abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 maart 2017 @ 15:54:51 #1
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_169485007
De Nederlandse regering heeft de vlucht van de de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Mevlüt Çavusoglu, naar Nederland geweigerd. Çavusoglu zou zaterdag een bezoek brengen aan Rotterdam.
Dat laat de regering weten in een verklaring.

"Het Nederlands kabinet heeft besloten om de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Cavusoglu in Nederland in te trekken. Na een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Cavusoglu in Rotterdam op zaterdag 11 maart, is de openbare orde en veiligheid in het geding gekomen", aldus de verklaring.

Turkije dreigde eerder met zware politieke en economische sancties als Nederland het bezoek van Çavusoglu zou verhinderen.

http://www.nu.nl/binnenla(...)kse-minister-in.html

Rutte toont eens wat ballen.


Poll: Heeft Nederland goed gehandeld?
Ja
Nee
Ik begrijp het, maar niet slim
Turkije in Turkije, Nederland in Nederland
Ik ben er nog niet over uit
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 13 maart 2017 @ 15:55:17 #2
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169485017
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
Allemaal racisten zijn wij volgens de Turken, kut racisten zijn jullie hier op FOK! allemaal! :')
Dat waren we al na die ZP discussie.
  maandag 13 maart 2017 @ 15:56:34 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485038
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel dat kun je dus lezen in dat stuk van de NOS. Rutte heeft dat op 3 maart al verklaard, ze willen die Turkse campagne niet:

[..]

Voor de publieke ruimte is daar geen ruimte voor nee. Het mailveld is geen plek voor een bijeenkomst van een ander land in een openbare ruimte.

In een gesloten ruimte mag wel maar dat wilden de Turken niet. Tja; dan niet.
pi_169485087
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:52 schreef xzaz het volgende:

[..]

Iemand zonder educatie KAN een hele goede test maken. Kennis heeft niks met die test te maken meer hoe je de kennis toepast. Een universitair opgeleid persoon HOEFT de test niet beter te maken dan iemand die stratenmaker is. Dat is het mooie aan de IQ Test.
Mwoah, als je nooit hebt geleerd wat rekenen is of als je analfabeet bent wordt een iq-test maken toch wel bijzonder lastig hoor. Vanaf een bepaald niveau is er dus inderdaad minder verschil, maar enige opleiding is altijd wel belangrijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 15:59:16 #5
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169485091
Waarom is er überhaupt een discussie over dat ze hier niet mochten spreken.

Nee=Nee, we zijn niet in Turkije hier dus dan heb je je gewoon aan de Nederlandse regels te houden. Als iemand dat niet zint staat het diegene vrij om te vertrekken of hier niet te komen.

Niks vrijheids van meningsuiting of human rights en andere bullshit.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:00:59 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485123
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:59 schreef S95Sedan het volgende:
Waarom is er überhaupt een discussie over dat ze hier niet mochten spreken.

Nee=Nee, we zijn niet in Turkije hier dus dan heb je je gewoon aan de Nederlandse regels te houden. Als iemand dat niet zint staat het diegene vrij om te vertrekken of hier niet te komen.

Niks vrijheids van meningsuiting of human rights en andere bullshit.
Natuurlijk maar als het over het buitenland gaat zijn Turken opeens heel precies. Probeer maar eens een SGP campagne in Ankara op te starten en te roepen 'God / De heilige geest / Jezus is groot.
pi_169485151
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:59 schreef S95Sedan het volgende:
Waarom is er überhaupt een discussie over dat ze hier niet mochten spreken.

Nee=Nee, we zijn niet in Turkije hier dus dan heb je je gewoon aan de Nederlandse regels te houden. Als iemand dat niet zint staat het diegene vrij om te vertrekken of hier niet te komen.

Niks vrijheids van meningsuiting of human rights en andere bullshit.
Vrijheid van meningsuiting is toch een regel in Nederland?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:02:46 #8
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169485171
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

Natuurlijk maar als het over het buitenland gaat zijn Turken opeens heel precies. Probeer maar eens een SGP campagne in Ankara op te starten en te roepen 'God / De heilige geest / Jezus is groot.
Exact. Dan wordt je ook gelyncht.
Zijn ook een aantal mensen opgepakt op zondag zelfs.

Ze mogen blij zijn dat ze in zowel Rotterdam als Amsterdam met die vlaggen hebben mogen zwaaien.

quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is toch een regel in Nederland?
Vrijheid van meningsuiting werkt niet een kant op.
En dat is wat Turkije eist.
pi_169485183
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Voor de publieke ruimte is daar geen ruimte voor nee. Het mailveld is geen plek voor een bijeenkomst van een ander land in een openbare ruimte.

In een gesloten ruimte mag wel maar dat wilden de Turken niet. Tja; dan niet.
Campagne kun je alleen voeren in de publieke ruimte want je wilt publiek bereiken. Het is dus inderdaad logisch dat de Turken dat niet willen en dus is het conflict daar ook mee geboren.

Het is volgens mij gewoon een domme fout geweest want als die man zijn toespraakje had gehouden had niemand ervan gehoord en was de aandacht veel minder geweest. Erdogan heeft het conflict verder enorm aangewakkerd en heeft de tegenstellingen vergroot en volgens mij heeft hij precies wat hij wou. Turken als slachtoffer van het westen, de inhoud van het referendum is minder belangrijk gewonnen het gaat meer over de vraag of je voor Turkije bent.
pi_169485195
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Campagne kun je alleen voeren in de publieke ruimte want je wilt publiek bereiken. Het is dus inderdaad logisch dat de Turken dat niet willen en dus is het conflict daar ook mee geboren.

Het is volgens mij gewoon een domme fout geweest want als die man zijn toespraakje had gehouden had niemand ervan gehoord en was de aandacht veel minder geweest. Erdogan heeft het conflict verder enorm aangewakkerd en heeft de tegenstellingen vergroot en volgens mij heeft hij precies wat hij wou. Turken als slachtoffer van het westen, de inhoud van het referendum is minder belangrijk gewonnen het gaat meer over de vraag of je voor Turkije bent.
En alleen al om die reden zou het niet toegelaten moeten worden. Erdogan is een dictator en daarvoor zou geen plek in Nederland moeten zijn.
pi_169485208
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Ludachrist het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is toch een regel in Nederland?
Dit heeft niets te maken met "vrijheid van meningsuiting", hoe graag jij het ook zo wilt framen. Je kan in Nederland prima roepen dat je Erdogan steunt of Erdogan geweldig vind.

Rutte zal je even uitleggen wat het probleem is:
We zijn van mening dat de Nederlandse publieke ruimte niet de plek is voor politieke campagnes van andere landen", schrijft hij.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:05:34 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485211
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Campagne kun je alleen voeren in de publieke ruimte want je wilt publiek bereiken. Het is dus inderdaad logisch dat de Turken dat niet willen en dus is het conflict daar ook mee geboren.
De Turken hebben niks te willen he. Het is de Nederlandse overheid die bepaalt. In Turkije doet de Turkse overheid dat.
quote:
Het is volgens mij gewoon een domme fout geweest want als die man zijn toespraakje had gehouden had niemand ervan gehoord en was de aandacht veel minder geweest.
Dat is dus niet zo. Ze wouden dat de openbare beveiliging op orde was en dan konden ze niet waarborgen.
quote:
Erdogan heeft het conflict verder enorm aangewakkerd en heeft de tegenstellingen vergroot en volgens mij heeft hij precies wat hij wou. Turken als slachtoffer van het westen, de inhoud van het referendum is minder belangrijk gewonnen het gaat meer over de vraag of je voor Turkije bent.
En misschien is dat ook wel eens een goede vraag om te stellen, het waren aard van 't beestje komt boven.
pi_169485213
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting werkt niet een kant op.
En dat is wat Turkije eist.
Nou en, we moeten ons volgens jou aan de regels houden. Daar is vrijheid van meningsuiting er wel een van.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:06:11 #14
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485223
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is toch een regel in Nederland?
Vrijheid van meningsuiting geeft de Nederlandse burger of media de mogelijkheid om kritiek te hebben op de Nederlandse staat zonder dat diezelfde staat die mening te onderdrukken. De rechtmacht kan eventuele uitspraken toetsen en toch verkeerd achten, maar dat is een uitzonderlijke situatie (ik ken er niet zo snel één).

Dit is een recht die helemaal niet van toepassing is op buitenlandse ministers, dus is volstrekt irrelevant voor deze situatie. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 maart 2017 @ 16:06:50 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485235
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou en, we moeten ons volgens jou aan de regels houden. Daar is vrijheid van meningsuiting er wel een van.
Het is ook niet verboden om voor Erdogan te zijn of om Ja of Nee te stemmen.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:07:37 #16
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169485250
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou en, we moeten ons volgens jou aan de regels houden. Daar is vrijheid van meningsuiting er wel een van.
Klopt, als het aan mij lag dan hadden ze van iedereen die daar met een turkse vlag liep het Nederlandse paspoort ingetrokken.

- Dat ze dat niet doen dat valt onder vrijheid van meningsuiting.
- Zeggen dat ik het anders zou willen ook.
- Opdringen van een ander land zijn/haar idealen niet.
pi_169485253
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is toch een regel in Nederland?
Een regel voor Nederlanders in Nederland.
pi_169485255
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Campagne kun je alleen voeren in de publieke ruimte want je wilt publiek bereiken. Het is dus inderdaad logisch dat de Turken dat niet willen en dus is het conflict daar ook mee geboren.

Het is volgens mij gewoon een domme fout geweest want als die man zijn toespraakje had gehouden had niemand ervan gehoord en was de aandacht veel minder geweest. Erdogan heeft het conflict verder enorm aangewakkerd en heeft de tegenstellingen vergroot en volgens mij heeft hij precies wat hij wou. Turken als slachtoffer van het westen, de inhoud van het referendum is minder belangrijk gewonnen het gaat meer over de vraag of je voor Turkije bent.
Erdogan heeft Nederland in de val gelokt en heeft dat succesvol gedaan. Nederland kon geen kant op. Wellicht heeft dit een voor hem positieve uitwerking op het referendum, maar de relatie van Turkije met de rest van de wereld heeft het weinig goed gedaan. Maar ik denk dat het enige wat voor Erdogan telt is dat hij dictator wordt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:08:31 #19
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485262
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:07 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Erdogan heeft Nederland in de val gelokt en heeft dat succesvol gedaan. Nederland kon geen kant op. Wellicht heeft dit een voor hem positieve uitwerking op het referendum, maar de relatie van Turkije met de rest van de wereld heeft het weinig goed gedaan. Maar ik denk dat het enige wat voor Erdogan telt is dat hij dictator wordt.
Nederland heeft gedaan wat ze moesten doen, de consequenties zullen voor Turkije harder zijn dan Nederland. Het is op dit moment een spreekwoordelijke blaffende hond en die doen niets.
pi_169485280
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:06 schreef Semisane het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting geeft de Nederlandse burger of media de mogelijkheid om kritiek te hebben op de Nederlandse staat zonder dat diezelfde staat die mening te onderdrukken. De rechtmacht kan eventuele uitspraken toetsen en toch verkeerd achten, maar dat is een uitzonderlijke situatie (ik ken er niet zo snel één).

Dit is een recht die helemaal niet van toepassing is op buitenlandse ministers, dus is volstrekt irrelevant voor deze situatie. :)
Als ik een buitenlandse minister wil uitnodigen voor een bespreking of toespraak geldt ook de vrijheid van vergaderen en meningsuiting, het is juist erg vreemd dat de overheid daar zomaar een stokje voor steekt. Ze moeten zich ook aan de wetten houden en als die buitenlander het recht heeft hier te zijn mag hij ook zijn mening uiten.
pi_169485281
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:06 schreef Semisane het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting geeft de Nederlandse burger of media de mogelijkheid om kritiek te hebben op de Nederlandse staat zonder dat diezelfde staat die mening te onderdrukken. De rechtmacht kan eventuele uitspraken toetsen en toch verkeerd achten, maar dat is een uitzonderlijke situatie (ik ken er niet zo snel één).

Dit is een recht die helemaal niet van toepassing is op buitenlandse ministers, dus is volstrekt irrelevant voor deze situatie. :)
Het recht is voor iedereen in Nederland van toepassing, dus ook voor buitenlandse ministers als die hier komen. De wet gaat niet specifiek over 'kritiek op de Nederlandse staat', het gaat er gewoon over dat je vrij bent om te zeggen wat je wilt zeggen, tenzij dat tegen de wet in gaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:09:29 #22
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_169485284
Toch ben ik benieuwd als de verkiezingen niet geweest waren of zij hetzelfde gedaan zouden hebben...
pi_169485286
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een regel voor Nederlanders in Nederland.
Nee een regel voor iedereen in Nederland.
pi_169485289
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nederland heeft gedaan wat ze moesten doen, de consequenties zullen voor Turkije harder zijn dan Nederland. Het is op dit moment een blaffende hond en die doen niets.
En zo'n beetje de hele EU is het daar mee eens. Voor Erdogan zit er niets anders op dan zich kalm te houden want een eventuele nieuwe aanvallende uitspraak of handeling zal op weinig steun kunnen rekenen.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:09:58 #25
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169485291
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ben ik benieuwd als de verkiezingen niet geweest waren of zij hetzelfde gedaan zouden hebben...
Zonder Turks referendum was dit niet gebeurd nee.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 16:10:01 #26
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169485292
Als Turkije zich gewoon aan haar eigen wetgeving had gehouden dan was er sowieso nooit een rel geweest.

Het is VERBODEN om in het buitenland stemmen te winnen ...
pi_169485294
Nederland heeft als soevereine staat overigens ook de vrijheid om buitenlanders (Turkse ministers) geen enkele vrijheid te verlenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 16:10:11 ]
  maandag 13 maart 2017 @ 16:10:24 #28
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169485296
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee een regel voor iedereen in Nederland.
Alleen was ze ongewenst hier, dus dan gaat het niet op lijkt mij.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:10:36 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169485303
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef Infection het volgende:

[..]

En zo'n beetje de hele EU is het daar mee eens. Voor Erdogan zit er niets anders op dan zich kalm te houden want een eventuele nieuwe aanvallende uitspraak of handeling zal op weinig steun kunnen rekenen.
weinig steun? Hij heeft ruim 45 miljoen landgenoten die hem op handen dragen (gedwongen of vrijwillig).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 13 maart 2017 @ 16:11:19 #30
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485318
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik een buitenlandse minister wil uitnodigen voor een bespreking of toespraak geldt ook de vrijheid van vergaderen en meningsuiting, het is juist erg vreemd dat de overheid daar zomaar een stokje voor steekt. Ze moeten zich ook aan de wetten houden en als die buitenlander het recht heeft hier te zijn mag hij ook zijn mening uiten.
De overheid bemoeit zich ALTIJD met hetgeen wat in de openbare ruimte afspeelt dat is namelijk een taak van de overheid; veiligheid.

