abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169535434
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Toronto Maple Leafs? :P
pi_169539298
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste.
Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
pi_169539893
Had dat niet ook met Pirelli's "conservatieve bandenkeuze bij nieuwe circuits" gewoonte te maken?
Wat me vooral opviel vorig seizoen is dat eigenlijk alle n-stops races dodelijk saai waren, nog meer dan normaal wegens de grote snelheidsverschillen. Baku was wat dat betreft geen negatieve uitschieter als je het mij vraagt, maar er stonden wel wat meer spotlights op natuurlijk.
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:50:00 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169540108
registreer om deze reclame te verbergen
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.

Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.

Hoop dat Brawn er iets mee kan.
N/A
pi_169563475
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:50 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.

Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.

Hoop dat Brawn er iets mee kan.
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
pi_169563522
quote:
15s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
Baku heeft dan ook geen goede layout. Maar bijv. Bahrein ofzo is gewoon een goed circuit. Ik kijk liever naar een race op Bahrein dan op Monza.

Singapore is ook een van mijn favorieten. Helaas de enige gp die ik niet live kan zien dit jaar :'(
  donderdag 16 maart 2017 @ 08:16:11 #107
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169563717
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.

In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.

Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_169563802
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.

In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.

Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?

Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
pi_169563936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:24 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?

Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
De MGU-H zit er nu tussen die het geluid dempt.
pi_169564058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Het gaat niet echt om het toerental, een paar decennia geleden liepen ze ook niet veel harder dan 12.000, gewoon omdat de klepveren dat niet bij konden houden. Het gaat er om dat als je de energie van de hete uitlaatgassen efficient gebruikt om een turbo aan te drijven, er minder energie overblijft om geluid te produceren.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:32:54 #111
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169564445
Gvd wat duurt dat aftellen lang.
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:39:47 #112
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169564530
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel :') :@ :P
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat.
pi_169564594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel :') :@ :P
Kan het minder cryptisch?

Nog maar 1 week ^O^ .
Woei!
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:46:31 #114
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169564608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:45 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Kan het minder cryptisch?

Nog maar 1 week ^O^ .
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt :P
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat.
pi_169564661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt :P
Je realiseert je opeens dat je thesis volgende week bij het reading committee moet liggen? :P
Woei!
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:51:37 #116
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169564671
Daar ligt 'ie al een tijdje :P
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat.
pi_169564691
Lucky you }:|
Woei!
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:01:58 #118
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169564794
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat.
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:10:18 #119
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169564927
Wie had dt gedacht? ;(
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat.
pi_169565632
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo _O_
"[i]I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up.[/i]" - George Carlin.
pi_169565710
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:52 schreef Kerplunk het volgende:
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo _O_
Mit Kai dabei!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 16 maart 2017 @ 11:43:37 #122
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169566715
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:20:09 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567419
Mclaren gooit Honda eruit.
voor 2018
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:22:10 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169567451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:20 schreef THEFXR het volgende:
Mclaren gooit Honda eruit.
voor 2018
Wishful thinking of....?
N/A
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:22:55 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567466
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wishful thinking of....?
confirmed
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')