abonnement Unibet Coolblue
pi_169480423
Met onderstaande quote startte Lexa31 dit puicke topic:
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:08 schreef Lexa31 het volgende:
Hallo allemaal!

Ik en mijn partner zijn begin 30 en zijn bewust kindvrij. Deze keuze vinden heel veel mensen raar, daar lopen we vaak tegenaan. De meeste mensen reageren met: jawel joh hardstikke leuk! Nogal onbeschofte reactie, we worden dan dus totaal niet serieus genomen. De dingen die ik soms hoor, het is gewoon pijnlijk en ik wordt vaak heel kwaad. Wij willen geen kinderen omdat we o.a. onze vrijheid niet kwijt willen, wij zijn geen kinderhaters maar we vinden het voor onszelf gewoon echt totaal niets. Ik moet er niet aan denken om moeder te zijn. Mijn moeder probeert het mij ook op te dringen, 'wij passen wel op' 'je krijgt zulke mooie kinderen' Maar ik kan en wil geen andere leven leiden dan het mijne, ik kan niet voor mijn moeder kinderen krijgen. Ik zou wel gek zijn om zoiets te doen.

Dus zijn er nog meer mensen hier bewust kindvrij en hoe ervaar jij dit?

**Uit Amerikaans bevolkingsonderzoek blijkt dat 47 procent van de Amerikaanse vrouwen tussen de 15 en 44 jaar geen kinderen hebben, het hoogste percentage ooit gemeten in die leeftijdsgroep. Velen van die vrouwen zouden bewust kiezen om geen moeder te worden.

Dat speelt ook in Nederland; volgens het CBS zijn 6 op de 10 vrouwen zonder kinderen vrijwillig kinderloos**
Het zou leuk zijn wanneer we van dit topic een plek kunnen maken waar vrouwen én mannen die kindvrij zijn of 'on the fence' zitten en nog niet zeker zijn van hun zaak, over overwegingen kunnen kletsen en tips kunnen vragen en geven over specifieke onderwerpen. Bijvoorbeeld hoe om te gaan met veroordeling en ergernissen die ontstaan uit opmerkingen van derden, welke opties tot anticonceptie heb ik (pil, spiraal, sterilisatie) en wat werkt voor mij, waar loop ik tegenaan in mijn kindvrije leven.

Graag zien we hier dat het voor de kindvrije posters niet nodig is in de verdediging te moeten schieten of hun keuze te moeten verantwoorden. Waardeoordelen door andersdenkenden als 'aansteller', 'drama queen' en andersoortig zijn niet gewenst. Ook is dit niet het topic waar je komt verkondigen hoe fantastisch het wel niet is om kinderen te hebben. Dat zal voor jou als persoon vast zo zijn, maar voor de meerderheid van de kindvrije mensen dus niet, discussie daarover is niet de bedoeling. Respecteer dat.

Aan de andere kant is dit topic ook niet bedoeld om kinderhaat tentoon te spreiden. Dergelijke reacties zullen dan ook verwijderd worden.



Dit is géén discussietopic, de insteek is 'ik zoek herkenning', 'zijn er eensgezinden', niet 'ik zoek een oplossing' of 'tegenspraak'.
Ja doei.
pi_169480460
Even op 'nieuw deel' geklikt.

Had helaas twee andere dingen vandaag bij de huisarts die belangrijker waren, overigens, en je mag helaas maar 1 ding per keer bespreken ( :') ) in de 10 minuten die je krijgt, maar heb vervolgafspraak over 2 weken om te bespreken hoe de gekozen medicatie bevalt, dus dan breng ik de nieuwe anticonceptiemogelijkheden even ter sprake. Zag wel dat de prikpil hier (volgens de NHS website) maar voor max 13 weken is elke keer. Dan moet je om de 3 maanden naar de dokterspraktijk, dat zie ik ook niet zo zitten :o
Ja doei.
pi_169480467
Overigens heb ik met m'n neef (we schelen 1 jaar) best nog wel eens goede gesprekken over kinderen. Hij weet niet of hij ze ooit wil, zijn relatie heeft hij verbroken omdat zij heel graag kinderen wil en hij gewoon niet kan garanderen of hij dat ooit wil, en hij wil haar niet aan het lijntje houden. Aan de andere kant is hij superleuk met kinderen en maakt soms wel opmerkingen als 'ik zou liever een meisje dan een jongen willen' :')

En ik begrijp zijn redenaties om (nog) geen kinderen te willen, maar ik snap niet dat hij ze niet wil zeg maar :+

Hmmm ik weet niet goed wat ik met deze post wil zeggen :') misschien meer dat mensen die met je willen sparren over je keuze om kindvrij te blijven niet per definitie je keuze veroordelen maar ook gewoon geïnteresseerd zijn in jouw kant van het verhaal en meer erover willen weten. Ofzo :7 :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 13 maart 2017 @ 12:32:32 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169480495
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
Is het trouwens nog gelukt Samzz, met wat dingen op 'n rijtje zetten voor de huisarts?
Ja, al wil ik e.e.a. nog bijschaven. Heb een paar goede argumenten (vind ik :')).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 13 maart 2017 @ 12:33:25 #5
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_169480509
:|W

Daardoor ga je toch niet stoppen met een relatie? Kijk het ff aan :) :')
't gaat
pi_169480514
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
Even op 'nieuw deel' geklikt.

Had helaas twee andere dingen vandaag bij de huisarts die belangrijker waren, overigens, en je mag helaas maar 1 ding per keer bespreken ( :') ) in de 10 minuten die je krijgt, maar heb vervolgafspraak over 2 weken om te bespreken hoe de gekozen medicatie bevalt, dus dan breng ik de nieuwe anticonceptiemogelijkheden even ter sprake. Zag wel dat de prikpil hier (volgens de NHS website) maar voor max 13 weken is elke keer. Dan moet je om de 3 maanden naar de dokterspraktijk, dat zie ik ook niet zo zitten :o
Welke opties heb je al geprobeerd of overwogen?

Misschien een staafje in je arm, dan heb je ook 5 jaar geen omkijken?
En Essure als definitieve oplossing, alleen hou je dan wel de maandelijkse perikelen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169480517
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:30 schreef tombolafan het volgende:
maar ook gewoon geïnteresseerd zijn in jouw kant van het verhaal en meer erover willen weten. Ofzo :7 :*
Dat zou ik ook hopen,en ik vind het ook echt nooit een probleem om rustig uit te leggen waarom niet, voor zover dat al lukt (omdat het gewoon, voornamelijk, een gebrek aan moedergevoelens is), maar als men écht geïnteresseerd zou zijn, zou men niet door blijven kakelen over 'oh wacht maar', en 'ik spreek je over 10 jaar wel weer als je 3 kinderen hebt..' tegen je zegt. Dat is geen respect of interesse, maar een 'ik denk beter te weten wat jij wilt/denkt da jij'. Heb gelukkig ook vaak genoeg échte interesse hoor! En mensen die zeggen 'oh, ik begrijp dat prima! Lekker vaker op vakantieeieiieie buiten het seizoen!' enzo :P maar ook zo regelmatig gewoon een gebrek aan respect voor de keuze door te zeggen dat jouw beeld van hoe je je leven in wilt vullen niet de juiste is -O-
Ja doei.
pi_169480526
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:33 schreef VAS het volgende:
:|W

Daardoor ga je toch niet stoppen met een relatie? Kijk het ff aan :) :')
Wat is 'effe'?
Tap tap tap
pi_169480553
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:33 schreef VAS het volgende:
:|W

Daardoor ga je toch niet stoppen met een relatie? Kijk het ff aan :) :')
Wat is ff? 1 jaar, 5 of 10?

Voor mannen is dat een stuk makkelijker dan vrouwen. Als een vrouw weet perse wel kinderen te willen is heeft ze tot ongeveer 40 de kans om daar actie op te ondernemen...

Ik snap wel dat het eerlijker is om een vrouw die aangeeft perse kinderen te willen de mogelijkheid niet te ontnemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169480581
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:33 schreef VAS het volgende:
:|W

Daardoor ga je toch niet stoppen met een relatie? Kijk het ff aan :) :')
mmm nee ze zijn begin 30 en stel dat hij over 5 jaar besluit toch echt geen kinderen te willen, dan zit zij al in een vrij kritieke leeftijd om nog een andere man te vinden en daar een gezin mee te stichten... Dus dit is een stuk eerlijker :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480593
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welke opties heb je al geprobeerd of overwogen?

Misschien een staafje in je arm, dan heb je ook 5 jaar geen omkijken?
En Essure als definitieve oplossing, alleen hou je dan wel de maandelijkse perikelen?
ik had met een staafje om de week een week menstruatie, ik zou het niet aanraden :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480596
Ik ben super leuk met kinderen en zou ook liever een meisje willen dan een jongen en vind kinderbaden bedenken fantastisch
Maar ik wil geen kinderen. Kan toch prima samen?


Ik snap niet zo goed hoe je om moet leren gaan met kinderloze, zij zijn toch niet veranderd? Het zijn toch nog steeds je vrienden om de redenen dat het eerst je vrienden waren?
pi_169480613
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik had met een staafje om de week een week menstruatie, ik zou het niet aanraden :')
Mijn moeder heeft haar baarmoeder moeten laten verwijderen en ik heb nu dus min of meer dezelfde problemen... (schijnt ook nog een soort in de familie te zitten haar moeder had het ook, ook baarmoeder verwijderd).
Maar het weghalen van het kippenhok schijnt ook nogal wat problemen met zich mee te brengen.

Wat een gezeik is het eigenlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169480634
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:38 schreef Allures het volgende:
Ik ben super leuk met kinderen en zou ook liever een meisje willen dan een jongen en vind kinderbaden bedenken fantastisch
Maar ik wil geen kinderen. Kan toch prima samen?

Ik snap niet zo goed hoe je om moet leren gaan met kinderloze, zij zijn toch niet veranderd? Het zijn toch nog steeds je vrienden om de redenen dat het eerst je vrienden waren?
Behalve dat er genoeg mensen zijn die opeens geen tijd meer hebben voor andere dingen dan hun eigen bubbel. Dan is het snel gedaan met een vriendschap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169480638
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat zou ik ook hopen,en ik vind het ook echt nooit een probleem om rustig uit te leggen waarom niet, voor zover dat al lukt (omdat het gewoon, voornamelijk, een gebrek aan moedergevoelens is), maar als men écht geïnteresseerd zou zijn, zou men niet door blijven kakelen over 'oh wacht maar', en 'ik spreek je over 10 jaar wel weer als je 3 kinderen hebt..' tegen je zegt. Dat is geen respect of interesse, maar een 'ik denk beter te weten wat jij wilt/denkt da jij'. Heb gelukkig ook vaak genoeg échte interesse hoor! En mensen die zeggen 'oh, ik begrijp dat prima! Lekker vaker op vakantieeieiieie buiten het seizoen!' enzo :P maar ook zo regelmatig gewoon een gebrek aan respect voor de keuze door te zeggen dat jouw beeld van hoe je je leven in wilt vullen niet de juiste is -O-
Dat is ook waar ja :Y en de voordelen van kindvrij zijn zie ik ook echt wel :D
Ik ben alleen zo iemand die vanaf haar 9e juist zeker wist WEL kinderen te willen, dus de nadelen zijn voor mij gewoon niet zo belangrijk :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480641
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welke opties heb je al geprobeerd of overwogen?

Misschien een staafje in je arm, dan heb je ook 5 jaar geen omkijken?
En Essure als definitieve oplossing, alleen hou je dan wel de maandelijkse perikelen?
Pil had ik geen goed gevoel bij. Hormonen, gewicht, libido, en ik vergat 'm toch regelmatig. Dus wil iets permanents. Essure doen ze hier niet. Sterilisatie had ik aangevraagd en was goedgekeurd, maar heb ik besloten om toch even niet door te laten gaan met risico op complicaties in een zeer belangrijke tijd in m'n leven, en ik kan nu echt géén (ok, wanneer wel..) complicaties van een vrijwillige operatie gebruiken, dat zou funest zijn voor m'n carriere :') Dus dan wacht ik daar nog maar weer even mee.

Spiraaltje lijkt niet echt voordelen te hebben als over het algemeen je ongesteldheden veel heftiger worden, en ik heb er nu amper last van, eigenlijk. Dus dat zou ik zonde vinden als ik dat zou verergeren..

Ik wil gewoon een knop ergens die ervoor zorgt dat ik 'onklaar' ben, zonder al te veel problemen :+ geen ongesteldheid meer, geen eisprong, etc.
Ja doei.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:41:45 #17
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169480649
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft haar baarmoeder moeten laten verwijderen en ik heb nu dus min of meer dezelfde problemen... (schijnt ook nog een soort in de familie te zitten haar moeder had het ook, ook baarmoeder verwijderd).
Maar het weghalen van het kippenhok schijnt ook nogal wat problemen met zich mee te brengen.

Wat een gezeik is het eigenlijk.
Overgangsproblemen zijn geloof ik enkel in het geval van eierstokken verwijderen... Baarmoeder alleen is uiteraard een hele zware operatie met mogelijk bijwerkingen. Maar overgang is er niet een van.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169480681
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:38 schreef Allures het volgende:
Ik ben super leuk met kinderen en zou ook liever een meisje willen dan een jongen en vind kinderbaden bedenken fantastisch
Maar ik wil geen kinderen. Kan toch prima samen?


