abonnement Unibet Coolblue
pi_169503766
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races,
Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen.

Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn.

De einduitslag van 2016

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de constructeurs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?



In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.

Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.

De Agenda

Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina

De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.



Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)

[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas




Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)

#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen



Ferrari SF70H (Ferrari 062)

#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen



Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)

#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon



Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)

#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll



McLaren MCL32 (Honda RA617H)

#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne



Toro Rosso (Renault R.E.17)

#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat



Haas VF-17 (Ferrari 062)

#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen



Renault R.S.17 (Renault R.E.17)

#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer



Sauber C36 (Ferrari 061)

#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
Ja doei.
pi_169503991
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
pi_169504118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:08:08 #4
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169504272
Ik denk oprecht dat Max dit jaar beter zal zijn dan Ricciardo. Dat zag je in de loop van vorig jaar ontstaan. In eerste instantie was Ricciardo in de Q nog de betere (verschillen van 0,3 seconde in Spanje zo uit mijn hoofd). Maar naar mate het seizoen vorderde begon Max zich steeds beter te kwalificeren. En dan in de wetenschap dat het slechts Max' tweede seizoen was, en hij de voorbereiding en de eerste 4 races in een andere auto heeft gereden.
pi_169504299
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
Oh dat heb ik niet nodig dan, ik ben sowieso de beste hier.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:34:49 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169504760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:08 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat Max dit jaar beter zal zijn dan Ricciardo. Dat zag je in de loop van vorig jaar ontstaan. In eerste instantie was Ricciardo in de Q nog de betere (verschillen van 0,3 seconde in Spanje zo uit mijn hoofd). Maar naar mate het seizoen vorderde begon Max zich steeds beter te kwalificeren. En dan in de wetenschap dat het slechts Max' tweede seizoen was, en hij de voorbereiding en de eerste 4 races in een andere auto heeft gereden.
Max moet alleen geduldiger worden. Als het even tegenzit dan heeft hij imo nogal de neiging om zijn banden kapot te jagen om tegenstanders voorbij te komen. En hij gaat bij de start risico niet bepaald uit de weg. Maar race snelheid is er wel idd.
pi_169504855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Wat een onzin :D

Is iedereen voor Max is het ook niet goed, want dan ben je weer niet objectief blablabla..

Ja ik ben ook voor Max, ik hoop net als voor Ricciardo dat ie het goed gaat doen, ik kan niet wachten tot de GP van België met nóg meer oranje op de tribunes, maar Ricciardo is wat mij betreft net zo leuk om te volgen en aan te moedigen. Een coureur zonder haters, een beetje het zelfde karakter wat Button heeft, genieten van het hier en nu en zich bevoorrecht voelen een F1 coureur te zijn. Of zoals ze in GB zeggen, een happy chappy !

En naast Ricciardo ben ik dan ook nog voor Hulkenberg, Perez en Alonso.. en de rest van de sport.

Had ook korter kunnen reageren met ; Hoop gewoon mooie races te zien, klaar. ^O^
pi_169504860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:42:40 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169504873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
Ik was al een newbie toen Jos het goed deed.... nou goed... die deed het eigenlijk maar matig. Kon zijn teamgenootje amper verslaan. Prutser. Toen al vonden mensen mij hier een newbie (ok ok... toen was er nog geen fok) en nu vinden ze dat ook.

maar goed... tuurlijk ligt die jongen onder een vergrootglas en heeft hij fans. Iedereen die hier zegt dat hij in kwalificaties dichterbij is gekomen aan het einde van het seizoen heeft ook gelijk. De voorsprong die hij echter in het begin van Red Bull in de races had draaide qua momentum echter naar Ricciardo. Ik geloof dat iedere 'kenner' het er wel over eens is dat Red Bull een ijzersterk rijderspaar heeft. We hebben 17 kansen gehad om Max en Daniel te vergelijken en in een deel daarvan speelde externe invloeden een rol. Dat is heel weinig vergelijkingsmateriaal. Het enige dat je echt kan zien is dat het werk van Renault en Red Bull plus de rijderswissel een keerpunt in het seizoen was. Ook al was het erg vroeg in het seizoen. Het was een stempel op het seizoen.

Op basis daarvan is het enige dat we nog 2 weken kunnen doen hopen dat Red Bull echt verstoppertje heeft gespeeld, dat Renault echt verbeteringen klaar heeft en dat het bovenin echt dicht op elkaar zit. Hopelijk bij Ferrari ook, want Hamilton, Vettel, Max en Ricciardo zijn eigenlijk allemaal potentiele legendes, zoals de teamgenoot van de vader van Max toen echte mannen al F1 keken. Met al die coureurs in een competitieve auto gaan we hier nog veel veel meer newbies krijgen die Verstappen niet objectief kunnen beoordelen. Ik verheug me al.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:43:00 #10
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169504880
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor.
Dit ja :Y
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169505133
'Teams bang voor brandstoftekorten'

Apart dat in het laaste jaar van de eerste generaties turbo's (1988) de auto's ook maar 150 liter brandstof mee mochten nemen. Dus dertig jaar later, met alle moderne technieken van energie regeneren enzovoorts zijn we qua besparing dus geen stap vooruit gekomen..
Natuurlijk hadden die auto's 300 pk minder en wogen ruim honderd kilo minder, maar toch.

Hopelijk krijgen we geen races straks waar iedereen wanhopig brandstof moet gaan besparen de laatste ronden.
pi_169505384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:00 schreef Ferry_76 het volgende:
'Teams bang voor brandstoftekorten'

Apart dat in het laaste jaar van de eerste generaties turbo's (1988) de auto's ook maar 150 liter brandstof mee mochten nemen. Dus dertig jaar later, met alle moderne technieken van energie regeneren enzovoorts zijn we qua besparing dus geen stap vooruit gekomen..
Natuurlijk hadden die auto's 300 pk minder en wogen ruim honderd kilo minder, maar toch.

Hopelijk krijgen we geen races straks waar iedereen wanhopig brandstof moet gaan besparen de laatste ronden.
Ja, ik ben ook wel tegen het 'endurance' racen in de Formule racerij, anderzijds blijft het ook wel een bepaalde spanning wat de uitkomst van de race kan beinvloeden en ook in de jaren 90 hebben we wel eens stilvallers gezien met brandstof te kort. Daar ben ik dan weer niet op tegen en dat laat zowel de technische kant als de humane kant van de sport zien. Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg. Prachtig historisch document. Ook in de FormulA-E zie je het terug. Diegene die het best met de auto-accus omgaat wint het op het eind van diegene die teveel hebben lopen stampen. Het veld kruipt weer dichter op elkaar en er word tot de finish geraced, en dan ben ik toch wel weer voor die brandstof/energie besparing, hoezeer het elkaar ook tegenspreekt.
pi_169505500
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg.
Dat was zijn eigen fout, hij schakelde terug naar de een in plaats van de twee waardoor de achterkant blokkeerde.

Maar het doel van de nieuwe regels dit jaar was om sneller te gaan, maar heft nu mogelijk het risico dat we optochten gaan zien omdat iedereen brandstof zit te sparen.
pi_169505697
http://www.mclaren.com/fo(...)ter-of-mika-in-1999/

quote:
I had done it correctly maybe 30 times during the race, and I was in what commentators like to call "a comfortable lead", when I went down one gear too far and selected first instead of second. I immediately felt the rear wheels lock and I knew there was no time to pull in the clutch or catch the car some other way. I had begun my irreversible journey towards the gravel, and the Monza gravel is deep.

It was over within seconds. My car was buried up to the gearbox; there was no way out.

In that moment I was overcome by an enormous sense of disappointment. I wanted to win at Monza so much. It was tight in the world championship chase and I wanted a greater margin, but I wanted to win the race - to win at Monza - even more.

The emotions came at me in a torrent. I almost stumbled away from the car, heading for the trees, not feeling anger - which is what you usually feel, excoriating yourself after making such a mistake - but instead sadness. In my career I have won at great, historic, evocative circuits such as Monaco, Spa-Francorchamps, Indianapolis, Silverstone and Suzuka, but here at Monza victory had been wrenched from my grasp not by some contrivance of fate but by my own blunder.

I sat down under a tree to collect my emotions, but it was futile. I cried.

I went on to win the championship that year - thank goodness - but it would always have haunted me if I had not won it because of that mistake. So now it is okay, after a fashion, and I can put that sadness to bed.

But still I dearly wish I could say I had won a Grand Prix at Monza!
:)

Edit: Heb het even opgezocht, aangezien ik niet bekend ben met GPs van voor 2015. Ik volg pas sinds Max voor TR ging rijden.
Woei!
pi_169506661
ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
Euh...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_169506677
Gamma :')
Ja doei.
pi_169506697
Prima toch, weer eens een ander kleurtje.

Mooi is anders, al ziet de sharkefin er wel beter door uit :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 13:30:52 #19
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169506704
Heeft wel wat :D
pi_169506710
"Ja, hiermee willen we meer vrouwen naar de Fanbase trekken"

;(
Ja doei.
pi_169506722
#boardroomtalk
Ja doei.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 maart 2017 @ 13:31:46 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_169506727
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
Euh...

[ afbeelding ]
Wat al een tijdje rond ging gaat dus door, gaaf :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:33:03 #23
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169506749
Ik moet nog eens opzoeken wanneer en hoe laat alle races zijn, anders ga ik andere dingen inplannen. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_169506769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik moet nog eens opzoeken wanneer en hoe laat alle races zijn, anders ga ik andere dingen inplannen. :@
Gewoon even er een in je google calendar laden als je die gebruikt.
Ja doei.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:34:37 #25
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_169506781
OMG :X _O-
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:34:44 #26
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169506783
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gewoon even er een in je google calendar laden als je die gebruikt.
uh... ik zou niet weten hoe dat moet. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_169506820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

uh... ik zou niet weten hoe dat moet. :@
Other Calendars --> Add by URL -->
0qhu92psu38a38uus87ruhsvbls51rtj@import.calendar.google.com
Ja doei.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:38:06 #28
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169506860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Other Calendars --> Add by URL -->
0qhu92psu38a38uus87ruhsvbls51rtj@import.calendar.google.com
Hoe werkt dat op mijn mobiel? Want daar heb ik al standaard een Google agenda. Maar geen idee hoe ik ze dan allemaal er in één keer in kan zetten. Andere jaren deed ik ze er altijd allemaal handmatig inzetten. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:39:17 #29
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169506880
Hulkenberg blij dat hij niet in een roze pakje hoeft rond te huppelen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169506881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Hoe werkt dat op mijn mobiel? Want daar heb ik al standaard een Google agenda. Maar geen idee hoe ik ze dan allemaal er in één keer in kan zetten. Andere jaren deed ik ze er altijd allemaal handmatig inzetten. :@
Ook gewoon toevoegen. Edit --> add --> url.
Ja doei.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:46:30 #31
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169507008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ook gewoon toevoegen. Edit --> add --> url.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Other Calendars --> Add by URL -->
0qhu92psu38a38uus87ruhsvbls51rtj@import.calendar.google.com
Is geen geldige url, zegt ie.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_169507115
Tof, beter dan de saaie livery die ze hadden ^O^ En in het DTM is er ook al eens een roze livery geweest, gaat ze een wel wat airtime opleveren. En een Renault, Hulkie bijv, op de hielen gezeten door Perez.. dat word een kleuren spektakel :D
pi_169507187
Shiiit wat lelijk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 13:56:52 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169507223
MIJN OGEN :X

Viel wel te verwachten...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169507273
MercedesAMGF1 twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:31:42 @ForceIndiaF1 On Wednesdays we wear pink 😉 #PrettyInPink https://t.co/82VLG3jDrq reageer retweet
_O-
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:00:40 #37
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_169507277
Wow die Force india _O-

Wel veel sponsoren btw. Kan Mclaren nog wat van leren...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:02:41 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169507298
Waarom roze? Dat is op het eerste gezicht geen BWT kleur....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:04:11 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169507325
Ik vind dat roze best wat hebben. Beter dan dat saaie zilvergrijs.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:09:16 #40
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_169507405
Geen 1 april grap? :o
pi_169507439
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:02 schreef XL het volgende:
Waarom roze? Dat is op het eerste gezicht geen BWT kleur....
Reden ze ook al in de DTM mee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169507485
Matte finish, ik denk dat het opzich wel mee gaat vallen tijdens de races hoe lelijk het is.

Wel benieuwd naar de nieuwe helmen en pakken van FI
  Redactie Games dinsdag 14 maart 2017 @ 14:13:37 #43
206706 crew  Racerblade
pi_169507495
Ik vind het een flinke verbetering ten opzichte van de originele livery.
pi_169507502
Nu nog een blonde vrouw erin met haar haren los (speciale helm voor ontwerpen zodat dit kan). Gewoon een vent hierin staat voor geen meter.
Woei!
pi_169507525
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:02 schreef XL het volgende:
Waarom roze? Dat is op het eerste gezicht geen BWT kleur....
Slimme marketing ! Auto zal zo meer gegoogled worden, op meer foto's staan, meer airtime krojgen en meer over gesproken worden. Dat effect zouden ze nooit krijgen met hun saaie zilveren livery. Die tevens ook weer leek op op d MGP's
pi_169507532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:14 schreef Floriz87 het volgende:
Nu nog een blonde vrouw erin met haar haren los (speciale helm voor ontwerpen zodat dit kan). Gewoon een vent hierin staat voor geen meter.
Ja doei.
pi_169507547
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat dus, jij snapt em :D .
Woei!
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:20:13 #48
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169507630
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:02 schreef XL het volgende:
Waarom roze? Dat is op het eerste gezicht geen BWT kleur....
Geen BWT kleur? :P

"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:48:22 #49
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169508223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:09 schreef Klummie het volgende:
Geen 1 april grap? :o
Ook mijn eerste gedachte inderdaad _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:55:54 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169508392
die auto is gewoon
pi_169508490
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:13 schreef Racerblade het volgende:
Ik vind het een flinke verbetering ten opzichte van de originele livery.
Vind het ook vele malen beter!
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169508495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:14 schreef Floriz87 het volgende:
Nu nog een blonde vrouw erin met haar haren los (speciale helm voor ontwerpen zodat dit kan). Gewoon een vent hierin staat voor geen meter.


Waarschijnlijk in mei weer te zien bij de Indy 500.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:03:10 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169508546
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:23:55 #54
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169508905
Ben toch wel benieuwd hoe het voor die andere teams is om straks achter zo'n roze seklter te rijden.
pi_169509748
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
Euh...

[ afbeelding ]
Nice!
pi_169509816
Misschien kunnen ze vragen de oude helm van Jacques Villeneuve te lenen, daar zat dezelfde kleur rose in.
pi_169510187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien kunnen ze vragen de oude helm van Jacques Villeneuve te lenen, daar zat dezelfde kleur rose in.
nee joh, gewoon Button contracteren :P (pink for papa :P )
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 16:41:39 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169510376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:03 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 16:43:17 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169510401
ik moest hier aan denken:

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169510975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:51 schreef Meike26 het volgende:
Tof, beter dan de saaie livery die ze hadden ^O^
Helemaal mee eens.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 17:20:29 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169511064
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:14 schreef Floriz87 het volgende:
Nu nog een blonde vrouw erin
Sophie Floersch over een paar jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169511377
Ik vind het wel iets hebben. Vind het wel mooi staan, alleen dat blauwe logo an sich vind ik dan wat jammer. Sowieso een stuk fijner om de meeste auto's uit elkaar te houden door flinke kleurverschillen.

Zelfde met TR en RB.
- Met zuidelijke groet -
pi_169511392
Ik vind hem vet. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169511397
No hommo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169511470
Hoewel rose eigenlijk mijn lievelingskleur is, vind ik het voor een F1 auto echt niks. F1 is stoer en rose is niet stoer. Vind mannen met rose of lila polo's ook :r
pi_169511857
Ik vind bijna alle varianten van roze lelijk, maar het is wel een internationale sport en de associatie met vrouwelijk/gay houdt bij de Italiaanse grens al op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:11:20 #67
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169511878
Ik dacht even dat die FI livery een 1 april grap was maar daar is het nog te vroeg voor :') ;(
Flesje bier
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:46:37 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169512403
Ik vind er niks mis mee, nu die A1 naam nog weg
pi_169512669
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sophie Floersch over een paar jaar.
Die rijdt komend jaar al met zo'n roze wagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169512786
Villeneuve heeft zijn kristallen bol weer eens afgestoft..

quote:
Vandoorne moet alleen maar Alonso verslaan’

Jacques Villeneuve heeft eindelijk weer eens van zich laten horen. Na een lange winterperiode begon het al enigszins saai te worden zonder een opmerking van de oud Formule 1-coureur, maar gelukkig begint het seizoen weer bijna. Ditmaal heeft Villeneuve geen kritiek maar een goed advies voor een van de nieuwkomers in het veld: Stoffel Vandoorne.