Ik weet niet als je eens iets georganiseerd heb wat in de openbare ruimte zich moet afspelen maar je moet denken aan:

- veiligheid
- noodplan (wat doe je als het stormt ed)
- noodroutes
- crowdcontrol
- EHBO
- afzettingen

Er moet nogal wat geregeld worden mag je uberhaupt wat uitvoeren. En terecht.
pi_169485324
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

weinig steun? Hij heeft ruim 45 miljoen landgenoten die hem op handen dragen (gedwongen of vrijwillig).
Ik heb het over EU-landen (en dus ook de NAVO, waar Turkije lid van is). Met verdere escalatie schiet Erdogan zichzelf alleen maar in het been.
pi_169485328
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:10 schreef LelijKnap het volgende:
Nederland heeft als soevereine staat overigens ook de vrijheid om buitenlanders (Turkse ministers) geen enkele vrijheid te verlenen.
Nee hoor. De eerste regel van de grondwet is immers als volgt:

quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169485339
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef Ludachrist het volgende:
Het recht is voor iedereen in Nederland van toepassing, dus ook voor buitenlandse ministers als die hier komen. De wet gaat niet specifiek over 'kritiek op de Nederlandse staat', het gaat er gewoon over dat je vrij bent om te zeggen wat je wilt zeggen, tenzij dat tegen de wet in gaat.
Gelukkig dan maar dat die Turkse minister prima haar mening mocht geven en mocht zeggen whatever ze wilde zeggen. Alleen jammer voor haar dat ze geen campagne mocht voeren in Nederland.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:12:44 #34
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485349
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee hoor. De eerste regel van de grondwet is immers als volgt:

[..]

Tenzij er een noodverordening actief is.
pi_169485359
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is toch een regel in Nederland?
Ja, die geldt voor iedereen. behalve ongewenste vreemdelingen. Die hadden al buitend e deur moeten blijven staan roepen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:13:19 #36
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485365
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:07 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Erdogan heeft Nederland in de val gelokt en heeft dat succesvol gedaan. Nederland kon geen kant op. Wellicht heeft dit een voor hem positieve uitwerking op het referendum, maar de relatie van Turkije met de rest van de wereld heeft het weinig goed gedaan. Maar ik denk dat het enige wat voor Erdogan telt is dat hij dictator wordt.
Voor alsnog staat hij volgens de peilingen licht achter en deze "overwinning" zal enkel op korte termijn werken, het referendum is pas over een maand. Zolang blijft zoiets meestal niet hangen.

En daarbij heeft hij het vertrouwen in de Nederlanders met Turkse achtergrond danig op te tocht gezet bij de rest van Nederland en dat lijkt me niet zo heel handig. We hebben al genoeg polarisatie dus wat hier te winnen is voor deze mensen is een raadsel...wat dat betreft heeft erdogan eerder de Nederlanders met Turkse achtergrond voor zijn karretje gespannen dan de Nederlandse staat in de val gelokt.

De Nederlandse staat heeft gewoon een grens getrokken en bewaakt...dat er consequenties zijn aan die actie is normaal...net zo goed dat als Nederland niet had gereageerd. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169485368
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee hoor. De eerste regel van de grondwet is immers als volgt:

[..]

Key is dus wel dat je de vrijheid gebruikt mensen niet toe te laten.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:14:02 #38
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485385
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik een buitenlandse minister wil uitnodigen voor een bespreking of toespraak geldt ook de vrijheid van vergaderen en meningsuiting, het is juist erg vreemd dat de overheid daar zomaar een stokje voor steekt. Ze moeten zich ook aan de wetten houden en als die buitenlander het recht heeft hier te zijn mag hij ook zijn mening uiten.
Nope, daar moet je een vergunning voor aanvragen...en dus valt dat niet direct onder de vrijheid van meningsuiting. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 maart 2017 @ 16:14:39 #39
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169485397
Deel dit eens in dan; voor iedereen die over vrijheid van meningsuiting begint.

Want dan zijn we nog mild geweest in Amsterdam en Rotterdam.

pi_169485408
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:13 schreef Semisane het volgende:

[..]

Voor alsnog staat hij volgens de peilingen licht achter en deze "overwinning" zal enkel op korte termijn werken, het referendum is pas over een maand. Zolang blijft zoiets meestal niet hangen.

En daarbij heeft hij het vertrouwen in de Nederlanders met Turkse achtergrond danig op te tocht gezet bij de rest van Nederland en dat lijkt me niet zo heel handig. We hebben al genoeg polarisatie dus wat hier te winnen is voor deze mensen is een raadsel...wat dat betreft heeft erdogan eerder de Nederlanders met Turkse achtergrond voor zijn karretje gespannen dan de Nederlandse staat in de val gelokt.

De Nederlandse staat heeft gewoon een grens getrokken en bewaakt...dat er consequenties zijn aan die actie is normaal...net zo goed dat als Nederland niet had gereageerd. :)
Ben benieuwd of de TurksNederlandse nee-stemmers nu ook meer geneigd zijn te gaan stemmen .
pi_169485411
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Key is dus wel dat je de vrijheid gebruikt mensen niet toe te laten.
Ja, mensen die hier überhaupt niet zijn hoef je niet volgens onze grondwet te behandelen, dat lijkt me vrij logisch.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:15:14 #42
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_169485415
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:10 schreef LelijKnap het volgende:
Nederland heeft als soevereine staat overigens ook de vrijheid om buitenlanders (Turkse ministers) geen enkele vrijheid te verlenen.
Idd, men doet alsof ministers van andere landen het recht hebben hier zomaar te komen laat staan in de openbare ruimte te spreken wat zorgt voor Nederlandse moeite en kosten om de openbare orde in de gaten te houden. Een minister buiten de EU mag niet zomaar zonder toestemming hier komen. Nederland heedt geen enkele plicht een bezoek te faciliteren.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 13 maart 2017 @ 16:15:32 #43
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485422
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het recht is voor iedereen in Nederland van toepassing, dus ook voor buitenlandse ministers als die hier komen. De wet gaat niet specifiek over 'kritiek op de Nederlandse staat', het gaat er gewoon over dat je vrij bent om te zeggen wat je wilt zeggen, tenzij dat tegen de wet in gaat.
Nope, de vrijheid van meningsuiting is niet direct van toepassing op buitenlandse ministers, die worden beschermt door andere, diplomatieke verdragen. Daarbij was deze minister helemaal niet uitgenodigd...sterker nog, hij was niet welkom. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169485425
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:12 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar dat die Turkse minister prima haar mening mocht geven en mocht zeggen whatever ze wilde zeggen. Alleen jammer voor haar dat ze geen campagne mocht voeren in Nederland.
Ik vind ook dat de regering prima gehandeld heeft in deze, hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:16:31 #45
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485443
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ben ik benieuwd als de verkiezingen niet geweest waren of zij hetzelfde gedaan zouden hebben...
Nee, als er geen referendum was geweest in Turkije had de minister van buitenlandse zaken van dat land ook niet direct met sancties gedreigd. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169485466
Zwols raadslid Yildirim: Nederland verdient koekje van eigen deeg
http://www.destentor.nl/z(...)eigen-deeg~a0ca7d5a/

Is er überhaupt een Turk in Nederland die TEGEN Erdogan is? :')
pi_169485479
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, mensen die hier überhaupt niet zijn hoef je niet volgens onze grondwet te behandelen, dat lijkt me vrij logisch.
Incluis die hier wel willen zijn. Einde gezeur over Nederlandse vrijheden voor (ongewenste) vreemdelingen dus.
pi_169485485
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:15 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nope, de vrijheid van meningsuiting is niet direct van toepassing op buitenlandse ministers, die worden beschermt door andere, diplomatieke verdragen. Daarbij was deze minister helemaal niet uitgenodigd...sterker nog, hij was niet welkom. :)
Uiteraard kom je nu met een bron om aan te tonen dat buitenlandse ministers blijkbaar niet onder de grondwet van Nederland vallen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:18:49 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169485488
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:15 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Idd, men doet alsof ministers van andere landen het recht hebben hier zomaar te komen laat staan in de openbare ruimte te spreken wat zorgt voor Nederlandse moeite en kosten om de openbare orde in de gaten te houden. Een minister buiten de EU mag niet zomaar zonder toestemming hier komen. Nederland heedt geen enkele plicht een bezoek te faciliteren.
We moeten het niet eens willen.
Als je als land een integratie probleem hebt met een bevolkingsgroep moet je het niet toelaten dat het toenmalige-vaderland zijn tentakels in jouw samenleving wil laten vestigen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169485491
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:11 schreef xzaz het volgende:

[..]

De overheid bemoeit zich ALTIJD met hetgeen wat in de openbare ruimte afspeelt dat is namelijk een taak van de overheid; veiligheid.

Ik weet niet als je eens iets georganiseerd heb wat in de openbare ruimte zich moet afspelen maar je moet denken aan:

- veiligheid
- noodplan (wat doe je als het stormt ed)
- noodroutes
- crowdcontrol
- EHBO
- afzettingen

Er moet nogal wat geregeld worden mag je uberhaupt wat uitvoeren. En terecht.
Maar wat er niet bij hoort is dat men de inhoud politiek ongewenst vindt en over dat soort zaken gaan burgemeesters en niet de premier.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:19:00 #51
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_169485494
Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat een buitenlandse minister zonder toestemming, visum etc(als 'onofficieel')zomaar hier binnen mag komen en een toespaar kunnen houden :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_169485510
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Incluis die hier wel willen zijn. Einde gezeur over Nederlandse vrijheden voor (ongewenste) vreemdelingen dus.
Ik snap je niet zo goed. Is je punt nu daadwerkelijk dat mensen buiten Nederland niet onder de Nederlandse grondwet vallen, ook al willen ze hier wel zijn? Dat lijkt me nogal een open deur.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169485514
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:19 schreef Smoofie het volgende:
Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat een buitenlandse minister zonder toestemming, visum etc(als 'onofficieel')zomaar hier binnen mag komen en een toespaar kunnen houden :')
Dat is het effect van indoctrinatie. Het maakt men blind.
pi_169485519
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:17 schreef Infection het volgende:
Zwols raadslid Yildirim: Nederland verdient koekje van eigen deeg
http://www.destentor.nl/z(...)eigen-deeg~a0ca7d5a/

Is er überhaupt een Turk in Nederland die TEGEN Erdogan is? :')
Laat mij raden: een parel vd pvda of gl
pi_169485524
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:17 schreef Infection het volgende:
Zwols raadslid Yildirim: Nederland verdient koekje van eigen deeg
http://www.destentor.nl/z(...)eigen-deeg~a0ca7d5a/

Is er überhaupt een Turk in Nederland die TEGEN Erdogan is? :')
Er schijnt er eentje een stuk in het AD geschreven te hebben, verder niet zo veel heb ik het idee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 13 maart 2017 @ 16:20:46 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485536
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar wat er niet bij hoort is dat men de inhoud politiek ongewenst vindt en over dat soort zaken gaan burgemeesters en niet de premier.
Het is ook door de burgemeester besloten, Abulateb heeft juist de verordening aangemaakt. Uiteraard in contact met de overheid omdat het over een nationale kwestie gaat.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:21:30 #57
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485557
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uiteraard kom je nu met een bron om aan te tonen dat buitenlandse ministers blijkbaar niet onder de grondwet van Nederland vallen.
De Nederlandse grondwet...wat precies is daar moeilijk aan dan? :? Hoe kom je er bij dat iedereen daar onder valt dan? Vooral als je helemaal niet welkom bent? :? Want ik meen me te herinneren dat de landingsrechten van de minister van buitenlandse zaken waren in getrokken en de minister van familiezaken als persona non grata was verklaard.

Maar de grondwet geld voor hen? :') Wie precies houd je voor de gek

Even voor de duidelijkheid, beide ministers waren _niet_ uitgenodigd door de Nederlandse staat, waren hier niet voor diplomatisch bezoek, sterker nog, ze waren niet eens in Nederland.

Waar en wanneer precies vallen ze onder de Nederlandse grondwet...serieus...waarom is dit überhaupt een discussie? 8)7

Het antwoord is natuurlijk...nee de _Nederlandse_ grondwet was niet van toepassing...
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169485562
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:17 schreef Infection het volgende:
Zwols raadslid Yildirim: Nederland verdient koekje van eigen deeg
http://www.destentor.nl/z(...)eigen-deeg~a0ca7d5a/

Is er überhaupt een Turk in Nederland die TEGEN Erdogan is? :')
http://www.ad.nl/dossier-(...)derlanders~a3f92a99/
pi_169485565
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik snap je niet zo goed. Is je punt nu daadwerkelijk dat mensen buiten Nederland niet onder de Nederlandse grondwet vallen, ook al willen ze hier wel zijn? Dat lijkt me nogal een open deur.
Waarom zeur je dan over de vrijheid van meningsuiting, geborgen in de Nederlandse (lees: niet Turks-Nederlandse) grondwet?
pi_169485571
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Laat mij raden: een parel vd pvda of gl
Aan zijn uitspraken te lezen zal het in ieder geval geen VVD'er of PVV'er zijn.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 16:22:17 #61
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169485577
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:17 schreef Infection het volgende:
Zwols raadslid Yildirim: Nederland verdient koekje van eigen deeg
http://www.destentor.nl/z(...)eigen-deeg~a0ca7d5a/

Is er überhaupt een Turk in Nederland die TEGEN Erdogan is? :')
Genoeg,ik zıt zelf in het proces in mijn dubbele nationaliteit op te geven. Heb nu alle toestemmingen en papieren thuis, maar wil eerst nog een keer stemmen (nee) voordat ik officieel afstand doe.

Mijn ouders, zus en hun buren zijn allemaal tegen Erdogan.
pi_169485593
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik een buitenlandse minister wil uitnodigen voor een bespreking of toespraak geldt ook de vrijheid van vergaderen en meningsuiting, het is juist erg vreemd dat de overheid daar zomaar een stokje voor steekt. Ze moeten zich ook aan de wetten houden en als die buitenlander het recht heeft hier te zijn mag hij ook zijn mening uiten.
Aangezien jij geilt op wetgeving, Erdogan en zijn nazi-commandanten mogen volgens hun eigen grondwet geen stemmen ronselen in het buitenland. Je mag dus je pijlen gaan richten op deze overtreder ipv de Nederlandse regering.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 13 maart 2017 @ 16:23:26 #63
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485603
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Aangezien jij geilt op wetgeving, Erdogan en zijn nazi-commandanten mogen volgens hun eigen grondwet geen stemmen ronselen in het buitenland. Je mag dus je pijlen gaan richten op deze overtreder ipv de Nederlandse regering.
Klein detail.
pi_169485605
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:10 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Alleen was ze ongewenst hier, dus dan gaat het niet op lijkt mij.
Dat ongewenst zijn is ook een beetje vreemd want ook daar zijn wettelijke regels over. Volgens mij is ze dus ook niet ongewenst vreemdeling verklaard maar uiteindelijk toch "vrijwillig" vertrokken onder begeleiding. Ik zou niet weten op welke grond van artikel 67 vreemdelingenwet met die minister ongewenst heeft kunnen verklaren.

Het is allemaal een politiek spel geweest.

quote:
Het onderlinge overleg heeft ertoe geleid dat minister Kaya wordt uitgeleid om het land via de Duitse grens te verlaten.
https://www.rijksoverheid(...)turkse-minister-kaya
pi_169485629
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Genoeg,ik zıt zelf in het proces in mijn dubbele nationaliteit op te geven. Heb nu alle toestemmingen en papieren thuis, maar wil eerst nog een keer stemmen (nee) voordat ik officieel afstand doe.

