abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 maart 2017 @ 15:30:33 #1
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169484489
Beste,

vandaag advies gekregen van 3 leraren om met de opleiding te gaan stoppen. Ik studeer Persoonlijke begeleider gehandicaptenzorg. volgens hun mis ik een aantal kernkwaliteiten denk hierbij aan zins opbouw (is relevant voor het schrijven van zorgplannen begeleidingsplannen etc) en verdieping. Ook ben ik nogal laks.

Vorige jaar heb ik mijn Niveau 3 opleiding gehaald Medewerker Maatschappelijke zorg.
Ik heb nu het gevoel dat ik een zwart gat ben beland. Wat moet ik nu ? Doorgaan en proberen te halen, wat qua tijd heel krap word, en ik het waarschijnlijk niet ga halen omdat ik niet de kwaliteiten hiervoor heb. Aan de andere kant als ik nu stop met school heb ik voor niks lesgeld betaald en moet ik redelijk wat studiefinanciering terugbetalen. als is dat mijn minste zorg.

Ik ben bang voor de reactie uit de omgeving als ik zeg dat ik stop met school. Mijn broers zijn allemaal hoger opgeleid dan mij. Mijn moeder wil ik daar in tegen ook niet teleurstellen.Mijn vrienden zeggen allemaal dat ik moet doorgaan en zien waar het schip strand. en dat ik spijt van ga krijgen als ik het niet doe. Daar in tegen zie ik mijzelf ook geen zorgplannen of iets dergelijks schrijven. Werken met de mensen vind ik mooier dan achter een computer zitten zorgplannen schrijven.

Ik zit nu in de knoop met mijzelf, dat zat ik al voordat ik dit advies heb gekregen dat is verder niet relevant.

Ik zoek nu een beetje een uitlaat klep en dat doe ik hier op het forum door middel van schrijven. Ook zou het fijn zijn als jullie nog adviezen.

Groetjes!
Binge-watcher
pi_169484536
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:30 schreef benjamin15 het volgende:
volgens hun mis ik een aantal kernkwaliteiten denk hierbij aan zins opbouw (is relevant voor het schrijven van zorgplannen begeleidingsplannen etc)
Gebaseerd op deze zin denk ik dat ze wel gelijk hebben :@ sorry :@

Maar focus niet op anderen, niet op je broers of wat dan ook. Advies is, van 3 verschillende personen, wel een teken, maar dat betekent niet dat je nergens goed in bent? :*

Probeer jezelf, ondanks dat dit een tegenvaller is, niet aan anderen te meten. Makkelijker gezegd dan gedaan, uiteraard, maar ik zou eens even uitgebreider in gesprek gaan met je studiebegeleiders/docenten om te zien of ze je kunnen helpen iets te vinden wat wel helemaal bij je past een aansluit bij je talenten! :)

Je ouders zullen als het goed is écht niet teleurgesteld zijn. Die zullen het eerder jammer vinden als je bij hen komt om wellicht ook wat om hulp te vragen, kijken of zij met je mee kunnen denken.

[ Bericht 18% gewijzigd door motorbloempje op 13-03-2017 15:38:59 ]
Ja doei.
pi_169484564
Tja, advies van drie verschillende mensen om te stoppen is gewoon best pijnlijk. Vind je je opleiding echt leuk, en denk je dat je nog goed in je werk kan worden?
-nee-
  maandag 13 maart 2017 @ 15:33:42 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169484567
Nu stoppen. Half jaartje werken om de studiekosten terug te verdienen en kijken wat je wel kan en wil studeren?
pi_169484596
Een meer praktijkgerichte opleiding doen.
pi_169484613
Afmaken en bij de politie solliciteren een optie?
  maandag 13 maart 2017 @ 15:53:57 #7
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169484993
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:33 schreef Marsenal het volgende:
Tja, advies van drie verschillende mensen om te stoppen is gewoon best pijnlijk. Vind je je opleiding echt leuk, en denk je dat je nog goed in je werk kan worden?
Het begeleiden van mensen met een beperking is wel iets wat ik wil. Dat kan ik met mijn huidige diploma ook. Alleen dan verdien ik iets minder, en heb ik minder verantwoordelijkheden. Ik zou het niet erg vinden om te stoppen. Ben alleen bang dat ik er spijt van ga krijgen. iets wat ik op dit moment nog niet heb.
Binge-watcher
  maandag 13 maart 2017 @ 15:54:41 #8
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169485004
quote:
11s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:33 schreef Twiitch het volgende:
Nu stoppen. Half jaartje werken om de studiekosten terug te verdienen en kijken wat je wel kan en wil studeren?
Dat is wel iets waar ik over na aan het denken ben. alleen een opleiding volgen ga ik niet meer doen.
Binge-watcher
  maandag 13 maart 2017 @ 15:54:58 #9
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169485010
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:36 schreef LurkJeRot het volgende:
Afmaken en bij de politie solliciteren een optie?
Waarom zou ik bij de politie solliciteren ?
Binge-watcher
pi_169485572
Wat zijn je hobby's? Zit daar iets bij waar je eventueel je werk van zou kunnen maken?
Denk aan bijv. fitness instructeur of zo.

