abonnementen ibood.com bol.com
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:27:26 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169502716
registreer om deze reclame te verbergen
Canadian-Tourism-Logo.jpg

Deel #11 in de Canada reeks!

1280px-Flag_of_Canada.svg.png

Vorige delen:
Canada
Canada - deel 2
Canada - deel 3
Canada Deel 4! 574 days and counting!
Canada deel 5! Fokmeet Vancouver 2010!
Canada deel 6! Wie wil niet emigreren?
Canada deel 7! Het land vol mooie vrouwen!
Canada deel 8! De Olympische gekte heerst nog altijd.
Canada #9! Canada here we come.
Canada #10! The Great White North.

Handige links:
Canada Tourism
Wisselkoers EUR/CAD
National Parks Canada
Lonely Planet Canada
Canada Wiki
Canada Immigration

Provincies:
British Columbia
Alberta
Saskatchewan
Manitoba
Ontario
Quebec
New Brunswick
Nova Scotia
Prince Edward Island
Newfoundland and Labrador

Territories:
Yukon
Northwest Territories
Nanavut

Geopolitical_map_of_Canada.png

HIGHLIGHTS:

Rocky Mountains
canada.jpg&h=340&w=636&zc=1

Niagara Falls
new-york-niagara-falls-state-park.jpg

Northern Lights
nlight4.jpg

Vancouver
6351136.jpg

Toronto
Toronto.jpg

Calgary
header-calgary.jpg

Ottawa
Ottawa.jpg

Quebec city
quebec_city_-_34094515n00_-_3008495847.jpg

Nova Scotia
EHS-Journal-Peggys-Cove-Nova-Scotia-by-Bill-Davenport.jpg

Yukon
1920px-Quiet_Lake_area_South_Canol_Road_Yukon_Territory.jpg

Prairies
Barley_Barn.jpg

Wildlife
canada-wildlife-tour.jpgcanada-wildlife-holiday-132.jpgSlideshow1-600x330.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door Debsterr op 15-03-2017 09:44:22 ]
Love Varnish mijn blog! | Varnish
pi_169502791
Oh, oeps, sorry, niet gezien dat ik hem sloot :@
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:40:41 #3
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169502875
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:32 schreef Candaasje het volgende:
Oh, oeps, sorry, niet gezien dat ik hem sloot :@
Geeft niks, nu kon ik fijn autistisch alle plaatjes even breed maken :D!
pi_169511247
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Geeft niks, nu kon ik fijn autistisch alle plaatjes even breed maken :D!
^O^ Herkenbaar haha.

Maareh, geen plaatje van de wonderschone Prairies hey? }:|
Alweer 15 jaar in Saskatchewan!
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:21:07 #5
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169512018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:32 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

^O^ Herkenbaar haha.

Maareh, geen plaatje van de wonderschone Prairies hey? }:|
Ik heb geen zaken toegevoegd maar kan de OP nog editten, dus DM maar een linkje wat er bij moet ;).
pi_169520510
Bedankt voor je reactie Canadeesje! Ik hou scyscanner al goed in de gaten. En bestuurder is voor ons ook een serieuze optie. Ik ben ook nog aan het overwegen om toch een retour te doen en dan een binnenlandse vlucht van Vancouver naar Calgary, dan zijn we waarschijnlijk nog goedkoper uit dan een oneway. Ik ga nog eens goed overwegen wat we allemaal willen en hoeveel dagen dat dan ongeveer kost. Maar we zullen zeker weinig ruimte over hebben!

Andere mensen ervaring met het rondje Vancouver-Vancouver?
pi_169589451
Schaatsfan, met een binnenlandse vlucht zit je dan toch nog steeds met een one-way fee? Of neem je de auto mee in het vliegtuig? Ik begrijp niet waarom je een binnenlandse vlucht zou doen. Met KLM was heen vliegen op Calgary en terug vanaf Vancouver (of andersom) overigens niet duurder dan een retour, zal bij de meeste maatschappijen zo zijn.

Ik zou vooral opletten hoe het zit met bagage voor binnenlandse vluchten. Ik weet dat die bij Amerikaanse vluchten (net als binnen Europa) vaak er niet bij zitten, waardoor er nog kosten bij komen. Ik kan me niet voorstellen dat dat, inclusief het extra gedoe van ruim van te voren aanwezig zijn, extra tijd kwijt zijn omdat vluchten niet aansluiten etc. opwegen tegen de kosten van een one-way fee.

Mocht het rondje de andere kant geen one way fee hebben zou ik dat doen, dat maakt voor de beleving niet zoveel uit. Dat hebben wij afgelopen jaar ook in Oost-Canada gedaan, van Montreal naar Toronto was gratis, van Toronto naar Montreal $300 one way fee. Dat was een makkelijke besparing!

