abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169495936
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dat Erdogan op dit moment rare sprongen maakt kunnen we wel een understatement noemen.

Aangezien Erdogan in de polls voor het referendum om hem meer macht te geven op een behoorlijke achterstand staat, lijkt het er op dat hij het vertrouwen van het volk aan het verliezen is. Als hij straks niet als winnaar uit de bus komt, denk ik dat ook de overgebleven Erdogan aanhangers er achter zullen komen dat hij niet goddelijk is en gewoon een leugenachtige dictator is.

Op dat moment kunnen er mijns inziens twee dingen gebeuren:

1. Erdogan treedt af en gaat met zijn miljoenen op een afgelegen eiland de rest van zijn leven cocktails drinken op het strand.

2. Hij slaat helemaal door en wordt door de eigen bevolking afgezet en misschien wel gelijk geëxecuteerd.

Wat denken jullie? Zit dit er aan te komen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169496071
Hij heeft net een paleis van 500 miljoen laten bouwen. Die blijft zolang hij niet verjaagd wordt.
pi_169496128
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:09 schreef LelijKnap het volgende:
Hij heeft net een paleis van 500 miljoen laten bouwen. Die blijft zolang hij niet verjaagd wordt.
Ik zie hem ook niet zelf opstappen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169496139
3. Hij dropt een klein bommetje op Nederland en de kankerzooi gaat echt beginnen.
  maandag 13 maart 2017 @ 22:19:11 #5
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169496388
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:11 schreef Poepz0r het volgende:
3. Hij dropt een klein bommetje op Nederland en de kankerzooi gaat echt beginnen.
Rutte had ze gewoon moeten laten speechen en pas ingrijpen als ze dan echt de grens over gaan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169496642
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rutte had ze gewoon moeten laten speechen en pas ingrijpen als ze dan echt de grens over gaan.
Ik vind dat ze met de chantage, bedreiging en misleiding van de Nederlandse overheden de grens toch al dik overschreden hebben. Ook denk ik dat dit een vooropgezet plan was om de Turkse kiezer op te zetten tegen Europa om zo het referendum naar Erdogans hand te zetten. Een wanhopige poging van Erdogan om de macht te houden en ik verwacht dat dit slecht voor hem uit gaat pakken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169497154
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:26 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik vind dat ze met de chantage, bedreiging en misleiding van de Nederlandse overheden de grens toch al dik overschreden hebben. Ook denk ik dat dit een vooropgezet plan was om de Turkse kiezer op te zetten tegen Europa om zo het referendum naar Erdogans hand te zetten. Een wanhopige poging van Erdogan om de macht te houden en ik verwacht dat dit slecht voor hem uit gaat pakken.
Of slecht voor ons. 1 drukje op de knop en daag Nederland.
pi_169497205
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Of slecht voor ons. 1 drukje op de knop en daag Nederland.
Dat zou ook de complete vernietiging van Turkije betekenen. Ik acht Erdogan er echter wel toe in staat :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169497389
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:11 schreef Poepz0r het volgende:
3. Hij dropt een klein bommetje op Nederland en de kankerzooi gaat echt beginnen.
Zou die kerel dit serieus overwegen? Lijkt me vrij stug toch? Is hij er gek genoeg voor, ja vast .. maar dan krijgt hij direct half Europa op zijn dak + de VS. Heel Turkije aan gort. Dat zou je toch ook niet willen lijkt me.

Moet er in elk geval niet aan denken zeg, brrr.
  maandag 13 maart 2017 @ 22:54:51 #10
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_169497447
Uiteraard stemt 128% van de bevolking vóór de nieuwe grondwet dus het geschetste scenario zal zich niet voordoen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 13 maart 2017 @ 22:58:01 #11
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169497522
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:26 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik vind dat ze met de chantage, bedreiging en misleiding van de Nederlandse overheden de grens toch al dik overschreden hebben. Ook denk ik dat dit een vooropgezet plan was om de Turkse kiezer op te zetten tegen Europa om zo het referendum naar Erdogans hand te zetten. Een wanhopige poging van Erdogan om de macht te houden en ik verwacht dat dit slecht voor hem uit gaat pakken.
Dat was die coupe ook.
Fade to Black
pi_169497576
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:58 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Dat was die coupe ook.
Dat wordt inderdaad steeds waarschijnlijker.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169497588
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:54 schreef mstx het volgende:
Uiteraard stemt 128% van de bevolking vóór de nieuwe grondwet dus het geschetste scenario zal zich niet voordoen.
Dit zou inderdaad ook nog kunnen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 13 maart 2017 @ 23:00:48 #14
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169497613
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zou die kerel dit serieus overwegen? Lijkt me vrij stug toch? Is hij er gek genoeg voor, ja vast .. maar dan krijgt hij direct half Europa op zijn dak + de VS. Heel Turkije aan gort. Dat zou je toch ook niet willen lijkt me.

Moet er in elk geval niet aan denken zeg, brrr.
Turkije is geopolitiek en economisch veel belangrijker.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169497983
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Turkije is geopolitiek en economisch veel belangrijker.
Dus Nederland zou er alleen voorstaan?
  maandag 13 maart 2017 @ 23:14:19 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169498057
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:11 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dus Nederland zou er alleen voorstaan?
Ja. Indonesië 2.0

Dat Turkije bij de NAVO zit is geen toeval maar pure geopolitiek.

Rutte is economisch gezien al Colijn, en straks qua buitenlands tact ook.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 13 maart 2017 @ 23:16:28 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169498114
Erdogan en Rusland schurken tegen elkaar aan, wordt gezegd.

Rusland wil de Nederlandse verkiezingen beïnvloeden, zei de CIA.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169498116
Een ding weet je in ieder geval zeker, als die verliest is het onze schuld.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169501555
TS maakt een denkfout. Dat *wij* Erdogan een opgeblazen kleuter vinden die achterlijk gedrag toont betekent niet dat Turken dat hetzelfde zien. Integendeel zelfs: het heeft er alle schijn van dat zowel voor als tegenstanders zijn huidige gedrag top en bewonderenswaardig vinden.

Niet iedereen denkt zoals wij.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 06:30:19 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169501566
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zou die kerel dit serieus overwegen? Lijkt me vrij stug toch? Is hij er gek genoeg voor, ja vast .. maar dan krijgt hij direct half Europa op zijn dak + de VS. Heel Turkije aan gort. Dat zou je toch ook niet willen lijkt me.

Moet er in elk geval niet aan denken zeg, brrr.
+ 400.000 stuks stemvee naar de knoppen. En vrindje Kuzu.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 07:25:08 #21
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169501693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 06:23 schreef Kassamiep het volgende:
TS maakt een denkfout. Dat *wij* Erdogan een opgeblazen kleuter vinden die achterlijk gedrag toont betekent niet dat Turken dat hetzelfde zien. Integendeel zelfs: het heeft er alle schijn van dat zowel voor als tegenstanders zijn huidige gedrag top en bewonderenswaardig vinden.

Niet iedereen denkt zoals wij.
Dit.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 14 maart 2017 @ 07:33:49 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169501743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 06:23 schreef Kassamiep het volgende:
TS maakt een denkfout. Dat *wij* Erdogan een opgeblazen kleuter vinden die achterlijk gedrag toont betekent niet dat Turken dat hetzelfde zien. Integendeel zelfs: het heeft er alle schijn van dat zowel voor als tegenstanders zijn huidige gedrag top en bewonderenswaardig vinden.

Niet iedereen denkt zoals wij.
Het is een stunt van Erdogan om inderdaad meer steun te krijgen. En het toch sturen van een minister die verder als minister van familie zaken geen diplomatieke status heeft kan je zien als een provocatie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 07:36:40 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169501771
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Turkije is geopolitiek en economisch veel belangrijker.
Geopolitiek misschien, maar economisch echt niet. :') Het heeft een middelmatige economie voor de grote van het land en een vrij lage productiviteit per hoofd van werkende bevolking. De economie is ongeveer zo groot als die van Nederland, maar Nederland is belangrijker als doorvoerland en zeker een belangrijkere handels partner van zowel Europa, Engeland als de USA.

Geopolitiek is het belangrijk vanwege de ligging, maar is het voor de USA van een veel minder strategisch belang geworden. De kernwapens die men daar ooit had staat zijn al verplaatst en ook voor een aantal militaire basis is men minder afhankelijk.