Mijn ouders, zus en hun buren zijn allemaal tegen Erdogan.
Briljant.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:24:34 #66
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485631
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ongewenst zijn is ook een beetje vreemd want ook daar zijn wettelijke regels over. Volgens mij is ze dus ook niet ongewenst vreemdeling verklaard maar uiteindelijk toch "vrijwillig" vertrokken onder begeleiding. Ik zou niet weten op welke grond van artikel 67 vreemdelingenwet met die minister ongewenst heeft kunnen verklaren.

Het is allemaal een politiek spel geweest.

[..]

https://www.rijksoverheid(...)turkse-minister-kaya
https://nl.wikipedia.org/wiki/Noodverordening
pi_169485643
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:14 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nope, daar moet je een vergunning voor aanvragen...en dus valt dat niet direct onder de vrijheid van meningsuiting. :)
Onzin, geef eens een link welke vergunning men daarvoor nodig zou hebben.
pi_169485652
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Genoeg,ik zıt zelf in het proces in mijn dubbele nationaliteit op te geven. Heb nu alle toestemmingen en papieren thuis, maar wil eerst nog een keer stemmen (nee) voordat ik officieel afstand doe.

Mijn ouders, zus en hun buren zijn allemaal tegen Erdogan.
Goed om te lezen dat die er ook nog zijn. Maar ik denk wel dat de anti-Erdogan Turken in Nederland in de minderheid zijn. Mijn Turkse collega's (en dat zijn er nog best wel veel) zijn zo ver ik weet allemaal pro-Erdogan en zien hem als een soort god die de Turken komt 'bevrijden' van het kwade westen. Maar allemaal wel in Nederland wonen en werken (en dus profiteren) :')
  maandag 13 maart 2017 @ 16:26:50 #69
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485685
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin, geef eens een link welke vergunning men daarvoor nodig zou hebben.
Is zelfs gemeente afhankelijk als je een podium nodig hebt heb je wel een vergunning nodig dacht ik.
pi_169485697
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:19 schreef Smoofie het volgende:
Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat een buitenlandse minister zonder toestemming, visum etc(als 'onofficieel')zomaar hier binnen mag komen en een toespaar kunnen houden :')
Waarom zouden ze geen visum hebben gehad, ze reizen heel de EU door, dat ze een visum hadden lijkt mij erg waarschijnlijk.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:27:27 #71
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_169485698
Ik ken nederturken die tegem erdogan zijn, 3 zelfs :D
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 13 maart 2017 @ 16:27:47 #72
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485702
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin, geef eens een link welke vergunning men daarvoor nodig zou hebben.
Gezien het feit dat dit geen staatsbezoek was, maar de bedoeling was dat de minister van buitenlandse zaken campagne (of een speech ging geven, maakt niet zoveel uit voor deze casus) ging voeren in Nederland, dien je een evenementen vergunning aan te vragen.

Hier een lijstje met zaken die je _moet_ regelen in dit geval (en ja dat valt en staat met de juiste evenementen vergunning....)

quote:
Wanneer je een evenement organiseert, zul je hiervoor mogelijk een of meerdere vergunningen moeten aanvragen. We bespreken de vergunningen waar je als organisator het meest mee te maken krijgt.

Vergunningen zijn sterk regiogebonden, daarom gaan we hier niet in op details. Informeer bij de stad of gemeente waar je evenement plaatsvindt. Het is sowieso een goed idee om de organisatie van je event aan de lokale overheid te melden. In sommige gevallen is dat zelfs verplicht.

Evenementenvergunning
Organiseer je een evenement op een publiek toegankelijke plaats? Dan heb je mogelijk een evenementenvergunning van de gemeente nodig. Voor kleine evenementen volstaat het soms gewoon melding te maken. Vindt je evenement plaats op of aan het water dan moet je meestal bij de provincie of het verantwoordelijke bestuur voor het betreffende water aankloppen.

De vergunninghouder (meestal de organisatie van het evenement) is verantwoordelijk voor de orde en de veiligheid van de deelnemers en bezoekers op het evenemententerrein. In de vergunning staat welke maatregelen je als organisator moet nemen om de openbare orde, gezondheid en (brand)veiligheid tijdens het evenement te waarborgen en hoe incidenten moeten worden aangepakt. Een veiligheidsplan, draaiboek en/of risicoanalyse kan een verplicht onderdeel zijn van de procedure.

Auteursrechten en billijke vergoeding
Wanneer er muziek is op je evenement, ook al is het achtergrondmuziek, moet je auteursrechten betalen via Sabam (België) of Buma (Nederland). Naast de auteursrechten wordt er ook een billijke vergoeding voor uitvoerders en producenten geïnd.

Geluidsoverlast
Speelt muziek een belangrijke rol op je evenement of brengen je gasten de nodige decibels met zich mee? Ga dan na of een vergunning voor geluidsoverlast nodig is. Die valt onder de milieuvergunning en beperkt het maximaal aantal decibels. Zeker in de buurt van woningen wordt 's nachts en op zondag streng opgetreden wanneer de geluidsnorm overschreden wordt. Sommige locaties zijn daarom voorzien van een geluidsbegrenzer.

In sommige gevallen ben je niet verplicht om een milieuvergunning aan te vragen. De afgelopen jaren is de regelgeving rond geluidsnormen strenger geworden en doe je er goed aan om het geluidsvolume te meten (voor grote evenementen is dit verplicht). Evenementen met gemiddeld 95 decibel over een kwartier of 100 decibel over een uur, zijn bovendien verplicht om gratis oorbeschermers uit te delen.

Plaatsen van tenten, podia, stellingen en tribunes
Wanneer je een tent, podium, stelling of tribune plaatst, moet je toestemming vragen aan de gemeente. De brandweer zal de locatie en constructie moeten inspecteren en veilig verklaren. Om een vergunning aan te vragen, moet je zaken als een plattegrond van de tent, de afmetingen, indeling, materiaal, het aantal gasten ... doorgeven. Ook de nooduitgangen en evacuatieroutes duid je aan in het dossier.

Sluitingsuur
Veel locaties moeten zich houden aan een sluitingstijd die zeker niet overschreden mag worden. De buurtbewoners mogen in ieder geval na 22 uur geen last ondervinden van het evenement en zijn publiek. Wil je afwijken van het standaard sluitingsuur? Vraag dan schriftelijk toestemming aan de lokale overheid.

Learn more: https://www.eventplanner.(...)-te-organiseren.html
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169485719
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:17 schreef Infection het volgende:
Zwols raadslid Yildirim: Nederland verdient koekje van eigen deeg
http://www.destentor.nl/z(...)eigen-deeg~a0ca7d5a/

Is er überhaupt een Turk in Nederland die TEGEN Erdogan is? :')
Lol, die intro!

quote:
ZWOLLE - Het Zwolse Swollwacht-raadslid Cemal Yildirim heeft op Facebook uitgehaald naar de Nederlandse regering vanwege de rellen die afgelopen weekend in Rotterdam ontstonden onder Turkse Nederlanders. "Het is een koekje van eigen deeg", schrijft Yildirim.
Wie herinnert zicht niet die grote pro-Nederlandse demonstraties in Istanbul van afgelopen jaar? Nederlandse vlaggen, grote foto's van Rutte, rellen!
  maandag 13 maart 2017 @ 16:28:47 #74
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169485726
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Genoeg,ik zıt zelf in het proces in mijn dubbele nationaliteit op te geven. Heb nu alle toestemmingen en papieren thuis, maar wil eerst nog een keer stemmen (nee) voordat ik officieel afstand doe.

Mijn ouders, zus en hun buren zijn allemaal tegen Erdogan.
Lijkt mij echt een kutsituatie, helemaal als je bijvoorbeeld nog familie daar zou hebben.
Het is gewoon jammer dat een kleine groep het verpest voorde rest.

quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ongewenst zijn is ook een beetje vreemd want ook daar zijn wettelijke regels over. Volgens mij is ze dus ook niet ongewenst vreemdeling verklaard maar uiteindelijk toch "vrijwillig" vertrokken onder begeleiding. Ik zou niet weten op welke grond van artikel 67 vreemdelingenwet met die minister ongewenst heeft kunnen verklaren.

Het is allemaal een politiek spel geweest.

[..]

https://www.rijksoverheid(...)turkse-minister-kaya
Ikheb geen idee hoe het exact zit, dat weten alleen de mensen achter de schermen, maar ze werd koste wat het kost daar weg gehouden natuurlijk, met zelfs de DSI op het eind. Dat doen ze echt niet zomaar.
pi_169485756
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:10 schreef Kyran het volgende:
Als Turkije zich gewoon aan haar eigen wetgeving had gehouden dan was er sowieso nooit een rel geweest.

Het is VERBODEN om in het buitenland stemmen te winnen ...
Alsof erdoshit de wet iets boeit. Hij heeft helemaal niks op met wetgeving, de economie of het volk en is er alleen op uit om zo snel mogelijk alleenheerser te worden.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 13 maart 2017 @ 16:30:42 #76
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485760
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:28 schreef S95Sedan het volgende:
Ikheb geen idee hoe het exact zit, dat weten alleen de mensen achter de schermen, maar ze werd koste wat het kost daar weg gehouden natuurlijk, met zelfs de DSI op het eind. Dat doen ze echt niet zomaar.
De DSI is erbij geroepen omdat de beveiligers mogelijk bewapend waren.
pi_169485761
Is Wespensteek een soort undercover DENK partijgenoot?
:P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169485763
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is ook door de burgemeester besloten, Abulateb heeft juist de verordening aangemaakt. Uiteraard in contact met de overheid omdat het over een nationale kwestie gaat.
Alleen speelde dat allemaal op 3 maart niet toen de regering al hun standpunt bekend maakte over het voeren van campagne door die Turken, dat standpunt was puur gebaseerd op de inhoudelijke onwenselijkheid. Vandaar dat andere buitenlandse regeringsleiders en eerder Turkse hier wel gewoon mochten komen. Het hele conflict is duidelijk begonnen omdat de Nederlandse regering die campagne niet wou en de Turkse die campagne wel wou. Daarna is het geëscaleerd met name door de Turken.
pi_169485780
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ongewenst zijn is ook een beetje vreemd want ook daar zijn wettelijke regels over. Volgens mij is ze dus ook niet ongewenst vreemdeling verklaard maar uiteindelijk toch "vrijwillig" vertrokken onder begeleiding. Ik zou niet weten op welke grond van artikel 67 vreemdelingenwet met die minister ongewenst heeft kunnen verklaren.

Het is allemaal een politiek spel geweest.

[..]

https://www.rijksoverheid(...)turkse-minister-kaya
Wat dacht je van:
quote:
e. in het belang van de internationale betrekkingen van Nederland.
?
  maandag 13 maart 2017 @ 16:32:10 #80
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169485787
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

De DSI is erbij geroepen omdat de beveiligers mogelijk bewapend waren.
Ik weet het niet maar ik heb nog nooit een DSI team bij elk ander willekeurig bewapend persoon gezien.
pi_169485793
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Aangezien jij geilt op wetgeving, Erdogan en zijn nazi-commandanten mogen volgens hun eigen grondwet geen stemmen ronselen in het buitenland. Je mag dus je pijlen gaan richten op deze overtreder ipv de Nederlandse regering.
Ik heb gelukkig niets te maken met de Turkse wetten, overigens wordt dat ook al tijden gedoogd in Turkije als klopt wat ik erover gelezen heb.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:32:39 #82
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485800
]\
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ongewenst zijn is ook een beetje vreemd want ook daar zijn wettelijke regels over. Volgens mij is ze dus ook niet ongewenst vreemdeling verklaard maar uiteindelijk toch "vrijwillig" vertrokken onder begeleiding. Ik zou niet weten op welke grond van artikel 67 vreemdelingenwet met die minister ongewenst heeft kunnen verklaren.

Het is allemaal een politiek spel geweest.

[..]

https://www.rijksoverheid(...)turkse-minister-kaya
http://nos.nl/artikel/216(...)rce=nieuwskoerier.nl
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169485822
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:32 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik weet het niet maar ik heb nog nooit een DSI team bij elk ander willekeurig bewapend persoon gezien.
Elk ander willekeuring persoon krijgt een kogel in de knie als ze rare dingen proberen. Deze zaak lag iets politieker...
DSI is expert in mensen (zonder wapens te gebruiken) te overmeesteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 16:33:33 ]
  maandag 13 maart 2017 @ 16:34:01 #84
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485840
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alleen speelde dat allemaal op 3 maart niet toen de regering al hun standpunt bekend maakte over het voeren van campagne door die Turken, dat standpunt was puur gebaseerd op de inhoudelijke onwenselijkheid. Vandaar dat andere buitenlandse regeringsleiders en eerder Turkse hier wel gewoon mochten komen. Het hele conflict is duidelijk begonnen omdat de Nederlandse regering die campagne niet wou en de Turkse die campagne wel wou. Daarna is het geëscaleerd met name door de Turken.
Ik had gelezen dat het tegen de Turkse wet is om in het buitenland campagne te voeren, maar kan er niks over vinden...dus is dat nou wel of niet waar? :?

Ik quote jou...maar het is meer een algemene vraag.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169485847
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:17 schreef Infection het volgende:
Zwols raadslid Yildirim: Nederland verdient koekje van eigen deeg
http://www.destentor.nl/z(...)eigen-deeg~a0ca7d5a/

Is er überhaupt een Turk in Nederland die TEGEN Erdogan is? :')
Volgens mij best wel veel, maar die worden geïntimideerd als ze ervoor uitkomen, was toch een half jaar geleden al in het nieuws? Nog een reden om de ErdoTurken niet op te hitsen dmv. Turkse politici die hier campagne komen voeren. Het is weer de schreeuwende groep die het nieuws kaapt. Tijd dat Nederland eens een weerwoord laat horen door ook anti Erdogan Turken aan het woord te laten in de media (onherkenbaar wel), misschien dat er enkele Turken zijn die dan toch kritisch durven te kijken naar Erdolf.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:34:37 #86
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485858
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alleen speelde dat allemaal op 3 maart niet toen de regering al hun standpunt bekend maakte over het voeren van campagne door die Turken, dat standpunt was puur gebaseerd op de inhoudelijke onwenselijkheid. Vandaar dat andere buitenlandse regeringsleiders en eerder Turkse hier wel gewoon mochten komen. Het hele conflict is duidelijk begonnen omdat de Nederlandse regering die campagne niet wou en de Turkse die campagne wel wou. Daarna is het geëscaleerd met name door de Turken.
Je haalt steeds 3 maart aan. Ik ga het nog een keer zeggen; 3 maart heeft de Nederlandse overheid gezegd tegen de Turken dat er in de openbareruimte geen ruimte is om een manifistatie te houden voor een politiek standpunt in een ander land. Ze mochten WEL komen alleen onder voorwaarden waaraan iedereen moet voldoen.

Coenders heeft toen nog als alternatief geboden in de ambassade maar waarschijnlijk (asumption) waren de verwachte bezoekersaantallen veel hoger.

