abonnementen ibood.com bol.com
pi_169622128
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.

Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  zondag 19 maart 2017 @ 09:35:02 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169622171
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.

Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks
  zondag 19 maart 2017 @ 09:41:22 #278
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169622218
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie.
pi_169622476
Eerlijk gezegd moet ik Weltsmets wel ergens gelijk geven. Ja ik houd ook van herrie en gejank, 100%.

Maar we leven in een tijd dat Elektrisch rijden steeds populairder word. Ook in de autosport zie je dat terug met de Formula E en de aankomende Roborace. En ik kijk daar stiekem best wel naar uit. De nerd in mij zegt toch wel dat dit erg tof kan worden. AI racers heb ik tot nu toe altijd in spelletjes gezien, nu worden het echte races tussen de beste software schrijvers.
En trek je het terug tot de normale straatauto's, Renault heeft afgelopen autobeurs een hothatch concept gelanceerd op basis van de Zoë. Dik 400pk uit enkel een elektrisch aangedreven wagentje. En dat Renault dan gelijk erbij vermeld dat ze hem niet gaan produceren is naar mijn idee echt een gemiste kans.

Dus ja, ergens moeten we wel genoegen nemen/accepteren dat het nu even minder is, wat nu als er 1 of andere techstudent in de toekomst een manier ontwikkelt om de elektro motoren een oorverdovend gejank te laten maken. Gewoon mechanisch en dus geen AI sound, het gehuil van de V-IRM treinen bijvoorbeeld, ook een gek maar gaaf geluid bij het optrekken. Laten ze dat eens met een paar decibel vergroten ^O^
  zondag 19 maart 2017 @ 10:18:05 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169622528
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:12 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd moet ik Weltsmets wel ergens gelijk geven. Ja ik houd ook van herrie en gejank, 100%.

Maar we leven in een tijd dat Elektrisch rijden steeds populairder word. Ook in de autosport zie je dat terug met de Formula E en de aankomende Roborace. En ik kijk daar stiekem best wel naar uit. De nerd in mij zegt toch wel dat dit erg tof kan worden. AI racers heb ik tot nu toe altijd in spelletjes gezien, nu worden het echte races tussen de beste software schrijvers.
En trek je het terug tot de normale straatauto's, Renault heeft afgelopen autobeurs een hothatch concept gelanceerd op basis van de Zoë. Dik 400pk uit enkel een elektrisch aangedreven wagentje. En dat Renault dan gelijk erbij vermeld dat ze hem niet gaan produceren is naar mijn idee echt een gemiste kans.

Dus ja, ergens moeten we wel genoegen nemen/accepteren dat het nu even minder is, wat nu als er 1 of andere techstudent in de toekomst een manier ontwikkelt om de elektro motoren een oorverdovend gejank te laten maken. Gewoon mechanisch en dus geen AI sound, het gehuil van de V-IRM treinen bijvoorbeeld, ook een gek maar gaaf geluid bij het optrekken. Laten ze dat eens met een paar decibel vergroten ^O^
het is wel entertainment en snelheid dat is ook maar relatief, ze kunnen nog veel sneller dan ze nu doen
  zondag 19 maart 2017 @ 10:18:39 #281
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169622533
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan.

Dat vind ik belangrijker dan het geluid.

Ik snap wel dat het een bepaalde beleving geeft, maar dat is altijd bijzaak geweest. Geluid is het gevolg van, niet het doel.

En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.

Voor de verandering ben ik het een keer met Weltschmerz eens. :@
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  zondag 19 maart 2017 @ 10:21:39 #282
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169622572
gewoon nasynchroniseren ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 maart 2017 @ 10:22:03 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169622580
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan.

Dat vind ik belangrijker dan het geluid.

Ik snap wel dat het een bepaalde beleving geeft, maar dat is altijd bijzaak geweest. Geluid is het gevolg van, niet het doel.

En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.

Voor de verandering ben ik het een keer met Weltschmerz eens. :@
Ik blijf toch wel kijken dat is het niet en op tv heb je ook minder last van het ontbreken ervan, maar live vond ik het echt een gemis
  zondag 19 maart 2017 @ 10:24:03 #284
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169622607
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:18 schreef sasquatsch het volgende:

Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder.
  zondag 19 maart 2017 @ 10:49:02 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169622904
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder.
mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boeken
  zondag 19 maart 2017 @ 11:15:37 #286
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169623184
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
Wat een aannames gelijk weer.

