abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169485657
registreer om deze reclame te verbergen
In reactie op dit verhaal waarop ik niet kan reageren??
R&P / Eeuwig student #2

Hier een ex-eeuwig student.

Ik ben in 1989, op 18-jarige leeftijd, begonnen met studeren en heb die studie uiteindelijk in 2001 kunnen afronden. Toen ik aan mijn studie begon stond de Berlijnse Muur nog fier overeind en Internet was nog toekomstmuziek. :')

Het studeren was enkel een alibi om de bloemetjes eens flink buiten te zetten. Het merendeel van die twaalf jaar stonden dan ook geheel in het teken van feesten, beesten, zuipen en (uit)slapen. Ik heb mij met volle overgave gestort op het verenigingsleven, en ach.. die studie was slechts bijzaak. Doordeweeks liep ik alle feestjes af om door te gaan tot diep in de nacht. Niet zelden werd ik dan ook wakker om een uurtje of 4 of 5 's middags, om vervolgens brak de hele nacht televisie te kijken, zuipen en een beetje te lummelen tot weer het volgende feestje zich aandiende. Dit heb ik vele jaren kunnen volhouden.

Uiteindelijk begon dit vrije leven me toch wel een beetje op te breken... Afgezien van het feit dat ik op de uni qua leeftijd een soort bezienswaardigheid begon te worden. Men beschouwde mij als een mastodont. :') De jonge garde studenten keken me vaak meewarig aan als ik weer eens brak de collegezaal kwam binnen waggelen. Ook het feit dat studiegenoten en huisgenoten inmiddels rond de 20 waren (en ik bijna dertiger) werd op den duur een vrij pijnlijk gegeven. Het roer ging dan ook volledig om en ik heb de studie in sneltreinvaart voltooid.

Terugkijkend heb ik nergens spijt van; het vrije en onbezonnen studentenleven was geweldig. Medelijden voel ik voor types die in vier jaar hun studie doen en al op hun 21e settelen voor een huisje,boompje,beestje-bestaan.

Tot slot ben ik razend nieuwsgierig hoe het Appelboom1983 is vergaan! :)
  maandag 13 maart 2017 @ 16:28:19 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169485713
Die is al 2932 dagen niet op FOK! geweest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169485735
Waarom zou je willen reageren op zo'n oud topic?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:29:15 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169485738
Baas boven baas. Zelf na negen jaar helaas al burgermans geworden. ;(
pi_169485789
Ik moet het trouwens toch even vragen, hoe betaalde je in vredesnaam 12 jaar studeren?
pi_169485857
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:32 schreef Rezania het volgende:
Ik moet het trouwens toch even vragen, hoe betaalde je in vredesnaam 12 jaar studeren?
stufi lijkt me.
Some things should be simple; even an end has a start
pi_169485896
quote:
4s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

stufi lijkt me.
Dat is 'maar' in een periode van 10 jaar, en dan ook nog eens maximaal 7 jaar voor een normale bachelor en master.
pi_169486036
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:32 schreef Rezania het volgende:
Werken?
1 + 1 = blauw
pi_169486241
quote:
3s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:44 schreef Kamina het volgende:

[..]

Werken?
Klinkt nou niet echt alsof TS daar zin in had. :D Daarom vroeg ik het.
pi_169486321
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is 'maar' in een periode van 10 jaar, en dan ook nog eens maximaal 7 jaar voor een normale bachelor en master.
Hij is oud, het was toen vast gemakkelijker.

Ik ben ook een eeuwige student. Ga er 1,5 jaar langer over doen.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:02:40 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169486337
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:01 schreef Status het volgende:

[..]

:')
pi_169486342
Valt me wel vaak op dat de mensen die niet al te sociaal zijn, het binnen de 'normale' tijd afronden. Niet veel, maar toch wel redelijk wat op mijn studie. De mensen waarvan je weet dat ze niet snel een baan binnen het vakgebied gaan weten te vinden.
pi_169486347
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:02 schreef Nobu het volgende:

[..]

:')
Nouja, das toch best wat langer? :P
  maandag 13 maart 2017 @ 17:05:17 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169486370
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:03 schreef Status het volgende:

[..]

Nouja, das toch best wat langer? :P
Dat stelt toch niks voor man. Dat doet minstens de helft.
pi_169486385
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:01 schreef Status het volgende:

[..]

Hij is oud, het was toen vast gemakkelijker.

_O-
pi_169486397
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:02 schreef Status het volgende:
Valt me wel vaak op dat de mensen die niet al te sociaal zijn, het binnen de 'normale' tijd afronden. Niet veel, maar toch wel redelijk wat op mijn studie. De mensen waarvan je weet dat ze niet snel een baan binnen het vakgebied gaan weten te vinden.
Het valt mij meer op dat de druk om op tijd af te studeren steeds groter wordt.
pi_169486466
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het valt mij meer op dat de druk om op tijd af te studeren steeds groter wordt.
Het valt mij sowieso op dat wij, als jongeren, sowieso moeten presteren. En je bent al snel een kansloze faler.