Toen heeft Coenders overleg gehad met de Turken om tot een oplossing te komen, toen is Turkije gaan driegen met sancties en heeft Nederland definitief nee gezegd.
pi_169485860
quote:
Ja ik heb dat op heel veel plekken gelezen maar dat klopt duidelijk niet als je de verklaring leest van de regering, het leek er wel veel op dus de vergissing begrijp ik wel.
pi_169485876
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:34 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Volgens mij best wel veel, maar die worden geïntimideerd als ze ervoor uitkomen, was toch een half jaar geleden al in het nieuws? Nog een reden om de ErdoTurken niet op te hitsen dmv. Turkse politici die hier campagne komen voeren. Het is weer de schreeuwende groep die het nieuws kaapt. Tijd dat Nederland eens een weerwoord laat horen door ook anti Erdogan Turken aan het woord te laten in de media (onherkenbaar wel), misschien dat er enkele Turken zijn die dan toch kritisch durven te kijken naar Erdolf.
Zoiets als dit?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169485886
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:34 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Volgens mij best wel veel, maar die worden geïntimideerd als ze ervoor uitkomen, was toch een half jaar geleden al in het nieuws? Nog een reden om de ErdoTurken niet op te hitsen dmv. Turkse politici die hier campagne komen voeren. Het is weer de schreeuwende groep die het nieuws kaapt. Tijd dat Nederland eens een weerwoord laat horen door ook anti Erdogan Turken aan het woord te laten in de media (onherkenbaar wel), misschien dat er enkele Turken zijn die dan toch kritisch durven te kijken naar Erdolf.
Of gewoon herkenbaar. In Nederland zou men niets te vrezen moeten hebben.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 16:36:51 #90
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169485889
quote:
5s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:34 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat het tegen de Turkse wet is om in het buitenland campagne te voeren, maar kan er niks over vinden...dus is dat nou wel of niet waar? :?

Ik quote jou...maar het is meer een algemene vraag.
Ja, dat is waar. Het is zelfs in het leven geroepen door AKP zelf.
pi_169485910
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Het is zelfs in het leven geroepen door AKP zelf.
Dat geldt natuurlijk alleen voor mensen die campagne voeren voor partijen die niet de AKP zijn. Zo werkt dat in Turkije.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:38:01 #92
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485913
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja ik heb dat op heel veel plekken gelezen maar dat klopt duidelijk niet als je de verklaring leest van de regering, het leek er wel veel op dus de vergissing begrijp ik wel.
In dat artikel staat wel een statement/quote van de Nederlandse regering waaruit blijkt dat ze niet welkom was...wellicht de reden voor een vergissing of men had haar toch wel als ongewenst vreemdeling verklaard...dat kan vast via een noodprocedure lijkt me?

"De zoektocht naar een redelijke oplossing bleek onmogelijk", stelt het kabinet. "Het bezoek van de Turkse minister Kaya van Familiezaken was in deze context onverantwoord. In contact met de Turkse autoriteiten is deze boodschap nogmaals overgebracht en is aangegeven dat minister Kaya niet welkom is in Nederland. Desondanks heeft zij besloten af te reizen."
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 16:38:09 #93
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169485914
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk alleen voor mensen die campagne voeren voor partijen die niet de AKP zijn. Zo werkt dat in Turkije.
Deze man snapt :)
pi_169485915
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:25 schreef Infection het volgende:

[..]


[..]

Goed om te lezen dat die er ook nog zijn. Maar ik denk wel dat de anti-Erdogan Turken in Nederland in de minderheid zijn. Mijn Turkse collega's (en dat zijn er nog best wel veel) zijn zo ver ik weet allemaal pro-Erdogan en zien hem als een soort god die de Turken komt 'bevrijden' van het kwade westen. Maar allemaal wel in Nederland wonen en werken (en dus profiteren) :')
Zou goed kunnen. Ik ga er eigenlijk van uit dat er ook heel erg veel Turken zijn die er helemaal niet (meer) mee bezig zijn. Die zich vooral Nederlander voelen en alleen voor vakantie en familie nog met Turkije bezig zijn.

Maar misschien is dat te optimistisch.
pi_169485916
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Of gewoon herkenbaar. In Nederland zou men niets te vrezen moeten hebben.
Helaas is dat niet zo, we zeggen wel dat we een land zijn waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vandaal staat, maar aangezien er mensen zijn die dagelijks met beveiliging op straat moeten, of geïntimideerd worden bij een andere mening is het alleen een papieren begrip, de werkelijkheid is helaas anders.

Weer een stukje Nederlandse identiteit wat onder druk staat.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:39:15 #96
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169485939
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Het is zelfs in het leven geroepen door AKP zelf.
Nou ja, dan lijkt het me duidelijk dat de Turken gewoon helemaal verkeerd zitten...als het verdomme tegen hun eigen wetgeving in gaat, wat lopen wij dan haren te splitten? :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 maart 2017 @ 16:39:42 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485947
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

In dat artikel staat wel een statement/quote van de Nederlandse regering waaruit blijkt dat ze niet welkom was...wellicht de reden voor een vergissing of men had haar toch wel als ongewenst vreemdeling verklaard...dat kan vast via een noodprocedure lijkt me?
Dat kwam door de noodverordening.
pi_169485951
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je haalt steeds 3 maart aan. Ik ga het nog een keer zeggen; 3 maart heeft de Nederlandse overheid gezegd tegen de Turken dat er in de openbareruimte geen ruimte is om een manifistatie te houden voor een politiek standpunt in een ander land. Ze mochten WEL komen alleen onder voorwaarden waaraan iedereen moet voldoen.

Coenders heeft toen nog als alternatief geboden in de ambassade maar waarschijnlijk (asumption) waren de verwachte bezoekersaantallen veel hoger.

Toen heeft Coenders overleg gehad met de Turken om tot een oplossing te komen, toen is Turkije gaan driegen met sancties en heeft Nederland definitief nee gezegd.
Precies ze konden geen campagne houden in de publieke ruimte dus was de campagne niet mogelijk, de publieke ruimte is nogal noodzakelijk als je een politieke campagne wilt houden.
pi_169485954
Vandaag is het trouwens alweer een stuk rustiger vanuit Turkije.
pi_169485973
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:40 schreef Toefjes het volgende:
Vandaag is het trouwens alweer een stuk rustiger vanuit Turkije.
Dat komt omdat Erdogan inziet dat niemand (behalve de Turken) zijn statements ondersteunen.
pi_169485983
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:40 schreef Wespensteek het volgende:
Precies ze konden geen campagne houden in de publieke ruimte dus was de campagne niet mogelijk, de publieke ruimte is nogal noodzakelijk als je een politieke campagne wilt houden.
Ze hadden prima bijv een hotel met conferencezalen of een grote zaal ergens af kunnen huren.
pi_169485986
...En ondertussen is #NaziMarkRutte trending. :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 13 maart 2017 @ 16:42:09 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169485987
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies ze konden geen campagne houden in de publieke ruimte dus was de campagne niet mogelijk, de publieke ruimte is nogal noodzakelijk als je een politieke campagne wilt houden.
Coenders:
quote:
Er waren problemen met de openbare veiligheid en het was moeilijk om tot een overeenstemming te komen
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 16:42:32 #104
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169485994
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies ze konden geen campagne houden in de publieke ruimte dus was de campagne niet mogelijk, de publieke ruimte is nogal noodzakelijk als je een politieke campagne wilt houden.
Snap je nou echt niet dat ze tegen een publieke ruimte waren? Moeten we nou echt alle redenen noemen waarom dat geen goed idee is?

Ten eerste, is het volgens de wet in Turkije verboden.

Ten tweede, is de veiligheid een grote issue. Je krijgt dan namelijk de kans dat er een pro-AKP opkomst is, een anti-AKP opkomst is en ook nog de kans dat er een stelletje PVV-fans / hooligans gaan meedoen.
pi_169485997
quote:
15s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:42 schreef SpaceOddity het volgende:
...En ondertussen is #NaziMarkRutte trending. :')
In welk land? Turkije?

Edit: Even gecheckt en ja dus. Je verwacht het niet.
pi_169485998
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_169486008
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:36 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Zoiets als dit?
Precies, ben pas op de helft, maar zeer nette jongeman die het netjes verwoord. Waarom komt er nooit zo'n jongen in het nieuws? Zet die jongen, of andere anti Erdogan Turken die zich goed kunnen verwoorden aan tafel bij pro Erdogan Turken, zet er Jinek, Pauw of een andere gek bij en laat ze netjes discussiëren. Zo zien de "racisten" dat het niet elke Turk is die deze gedachten heeft, en zien de pro Erdogan Turken dat het verhaal twee kanten heeft. En het levert misschien leuke TV op.
pi_169486011
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:42 schreef xzaz het volgende:

[..]

Coenders:

[..]

Ja ze geven er later een leuke draai aan maar de verklaring van 3 maart is duidelijk genoeg.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:44:29 #109
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169486029
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja ze geven er later een leuke draai aan maar de verklaring van 3 maart is duidelijk genoeg.
Die is inderdaad duidelijk genoeg. Take it or leave it.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 16:44:32 #110
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169486030
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:43 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Precies, ben pas op de helft, maar zeer nette jongeman die het netjes verwoord. Waarom komt er nooit zo'n jongen in het nieuws? Zet die jongen, of andere anti Erdogan Turken die zich goed kunnen verwoorden aan tafel bij pro Erdogan Turken, zet er Jinek, Pauw of een andere gek bij en laat ze netjes discussiëren. Zo zien de "racisten" dat het niet elke Turk is die deze gedachten heeft, en zien de pro Erdogan Turken dat het verhaal twee kanten heeft. En het levert misschien leuke TV op.
Pro-Erdogan Turken die een fatsoenlijke discussie kunnen voeren met onderbouwde redenen zijn op één hand te tellen helaas. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval.
pi_169486032
quote:
Man man man. Alsof het nog niet achterlijker kon gaat men de koning aanklagen, alsof hij ook maar iets met dit hele gebeuren te maken heeft. _O-
pi_169486054
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Pro-Erdogan Turken die een fatsoenlijke discussie kunnen voeren met onderbouwde redenen zijn op één hand te tellen helaas. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval.
Ook wel volledig geïntegreerde Turken genoemd, die zijn inderdaad op één hand te tellen.
pi_169486055
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik een buitenlandse minister wil uitnodigen voor een bespreking of toespraak geldt ook de vrijheid van vergaderen en meningsuiting, het is juist erg vreemd dat de overheid daar zomaar een stokje voor steekt. Ze moeten zich ook aan de wetten houden en als die buitenlander het recht heeft hier te zijn mag hij ook zijn mening uiten.
En als de overheid nee zegt ivm met de veiligheid heeft de gast dat maar te accepteren.
pi_169486058
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom zeur je dan over de vrijheid van meningsuiting, geborgen in de Nederlandse (lees: niet Turks-Nederlandse) grondwet?
Voornamelijk omdat S95Sedan erover begon dat iedereen zich aan de regels dient te houden in Nederland, en dat je weg moet blijven als die je niet bevielen. Daarna riep hij 'niks vrijheid van meningsuiting', terwijl dat natuurlijk net zo goed een regel is en hij dus, als die hem niet bevalt, volgens zijn eigen logica weg moet wezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169486061
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Man man man. Alsof het nog niet achterlijker kon gaat men de koning aanklagen, alsof hij ook maar iets met dit hele gebeuren te maken heeft. _O-
Je kan het die Turk niet kwalijk nemen. Die is natuurlijk gewend dat de koning president alle touwtjes in zijn handen heeft van de sokpoppen onder hem.
pi_169486063
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Pro-Erdogan Turken die een fatsoenlijke discussie kunnen voeren met onderbouwde redenen zijn op één hand te tellen helaas. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval.
Ik moet ze ook nog tegenkomen. :P Maar er zullen er toch wel zijn die hun mening goed kunnen onderbouwen. Wij zien in Erdogan een gevaar, maar er zijn mensen die hem als een held ontvangen, daarom lijkt mij een discussie tussen de twee kampen leuke TV.
pi_169486069
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies ze konden geen campagne houden in de publieke ruimte dus was de campagne niet mogelijk, de publieke ruimte is nogal noodzakelijk als je een politieke campagne wilt houden.
Maar het was toch geen campagne? De turkse wet verbiedt campagnevoeren in het buitenland.
pi_169486077
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik moet ze ook nog tegenkomen. :P Maar er zullen er toch wel zijn die hun mening goed kunnen onderbouwen. Wij zien in Erdogan een gevaar, maar er zijn mensen die hem als een held ontvangen, daarom lijkt mij een discussie tussen de twee kampen leuke TV.
Zo'n discussie is snel klaar. Na een aantal woordwisselingen zal de pro-Erdogan persoon al gauw in verbaal geweld overgaan en zal de discussie onderbroken moeten worden.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:48:37 #120
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169486090
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Voornamelijk omdat S95Sedan erover begon dat iedereen zich aan de regels dient te houden in Nederland, en dat je weg moet blijven als die je niet bevielen. Daarna riep hij 'niks vrijheid van meningsuiting', terwijl dat natuurlijk net zo goed een regel is en hij dus, als die hem niet bevalt, volgens zijn eigen logica weg moet wezen.
Heb ik niet gezegd, ik zei dat vrijheid van meningsuiting niet maar een kant op werkt.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:49:02 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169486098
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Physsic het volgende:
Ach, wij zijn gewoon jaloers.

http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/
Wie wil er nu niet in een land wonen waar je om je mening gearresteerd of ontslagen kan worden?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169486104
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Man man man. Alsof het nog niet achterlijker kon gaat men de koning aanklagen, alsof hij ook maar iets met dit hele gebeuren te maken heeft. _O-
Alsof Willie het ook maar iets boeit, die knipt lekker zijn lintjes en gaat op vakantie, daar gaat hij niet wakker van liggen.
pi_169486111
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Physsic het volgende:
Ach, wij zijn gewoon jaloers.

http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/
Rijzende ster. _O- _O-
pi_169486115
quote:
De Turken zetten zichzelf meer en meer voor lul _O_ :D :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169486117
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Physsic het volgende:
Ach, wij zijn gewoon jaloers.

http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/
Bedankt, heb even heel hard moeten lachen. _O- _O- _O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169486119
quote:
15s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wie wil er nu niet in een land wonen waar je om je mening gearresteerd of ontslagen kan worden?
Ik denk niet dat die mensen daar een mening over durven te geven, dan worden ze gearresteerd of ontslagen. ;)
pi_169486123
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Physsic het volgende:
Ach, wij zijn gewoon jaloers.

http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/
Die gasten zijn compleet horrieknorrie.
pi_169486132
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Physsic het volgende:
Ach, wij zijn gewoon jaloers.

http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/
Rijzende ster, zinkend schip zullen ze wel bedoelen. :')
  maandag 13 maart 2017 @ 16:50:58 #129
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169486133
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Physsic het volgende:
Ach, wij zijn gewoon jaloers.

http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/
Jezus :') _O-
pi_169486145
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:21 schreef Semisane het volgende:

[..]

De Nederlandse grondwet...wat precies is daar moeilijk aan dan? :? Hoe kom je er bij dat iedereen daar onder valt dan? Vooral als je helemaal niet welkom bent? :? Want ik meen me te herinneren dat de landingsrechten van de minister van buitenlandse zaken waren in getrokken en de minister van familiezaken als persona non grata was verklaard.

Maar de grondwet geld voor hen? :') Wie precies houd je voor de gek

Even voor de duidelijkheid, beide ministers waren _niet_ uitgenodigd door de Nederlandse staat, waren hier niet voor diplomatisch bezoek, sterker nog, ze waren niet eens in Nederland.