Hier ons reisverslag van west Canada in 2013, van Calgary naar Vancouver, inclusief onze route, die dus ook prima andersom had gekund (afhankelijk wel van de boot en trein-aansluiting wat per dag verschilt).
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_169605273
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:02 schreef koei het volgende:
Schaatsfan, met een binnenlandse vlucht zit je dan toch nog steeds met een one-way fee? Of neem je de auto mee in het vliegtuig? Ik begrijp niet waarom je een binnenlandse vlucht zou doen. Met KLM was heen vliegen op Calgary en terug vanaf Vancouver (of andersom) overigens niet duurder dan een retour, zal bij de meeste maatschappijen zo zijn.

Ik zou vooral opletten hoe het zit met bagage voor binnenlandse vluchten. Ik weet dat die bij Amerikaanse vluchten (net als binnen Europa) vaak er niet bij zitten, waardoor er nog kosten bij komen. Ik kan me niet voorstellen dat dat, inclusief het extra gedoe van ruim van te voren aanwezig zijn, extra tijd kwijt zijn omdat vluchten niet aansluiten etc. opwegen tegen de kosten van een one-way fee.

Mocht het rondje de andere kant geen one way fee hebben zou ik dat doen, dat maakt voor de beleving niet zoveel uit. Dat hebben wij afgelopen jaar ook in Oost-Canada gedaan, van Montreal naar Toronto was gratis, van Toronto naar Montreal $300 one way fee. Dat was een makkelijke besparing!

Hier ons reisverslag van west Canada in 2013, van Calgary naar Vancouver, inclusief onze route, die dus ook prima andersom had gekund (afhankelijk wel van de boot en trein-aansluiting wat per dag verschilt).
Bedankt voor de tips en het verslag! We gaan dit weekend nog even goed alle opties bekijken 😊.
pi_169651391
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:02 schreef koei het volgende:

Ik ben nu met een kop thee erbij ook je verslag aan het lezen, leuk! ^O^
Wat veel beren hebben jullie gezien! (Ik ben pas bij Tofino met lezen..)

En ik ga ook even onthouden dat de 93a parallelweg een optie, in plaats van (gedeeltelijk) de IcefieldParkway. (Die zal namelijk als wij gaan wel erg druk zijn.)
pi_169687466
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben nu met een kop thee erbij ook je verslag aan het lezen, leuk! ^O^
Wat veel beren hebben jullie gezien! (Ik ben pas bij Tofino met lezen..)

En ik ga ook even onthouden dat de 93a parallelweg een optie, in plaats van (gedeeltelijk) de IcefieldParkway. (Die zal namelijk als wij gaan wel erg druk zijn.)
Dan heb je alle beren ook wel gehad nu :D

In oost Canada kwamen we op onze eerste dag in een park ook al gelijk drie beren tegen (waarvan we er tegen 1 bijna aanliepen en n in de struiken op vijf meter afstand...). Daarna de hele reis geen beer (of Eland of ander groot dier) meer gezien en andere mensen die we op dezelfde trail tegenkwamen hadden geen enkele beer gezien. Het is echt een kwestie van geluk hebben. Mijn schoonzusje is drie keer op vakantie geweest in de omgeving van Jasper en Banff (heeft vrienden in Edmonton wonen), heeft nog nooit een beer gezien :')
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_169711922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:02 schreef koei het volgende:

[..]

Dan heb je alle beren ook wel gehad nu :D

In oost Canada kwamen we op onze eerste dag in een park ook al gelijk drie beren tegen (waarvan we er tegen 1 bijna aanliepen en n in de struiken op vijf meter afstand...). Daarna de hele reis geen beer (of Eland of ander groot dier) meer gezien en andere mensen die we op dezelfde trail tegenkwamen hadden geen enkele beer gezien. Het is echt een kwestie van geluk hebben. Mijn schoonzusje is drie keer op vakantie geweest in de omgeving van Jasper en Banff (heeft vrienden in Edmonton wonen), heeft nog nooit een beer gezien :')
We gaan keihard duimen 8-) (En het geluk moeten hebben is ook een van de reden dat we dus een 3daagsje kayaktocht doen; wel een beetje het max qua dagen en uren dat ik denk ik in een kayak wil zitten (toch wel zo'n 5-6 uur peddelen per dag...) maar wel weer een wat grotere kans op verschillende soorten wildlife. :) )

Nog wat laatste spullen aanschaffen (vooral (regen)/winddichte kleding, een slaapzak die in de tas past, en even kijken of we onze tarp nog kunnen vinden of dat we er toch nog een moeten kopen), een ESTA aanvragen en euh... ohja, nog een keertje alle reserveringen nakijken. Of het wel klopt qua datum. Is wel zo prettig als dat allemaal klopt :P .
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')