Ik snap niet zo goed hoe je om moet leren gaan met kinderloze, zij zijn toch niet veranderd? Het zijn toch nog steeds je vrienden om de redenen dat het eerst je vrienden waren?
nou ja zij zijn in die zin veranderd van 'weet het nog niet' naar 'nee hoor, gebeurt niet'

En ik vind wel dat ik erop mag gaan letten dat ik daar supportive mee omga ja, en dus niet zeg 'nou wacht maar!!!'
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480691
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Behalve dat er genoeg mensen zijn die opeens geen tijd meer hebben voor andere dingen dan hun eigen bubbel. Dan is het snel gedaan met een vriendschap.
dat geldt voor beide partijen (en sowieso als paden zich verwijderen, die studiegenoot die na de studie verhuist, die oud collega die nu ergens anders werkt)
pi_169480693
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft haar baarmoeder moeten laten verwijderen en ik heb nu dus min of meer dezelfde problemen... (schijnt ook nog een soort in de familie te zitten haar moeder had het ook, ook baarmoeder verwijderd).
Maar het weghalen van het kippenhok schijnt ook nogal wat problemen met zich mee te brengen.

Wat een gezeik is het eigenlijk.
ja verzakkingen etc, tante heeft dat ook gehad :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480711
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pil had ik geen goed gevoel bij. Hormonen, gewicht, libido, en ik vergat 'm toch regelmatig. Dus wil iets permanents. Essure doen ze hier niet. Sterilisatie had ik aangevraagd en was goedgekeurd, maar heb ik besloten om toch even niet door te laten gaan met risico op complicaties in een zeer belangrijke tijd in m'n leven, en ik kan nu echt géén (ok, wanneer wel..) complicaties van een vrijwillige operatie gebruiken, dat zou funest zijn voor m'n carriere :') Dus dan wacht ik daar nog maar weer even mee.

Spiraaltje lijkt niet echt voordelen te hebben als over het algemeen je ongesteldheden veel heftiger worden, en ik heb er nu amper last van, eigenlijk. Dus dat zou ik zonde vinden als ik dat zou verergeren..

Ik wil gewoon een knop ergens die ervoor zorgt dat ik 'onklaar' ben, zonder al te veel problemen :+ geen ongesteldheid meer, geen eisprong, etc.
Oh dat is lastig! Kun je essure niet in Nederland laten doen? Of is dat ook te risicovol?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480720
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou ja zij zijn in die zin veranderd van 'weet het nog niet' naar 'nee hoor, gebeurt niet'

En ik vind wel dat ik erop mag gaan letten dat ik daar supportive mee omga ja, en dus niet zeg 'nou wacht maar!!!'
En mochten ze van gedachten veranderen dan is dat aan hen, en ook helemaal prima. 'I told you so's' zijn zelden 'gezellig'.

Ik hecht persoonlijk heel veel waarde aan de keuzes van mensen in elk stadium van hun leven, en wat op dát moment waar is. Het getuigt van weinig respect als mensen bij alles tegen iedereen maar zeggen 'ja, maar over een paar jaar vind je het écht wel leuk!' of wat dan ook. Ik vind hardlopen héérlijk, maar ga niet zeggen dat iedereen hard moet gaan lopen. En als mensen dan na jaren tóch een keer besluiten het te proberen, dan zal ik nooit zeggen 'zie je nou wel', maar gewoon hulp aanbieden waar mogelijk indien gewenst. Om maar wat te noemen.
Ja doei.
pi_169480721
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

mmm nee ze zijn begin 30 en stel dat hij over 5 jaar besluit toch echt geen kinderen te willen, dan zit zij al in een vrij kritieke leeftijd om nog een andere man te vinden en daar een gezin mee te stichten... Dus dit is een stuk eerlijker :Y
Het is natuurlijk maar wat je op dat moment het belangrijkste vindt.

Uit elkaar gaan omdat de één een kinderwens heeft en de ander nog niet is iets waarvan ik denk dat de meesten dat niet doen (al was het maar omdat mensen zichzelf graag voor de gek houden en korte termijn vaak prevaleert).
pi_169480724
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:44 schreef Allures het volgende:

[..]

dat geldt voor beide partijen (en sowieso als paden zich verwijderen, die studiegenoot die na de studie verhuist, die oud collega die nu ergens anders werkt)
eh ja, maar aangezien het m'n zusje is wil ik liever de paden niet te ver uit elkaar laten lopen ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480739
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou ja zij zijn in die zin veranderd van 'weet het nog niet' naar 'nee hoor, gebeurt niet'

En ik vind wel dat ik erop mag gaan letten dat ik daar supportive mee omga ja, en dus niet zeg 'nou wacht maar!!!'
maar dat lijkt me toch logisch? De rede dat dat irritant is, is omdat je iemands beslissing niet serieus neemt
Als iemand weloverwogen geen master gaat doen na een bachelor en je gaat steeds roepen 'wacht maar! Krijg je spijt van! Ga je nog wel doen!' Dan heb je gewoon niet geluisterd en neem je die persoon niet serieus. En dat doe je niet met vrienden lijkt me
Dat moeten leren (hoe lief je intenties ook) vind ik echt een aparte concept
pi_169480744
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En mochten ze van gedachten veranderen dan is dat aan hen, en ook helemaal prima. 'I told you so's' zijn zelden 'gezellig'.

Ik hecht persoonlijk heel veel waarde aan de keuzes van mensen in elk stadium van hun leven, en wat op dát moment waar is. Het getuigt van weinig respect als mensen bij alles tegen iedereen maar zeggen 'ja, maar over een paar jaar vind je het écht wel leuk!' of wat dan ook. Ik vind hardlopen héérlijk, maar ga niet zeggen dat iedereen hard moet gaan lopen. En als mensen dan na jaren tóch een keer besluiten het te proberen, dan zal ik nooit zeggen 'zie je nou wel', maar gewoon hulp aanbieden waar mogelijk indien gewenst. Om maar wat te noemen.
Je hebt helemaal gelijk :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480747
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:38 schreef Allures het volgende:
Ik ben super leuk met kinderen en zou ook liever een meisje willen dan een jongen en vind kinderbaden bedenken fantastisch
Maar ik wil geen kinderen. Kan toch prima samen?


Ik snap niet zo goed hoe je om moet leren gaan met kinderloze, zij zijn toch niet veranderd? Het zijn toch nog steeds je vrienden om de redenen dat het eerst je vrienden waren?
Misschien zijn jouw interesses wel zo veranderd dat het niet meer klikt?

Dat hoeft natuurlijk niet, maar er zijn echt mensen die nadat ze ouders zijn geworden totaal andere keuzes gaan maken.
pi_169480751
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
En mochten ze van gedachten veranderen dan is dat aan hen, en ook helemaal prima. 'I told you so's' zijn zelden 'gezellig'.

Ik hecht persoonlijk heel veel waarde aan de keuzes van mensen in elk stadium van hun leven, en wat op dát moment waar is. Het getuigt van weinig respect als mensen bij alles tegen iedereen maar zeggen 'ja, maar over een paar jaar vind je het écht wel leuk!' of wat dan ook. Ik vind hardlopen héérlijk, maar ga niet zeggen dat iedereen hard moet gaan lopen. En als mensen dan na jaren tóch een keer besluiten het te proberen, dan zal ik nooit zeggen 'zie je nou wel', maar gewoon hulp aanbieden waar mogelijk indien gewenst. Om maar wat te noemen.
dit dus
pi_169480771
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pil had ik geen goed gevoel bij. Hormonen, gewicht, libido, en ik vergat 'm toch regelmatig. Dus wil iets permanents. Essure doen ze hier niet. Sterilisatie had ik aangevraagd en was goedgekeurd, maar heb ik besloten om toch even niet door te laten gaan met risico op complicaties in een zeer belangrijke tijd in m'n leven, en ik kan nu echt géén (ok, wanneer wel..) complicaties van een vrijwillige operatie gebruiken, dat zou funest zijn voor m'n carriere :') Dus dan wacht ik daar nog maar weer even mee.

Spiraaltje lijkt niet echt voordelen te hebben als over het algemeen je ongesteldheden veel heftiger worden, en ik heb er nu amper last van, eigenlijk. Dus dat zou ik zonde vinden als ik dat zou verergeren..

Ik wil gewoon een knop ergens die ervoor zorgt dat ik 'onklaar' ben, zonder al te veel problemen :+ geen ongesteldheid meer, geen eisprong, etc.
Mijn vrouw heeft een spiraaltje en 0 klachten.

Je hoort al snel horrorverhalen en zelden 'niets aan de hand'.
pi_169480774
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Misschien zijn jouw interesses wel zo veranderd dat het niet meer klikt?

Dat hoeft natuurlijk niet, maar er zijn echt mensen die nadat ze ouders zijn geworden totaal andere keuzes gaan maken.
anders lees ook even de rest van wat ik zeg of zo
pi_169480775
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:47 schreef Allures het volgende:

[..]

maar dat lijkt me toch logisch? De rede dat dat irritant is, is omdat je iemands beslissing niet serieus neemt
Als iemand weloverwogen geen master gaat doen na een bachelor en je gaat steeds roepen 'wacht maar! Krijg je spijt van! Ga je nog wel doen!' Dan heb je gewoon niet geluisterd en neem je die persoon niet serieus. En dat doe je niet met vrienden lijkt me
Dat moeten leren (hoe lief je intenties ook) vind ik echt een aparte concept
Ik weet niet of ik het moet leren. Ik weet alleen dat ik er nu meer op wil gaan letten om te voorkomen dat ik haar tegen het hoofd stoot. Ik heb het idee dat ik niet heel overhalend oid ben, maar ik wil het graag zeker weten en ga er daarom meer op letten :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480805
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het moet leren. Ik weet alleen dat ik er nu meer op wil gaan letten om te voorkomen dat ik haar tegen het hoofd stoot. Ik heb het idee dat ik niet heel overhalend oid ben, maar ik wil het graag zeker weten en ga er daarom meer op letten :7
En daar doen we het voor _O_ O+
Ja doei.
pi_169480813
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:50 schreef Allures het volgende:

[..]

anders lees ook even de rest van wat ik zeg of zo
Ik heb het gelezen als dat je het meer in zijn algemeenheid bedoelde.

Hold your horses.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:57:43 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169480875
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:33 schreef VAS het volgende:
:|W

Daardoor ga je toch niet stoppen met een relatie? Kijk het ff aan :) :')
Als je nog geen kinderen wilt of niet het idee hebt kinderen met de ander te willen terwijl die ander het wel wil, en het liefst NU!! dan lijkt me dat een prima reden om een relatie te beëindigen.
Want soms is het "Ik wil geen kinderen" ook gewoon een "Ik wil geen kinderen met jou".
No offense dames, soms gaat dat nou eenmaal zo, ik heb het idee dat dat bij mannen wat vaker voorkomt dan bij vrouwen overigens, maar bij mannen is er imho sowieso minder vaak sprake van een kinderwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169480877
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:59:09 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169480894
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
Dat laatste. Maar dat is voornamelijk omdat ik aan de andere kant van t land woon.

Maar toen dat nog niet het geval was ging ik ook niet naar verjaardagen. Ik stuurde wel een kaartje/cadeautje.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 13:01:07 #37
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169480921
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
Zus heeft er 4
Broer heeft er 1
Broertje heeft er 1
Beste vriend heeft er 1
Schoonzus heeft er 2

En we gaan naar alle verjaardagen toe, maar meestal wel tegen het einde, als het al wat rustiger is. Maar ook niet altijd hoor, soms kan dat niet en zit je er midden in. Wij hopen dat zij onze keuze respecteren, dus brengen wij het ook op om er langs te gaan op drukke kinderverjaardagen. Je kunt toch ook na een uur of anderhalf weer naar huis. Soms moet je wat voor een ander overhebben.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_169480940
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
Ik ging veel met m'n nicht om en ik ga op zich bij alle drie de kinderen op de verjaardag langs, niet altijd van harte :') Dit jaar is de eerste keer dat ik een feestje heb geskipt vanwege andere plannen en de volgende verjaardag heb ik ook al wat anders staan, maar dan stuur ik een kaartje. Als ik er wel ben, koop ik wel een cadeautje, iets creatiefs om te slopen van de Action ofzo, want ze hebben al zoveel.
Tap tap tap
pi_169480965
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
Neefje van 5 en nichtje van euh... 7? :@ ik ben daar zeer slecht in, leeftijden.
Voor het familiefatsoen doe ik zeer mijn best om een leuke tante te zijn ook nu ze zo jong zijn. We zien ze zelden, maar als we er zijn dan is het altijd wel gezellig (doch vermoeiend). We sturen altijd een kaartje, en zo nu en dan een leuk cadeautje ofzo via de post. Zo hadden we vorig jaar een zomervakantiepakket voor beide samengesteld, allebei een schoenendoos met allemaal kleine dingetjes om hun ouders mee te irriteren 8-) (stuiterballen, waterballonnen 8-)), en nemen we altijd wat kleins mee als we ze wel zien, of koop ik wat voor ze als ze hier zijn en we zijn in de stad (vorige keer was dat nagellak voor nichtje).

Ik doe m'n best, en ze vinden me/ons geweldig als we er zijn/ze hier zijn. En ik vind het ook wel leuk zolang ze niet de hele tijd alle aandacht opvragen als we ook met familie bij proberen te praten. Ze kennen ons, en zien er altijd naar uit als ze weten dat ze ons weer zien, dus wat dat betreft werkt m'n act heel goed. Het gaat wel natuurlijker en makkelijker nu ze wat ouder zijn, maar zie uit naar het moment dat ze 10+ zijn :P Dat komt gelukkig voor nichtje steeds dichterbij! 8-)
Ja doei.
pi_169480971
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
ik ben gek op mijn nichtjes en ga er heen, koop veel te veel kados (sowieso neem ik vaak wat mee :@ ik ben vreselijk) pas op en hoop dat ze komen logeren als ze wat ouder zijn

Met mijn schoon-neefjes/nichtjes heb ik minder. Naast dat ze ver weg wonen en mijn man liever niet naar kinderverjaardagen gaat en niks met kinderen heeft, is het verdwijnen van elke identiteit aan die kant van de familie en overgaan in een fulltime mama/oma/papa etc modus echt heel erg daar en ik merk dat ik me daar tegen af zet
pi_169480973
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat laatste. Maar dat is voornamelijk omdat ik aan de andere kant van t land woon.