Waar en wanneer precies vallen ze onder de Nederlandse grondwet...serieus...waarom is dit überhaupt een discussie? 8)7

Het antwoord is natuurlijk...nee de _Nederlandse_ grondwet was niet van toepassing...
De grondwet is inderdaad vrij simpel op dat gebied. Vrijheid van meningsuiting is een recht van iedereen die op dat moment in Nederland is, net zoals dat geld voor zaken als de 'onschendbaarheid van het lichaam'.

Logischerwijs is dat niet van toepassing op mensen buiten Nederland. Hij is echter wél van toepassing op buitenlandse functionarissen in Nederland, of ze nou uitgenodigd zijn of niet. Dat was ook het punt dat jij eerst leek aan te vechten:

quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:15 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nope, de vrijheid van meningsuiting is niet direct van toepassing op buitenlandse ministers, die worden beschermt door andere, diplomatieke verdragen. Daarbij was deze minister helemaal niet uitgenodigd...sterker nog, hij was niet welkom. :)
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 16:52:08 #131
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169486150
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:50 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Jezus :') _O-
Als je het vaak genoeg roept zijn er vanzelf genoeg mensen die het gaan geloven :D
pi_169486151
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:49 schreef Hallojo het volgende:

[..]

De Turken zetten zichzelf meer en meer voor lul _O_ :D :')
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bedankt, heb even heel hard moeten lachen. _O- _O- _O-
Hadden jullie deze al gelezen? _O- _O_ _O-
NWS / Turkse nieuwszender: Politie gooide atoombommen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Spellchecker maandag 13 maart 2017 @ 16:52:48 #133
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_169486184
En toch doet veel van die Turkse propaganda mij denken aan Noord-Korea.

Rijzende ster, de beste leider aller tijden, het meest democratische land, etc. _O-

En dan nog niet te vergeten al die zogenaamde 'feitjes' over hoe Turkije bijvoorbeeld één van de oprichters van de NAVO, etc. is _O-
pi_169486190
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Lemac het volgende:

[..]

Maar het was toch geen campagne? De turkse wet verbiedt campagnevoeren in het buitenland.
Voor een ieder die die wet zelf ook nog even wilt zien :P

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/03/20080322M1-3.htm

Specifiek
quote:
MADDE 94/A – Yurt dışı seçmenlerin sandık, mektup, gümrük kapılarında oy kullanma veya elektronik oylama yöntemlerinden hangisine göre oy kullanacağına yabancı ülkenin durumuna göre Dışişleri Bakanlığının görüşünü alarak Yüksek Seçim Kurulu karar verir.
Milletvekili genel seçimlerinde, üzerinde Yüksek Seçim Kurulu filigranı bulunan özel imal edilmiş kâğıtlara basılı birleşik oy pusulalarında; sadece seçime katılan siyasi partilerin özel işaretleri, kısaltılmış isimleri ve tam yazı halinde adlarıyla her siyasi parti için ayrılan bölümün altında çapı iki santimetre olan boş bir daire bulunur.
Yurt dışı seçmenler, milletvekili genel seçimi, Cumhurbaşkanı seçimi ve halkoylamasında oy verebilirler.
Yurt dışı seçmenler sadece seçime katılan siyasi partilere oy verebilirler.
Yurt dışında ve yurt dışı temsilciliklerde seçim propagandası yapılamaz.
Yurt dışı seçmenlerin mektupla oy vermesi
en door google translate heen:
quote:
ARTICLE 94 / A - The Supreme Board of Elections shall decide upon the votes of the foreign voters to vote in polls, letters, customs gates or by means of electronic voting, taking the opinion of the Ministry of Foreign Affairs according to the situation of the foreign country.
In parliamentary general elections, in the combined ballot papers printed on specially manufactured papers with a Supreme Election Board watermark; Only an empty circle with a diameter of two centimeters under the section reserved for each political party, with the special signs of the political parties participating in the election, their abbreviated names and their full text names.
Foreign voters can vote in the general election of deputies, in the election of the President and in popular vote.
Foreign voters can only vote for the political parties that participate in the election.
No election propaganda can be held abroad or abroad.
Voting of foreign voters by letters


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 16:55:14 ]
  maandag 13 maart 2017 @ 16:54:27 #136
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169486192
Het begint eigenlijk treurig te worden.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:54:34 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169486193
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:53 schreef Infection het volgende:
En toch doet veel van die Turkse propaganda mij denken aan Noord-Korea.

Rijzende ster, de beste leider aller tijden, het meest democratische land, etc. _O-

En dan nog niet te vergeten al die zogenaamde 'feitjes' over hoe Turkije bijvoorbeeld één van de oprichters van de NAVO, etc. is _O-
De overeenkomst is een erg nare vorm van nationalisme.

En dan klagen dat je geen vrienden hebt... Ja, omdat je je zo idioot gedraagt, oelewapper.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169486215
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Physsic het volgende:
Ach, wij zijn gewoon jaloers.

http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/
En nog meer voor lul :D ^O^ _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169486217
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:46 schreef Lemac het volgende:

[..]

En als de overheid nee zegt ivm met de veiligheid heeft de gast dat maar te accepteren.
Klopt maar dat zeiden ze dus in eerste instantie niet. Ze wouden gewoon die campagne niet.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-nederland-ongewenst

Duitsland schrapte inderdaad een aantal bijeenkomsten vanwege de veiligheid. De Nederlandse regering wou gewoon die campagne zelf niet.
quote:
We zijn van mening dat de Nederlandse publieke ruimte niet de plek is voor politieke campagnes van andere landen. - MinPres
Het is best leuk om dat eens na te lezen want dan blijkt ook dat de verkiezingen een rol hebben gespeeld. Pechtold en Wilders hadden namelijk al gereageerd.

https://www.trouw.nl/demo(...)-campagne~a305e2d64/

Vervolgens is er her en der van alles gebeurd en heeft Nederland vaak terecht mensen geweigerd en weggestuurd maar het begin is toch nog steeds dat Rutte de campagne zelf ongewenst vindt.

Overigens wist Bild daar ook nog iets over te melden:
http://www.bild.de/politi(...)n-50811432.bild.html
quote:
Demnach hatte Deutschlands Außenminister Sigmar Gabriel bei seinem Treffen mit Cavusoglu am vergangenen Mittwoch in Berlin seinem türkischen Amtskollegen die Bitte der niederländischen Regierung weitergegeben, direkt vor der anstehenden Parlamentswahl in Holland auf Wahlkampfauftritte zu verzichten, da dies nur Gegner der Türkei und des Islams in Holland stärken würde.
Dat verhaal komt er dus op neer dat Rutte het niet wou omdat het politiek even niet zo goed uitkomt want Wilders zou er van kunnen profiteren als die campagne wel doorging.

Ik denk zelf dat er vrij veel zaken bij zijn gesleept door onze regering als excuus voor hun eigen politieke herverkiezing.
pi_169486227
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

De overeenkomst is een erg nare vorm van nationalisme.

En dan klagen dat je geen vrienden hebt... Ja, omdat je je zo idioot gedraagt, oelewapper.
Turken hebben vrienden genoeg denk ik zo. 99% van de Turken houdt er dezelfde idiote gedachtegang op na.
pi_169486234
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:53 schreef Infection het volgende:
En toch doet veel van die Turkse propaganda mij denken aan Noord-Korea.

Rijzende ster, de beste leider aller tijden, het meest democratische land, etc. _O-

En dan nog niet te vergeten al die zogenaamde 'feitjes' over hoe Turkije bijvoorbeeld één van de oprichters van de NAVO, etc. is _O-
De meeste dictaturen hanteren dan ook veel dezelfde strategieën, natuurlijk. Hetzelfde zie je ook in Rusland, maar zag je ook in Duitsland en onder Mussolini in Italië.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:57:02 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169486244
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Turken hebben vrienden genoeg denk ik zo. 99% van de Turken houdt er dezelfde idiote gedachtegang op na.
Ik reageerde op deze tekst:
http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/

quote:
Het spreekverbod voor twee Turkse ministers en het ‘buitensporige geweld in Rotterdam tegen vreedzame betogers’ bevestigen in de ogen van de Turken een oud gezegde. ,,Turken hebben geen andere vrienden dan Turken.”
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:58:10 #143
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169486266
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:55 schreef Wespensteek het volgende:
Kap daar eens mee, ze wouden het niet omdat de openbare veiligheid niet gewaarborgd kon worden.
pi_169486275
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik reageerde op deze tekst:
http://www.ad.nl/buitenla(...)zende-ster~ac94d5ef/

[..]

Oh, dan is dat te begrijpen inderdaad. Dat hebben ze zeer zeker te danken aan hun eigen idiote gedrag.
pi_169486302
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kap daar eens mee, ze wouden het niet omdat de openbare veiligheid niet gewaarborgd kon worden.
Je ziet toch ook wel dat wespensteek een grote troll is op het moment. ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169486309
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:55 schreef Wespensteek het volgende:
Klopt maar dat zeiden ze dus in eerste instantie niet. Ze wouden gewoon die campagne niet.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-nederland-ongewenst
Ze wouden gewoon die campagne niet in de Nederlandse publieke ruimte

Volgende keer wel volledig blijven hea.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:01:50 #147
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169486326
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:59 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Je ziet toch ook wel dat wespensteek een grote troll is op het moment. ;)
Shit.
pi_169486353
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:00 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ze wouden gewoon die campagne niet in de Nederlandse publieke ruimte

Volgende keer wel volledig blijven hea.
En de publieke ruimte is alles wat niet privé is, dus als het niet in de publieke ruimte kan kun je een campagne wel vergeten.
pi_169486357
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:59 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Je ziet toch ook wel dat wespensteek een grote troll is op het moment. ;)
Volgens mij is het gewoon Peter R de Vries. Hij heeft in elk topic het tegengeluid. Niet dat 't mij wat uitmaakt verder. Go Wespensteek!

^O^
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_169486359
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kap daar eens mee, ze wouden het niet omdat de openbare veiligheid niet gewaarborgd kon worden.
Nee want daar heeft Rutte het totaal niet over op 3 maart.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:05:39 #151
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486379
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kap daar eens mee, ze wouden het niet omdat de openbare veiligheid niet gewaarborgd kon worden.
Het is allemaal muggenzifterij om eerlijk te zijn...je mag als land gewoon verbieden dat een buitenlandse overheidsfunctionaris komt bezoeken/preken/campagne voeren, whatever.

En wellicht had Nederland direct duidelijker moeten zijn over de openbare veiligheid, neemt het niet weg dat hoe Turkije reageerde totaal los van de werkelijkheid is. Klaar, daar lijkt me geen enkele discussie over mogelijk.

Persoonlijk vind ik dat Nederland duidelijk genoeg was, een statement dat campagne voeren door een buitenlandse mogendheid op Nederlandse bodem is ongewenst en daar had de Turkse regering genoegen mee moeten nemen.

De escalatie...slim of niet...is geheel op conto van de Turkse autoriteit en persoonlijk denk ik geheel de verantwoording van de minister van buitenlandse zaken die gewoon het verlies van zelfcontrole verwarde met "trots". :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169486405
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En de publieke ruimte is alles wat niet privé is, dus als het niet in de publieke ruimte kan kun je een campagne wel vergeten.
En zoals ik eerder al schreef, je kan prima een zaaltje of hotel afhuren zoals met zo veel bijeenkomsten gebeurt.
pi_169486426
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:04 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon Peter R de Vries. Hij heeft in elk topic het tegengeluid. Niet dat 't mij wat uitmaakt verder. Go Wespensteek!

^O^
Zou hij hier dan ook 2000 Euro voor krijgen?

Net als die onzin die hij verkop aan tafel bij praat programma's
De allesweter
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169486440
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:05 schreef Semisane het volgende:
Persoonlijk vind ik dat Nederland duidelijk genoeg was, een statement dat campagne voeren door een buitenlandse mogendheid op Nederlandse bodem is ongewenst en daar had de Turkse regering genoegen mee moeten nemen.
Kijk daar ben ik het volledig mee eens, alleen vindt Erdogan het prachtig om ruzie te maken met de in Turkije al slecht liggende EU en dus heeft hij de zaak volledig geëscaleerd. Erdogan heeft precies gekregen wat hij wil.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 17:09:58 #155
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169486461
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:05 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het is allemaal muggenzifterij om eerlijk te zijn...je mag als land gewoon verbieden dat een buitenlandse overheidsfunctionaris komt bezoeken/preken/campagne voeren, whatever.

En wellicht had Nederland direct duidelijker moeten zijn over de openbare veiligheid, neemt het niet weg dat hoe Turkije reageerde totaal los van de werkelijkheid is. Klaar, daar lijkt me geen enkele discussie over mogelijk.

Persoonlijk vind ik dat Nederland duidelijk genoeg was, een statement dat campagne voeren door een buitenlandse mogendheid op Nederlandse bodem is ongewenst en daar had de Turkse regering genoegen mee moeten nemen.

De escalatie...slim of niet...is geheel op conto van de Turkse autoriteit en persoonlijk denk ik geheel de verantwoording van de minister van buitenlandse zaken die gewoon het verlies van zelfcontrole verwarde met "trots". :')
Turkije deed dit gewoon met voorbedachte rade. Dit was hun doel. Ja-stemmers zijn weer een paar % gestegen sinds dit hele gebeuren en dat is alles wat Erdo wilde bereiken. Wij zitten hier ondertussen aan mierenneukerij te doen waar het aan lag, maar het heeft geen zin.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:10:00 #156
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169486462
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:07 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En zoals ik eerder al schreef, je kan prima een zaaltje of hotel afhuren zoals met zo veel bijeenkomsten gebeurt.
Dat waren ze niet van plan. In Duitsland hebben ze al vanaf het consulaat staan schreeuwen de straat op en die praktijken wilden ze hier in NL niet hebben.
pi_169486485
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kijk daar ben ik het volledig mee eens, alleen vindt Erdogan het prachtig om ruzie te maken met de in Turkije al slecht liggende EU en dus heeft hij de zaak volledig geëscaleerd. Erdogan heeft precies gekregen wat hij wil.
Nou, prima toch? Laat hem nog maar een graadje dictatorialer worden. Jammer voor de Turkse bevolking, maar daar gaan de ogen dan wellicht ook eens open. Voor de EU-landen alleen maar mooier want Turkije komt er zo natuurlijk nooit meer bij.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  maandag 13 maart 2017 @ 17:11:19 #158
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169486486
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kijk daar ben ik het volledig mee eens, alleen vindt Erdogan het prachtig om ruzie te maken met de in Turkije al slecht liggende EU en dus heeft hij de zaak volledig geëscaleerd. Erdogan heeft precies gekregen wat hij wil.
Nederland ook :)
pi_169486505
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:10 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat waren ze niet van plan. In Duitsland hebben ze al vanaf het consulaat staan schreeuwen de straat op en die praktijken wilden ze hier in NL niet hebben.
Dit dus. Die kerel heeft in Duitsland een uur lang Duitsland volledig met de grond gelijk gemaakt. Daar hebben ze spijt als haren op hun hoofd dat ze het toe hebben gelaten.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_169486529
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:07 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En zoals ik eerder al schreef, je kan prima een zaaltje of hotel afhuren zoals met zo veel bijeenkomsten gebeurt.
Dat hadden ze gedaan maar dat is de publieke ruimte.
pi_169486539
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:10 schreef S95Sedan het volgende:
Dat waren ze niet van plan. In Duitsland hebben ze al vanaf het consulaat staan schreeuwen de straat op en die praktijken wilden ze hier in NL niet hebben.
Yeah. Dat waren ze niet van plan. Wat vervelend voor die Turken is dat.