Stoffel Vandoorne begon zijn campagne met McLaren zeer slecht. Tijdens de wintertest stond hij vaker naast de wagen dan dat hij erin zat. De situatie is zorgwekkend, ziet ook Villeneuve. “Het is geen gemakkelijke start voor Stoffel”, zei hij tegenover de Belgische televisiezender RTBF. “Het enige wat hij nu kan doen is Fernando Alonso verslaan. Het is nog altijd beter om bij Mclaren te rijden dan thuis op de bank te zitten tijdens de eerste Grand Prix.”

Podiumplekken of zelfs overwinningen hoeft Vandoorne dus niet te verwachten in zijn eerste seizoen. Maar als hij zijn teamgenoot dit jaar kan verslaan laat Vandoorne zijn talent pas echt zien, aldus Villeneuve. “Hij rijdt naast een man met heel veel talent, waar hij zich aan op kan trekken. Hoe hij zich staande houdt naast Alonso zal bepalen of hij succesvol wordt of niet in de Formule 1. Als hij nu naast een andere nieuwkomer zat, dan had het niets gezegd als hij de betere was. Dan had dat niets betekend.”

Het wordt voor Vandoorne dus cruciaal om Alonso te verslaan, maar Villeneuve is overtuigd van het talent van de jonge Belg. “Hij is een professionele coureur en hoefde niet eens geld mee te brengen om te mogen rijden. Dat is vandaag de dag heel bijzonder, dus daar mag hij best trots op zijn”, sluit Villeneuve af.
pi_169512862
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:39 schreef Geralt het volgende:
Ik vind hem vet. _O_
Dit. 14.gif Geeft ook weer wat extra kleur aan de grid. Ben alleen wel benieuwd naar de race overalls.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:11:34 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169512871
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die rijdt komend jaar al met zo'n roze wagen.
[ afbeelding ]
Precies, vandaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169513525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:11 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dit. [ afbeelding ] Geeft ook weer wat extra kleur aan de grid. Ben alleen wel benieuwd naar de race overalls.
In ieder geval twee roze helmen las ik. _O-
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:18:01 #74
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_169514623
Beetje kleur op de grid, prima.
pi_169514650
Je zal je maar zo druk maken om een kleur en er vervolgens vele flauwe grappen over posten op een forum.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169515214
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:18 schreef Beach het volgende:
Je zal je maar zo druk maken om een kleur en er vervolgens vele flauwe grappen over posten op een forum.
Niet zo zuur. Zelfs #Hülkenberggod maakt er grappen over. https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/841732090823598080
pi_169517435
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:18 schreef Beach het volgende:
Je zal je maar zo druk maken om een kleur en er vervolgens vele flauwe grappen over posten op een forum.
Echt hè. Tenenkrommend weer.
pi_169517667
Zo wordt die Force India ineens een mooie bak, wonderlijk hoe de livery het verschil kan maken.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:42:40 #79
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169519324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:18 schreef Beach het volgende:
Je zal je maar zo druk maken om een kleur en er vervolgens vele flauwe grappen over posten op een forum.
je zou je maar druk maken over anderen hun grappen en er vervolgens om gaan janken op een forum.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169519651
In ieder geval zijn de auto's (per team dan) dit jaar makkelijk te herkennen.
pi_169519776
De overall van Auer in het DTM valt gelukkig nog mee qua roze:

  woensdag 15 maart 2017 @ 07:54:45 #82
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169528253
http://www.nu.nl/formule-(...)ocerend-ferrari.html

quote:
Niemand heeft zich al echt in de kaart laten kijken", denkt de oud-coureur. "Een heleboel is nog onduidelijk. Maar als de race in Melbourne bij dezelfde temperaturen plaats zou hebben gevonden, dan zou Ferrari absoluut aan kop gaan
Verstoppertje spelen, of realisme.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 maart 2017 @ 08:06:56 #83
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169528355
Het werkt wel zo'n kleur :D Iedereen heeft het over de Force India en iedereen weet meteen wie hoofdsponsor is. Geniaal toch :)
pi_169528365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 07:54 schreef tja77 het volgende:
http://www.nu.nl/formule-(...)ocerend-ferrari.html

[..]

Verstoppertje spelen, of realisme.
Beide denk ik zo.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 maart 2017 @ 08:11:23 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169528391
Denk ook beide.

Als ze niet mee kunnen komen volgende week hebben ze in ieder geval nu al gezegd dat ze denken dat Ferrari sneller is en dus de verwachtingen aangepast/verlaagd.

Het is ook een beetje een spelletje :) Nog een paar dagen geduld!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:49 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169531818
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 07:54 schreef tja77 het volgende:
http://www.nu.nl/formule-(...)ocerend-ferrari.html

[..]

Verstoppertje spelen, of realisme.
Beide. Kimi reed met twee vingers in de neus 1.18,6 op Barcelona, terwijl de Bull 0,8 seconde tekort kwam. Het is echter de vraag hoe beide teams zich doorontwikkelen en hoe zwaar de bolides waren bij het zetten van de snelste tijden. Dat is koffiedik kijken.

Het enige dat je kunt zeggen is dat de top drie teams een goede en betrouwbare auto heeft gebouwd, waarbij volgens de kenners de Ferrari momenteel iets beter op de weg ligt dan de Bull.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:41:54 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_169533296
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:07 schreef Smacked_Actor het volgende:
Villeneuve heeft zijn kristallen bol weer eens afgestoft..

[..]

Heeft ie lang moeten nadenken over de onzin die hij verzint?
Dat ze die gast gewoon negeren, komt alleen maar debieligheid uit z 'n mond.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_169533340
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:07 schreef Smacked_Actor het volgende:
Villeneuve heeft zijn kristallen bol weer eens afgestoft..

[..]

Nou, toch niks mis met dit artikel?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 maart 2017 @ 12:44:11 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169533350
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Heeft ie lang moeten nadenken over de onzin die hij verzint?
Dat ze die gast gewoon negeren, komt alleen maar debieligheid uit z 'n mond.
Hij heeft wat betreft Vandoorne gewoon gelijk, maar dat had iedereen wel kunnen verzinnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:13:23 #90
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169533991
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij heeft wat betreft Vandoorne gewoon gelijk, maar dat had iedereen wel kunnen verzinnen
Ja en is ook wel redelijk makkelijk gezegd. Rij Alonso er maar even af.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 maart 2017 @ 13:30:25 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169534399
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ja en is ook wel redelijk makkelijk gezegd. Rij Alonso er maar even af.
Zeker en dat gaat niet zomaar lukken. Het belangrijkste is dat Stoffel zich gedurende het jaar ten opzichte van Alonso sterk verbetert.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:43:17 #92
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169534677
quote:
Stoffel Vandoorne begon zijn campagne met McLaren zeer slecht.
Artikel klopt hier al niet, zijn campagne met McLaren begon vorig jaar al en hij haalde het eerste punt voor het team. Dit seizoen heeft hij wel een valse start inderdaad
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_169534708
Well done Baku.
gaat worden: Bye bye Baku.

https://www.f1today.net/n(...)race-in-azerbeidzjan

Klinkt als einde verhaal Baku na afloop van het contract, alhoewel ik wel benieuwd ben naar de race met de 2017 autos.
  Redactie Games woensdag 15 maart 2017 @ 13:54:16 #94
206706 crew  Racerblade
pi_169534917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:44 schreef Hanschje het volgende:
Well done Baku.
gaat worden: Bye bye Baku.

https://www.f1today.net/n(...)race-in-azerbeidzjan

Klinkt als einde verhaal Baku na afloop van het contract, alhoewel ik wel benieuwd ben naar de race met de 2017 autos.
Of tijdens. India en Korea hebben ook niet kunnen voldoen aan hun initiële contract, geloof ik.