Maar toen dat nog niet het geval was ging ik ook niet naar verjaardagen. Ik stuurde wel een kaartje/cadeautje.
wat voor neefjes en nichtjes gaat het dan over? Kinderen van je oom en tante of kinderen van je broer of zus? Lijkt mij dat daar wel nog verschil in zit?

Mijn kindvrije zus is al 2x op kraamvisite geweest bij onze dochter van 3 weken, en m'n eerder genoemde neef is ook al langs geweest (en beiden met cadeau en beiden wilden ze haar ook wel vasthouden (en nee niet opgedrongen :+ ))

[ Bericht 2% gewijzigd door tombolafan op 13-03-2017 13:15:42 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480975
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:01 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Zus heeft er 4
Broer heeft er 1
Broertje heeft er 1
Beste vriend heeft er 1
Schoonzus heeft er 2

En we gaan naar alle verjaardagen toe, maar meestal wel tegen het einde, als het al wat rustiger is. Maar ook niet altijd hoor, soms kan dat niet en zit je er midden in. Wij hopen dat zij onze keuze respecteren, dus brengen wij het ook op om er langs te gaan op drukke kinderverjaardagen. Je kunt toch ook na een uur of anderhalf weer naar huis. Soms moet je wat voor een ander overhebben.
Alle verjaardagen :X ik zou gek worden. Ik ga liever helemaal niet :@

Had van het weekend een gesprek met een vrienden van me, geen kinderen of kinderwens. Een goede vriendin van haar had sinds kort een kindje en had haar gevraagd of ze uitgenodigd wilde worden voor de kinderfeestjes, want ze kon zich voorstellen dat ze daar niks aan had en dat ze dan beter een ander keertje konden afspreken. Zo kan het dus ook O+
Tap tap tap
pi_169480995
Ik doe het niet meer bij elke studiegenoot waar ik nog contact mee heb of zo, want dan zit je elk weekend ergens. Wel vraag ik altijd ff naar de kinderen
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 13:06:15 #44
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169481021
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Alle verjaardagen :X ik zou gek worden. Ik ga liever helemaal niet :@

Had van het weekend een gesprek met een vrienden van me, geen kinderen of kinderwens. Een goede vriendin van haar had sinds kort een kindje en had haar gevraagd of ze uitgenodigd wilde worden voor de kinderfeestjes, want ze kon zich voorstellen dat ze daar niks aan had en dat ze dan beter een ander keertje konden afspreken. Zo kan het dus ook O+
Ze liggen gelukkig redelijk verspreid, er zit een tweeling tussen en er zijn er nog 2 die het op dezelfde dag vieren en vlak bij elkaar wonen, dus het is niet dat we er elke week uit zijn. Maar ik vind wel dat dat er bij hoort, maar ik reken er dan wel op dat al die kinderen niet meekomen op mijn verjaardag (mede daarom vier ik die alleen in de avond).

Van ons hoeft het ook niet zo nodig hoor, maar je gaat toch.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_169481027
En ik zeg act, maar dat is meer voor het 'lange tijd doorbrengen', want ik vind ze best leuk, ze zijn goedopgevoed, en het is toch familie. Ze zijn lief en leergierig, en dat vind ik echt heel leuk, de act zit 'm meer in het heel lang de drukte kunnen verdragen, als dat te begrijpen is. Ik haat ze niet, vind ze niet kut of stom, maar ik heb wel wat acteren nodig regelmatig als ze de hele dag er zijn en we de hele dag 'rustig' moeten blijven en ik niet zomaar weg kan lopen als ik even rust nodig heb, zeg maar :P
Ja doei.
pi_169481074
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
En ik zeg act, maar dat is meer voor het 'lange tijd doorbrengen', want ik vind ze best leuk, ze zijn goedopgevoed, en het is toch familie. Ze zijn lief en leergierig, en dat vind ik echt heel leuk, de act zit 'm meer in het heel lang de drukte kunnen verdragen, als dat te begrijpen is. Ik haat ze niet, vind ze niet kut of stom, maar ik heb wel wat acteren nodig regelmatig als ze de hele dag er zijn en we de hele dag 'rustig' moeten blijven en ik niet zomaar weg kan lopen als ik even rust nodig heb, zeg maar :P
Ik begrijp je.

Ik doe die act dagelijks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169481106
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:05 schreef Allures het volgende:
Ik doe het niet meer bij elke studiegenoot waar ik nog contact mee heb of zo, want dan zit je elk weekend ergens. Wel vraag ik altijd ff naar de kinderen
Ja tuurlijk vraag ik ernaar, bij iedereen :Y Sommigen hoef je niks te vragen en gaat het gesprek maar over één ding, bij anderen moet ik er echt naar vragen en krijg ik ook amper foto's oid te zien. Zoals een beetje mijn motto in deze reeks: het verschilt enorm per ouder en per kind.
Tap tap tap
  maandag 13 maart 2017 @ 13:10:15 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169481112
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik begrijp je.

Ik doe die act dagelijks.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169481152
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja tuurlijk vraag ik ernaar, bij iedereen :Y Sommigen hoef je niks te vragen en gaat het gesprek maar over één ding, bij anderen moet ik er echt naar vragen en krijg ik ook amper foto's oid te zien. Zoals een beetje mijn motto in deze reeks: het verschilt enorm per ouder en per kind.
ja precies.

Ik kan alleen niks met het type mensen die zichzelf op Facebook nog aanduiden als mama
'Mama heeft even een mama avond! Wat zal ze toch doen met haar vrije tijd' (waarschijnlijk in een diep donker gat vallen omdat ze haar hele identiteit heeft gekoppeld aan het moeder zijn maar goed)
Maar te is nooit goed zij mijn oma al

Net als jezelf helemaal afsluiten voor de kinderen van een ander, die uiteraard heel belangrijk voor ze zijn, ook te is
pi_169481169
Ik ben wel blij dat de vriendinnen die kinderen hebben het niet alleen maar over de kinderen hebben.
Ben wel oprecht geïnteresseerd, maar hoef er zelf geen interactie mee te hebben.

Dus dat je vraagt hoe het gaat en dat iemand dan zegt: "ja met de kinderen gaat het goed."

:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169481266
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
Ik heb twee nichtjes en een neefje in de leeftijdscategorie van: 9 jaar, 5 jaar en net geboren.
Tot nu toe ben ik wel op kinderverjaardagen geweest, maar die zijn dan meestal in de avond en halverwege gaan de kinderen dan ook naar bed. Prima.
Ik kan niet altijd en dan is het ook goed, komt ook meer omdat ik niet naast de deur woon.

Soms vraag ik gewoon wat ze willen hebben en als ik het zelf niet kan kopen, dan koopt mijn zusje het cadeautje. :@

Verder heb ik er maar weinig mee en wellicht komt dat nog. Ze zijn niet extreem vervelend en best goed opgevoed, maar af en toe mogen ze van mij wel achter het behang :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 13:17:14 #52
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169481267
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:12 schreef Allures het volgende:

[..]

ja precies.

Ik kan alleen niks met het type mensen die zichzelf op Facebook nog aanduiden als mama
'Mama heeft even een mama avond! Wat zal ze toch doen met haar vrije tijd' (waarschijnlijk in een diep donker gat vallen omdat ze haar hele identiteit heeft gekoppeld aan het moeder zijn maar goed)
Maar te is nooit goed zij mijn oma al

Net als jezelf helemaal afsluiten voor de kinderen van een ander, die uiteraard heel belangrijk voor ze zijn, ook te is
Laatst op Facebook zo'n 30'er-vader:

"Leuke papa-zoon middag gehad in het zwembad"

Reactie: Oh wat leuk, ben je met je vader naar het zwembad geweest?

_O-
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_169481289
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:12 schreef Allures het volgende:

[..]

ja precies.

Ik kan alleen niks met het type mensen die zichzelf op Facebook nog aanduiden als mama
'Mama heeft even een mama avond! Wat zal ze toch doen met haar vrije tijd' (waarschijnlijk in een diep donker gat vallen omdat ze haar hele identiteit heeft gekoppeld aan het moeder zijn maar goed)
Maar te is nooit goed zij mijn oma al

Net als jezelf helemaal afsluiten voor de kinderen van een ander, die uiteraard heel belangrijk voor ze zijn, ook te is
mama avond :r
Papadag :r

mama van :r

Die beginnen weer aan hun eigen leven als alles de deur uit is ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169481342
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:12 schreef Allures het volgende:

[..]

ja precies.

Ik kan alleen niks met het type mensen die zichzelf op Facebook nog aanduiden als mama
'Mama heeft even een mama avond! Wat zal ze toch doen met haar vrije tijd' (waarschijnlijk in een diep donker gat vallen omdat ze haar hele identiteit heeft gekoppeld aan het moeder zijn maar goed)
Maar te is nooit goed zij mijn oma al

Net als jezelf helemaal afsluiten voor de kinderen van een ander, die uiteraard heel belangrijk voor ze zijn, ook te is
Idd, beetje welgemeende interesse in het reilen en zeilen van kroost 1 en 2 enzo, 'alles nog goed op schooooooooool', dat soort zaken. Prima. Dat doe je als je interesse hebt in andermans leven en de zaken die daarin voor hen belangrijk zijn. :Y Ben ook wel echt blij dat als we bij mijn schoonzus en familie zijn het ook echt gewoon over vanalles en nog wat gaat. De kinderen, werk, hobbies, vrije tijd, politiek, weetikveelwat. Het is echt heel gemengd, en dat maakt ook omgaan met de kinderen een stuk makkelijker omdat het dan veel 'natuurlijker' gaat in plaats van dat het zo opgedrongen wordt, zeg maar, en het kroost zelf weet ook heel goed dat niet alles om hen draait. Zag deze laatst voorbij komen, en daar was ik het wel mee eens:

Ja doei.
pi_169481356
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

mama avond :r
Papadag :r

mama van :r

Die beginnen weer aan hun eigen leven als alles de deur uit is ofzo.
Nee, dan bellen ze de vrienden die ze al vijf jaar niet hebben gesproken om het tegen hen over de kinderen te hebben.
Tap tap tap
pi_169481360
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:18 schreef Ticootje het volgende:

Die beginnen weer aan hun eigen leven als alles de deur uit is ofzo.
Ik moet denken aan een reclame voor een bepaald merk auto: "jaaaaa als de kinderen de deur uit zijn, dan kan je weer doen wat je zelf wil!!!" Koop nu deze auto bla bla bla

Doe even normaal, zeg :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169481378
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, dan bellen ze de vrienden die ze al vijf jaar niet hebben gesproken om het tegen hen over de kinderen te hebben.
Ik rijd nu net een tunnel in... tuuut tuuut ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169481389
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb twee nichtjes en een neefje in de leeftijdscategorie van: 9 jaar, 5 jaar en net geboren.
Tot nu toe ben ik wel op kinderverjaardagen geweest, maar die zijn dan meestal in de avond en halverwege gaan de kinderen dan ook naar bed. Prima.
Ik kan niet altijd en dan is het ook goed, komt ook meer omdat ik niet naast de deur woon.

Soms vraag ik gewoon wat ze willen hebben en als ik het zelf niet kan kopen, dan koopt mijn zusje het cadeautje. :@

Verder heb ik er maar weinig mee en wellicht komt dat nog. Ze zijn niet extreem vervelend en best goed opgevoed, maar af en toe mogen ze van mij wel achter het behang :')
De kinderfeestjes waar ik naartoe ga zijn zo hysterisch en druk dat sommige kinderen zich helemaal wegcijferen in een hoekje omdat het te druk voor ze is :') Dan moet ik thuis ook even in een kussen gillen.
Tap tap tap
pi_169481407
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:17 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Laatst op Facebook zo'n 30'er-vader:

"Leuke papa-zoon middag gehad in het zwembad"

Reactie: Oh wat leuk, ben je met je vader naar het zwembad geweest?

