abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:48:31 #151
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.
das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren.
pi_169567992
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren.
Als McLaren breekt met Honda zullen ze wel moeten. Dat is namelijk afgesproken tussen de leveranciers en de FIA toen Red Bull geen motor had.

Alleen heeft McLaren dan geen keus en krijgen ze een aangewezen leverancier als ze zelf voor die tijd niet met een leverancier tot overeenkomst komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:54:04 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169568018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.
Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:55:25 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169568036
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis.
wie zijn die geleerden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:58:11 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169568079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wie zijn die geleerden?
Heb je het door sasq geposte filmpje gezien? Daar zeiden ze het en eerder meldde onder meer Gary Anderson (niet die darter, maar de engineer) het al.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169568609
En toch blijf ik het raar vinden dat het Honda niet lukt om een goede F1 motor te ontwikkelen... en ze zijn toch al 3 jaar bezig
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:29:00 #157
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169568623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

confirmed
:')______________
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169568998
quote:
9s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
En toch blijf ik het raar vinden dat het Honda niet lukt om een goede F1 motor te ontwikkelen... en ze zijn toch al 3 jaar bezig
Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat.
Ze hebben hun hele motor aangepast en zijn nu weer op het niveau van 2 jaar geleden.

De andere leveranciers (vooral Renault) hadden in het begin ook problemen en die zijn al zes jaar bezig. Honda loopt dus 3 jaar achter op de anderen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169569111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat.
Ze hebben hun hele motor aangepast en zijn nu weer op het niveau van 2 jaar geleden.

De andere leveranciers (vooral Renault) hadden in het begin ook problemen en die zijn al zes jaar bezig. Honda loopt dus 3 jaar achter op de anderen.
Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt.
Woei!
pi_169569142
Ik lees dat Häkkinen bij McLaren het zakenpartners naar de zin moet gaan maken. Dat klinkt wel een beetje dubieus...
pi_169569153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:56 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt.
Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:20:38 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169570552
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber)
zal sauber nog bestaan dan?
pi_169570855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zal sauber nog bestaan dan?
Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel. :)
Ze staan er nu beter voor dan de afgelopen jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:43:15 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169570863
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lees dat Häkkinen bij McLaren het zakenpartners naar de zin moet gaan maken. Dat klinkt wel een beetje dubieus...
op zijn knieën :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 16:08:55 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169571226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel. :)
Ze staan er nu beter voor dan de afgelopen jaren.
ik snap hun keuze voor de 2016-motor, want het chassis dat ze hadden was belabberd, maar de kans is groot dat ze ook dit jaar weer achter de feiten aan gaan lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169571306
Ik denk dat het een beetje naïef en kinderlijk gedacht was van Ron Dennis om te denken dat ze de jaren 80 konden laten herleven door met Honda in zee te gaan. In de recente geschiedenis met BAR en hun eigen fabrieksteam kon Honda namelijk ook al geen potten breken en de huidige powerunits zijn nog een stuk complexer. Dat lijkt me relevanter dan wat er eind jaren 80 gepresteerd is. De redenering van Ron Dennis dat je met een klantenmotor geen kampioen kunt worden klopt ook niet want RBR heeft immers het tegendeel al bewezen. Een titelsponsor had McLaren ook niet nodig volgens Dennis. Hij heeft wel wat twijfelachtige beslissingen gemaakt de afgelopen jaren en ik begrijp wel dat hij aan de kant geschoven is.

Hoe nu verder, misschien eens proberen om bij VAG of Toyota aan te kloppen. Anders met hangende pootjes terug naar Mercedes. Honda kan niet meer. Ze krijgen het niet voor elkaar, die conclusie mag je inmiddels wel trekken. McLaren kan zo niet door blijven gaan.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_169571413
Voor de treinreizende Formule 1 fans zag ik net op Utrecht Centraal de AKO Pit Stop race experience popup store. Het personeel stond vandaag vooral met wat RC autootjes te spelen, maar je kan er zo te zien binnenkort terecht voor boeken, schaalmodellen, speelgoedauto's en wat teamkleding :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 16:20:42 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169571423
VAG gaat het niet doen. Is te duur, zeker nu ze vanwege dieselgate even pas op de plaats maken.

Toyota zie ik ook niet snel gebeuren, omdat zij vol inzetten op het WEC. Daar hebben ze nog wat goed te maken vanwege vorig jaar ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169571628
Even een vraagje tussendoor, aangezien hier genoeg liefhebbers zitten: In verband met een verhuizing ga ik afscheid nemen van mijn collectie Formule 1 tijdschriften. Nu kan ik ze bij het oud papier gooien maar misschien kan ik er hier nog iemand gelukkig mee maken?
Paar losse nummers vanaf 1995, volgens mij compleet vanaf 1998 en alles tot en met 2013 mag weg. Aangezien ze al geruime tijd in een schuur staan is de conditie niet 'mint' meer maar nog wel prima leesbaar. Gratis af te halen in Ede.

En verder ook nog Autovisies vanaf 1994 tot en met 2013 compleet en wat oudere losse nummers.
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:45:09 #170
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169571771
Ik heb hier gelezen dat de 2018 krachtbron van Honda juist een killer zou worden waarom zou je die aan de kant schuiven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169572278
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat het een beetje naïef en kinderlijk gedacht was van Ron Dennis om te denken dat ze de jaren 80 konden laten herleven door met Honda in zee te gaan. In de recente geschiedenis met BAR en hun eigen fabrieksteam kon Honda namelijk ook al geen potten breken en de huidige powerunits zijn nog een stuk complexer. Dat lijkt me relevanter dan wat er eind jaren 80 gepresteerd is. De redenering van Ron Dennis dat je met een klantenmotor geen kampioen kunt worden klopt ook niet want RBR heeft immers het tegendeel al bewezen. Een titelsponsor had McLaren ook niet nodig volgens Dennis. Hij heeft wel wat twijfelachtige beslissingen gemaakt de afgelopen jaren en ik begrijp wel dat hij aan de kant geschoven is.

Hoe nu verder, misschien eens proberen om bij VAG of Toyota aan te kloppen. Anders met hangende pootjes terug naar Mercedes. Honda kan niet meer. Ze krijgen het niet voor elkaar, die conclusie mag je inmiddels wel trekken. McLaren kan zo niet door blijven gaan.
RBR werd pas kampioen nadat Renault uit de F1 was. Maar je hebt wel gelijk, ligt er alleen wiens motor je hebt. RBR vond namelijk dat ze met een klantenmotor van Ferrari ook geen kampioen konden worden en zijn toen overgestapt op Renault waarmee ze wel kampioen werden (toen er geen fabrieks Renault team was).
Nu kunnen ze het ook met een fabrieks Renault omdat Renault voor RBR dezelfde motor levert als ze zelf gebruiken.

VAG en Toyota hebben niet genoeg tijd zelfs al zouden ze het willen. Dan hadden ze al een paar jaar bezig moeten zijn om voor 2018 een nieuwe motor te leveren
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169572317
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169572501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169574627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
Ford Cosworth ;)
pi_169574813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Sheikh Mohammed bin Essa Al Khalifa schuift wel weer wat geld die kant op als ze dat nodig hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')