Desondanks verdient Baku nog wel een kans vind ik. Supportraces waren vorig seizoen zeer vermakelijk (toegegeven, voornamelijk omdat er een paar incapabele coureurs rondreden), ik vind sowieso dat nieuwe circuits vaak te snel veroordeeld worden omdat ze niet in Europa liggen. Vandaag de dag is er nog steeds gezeik op Bahrein en China, ondanks dat ze vaak vermakelijke races produceren.
pi_169534939
Daar gaat m'n sig ;(
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 maart 2017 @ 14:03:27 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169535129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
Daar gaat m'n sig ;(
Zoals jouw ondertitel het al goed verwoordt: Bwoah.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169535255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:54 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Of tijdens. India en Korea hebben ook niet kunnen voldoen aan hun initiële contract, geloof ik.

Desondanks verdient Baku nog wel een kans vind ik. Supportraces waren vorig seizoen zeer vermakelijk (toegegeven, voornamelijk omdat er een paar incapabele coureurs rondreden), ik vind sowieso dat nieuwe circuits vaak te snel veroordeeld worden omdat ze niet in Europa liggen. Vandaag de dag is er nog steeds gezeik op Bahrein en China, ondanks dat ze vaak vermakelijke races produceren.
Maar Azerbeidjan ligt in Europa.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Games woensdag 15 maart 2017 @ 14:16:13 #98
206706 crew  Racerblade
pi_169535347
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:10 schreef Beach het volgende:

[..]

Maar Azerbeidjan ligt in Europa.
"Maar de sport 'leeft' er niet!1"
pi_169535383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:54 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Of tijdens. India en Korea hebben ook niet kunnen voldoen aan hun initiële contract, geloof ik.

Desondanks verdient Baku nog wel een kans vind ik. Supportraces waren vorig seizoen zeer vermakelijk (toegegeven, voornamelijk omdat er een paar incapabele coureurs rondreden), ik vind sowieso dat nieuwe circuits vaak te snel veroordeeld worden omdat ze niet in Europa liggen. Vandaag de dag is er nog steeds gezeik op Bahrein en China, ondanks dat ze vaak vermakelijke races produceren.
Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 maart 2017 @ 14:18:49 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169535406
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Games woensdag 15 maart 2017 @ 14:19:54 #101
206706 crew  Racerblade
pi_169535434
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Toronto Maple Leafs? :P
pi_169539298
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste.
Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:40:54 #103
63302 rockstah
New World Disorder
pi_169539893
Had dat niet ook met Pirelli's "conservatieve bandenkeuze bij nieuwe circuits" gewoonte te maken?
Wat me vooral opviel vorig seizoen is dat eigenlijk alle één-stops races dodelijk saai waren, nog meer dan normaal wegens de grote snelheidsverschillen. Baku was wat dat betreft geen negatieve uitschieter als je het mij vraagt, maar er stonden wel wat meer spotlights op natuurlijk.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:50:00 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169540108
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.

Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.

Hoop dat Brawn er iets mee kan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169563475
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:50 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.

Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.

Hoop dat Brawn er iets mee kan.
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
pi_169563522
quote:
15s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
Baku heeft dan ook geen goede layout. Maar bijv. Bahrein ofzo is gewoon een goed circuit. Ik kijk liever naar een race op Bahrein dan op Monza.

Singapore is ook een van mijn favorieten. Helaas de enige gp die ik niet live kan zien dit jaar :'(
pi_169563717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.

In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.

Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169563802
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.

In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.

Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?

Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
pi_169563936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:24 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?

Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
De MGU-H zit er nu tussen die het geluid dempt.
pi_169564058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Het gaat niet echt om het toerental, een paar decennia geleden liepen ze ook niet veel harder dan 12.000, gewoon omdat de klepveren dat niet bij konden houden. Het gaat er om dat als je de energie van de hete uitlaatgassen efficient gebruikt om een turbo aan te drijven, er minder energie overblijft om geluid te produceren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:32:54 #111
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169564445
Gvd wat duurt dat aftellen lang.
pi_169564530
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel :') :@ :P
Ja doei.
pi_169564594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel :') :@ :P
Kan het minder cryptisch?

Nog maar 1 week ^O^ .
Woei!
pi_169564608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:45 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Kan het minder cryptisch?

Nog maar 1 week ^O^ .
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt :P
Ja doei.
pi_169564661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt :P
Je realiseert je opeens dat je thesis volgende week bij het reading committee moet liggen? :P
Woei!
pi_169564671
Daar ligt 'ie al een tijdje :P
Ja doei.
pi_169564691
Lucky you }:|
Woei!
pi_169564927
Wie had dát gedacht? ;(
Ja doei.
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:52:12 #120
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169565632
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169565710
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:52 schreef Kerplunk het volgende:
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo _O_
Mit Kai dabei!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169566715
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:20:09 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567419
Mclaren gooit Honda eruit.
voor 2018
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:22:10 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169567451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:20 schreef THEFXR het volgende:
Mclaren gooit Honda eruit.
voor 2018
Wishful thinking of....?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:22:55 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567466
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wishful thinking of....?
confirmed
pi_169567501
Bron?
Flesje bier
pi_169567508
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

confirmed
ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.

Dat is wel wat anders
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:26:28 #128
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567535
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:24 schreef franklop het volgende:

[..]

ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.

Dat is wel wat anders
Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:26:41 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:24 schreef Gezicht het volgende:
Bron?
gpupdate
pi_169567555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!
Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:27:47 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gpupdate
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:28:00 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567568
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek ;)
mijn voorspelling dan :D
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:28:58 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567585
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:29:17 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567596
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169567623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:28 schreef THEFXR het volgende:
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust.
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
Woei!
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:31:19 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
niemand leest artikelen, dat weet je toch
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:32:17 #137
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567654
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar
Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners :P
pi_169567658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
Alternative facts!
pi_169567675
FAKE NEWS!!!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:35:22 #140
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567712
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:35:54 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners :P
Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:37:43 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567756
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt
zou best een wedje willen zetten dat Alonso een TUE heeft voor xanax ofzo.
pi_169567810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:41:26 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567824
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.

Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:42:04 #145
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567836
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:

[..]

Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Die motor ging weer goed toen ze bekend maakte dat ze een fabrieksteam gingen starten.
niet echt vergelijkbaar
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:43:09 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567852
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.

Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren.
Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:43:55 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:

[..]

Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Je moet ze dwingen om de werkwijze aan te passen. Daarom vreemd dat adviseur Gilles Simon eruit is geknikkerd. Ik hoop dat ze mensen als Mario Illien benaderen. Anders blijf je nog 100 miljoen miljard jaar achter de feiten aan lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169567885
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:45:53 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567896
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.
Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:47:53 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567923
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.
man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:48:31 #151
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.
das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren.
pi_169567992
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren.
Als McLaren breekt met Honda zullen ze wel moeten. Dat is namelijk afgesproken tussen de leveranciers en de FIA toen Red Bull geen motor had.

Alleen heeft McLaren dan geen keus en krijgen ze een aangewezen leverancier als ze zelf voor die tijd niet met een leverancier tot overeenkomst komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:54:04 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169568018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.
Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:55:25 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169568036
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis.
wie zijn die geleerden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:58:11 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169568079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wie zijn die geleerden?
Heb je het door sasq geposte filmpje gezien? Daar zeiden ze het en eerder meldde onder meer Gary Anderson (niet die darter, maar de engineer) het al.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169568609
En toch blijf ik het raar vinden dat het Honda niet lukt om een goede F1 motor te ontwikkelen... en ze zijn toch al 3 jaar bezig
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:29:00 #157
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169568623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

confirmed
:')______________
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169568998
quote:
9s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
En toch blijf ik het raar vinden dat het Honda niet lukt om een goede F1 motor te ontwikkelen... en ze zijn toch al 3 jaar bezig
Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat.
Ze hebben hun hele motor aangepast en zijn nu weer op het niveau van 2 jaar geleden.

De andere leveranciers (vooral Renault) hadden in het begin ook problemen en die zijn al zes jaar bezig. Honda loopt dus 3 jaar achter op de anderen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169569111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat.
Ze hebben hun hele motor aangepast en zijn nu weer op het niveau van 2 jaar geleden.

