingen bij de soevereine landen landen. Dus 'Brussel' opheffen. Ik ben voor de Verenigde Staten van Europa. Dat is dus niet de huidige EU.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169528671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:15 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Voor een gezamenlijk Europa, zwaar TEGEN de huidige vorm, dat zou ieder rationeel denkend mens moeten zijn.
Het gebruik van capslock maakt dat je mij hebt overtuigd. Bedankt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169528806
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gebruik van capslock maakt dat je mij hebt overtuigd. Bedankt.
Graag gedaan.
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:09:38 #60
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169529031
Ik ben in principe voor maar absoluut niet in de huidige vorm. De samenwerking moet imho ophouden bij handelsverdragen en vrij verkeer.

1 munt is alleen mogelijk als het monetaire beleid bij een centraal orgaan ligt en niet bij alle lidstaten apart, anders krijg je de situatie zoals nu waarbij allerlei zwakkere landen de boel omlaag trekken.

En door de culturele verschillen is 1 bestuursorgaan ook niet goed en staat de democratie enorm in de weg.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:01 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169531801
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze moeten de EU terugrbrengen naar een economische overeenkomst en alle andere beslissingen bij de soevereine landen landen. Dus 'Brussel' opheffen. Ik ben voor de Verenigde Staten van Europa. Dat is dus niet de huidige EU.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk dat veel "overhead" zaken geregeld kunnen worden binnen de "Verenigde Staten van Europa", maar dat je juist voor economische overeenkomsten ook de aansluiting moet zoeken met niet-lidstaten als dat economisch beter is. Ik denk dan aan de landen met de SEPA-overeenkomst, bijvoorbeeld. Dus wel economische overeenkomsten, maar geen lid van de VSvE.
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:52:22 #62
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169532185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 03:52 schreef Poepz0r het volgende:
Ik ben tegen de EU, maar het probleem is dat we de VORM niet kunnen veranderen, want dat willen de baantjeszieke mensen in Brussel niet. Het is OF je bent voor of tegen. Er is geen middenweg, dat is teveel gedoe.

Ik ben voor het afschaffen van deze EU en ben voor een Europese Vereniging met alleen de naties die er toe doen op economisch vlak en eventueel vluchtelingenbeleid etc. De bangmakerij van Rutte, Pechtold etc trap ik niet in. NATUURLIJK zullen mensen hun baan verliezen etc, maar die krijgen ze dan ook weer terug bij een nieuwe soort EU.

De EU is de kanker van Europa en staat echt op ontploffen. Het werkt gewoon niet. TEVEEL belangen, TEVEEL cultuurverschillen, TEVEEL eigen belangen etc.

Nog niet te spreken over de GIGA schulden bij de Europese Banken (1500 MILJARD op dit moment). Het gaat klappen, de vraag is wanneer.
Hear fucking hear.
Feyenoord!
pi_169534127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:04 schreef Puddington het volgende:
plus regelgeving tegen multinationals
Die zou ik van deze EU toch echt niet verwachten. Aan de andere kant, van oa. VVD en D66 ook niet, dus dat is lood om oud ijzer.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:20:04 #64
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169534135
Veur Europa.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169536966
TEGEN het EU zoals het is.
Was al in het vroegste begin tegen en het de regelgeving heeft dat alleen maar bevestigd wat mij betreft.
pi_169598315
In alle opzichten anti. Nederland is een angelsaxisch georienteerde thalassocratie met een open venster op de wereld ipv het bekrompen Europees-continentaal perspectief. Nederland zou er beter aan zich meer een goed handelsakkoord met de Britten en de USA af te sluiten en de Europese dictaten achter zich te laten.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:28:34 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_169598342
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:26 schreef 729Sinistra het volgende:
In alle opzichten anti. Nederland is een angelsaxisch georienteerde thalassocratie met een open venster op de wereld ipv het bekrompen Europees-continentaal perspectief. Nederland zou er beter aan zich meer een goed handelsakkoord met de Britten en de USA af te sluiten en de Europese dictaten achter zich te laten.
Jij hebt vast op Baudet gestemd.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:50:36 #68
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169605849
Voor een EU maar wel met een sociaal democratisch beleid en niet een Thatcherisme beleid. En minder Brussel. Daar moet de bezem door.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169606827
Voor Nederlandse belangen en welvaart is EU goed. Zonder de EU zou Nederland gewoon een soort Baltische staat worden met hoeren en drugs.
pi_169607185
Gezien dat logistiek en land- en tuinbouw belangrijk in zijn Nederland lijkt het me zeer onverstandig om uit de EU te stappen.
pi_169607299
Voor Europa en minder regels en bureaucratie uit Brussel :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2017 13:46:28 ]
pi_169620415
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:04 schreef remlof het volgende:
Ik ben voor verdere Europese integratie.