_O-
_O-

Ik had een keer met een vriendin afgesproken en toen kwam ze op het laatste moment van 'ja we hebben een moederdochterdag, mag (naam kind) mee?'
:{ ;(
Tap tap tap
pi_169481413
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De kinderfeestjes waar ik naartoe ga zijn zo hysterisch en druk dat sommige kinderen zich helemaal wegcijferen in een hoekje omdat het te druk voor ze is :') Dan moet ik thuis ook even in een kussen gillen.
Ik word gelukkig nooit uitgenodigd voor dat soort festiviteiten. Uit zelfbescherming, denk ik.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169481423
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

_O-

Ik had een keer met een vriendin afgesproken en toen kwam ze op het laatste moment van 'ja we hebben een moederdochterdag, mag (naam kind) mee?'
:{ ;(
"Nee sorry, mijn cavia's zijn allergisch voor kinderen." :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169481476
Ik ga ook gewoon naar (kinder)verjaardagen en ook op kraambezoek, als het agenda-technisch uitkomt en we zin hebben om bepaalde mensen te zien (of soms een beetje zin, maar dan gaan we omdat het ondanks geen gedeelde interesses verder, het wel lieve mensen zijn. :) .)
Maar dit geldt voor elke verjaardag, of het nu van een kind is of van een tante of oom... als het veel te mooi weer is en we liever gaan wandelen op de heide, dan gaan we niet. Of pas later in de avond. ;)

En hoewel ik met echte kinderverjaardagen niet zoveel heb (mede dankzij die oorverdovende, gekmakende ToetToetautootjes en plakvingers in de schaaltjes met chips...) , vind ik het dan wel weer leuk om een echt persoonlijk cadeautje te zoeken voor de jarige of voor een pasgeborene. En ons neefje vind ik gewoon een leuk kereltje (en mijn schoonzus en haar vriend zijn ook heel leuk) dus dan speel ik met liefde puzzelspelletjes, kom ik met skippy-koeien en hobbelezels aanzetten, lees ik prentenboeken voor en kruip ik op mijn knieën over de grond om verstoppertje te doen. (Maar ik ben zelf gewoon nog een heel groot kind, dus ik gebruik hem ook graag als excuus om naar de kinderboerderij te kunnen, of van de glijbaan af te glijden, of te apenkooien... :D )

En qua vriendschappen: nog niet al teveel vrienden met kinderen, maar het verschilt inderdaad echt per stel. Sommige vriendschappen verwateren er echt wel door, omdat ik ze ook meer ga mijden of er zelf minder moeite voor wil doen. (Want als er in de agenda al een gaatje gevonden is, dan blijkt het soms nog heel wat gedoe om het ook gezellig en leuk voor iedereen te houden.) Maar anderzijds, dat geldt wel voor meer vriendschappen; emigratie, verschillende beroepen, veranderende interesses, of nog erger; nieuwe vriendinnen van mannelijke vrienden die in mij gelijk een bedreiging zien omdat ik een vrouw ben... :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169481579
Ik ken 1 iemand die praat tegen haar baby via facebook ('je hebt vandaag zo goed alles liggen observeren')
Waarom doe je dat? Hij zit niet eens op facebook en hij kan ook niet lezen.
Ik snap er echt helemaal niks van
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 13:32:29 #64
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169481665
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:29 schreef Allures het volgende:
Ik ken 1 iemand die praat tegen haar baby via facebook ('je hebt vandaag zo goed alles liggen observeren')
Waarom doe je dat? Hij zit niet eens op facebook en hij kan ook niet lezen.
Ik snap er echt helemaal niks van
Zal wel leuk voor later zijn zeker.
Ik heb trouwens amper zulke mensen op FB, buren en kennissen die dat doen accepteer ik gewoon niet daar :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 13 maart 2017 @ 13:33:18 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169481684
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:29 schreef Allures het volgende:
Ik ken 1 iemand die praat tegen haar baby via facebook ('je hebt vandaag zo goed alles liggen observeren')
Waarom doe je dat? Hij zit niet eens op facebook en hij kan ook niet lezen.
Ik snap er echt helemaal niks van
Ik gok dat ze FB gebruikt als soort van 'naslagwerk' voor het kind zelf.... dat het kind het ooit zelf terug kan lezen.
Met het totale gebrek aan privacy op FB is de kans echter groter dat zijn klasgenoten dat vinden voor hij goed en wel uit de brugklas is, maar dat doet er kennelijk niet toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169481692
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Zal wel leuk voor later zijn zeker.
Ik heb trouwens amper zulke mensen op FB, buren en kennissen die dat doen accepteer ik gewoon niet daar :P
Koop zo'n boek om die meuk in vast te leggen....
  maandag 13 maart 2017 @ 13:33:50 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169481698
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Zal wel leuk voor later zijn zeker.
Ik heb trouwens amper zulke mensen op FB, buren en kennissen die dat doen accepteer ik gewoon niet daar :P
Ik heb helemaal geen FB, dat is nog veel makkelijker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 maart 2017 @ 13:34:40 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169481718
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:33 schreef Allures het volgende:

[..]

Koop zo'n boek om die meuk in vast te leggen....
Dat is het dus, niemand schrijft meer, en dan heb je wel wat te schrijven, kun je dat boek weer niet vinden....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169481745
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik gok dat ze FB gebruikt als soort van 'naslagwerk' voor het kind zelf.... dat het kind het ooit zelf terug kan lezen.
Met het totale gebrek aan privacy op FB is de kans echter groter dat zijn klasgenoten dat vinden voor hij goed en wel uit de brugklas is, maar dat doet er kennelijk niet toe.
Ik denk serieus niet dat dat in haar op is gekomen
Het is tekenend voor die persoon. Ze kan je niet meer aankijken in een gesprek, ze maakt alleen oogcontact met haar kind. En continu
Ik denk dat haar hoofd nu gewoon zo werkt, dat ze altijd tegen dat jong bezig is

maar als het wel zo is, zijn toch heel leuke boeken voor. Ik hoef niet elke dag te weten dat ie vandaag een nieuw pakje aan heeft. Waarvan ze dan niet eens het fatsoen heeft om het tegen mij, de lezer, te zeggen maar alleen tegen een baby van 3 maanden die niet kan lezen en niet mee kijkt :?
Ik vind het echt niets anders dan bizar gewoon
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 13:38:06 #70
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169481804
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen FB, dat is nog veel makkelijker.
Ik hou wat pagina's bij en daar heb je een account voor nodig, maar ik post zelf sporadisch.

Ook wel grappig, laatst fietsten we (mijn vrouw en ik) langs een bruggetje waar mensen met hun kinderen de eendjes aan het voeren waren en dan met de telefoon verticaal foto's maken, je kent het wel. Dus wij al lachen van: wauw, die gaan er speciaal op uit om dan straks op Facebook te zetten "eendjes gevoerd".

En er dan achterkomen dat je ook wel eens op pad gaat met je hond om foto's te maken :P
Met het verschil dat die doorgaans niet op facebook belanden ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_169481829
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik hou wat pagina's bij en daar heb je een account voor nodig, maar ik post zelf sporadisch.

Ook wel grappig, laatst fietsten we (mijn vrouw en ik) langs een bruggetje waar mensen met hun kinderen de eendjes aan het voeren waren en dan met de telefoon verticaal foto's maken, je kent het wel. Dus wij al lachen van: wauw, die gaan er speciaal op uit om dan straks op Facebook te zetten "eendjes gevoerd".

En er dan achterkomen dat je ook wel eens op pad gaat met je hond om foto's te maken :P
Met het verschil dat die doorgaans niet op facebook belanden ;)
Maar nu is de grote vraag dan he: Laat je die foto's achteraf dan wel aan de hond zien?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 13:42:08 #72
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169481933
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar nu is de grote vraag dan he: Laat je die foto's achteraf dan wel aan de hond zien?
Nee :P En ook niet aan allerlei mensen op verjaardagen ofzo. Er belandt er wel eens eentje bewerkt op Instagram maar dat is het wel zo'n beetje. En ik pak er dan een camera bij, niet met de telefoon, maar da's ook wel omdat ik fotografie leuk vind.

Op dit moment hebben we een pleeghond (ja, het bestaat :P ) en daar moeten af en toe foto's van naar de stichting die ze in beheer hebben, om adoptiebaasjes (ja, bestaan ook!) te vinden. Tijdelijke crisisopvang dus.

En we nemen ook niet de hond mee naar anderen trouwens, die blijft dan gewoon thuis.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 13 maart 2017 @ 13:59:43 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169482394
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar nu is de grote vraag dan he: Laat je die foto's achteraf dan wel aan de hond zien?
En maak je ze horizontaal of verticaal?

Ik post wel eens wat op Twitter als de jongste wat grappigs gezegd heeft, maar niet alles, en ik probeer behoorlijk te voorkomen dat hij herkenbaar in beeld komt.
Net m'n twitter nog even gecheckt, ja... redelijk vaak een opmerking, en net nog hardop moeten lachen om een opmerking van bijna anderhalf jaar geleden :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 maart 2017 @ 14:11:54 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169482706
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

wat voor neefjes en nichtjes gaat het dan over? Kinderen van je oom en tante of kinderen van je broer of zus? Lijkt mij dat daar wel nog verschil in zit?

Mijn kindvrije zus is al 2x op kraamvisite geweest bij onze dochter van 3 weken, en m'n eerder genoemde neef is ook al langs geweest (en beiden met cadeau en beiden wilden ze haar ook wel vasthouden (en nee niet opgedrongen :+ ))
De eersfe. Mijn zusjes hebben geen kinderen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 13 maart 2017 @ 14:15:40 #75
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_169482793
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
Ik heb alleen een paar achterneefjes en achternichtjes, het contact met die kant van mijn familie niet bestaand. Ik stuur m'n volle neven en nichten al geen verjaardagskaarten, hun kinderen dus ook niet.
Ik heb wel vrienden met kinderen.Ik stuur de kinderen een kaartje en breng even een kadootje langs op een rustig tijdstip. Mijn vrienden kennen me langer dan vandaag, die vinden het gewoon fijn dat ik de verjaardag van hun kind onthoud.
  maandag 13 maart 2017 @ 14:33:56 #76
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169483207
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje van mijn kant dan.

Zijn er ook mensen die al wel neefjes en nichtjes hebben? En zo ja, gaan jullie dan wel naar de verjaardag of stuur je een kadootje via bol.com of doe je gewoon alsof ze niet bestaan?
Ik heb twee neefjes (van 5 en 7) van mijn zus en daar ga ik altijd wel naartoe, maar elke keer heb ik weer spijt... Ik heb niet zozeer iets tegen die kinderen, maar er zijn dan nog twee andere kinderen en de oma van die vier kinderen (schoonmoeder van mijn zus) en die kunnen me tezamen een volume produceren, daar word je bang van.... Ik ben altijd helemaal gesloopt als ik daarvan thuis kom. Het liefst probeer ik nu dan een andere keer te gaan als de rest er niet is, dat is veel prettiger voor mijn gemoedsrust. Mijn neefjes vinden het trouwens wel altijd geweldig dat ik kom, terwijl ik niets speciaals met ze doe. Ik begrijp dat nooit... :')

Cadeautjes kopen is ook zoiets: ik heb echt totaal geen gevoel voor wat leuk is voor welke leeftijd, dus ik vraag mijn zus gewoon om het exacte artikelnummer van wat ze willen hebben en koop dat dan. Als ze dat ineens niet blijken te hebben in de speelgoedwinkel, weet ik ook echt niet meer wat ik moet doen.

Dat cadeaus kopen levert ook nog wel eens discussies op met mijn vriendin, ze vindt altijd dat die kinderen veel te verwend zijn en veel teveel speelgoed hebben (is ook ergens wel zo, maar ik oordeel daar niet over). Ze wil daar dus nooit aan mee doen en vindt een klein cadeautje altijd wel goed genoeg, terwijl ik af en toe ook wel eens wat groters wil kopen gewoon omdat ik dat leuk vind.

Ow, en over foto's van kinderen gesproken. Een van mijn directe collega's heeft nu ook sinds kort een kind, en tot nu toe heb ik élke f#cking dag ongevraagd nog een foto van die ellendige poepfabriek in mijn gezicht geduwd gekregen. Ik reageer daar altijd een beetje mat en ongeïnteresseerd op, maar de hint lijkt maar niet aan te komen...
Don't let my username fool you...
pi_169483342
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:33 schreef Metalfreak het volgende:
Ow, en over foto's van kinderen gesproken. Een van mijn directe collega's heeft nu ook sinds kort een kind, en tot nu toe heb ik élke f#cking dag ongevraagd nog een foto van die ellendige poepfabriek in mijn gezicht geduwd gekregen. Ik reageer daar altijd een beetje mat en ongeïnteresseerd op, maar de hint lijkt maar niet aan te komen...
Dat moet je gewoon kunnen zeggen hoor.
Ik heb hetzelfde gehad, maar na de 10e foto heb ik toch maar even aangegeven dat het leuke foto's zijn, maar dat ik helaas gewoon niet zoveel met kinderen heb (of had).

Daarna was mijn mannelijke collega de sjaak.
En die heeft er nog minder mee dan ik, maar die durfde er dus niks van te zeggen. Ha!
pi_169483347
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:33 schreef Metalfreak het volgende:
Mijn neefjes vinden het trouwens wel altijd geweldig dat ik kom, terwijl ik niets speciaals met ze doe. Ik begrijp dat nooit... :')
Mijn theorie is dat mensen die kinderen gewoon als mensen in plaats van als prinsjes en prinsesjes behandelen en niet aan stemmetjes en 'oeeeh aaah-en' het prima doen in het aanzien van kinderen. 8-) N=3 :P (mijn man, oom van mijn man, ikzelf) :P
Ja doei.
pi_169483444
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:39 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat moet je gewoon kunnen zeggen hoor.
Ik heb hetzelfde gehad, maar na de 10e foto heb ik toch maar even aangegeven dat het leuke foto's zijn, maar dat ik helaas gewoon niet zoveel met kinderen heb (of had).

Daarna was mijn mannelijke collega de sjaak.
En die heeft er nog minder mee dan ik, maar die durfde er dus niks van te zeggen. Ha!
Het voordeel van de baas zijn: 'zeg, zou jij niet eens gewoon aan het werk gaan?', werkt altijd!

(Ik heb ook helemaal niets met andermans kinderen, al kan ik een beperkte hoeveelheid nig wel verwerken zonder duidelijk te maken dat het mij zal jeuken)
pi_169483602
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pil had ik geen goed gevoel bij. Hormonen, gewicht, libido, en ik vergat 'm toch regelmatig. Dus wil iets permanents. Essure doen ze hier niet. Sterilisatie had ik aangevraagd en was goedgekeurd, maar heb ik besloten om toch even niet door te laten gaan met risico op complicaties in een zeer belangrijke tijd in m'n leven, en ik kan nu echt géén (ok, wanneer wel..) complicaties van een vrijwillige operatie gebruiken, dat zou funest zijn voor m'n carriere :') Dus dan wacht ik daar nog maar weer even mee.

Spiraaltje lijkt niet echt voordelen te hebben als over het algemeen je ongesteldheden veel heftiger worden, en ik heb er nu amper last van, eigenlijk. Dus dat zou ik zonde vinden als ik dat zou verergeren..

Ik wil gewoon een knop ergens die ervoor zorgt dat ik 'onklaar' ben, zonder al te veel problemen :+ geen ongesteldheid meer, geen eisprong, etc.
Mirena spiraaltje werkt bij ons goed. En mijn vrouw heeft veel minder last van menstruatiepijn enzo. En veel minder hormonen in haar lijf, die hé ook nog eens niet kunt vergeten.