Ik begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen. Mijn punt is dat die verklaring van Rutte op 3 Maart niet automatisch betekent dat Nederland DUS die Turkse campagne wilde blokkeren. Nederland was bereid te onderhandelen. Turkije begon meteen te chanteren toen ze hun zin niet kregen.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:13:57 #162
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486547
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kijk daar ben ik het volledig mee eens, alleen vindt Erdogan het prachtig om ruzie te maken met de in Turkije al slecht liggende EU en dus heeft hij de zaak volledig geëscaleerd. Erdogan heeft precies gekregen wat hij wil.
Dat is nog maar te bezien, of erdogan is enkel geïnteresseerd in korte termijn "succes" (want echt een succes is het ook weer niet te noemen).

"Zijn" referendum is pas over een maand en dat is politiek en media gezien een lange tijd, maar in diplomatie worden dingen niet zo snel vergeten en de komende tijd heeft hij het verbruid met de EU, NATO etc.

Hooguit heeft tie nu een wit voetje bij Poetin, maar ook bij Poetin draait de wind continue...dus daarop vertrouwen is een gok.

Zoals ik het zie heeft erdogan nog weinig gewonnen, maar potentieel kan hij nogal wat gaan verliezen hiermee.

En voor Nederland? Ach het was amusant, maar wij zijn na 15 maart al weer met hele andere zaken bezig...en eventuele sancties van Turkije zullen volstrekt irrelevant en onbelangrijk zijn...want Turkije heeft niks, maar dan ook geheel niks waarmee ze ons kunnen raken.

Minder dan 1% van onze handel gaat er naar toe...pathetisch eigenlijk. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169486564
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:13 schreef Wespensteek het volgende:
Dat hadden ze gedaan maar dat is de publieke ruimte.
Een hotel is niet in handen van de overheid en dus geen publieke ruimte. Genoeg vergaderzaaltjes waar hetzelfde voor geldt die je af kan huren voor bijeenkomsten.
pi_169486588
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:13 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Yeah. Dat waren ze niet van plan. Wat vervelend voor die Turken is dat.

Ik begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen. Mijn punt is dat die verklaring van Rutte op 3 Maart niet automatisch betekent dat Nederland DUS die Turkse campagne wilde blokkeren. Nederland was bereid te onderhandelen. Turkije begon meteen te chanteren toen ze hun zin niet kregen.
Ik denk dat Erdogan niet zoveel tegenspraak aankan.

Ik begreep dat zijn partij er ook niet heel best voor stond.

Iemand die daar meer informatie over heeft?
Hij hoopt via deze weg meer stemmen te halen via in het buitenland wonende turken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169486595
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kijk daar ben ik het volledig mee eens, alleen vindt Erdogan het prachtig om ruzie te maken met de in Turkije al slecht liggende EU en dus heeft hij de zaak volledig geëscaleerd. Erdogan heeft precies gekregen wat hij wil.
Maar dan moet hij wel zijn beloftes (dreigementen) waarmaken en met flinke sancties komen, anders staat hij alsnog voor lul.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:17:09 #166
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486609
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Turkije deed dit gewoon met voorbedachte rade. Dit was hun doel. Ja-stemmers zijn weer een paar % gestegen sinds dit hele gebeuren en dat is alles wat Erdo wilde bereiken. Wij zitten hier ondertussen aan mierenneukerij te doen waar het aan lag, maar het heeft geen zin.
Polls zijn niet zo relevant, die paar % is na een paar dagen weer een stuk minder...zo gaat dat nou eenmaal en het referendum is pas in april...dus niks gewonnen, maar potentieel veel kapot gemaakt met betrekking tot internationale betrekkingen.

Ik heb landen het slechter zien doen, maar niet heel veel slechter dan dit eigenlijk...
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169486613
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:11 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nederland ook :)
Ik ben bang van niet want onze regering ziet die grondwetswijziging in Turkije niet zo zitten. Ook denk ik niet dat ze hadden verwacht dat de Turken gewoon toch zouden komen en het zo zou escaleren. Ik ben ook bang dat als Erdogan zijn zin gaat krijgen we binnenkort Turkse vluchtelingen in de EU moeten opvangen maar dat zien we later wel weer.
pi_169486622
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:15 schreef schommelstoel het volgende:

Ik begreep dat zijn partij er ook niet heel best voor stond.
Iemand die daar meer informatie over heeft?
  maandag 13 maart 2017 @ 17:17:42 #169
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169486625
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:13 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Yeah. Dat waren ze niet van plan. Wat vervelend voor die Turken is dat.

Ik begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen. Mijn punt is dat die verklaring van Rutte op 3 Maart niet automatisch betekent dat Nederland DUS die Turkse campagne wilde blokkeren. Nederland was bereid te onderhandelen. Turkije begon meteen te chanteren toen ze hun zin niet kregen.
Als je ze toch toelaat tot Nederland in dit geval dan valt niet meer tegen te houden of te waarborgen dat ze niet hetzelfde gaan doen als in Duitsland.

Ik denk dat daarom gekozen is tot het intrekken van toestemming om te landen en die andere minister Kaya niet toe te laten en dusdanig tegen te houden.
pi_169486640
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat hadden ze gedaan maar dat is de publieke ruimte.
Aboutaleb zei te weten dat er niks was af gehuurd.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:18:37 #171
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486649
quote:
99s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:17 schreef CrashO het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lekker allemaal dicht tegen elkaar die polls. :D :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 maart 2017 @ 17:19:35 #172
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169486662
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet want onze regering ziet die grondwetswijziging in Turkije niet zo zitten. Ook denk ik niet dat ze hadden verwacht dat de Turken gewoon toch zouden komen en het zo zou escaleren. Ik ben ook bang dat als Erdogan zijn zin gaat krijgen we binnenkort Turkse vluchtelingen in de EU moeten opvangen maar dat zien we later wel weer.
De overheid had geen toestemming gegeven voor een manifestatie; manifestatie is er niet gekomen; ergo Nederland heeft zijn wil opgelegd.
pi_169486670
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:18 schreef Semisane het volgende:

[..]

Lekker allemaal dicht tegen elkaar die polls. :D :')
Blijkbaar hebben hun ook een Maurice de hont :+
pi_169486687
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar dan moet hij wel zijn beloftes (dreigementen) waarmaken en met flinke sancties komen, anders staat hij alsnog voor lul.
In onze ogen maar in de ogen van zijn achterban komt hij op voor Turkije en de Turken tegenover het westen, de EU en het buitenland. Ik denk dat hij de grote winnaar van dit gedoe is.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:21:02 #175
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169486693
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:08 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Zou hij hier dan ook 2000 Euro voor krijgen?

Net als die onzin die hij verkop aan tafel bij praat programma's
De allesweter
Peter Air de Vries is net zo nep en eng als Jan Kooijman. Onbegrijpelijk dat zulke dwazen nog een podium krijgen.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:21:42 #176
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_169486701
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet want onze regering ziet die grondwetswijziging in Turkije niet zo zitten. Ook denk ik niet dat ze hadden verwacht dat de Turken gewoon toch zouden komen en het zo zou escaleren. Ik ben ook bang dat als Erdogan zijn zin gaat krijgen we binnenkort Turkse vluchtelingen in de EU moeten opvangen maar dat zien we later wel weer.
Turkije verneukt het ook voor hunzelf dan. De balkan zit helemaal dicht dus de vluchtelingen kunnen geen kant op.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_169486704
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Aboutaleb zei te weten dat er niks was af gehuurd.
Ik heb gelezen dat ze zaal in een zalencentrum hadden gehuurd en dat is later weer afgezegd door de exploitant.
pi_169486714
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:19 schreef xzaz het volgende:

[..]

De overheid had geen toestemming gegeven voor een manifestatie; manifestatie is er niet gekomen; ergo Nederland heeft zijn wil opgelegd.
Dat klopt, de slag gewonnen en de oorlog verloren.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:22:38 #179
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_169486718
Hebben Wes en Yo al gereageerd over deze kwestie?? :o :o
pi_169486719
quote:
99s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:17 schreef CrashO het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dank.

Vandaar al dat geschreeuw en vingerte richten naar anderen.

Of is sinds de Amerikaanse verkiezingen geen één poll meer te vertrouwen.
Wat zaten die er naast namelijk :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169486731
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt, de slag gewonnen en de oorlog verloren.
Oorlog verloren?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169486732
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:22 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hebben Wes en Yo al gereageerd over deze kwestie?? :o :o
Die mogen ze daar houden.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:23:30 #183
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486736
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In onze ogen maar in de ogen van zijn achterban komt hij op voor Turkije en de Turken tegenover het westen, de EU en het buitenland. Ik denk dat hij de grote winnaar van dit gedoe is.
Winnaar van lucht tot nu toe...hij zal moeten pieken op 16 april, niet 13 maart.

Persoonlijk denk ik dat het er op uit zal draaien dat dit incident geen impact zal hebben en hij dus enkel schade heeft opgelopen in buitenlandse betrekkingen...je kan het winnen noemen, maar zou er een beker voor zijn, dan is het wel een zielig dingetje denk ik. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169486739
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:22 schreef Wespensteek het volgende:
Dat klopt, de slag gewonnen en de oorlog verloren.
Beetje voorbarig.
pi_169486746
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In onze ogen maar in de ogen van zijn achterban komt hij op voor Turkije en de Turken tegenover het westen, de EU en het buitenland. Ik denk dat hij de grote winnaar van dit gedoe is.
Zijn achterban vindt dat ze door EU aan het lijntje zijn gehouden. Die achterban zien in hem een leider die nu eens op gaat treden en gaat doen wat goed is voor Turkije. Zijn achterban bestaat uit Turken die na jarenlang profiteren van hun pensioen gaan genieten, in Turkije.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 17:25:07 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169486761
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:23 schreef Semisane het volgende:

[..]

Winnaar van lucht tot nu toe...hij zal moeten pieken op 16 april, niet 13 maart.

Persoonlijk denk ik dat het er op uit zal draaien dat dit incident geen impact zal hebben en hij dus enkel schade heeft opgelopen in buitenlandse betrekkingen...je kan het winnen noemen, maar zou er een beker voor zijn, dan is het wel een zielig dingetje denk ik. :D
Ach, ergens vroeg in april krijgen we waarschijnlijk een mega aanslag in Istanbul, Ankara of Izmir en dan zal de grote leider wel even weer wat stemmen uit weten te slaan.

That is how he rolls ..
pi_169486771
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:13 schreef Semisane het volgende:

[..]

Minder dan 1% van onze handel gaat er naar toe...pathetisch eigenlijk. :')
Wie zegt dat er alleen reguliere economische maatregelen worden getroffen?

Beetje gekke bron maar wel interessant: http://bijbelsoptiek.weeb(...)-in-europa-dl-1.html

quote:
'De Turkse georganiseerde misdaad is zodanig in Nederland geïntegreerd dat sommige overheidsdienaren van Turkse afkomst (politiefunaionarissen, tolken) gebruikt worden voor criminele doeleinden. In één geval is een poging waargenomen om te infiltreren in de plaatselijke politiek.'
Ook wel frappant:

quote:
In 1997 mocht ook Italië toetreden. De meeste lidstaten van de Europese Unie (EU) ‘sloten zich bij Schengen'. Engeland wilde niet en Griekenland mocht nog niet. Vooral Duitsland vreesde dat toetreding van Griekenland zou leiden tot massale toestroom van asielzoekers uit vooral Noord-Irak die dat gebied via Turkije hebben zouden verlaten. Griekenland moet eerst zijn 'buitengrenzen' beter controleren.
Kan zo gauw niet zien hoe oud het artikel is maar we weten dat het niet goed zit. Zeer waarschijnlijk gaat er nog een behoorlijk percentage van onze eigendommen naar dat bananenland en hebben ze hier veel meer invloed dan dat wij weten.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:26:11 #188
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_169486780
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ach, ergens vroeg in april krijgen we waarschijnlijk een mega aanslag in Istanbul, Ankara of Izmir en dan zal de grote leider wel even weer wat stemmen uit weten te slaan.

That is how he rolls ..
Of the great one, een aardbeving in Istanbul die de hele stad kapot maakt.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 13 maart 2017 @ 17:26:56 #189
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486789
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ach, ergens vroeg in april krijgen we waarschijnlijk een mega aanslag in Istanbul, Ankara of Izmir en dan zal de grote leider wel even weer wat stemmen uit weten te slaan.

That is how he rolls ..
Kan, maar dan is dit incident al helemaal zinloos. Dan kan je beter gewoon direct een aanslag plannen vlak voor dat referendum.

Dan zou je zelfs nog op sympathie kunnen rekenen uit het buitenland...nu dus weer een stuk minder. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169486820
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:23 schreef Semisane het volgende:

[..]

Winnaar van lucht tot nu toe...hij zal moeten pieken op 16 april, niet 13 maart.

Persoonlijk denk ik dat het er op uit zal draaien dat dit incident geen impact zal hebben en hij dus enkel schade heeft opgelopen in buitenlandse betrekkingen...je kan het winnen noemen, maar zou er een beker voor zijn, dan is het wel een zielig dingetje denk ik. :D
Het zal moeten blijken maar volgens mij weet hij de nationalistische gevoelens in Turkije op dit moment aardig aan te jagen en achter zich te krijgen.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:28:34 #191
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486823
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:25 schreef koekoe het volgende:

[..]

Wie zegt dat er alleen reguliere economische maatregelen worden getroffen?
Wat gaan ze anders doen? Onze diplomaten weigeren? :')

quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:25 schreef koekoe het volgende:
Beetje gekke bron maar wel interessant: http://bijbelsoptiek.weeb(...)-in-europa-dl-1.html

[..]

Ook wel frappant:

[..]

Kan zo gauw niet zien hoe oud het artikel is maar we weten dat het niet goed zit. Zeer waarschijnlijk gaat er nog een behoorlijk percentage van onze eigendommen naar dat bananenland en hebben ze hier veel meer invloed dan dat wij weten.
Hoog blabla gehalte...wellicht heeft Turkije nog een UFO voor je liggen. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 maart 2017 @ 17:30:13 #192
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486846
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het zal moeten blijken maar volgens mij weet hij de nationalistische gevoelens in Turkije op dit moment aardig aan te jagen en achter zich te krijgen.
Nogmaals, het is pas 13 maart en niet 13 april...hij piekt een maandje te vroeg.

Ik ken nog een politicus die een maandje te vroeg piekte...en nu zit Trump op "haar stoel". :')

Maar nee hoor...vroeg pieken is goed voor Erdogan...ja heel overtuigend. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169486879
Nu wordt er in Belgie voor a.s. vrijdag een soortgelijke bijeenkomst ook verboden. In Antwerpen. Net op het nieuws op Studio Brussel.
pi_169486888
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt, de slag gewonnen en de oorlog verloren.
Dat is waarschijnlijk wat erdolfje zn mensen wil laten geloven.
Elk weldenkend mens weet beter.
pi_169486889
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:28 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wat gaan ze anders doen? Onze diplomaten weigeren? :')

[..]