Graag zo snel mogelijk een Europese Federatie.
Dit + zo snel mogelijk een Europees leger.
pi_169620534
Ik ben vooral tegen de Euro. Waren we daar maar nooit mee begonnen.
  zondag 19 maart 2017 @ 00:56:47 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_169620560
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:55 schreef Sjemmert het volgende:
Ik ben vooral tegen de Euro. Waren we daar maar nooit mee begonnen.
Kan je dat ook beargumenteren?
pi_169620595
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Kan je dat ook beargumenteren?
De euro houdt ons in een houdgreep. Het zuiden zakt dieper en dieper in de schulden die ze nooit af kunnen betalen en wij maar vooral ook de Duitsers blijven ze maar lenen.
pi_169620610
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:48 schreef pils420 het volgende:
Dit + zo snel mogelijk een Europees leger.
En moet dit Europese leger dan doen ?
Strafexpedities uitvoeren tegen lidstaten die niet willen buigen voor de grillen voor de grote leiders van het politbureau ?
pi_169620657
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 01:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En moet dit Europese leger dan doen ?
Strafexpedities uitvoeren tegen lidstaten die niet willen buigen voor de grillen voor de grote leiders van het politbureau ?
In ieder geval de totale afhankelijkheid van de EU aan de VS wegnemen.
Zijn ook veel voordelen te behalen door gecentraliseerde inkoop, onderhoud etc.
pi_169620782
Daarvoor hoeft er geen gezamenlijk EU leger opgezet te worden.
Meer investeren in de eigen defensie`s is de eerste logische stap.

Communicatie is erg belangrijk in een leger, taalproblemen zijn te verwachten bij een Europees leger natuurlijk.
https://www.trouw.nl/home(...)-wel-goed-~a24fa80b/
quote:
Blijkbaar begrepen de Franse en Nederlandse militairen elkaar niet altijd voor de volle honderd procent, toen ze tussen mei 2008 en maart 2009 samen optrokken in Tsjaad, tijdens een vredesmissie die vluchtelingen moest beschermen.

In de evaluatie van die missie van het ministerie van defensie wordt verwezen naar taalproblemen die de zestig mariniers ondervonden, toen hun kleine Iers-Nederlandse detachement in het centraal-Afrikaanse land af en toe moest optrekken met Fransen, die massaal in het gebied aanwezig waren.

"Met het oog op mogelijke toekomstige operaties in Afrika of binnen bepaalde coalities dient binnen defensie meer aandacht te worden besteed aan vreemde (Franse) taalvaardigheid", luidde destijds één van de geleerde lessen op defensie, na afloop van de operatie in Tsjaad.
Dat ging ook niet al te best in Srebrenica.....
quote:
'Zo sprak generaal Gobilliard, de plaatsvervanger van generaal Smith in Sarajevo en belast met het bevel (...) tijdens de val van Srebrenica, geen woord Engels. Ook Janvier sprak geen vloeiend Engels, hetgeen gevolgen had voor zijn werk: vergaderingen waren in het Engels, maar Janvier zou het Engels als voertaal te slecht hebben begrepen om in te grijpen in discussies en om nuanceverschillen te onderkennen', schrijven de onderzoekers van het Niod.
In de 1e wereldoorlog kwamen Vlaamse soldaten om het leven omdat hun (Waalse) officieren alleen maar Frans spraken....
pi_169620794
Voor Europa en Voor de natiestaat.
  zondag 19 maart 2017 @ 01:31:15 #80
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_169620857
Tegen Europa weg met schengen en de EU *O*
pi_169620880
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 01:20 schreef bluemoon23 het volgende:
Daarvoor hoeft er geen gezamenlijk EU leger opgezet te worden.
Meer investeren in de eigen defensie`s is de eerste logische stap.