Je kan beter iets doen wat je leuk vind. Doormodderen is tijdsverspilling en gaat je vroeg of laat toch opbreken. Je familie moet begrijpen dat je niet iets wil doen waar je helemaal geen plezier in hebt, ongeacht het niveau.
pi_169486937
Iedereen heeft een plafond, en bij jou is dat misschien niveau 3 en niet niveau 4
Ik snap dat het rot voelt om te stoppen omdat je het gevoel hebt dat je geld en tijd weg gooit, maar is meer geld en tijd er in stoppen zinvol als je docenten inschatten dat je het niet gaat halen? Dan blijf je door gaan en kom je er niet en word je schuld alleen hoger

Daarnaast geef je aan dat je eigenlijk wel gewoon met mensen aan het werk wil, waar je ook een diploma voor hebt. Dus voor wie ben je door aan het studeren? Om je moeder blij te maken? Of omdat je dat papiertje zelf echt wil en wil gaan doen wat dat papiertje inhoud?
  maandag 13 maart 2017 @ 18:13:04 #12
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169487561
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:30 schreef benjamin15 het volgende:
vandaag advies gekregen van 3 leraren om met de opleiding te gaan stoppen.
Mijn ervaring dat wanneer een docent (zeker meerdere) aangeeft dat je beter kunt stoppen, dat zeker waar is. Zoiets wordt niet zomaar tegen een leerling gezegd en zeker niet in het 3e jaar.
Het schip strandt hier voor jou.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169489345
Is het echt niet relevant dat je met jezelf in de knoop zit of kan dat ervoor zorgen dat je nu niet presteert?
pi_169489707
Als niveau 4 echt niet haalbaar is, mag je trots zijn dat je het in ieder geval geprobeerd heb.

Soms moet je de grens over en falen om te weten te komen wat je limiet is.

Met deze instelling kom je verder in het leven, dan met een nee kan ik niet, doe ik niet mentaliteit.
Hell To The Liars
  maandag 13 maart 2017 @ 22:28:44 #15
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169496720
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is het echt niet relevant dat je met jezelf in de knoop zit of kan dat ervoor zorgen dat je nu niet presteert?
Het feit dat ik met mij zelf in de knoop zit heeft er geen invloed op. Het is meer dat ik de hele opleiding al heb lopen twijfelen als ik daadwerkelijk dit beroep wel wil uitoefenen. Het is nu alleen heel erg klootten dat ik twee maand voor tijd te horen krijg dat ik het voor 90% niet ga halen. en het voelt als een soort vernedering. Niveau 3 heb ik gehaald met twee vingers in de neus. en deze opleiding kan ik qua niveau wel aan. (Nederlands rekenen toetsen) alleen de verslagen (beroepsprestatie's) zit ik onder het gewenste niveau
Binge-watcher
  maandag 13 maart 2017 @ 22:31:27 #16
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169496802
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:04 schreef Droopie het volgende:
Als niveau 4 echt niet haalbaar is, mag je trots zijn dat je het in ieder geval geprobeerd heb.

Soms moet je de grens over en falen om te weten te komen wat je limiet is.

