abonnement Unibet Coolblue
pi_169497476
ik ben student en wil graag een huisdier. omdat een hond veel tijd nodig heeft en driemaal per dag moet uitgelaten worden is dit ivm studie geen optie. nu zit ik aan een kat/poes te denken. het enige wat ik me afvraag is of het wel geschikt is voor mij. ik heb ongeveer 5 dagen per week van 9:00 tot 15:00 school. ik woon op mezelf in een appartement. mijn kamer is 4m bij 4,5m en heeft een gang badkamer en keuken en een klein balkon.

lijkt het jullie handig om een kat te nemen?
pi_169497535
Nee, zo'n katje zit dan de hele dag alleen. En twee katten op zo'n klein oppervlak lijkt me ook niet echt geschikt.
  maandag 13 maart 2017 @ 22:59:48 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169497578
Lijkt me wel erg klein... Nog afgezien van de ruimte voor de kat: waar ga je de kattenbak laten?
So we just called him Fred
pi_169497655
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:59 schreef FredvZ het volgende:
Lijkt me wel erg klein... Nog afgezien van de ruimte voor de kat: waar ga je de kattenbak laten?
ik zat aan de keuken te denken omdat daar ook afzuiging is
pi_169497906
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, zo'n katje zit dan de hele dag alleen. En twee katten op zo'n klein oppervlak lijkt me ook niet echt geschikt.
Kan prima. Katten slapen vooral en kunnen prima alleen thuis zijn.
pi_169497923
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Kan prima. Katten slapen vooral en kunnen prima alleen thuis zijn.
Mijn ervaring is anders.
  maandag 13 maart 2017 @ 23:15:46 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169498098
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:59 schreef FredvZ het volgende:
waar ga je de kattenbak laten?
Gewoon bij de buren in de tuin laten schijten ja toch.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169498257
Jezus 4 bij 4,5, waar ga jij leven dan? oO<
pi_169498312
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Kan prima. Katten slapen vooral en kunnen prima alleen thuis zijn.
ligt beetje aan het karakter van de kat, heb wel eens een heel rustig katje gehad ( main coon ) en die vermaakte zich prima in een klein huis, lag toch 20 uur per dag te slapen haha, een andere kat die ik nu heb, is duidelijk meer een drukke kat en heeft meer ruimte en een tuin nodig!
pi_169498382
2 tamme ratten lijkt me praktischer.
pi_169498444
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:24 schreef MaGNeT het volgende:
2 tamme ratten lijkt me praktischer.
Die lopen er waarschijnlijk al 8)7
pi_169498507
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:26 schreef Barney-Stinson het volgende:

[..]

Die lopen er waarschijnlijk al 8)7
Let op "tamme".
pi_169498575
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Let op "tamme".
:@
  maandag 13 maart 2017 @ 23:33:20 #14
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_169498646
Kat kan niet naar buiten?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_169498827
Ik vind het een beetje zielig eigenlijk.

Per kat minimaal 25m2 zegt mijn DA... en aandacht, afleiding.
pi_169498917
Ik zou kijken voor wat anders. Een vogeltje, hagedis, rat of een aquarium ofzo. Iets wat prima alleen kan zijn en weinig ruimte nodig heeft. Katten zijn toch rot beesten man.
pi_169499494
Is je balkon erg hoog? als je een enigzins laag balkon hebt kan je ook een trappetje naar beneden naar de tuin maken! :)
pi_169499556
Mijn kat heeft ongeveer eenzelfde oppervlakte ter beschikking en ik ben ook vaak niet huis maar ondanks dat alles lijkt ze toch heel gelukkig... als ik thuis ben zit ze altijd bij mij en geef ik haar de aandacht die ze verdient.

Verschil is wel dat ik deze kat al had in mijn vorige huis waar ze gewoon naar buiten kon maar dit nooit deed, en voornamelijk op mijn kamer chillde. Een kitten moet je denk ik sowieso niet nemen gezien de kleine ruimte maar misschien een lieve rustige poes uit het asiel.

Genoeg mensen vinden het zielig maarja mijn kat lijkt content.

Denk dat je wel binnenkatten hebt en buitenkatten, ligt aan het karakter.
pi_169499749
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:39 schreef Queller het volgende:
Ik vind het een beetje zielig eigenlijk.