Hoog blabla gehalte...wellicht heeft Turkije nog een UFO voor je liggen. :)
Demonisering is niet erg effectief.
pi_169486905
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:32 schreef Lemac het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk wat erdolfje zn mensen wil laten geloven.
Elk weldenkend mens weet beter.
Welk weldenkend mens kiest hem als president, hij hoeft alleen zijn achterban te mobiliseren.
pi_169486913
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:30 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nogmaals, het is pas 13 maart en niet 13 april...hij piekt een maandje te vroeg.

Ik ken nog een politicus die een maandje te vroeg piekte...en nu zit Trump op "haar stoel". :')

Maar nee hoor...vroeg pieken is goed voor Erdogan...ja heel overtuigend. :')
Er zullen ook nog wel meer relletjes ontstaan.
pi_169486926
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welk weldenkend mens kiest hem als president, hij hoeft alleen zijn achterban te mobiliseren.
Ja ok, daar heb je een punt.
Maar welke oorlog heeft hij dan gewonnen?

In de ogen van zn eigen achterban? Dat is preken voor eigen parochie.
pi_169486966
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu wordt er in Belgie voor a.s. vrijdag een soortgelijke bijeenkomst ook verboden. In Antwerpen. Net op het nieuws op Studio Brussel.
Dat worden ook economische sancties voor België dus. Nieuw olie op het vuur wellicht.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:39:20 #200
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169486992
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zullen ook nog wel meer relletjes ontstaan.
Maar als Erdo zo heel erg de grote winnaar is van dit relletje...waarom dan, zijn er andere relletjes nodig? :')

Je mag ook gewoon aangeven dat het een beetje onzin is om nu over winnaars en verliezers te spreken...Ik zal het niet verder vertellen. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169486999
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:35 schreef Lemac het volgende:

[..]

Ja ok, daar heb je een punt.
Maar welke oorlog heeft hij dan gewonnen?

In de ogen van zn eigen achterban? Dat is preken voor eigen parochie.
Turken zijn altijd erg nationalistisch door er een gevecht tussen Turkije en de EU van te maken gaat het niet meer over de inhoud maar over de vraag of men voor Turkije of voor de EU is. Dat ze het conflict zo escaleren is volgens mij niet omdat ze die ca. 1000 mensen de bij die bijeenkomst zouden zijn zo belangrijk vinden, ze hebben hun eigen agenda en hebben de kans dankbaar gegrepen.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:40:09 #202
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169487005
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:32 schreef koekoe het volgende:

[..]

Demonisering is niet erg effectief.
Onzin! Demonen reizen helemaal niet met UFO's. :N
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169487006
Burgemeester Antwerpen verbiedt Turkse bijeenkomst

http://nos.nl/artikel/216(...)kse-bijeenkomst.html

_O_
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 17:43:21 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169487041
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:26 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Of the great one, een aardbeving in Istanbul die de hele stad kapot maakt.
Als die ook al aardbevingen kan opzetten en regisseren dan verdient hij het wel :D
pi_169487091
quote:
'Turkije bespreekt vandaag mogelijke sancties'
VANDAAG, 17:06BINNENLAND, BUITENLAND

Het Turkse kabinet komt eind deze middag bijeen en zal het dan hoogstwaarschijnlijk gaan hebben over de aangekondigde strafmaatregelen tegen Nederland, zeggen bronnen dicht bij de Turkse regering.

Welke sancties Turkije gaat afkondigen is nog onduidelijk, maar het ligt voor de hand dat het land Nederland economisch wil treffen. Verder reppen bronnen over het bevriezen van culturele contacten en het beëindigen van militaire en technologische samenwerking.

De Turkse minister van Europese zaken zei vanmiddag dat de ruzie met Nederland mogelijk ook gevolgen heeft voor de vluchtelingendeal tussen de Europese Unie en Turkije. Door die deal is de vluchtelingenstroom naar Europa via Turkije sterk teruggelopen.

http://nos.nl/artikel/216(...)elijke-sancties.html
Ankara heeft kennelijk de smaak te pakken en wil dit schijnbaar tot op Europees niveau (op het moment dat ze daadwerkelijk sancties op handelsgebied instellen gaat het estafettestokje naar Brussel over) laten escaleren.
pi_169487093
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:40 schreef Infection het volgende:
Burgemeester Antwerpen verbiedt Turkse bijeenkomst

http://nos.nl/artikel/216(...)kse-bijeenkomst.html

_O_
quote:
In Genk staat ook een bijeenkomst van de Turkse partij over het aanstaande referendum in Turkije over uitbreiding van de macht van president Erdogan op het programma. De Genkse burgemeester Dries heeft daar geen bezwaar tegen.
;(
pi_169487134
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Genoeg,ik zıt zelf in het proces in mijn dubbele nationaliteit op te geven. Heb nu alle toestemmingen en papieren thuis, maar wil eerst nog een keer stemmen (nee) voordat ik officieel afstand doe.

Mijn ouders, zus en hun buren zijn allemaal tegen Erdogan.
Hoe lang ben je eigenlijk met die procedure bezig geweest?
pi_169487144
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

;(
Dat is wel weer teleurstellend inderdaad.
pi_169487295
https://twitter.com/aykan_erdemir/status/841321996885590016
#AKP's brown shirts attack #Norwegian journalist in #Istanbul whom they mistook to be #Dutch.
Make my day!
  maandag 13 maart 2017 @ 18:01:44 #210
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169487302
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:47 schreef Tocadisco het volgende:
Ankara heeft kennelijk de smaak te pakken en wil dit schijnbaar tot op Europees niveau (op het moment dat ze daadwerkelijk sancties op handelsgebied instellen gaat het estafettestokje naar Brussel over) laten escaleren.
Wat zou hij uit Nederland tegen moeten houden?
Een boycot van bepaalde goederen hoeven we niet wakker van te liggen, niet alleen is het volume naar Turkije erg klein: het biedt ook kansen.
Per saldo hebben we aan de boycot uit Rusland van Nederlands groente, fruit en bloemen verdient: de sector heeft nieuwe markten aan kunnen boren.
De gemiddelde Rus wil echter nog steeds groente, fruit en bloemen uit Nederland en die betaalt er dus meer voor.
So we just called him Fred
  maandag 13 maart 2017 @ 18:03:05 #211
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169487323
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:01 schreef agter het volgende:
https://twitter.com/aykan_erdemir/status/841321996885590016
#AKP's brown shirts attack #Norwegian journalist in #Istanbul whom they mistook to be #Dutch.
:r wat een kutlui
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 18:03:33 #212
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169487331
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe lang ben je eigenlijk met die procedure bezig geweest?
Ik ben er nu al bijna twee jaar mee bezig, maar het komt ook gedeeltelijk door mij dat het lang heeft geduurd. Had bepaalde papieren niet op orde en zat er niet strak op, omdat ik steeds naar Deventer moest om weer een stap verder te komen.

Vanaf daadwerkelijk aanvragen tot nu toe zit volgens mij 6 maanden precies. Nu hoef ik alleen nog maar langs met wat foto's en mijn paspoort en de brief die ik heb ontvangen dat alles akkoord is en ben ik klaar.

Eerst even stemmen :D
  maandag 13 maart 2017 @ 18:04:12 #213
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169487344
quote:
Welke sancties Turkije gaat afkondigen is nog onduidelijk, maar het ligt voor de hand dat het land Nederland economisch wil treffen.
Dat ligt eigenlijk niet zo heel erg voor de hand, met -1% export naar Turkije... :')

quote:
Verder reppen bronnen over het bevriezen van culturele contacten en het beëindigen van militaire en technologische samenwerking.
Ja tuurlijk...technologische samenwerking...as if... :') Wat heeft Turkije te bieden...een andere manier om stenen tegen elkaar te slaan? :') Jezus in welk drug-infused universum leven die gasten.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169487347
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Genoeg,ik zıt zelf in het proces in mijn dubbele nationaliteit op te geven. Heb nu alle toestemmingen en papieren thuis, maar wil eerst nog een keer stemmen (nee) voordat ik officieel afstand doe.

Mijn ouders, zus en hun buren zijn allemaal tegen Erdogan.
Wat een beslissing man! :o (heeft je kroost nu eigenlijk ook automatisch Turkse nationaliteit?)
Ja doei.
pi_169487390
Erdogan live op tv nu. Hij gaat zometeen hard uithalen naar Nederland. Incoming 3..2..1...
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 18:06:10 #216
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169487392
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat een beslissing man! :o (heeft je kroost nu eigenlijk ook automatisch Turkse nationaliteit?)
Omdat ik een dochter heb niet zover ik het heb begrepen, NL speelt sowieso niks door naar Turkije en ik ga zelf niks aangeven
pi_169487415
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat ik een dochter heb niet zover ik het heb begrepen, NL speelt sowieso niks door naar Turkije en ik ga zelf niks aangeven
Ah! :) :Y dat vroeg ik me af.
Ja doei.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:07:20 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169487420
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:01 schreef agter het volgende:
https://twitter.com/aykan_erdemir/status/841321996885590016
#AKP's brown shirts attack #Norwegian journalist in #Istanbul whom they mistook to be #Dutch.
Mensen fysiek aanvallen 8)7
Mensen fysiek aanvallen slechts om hun (vermeende) nationaliteit 8)7 8)7 8)7

Heel erg triest -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 13 maart 2017 @ 18:07:27 #219
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169487422
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:01 schreef agter het volgende:
https://twitter.com/aykan_erdemir/status/841321996885590016
#AKP's brown shirts attack #Norwegian journalist in #Istanbul whom they mistook to be #Dutch.
Rust in vrede Turkije.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169487434
Syrische rebellen hebben nu ook een boodschap voor ons:

https://twitter.com/lummideast/status/841324984991641602
pi_169487471
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:08 schreef Stabiel het volgende:
Syrische rebellen hebben nu ook een boodschap voor ons:

https://twitter.com/lummideast/status/841324984991641602
Ah, even route wijzigen van de f16s dus.
pi_169487492
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:08 schreef Stabiel het volgende:
Syrische rebellen hebben nu ook een boodschap voor ons:

https://twitter.com/lummideast/status/841324984991641602
Iemand hier die Turkmeens spreekt?...
pi_169487504
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:08 schreef Stabiel het volgende:
Syrische rebellen hebben nu ook een boodschap voor ons:

https://twitter.com/lummideast/status/841324984991641602
Wat zeggen ze?
  maandag 13 maart 2017 @ 18:10:50 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169487507
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:08 schreef Stabiel het volgende:
Syrische rebellen hebben nu ook een boodschap voor ons:

https://twitter.com/lummideast/status/841324984991641602
Wat is die boodschap? Ik krijg m niet te zien op een of andere manier.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_169487539
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat zeggen ze?
Ze veroordelen de schandalige maatregelen van Nederland.

:')
  maandag 13 maart 2017 @ 18:12:38 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169487546
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:01 schreef agter het volgende:
https://twitter.com/aykan_erdemir/status/841321996885590016
#AKP's brown shirts attack #Norwegian journalist in #Istanbul whom they mistook to be #Dutch.
Primitief volkje, die Erdofans.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:12:39 #227
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169487547
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is die boodschap? Ik krijg m niet te zien op een of andere manier.
Ik denk dat ze ons bedanken voor de bloemen...
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169487563
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:12 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ze veroordelen de schandalige maatregelen van Nederland.

:')
Oke.
pi_169487582
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:12 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ze veroordelen de schandalige maatregelen van Nederland.

:')
In Syrië hebben ze tenminste wel respect voor elkaar om vreedzaam te protesteren :P
  maandag 13 maart 2017 @ 18:14:03 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169487596
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:12 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ze veroordelen de schandalige maatregelen van Nederland.

:')
Ik was toch al niet pro rebellen, dus het doet me niks :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_169487628
Popcorn tijd trouwens, over 2 minuten


Greet kennende gaat het allemaal over zaterdag (zelfs als het er niet over gaat ,maakt hij het er wel over :') )

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 18:16:49 ]
pi_169487646
Linkse kiezer: islam kan bijdragen in Europa
43 min geleden Redactie Parlement
DEN HAAG - Linkse kiezers zijn er massaal van overtuigd dat de islam iets kan bijdragen aan de Europese cultuur. Dat blijkt uit een kiezersonderzoek van Kieskompas.

Zo’n tweederde van de GroenLinks- en PvdA-aanhangers vindt dat de islam een positieve invloed kan hebben op Europa. Bij de SP is dat iets minder dan de helft.

Op de rechterflank denken kiezers daar heel anders over. Bij VVD en CDA ziet nog geen derde het zo optimistisch in. Bij de PVV is dat zelfs slechts 7 procent.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_aan_Europa___.html

Wat voor onderzoek is dat?
pi_169487658
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:12 schreef Stabiel het volgende:
Ze veroordelen de schandalige maatregelen van Nederland.

:')
Dat komt hard aan zeg :P . Weten we al wat de Taliban vindt?
  maandag 13 maart 2017 @ 18:16:32 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169487670
quote:
99s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:15 schreef CrashO het volgende:
Popcorn tijd trouwens, over 2 minuten

TV staat al aan ;)
Maar het is wat off topic hier..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 18:16:41 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169487675
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:15 schreef Jaroon het volgende:
Linkse kiezer: islam kan bijdragen in Europa
43 min geleden Redactie Parlement
DEN HAAG - Linkse kiezers zijn er massaal van overtuigd dat de islam iets kan bijdragen aan de Europese cultuur. Dat blijkt uit een kiezersonderzoek van Kieskompas.

Zo’n tweederde van de GroenLinks- en PvdA-aanhangers vindt dat de islam een positieve invloed kan hebben op Europa. Bij de SP is dat iets minder dan de helft.

Op de rechterflank denken kiezers daar heel anders over. Bij VVD en CDA ziet nog geen derde het zo optimistisch in. Bij de PVV is dat zelfs slechts 7 procent.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_aan_Europa___.html

Wat voor onderzoek is dat?
Daar wordt je toch verdrietig van, die naïviteit? :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 maart 2017 @ 18:16:51 #236
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169487679
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:15 schreef Jaroon het volgende:
Linkse kiezer: islam kan bijdragen in Europa
43 min geleden Redactie Parlement
DEN HAAG - Linkse kiezers zijn er massaal van overtuigd dat de islam iets kan bijdragen aan de Europese cultuur. Dat blijkt uit een kiezersonderzoek van Kieskompas.

Zo’n tweederde van de GroenLinks- en PvdA-aanhangers vindt dat de islam een positieve invloed kan hebben op Europa. Bij de SP is dat iets minder dan de helft.