Koperspiraaltje is een ander verhaal, maar met zo'n Mirena worden veel vrouwen helemaal niet meer ongesteld zelfs. En het is zo ongeveer het meest betrouwbaar..

Wij gebruiken het iig totdat ik mij laat steriliseren. Want ik vind ze lief, maar wil absoluut geen kinderen erbij.
Whatever...
pi_169483644
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn theorie is dat mensen die kinderen gewoon als mensen in plaats van als prinsjes en prinsesjes behandelen en niet aan stemmetjes en 'oeeeh aaah-en' het prima doen in het aanzien van kinderen. 8-) N=3 :P (mijn man, oom van mijn man, ikzelf) :P
Klopt. Mijn kinderen kunnen ook normaal praten... Dus dat rare gedoe is nergens voor nodig.

Sowieso zijn mensen die zichzelf vooral identificeren met moeder of vader zijn zeer irritant.

Ik. Vind de kinderen van anderen vaak wel leuk, de ouders vaak niet...
Whatever...
pi_169483694
Ik vind dat hoge praten tegen kinderen echt vreselijk.

Zelfs op stal kom ik mensen tegen die zo praten tegen hun paard van + 1.70m :') ik heb er echt helemaal niets mee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169483759
quote:
9s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind dat hoge praten tegen kinderen echt vreselijk.

Zelfs op stal kom ik mensen tegen die zo praten tegen hun paard van + 1.70m :') ik heb er echt helemaal niets mee.
Met cavia's: m'n schatjes hebben hun groentjes weer op O+ O+
Tap tap tap
pi_169483920
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Met cavia's: m'n schatjes hebben hun groentjes weer op O+ O+
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169483977
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Met cavia's: m'n schatjes hebben hun groentjes weer op O+ O+
Met foto dan, terwijl ze eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169484019
Ik praat alleen tegen mijn man zo.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_169484042
quote:
9s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ik praat alleen tegen mijn man zo.
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschil tussen mannen en jongens: de prijs van hun speelgoed.

Dat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169484103
Nu ik we nog eens over nadenk.. daar komt vast de 'waarom ga je dan trouwen als je geen kinderen wilt???'-vraag van mijn leidinggevende vandaan ;(
Ja doei.
  maandag 13 maart 2017 @ 15:14:31 #89
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169484114
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:39 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat moet je gewoon kunnen zeggen hoor.
Ik heb hetzelfde gehad, maar na de 10e foto heb ik toch maar even aangegeven dat het leuke foto's zijn, maar dat ik helaas gewoon niet zoveel met kinderen heb (of had).

Daarna was mijn mannelijke collega de sjaak.
En die heeft er nog minder mee dan ik, maar die durfde er dus niks van te zeggen. Ha!
Maar het probleem is dat die mensen dus écht niet begrijpen dat jou dat hele kutkind echt geen ene ruk kan schelen. Mijn andere collega kan dat dan weer wel hebben, maar die heeft zelf ook een kind, dat zal vast helpen daarbij.

quote:
9s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind dat hoge praten tegen kinderen echt vreselijk.

Zelfs op stal kom ik mensen tegen die zo praten tegen hun paard van + 1.70m :') ik heb er echt helemaal niets mee.
Dit, heel erg dit! Ik krijg altijd enorme plaatsvervangende schaamte als ik mensen zo hoor praten :r
Don't let my username fool you...
pi_169484121
quote:
9s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ik praat alleen tegen mijn man zo.
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vrees dat ik thuis het kind ben :P

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik wel eens een veel te zoet stemmetje op zet. Goed, geen gekoetsieboetsie enzo, maar wel veel hoger en zalvender dan normaal. Doe ik ook regelmatig tegen de hamster en de konijnen. Zodra ik me zelf er op betrap stop ik er altijd gelijk mee, want het is gewoon irritant en debiel :')
pi_169484127
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nu ik we nog eens over nadenk.. daar komt vast de 'waarom ga je dan trouwen als je geen kinderen wilt???'-vraag van mijn leidinggevende vandaan ;(
_O-
pi_169484130
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nu ik we nog eens over nadenk.. daar komt vast de 'waarom ga je dan trouwen als je geen kinderen wilt???'-vraag van mijn leidinggevende vandaan ;(
Want als je gaat trouwen moet je daarna ook kinderen nemen?
Of als je kinderen hebt moet je ook perse getrouwd zijn?

Nee ok duidelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169484139
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Want als je gaat trouwen moet je daarna ook kinderen nemen?
Of als je kinderen hebt moet je ook perse getrouwd zijn?

Nee ok duidelijk.
Nee, dat plaatje dat ik postte.

Althans ,hij bedoelde het vast zoals jij zegt, de eerste, maar ik vond het wel grappig icm het plaatje, die uitspraak ;(
Ja doei.
pi_169484144
Nee, zodra ze trouwt krijgt ze er gelijk een kind - de echtgenoot- bij. Althans, zo begrijp ik hem ;)
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 15:17:52 #95
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169484181
Valt me op dat lawaai vaak een belangrijk argument is, ben ik het roerend mee eens, wat een herrie kunnen ze produceren, hoe meer bij elkaar hoe erger.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_169484209
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pil had ik geen goed gevoel bij. Hormonen, gewicht, libido, en ik vergat 'm toch regelmatig. Dus wil iets permanents. Essure doen ze hier niet. Sterilisatie had ik aangevraagd en was goedgekeurd, maar heb ik besloten om toch even niet door te laten gaan met risico op complicaties in een zeer belangrijke tijd in m'n leven, en ik kan nu echt géén (ok, wanneer wel..) complicaties van een vrijwillige operatie gebruiken, dat zou funest zijn voor m'n carriere :') Dus dan wacht ik daar nog maar weer even mee.

Spiraaltje lijkt niet echt voordelen te hebben als over het algemeen je ongesteldheden veel heftiger worden, en ik heb er nu amper last van, eigenlijk. Dus dat zou ik zonde vinden als ik dat zou verergeren..

Ik wil gewoon een knop ergens die ervoor zorgt dat ik 'onklaar' ben, zonder al te veel problemen :+ geen ongesteldheid meer, geen eisprong, etc.
Van een koperspiraal kan het (!) Zijn dat je menstruatie erger wordt, hoeft niet dus.
De mirena geeft of hetzelfde, of minder, of helemaal niets (uitzonderingen daargelaten). Ben nu aan mijn 3de mirena en afgezien van het feit dat ik het laten zetten echt pijnlijk vind wil ik echt niets anders meer. Sinds mijn eerste mirena niet meer ongesteld geweest ( ruim 10 jaar dus), nergens last van verder en zeker 5 jaar geen omkijken naar.
Nou ja, ben de eerste maanden altijd een beetje paranoïde, doe dan regelmatig een zwangerschap test, maar het is, tot nu toe, altijd goed gekomen. Ook gewoon netjes laten controleren of 'ie goed zat.

Je moet niet teveel naar horror verhalen luisteren. Ook bij het koperspiraal geld dat het voor de meeste prima werkt, alhoewel de mirena (met hormonen dus) een nog betere acceptatie kent. Maar beide middelen kennen dan weer minder problemen/nare bijwerkingen als de pil.
Als je je teveel focussed op de eventuele bijwerkingen dan kan je jezelf helemaal gek maken. Maar dat is ook zo bij dat asperientje dat je zonder er bij stil te staan neemt als je hoofdpijn hebt. Die is ook niet risico loos.

Ik kan je iig een spiraal aanraden, minder kans op bijwerkingen dan bv de pil en al helemaal de prikpil. En werkt het niet voor je, dan is dat ding er ook zo weer uit. Werkt het wel (en dat is meestal) dan is het heel fijn, jaren geen omkijken naar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169484267
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Want als je gaat trouwen moet je daarna ook kinderen nemen?
Of als je kinderen hebt moet je ook perse getrouwd zijn?

Nee ok duidelijk.
Of hij is puur getrouwd omdat dat makkelijker is als je kinderen krijgt en ziet verder 0,0 meerwaarde.
pi_169484307
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Van een koperspiraal kan het (!) Zijn dat je menstruatie erger wordt, hoeft niet dus.
De mirena geeft of hetzelfde, of minder, of helemaal niets (uitzonderingen daargelaten). Ben nu aan mijn 3de mirena en afgezien van het feit dat ik het laten zetten echt pijnlijk vind wil ik echt niets anders meer. Sinds mijn eerste mirena niet meer ongesteld geweest ( ruim 10 jaar dus), nergens last van verder en zeker 5 jaar geen omkijken naar.
Nou ja, ben de eerste maanden altijd een beetje paranoïde, doe dan regelmatig een zwangerschap test, maar het is, tot nu toe, altijd goed gekomen. Ook gewoon netjes laten controleren of 'ie goed zat.

Je moet niet teveel naar horror verhalen luisteren. Ook bij het koperspiraal geld dat het voor de meeste prima werkt, alhoewel de mirena (met hormonen dus) een nog betere acceptatie kent. Maar beide middelen kennen dan weer minder problemen/nare bijwerkingen als de pil.
Als je je teveel focussed op de eventuele bijwerkingen dan kan je jezelf helemaal gek maken. Maar dat is ook zo bij dat asperientje dat je zonder er bij stil te staan neemt als je hoofdpijn hebt. Die is ook niet risico loos.

Ik kan je iig een spiraal aanraden, minder kans op bijwerkingen dan bv de pil en al helemaal de prikpil. En werkt het niet voor je, dan is dat ding er ook zo weer uit. Werkt het wel (en dat is meestal) dan is het heel fijn, jaren geen omkijken naar.
Exact.
pi_169484333
Mijn oma vertelde ook dat in haar tijd het vrij normaal was dat als je trouwde dat je dan als vrouw werd ontslagen, je ging daarna immers baren en je zorgde voor de kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169484344
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:23 schreef Ticootje het volgende:
Mijn oma vertelde ook dat in haar tijd het vrij normaal was dat als je trouwde dat je dan als vrouw werd ontslagen, je ging daarna immers baren en je zorgde voor de kinderen.
O+ 'vroeger was alles beter' O+
Ja doei.
  maandag 13 maart 2017 @ 15:27:48 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169484433
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

O+ 'vroeger was alles beter' O+
Houten kratjes.

Nee ik bedoel maar dat er bij sommigen in het hoofd maar weinig verandering is ten opzichte van 60 jaar terug.
Zo belandde ik voor wat maanden terug nog met een man in een discussie dat hij het absurd vond dat ik nog werkte. Hoe goed zijn kinderen het hadden omdat zijn vrouw thuis was.

Dat zijn ook eigenlijk dezelfde soort mensen die je gaan vertellen dat je geen ander doel hebt op aarde dan je voortplanten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 maart 2017 @ 15:28:29 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169484444
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Van een koperspiraal kan het (!) Zijn dat je menstruatie erger wordt, hoeft niet dus.
De mirena geeft of hetzelfde, of minder, of helemaal niets (uitzonderingen daargelaten). Ben nu aan mijn 3de mirena en afgezien van het feit dat ik het laten zetten echt pijnlijk vind wil ik echt niets anders meer. Sinds mijn eerste mirena niet meer ongesteld geweest ( ruim 10 jaar dus), nergens last van verder en zeker 5 jaar geen omkijken naar.
Nou ja, ben de eerste maanden altijd een beetje paranoïde, doe dan regelmatig een zwangerschap test, maar het is, tot nu toe, altijd goed gekomen. Ook gewoon netjes laten controleren of 'ie goed zat.

Je moet niet teveel naar horror verhalen luisteren. Ook bij het koperspiraal geld dat het voor de meeste prima werkt, alhoewel de mirena (met hormonen dus) een nog betere acceptatie kent. Maar beide middelen kennen dan weer minder problemen/nare bijwerkingen als de pil.
Als je je teveel focussed op de eventuele bijwerkingen dan kan je jezelf helemaal gek maken. Maar dat is ook zo bij dat asperientje dat je zonder er bij stil te staan neemt als je hoofdpijn hebt. Die is ook niet risico loos.

Ik kan je iig een spiraal aanraden, minder kans op bijwerkingen dan bv de pil en al helemaal de prikpil. En werkt het niet voor je, dan is dat ding er ook zo weer uit. Werkt het wel (en dat is meestal) dan is het heel fijn, jaren geen omkijken naar.
Mocht ik afgewezen worden voor sterilisatie, staat de mirena als tweede op de lijst :Y. Ik wil van de pil af en de hoveelheid hormonen in de mirena is een stuk minder, dus dat is al beter dan de huidige anticonceptie :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169484488
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Houten kratjes.

Nee ik bedoel maar dat er bij sommigen in het hoofd maar weinig verandering is ten opzichte van 60 jaar terug.
Zo belandde ik voor wat maanden terug nog met een man in een discussie dat hij het absurd vond dat ik nog werkte. Hoe goed zijn kinderen het hadden omdat zijn vrouw thuis was.

Dat zijn ook eigenlijk dezelfde soort mensen die je gaan vertellen dat je geen ander doel hebt op aarde dan je voortplanten.
Mijn gesprekspartner zag echt niet in waarom ik dan de moeite zou nemen om getrouwd te zijn met mijn man. "Je wilt geen kinderen? Maar waarom ben je dan getrouwd???" was de vraag, letterlijk :').