Dat was vroeger niet zo denk ik.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:15:59 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169486590
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:10 schreef Status het volgende:

[..]

Het valt mij sowieso op dat wij, als jongeren, sowieso moeten presteren. En je bent al snel een kansloze faler.

Dat was vroeger niet zo denk ik.
Als je vroeger je studie niet afmaakte, faalde je net zo goed. Dan was je een gesjeesde student.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:10:20 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169489905
Tja, ook eeuwige student hier, maar voor een andere reden.

Wel heb ik ook het nachtleven goed gekend, maar het is niet zo dat ik me erin helemaal verloor. Ik ben naar veel feestjes geweest, veel vrouwen versierd (maar ben ook vaak afgewezen), veel gedronken en alle kringen leren kennen.

Maar ook veel gefocust op mijn studie en ben nu bijna klaar. Inmiddels ben ik 28, bijna 29.
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_169492897
Twaalf jaar over één studie? Dat zou tegenwoordig niet eens meer mogen geloof ik. :') Heb zelf twee jaar langer over mijn studie gedaan. Was ook teveel met andere dingen bezig dan alleen met mijn studie. In de periode van mijn afstuderen had ik daar wel eens last van. Vrienden die er inmiddels al een master hadden aangeplakt en bijna afgerond. Maar ach, voor de rest maakte het mij niet zo heel veel uit.

Nu van plan om alsnog een master te doen, deels omdat ik ook nog geen zin heb in het volwassen leven. Maar moet er ook niet aan denken om op mijn dertigste nog fulltime op zo'n school rond te lopen.
pi_169497841
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 20:34 schreef Bananenpap het volgende:
Twaalf jaar over één studie? Dat zou tegenwoordig niet eens meer mogen geloof ik. :') Heb zelf twee jaar langer over mijn studie gedaan. Was ook teveel met andere dingen bezig dan alleen met mijn studie. In de periode van mijn afstuderen had ik daar wel eens last van. Vrienden die er inmiddels al een master hadden aangeplakt en bijna afgerond. Maar ach, voor de rest maakte het mij niet zo heel veel uit.

Nu van plan om alsnog een master te doen, deels omdat ik ook nog geen zin heb in het volwassen leven. Maar moet er ook niet aan denken om op mijn dertigste nog fulltime op zo'n school rond te lopen.
Gewoon doen, super relaxed ^O^
pi_169499481
quote:

Ik denk dat je later alleen maar spijt krijgt dat je die master niet hebt gedaan. Natuurlijk kun je ook later naast je fulltime baan studeren. Dat doe ik nu ook. Maar dat is toch anders dan fulltime studeren.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:45:18 #23
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169502265
quote:

Heb je nu een mastertitel?
1 + 1 = blauw
  dinsdag 14 maart 2017 @ 10:00:12 #24
460494 naoomx
Die rare meiz die maar geen tu
pi_169503128
Op kosten van de staat tien jaar studeren en dan nog twee jaar daarna.. Jezus. :r

Als je er vier a vijf jaar over doet en je het niet erg vindt om te settelen voor zessen, omdat je een beetje rustig aan wilt doen, prima. Maar neem anders gewoon een tussenjaar voor/na je studie, of meerdere. Kun je dan lekker feesten.

EDIT: ik had het over studenten in de tijd van studiefinanciering zonder leenstelsel enzo. Nu mag je er wat mij betreft zo lang over doen als je wilt natuurlijk. *O*

[ Bericht 24% gewijzigd door naoomx op 14-03-2017 11:03:14 ]
Young, wild and philosophical
pi_169503418
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 08:45 schreef Kamina het volgende:

[..]

Heb je nu een mastertitel?
Bachelor. Ik ben nu aan het kijken of ik in aanmerking kom voor een premaster en master of hbo-master.

quote:
12s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat je later alleen maar spijt krijgt dat je die master niet hebt gedaan. Natuurlijk kun je ook later naast je fulltime baan studeren. Dat doe ik nu ook. Maar dat is toch anders dan fulltime studeren.
Klopt, ik ben het sowieso van plan, ik weet alleen nog niet echt in wat voor vorm. Punt is dat ik het laatste jaar al flink aan het werken ben en mijn studentenleventje een beetje is verdoezeld. Ik vind het ergens toch wel fijn om geld op mijn rekening te hebben. Fulltime studeren is toch weer een stapje terug gaan in luxe vermoed ik. :P
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')