Per kat minimaal 25m2 zegt mijn DA... en aandacht, afleiding.
kat kan meer depri worden van een bepaald negatief type eigenaar, dan dat je het in vierkante meters kan meten!
pi_169499887
Los van het feit of het nou zou kunnen of niet (ik zou het niet doen), heb je wel je huurcontract gechecked? Vaak staat er bij dergelijke woningen in dat een huisdier niet is toegestaan.
pi_169500739
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 00:09 schreef possetje het volgende:

[..]

kat kan meer depri worden van een bepaald negatief type eigenaar, dan dat je het in vierkante meters kan meten!
Ja, en een lantaarnpaal geeft ook licht. Tenzij kapot :)
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:42 schreef Sjemmert het volgende:
Ik zou kijken voor wat anders. Een vogeltje, hagedis, rat of een aquarium ofzo. Iets wat prima alleen kan zijn en weinig ruimte nodig heeft. Katten zijn toch rot beesten man.
Dieren in een bakkie of een kooitje ;(
  dinsdag 14 maart 2017 @ 07:58:35 #23
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_169501892
Jahoor kan best. Misschien goed idee om een herplaatser uit het asiel te nemen die niet samen kan en rustig is. Zo weet je ook het karakter al van te voren en help je een kat in nood.

Overigens heb ik een 12jr oude poes die 23u pd slaapt en ook echt niet veel ruimte nodig heeft.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_169502167
Ik zou dan ook gaan voor een oudere kat en zeker geen jonge. Als je pech hebt kost een oudere kat meer i.v.m. ziektes maar je geeft zo,n beestje nog wel een paar mooie laatste jaren.
Dus asiel is een goede optie alhoewel daar meer buiten als binnen katten zitten. Herplaatster is ook een optie alhoewel je de mensen dan moet geloven als ze zeggen dat het een binnenkat is.
Da heb je nog de raskatten die als herplaatser aangeboden worden, je betaald er meer voor maar de meeste zijn binnenkatten.
pi_169502669
Ik vind het wel heel erg beperkt qua ruimte. Natuurlijk kun je de hoogte in gaan met krabpalen, mandjes en plankjes langs de muren, dat scheelt al wel veel.

Maar als je dan voor een oudere asielkat zou gaan, dan vraag ik me toch af of dat beestje gelukkig wordt van het eenzame bestaan; je bent veel weg, en wanneer je slaapt kun je het dier ook geen aandacht geven. Ja, katten slapen veel uur per dag, maar dat betekent niet dat ze geen of weinig aandacht nodig hebben. (Het is ook vaak een beetje kip-ei; als ze de hele dag alleen zijn, dan gaan ze vaak ook minder bewegen, zeker op oudere leeftijd. Daar wordt je vanzelf wel lamlendig van.) En 2 oudere asielkatten zou misschien een optie zijn, maar je ruimte is echt wel erg beperkt. Ze moeten elkaar wel kunnen ontlopen. (En je moet ruimte hebben voor 3 kattenbakken...)

Het zijn vaak de katten op drie hoog achter van mensen die weinig thuis zijn, die regelmatig kalmeringstabletjes/antidepressiva voorgeschreven krijgen omdat ze door de stress zich helemaal kaal likken en/of in huis gaan plassen. Door eenzaamheid, het niet (echt) naar buiten kunnen (wat soms echt problemen geeft als andere katten buiten langs het raam van jouw eigen huis lopen), verveling, eenzaamheid.... you name it. Nog niet gesproken over de stress die een eventuele toekomstige verhuizing met zich mee kan brengen. (Je bent nog student, je weet niet hoe het leven loopt...)

Bedenk ook dat een kat veel geld kan kosten, zeker oudere katten. Nu zal ik niet zeggen dat elke student arm is, maar het is wel echt iets om rekening mee te houden. Is het niet de bezoekjes aan de dierenarts die geld kosten, dan is het best vaak toch ook het voer. (Denk aan dieetvoeding voor katten met nierproblemen, of blaasgruis). Dat tikt echt aan.

Dus.... denk er echt goed over na. Ik weet hoe leuk katten zijn, maar als het niet gaat, dan gaat het niet... (ik heb een allergische vriend... ;( ).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')