Op de rechterflank denken kiezers daar heel anders over. Bij VVD en CDA ziet nog geen derde het zo optimistisch in. Bij de PVV is dat zelfs slechts 7 procent.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_aan_Europa___.html

Wat voor onderzoek is dat?
Zelfde idioten als van;?

pi_169487698
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

TV staat al aan ;)
Maar het is wat off topic hier..
mwa, Reken maar dat "dit" genoeg ter sprake gaat komen :P Al dan niet creatief door Geert op elke andere vraag
  maandag 13 maart 2017 @ 18:19:23 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169487776
quote:
99s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:17 schreef CrashO het volgende:

[..]

mwa, Reken maar dat "dit" genoeg ter sprake gaat komen :P Al dan niet creatief door Geert op elke andere vraag
Waar kan Wilders Rutte dan op pakken? Rutte deed wat hij moest doen.
Enige dat Wilders kan zeggen is evt dat het meteen verboden had moeten worden. Maar dat is niet realistisch.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 13 maart 2017 @ 18:19:24 #239
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169487777
Geert en een debat, wat is deze.
pi_169487787
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Rust in vrede Turkije.
Turkije sterft maar het Ottomaanse rijk wordt opnieuw leven in geblazen. Europa zit met een enorm groot probleem:
- we zijn al vanaf de jaren 60 verzwakt en geïnfiltreerd met een nieuwe lage en criminele klasse (uiteraard zijn er ook goede en hele slimme migranten die totaal niet vatbaar voor een lange arm zijn maar dat maakt voor het resultaat niet uit)
- vanaf 2015 worden we actief verzwakt met vluchtelingenstromen waar we totaal geen antwoord op hebben (behalve dan weg met ons)
- van eendracht in de EU blijkt weinig sprake en dat brokkelt verder af in de strijd tegen het populisme en vice versa

Erdogan zal islamitische coalities maken en ons aanvallen. Waarschijnlijk niet vandaag, misschien niet morgen, maar zolang we zwak zijn zal uiteindelijk hij of een ander zijn kans schoon zien en ons aanvallen.
pi_169487798
Hup. En daar gaan we al :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 18:20:06 ]
pi_169487810
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar wordt je toch verdrietig van, die naïviteit? :{
Ik stem links maar zeker niet dit. Wie doet zo'n onderzoek?
  maandag 13 maart 2017 @ 18:21:35 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169487833
quote:
99s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:20 schreef CrashO het volgende:
Hup. En daar gaan we al :P
En Wilders blijft er maar doorheen praten :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_169487863
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En Wilders blijft er maar doorheen praten :D
Het debat is nu gaande?
pi_169487882
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het debat is nu gaande?

Al was dit nog maar de "introductie" waar Geert al los ging :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 18:23:09 ]
  maandag 13 maart 2017 @ 18:22:51 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169487886
Rutte scoort punten (of iig applaus)! :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 13 maart 2017 @ 18:23:28 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169487911
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het debat is nu gaande?
Ja. NPO1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2017 @ 18:30:14 #248
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169488170
Ze zeggen dat ze niet het volk maar de Nederlandse regering verantwoordelijk houden bla bla bla

Natuurlijk zijn Syriërs fan van Erdogan. Ze mogen Turkije in en krijgen straks stemrecht als Erdogan alle macht heeft. Gratis 2.5 miljoen stemmen voor Erdogan. Nou ja, voor Erdogan is het gratis, Turkije zal verder leegbloeden.
pi_169488217
Je kan nooit tegen Wilders op. Die is nooit premier geweest.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:37:17 #250
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_169488506
Ik wacht nog op concrete maatregelen vanuit Turkije tegen Nederland. Voorlopig blijft het hooguit bij:

-sinaasappels schillen
-Franse vlag verbranden
-Noorse journalisten een pak slaag geven
-Ambassade + consulaten dicht (dat is tot dusver de enige maatregel dat enigszins effect heeft).

Voor Erdogan persoonlijk is het wél een succesverhaal lijkt het.
pi_169488541
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik wacht nog op concrete maatregelen vanuit Turkije tegen Nederland. Voorlopig blijft het hooguit bij:

-sinaasappels schillen
-Franse vlag verbranden
-Noorse journalisten een pak slaag geven
-Ambassade + consulaten dicht (dat is tot dusver de enige maatregel dat enigszins effect heeft).

Voor Erdogan persoonlijk is het wél een succesverhaal lijkt het.
Ligt er nog nutella in de winkels ?
pi_169488559
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rutte scoort punten (of iig applaus)! :D
Toen hij Wilders verbeterde. :P Die was even vergeten dat het woensdag al verkiezingsdag is.
pi_169488650
Rutte had Borst nodig om iets te gaan doen.
pi_169488809
Greet in dat debat :')

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 18:43:17 ]
pi_169488870
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:40 schreef Jaroon het volgende:
Rutte had Borst nodig om iets te gaan doen.
Handig ook weer, zo vlak voor de verkiezingen, om opeens 2 miljard te willen investeren.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:50:18 #256
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169489173
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ligt er nog nutella in de winkels ?
Nutella is Italiaans :{w
  maandag 13 maart 2017 @ 18:58:32 #257
365082 IPA35
Patriarch
pi_169489511
Maar wanneer gaan we nu Stingers leveren aan de PKK dan?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 13 maart 2017 @ 19:04:53 #258
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169489719
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:01 schreef agter het volgende:
https://twitter.com/aykan_erdemir/status/841321996885590016
#AKP's brown shirts attack #Norwegian journalist in #Istanbul whom they mistook to be #Dutch.
Misschien toch maar een negatief reisadvies instellen :')
pi_169489732
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef IPA35 het volgende:
Maar wanneer gaan we nu Stingers leveren aan de PKK dan?
Hoe moeten we wapens gaan leveren die we zelf niet eens hebben?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 13 maart 2017 @ 19:19:56 #260
365082 IPA35
Patriarch
pi_169490285
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Hoe moeten we wapens gaan leveren die we zelf niet eens hebben?
Die hebben we dan weer wel...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_169490319
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Misschien toch maar een negatief reisadvies instellen :')
In elk geval niet met een oranje T-shirt over straat gaan.
Make my day!
pi_169490328
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nutella is Italiaans :{w
Hazelnoten komen uit Turkije :P
pi_169490337
BREAKING: Turkish President Erdogan says will go to European Court of Human Rights over Netherlands dispute - Reuters

BREAKING: Turkey's Erdogan slams Merkel for siding with Netherlands, accuses Germany of supporting terrorism - AP

https://twitter.com/Conflicts/status/841351853371736064
pi_169490354
Erdogan: Twee gorilla's hebben mijn minister die dag uit de auto gehaald. Ze is eerst meegenomen naar een politiebureau.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:22:03 #265
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169490366
Hoe gaan de Turken al die politieke schade in vredesnaam repareren?
  maandag 13 maart 2017 @ 19:22:29 #266
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_169490381
AP twitterde op maandag 13-03-2017 om 19:18:25 BREAKING: Turkey's Erdogan slams Merkel for siding with Netherlands, accuses Germany of supporting terrorism. reageer retweet
Say what?
pi_169490383
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Die hebben we dan weer wel...
Je hebt gelijk, dacht van niet eigenlijk van niet. Maar waarschijnlijk niet genoeg om rebellen/terroristen mee te bevoorraden. ;)
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_169490434
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:22 schreef beantherio het volgende:
Hoe gaan de Turken al die politieke schade in vredesnaam repareren?
ik snap het doel ook niet van Erdogan, Europa verdelen gok ik, maar dat lijkt niet echt te lukken.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:24:58 #269
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_169490471
Erdogan zou een apart programma op Comedy Central moeten krijgen :')
pi_169490487
Erdogan lijkt alleen maar labieler te worden.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_169490515
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:22 schreef beantherio het volgende:
Hoe gaan de Turken al die politieke schade in vredesnaam repareren?
Stel je pikt ergens 30 stuks van, daarna geef je 10 vrijwillig terug, dan ga je onderhandelen en geef je nogmaals 10 terug waar je zelf iets voor terug krijgt, en die andere 10 mag je houden.

Erdogan is dan wel een ongelofelijke lul, maar je komt niet op die plek als je niet weet hoe het spel gespeeld moet worden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 maart 2017 @ 19:27:15 #272
186611 Haags
pi_169490563
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:21 schreef Stabiel het volgende:
BREAKING: Turkish President Erdogan says will go to European Court of Human Rights over Netherlands dispute - Reuters

BREAKING: Turkey's Erdogan slams Merkel for siding with Netherlands, accuses Germany of supporting terrorism - AP

https://twitter.com/Conflicts/status/841351853371736064
Nou, succes. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_169490572
quote:
Erdoğan calls the voters of TR origin in NL not to vote neither for VVD nor for PVV. 'Vote for whoever loves Turkey abroad', he says.
https://twitter.com/yavuzbaydar4/status/841352465811415040

Verkapte DENK endorsement.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:27:54 #274
365082 IPA35
Patriarch
pi_169490588
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:24 schreef byah het volgende:

[..]

ik snap het doel ook niet van Erdogan, Europa verdelen gok ik, maar dat lijkt niet echt te lukken.
Het doel is zijn referendum veiligstellen. Dat is nu perfect gelukt.

Klein neveneffect is dat zelfs de meest blinde geitenwollen sokken nu kunnen zien dat veel Turken in West-Europa een gevaarlijke 5e colonne zijn die geweld toepassen om bepaalde doelen te bereiken wanneer hun vaderland dat van ze verlangt.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_169490605
BREAKING: Turkish President Erdogan says will go to European Court of Human Rights over Netherlands dispute
Make my day!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:28:27 #276
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169490607
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:22 schreef beantherio het volgende:
Hoe gaan de Turken al die politieke schade in vredesnaam repareren?
Ducktape?
pi_169490651
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

Stel je pikt ergens 30 stuks van, daarna geef je 10 vrijwillig terug, dan ga je onderhandelen en geef je nogmaals 10 terug waar je zelf iets voor terug krijgt, en die andere 10 mag je houden.

Erdogan is dan wel een ongelofelijke lul, maar je komt niet op die plek als je niet weet hoe het spel gespeeld moet worden.
Misschien werkt dat Mediterrane machogedrag in Turkije maar in Brussel moet je daar echt niet mee aan komen zetten. Daar honen ze je weg als je je zo gedraagt.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 13 maart 2017 @ 19:30:21 #278
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169490688
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:28 schreef agter het volgende:
BREAKING: Turkish President Erdogan says will go to European Court of Human Rights over Netherlands dispute
Dat was toch al bekend gisteren, amnesty heeft ook al gezegd dat er niks aan de hand was.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:30:39 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_169490701
gaat in turkije steeds slechter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_169490708
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:29 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Misschien werkt dat Mediterrane machogedrag in Turkije maar in Brussel moet je daar echt niet mee aan komen zetten. Daar honen ze je weg als je je zo gedraagt.
Kijk naar Rusland bijvoorbeeld, over enkele jaren bouwen we de sancties af en uiteindelijk staat de Krim in de atlas als Russisch gebied en boeit geen hond de claim van de Oekraine nog.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169490742
Hahahaha

http://www.ad.nl/buitenla(...)xander-aan~a498b0c5/

quote:
Een Turkse winkelier heeft een aanklacht bij een rechtbank in Turkije ingediend tegen koning Willem-Alexander. Aanleiding voor het opmerkelijke initiatief van Mehmet Öztürk? ,,Als Turkse burger ben ik zwaar geschokt door de afschuwelijke aanvallen van Nederland, vooral tegen minister voor familiezaken Fatma Betül Sayan Kaya, haar lijfwachten en haar adviseurs”, zo zei hij.
_O- _O- _O- zelden zo gelachen..
pi_169490754
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:30 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat was toch al bekend gisteren, amnesty heeft ook al gezegd dat er niks aan de hand was.
Erdogan en mensenrechten..oh thou irony
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:32:15 #283
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169490759
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:28 schreef agter het volgende:
BREAKING: Turkish President Erdogan says will go to European Court of Human Rights over Netherlands dispute
Dit is volslagen kansloos. Erdo houdt er blijkbaar van om op zijn bek te gaan.
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 maart 2017 @ 19:32:29 #284
186611 Haags
pi_169490770
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:31 schreef wolkentoetje het volgende:
Hahahaha

http://www.ad.nl/buitenla(...)xander-aan~a498b0c5/

[..]

_O- _O- _O- zelden zo gelachen..
Die heeft het ook niet meer op een rijtje.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 13 maart 2017 @ 19:32:37 #285
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169490777
Turkije stapt naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens _O-

Oh, spuit 11.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:32:47 #286
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169490783
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:31 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Erdogan en mensenrechten..oh thou irony
Die kaya was dat ook al aan het schreeuwen op twitter zaterdag :') :D

drbetulsayan twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 21:32:18 Netherlands is violating all international laws, conventions and human rights by not letting me enter Turkish Consulate in Rotterdam reageer retweet
:')
pi_169490784
quote:
Naast Willem-Alexander klaagt hij ook premier Mark Rutte aan, minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken), minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken), en burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam.
_O- _O-
pi_169490829
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:32 schreef Voszje het volgende:
Turkije stapt naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens _O-

Oh, spuit 11.
Mooi, ze erkennen het hof dus (even tijdelijk)? Kunnen we binnen die tijdsspanne wat counteraanklachten indienen?
pi_169490862
quote:
Opvallend dat hij het inderdaad vooralsnog alleen verkapt durft te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 19:34:49 ]
  maandag 13 maart 2017 @ 19:35:25 #290
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_169490887
Er liggen bij dat hof al 5000+ klachten tegen turkije. Laat ze die eerst maar is oplossen.
Rossoneri siamo noi.
pi_169490952
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:35 schreef ForzaMilan het volgende:
Er liggen bij dat hof al 5000+ klachten tegen turkije. Laat ze die eerst maar _is_ oplossen.
Eens
pi_169490978
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:32 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die kaya was dat ook al aan het schreeuwen op twitter zaterdag :') :D

drbetulsayan twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 21:32:18 Netherlands is violating all international laws, conventions and human rights by not letting me enter Turkish Consulate in Rotterdam reageer retweet
:')
Typisch weer zo'n hysterisch kopvodje.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:37:52 #293
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_169490982
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:36 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Eens
Oke
Rossoneri siamo noi.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:39:31 #295
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169491032
Misschien kan Nederland meteen een klacht indienen over de schending van Nederlandse soevereiniteit door Turkse politici. Die klacht zou namelijk wel kans maken.
pi_169491034
Maar goed, om te laten zien hoe machtig, sterk en onafhankelijk Turkije wel niet is, gaat de grote Sultan een klacht indienen bij een Europees instituut; ''Nederland is gemeen :'( ''? Dat is het grote gevolg dat wij ervaren zullen? Tegenvaller weer dit.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:39:39 #297
117098 Hathor
Effe niet
pi_169491037
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:32 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die kaya was dat ook al aan het schreeuwen op twitter zaterdag :') :D

drbetulsayan twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 21:32:18 Netherlands is violating all international laws, conventions and human rights by not letting me enter Turkish Consulate in Rotterdam reageer retweet
:')
Die hoer loopt de hele boel bij elkaar te liegen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169491065
Hopelijk gaat ie zelf en wordt ie gearresteerd op grond van zijn eigen mensenrechtenschendingen.
Make my day!
pi_169491093
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die hoer loopt de hele boel bij elkaar te liegen. :')
Ze kan ook goed schelden met haar vrome koppie schijnt. Ben wel benieuwd wat ze nou gescholden heeft ook.
I´m back.
pi_169491116
ongelovige blanke kutrassisten :(
pi_169491122
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:40 schreef agter het volgende:
Hopelijk gaat ie zelf en wordt ie gearresteerd op grond van zijn eigen mensenrechtenschendingen.
Ja, moet-ie alleen eerst EU-lid worden. :D.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')