De andere leveranciers (vooral Renault) hadden in het begin ook problemen en die zijn al zes jaar bezig. Honda loopt dus 3 jaar achter op de anderen.
Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt.
Woei!
pi_169569142
Ik lees dat Häkkinen bij McLaren het zakenpartners naar de zin moet gaan maken. Dat klinkt wel een beetje dubieus...
pi_169569153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:56 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt.
Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:20:38 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169570552
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber)
zal sauber nog bestaan dan?
pi_169570855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zal sauber nog bestaan dan?
Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel. :)
Ze staan er nu beter voor dan de afgelopen jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:43:15 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169570863
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lees dat Häkkinen bij McLaren het zakenpartners naar de zin moet gaan maken. Dat klinkt wel een beetje dubieus...
op zijn knieën :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 16:08:55 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169571226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel. :)
Ze staan er nu beter voor dan de afgelopen jaren.
ik snap hun keuze voor de 2016-motor, want het chassis dat ze hadden was belabberd, maar de kans is groot dat ze ook dit jaar weer achter de feiten aan gaan lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169571306
Ik denk dat het een beetje naïef en kinderlijk gedacht was van Ron Dennis om te denken dat ze de jaren 80 konden laten herleven door met Honda in zee te gaan. In de recente geschiedenis met BAR en hun eigen fabrieksteam kon Honda namelijk ook al geen potten breken en de huidige powerunits zijn nog een stuk complexer. Dat lijkt me relevanter dan wat er eind jaren 80 gepresteerd is. De redenering van Ron Dennis dat je met een klantenmotor geen kampioen kunt worden klopt ook niet want RBR heeft immers het tegendeel al bewezen. Een titelsponsor had McLaren ook niet nodig volgens Dennis. Hij heeft wel wat twijfelachtige beslissingen gemaakt de afgelopen jaren en ik begrijp wel dat hij aan de kant geschoven is.

Hoe nu verder, misschien eens proberen om bij VAG of Toyota aan te kloppen. Anders met hangende pootjes terug naar Mercedes. Honda kan niet meer. Ze krijgen het niet voor elkaar, die conclusie mag je inmiddels wel trekken. McLaren kan zo niet door blijven gaan.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_169571413
Voor de treinreizende Formule 1 fans zag ik net op Utrecht Centraal de AKO Pit Stop race experience popup store. Het personeel stond vandaag vooral met wat RC autootjes te spelen, maar je kan er zo te zien binnenkort terecht voor boeken, schaalmodellen, speelgoedauto's en wat teamkleding :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 16:20:42 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169571423
VAG gaat het niet doen. Is te duur, zeker nu ze vanwege dieselgate even pas op de plaats maken.

Toyota zie ik ook niet snel gebeuren, omdat zij vol inzetten op het WEC. Daar hebben ze nog wat goed te maken vanwege vorig jaar ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169571628
Even een vraagje tussendoor, aangezien hier genoeg liefhebbers zitten: In verband met een verhuizing ga ik afscheid nemen van mijn collectie Formule 1 tijdschriften. Nu kan ik ze bij het oud papier gooien maar misschien kan ik er hier nog iemand gelukkig mee maken?
Paar losse nummers vanaf 1995, volgens mij compleet vanaf 1998 en alles tot en met 2013 mag weg. Aangezien ze al geruime tijd in een schuur staan is de conditie niet 'mint' meer maar nog wel prima leesbaar. Gratis af te halen in Ede.

En verder ook nog Autovisies vanaf 1994 tot en met 2013 compleet en wat oudere losse nummers.
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:45:09 #170
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169571771
Ik heb hier gelezen dat de 2018 krachtbron van Honda juist een killer zou worden waarom zou je die aan de kant schuiven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169572278
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat het een beetje naïef en kinderlijk gedacht was van Ron Dennis om te denken dat ze de jaren 80 konden laten herleven door met Honda in zee te gaan. In de recente geschiedenis met BAR en hun eigen fabrieksteam kon Honda namelijk ook al geen potten breken en de huidige powerunits zijn nog een stuk complexer. Dat lijkt me relevanter dan wat er eind jaren 80 gepresteerd is. De redenering van Ron Dennis dat je met een klantenmotor geen kampioen kunt worden klopt ook niet want RBR heeft immers het tegendeel al bewezen. Een titelsponsor had McLaren ook niet nodig volgens Dennis. Hij heeft wel wat twijfelachtige beslissingen gemaakt de afgelopen jaren en ik begrijp wel dat hij aan de kant geschoven is.

Hoe nu verder, misschien eens proberen om bij VAG of Toyota aan te kloppen. Anders met hangende pootjes terug naar Mercedes. Honda kan niet meer. Ze krijgen het niet voor elkaar, die conclusie mag je inmiddels wel trekken. McLaren kan zo niet door blijven gaan.
RBR werd pas kampioen nadat Renault uit de F1 was. Maar je hebt wel gelijk, ligt er alleen wiens motor je hebt. RBR vond namelijk dat ze met een klantenmotor van Ferrari ook geen kampioen konden worden en zijn toen overgestapt op Renault waarmee ze wel kampioen werden (toen er geen fabrieks Renault team was).
Nu kunnen ze het ook met een fabrieks Renault omdat Renault voor RBR dezelfde motor levert als ze zelf gebruiken.

VAG en Toyota hebben niet genoeg tijd zelfs al zouden ze het willen. Dan hadden ze al een paar jaar bezig moeten zijn om voor 2018 een nieuwe motor te leveren
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169572317
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169572501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169574627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
Ford Cosworth ;)
pi_169574813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Sheikh Mohammed bin Essa Al Khalifa schuift wel weer wat geld die kant op als ze dat nodig hebben.
pi_169586492
https://www.f1today.net/e(...)o-as-verstappen-does

quote:
'Kvyat didn't push Ricciardo as Verstappen does'

Max Verstappen is a much better teammate for Daniel Ricciardo than was his Red Bull predecessor. That is the claim of Dr Helmut Marko, having last year made the controversial decision to oust Daniil Kvyat and promote the teenage Dutchman Verstappen.

Russian Kvyat announced this week that his title dream is still alive, but his hopes will get a blow as Marko declares that Verstappen pushes Australian Ricciardo harder at the senior energy drink-owned F1 team. "Daniil Kvyat could not push Ricciardo as hard as Verstappen," he told Sport Bild. "Daniel had to learn how to deal with that but we've seen him get faster the more he was pushed," Marko added.

And the Austrian said he has no fear that the Ricciardo-Verstappen relationship will get out of control, in the way that Prost-Senna did. "A healthy rivalry on the track is the best thing that can happen to a team," said Marko. "But so far the competitive situation has not affected them in their work or privately. The two respect each other completely," he insisted.

However, Marko said it is Ferrari who will start the 2017 season closest to Mercedes, but he said Red Bull is determined to fight back. "Mercedes is still the favourite," he said, "because the engine will still be the decisive factor. Renault is making progress in steps. The first will be in Barcelona when we get the second stage of development."
Laatste stukje is mijns inziens eigenlijk het meest interessant. Marko plaatst RB dus achter Mercedes en Ferrari, maar hoopt gedurende het seizoen dichterbij te komen.
Woei!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04:06 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169586651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
of die er nog instapt nu dit seizoen alweer een afschrijfseizoen is moeten we nog maar afwachten
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04:53 #178
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169586659
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
VAG gaat het niet doen. Is te duur, zeker nu ze vanwege dieselgate even pas op de plaats maken.

Toyota zie ik ook niet snel gebeuren, omdat zij vol inzetten op het WEC. Daar hebben ze nog wat goed te maken vanwege vorig jaar ;)
En BMW dan? Moet toch pijn doen dat de grote concurrent zo dominant is in de koningsklasse.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:37 #179
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169586688
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:51 schreef Floriz87 het volgende:
https://www.f1today.net/e(...)o-as-verstappen-does

[..]