"Omdat ik van hem houd...?" :') O+ mooi.
Ja doei.
pi_169485167
Ik heb net nog een reden gevonden om geen kinderen te nemen. Mijn zwager is een maand geleden vader geworden. Waar we normaal na 7 uur een uurtje of 2 gingen fietsen moet het nu om 5 uur want het is volgens hem wel zo gezellig als hij samen met mijn zus kan eten. Burgerlijke lul, nu al :')
  maandag 13 maart 2017 @ 16:15:08 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169485412
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Najieto het volgende:
Ik heb net nog een reden gevonden om geen kinderen te nemen. Mijn zwager is een maand geleden vader geworden. Waar we normaal na 7 uur een uurtje of 2 gingen fietsen moet het nu om 5 uur want het is volgens hem wel zo gezellig als hij samen met mijn zus kan eten. Burgerlijke lul, nu al :')
Hij wil in elk geval nog steeds afspreken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169485449
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Najieto het volgende:
Ik heb net nog een reden gevonden om geen kinderen te nemen. Mijn zwager is een maand geleden vader geworden. Waar we normaal na 7 uur een uurtje of 2 gingen fietsen moet het nu om 5 uur want het is volgens hem wel zo gezellig als hij samen met mijn zus kan eten. Burgerlijke lul, nu al :')
Dat vind ik dan wel weer logisch van 'm :@
Tap tap tap
  maandag 13 maart 2017 @ 16:19:07 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169485496
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer logisch van 'm :@
Het is ook wel een beetje inlevingsvermogen van de andere kant inderdaad.
Als hij zou aangeven voortaan liever thuis te willen zijn snap ik de klacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169485517
Ik eet ook het liefst met mijn man :@
Ja doei.
pi_169485669
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Najieto het volgende:
Ik heb net nog een reden gevonden om geen kinderen te nemen. Mijn zwager is een maand geleden vader geworden. Waar we normaal na 7 uur een uurtje of 2 gingen fietsen moet het nu om 5 uur want het is volgens hem wel zo gezellig als hij samen met mijn zus kan eten. Burgerlijke lul, nu al :')
Samen eten met je vrouw. Het moet niet gekker worden. Straks gaan ze ook nog gelijktijdig naar bed...
pi_169485687
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hij wil in elk geval nog steeds afspreken?
Dat is wel zo. Maar komop man. Die 1 of 2x die wij samen fietsen in de week. Normaal at hij voor die voor die tijd ook al samen met mijn zus en gingen we daarna ff weg.
pi_169485712
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:27 schreef Najieto het volgende:

[..]

Dat is wel zo. Maar komop man. Die 1 of 2x die wij samen fietsen in de week. Normaal at hij voor die voor die tijd ook al samen met mijn zus en gingen we daarna ff weg.
Tsja, dat vind ik echt niet vreemd. Sorry :@
Ja doei.
pi_169485827
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:27 schreef Najieto het volgende:

Dat is wel zo. Maar komop man. Die 1 of 2x die wij samen fietsen in de week. Normaal at hij voor die voor die tijd ook al samen met mijn zus en gingen we daarna ff weg.
Hij heeft nu er wat dingen bij gekregen. Zijn beschikbare tijd is nu gelimiteerder en hij heeft nog steeds dezelfde tijd hiervoor, alleen nu op een ander tijdstip.

Ik zie echt het probleem niet.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:36:13 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169485880
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:27 schreef Najieto het volgende:

[..]

Dat is wel zo. Maar komop man. Die 1 of 2x die wij samen fietsen in de week. Normaal at hij voor die voor die tijd ook al samen met mijn zus en gingen we daarna ff weg.
Misschien vindt ie het ook fijner om na het fietsen te eten?

Mijn man fietst ook en 7 uur is best een rottijd. We zijn pas om 17:30 of 18:00 thuis dan snel eten want je kan niet met lege maag enzo. Als je dan de keuze hebt om om 17:00 te fietsen dan prop je er een banaan in en eet je om 19 of 19:30 zonder te haasten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169485903
Het is weer krijs-tijd hier buiten O+ en scheldende ouders O+ ;( Gelukkig duurt dat altijd maar 20 minuutjes... met maar 10 minuten hoogtij :%
Ja doei.
pi_169485943
Gelukkig is het hier na 18.00 uur meestal stil, maar zo rond 15.20 uur is het janken geblazen, want dan is de school uit :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169485956
En hoewel dat per gezin verschilt, want de kinderen van de buren hoor ik echt NOOIT.
De kinderen van de bovenbuurvrouw hoor ik bij wijze van spreke al van 3 km ver.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:40:29 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169485959
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gelukkig is het hier na 18.00 uur meestal stil, maar zo rond 15.20 uur is het janken geblazen, want dan is de school uit :')
Maar de zomer komt er weer aan, kunnen ze weer buiten spelen tot een uur of 21.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169485965
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar de zomer komt er weer aan, kunnen ze weer buiten spelen tot een uur of 21.
:|W

Ik verheug me er nu al op :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:42:12 #119
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169485989
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nu ik we nog eens over nadenk.. daar komt vast de 'waarom ga je dan trouwen als je geen kinderen wilt???'-vraag van mijn leidinggevende vandaan ;(
Deze vraag terugstellen: Ben jij dan slechts getrouwd omdat je kinderen wilde?

Nee? Dan heb je meteen antwoord op je vraag aan mij. *)
1 + 1 = blauw
  maandag 13 maart 2017 @ 16:42:52 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169486002
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:|W

Ik verheug me er nu al op :)
Gelukkig erger ik me net zo kapot aan mensen die door de week tuinfeesten gaan houden en flink luidruchtig blijven tot in de nacht. Er zijn namelijk gewoon mensen die om 6 er weer uit moeten die wel een baan hebben.
Zomer <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169486026
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar de zomer komt er weer aan, kunnen ze weer buiten spelen tot een uur of 21.
Yup, hier lekker op het pleintje, de hele dag, vooral op zondag lekker gillen en herrie maken met stokken *O*
Tap tap tap
pi_169486034
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig erger ik me net zo kapot aan mensen die door de week tuinfeesten gaan houden en flink luidruchtig blijven tot in de nacht. Er zijn namelijk gewoon mensen die om 6 er weer uit moeten die wel een baan hebben.
Zomer <3
Mensen :r
Tap tap tap
pi_169486068
Ach ja, dat snotjoch van de bovenburen zat buiten weer iets kapot te maken en vooral veel herrie te maken.
Dus op een gegeven moment sprak hij mij aan dat ik niet zoveel herrie moet maken, omdat zijn kleine zusje sliep. Ten eerste: ik maakte geen herrie en ten tweede: rot op.

Dus ik zei tegen hem dat hij zelf niet zoveel herrie moet maken als z'n zusje slaapt, daar wordt ze namelijk wakker van :)

Ja, het zijn echt hele rare mensen. Ik ben blij dat ik er niet naast of recht onder woon. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:19:09 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169487764
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mensen :r
Dat dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169488913
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:42 schreef Kamina het volgende:

[..]

Deze vraag terugstellen: Ben jij dan slechts getrouwd omdat je kinderen wilde?

ik denk dat dat misschien voor veel kerels gewoon de waarheid is. Of dat ze alleen getrouwd zijn omdat 'zij' per se de bruid wil zijn
pi_169488991
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik heb het topic een beetje gescand, heb dus ongetwijfeld over bepaalde dingen heen gelezen, maar wat mij opvalt is dat veel mensen een korte tijdshorizon hebben in deze discussie; wat vind ik nu en de komende jaren irritant?

Zelf ben ik een twijfelaar, maar vraag me af hoe mensen aankijken tegen de langere termijn; als je zelf wat ouder bent (zeg 50+), smallere sociale kringen hebt (?), familie belangrijker wordt (?)?* Daarnaast is een interessant punt hoe je geluk definieert; het hebben van kinderen is niet per se leuk, maar het geeft wellicht wel zingeving. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd of mensen met kinderen minder vaak een mid life crisis krijgen :P.

* Ik zet er vraagtekens bij omdat ik niet zeker weet of dit het geval is, het is vooral een interpretatie van wat ik om me heen zie - maar die steekproef is niet al te groot.
Goed punt! Voor de korte termijn is het duidelijk. Ik heb nul komma nul moedergevoel en nul komma nul zin om mijn vrijheid op te geven voor een kleine.

Er zijn een paar activiteiten in het leven waar ik volmondig JA tegen zeg. En kinderen opvoeden is daar niet bij. Sterker nog, als ik kinderen zie kan ik alleen maar denken aan wat ik niet meer kan doen als ik zelf kinderen heb.

Voor de korte termijn weet ik het zeker: Geen kinderen.

Maar voor de lange termijn twijfel ik. Niet omdat ik vermoed straks een stel mantelzorgers nodig te hebben, of bang ben alleen te zijn. De twijfel gaat dieper dan dit soort ‘praktische’ overwegingen.

Ik vraag me af of ik met mijn hang naar vrijheid en leuke dingen, niet té kortzichtig ben. Een beetje zoals een puberjochie dat niet naar oma op bezoek wil, omdat hij liever FIFA speelt met zijn vriendjes. En er pas achter komt dat er belangrijkere dingen zijn dan zijn Playstation wanneer het te laat is, wanneer oma er niet meer is.

Nu moet ik er bij vermelden dat de dingen zijn waar ik nu plezier uit haal heus niet alleen maar leeg hedonisme is. Het is het creëren van wezenlijke dingen, waar ik de meeste voldoening uit haal. En dat doe ik nu volop.

Maar toch, als ik een gezin met kinderen zie slaat toch de twijfel toe. Zij zijn bereid enorme opofferingen te maken. Dat is vast niet voor niets, denk ik dan. Er zijn vast belangrijker dingen in het leven dan plezier vrijheid en interessant werk. Maar kennelijk ben ik nog niet volwassen genoeg om dat echt te beseffen. En dat ligt echt niet aan mijn jonge leeftijd: ik ben 36 jaar.

Ik begin er daarom maar niet aan, want ik vind dat je wel achter zo’n ingrijpende beslissing moet staan. En dat kan ik nu gewoon nog niet. Ongetwijfeld heel verstandig van mij. Maar het knaagt wel.

Ben ik niet heeel dom en kortzichtig bezig, wanneer ik zo’n wezenlijk aspect van het leven oversla met ’meh, geen zin an’?

Anderzijds: de mensen vaak een midlife crisis krijgen zijn de mensen die nooit aan hun eigen passie zijn toegekomen, doordat ze geleefd werden, altijd de belangen van anderen voor moesten lieten gaan. En als ouder zit je toch vaker in die positie: je kinderen komen eerst, dan jij.

[ Bericht 0% gewijzigd door TripleSec op 14-03-2017 22:15:31 ]
  maandag 13 maart 2017 @ 19:09:42 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169489878
Zolang jij het nog ziet als "enorme opofferingen maken" zou ik er zeker niet aan beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169491165
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:23 schreef Ticootje het volgende:
Mijn oma vertelde ook dat in haar tijd het vrij normaal was dat als je trouwde dat je dan als vrouw werd ontslagen, je ging daarna immers baren en je zorgde voor de kinderen.
Gok dat nog steeds wel wat mensen zo denken. In ieder geval gaan ze er vanuit dat een vrouw dan vaak minder gaat werken.
pi_169492947
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:02 schreef Najieto het volgende:
Ik heb net nog een reden gevonden om geen kinderen te nemen. Mijn zwager is een maand geleden vader geworden. Waar we normaal na 7 uur een uurtje of 2 gingen fietsen moet het nu om 5 uur want het is volgens hem wel zo gezellig als hij samen met mijn zus kan eten. Burgerlijke lul, nu al :')
Met de schoonfamilie (13 volwassenen en 1 kind) in Italië op zoek gaan naar een restaurant waar je om klokslag 5 uur kon dineren vond ik ook al zo verschrikkelijk.

Maar buiten vakanties om houd ik eerlijk gezegd ook van rust, reinheid en regelmaat. :D
pi_169502738
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:42 schreef Status het volgende:

[..]

Gok dat nog steeds wel wat mensen zo denken. In ieder geval gaan ze er vanuit dat een vrouw dan vaak minder gaat werken.
Niet iedereen, maar wel veel mensen waarmee ik heb samengewerkt gaan wel minder werken na de komst van een kleine. Dus van fulltime naar 32 of 30 uur.
Ik geef ze wel groot gelijk. Meer tijd voor je kind en als je partner ook werkt, dan kan het financieel wat makkelijker.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169502754
Mijn moeder is hevig teleurgesteld dat we niet een familieweekendje/ weekje kunnen houden. Ik ga dat niet trekken met al die kinderen en mijn zusje weet dat. Dus die houdt ook gelukkig de boot af.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169503552
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:46 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Goed punt! Voor de korte termijn is het duidelijk. Ik heb nul komma nul moedergevoel en nul komma nul zin om mijn vrijheid op te geven voor een kleine.

Er zijn een paar activiteiten in het leven waar ik volmondig JA tegen zeg. En kinderen opvoeden is daar niet bij. Sterker nog, als ik kinderen zie kan ik alleen maar denken aan wat ik niet meer kan doen als ik zelf kinderen heb.

Voor de korte termijn weet ik het zeker: Geen kinderen.

Maar voor de lange termijn twijfel ik. Niet omdat ik vermoed straks een stel mantelzorgers nodig te hebben, of bang ben alleen te zijn. De twijfel gaat dieper dan dit soort ‘praktische’ overwegingen.

Ik vraag me af of ik met mijn hang naar vrijheid en leuke dingen, niet té kortzichtig ben. Een beetje zoals een puberjochie dat niet naar oma op bezoek wil, omdat hij liever FIFA speelt met zijn vriendjes. En er pas achter komt dat er belangrijkere dingen zijn dan zijn Playstation wanneer het te laat is, wanneer oma er niet meer is.

Nu moet ik er bij vermelden dat de dingen zijn waar ik nu plezier uit haal heus niet alleen maar leeg hedonisme is. Het is het creëren van wezenlijke dingen, waar ik de meeste voldoening uit haal. En dat doe ik nu volop.

Maar toch, als ik een gezin met kinderen zie slaat toch de twijfel toe. Zij zijn bereid enorme opofferingen te maken. Dat is vast niet voor niets, denk ik dan. Er zijn vast belangrijker dingen in het leven dan plezier en vrijheid. Maar kennelijk ben ik nog niet volwassen genoeg om dat echt te beseffen. En dat ligt echt niet aan mijn jonge leeftijd: ik ben 36 jaar.