Ik zat als 9 jarig jochie op Spa met mn vader en opa. En ik snap best dat geluid een toegevoegde waarde is. Maar F1 draait om innovatie, en hybride is daar een essentieel onderdeel van in deze tijd. Jankende v10s zijn geschiedenis.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 19 maart 2017 @ 11:22:36 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169623283
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat een aannames gelijk weer.

Ik zat als 9 jarig jochie op Spa met mn vader en opa. En ik snap best dat geluid een toegevoegde waarde is. Maar F1 draait om innovatie, en hybride is daar een essentieel onderdeel van in deze tijd. Jankende v10s zijn geschiedenis.
jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesproken :)
pi_169623555
Susie Wolff is haar rijbewijs voor zes maanden kwijt _O-

https://wtf1.com/post/susie-wolff-has-lost-a-driving-ban-appeal/
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 maart 2017 @ 11:46:25 #289
157922 fathank
pi_169623639
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesproken :)
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
  zondag 19 maart 2017 @ 11:49:57 #290
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169623704
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis!
pi_169623736
Voor de liefhebber: zo ziet de startprocedure bij een Formule 1-bolide er van boven uit

Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 maart 2017 @ 11:53:00 #292
157922 fathank
pi_169623754
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis!
Jij hebt ook overal verstand van hea.
pi_169623940
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Precies. Vroeger (80s 90s) waren de gaten veel groter tussen teams. Zat je lekker te kijken hoe Senna of Schumacher 3 seconden sneller waren dan de nr 3 en 4.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169624068
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nee, ik hou ook niet van zachtjes gejank, en ik hou van F1 omdat de technologie daar het meest op scherp staat en de coureurs en de belangen het grootst zijn. Het is ook een zwaarbevochten competitie tussen ingenieurs en ik respecteer de uitkomst van wat ze allemaal verzinnen om sneller te zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie.
En coureurs die even een sigaret opsteken onder het bijtanken, remtrommels die te heet worden ruiken pas echt lekker en soms verbrandde er ook nog wat vlees.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  zondag 19 maart 2017 @ 12:12:28 #295
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169624073
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boeken
Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid.

Elke keer als het volgens de FIA te snel gaat (en dus te gevaarlijk wordt) veranderen ze de technologie. Zo gingen we eind jaren '80 van de turbo's naar V10 en in 2005 van V10 naar V8.

Vervolgens gingen ze naar de hybride V6 om nieuwe autofabrikanten te trekken omdat die massaal afhaakten (Toyota, Honda). Ook Mercedes en Renault dreigden te stoppen.
Nu proberen ze met de huidige wagens het niveau van 2004 te bereiken om de F1 weer aantrekkelijker te maken. En gaan ze er waarschijnlijk over dat niveau heen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  zondag 19 maart 2017 @ 12:32:29 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169624358
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid.

Elke keer als het volgens de FIA te snel gaat (en dus te gevaarlijk wordt) veranderen ze de technologie. Zo gingen we eind jaren '80 van de turbo's naar V10 en in 2005 van V10 naar V8.

Vervolgens gingen ze naar de hybride V6 om nieuwe autofabrikanten te trekken omdat die massaal afhaakten (Toyota, Honda). Ook Mercedes en Renault dreigden te stoppen.
Nu proberen ze met de huidige wagens het niveau van 2004 te bereiken om de F1 weer aantrekkelijker te maken. En gaan ze er waarschijnlijk over dat niveau heen.
ik weet het :) en wat ik al eerder zei, ik blijf toch wel kijken maar laat ik het zo zeggen, de verleiding om live naar een race te gaan is minder geworden.
  zondag 19 maart 2017 @ 12:47:28 #297
194695 franklop
Fran knock
pi_169624646
Over een week moeten we alweer 2 weken wachten voor de volgende race
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169624737
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:47 schreef franklop het volgende:
Over een week moeten we alweer 2 weken wachten voor de volgende race
_O-
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zondag 19 maart 2017 @ 16:36:31 #299
194695 franklop
Fran knock
pi_169630858
NOS met een F1 item, geen idee wat precies

Vooruitblik of iets. Dione en Jan Lammers, moet wel genot zijn :')
  zondag 19 maart 2017 @ 16:43:30 #300
194695 franklop
Fran knock
pi_169631052
Ik kan Dione niet aan.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop: