SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen
Ferrari SF70H (Ferrari 062)
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll
McLaren MCL32 (Honda RA617H)
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne
Toro Rosso (Renault R.E.17)
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat
Haas VF-17 (Ferrari 062)
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer
Sauber C36 (Ferrari 061)
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal WehrleinJa doei.
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Oh dat heb ik niet nodig dan, ik ben sowieso de beste hier.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:59 schreef Beach het volgende:
[..]
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
Max moet alleen geduldiger worden. Als het even tegenzit dan heeft hij imo nogal de neiging om zijn banden kapot te jagen om tegenstanders voorbij te komen. En hij gaat bij de start risico niet bepaald uit de weg. Maar race snelheid is er wel idd.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 11:08 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat Max dit jaar beter zal zijn dan Ricciardo. Dat zag je in de loop van vorig jaar ontstaan. In eerste instantie was Ricciardo in de Q nog de betere (verschillen van 0,3 seconde in Spanje zo uit mijn hoofd). Maar naar mate het seizoen vorderde begon Max zich steeds beter te kwalificeren. En dan in de wetenschap dat het slechts Max' tweede seizoen was, en hij de voorbereiding en de eerste 4 races in een andere auto heeft gereden.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Ik was al een newbie toen Jos het goed deed.... nou goed... die deed het eigenlijk maar matig. Kon zijn teamgenootje amper verslaan. Prutser. Toen al vonden mensen mij hier een newbie (ok ok... toen was er nog geen fok) en nu vinden ze dat ook.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:59 schreef Beach het volgende:
[..]
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
Dit jaquote:Op dinsdag 14 maart 2017 11:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor.
Ja, ik ben ook wel tegen het 'endurance' racen in de Formule racerij, anderzijds blijft het ook wel een bepaalde spanning wat de uitkomst van de race kan beinvloeden en ook in de jaren 90 hebben we wel eens stilvallers gezien met brandstof te kort. Daar ben ik dan weer niet op tegen en dat laat zowel de technische kant als de humane kant van de sport zien. Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg. Prachtig historisch document. Ook in de FormulA-E zie je het terug. Diegene die het best met de auto-accus omgaat wint het op het eind van diegene die teveel hebben lopen stampen. Het veld kruipt weer dichter op elkaar en er word tot de finish geraced, en dan ben ik toch wel weer voor die brandstof/energie besparing, hoezeer het elkaar ook tegenspreekt.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 12:00 schreef Ferry_76 het volgende:
'Teams bang voor brandstoftekorten'
Apart dat in het laaste jaar van de eerste generaties turbo's (1988) de auto's ook maar 150 liter brandstof mee mochten nemen. Dus dertig jaar later, met alle moderne technieken van energie regeneren enzovoorts zijn we qua besparing dus geen stap vooruit gekomen..
Natuurlijk hadden die auto's 300 pk minder en wogen ruim honderd kilo minder, maar toch.
Hopelijk krijgen we geen races straks waar iedereen wanhopig brandstof moet gaan besparen de laatste ronden.
Dat was zijn eigen fout, hij schakelde terug naar de een in plaats van de twee waardoor de achterkant blokkeerde.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg.
quote:I had done it correctly maybe 30 times during the race, and I was in what commentators like to call "a comfortable lead", when I went down one gear too far and selected first instead of second. I immediately felt the rear wheels lock and I knew there was no time to pull in the clutch or catch the car some other way. I had begun my irreversible journey towards the gravel, and the Monza gravel is deep.
It was over within seconds. My car was buried up to the gearbox; there was no way out.
In that moment I was overcome by an enormous sense of disappointment. I wanted to win at Monza so much. It was tight in the world championship chase and I wanted a greater margin, but I wanted to win the race - to win at Monza - even more.
The emotions came at me in a torrent. I almost stumbled away from the car, heading for the trees, not feeling anger - which is what you usually feel, excoriating yourself after making such a mistake - but instead sadness. In my career I have won at great, historic, evocative circuits such as Monaco, Spa-Francorchamps, Indianapolis, Silverstone and Suzuka, but here at Monza victory had been wrenched from my grasp not by some contrivance of fate but by my own blunder.
I sat down under a tree to collect my emotions, but it was futile. I cried.
I went on to win the championship that year - thank goodness - but it would always have haunted me if I had not won it because of that mistake. So now it is okay, after a fashion, and I can put that sadness to bed.
But still I dearly wish I could say I had won a Grand Prix at Monza!
Euh...twitter:ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
Wat al een tijdje rond ging gaat dus door, gaafquote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:Euh...twitter:ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
[ afbeelding ]
Gewoon even er een in je google calendar laden als je die gebruikt.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik moet nog eens opzoeken wanneer en hoe laat alle races zijn, anders ga ik andere dingen inplannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |