abonnement Unibet Coolblue
pi_169486744


Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)

standaarddrinker
  maandag 13 maart 2017 @ 17:25:08 #2
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169486762
Reeks nummero 4 al :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:30:29 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_169486864
Opvallend dat FvD hier zo populair is. Ligt dit gewoon aan fok of zijn ze in de rest van Nederland ook zo populair?
pi_169486874
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:30 schreef 6star6lord6 het volgende:
Opvallend dat FvD hier zo populair is. Ligt dit gewoon aan fok of zijn ze in de rest van Nederland ook zo populair?
Wij zijn dol op forums
standaarddrinker
pi_169486880
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:30 schreef 6star6lord6 het volgende:
Opvallend dat FvD hier zo populair is. Ligt dit gewoon aan fok of zijn ze in de rest van Nederland ook zo populair?
Online lijken ze i.i.g. een erg grote aanhang te hebben.
It always seems impossible, until it's done!
pi_169486923
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:30 schreef 6star6lord6 het volgende:
Opvallend dat FvD hier zo populair is. Ligt dit gewoon aan fok of zijn ze in de rest van Nederland ook zo populair?
Zal wel te maken hebben met het gegeven dat FOK! overwegend rechts georiënteerd is maar een stem op Wilders niet zien zitten.
pi_169486928
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nieuwe kabinet Rutte of Buma er sowieso komt, zelfs al haalt Geert 40 zetels. Daarom zie ik strategisch stemmen niet zitten. Ik wil FvD nu in de Kamer, het liefst zo groot mogelijk, zodat ze bij de volgende verkiezingen ook geld en media-aandacht krijgen zoals nu bijvoorbeeld PvdD en 50Plus. En hun geluid kunnen laten horen. Zoals Baudet zelf al zegt, hij wil een partij opbouwen die jaren meegaat, geen eendagsvlieg. Dat kartel breken kan wel een tijdje duren.
Helemaal mee eens. Strategisch stemmen is echt de grootste onzin en jezelf verloochenen.
pi_169486957
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:39 schreef sc00p het volgende:
[..]
Want provincies inpikken in drie verschillende landen (Georgië, Moldavië en Oekraïne) moet ongestraft kunnen? Dan kunnen we de helft van Oost-Europa wel aan Putin cadeau doen!
En de Nederlanders willen Kales terug!
Dit. Ik kan wel wat sympathie opbrengen voor deze partij en het conservatisme in het algemeen, ondanks dat ze veel standpunten niet goed hebben doordacht. De grenzeloze naïviteit ten opzichte van figuren als Poetin en Assad zie ik echter wel als een serieuze en schadelijke handicap. Dat ze een lijsttrekker hebben die ook nog dweept met misselijke ventjes zoals Yiannopoulos, Niemoller en Ronald Kennedy doet ze ook geen goed.
Incelfrikandel
pi_169486962
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Strategisch stemmen is echt de grootste onzin en jezelf verloochenen.
De debatten in de kamer gaan in ieder geval knallen na 15 Maart. Nooit meer saai dat weet ik zeker!
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_169486974
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Net zo'n type als mijn vriendin, alleen dan blank. :7

Ik denk dat dat nieuwe kabinet Rutte of Buma er sowieso komt, zelfs al haalt Geert 40 zetels. Daarom zie ik strategisch stemmen niet zitten. Ik wil FvD nu in de Kamer, het liefst zo groot mogelijk, zodat ze bij de volgende verkiezingen ook geld en media-aandacht krijgen zoals nu bijvoorbeeld PvdD en 50Plus. En hun geluid kunnen laten horen. Zoals Baudet zelf al zegt, hij wil een partij opbouwen die jaren meegaat, geen eendagsvlieg. Dat kartel breken kan wel een tijdje duren.
Maar, als Rutte de grootste wordt, dan is het logisch dat hij opnieuw de premier wordt. Als Wilders de grootste wordt dan krijg je wat meer reuring onder de mensen, Wilders is de grootste dus hij moet premier worden, nep-democratie, nep-parlement, dat soort teksten. Dan komt de afbraak van het partijkartel in een stroomversnelling.
standaarddrinker
  maandag 13 maart 2017 @ 17:39:38 #12
164607 sc00p
D66-rechter
pi_169486996
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dit. Ik kan wel wat sympathie opbrengen voor deze partij en het conservatisme in het algemeen, ondanks dat ze veel standpunten niet goed hebben doordacht. De grenzeloze naïviteit ten opzichte van figuren als Poetin en Assad zie ik echter wel als een serieuze en schadelijke handicap. Dat ze een lijsttrekker hebben die ook nog dweept met misselijke ventjes zoals Yiannopoulos, Niemoller en Ronald Kennedy doet ze ook geen goed.
Mooie omschrijving
Ik ook, bedankt!
pi_169487071
Vanavond bij hun livestream zal ik eens vragen hoe zij al die investeringen willen betalen.