Ik begin er daarom maar niet aan, want ik vind dat je wel achter zo’n ingrijpende beslissing moet staan. En dat kan ik nu gewoon nog niet. Ongetwijfeld heel verstandig van mij. Maar het knaagt wel.

Ben ik niet heeel dom en kortzichtig bezig, wanneer ik zo’n wezenlijk aspect van het leven oversla met ’meh, geen zin an’?

Anderzijds: de mensen vaak een midlife crisis krijgen zijn de mensen die nooit aan hun eigen passie zijn toegekomen, doordat ze geleefd werden, altijd de belangen van anderen voor moesten lieten gaan. En als ouder zit je toch vaker in die positie: je kinderen komen eerst, dan jij.
We moeten vaak in het leven beslissingen maken met enorme impact op de rest van dat (enige!) leven, zonder dat we de mentale capaciteit hebben de gevolgen te overzien. Hoewel dat misschien een ongemakkelijke waarheid is, denk ik dat het wel goed is om je daar (zoals jij) bewust van te zijn.

Vaak wordt gezegd: als je twijfelt, moet je geen kinderen nemen. Persoonlijk vind ik dat de grootst mogelijke onzin. Je zou altijd moeten twijfelen, want er is geen enkele zekerheid dat zo'n beslissing (of de beslissing het niet te doen) goed uitpakt. En wie zegt dat de persoon die zeker is van zijn beslissing een betere keuze maakt dan mijn weifelende keuze?

Meer praktisch, een ander alternatief is om op wat latere leeftijd een kind te adopteren. Maar daar komt weer een geheel eigen problematiek (of uitdagingen moet je dat natuurlijk tegenwoordig noemen..) bij kijken :P.
pi_169521158
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:09 schreef Leandra het volgende:
Zolang jij het nog ziet als "enorme opofferingen maken" zou ik er zeker niet aan beginnen.
Yup, dat is voor mij ook een goeie indicatie.
pi_169521340
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Vaak wordt gezegd: als je twijfelt, moet je geen kinderen nemen. Persoonlijk vind ik dat de grootst mogelijke onzin. Je zou altijd moeten twijfelen, want er is geen enkele zekerheid dat zo'n beslissing (of de beslissing het niet te doen) goed uitpakt. En wie zegt dat de persoon die zeker is van zijn beslissing een betere keuze maakt dan mijn weifelende keuze?

Klopt inderdaad. Er is geen enkele zekerheid in het leven, ik denk dat alle blije ouders ook heus getwijfeld hebben over hun beslissing. Maar voorlopig merk ik nog dat ik er niet klaar voor ben. Ik heb er nog echt geen zin in. En daar is weer geen twijfel over. ;)
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 23:14:29 #136
45833 crew  Fogel
pi_169523561
quote:
"Mommyjacking", mooi beschrijvend begrip :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:14:55 #137
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169531428
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

"Mommyjacking", mooi beschrijvend begrip :D
Waarom alleen betrekken op de Mommy, ik ken net zo goed vaders die dat doen. Op mijn vorige werk ook zo iemand, elk gesprek wist hij wel zo te draaien dat het ineens op zijn kind betrekking had en hij dus weer ongegeneerd over zijn kind kon blaten...
Don't let my username fool you...
pi_169531666
quote:
Gelachen :D
Ook wel eens van die moekes zien zeiken tegen chronisch zieken :') wat bezielt zo iemand in godsnaam :')
pi_169531910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom alleen betrekken op de Mommy, ik ken net zo goed vaders die dat doen. Op mijn vorige werk ook zo iemand, elk gesprek wist hij wel zo te draaien dat het ineens op zijn kind betrekking had en hij dus weer ongegeneerd over zijn kind kon blaten...
Ik zou echt heel snel afgehaakt zijn :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:42:29 #140
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169531919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik zou echt heel snel afgehaakt zijn :')
Dat was ik ook altijd :')
Don't let my username fool you...
pi_169531925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:42 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat was ik ook altijd :')
"Lekker weer he?"
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169532046
Dat alleenrecht op moe zijn ook ;( Tijd geleden nog iemand ontvriend op FB na het posten van zo'n onzinplaatje met 'when non-parents tell me they're tired..' ofzo.. :') Fuck you. :') _O-
Ja doei.
pi_169532139
Ik hoorde een tijd geleden een klein kindje (basisschoolleeftijd, onderbouw) op het jeugdjournaal zeggen: ja ik ben echt verschrikkelijk moe.

Ik dacht gelijk: die heeft dat van zijn / haar ouders gehoord en dat klinkt wel interessant natuurlijk.

Inb4 haha 4E kijkt het jeugdjournaal. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 11:54:06 #144
45833 crew  Fogel
pi_169532220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
Dat alleenrecht op moe zijn ook ;( Tijd geleden nog iemand ontvriend op FB na het posten van zo'n onzinplaatje met 'when non-parents tell me they're tired..' ofzo.. :') Fuck you. :') _O-
Dat doe ik zelfs met familieleden... pleur op.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:58:33 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169532329
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik hoorde een tijd geleden een klein kindje (basisschoolleeftijd, onderbouw) op het jeugdjournaal zeggen: ja ik ben echt verschrikkelijk moe.

Ik dacht gelijk: die heeft dat van zijn / haar ouders gehoord en dat klinkt wel interessant natuurlijk.

Inb4 haha 4E kijkt het jeugdjournaal. ;(
Dat kan wel, maar waarschijnlijk meer doordat de ouders het kind dat verteld hebben, van die ouders die het kind meelevend gaan vertellen dat het moe is als het strontvervelend is.
Nee knurft, je kind is niet moe, je kind is vervelend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169532358
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
Dat alleenrecht op moe zijn ook ;( Tijd geleden nog iemand ontvriend op FB na het posten van zo'n onzinplaatje met 'when non-parents tell me they're tired..' ofzo.. :') Fuck you. :') _O-
Nou ja, ontvrienden, ik ontvolg ze gewoon zodat ik al die onzin niet meer zie. Net zoals familieleden die nu allemaal pro-PVV-shit delen. Of allerlei onzin over Trump delen.
Tap tap tap
pi_169532375
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar waarschijnlijk meer doordat de ouders het kind dat verteld hebben, van die ouders die het kind meelevend gaan vertellen dat het moe is als het strontvervelend is.
Nee knurft, je kind is niet moe, je kind is vervelend.
Of als het kind iets leuks wil doen en de ouders geen zin of tijd hebben of moe zijn.
Tap tap tap
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:02:54 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169532444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of als het kind iets leuks wil doen en de ouders geen zin of tijd hebben of moe zijn.
Ook dat ja :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169532531
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar waarschijnlijk meer doordat de ouders het kind dat verteld hebben, van die ouders die het kind meelevend gaan vertellen dat het moe is als het strontvervelend is.
Nee knurft, je kind is niet moe, je kind is vervelend.
Altijd fijn dat aanpraten van negatieve dingen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169532703
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, ontvrienden, ik ontvolg ze gewoon zodat ik al die onzin niet meer zie. Net zoals familieleden die nu allemaal pro-PVV-shit delen. Of allerlei onzin over Trump delen.
Oh, die ontvriend ik ook. Laatst nog een kennis via de hardloopclub die Britain First zaken en antibuitenlandershit begon uit te kramen. Nope :W.
Ja doei.
pi_169532760
het facebook en kinderloze leven O+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_169532774
Maak daar maar een apart topic over aan ;( ;)
Ja doei.
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:52:11 #153
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169533529
En ja hoor, ik kreeg zojuist weer ongevraagd een filmpje van een kutkind te zien op de telefoon van mijn collega :{ :r Dit terwijl dat kutkind op de blubberbuik van zijn tokkievriendin met kort pittig kapsel lag :r
Don't let my username fool you...
pi_169533676
Heeft je collega niks beters te doen? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:09:11 #155
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169533878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heeft je collega niks beters te doen? :')
Jij bent altijd 100% effectief op je werk? Knap hoor, ik niet :@

(vandaar dat ik ook regelmatig op Fok! hang...)
Don't let my username fool you...
pi_169534181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij bent altijd 100% effectief op je werk? Knap hoor, ik niet :@

(vandaar dat ik ook regelmatig op Fok! hang...)
Ik heb nu sowieso 2,5 week vakantie 8-)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169534757
Ja doei.
pi_169540962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
Dat alleenrecht op moe zijn ook ;( Tijd geleden nog iemand ontvriend op FB na het posten van zo'n onzinplaatje met 'when non-parents tell me they're tired..' ofzo.. :') Fuck you. :') _O-
Het kan toch, dat je als ouder een nieuw level van vermoeidheid ontdekt?

Ik ben ook heus wel eens doodop. Maar ik weet in alle gevallen dat ik binnen 3 a 4 dagen weer een gelegenheid heb om weer helemaal bij te slapen. Ouders hebben dat niet (or so they tell me).

Vroeger dacht ik ook te weten wat 'griep' was. Pas toen ik voor het eerst een zware griep kreeg besefte ik me dat alles daarvoor (twee daagjes bankhangen met strepsils en netflix) niet te vergelijken was met een écht zware griep.
  woensdag 15 maart 2017 @ 18:29:13 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169541018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:26 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Het kan toch, dat je als ouder een nieuw level van vermoeidheid ontdekt?

Ik ben ook heus wel eens doodop. Maar ik weet in alle gevallen dat ik binnen 3 a 4 dagen weer een gelegenheid heb om weer helemaal bij te slapen. Ouders hebben dat niet (or so they tell me).

Vroeger dacht ik ook te weten wat 'griep' was. Pas toen ik voor het eerst een zware griep kreeg besefte ik me dat alles daarvoor (twee daagjes bankhangen met strepsils en netflix) niet te vergelijken was met een écht zware griep.

Betekent niet dat je als kindloze niet oprecht doodmoe kan zijn om wat voor reden dan ook. Dat is het punt. Het bagatelliseren van andermans vermoeidheid.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169541128
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Betekent niet dat je als kindloze niet oprecht doodmoe kan zijn om wat voor reden dan ook. Dat is het punt. Het bagatelliseren van andermans vermoeidheid.
Hoe moe ik ook ben, ik heb binnen een week altijd gelegenheid om mijn rust te pakken. Dus nee, ik denk niet dat ik ooit zo moe zal zijn als een stel jonge ouders.

Neemt niet weg dat er ook kinderlozen in situaties kunnen geraken waarbij ze niet de gelegenheid krijgen om uit te rusten, maar dat zullen extreme situaties zijn.
  woensdag 15 maart 2017 @ 18:38:40 #162
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169541275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:33 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Hoe moe ik ook ben, ik heb binnen een week altijd gelegenheid om mijn rust te pakken. Dus nee, ik denk niet dat ik ooit zo moe zal zijn als een stel jonge ouders.

Neemt niet weg dat er ook kinderlozen in situaties kunnen geraken waarbij ze niet de gelegenheid krijgen om uit te rusten, maar dat zullen extreme situaties zijn.
Maar op dát moment ben je gewoon kapotmoe. Waarom moet dat gebagatelliseerd worden? Omdat je een dag later bij kunt slapen?

Zal ook maar niet klagen over een kapotte knie, ik heb m iig nog :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169541432
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar op dát moment ben je gewoon kapotmoe. Waarom moet dat gebagatelliseerd worden? Omdat je een dag later bij kunt slapen?

Ja, dat is waar. Ach, mensen moeten er altijd een schepje bovenop doen.

En ik heb ook wel eens het idee dat sommige ouders denken dat zij de moral high ground hebben. Als zij moe zijn is dat omdat ze Belangrijk Werk doen. Als engelen zorgen ze voor hun kind.

Als jij als kinderloze moe bent zal dat wel komen door een leeg, verwend en hedonistisch dingetje. Een festival, een spontaan weekendje Parijs, zoiets. Dus word je geacht niet te klagen. :')

('Spontane weekendjes Parijs', dat schijnen kinderlozen altijd te doen. Tenminste, dat lees ik vaak in verhalen over kindvrij zijn. Doe ik toch wat verkeerd ;) ).
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 19:00:21 #164
45833 crew  Fogel
pi_169541844
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar op dát moment ben je gewoon kapotmoe. Waarom moet dat gebagatelliseerd worden? Omdat je een dag later bij kunt slapen?

Zal ook maar niet klagen over een kapotte knie, ik heb m iig nog :').
Ik heb altijd de indruk dat mensen die dat soort dingen zeggen niet helemaal alles in orde hebben in hun bovenkamer.

Er is vast iemand die er een draai aan kan geven dat kinderen erger zijn dan je knie, ofzo. :')
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 maart 2017 @ 19:06:22 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169541998
Weet je, ik vind jullie eigenlijk gewoon heel verstandig! Een stuk verstandiger dan menig ouder... en zeker verstandiger dan de huppelkut voor me bij het stembureau met haar twee kinderen die de tent afbraken. Voed ze op!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_169542953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:06 schreef Sjeen het volgende:
Weet je, ik vind jullie eigenlijk gewoon heel verstandig! Een stuk verstandiger dan menig ouder... en zeker verstandiger dan de huppelkut voor me bij het stembureau met haar twee kinderen die de tent afbraken. Voed ze op!!
Ouders of bewust kinderloos, gokje dat onopgevoede kutkoters bij beiden partijen een doorn in het oog is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 maart 2017 @ 20:41:16 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169545052
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ouders of bewust kinderloos, gokje dat onopgevoede kutkoters bij beiden partijen een doorn in het oog is.
ow, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het getuigen van incapabel en ondoordacht gedrag als je de moeite niet doet om ze op te voeden. Begin er dan gewoon niet aan als je geen zin hebt om op te letten wat ze doen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_169550260
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ow, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het getuigen van incapabel en ondoordacht gedrag als je de moeite niet doet om ze op te voeden. Begin er dan gewoon niet aan als je geen zin hebt om op te letten wat ze doen.
Wat deden die kinderen precies, waaruit jij concludeerde dat ze onopgevoed waren?
pi_169551392
Wat ik wel veel zie is dat ouders meer op hun telefoon zitten dan zich met hun kroost bezig houden.