Communicatie is erg belangrijk in een leger, taalproblemen zijn te verwachten bij een Europees leger natuurlijk.
https://www.trouw.nl/home(...)-wel-goed-~a24fa80b/

[..]

Dat ging ook niet al te best in Srebrenica.....

[..]

In de 1e wereldoorlog kwamen Vlaamse soldaten om het leven omdat hun (Waalse) officieren alleen maar Frans spraken....
Communicatie zullen ze bij een Europees Leger vast over het hoofd zien. :N
pi_169620888
Ja, zoals ze dit bij "vredesmissie`s" ook zo vaak onderschat hebben ;)
pi_169621398
Voor.

Europa moet zich verenigen. Azie, Afrika en Zuid Amerika ook. En daarna de wereld. En als Turkije Erdogan loost en zich weer progressief opstelt mag t van mij bij de EU.
pi_169621535
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 01:31 schreef bijstandboy het volgende:
Tegen Europa weg met schengen en de EU *O*
Absoluut tegen.

Wij nationalisten verwerpen het pro-Europese ideaal.

Erkennen niet de EU-vlag.

Willen het verdrag van Schengen liever vandaag dan morgen van tafel. Dichte grenzen die met geweld mogen worden verdedigd.

Beëindiging van de Euro.

Opheffing Europees Parlement.

Berechting en veroordeling van die pro-Europeanen die beschuldigd worden van machtsmisbruik, corruptie en verraad jegens het volk der Nederlanden. Daarvoor moet een nieuw te vormen strafhof voor worden opgericht.
  zondag 19 maart 2017 @ 08:09:50 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169621716
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 01:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En moet dit Europese leger dan doen ?
Strafexpedities uitvoeren tegen lidstaten die niet willen buigen voor de grillen voor de grote leiders van het politbureau ?
Je bedoeld dan Rusland bijvoorbeeld? Overigens geen lidstaat. Een sterk Europa op politiek en militair gebied dat de concurrentie aan kan gaan met de bestaande supermachten en die van de toekomst is geen slechte zaak denk ik? In tegenstelling tot de hopeloos verdeeld zooitje wat het nu is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169621721
Het zal me worst wezen die ik overigens liefst in Duitsland ga halen.
pi_169622449
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 06:16 schreef Elzies het volgende:

Berechting en veroordeling van die pro-Europeanen die beschuldigd worden van machtsmisbruik, corruptie en verraad jegens het volk der Nederlanden. Daarvoor moet een nieuw te vormen strafhof voor worden opgericht.
ahhhh bijltjesdagmentaliteit.... anti-europeanen die de boel verneuken mogen gewoon doorlopen.
Ik noem dame Le Pën, bijv die ook met ons geld geen spat deed voor Nederland. Dat is ook Nederland verraden.