Laatste stukje is mijns inziens eigenlijk het meest interessant. Marko plaatst RB dus achter Mercedes en Ferrari, maar hoopt gedurende het seizoen dichterbij te komen.
net als vorig jaar dus
Met alleen kans als er problemen zijn bij MB of ze elkaar afrijden. Gewoon weer kut en kansloos dus
pi_169586781
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:07 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

net als vorig jaar dus
Met alleen kans als er problemen zijn bij MB of ze elkaar afrijden. Gewoon weer kut en kansloos dus
Toch lees ik overal geluiden dat Ferrari Mercedes achterhaald heeft en er misschien wel voor ligt. Dus is het niet alleen Mercedes die moet uitvallen, maar ook Ferrari.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:14:55 #181
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169586814
Hij zegt toch niks nieuws? Hij roept al de hele tijd dat Ferrari sterk oogde in de tests en dat ze het gat naar Mercedes nog niet dicht hebben.
pi_169586836
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:14 schreef ShaoliN het volgende:
Hij zegt toch niks nieuws? Hij roept al de hele tijd dat Ferrari sterk oogde in de tests en dat ze het gat naar Mercedes nog niet dicht hebben.
Ach ja, je moet wat om de laatste week te vullen :P .
Woei!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:18:17 #183
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169586865
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:16 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Ach ja, je moet wat om de laatste week te vullen :P .
Dat is waar. Ik hoopte eigenlijk op een bericht waarin Marko brult dat ze het licht uit de ogen van de Mercedes en Ferrari gaan rijden. Maar dat zal die niet gauw zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 10:20:02 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169586885
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En BMW dan? Moet toch pijn doen dat de grote concurrent zo dominant is in de koningsklasse.
En Mercedes is wat betreft verkopen BMW voorbij gestreefd. Dus ja, geen idee wat het antwoord van de Zuid-Duitsers zal zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 10:24:30 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169586945
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Toch lees ik overal geluiden dat Ferrari Mercedes achterhaald heeft en er misschien wel voor ligt. Dus is het niet alleen Mercedes die moet uitvallen, maar ook Ferrari.
Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.

Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:16:54 #186
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169587630
https://www.instagram.com/p/BRvCCrLB8uS/

De sharkfin is weg!? :o

Edit: oh laat maar, is een 2016-onderdeel. :') Kan echter natuurlijk wel een hint zijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door Gezicht op 17-03-2017 11:33:22 ]
Flesje bier
pi_169587839
T-Fin, gaat die blijven of wordt hij verboden?

Of Australië aankijken en daarna verbieden/houden?

quote:
De sharkfin is weg!?
Whoops edit gemist.

[ Bericht 21% gewijzigd door Hanschje op 17-03-2017 11:39:04 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:33:46 #188
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169587884
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:30 schreef Hanschje het volgende:
Of Australië aankijken en daarna v
Is dat echt het 2016 chassis? Lijkt verdraaid veel op de 2017 versie namelijk. Denk dat de Sharkfin eerder een los onderdeel is.
Zie edit.
Flesje bier
pi_169588196
Realiseer het me nu pas...

Nog minder dan een week *O* *O* *O* *O* *O*
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_169588237
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.

pi_169588305
quote:
Dik filmpje :D _O_ Raikkonen WDC.. ^O^

Godver, dan wéér een rijder die er mee nokt misschien na behalen van titel.. :(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 12:00:02 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169588335
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.

Op zich mee eens, maar hij gaat ook niet 100% van het rondje voluit. Als je niet voluit gaat heb je sowieso minder stuurbewegingen. Dat de wagem goed ligt is een feit, maar hoe goed is echt moeilijk in te schatten als iemand niet 100% gaat.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:01:27 #193
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169588362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op zich mee eens, maar hij gaat ook niet 100% van het rondje voluit. Als je niet voluit gaat heb je sowieso minder stuurbewegingen. Dat de wagem goed ligt is een feit, maar hoe goed is echt moeilijk in te schatten als iemand niet 100% gaat.
En hij wordt vergeleken met de nieuwe rijder van Mercedes. Is er ook een Red Bull filmpje?
pi_169588834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:33 schreef Ferry_76 het volgende:
Even een vraagje tussendoor, aangezien hier genoeg liefhebbers zitten: In verband met een verhuizing ga ik afscheid nemen van mijn collectie Formule 1 tijdschriften. Nu kan ik ze bij het oud papier gooien maar misschien kan ik er hier nog iemand gelukkig mee maken?
Paar losse nummers vanaf 1995, volgens mij compleet vanaf 1998 en alles tot en met 2013 mag weg. Aangezien ze al geruime tijd in een schuur staan is de conditie niet 'mint' meer maar nog wel prima leesbaar. Gratis af te halen in Ede.

En verder ook nog Autovisies vanaf 1994 tot en met 2013 compleet en wat oudere losse nummers.
Zitten daar RTL GP Magazines tussen en zo ja welke? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:55:46 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_169590821
Waarom bewaar je dat uberhaupt, helemaal die autovisie's...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:00:24 #196
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169590942
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dik filmpje :D _O_ Raikkonen WDC.. ^O^

Godver, dan wéér een rijder die er mee nokt misschien na behalen van titel.. :(
Hij heeft er al een
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:15:49 #197
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_169591225
Nog een ruime week *O*

Eerst zelf lopen op het Circuit Zandvoort
pi_169591884
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zitten daar RTL GP Magazines tussen en zo ja welke? :)
nee, die houd ik lekker zelf. :)
pi_169591982
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:49 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

nee, die houd ik lekker zelf. :)
Jammer :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:55:41 #200
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169591984
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 14:56:24 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169591997
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Ja.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169592096
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Verklaar je nader.
Woei!
pi_169592097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Ja, die is dan een uur later. En je slaapt een uur minder, dus voor je gevoel een uur eerder. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169592176
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.

Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)

Edit: en het is dan 26 maart in beide landen.
Woei!
pi_169592213
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.

Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)
Door de zomertijd is de race in Nederland een uur later, dan dat die anders geweest zou zijn omdat in Australie de zomertijd een week later in gaat.

F1.com geeft dan ook de verkeerde lokale tijd aan (8.00) doordat ze geen rekening met de zomertijd houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169592287
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.

Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)

Edit: en het is dan 26 maart in beide landen.
Zomer- en wintertijd lopen niet synchroon in alle tijdzones, waardoor het tijdsverschil tijdelijk een uur meer of minder kan zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:13:32 #207
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169592336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.

Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)

Edit: en het is dan 26 maart in beide landen.
Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 15:14:33 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169592349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.
Uiteraard.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169592379
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.
Ik snap em :7 . Daar is dus inderdaad rekening mee gehouden :).
Woei!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:16:02 #210
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169592383
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Uiteraard.
Mooi. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:16:20 #211
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169592396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:15 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Ik snap em :7 . Daar is dus inderdaad rekening mee gehouden :).
Dat is mooi. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_169592479
Ow god krijgen we dit gekut weer :(

07:00 uur nieuwe tijd?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:23:05 #213
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169592519
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:20 schreef Geralt het volgende:
Ow god krijgen we dit gekut weer :(

07:00 uur nieuwe tijd?
7:00 uur CEST
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:24:31 #214
192683 AMDB
Visionair.
pi_169592543
Ah shit, dat is hier 1 uur 's nachts en ik moet de volgende ochtend redelijk vroeg op :(
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:26:00 #215
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169592568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:24 schreef AMDB het volgende:
Ah shit, dat is hier 1 uur 's nachts en ik moet de volgende ochtend redelijk vroeg op :(
Slaap je ervoor en ga je daarna gelijk door.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_169593055
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169593876
Die vind ik echt echt lelijk.
- Met zuidelijke groet -
pi_169593974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:35 schreef Schnitzels het volgende:
Die vind ik echt echt lelijk.
Het is denk ik ook meer bedoeld als beeld van hun historie van afgelopen jaren. Denk dat iedere simpele ziel ook binnen McLaren snapt dat het er niet uitziet. Stukje teambuilding en blijven geloven in dit team blabla.. zeker nu ook hun flirt met Mercedes naar buiten is gekomen, dan breekt er op en naast de baan gewoon een ontzettend spannende periode aan, zeker als de betrouwbaarheid ver te zoeken is. Nu Mika Hakkinen ook weer bij het team betrokken is lijkt het mij echt een vorm van kukident, om de boel bij elkaar te houden.
pi_169594959
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:40:19 #220
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169595048
McLaren tweet is al verwijderd _O-
Flesje bier
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 17:40:31 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169595051
Deze is wel leuk:
McLarenF1 twitterde op vrijdag 17-03-2017 om 14:08:20 Ever noticed @F1MikaHakkinen's unique pitstop technique? We reveal all in this exclusive clip. #TOONED https://t.co/mA44sR3SbB reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169596387

dit was de betreffende tweet
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169605381
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169605393
zo morgen om 2 uur weer de start ik verheug me er op
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169605409
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
zo morgen om 2 uur weer de start ik verheug me er op
Volgende week pas pannenkoek!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169605472
@interview hierboven: toch wel apart dat die vent geen idee heeft wat zijn rol nou precies is :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169605494
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Volgende week pas pannenkoek!!!
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag... :%
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169605504
:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169605535
Nog maar 5 dagen, 14 uur en 35 minuten tot de vrije training.
pi_169605797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag... :%
This can't be serious.. :')
pi_169606459
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
zo morgen om 2 uur weer de start ik verheug me er op
:') _O-
Ja doei.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:43:13 #232
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169606509
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:40 schreef Gezicht het volgende:
McLaren tweet is al verwijderd _O-
Wat stond er?
pi_169606572
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
Pijnlijk voor Honda dit. Daarom zal die ook wel verwijderd zijn.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:32:38 #234
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169607060
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Volgende week pas pannenkoek!!!
Klaasweetnietalles :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:35:00 #235
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169607098
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:43 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat stond er?
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
Flesje bier
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 13:37:34 #236
408813 crew  trein2000
pi_169607149
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag... :%
#Klaasweetniks
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_169607538
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag... :%
Nog steeds geen probleem als die afspraken na 9.00 uur 's ochtends zijn omdat dan de race al weer afgelopen is. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:12:14 #238
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169607609
Iemand een idee hoe laat de uitzending zaterdag begint?
pi_169607660
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:12 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee hoe laat de uitzending zaterdag begint?
Te vroeg ;(
Ja doei.
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 14:28:38 #240
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169607820
als gewoon in de OP de starttijd van de race van volgende week zowel als wintertijd en zomertijd kan worden neergezet, dan weet iedereen hoe laat de gp begint
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 14:32:31 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169607885
Leven is zwaar zonder WEST ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 14:34:50 #242
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169607924
Waar is WEST eigenlijks?

Pa jos mist zijn zoon: http://www.telegraaf.nl/t(...)impel_is_het___.html
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_169607968
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:34 schreef F1gamer het volgende:
Waar is WEST eigenlijks?

Pa jos mist zijn zoon: http://www.telegraaf.nl/t(...)impel_is_het___.html
quote:
maar Max is natuurlijk ook gewoon mijn zoon en mijn vriend die je graag om je heen hebt.
Hoeveel vaders noemen hun zoon tevens hun vriend? :)

Ik geloof direct dattie hem mist; die hebben jaren lang op elkaars lip gezeten van de ene kartbaan naar de andere. Zal best een gat zijn waar Jos in is gevallen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169608202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:34 schreef F1gamer het volgende:
Waar is WEST eigenlijks?

Pa jos mist zijn zoon: http://www.telegraaf.nl/t(...)impel_is_het___.html
Dat is een goeie vraag.

MED / WEST is gestopt met het modden van SPT
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:52:35 #245
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169608215
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Te vroeg ;(
maar meid toch, wat een eerste wereld problemen toch ;(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169608229
Jos.. als je dit leest.. ga weer racen man !! ^O^

pi_169608291
Ook lekker voor de andere kinderen van Jos om dit te lezen. Misschien tijd om nu meer tijd in hen te investeren?
pi_169608337
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:57 schreef potjecreme het volgende:
Ook lekker voor de andere kinderen van Jos om dit te lezen. Misschien tijd om nu meer tijd in hen te investeren?
Denk dat dat weinig verschil maakt.. gescheiden is hij toch al en Victoria ziet hij dus sowieso in deeltijd, en met zijn huidge vrouw en kind zal hij dan waarschijnlijk naar Monaco verkassen.
pi_169608352
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Denk dat dat weinig verschil maakt.. gescheiden is hij toch al en Victoria ziet hij dus sowieso in deeltijd, en met zijn huidge vrouw en kind zal hij dan waarschijnlijk naar Monaco verkassen.
Volgens mij ligt hij in scheiding met zijn huidige vrouw.
pi_169608449
Die roddels houd ik niet zo bij.. ik ben meer geinteresseerd in zijn toekomstige plannen om weer te gaan racen.. Heeft mooie dingen laten zien in zijn korte endurance bestaan..
pi_169608796
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
Dus... lekker voor Honda die tweet :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 15:55:34 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169609120
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:34 schreef F1gamer het volgende:
Waar is WEST eigenlijks?

Die schijnt een leven gekregen te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 16:00:03 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169609192
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die schijnt een leven gekregen te hebben
Eerder een leven kwijt geraakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 16:03:42 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169609255
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eerder een leven kwijt geraakt.
Een leven op FOK! kwijtgeraakt, maar een leven erbuiten terug gekregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169610914
Maar hij heeft zomaar ineens niks meer van zich laten horen ? Hopelijk niks ernstigs dan...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 17:30:11 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169611066
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:23 schreef Sjemmert het volgende:
Maar hij heeft zomaar ineens niks meer van zich laten horen ? Hopelijk niks ernstigs dan...
Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169611153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.
Ah oke, gelukkig, tja dat kan he.
pi_169611362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.
Daar moet je tijd voor maken; slap excuus :{w
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:49:53 #259
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169611446
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Te vroeg ;(
Wat is te vroeg? :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 17:51:28 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169611474
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Daar moet je tijd voor maken; slap excuus :{w
Don't shoot the messenger
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 17:57:16 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169611570
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een leven op FOK! kwijtgeraakt, maar een leven erbuiten terug gekregen.
Ook daarbuiten een leven kwijt geraakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 17:57:46 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169611575
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:23 schreef Sjemmert het volgende:
Maar hij heeft zomaar ineens niks meer van zich laten horen ? Hopelijk niks ernstigs dan...
Hij postte en dag na die MED nog in deze reeks :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169611605
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij postte en dag na die MED nog in deze reeks :)
Oke, hij is nog gewoon onder ons dus.
pi_169612142
Iemand wat Manor onderdelen nodig?
http://www.gordonbrothers.co.uk/assets-for-sale/manorf1

Doe mij zo een motorhome. Weer eens wat anders ipv een saaie sleurhut. :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 18 maart 2017 @ 18:40:35 #265
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169612251
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:33 schreef Geralt het volgende:
Iemand wat Manor onderdelen nodig?
http://www.gordonbrothers.co.uk/assets-for-sale/manorf1

Doe mij zo een motorhome. Weer eens wat anders ipv een saaie sleurhut. :D
paar dagen geleden via Twitter al het een en ander langs gekomen :)


Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 18 maart 2017 @ 18:43:19 #266
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_169612301
Bijna Super Sundays *O* *O* _O_

Feyenoord & F1 omg :9~
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_169612441
Damn.. :{ Zo zonde en wat was Manor in tegenstelling tot Sauber zo dichtbij een upgrade naar de sub(sub)top.. :'( Wat 'als' ze Booth niet hadden afgezet.. wat 'als' het niet geregend had in Brazilië of 'als' Nasr niet dat ene puntje erbij had gehaald.. allemaal zinloos geblaat maar ik denk dat er velen in de F1 echt wakker geschud moeten worden.. geef de subtop een eigen kampioenschap of prijs om voor te rijden, extra testdagen, extra ¤'s per uitgereden race?

Whatever om meer kleine teams te lokken en te behouden. 26 auto's op de grid ^O^
pi_169612460
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:43 schreef Montelly het volgende:
Bijna Super Sundays *O* *O* _O_

Feyenoord & F1 omg :9~
Superleague Formula herinnering komt naar boven :D Kansloos format.. maar tjonge.. V12's O+
pi_169613020
Vanmiddag kwam mijn nieuwe RB hoodie binnen O+
  zaterdag 18 maart 2017 @ 19:38:24 #270
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_169613238
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Superleague Formula herinnering komt naar boven :D Kansloos format.. maar tjonge.. V12's O+
Die wagens waren O+
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  zondag 19 maart 2017 @ 03:43:01 #273
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169621346
Fossielen die blijven hangen bij het geluid van 20 jaar geleden :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 19 maart 2017 @ 08:23:08 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169621764
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 03:43 schreef fathank het volgende:
Fossielen die blijven hangen bij het geluid van 20 jaar geleden :')
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
pi_169621810
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
Sterker nog, zo'n 3 jaar geleden even bij de Nurburgring wezen kijken, VLN endurance kampioenschap, ik durf echt te beweren dat de Clio RS Trophy's daar meer en betere takke herrie maakten dan de F1 nu. Eind Mei ga ik mogelijk naar de training van de 24h, dan ga ik mijn stelling bijschaven of bevestigen (niet te letterlijk nemen). :')
pi_169622128
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.

Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 19 maart 2017 @ 09:35:02 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169622171
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.

Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks
  zondag 19 maart 2017 @ 09:41:22 #278
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169622218
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.

Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie.
pi_169622476
Eerlijk gezegd moet ik Weltsmets wel ergens gelijk geven. Ja ik houd ook van herrie en gejank, 100%.

Maar we leven in een tijd dat Elektrisch rijden steeds populairder word. Ook in de autosport zie je dat terug met de Formula E en de aankomende Roborace. En ik kijk daar stiekem best wel naar uit. De nerd in mij zegt toch wel dat dit erg tof kan worden. AI racers heb ik tot nu toe altijd in spelletjes gezien, nu worden het echte races tussen de beste software schrijvers.
En trek je het terug tot de normale straatauto's, Renault heeft afgelopen autobeurs een hothatch concept gelanceerd op basis van de Zoë. Dik 400pk uit enkel een elektrisch aangedreven wagentje. En dat Renault dan gelijk erbij vermeld dat ze hem niet gaan produceren is naar mijn idee echt een gemiste kans.

Dus ja, ergens moeten we wel genoegen nemen/accepteren dat het nu even minder is, wat nu als er 1 of andere techstudent in de toekomst een manier ontwikkelt om de elektro motoren een oorverdovend gejank te laten maken. Gewoon mechanisch en dus geen AI sound, het gehuil van de V-IRM treinen bijvoorbeeld, ook een gek maar gaaf geluid bij het optrekken. Laten ze dat eens met een paar decibel vergroten ^O^
  zondag 19 maart 2017 @ 10:18:05 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169622528
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:12 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd moet ik Weltsmets wel ergens gelijk geven. Ja ik houd ook van herrie en gejank, 100%.

Maar we leven in een tijd dat Elektrisch rijden steeds populairder word. Ook in de autosport zie je dat terug met de Formula E en de aankomende Roborace. En ik kijk daar stiekem best wel naar uit. De nerd in mij zegt toch wel dat dit erg tof kan worden. AI racers heb ik tot nu toe altijd in spelletjes gezien, nu worden het echte races tussen de beste software schrijvers.
En trek je het terug tot de normale straatauto's, Renault heeft afgelopen autobeurs een hothatch concept gelanceerd op basis van de Zoë. Dik 400pk uit enkel een elektrisch aangedreven wagentje. En dat Renault dan gelijk erbij vermeld dat ze hem niet gaan produceren is naar mijn idee echt een gemiste kans.

Dus ja, ergens moeten we wel genoegen nemen/accepteren dat het nu even minder is, wat nu als er 1 of andere techstudent in de toekomst een manier ontwikkelt om de elektro motoren een oorverdovend gejank te laten maken. Gewoon mechanisch en dus geen AI sound, het gehuil van de V-IRM treinen bijvoorbeeld, ook een gek maar gaaf geluid bij het optrekken. Laten ze dat eens met een paar decibel vergroten ^O^
het is wel entertainment en snelheid dat is ook maar relatief, ze kunnen nog veel sneller dan ze nu doen
pi_169622533
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks
Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan.

Dat vind ik belangrijker dan het geluid.

Ik snap wel dat het een bepaalde beleving geeft, maar dat is altijd bijzaak geweest. Geluid is het gevolg van, niet het doel.

En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.

Voor de verandering ben ik het een keer met Weltschmerz eens. :@
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 19 maart 2017 @ 10:21:39 #282
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169622572
gewoon nasynchroniseren ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 maart 2017 @ 10:22:03 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169622580
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan.

Dat vind ik belangrijker dan het geluid.

Ik snap wel dat het een bepaalde beleving geeft, maar dat is altijd bijzaak geweest. Geluid is het gevolg van, niet het doel.

En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.

Voor de verandering ben ik het een keer met Weltschmerz eens. :@
Ik blijf toch wel kijken dat is het niet en op tv heb je ook minder last van het ontbreken ervan, maar live vond ik het echt een gemis
  zondag 19 maart 2017 @ 10:24:03 #284
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169622607
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:18 schreef sasquatsch het volgende:

En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.

Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder.
  zondag 19 maart 2017 @ 10:49:02 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169622904
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder.
mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boeken
  zondag 19 maart 2017 @ 11:15:37 #286
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169623184
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
Wat een aannames gelijk weer.

Ik zat als 9 jarig jochie op Spa met mn vader en opa. En ik snap best dat geluid een toegevoegde waarde is. Maar F1 draait om innovatie, en hybride is daar een essentieel onderdeel van in deze tijd. Jankende v10s zijn geschiedenis.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 19 maart 2017 @ 11:22:36 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169623283
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat een aannames gelijk weer.

Ik zat als 9 jarig jochie op Spa met mn vader en opa. En ik snap best dat geluid een toegevoegde waarde is. Maar F1 draait om innovatie, en hybride is daar een essentieel onderdeel van in deze tijd. Jankende v10s zijn geschiedenis.
jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesproken :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 maart 2017 @ 11:41:36 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169623555
Susie Wolff is haar rijbewijs voor zes maanden kwijt _O-

https://wtf1.com/post/susie-wolff-has-lost-a-driving-ban-appeal/
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 maart 2017 @ 11:46:25 #289
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169623639
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesproken :)
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 19 maart 2017 @ 11:49:57 #290
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169623704
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 maart 2017 @ 11:51:44 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169623736
Voor de liefhebber: zo ziet de startprocedure bij een Formule 1-bolide er van boven uit

Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 maart 2017 @ 11:53:00 #292
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169623754
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis!
Jij hebt ook overal verstand van hea.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169623940
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
Precies. Vroeger (80s 90s) waren de gaten veel groter tussen teams. Zat je lekker te kijken hoe Senna of Schumacher 3 seconden sneller waren dan de nr 3 en 4.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169624068
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks
Nee, ik hou ook niet van zachtjes gejank, en ik hou van F1 omdat de technologie daar het meest op scherp staat en de coureurs en de belangen het grootst zijn. Het is ook een zwaarbevochten competitie tussen ingenieurs en ik respecteer de uitkomst van wat ze allemaal verzinnen om sneller te zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie.
En coureurs die even een sigaret opsteken onder het bijtanken, remtrommels die te heet worden ruiken pas echt lekker en soms verbrandde er ook nog wat vlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169624073
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boeken
Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid.

Elke keer als het volgens de FIA te snel gaat (en dus te gevaarlijk wordt) veranderen ze de technologie. Zo gingen we eind jaren '80 van de turbo's naar V10 en in 2005 van V10 naar V8.

Vervolgens gingen ze naar de hybride V6 om nieuwe autofabrikanten te trekken omdat die massaal afhaakten (Toyota, Honda). Ook Mercedes en Renault dreigden te stoppen.
Nu proberen ze met de huidige wagens het niveau van 2004 te bereiken om de F1 weer aantrekkelijker te maken. En gaan ze er waarschijnlijk over dat niveau heen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 19 maart 2017 @ 12:32:29 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169624358
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid.

Elke keer als het volgens de FIA te snel gaat (en dus te gevaarlijk wordt) veranderen ze de technologie. Zo gingen we eind jaren '80 van de turbo's naar V10 en in 2005 van V10 naar V8.

Vervolgens gingen ze naar de hybride V6 om nieuwe autofabrikanten te trekken omdat die massaal afhaakten (Toyota, Honda). Ook Mercedes en Renault dreigden te stoppen.
Nu proberen ze met de huidige wagens het niveau van 2004 te bereiken om de F1 weer aantrekkelijker te maken. En gaan ze er waarschijnlijk over dat niveau heen.
ik weet het :) en wat ik al eerder zei, ik blijf toch wel kijken maar laat ik het zo zeggen, de verleiding om live naar een race te gaan is minder geworden.
  zondag 19 maart 2017 @ 12:47:28 #297
194695 franklop
Fran knock
pi_169624646
Over een week moeten we alweer 2 weken wachten voor de volgende race
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 maart 2017 @ 12:49:48 #298
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_169624737
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:47 schreef franklop het volgende:
Over een week moeten we alweer 2 weken wachten voor de volgende race
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 19 maart 2017 @ 16:36:31 #299
194695 franklop
Fran knock
pi_169630858
NOS met een F1 item, geen idee wat precies

Vooruitblik of iets. Dione en Jan Lammers, moet wel genot zijn :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 19 maart 2017 @ 16:43:30 #300
194695 franklop
Fran knock
pi_169631052
Ik kan Dione niet aan.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 19 maart 2017 @ 17:01:53 #301
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_169631582
En vol :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')