Eigenlijk wat ik hier mee wil zeggen...je overdrijft de belangrijkheid van Turkije, wellicht geloof je de Turken te veel (die pretenderen dat Turkije het allerbelangrijkste land ter wereld is) of je denk het echt...maar het is gewoon een vergissing. :)

Bij een eventueel conflict zal zowel Europa als de USA ons gewoon backen...de reden waarom de USA niet achter ons stond met Indonesië was omdat men opdat moment ook een conflict had in Korea en een ander conflict er niet bij kon hebben. Daarbij wilde men de Nederlandse leger eenheden overhevelen naar Korea, wat dus ook gewoon is gebeurd.


quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 06:23 schreef Kassamiep het volgende:
TS maakt een denkfout. Dat *wij* Erdogan een opgeblazen kleuter vinden die achterlijk gedrag toont betekent niet dat Turken dat hetzelfde zien. Integendeel zelfs: het heeft er alle schijn van dat zowel voor als tegenstanders zijn huidige gedrag top en bewonderenswaardig vinden.

Niet iedereen denkt zoals wij.
Kijk, dit is dan wel weer een redelijk goede analyse. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 14 maart 2017 @ 07:39:30 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169501790
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:26 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik vind dat ze met de chantage, bedreiging en misleiding van de Nederlandse overheden de grens toch al dik overschreden hebben. Ook denk ik dat dit een vooropgezet plan was om de Turkse kiezer op te zetten tegen Europa om zo het referendum naar Erdogans hand te zetten. Een wanhopige poging van Erdogan om de macht te houden en ik verwacht dat dit slecht voor hem uit gaat pakken.
Dit.
Het was allemaal onderdeel van het machtsspelletje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169501931
Erdogan weet natuurlijk ook wel dat het vluchtelingenakkoord steeds meer aan relevantie aan het verliezen is, dus hij probeert dat drukmiddel nog even maximaal uit te buiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169502211
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 06:23 schreef Kassamiep het volgende:
TS maakt een denkfout. Dat *wij* Erdogan een opgeblazen kleuter vinden die achterlijk gedrag toont betekent niet dat Turken dat hetzelfde zien. Integendeel zelfs: het heeft er alle schijn van dat zowel voor als tegenstanders zijn huidige gedrag top en bewonderenswaardig vinden.

Niet iedereen denkt zoals wij.
Zou goed kunnen hoor, maar als ik naar de peilingen kijk zie ik dat een meerderheid tegen Erdogan zou stemmen en dat zegt toch ook wel wat? Ik verwacht niet dat Erdogan een verlies zal accepteren.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:53:14 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169502337
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 06:23 schreef Kassamiep het volgende:
TS maakt een denkfout. Dat *wij* Erdogan een opgeblazen kleuter vinden die achterlijk gedrag toont betekent niet dat Turken dat hetzelfde zien. Integendeel zelfs: het heeft er alle schijn van dat zowel voor als tegenstanders zijn huidige gedrag top en bewonderenswaardig vinden.

Niet iedereen denkt zoals wij.
Turken houden wel van een stampvoetende en schuimbekkende bijna-dictator..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:21:39 #28
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169502643
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Turkije is geopolitiek en economisch veel belangrijker.
Enkel de locatie. Het volk wat er woont is van weinig belang en biedt de NAVO geen voordeel.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169502901
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:21 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Enkel de locatie. Het volk wat er woont is van weinig belang en biedt de NAVO geen voordeel.
En een paar vliegdekschepen in de Middellandse Zee moeten de taken van de bases in Turkije toch zo over kunnen nemen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169503739
Wat mij ook opvalt is dat je bijna niks hoort van de Erdogan aanhangers in Nederland. Na de demonstratie in Rotterdam van 0,25% van de Turken in Nederland heb ik alleen nog maar een paar rellende pubers op straat gezien, die waarschijnlijk ook gewoon rellen om het rellen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169514195
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 08:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Turken houden wel van een stampvoetende en schuimbekkende bijna-dictator..
Dat. En hoe harder hij schreeuwt hoe mooier men het vindt - terwijl het hoofdschuddend zwijgen van Nederland als zwakte wordt gezien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')