ps dat strafhof ? Dat moet een Europees rechtbank zijn ? Die de nationale rechtbanken kan passeren ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 19-03-2017 11:01:42 ]
  zondag 19 maart 2017 @ 10:58:52 #88
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_169623002
Voor Europa/EU maar tegen de huidige vorm.
  zondag 19 maart 2017 @ 10:59:36 #89
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_169623009
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je bedoeld dan Rusland bijvoorbeeld? Overigens geen lidstaat. Een sterk Europa op politiek en militair gebied dat de concurrentie aan kan gaan met de bestaande supermachten en die van de toekomst is geen slechte zaak denk ik? In tegenstelling tot de hopeloos verdeeld zooitje wat het nu is.
En waarom is het zo hopeloos verdeeld denk je?
pi_169623771
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:09 schreef Megumi het volgende:
Je bedoeld dan Rusland bijvoorbeeld? Overigens geen lidstaat. Een sterk Europa op politiek en militair gebied dat de concurrentie aan kan gaan met de bestaande supermachten en die van de toekomst is geen slechte zaak denk ik? In tegenstelling tot de hopeloos verdeeld zooitje wat het nu is.
Rusland ? Sinds wanneer is Rusland een EU lidstaat ?
Ik heb het erover dat het EU leger strafexpedities moet gaan uitvoeren van het politbureau in Brussel tegen EU-lidstaten die bijvoorbeeld weigeren om illegale immigranten op te nemen.
pi_169623953
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 01:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En moet dit Europese leger dan doen ?
Strafexpedities uitvoeren tegen lidstaten die niet willen buigen voor de grillen voor de grote leiders van het politbureau ?
Ik denk het niet. Want er is geen politbureau
Maar je probeert grappig te zijn natuurlijk.... O-)
pi_169623981
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 06:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wij nationalisten
_O- _O- _O- Wat een verliezer
Conscience do cost.
pi_169624089
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:04 schreef Bluesdude het volgende:
Ik denk het niet. Want er is geen politbureau
Maar je probeert grappig te zijn natuurlijk.... O-)
Ah je denkt het niet ?
Maar krijgen de lidstaten ook de garantie dat het EU-leger niet tegen lidstaten onderling gebruikt gaat worden ?
pi_169624264
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah je denkt het niet ?
Nee.... maar jij gelooft zelf in je eigen grap?
ai.....
quote:
Maar krijgen de lidstaten ook de garantie dat het EU-leger niet tegen lidstaten onderling gebruikt gaat worden ?
Wie moet dat garanderen? Dat politbureau is jouw verzinsel. Dat is jouw gril
De lidstaten spreken natuurlijk af dat dit gezamenlijk leger niet ingezet mag worden om iets af te dwingen van een lidstaat.
Overigens ben ik tegen zo'n leger. Vormen van samenwerking moet kunnen , uiteraard.
  zondag 19 maart 2017 @ 12:30:00 #95
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169624305
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 06:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wij nationalisten verwerpen het pro-Europese ideaal.

Volgens mij is het bier een beetje naar je kop gestegen, Andrè, en denk je nu dat je Willie bent.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169625316
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:28 schreef Bluesdude het volgende:
Dat politbureau is jouw verzinsel. Dat is jouw gril
Politbureau is ook maar een naam natuurlijk, ik snap niet dat jij je daar zo druk over maakt.
Feit is wel dat de leiders van de EU niet democratisch gekozen zijn en narcistische en autoritaire trekjes hebben.
pi_169625516
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 13:14 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Politbureau is ook maar een naam natuurlijk, ik snap niet dat jij je daar zo druk over maakt.
Feit is wel dat de leiders van de EU niet democratisch gekozen zijn en narcistische en autoritaire trekjes hebben.
Omdat je die term gebruikt om de EU verketteren. Je schept een demonische vijand .

Ach ja..... je gaat door met verketteren en EU-politici en ambtenaren als autoritair en narcistisch te framen. Wat je voor feiten denkt te hebben, die kun je toepassen op alle politici, van alle landen, van alle tijden.
Het EU-parlement is verkiesbaar voor elke burger. Maar ze maken regeltjes die men stelt boven de wetten van de nationale parlementen. Dat zie ik ook niet zitten en dat EU-parlement mag afgeschaft worden.
pi_169626625
Heb jij op Juncker kunnen stemmen ?
Ik tenminste niet.....
pi_169626705
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 06:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Berechting en veroordeling van die pro-Europeanen die beschuldigd worden van machtsmisbruik, corruptie en verraad jegens het volk der Nederlanden. Daarvoor moet een nieuw te vormen strafhof voor worden opgericht.
Ah ja. Het principe "geen straf zonder wet" bij het grofvuil en mensen volgens het Gesunde Volksempfinden veroordelen :')
pi_169626824
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah ja. Het principe "geen straf zonder wet" bij het grofvuil en mensen volgens het Gesunde Volksempfinden veroordelen :')
Waarop Elzies dan kan antwoorden dat na WO-II iets soortgelijks gebeurde. Volgens mij werden in de Neurenberg-processen ook nazi's veroordeeld, voor handelingen die op het moment van plegen niet illegaal waren, maar waarvan werd gezegd dat ieder fatsoenlijk mens had moeten weten dat het fout is. Zo zie je maar dat ethiek niet altijd helder is en dat winnaars de geschiedenis schrijven.

Zo, deze doe ik cadeau want ik vertrouw er niet op dat Elzies dit zelf had kunnen bedenken. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')