abonnement Unibet Coolblue
pi_169483406
quote:
Studenten met een ov-weekkaart kunnen op termijn misschien al op zondag op die kaart met de trein reizen. Betrokken ministeries en ov-bedrijven gaan onderzoeken of dat mogelijk is. De minister van Onderwijs Jet Bussemaker en staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur zeggen daar blij mee te zijn.

,,Door meer flexibiliteit in het studentenreisproduct te brengen, geven we studenten de mogelijkheid om te reizen op de tijdstippen die hen het beste uitkomen, zoals de zondag. Tegelijkertijd geeft een dergelijke aanpassing verlichting van de spitsdrukte op de maandagochtend'', aldus de bewindslieden.

Goed plan
Studenten juichen het plan toe. ,,Kijken naar uitbreiding is een goed plan'', aldus Jarmo Berkhout, voorzitter van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb). Vorig jaar nog leidde een ander plan van de Nederlandse Spoorwegen tot veel verzet van studenten. De NS wilde onderwijsinstellingen vragen colleges naar de avonduren te verschuiven om daarmee de drukte in de trein in de spits te verminderen.

Met een weekabonnement reizen studenten nu tussen maandagochtend 04:00 uur en zaterdagochtend 04:00 uur gratis en daarbuiten met korting. Vanaf welk tijdstip de weekkaart dan op zondag al gaat gelden wordt nog bekeken.
http://www.ad.nl/binnenla(...)dag-gratis~a4e1803a/

Goed plan. :Y
(she/her)
pi_169483614
Ik snap hier geen bal van.

'Verlichting van de drukte in de maandagochtend-spits' ...hoe dan? Willen ze dat studenten voor de school gaan liggen de nacht van zondag op maandag zodat ze maandagochtend niet hoeven te reizen ofzo?
pi_169484123
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:51 schreef La_Moustache het volgende:
Ik snap hier geen bal van.

'Verlichting van de drukte in de maandagochtend-spits' ...hoe dan? Willen ze dat studenten voor de school gaan liggen de nacht van zondag op maandag zodat ze maandagochtend niet hoeven te reizen ofzo?
Studenten die een weekend naar hun ouders gaan kunnen dan op zondag al terug ipv op maandagochtend. Veel studenten kiezen voor een week ov omdat je dan simpelweg meer dagen gratis kan reizen.
Vreemd, op huwelijk rijmen alleen de woorden gruwelijk en afschuwelijk.
pi_169486520
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:15 schreef Ironisch. het volgende:

[..]

Studenten die een weekend naar hun ouders gaan kunnen dan op zondag al terug ipv op maandagochtend. Veel studenten kiezen voor een week ov omdat je dan simpelweg meer dagen gratis kan reizen.
beter dan weekend van vrijdag tot maandag
pi_169504960
Zondagavond zit elke trein naar een studentenstad ook al propvol.
pi_169505508
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:49 schreef LurkJeRot het volgende:
Zondagavond zit elke trein naar een studentenstad ook al propvol.
Rotterdam noem ik geen studentenstad maar het zit wel aardig vol ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169505524
Waarom wordt het niet gewoon dat je tot 200 euro per maand gratis kunt reizen met het OV?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169505596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Rotterdam noem ik geen studentenstad
Geen idee wat ik met deze info moet.
pi_169505614
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:26 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Geen idee wat ik met deze info moet.
Dat je comment wel iets breder getrokken kan worden dan "studentenstad"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:28:41 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169505631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:49 schreef LurkJeRot het volgende:
Zondagavond zit elke trein naar een studentenstad ook al propvol.
Het rangeerterrein van de NS ook.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_169506541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat je comment wel iets breder getrokken kan worden dan "studentenstad"
Oooh, op die manier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')