En hoe het zit met die subsidie fraude van de EU.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 maart 2017 @ 17:46:37 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169487075
quote:
Benoeming onafhankelijke Ombudsman die de neutraliteit van opinie- en debatprogramma’s waarborgt en klachten in het openbaar bespreekt en behandelt.
die komt er toch allang?

quote:
Slechts twee publieke kanalen die meer gericht zijn op informatie, cultuur en documentaires en minder op verstrooiing en entertainment.
aha, een Sander Dekkertje, er is al nauwelijks entertainment meer bij de NPO
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169487090
DWDD en Eva Jinek vallen onder verstrooiing, sowieso.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 maart 2017 @ 17:48:47 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169487105
Ik hou vooral veel vragen over na het doorploegen van alle punten. Allemaal heel vrijblijvend, geen dekking en nauwelijks termijnen binnen wanneer punten verwezenlijkt kunnen of moeten worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169487126
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar, als Rutte de grootste wordt, dan is het logisch dat hij opnieuw de premier wordt. Als Wilders de grootste wordt dan krijg je wat meer reuring onder de mensen, Wilders is de grootste dus hij moet premier worden, nep-democratie, nep-parlement, dat soort teksten. Dan komt de afbraak van het partijkartel in een stroomversnelling.
Maar dan wordt het lastiger voor Rutte om een coalitie te vormen en krijgt progressief-links het makkelijker.
pi_169487127
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:48 schreef rubbereend het volgende:
Ik hou vooral veel vragen over na het doorploegen van alle punten. Allemaal heel vrijblijvend, geen dekking en nauwelijks termijnen binnen wanneer punten verwezenlijkt kunnen of moeten worden
Dat mis ik dus ook aan dat programma. Ben er nog steeds niet uit wat het gaat worden woensdag :(.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 maart 2017 @ 17:52:54 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169487147
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:50 schreef yue het volgende:

[..]

Maar dan wordt het lastiger voor Rutte om een coalitie te vormen en krijgt progressief-links het makkelijker.
er komt gewoon een centrum kabinet met VVD/CDA/D66 als hard en nog iets van links er bij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169487173
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er komt gewoon een centrum kabinet met VVD/CDA/D66 als hard en nog iets van links er bij
Of wellicht FVD als de zetels voor deze vier partijen enigszins hoog uitvallen.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:55:50 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169487190
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:54 schreef yue het volgende:

[..]

Of wellicht FVD als de zetels voor deze vier partijen enigszins hoog uitvallen.
D66 gaat niet met het FvD lijkt me, op het gebied van Europa in ieder geval en waarschijnlijk ook op het gebied van immigratie en integratie.

Of FvD moet alle standpunten behalve het bindend referendum overboord willen gooien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 maart 2017 @ 17:56:11 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169487197
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]

D66 gaat niet met de FvD lijkt me
die zie ik ook moeilijk in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169487213
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar, als Rutte de grootste wordt, dan is het logisch dat hij opnieuw de premier wordt. Als Wilders de grootste wordt dan krijg je wat meer reuring onder de mensen, Wilders is de grootste dus hij moet premier worden, nep-democratie, nep-parlement, dat soort teksten. Dan komt de afbraak van het partijkartel in een stroomversnelling.
Ben je gek, Wilders wordt alleen president als ie 76 zetels heeft. Ten tweede heeft PVV qua bemensing geen enkele inhoud, dat is ook eigen aan de PVV van Wilders, wat vooral een éénmansproject is. In tegenstelling tot FvD, wat een pluriforme brede beweging is.
pi_169487229
Ik snap wel dat Wilders geen premier wordt ook al haalt hij 40 zetels, maar je krijgt dan een beetje meer reuring onder het volk als hij de grootste partij is, het gevoel van onrecht is dan groter.
standaarddrinker
pi_169487250
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]

D66 gaat niet met het FvD lijkt me, op het gebied van Europa in ieder geval en waarschijnlijk ook op het gebied van immigratie en integratie.

Of FvD moet alle standpunten behalve het bindend referendum overboord willen gooien.
Wellicht wil het FvD een kabinet wel steunen in ruil voor de benoeming van enkele vakministers op kerndepartmenten. Eindelijk geen prutsers meer met een afgeleid belang, maar gewoon vaklui gecommiteerd aan de maatschappij ipv een politieke partij en ee politieke carriere.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')