Met deze instelling kom je verder in het leven, dan met een nee kan ik niet, doe ik niet mentaliteit.
Daar heb je zeker een punt droopie! het is alleen wel kloten dat ik dit 2 maand voor de deadline te horen krijg. Moeilijk te accepteren op de een of andere manier. Waarschijnlijk omdat ik nu direct moet zoeken naar een baan, en die liggen nu niet voor het oprapen. Ik denk teveel na over de toekomst, lange termijn visie. Heb het gevoel dat ik door het niet behalen van dit diploma een beetje in de soep is gelopen, aangezien ik wel de ambitie had om dit te halen, maar uiteindelijk niet gelukt is.
Binge-watcher
  maandag 13 maart 2017 @ 22:33:08 #17
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169496853
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:13 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Mijn ervaring dat wanneer een docent (zeker meerdere) aangeeft dat je beter kunt stoppen, dat zeker waar is. Zoiets wordt niet zomaar tegen een leerling gezegd en zeker niet in het 3e jaar.
Het schip strandt hier voor jou.
Dat is het ook! Nu heb ik zelf zo iets van; Dat zij wel gelijk hebben. Misschien is dit toch niet wat ik wil. en zij hebben ook ervaring in het werkveld dus moet ik het maar aannemen. Alleen op de manier hoe het naar mij te gebracht werd geeft mij het gevoel dat ik het juist wel wil halen om hun een lange neus te geven.
Binge-watcher
  maandag 13 maart 2017 @ 22:35:55 #18
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_169496911
Waarom volg je geen bijles Nederlands? :@
Omdat je docenten vinden dat je Nederlands bagger is, besluit jij je hele opleiding bij oud vuil neer te zetten.... :') Begrijp ik dat goed?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  maandag 13 maart 2017 @ 23:21:27 #19
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169498276
quote:
9s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:35 schreef PandaDrop het volgende:
Waarom volg je geen bijles Nederlands? :@
Omdat je docenten vinden dat je Nederlands bagger is, besluit jij je hele opleiding bij oud vuil neer te zetten.... :') Begrijp ik dat goed?
Het feit dat mijn Nederlandse spelling ondermaats is, is niet de hoofdredenen om niet door te zetten. Op een stapeling van redenen.
Binge-watcher
  maandag 13 maart 2017 @ 23:34:01 #20
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_169498671
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:21 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

Het feit dat mijn Nederlandse spelling ondermaats is, is niet de hoofdredenen om niet door te zetten. Op een stapeling van redenen.
OK, veel mensen beheersen Nederlandse taal slecht. Ik ook. :P
Maar dat word gecompenseerd met mijn technische kennis.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  dinsdag 14 maart 2017 @ 06:26:46 #21
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169501561
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:33 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

Dat is het ook! Nu heb ik zelf zo iets van; Dat zij wel gelijk hebben. Misschien is dit toch niet wat ik wil. en zij hebben ook ervaring in het werkveld dus moet ik het maar aannemen. Alleen op de manier hoe het naar mij te gebracht werd geeft mij het gevoel dat ik het juist wel wil halen om hun een lange neus te geven.
Maar je gaat het niet halen, ook al zou je willen, dat geven zij nu aan.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:17:28 #22
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169504446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 06:26 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Maar je gaat het niet halen, ook al zou je willen, dat geven zij nu aan.
Daar komt het wel op neer. Ze legden min of meer de bal bij mij neer, zodat ze zelf niet de boosdoener zijn om mij van school te sturen, dat gevoel kreeg ik.
Binge-watcher
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:18:09 #23
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169504464
quote:
9s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:34 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

OK, veel mensen beheersen Nederlandse taal slecht. Ik ook. :P
Maar dat word gecompenseerd met mijn technische kennis.

Dat compenseer ik dus ook met mijn praktijk. Alleen voor niveau 4 is mijn Nederlandse taal wel een pree
Binge-watcher
pi_169505668
Het is voor nu even klote en confronterend, maar later zul je blij zijn dat er iemand was die je tegenhield. Ik had zelf ook altijd twijfels over m'n opleiding en kreeg ook een negatief advies. Heb het toch afgemaakt omdat ik op dat moment niet wist wat ik wel wilde en ik ook geen trek had in schulden. Uiteindelijk toch afgemaakt, met flink wat tegenzin en kan concluderen dat ik toen gewoon beter was gestopt om mij te richten op een andere opleiding. Het is alleen zo kut dat die opleidingen zo duur zijn.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:40:00 #25
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169505803
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:31 schreef Bananenpap het volgende:
Het is voor nu even klote en confronterend, maar later zul je blij zijn dat er iemand was die je tegenhield. Ik had zelf ook altijd twijfels over m'n opleiding en kreeg ook een negatief advies. Heb het toch afgemaakt omdat ik op dat moment niet wist wat ik wel wilde en ik ook geen trek had in schulden. Uiteindelijk toch afgemaakt, met flink wat tegenzin en kan concluderen dat ik toen gewoon beter was gestopt om mij te richten op een andere opleiding. Het is alleen zo kut dat die opleidingen zo duur zijn.
Ik weet wat ik wil, en daarvoor heb ik gelukkig mijn diploma in behaald. Die opleiding zijn inderdaad hartstikke duur. Het enige voordeel is dat ik niet zo'n grootte schuld heb. rond de 4000 geloof ik. wel veel geld natuurlijk maar geen nek breker. Een andere opleiding beginnen ga ik sowieso niet meer doen.

Heb jij wel gevonden wat je nu wilt doen?
Binge-watcher
  dinsdag 14 maart 2017 @ 17:05:04 #26
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169510813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:17 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. Ze legden min of meer de bal bij mij neer, zodat ze zelf niet de boosdoener zijn om mij van school te sturen, dat gevoel kreeg ik.
Nou, het ligt iets genuanceerder. Ze kunnen je niet 'zomaar' van school sturen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169518105
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:21 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

Het feit dat mijn Nederlandse spelling ondermaats is, is niet de hoofdredenen om niet door te zetten. Op een stapeling van redenen.
Welke andere redenen zijn er dan?
Want in je OP suggereer je dat je beheersing van Nederlands een hele grote factor is. Zoals ik je hier zie schrijven kan ik me niet voorstellen dat dat de doorslaggevende factor is voor een (informeel) negatief studie advies van drie docenten. Dan moet er meer spelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 maart 2017 @ 21:40:52 #28
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169519210
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Welke andere redenen zijn er dan?
Want in je OP suggereer je dat je beheersing van Nederlands een hele grote factor is. Zoals ik je hier zie schrijven kan ik me niet voorstellen dat dat de doorslaggevende factor is voor een (informeel) negatief studie advies van drie docenten. Dan moet er meer spelen.
Het schrijven van verslagen zijn voornamelijk de boosdoener, lange stukken tekst waar je niks van kan maken. Komt ook omdat ik graag alles snel afmaak. dit is ook een reden dat ik niet geschikt ben voor dit vak. Nederlandse taal, Verdieping in de doelgroep, ziektebeelden etc. is dan uiteindelijk niet voor mij weggelegd. Wat toch wel als een schok kwam.
Binge-watcher
pi_169528006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:40 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

Het schrijven van verslagen zijn voornamelijk de boosdoener, lange stukken tekst waar je niks van kan maken. Komt ook omdat ik graag alles snel afmaak. dit is ook een reden dat ik niet geschikt ben voor dit vak. Nederlandse taal, Verdieping in de doelgroep, ziektebeelden etc. is dan uiteindelijk niet voor mij weggelegd. Wat toch wel als een schok kwam.
En dit komt twee maanden voor je diplomering bovendrijven? Eerder nooit signalen gehad of serieus genomen van je docenten of stsgebegeleiders?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169529398
Als je nog maar een paar maanden voor je afstuderen zit, is het dan niet een idee om nu nog alles op alles te zetten, bij elk vak waar je nu ondermaats voor scoort bijles te nemen, etc? Of is het echt onmogelijk om het nu nog te halen? Als er nog een klein kansje in zit, zou ik het proberen als je al zo dicht tegen je afstuderen aan zit, dan kan je na het (al dan niet) behalen van je papiertje altijd nog verder kijken. Zeker omdat je aangeeft dat je de niveau 3 variant van deze opleiding wel erg leuk vond en goed aan kon en hier ook mee verder wil?
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:45:44 #31
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_169572632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:29 schreef Shpritsz het volgende:
on en hier ook mee verder wil?
Daar heb je zeker ook een punt! maar die kleine kans die er is, is te klein om te nemen. Ik richt mij nu op het vinden van een tijdelijke baan.

Bijles zou ik kunnen nemen in Nederlands, maar bepaalde eigenschappen die je als persoon moet hebben en niet echt kan leren, daar kan ik dan weer geen bijles in nemen wat de kans op mijn diploma heel klein maakt
Binge-watcher
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')