Lees: niet alle ouders ..... maar ik zie het wel vaak.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169551648
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik wel veel zie is dat ouders meer op hun telefoon zitten dan zich met hun kroost bezig houden.

Lees: niet alle ouders ..... maar ik zie het wel vaak.
Waar zie je dat dan?
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:19:55 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169551735
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waar zie je dat dan?
Op straat.
The love you take is equal to the love you make.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 maart 2017 @ 22:20:11 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169551755
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat deden die kinderen precies, waaruit jij concludeerde dat ze onopgevoed waren?
ze stuiterden door het stemlokaal, gingen bij andere stemhokjes staan, klommen op gymmatten en toen er uiteindelijk een mat bovenop eentje viel, keek mama voor het eerst eens wat er gebeurde.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_169552676
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ze stuiterden door het stemlokaal, gingen bij andere stemhokjes staan, klommen op gymmatten en toen er uiteindelijk een mat bovenop eentje viel, keek mama voor het eerst eens wat er gebeurde.
Dat zijn de momenten dat ik kleine kinderen aan het huilen maak :@

Laatst nog zo'n Storm Vlinderkind die met zn tengels aan de broodjes in die zelfpakbakken zat. En z'n moeder maar niks zien :r
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169552834
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ze stuiterden door het stemlokaal, gingen bij andere stemhokjes staan, klommen op gymmatten en toen er uiteindelijk een mat bovenop eentje viel, keek mama voor het eerst eens wat er gebeurde.
Zo'n bakfietsmoeder zeker :r
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:37:16 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169552902
'Doe es niet.'

Dat werkt soms heel aardig.
The love you take is equal to the love you make.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 maart 2017 @ 22:39:10 #176
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169553041
Overigens stond in datzelfde stemlokaal voor me een moeder die het wel begreep. Haar dochter stond gewoon naast haar, enigzins verbaasd kijkend naar de twee stuiterballen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_169553254
Ik had ook twee kinders in mijn stemlokaal. Enige wat die deden was verbaasd zijn over het loeigrote formulier. Ze zagen zich nog uuuuren rondhangen. Ik heb ze maar even uitgelegd dat mamma niet alle bolletjes hoefde in te kleuren. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169553685
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat zijn de momenten dat ik kleine kinderen aan het huilen maak :@

Laatst nog zo'n Storm Vlinderkind die met zn tengels aan de broodjes in die zelfpakbakken zat. En z'n moeder maar niks zien :r
De 'slecht gedrag negeren en positief gedrag belonen' methode :r
pi_169553837
Net zoiets als kleren passen in een winkel als er kinderen rondlopen, die gluren rustig onder de deurtjes/gordijnen door :')
Tap tap tap
pi_169553948
*op handen gaat zitten*
...
pi_169554223
ik heb hier geen flikker te zoeken want ik heb een kind gebaard maar nog steeds vind ik de verhalen over het algemeen herkenbaar :@
...
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 maart 2017 @ 23:03:10 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169554277
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 23:01 schreef sacha het volgende:
ik heb hier geen flikker te zoeken want ik heb een kind gebaard maar nog steeds vind ik de verhalen over het algemeen herkenbaar :@
ik heb er ook een rondlopen ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_169557168
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ow, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het getuigen van incapabel en ondoordacht gedrag als je de moeite niet doet om ze op te voeden. Begin er dan gewoon niet aan als je geen zin hebt om op te letten wat ze doen.
Nee nee, dat is hen vrijlaten om de wereld te ontdekken enzo. Voor sommigen gewoon een bewuste keuze dus. Ik kan daar heel slecht tegen, want ze moeten ook grenzen leren kennen imho. Liefst voor ze van een trap afmieteren ofzo. Of op wat oudere leeftijd, als ze minder schattig en hun acties niet zo grappig meer gevonden worden, daar ineens wel hard opgetreden wordt. Dat zie ik ook met puppy's gebeuren (ja, als ie groot is dan kan het minder leuk zijn als ie enthousiast tegen je op springt ter begroeting etc.) en ik vind het zo sneu omdat het met enige consequentheid gewoon stukken duidelijker en begrijpelijker zou kunnen zijn. Waarmee je bepaalde dingen kan voorkomen.

Overigens pas ik wel een beetje op met mijn mond open te trekken tegen een vervelend kind, want sommige ouders vinden dan je ineens erger dan de kwaal en ik heb daar weleens een agresieve reactie op gekregen. Dan werkt hen direct aanspreken soms beter, want dan heb je het kind zelf tenminste niet ineens getraumatiseerd voor het leven.. :')

Ik kan echt genieten van wel opgevoede kinderen en betrokken ouders
  donderdag 16 maart 2017 @ 01:08:08 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169560192
Oh, dit doet me denken aan dat grapje over een strontvervelend kind in het karretje in de rij bij de supermarkt:
Kind loopt steeds te schoppen naar de oude mevrouw die erachter staat terwijl moeder de band vult.
Op de vraag of moeder haar kind niet eens tot de orde zou roepen antwoordt moeder dat het kind zijn eigen grenzen moet ontdekken.
Achter de oude mevrouw staat een student, hij pakt een pak yoghurt uit z'n mandje en laat het boven het hoofd van het kind leeglopen.
Als de moeder vraagt wat hij nou doet antwoordt hij "ik ben ook zo'n kind dat z'n eigen grenzen moest ontdekken".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169563305
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 01:08 schreef Leandra het volgende:
Oh, dit doet me denken aan dat grapje over een strontvervelend kind in het karretje in de rij bij de supermarkt:
Kind loopt steeds te schoppen naar de oude mevrouw die erachter staat terwijl moeder de band vult.
Op de vraag of moeder haar kind niet eens tot de orde zou roepen antwoordt moeder dat het kind zijn eigen grenzen moet ontdekken.
Achter de oude mevrouw staat een student, hij pakt een pak yoghurt uit z'n mandje en laat het boven het hoofd van het kind leeglopen.
Als de moeder vraagt wat hij nou doet antwoordt hij "ik ben ook zo'n kind dat z'n eigen grenzen moest ontdekken".
En in de kategorie broodje aap verhalen voor 100 euro... :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:27:06 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169563341
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En in de kategorie broodje aap verhalen voor 100 euro... :')
Daarom staat er ook "grapje" en niet "verhaal".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169563357
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarom staat er ook "grapje" en niet "verhaal".
Het is nog vroeg, had een hoog FB gehalte, excuus :@
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:29:22 #188
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169563360
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarom staat er ook "grapje" en niet "verhaal".
Lezen is lastig :9.

De kinderen in ons stemlokaal hebben zich netjes gedragen :Y. Op eentje na, mar die werd door een boze paps naar buiten gegooid om te wachten tot hij klaar was. Zo kan t ook.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:35:37 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169563399
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Lezen is lastig :9.

De kinderen in ons stemlokaal hebben zich netjes gedragen :Y. Op eentje na, mar die werd door een boze paps naar buiten gegooid om te wachten tot hij klaar was. Zo kan t ook.
Ik heb die van mij gewoon het vakje laten inkleuren, was nog even lastig, want hij wilde meneer Rutte stemmen en ik de #7 van D66, maar het is goedgekomen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169563574
Sowieso vind ik het hele je identiteit halen uit je kinderen verschrikkelijk, zie je ook wel met bepaalde mensen met huisdieren, of spulletjes, mensen die zelf net zo spannend zijn als een vaatdoek en dan hopen dat ze wat boeiender worden door mama te zijn. En ik denk ook dat dat de ergste opvoeders zijn, die hun kinderen geen grenzen stellen omdat het hun sneeuwvlokjes zijn, en waar ze identiteit aan ontlenen. Dan vragen ze aan mij waarom ik een hekel heb aan zulke mensen, zulke fb posts, etc. Omdat het dus verschrikkelijk slechte ouders zijn, en het zijn ook altijd moeders.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_169563613
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:35 schreef Leandra het volgende:

Ik heb die van mij gewoon het vakje laten inkleuren, was nog even lastig, want hij wilde meneer Rutte stemmen en ik de #7 van D66, maar het is goedgekomen :')
Je mag niet met z'n tweeën in een stemhokje!! :o

Een vriendin van mij had lang geleden nog een kind in babyformaat. Die zat in een draagdoek op haar rug. Te slapen. Ze wilde stemmen en de stembureaudictators zeiden dat dat kind eerst af moest want je mocht niet met z'n tweeën in het hokje. Geen broodje aap verhaal dit keer :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 16 maart 2017 @ 08:34:38 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169563910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je mag niet met z'n tweeën in een stemhokje!! :o

Een vriendin van mij had lang geleden nog een kind in babyformaat. Die zat in een draagdoek op haar rug. Te slapen. Ze wilde stemmen en de stembureaudictators zeiden dat dat kind eerst af moest want je mocht niet met z'n tweeën in het hokje. Geen broodje aap verhaal dit keer :')
Sjezus :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169564107
'had zeker zelf geen kinderen…'
Ja doei.
pi_169568443
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waar zie je dat dan?
In het openbaar, ik ga niet bij mensen thuis zitten koekeloeren hoe ze met hun kinderen omgaan.

Concreet: op straat (ook achter de buggy, op de telefoon), laatst nog in de Starbucks en verder gewoon in publieke ruimtes/ openbaar vervoer.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169568483
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:01 schreef HostiMeister het volgende:
Sowieso vind ik het hele je identiteit halen uit je kinderen verschrikkelijk, zie je ook wel met bepaalde mensen met huisdieren, of spulletjes, mensen die zelf net zo spannend zijn als een vaatdoek en dan hopen dat ze wat boeiender worden door mama te zijn. En ik denk ook dat dat de ergste opvoeders zijn, die hun kinderen geen grenzen stellen omdat het hun sneeuwvlokjes zijn, en waar ze identiteit aan ontlenen. Dan vragen ze aan mij waarom ik een hekel heb aan zulke mensen, zulke fb posts, etc. Omdat het dus verschrikkelijk slechte ouders zijn, en het zijn ook altijd moeders.
Sterrenkinderen :)

quote:
“Sterrenkinderen kunnen worden omschreven als ontwikkelde wezens van een andere planeet, sterrenstelsel of melkwegstelsel, die een specifieke missie hebben om de Planeet Aarde en haar bewoners te assisteren om de Gouden Eeuw in te luiden rond de overgang van het millennium.”
Echt wtf.. wie verzint dit?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169568732
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Sterrenkinderen :)

[..]

Echt wtf.. wie verzint dit?
Indigokinderen, nog zoiets.
Over indigokinderen bestaan allerhande opvattingen, gaande van het geloof dat zij een volgende stap in de menselijke evolutie zouden zijn, dat zij paranormale gaven zoals telepathie zouden hebben, tot het idee dat ze gewoon meer empathie en creativiteit zouden hebben dan hun niet-indigo leeftijdsgenoten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169568822
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Indigokinderen, nog zoiets.
Over indigokinderen bestaan allerhande opvattingen, gaande van het geloof dat zij een volgende stap in de menselijke evolutie zouden zijn, dat zij paranormale gaven zoals telepathie zouden hebben, tot het idee dat ze gewoon meer empathie en creativiteit zouden hebben dan hun niet-indigo leeftijdsgenoten.
Gewoon allemaal autistisch dus.
Tap tap tap
pi_169568856
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169568861
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gewoon allemaal autistisch dus.
Fokkers ja.

Nee, maar het is de trend, elk kind heeft iets en elk kind is bijzonder. Of we daarmee een perfecte wereld willen bouwen om onze speciale sneeuwvlokjes ipv ze gewoon klaar te stomen voor de maatschappij, ze zich te laten gedragen zoals men dat van ze verwacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 13:47:39 #200
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169568951
Rugzakjes. Met vlekjes. En een scheurtje er in.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_169569069
Het ging hier op een gegeven moment over dat je wereld kleiner werd, mensen van een bepaalde leeftijd gaan voor het grootste deel toch voor kinderen, degenen die dat niet doen raken meer geisoleerd (?)

Maar zouden jullie ook een eventuele nieuwe vriendschap uit de weg gaan als er kinderen aan vast zitten?
Of is een vriendschap met stellen die kinderen hebben lastiger te onderhouden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169572849
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:53 schreef Ticootje het volgende:
Het ging hier op een gegeven moment over dat je wereld kleiner werd, mensen van een bepaalde leeftijd gaan voor het grootste deel toch voor kinderen, degenen die dat niet doen raken meer geisoleerd (?)

Maar zouden jullie ook een eventuele nieuwe vriendschap uit de weg gaan als er kinderen aan vast zitten?
Of is een vriendschap met stellen die kinderen hebben lastiger te onderhouden?
Je besluit niet tot een vriendschap, die ontstaat/groeit. Kan me niet voorstellen dat ik met iemand met kinderen de dingen kan doen waar een vriendschap uit kan ontstaan eigenlijk...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169572944
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je besluit niet tot een vriendschap, die ontstaat/groeit. Kan me niet voorstellen dat ik met iemand met kinderen de dingen kan doen waar een vriendschap uit kan ontstaan eigenlijk...
Kun je een voorbeeld geven? Stappen? Nacht doorhalen? Festivals?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169572951
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je besluit niet tot een vriendschap, die ontstaat/groeit. Kan me niet voorstellen dat ik met iemand met kinderen de dingen kan doen waar een vriendschap uit kan ontstaan eigenlijk...
Ja, precies.
En mensen zonder kinderen zoeken elkaar vaak wel op heb ik het idee, maar dat is ook wel weer logisch.
Tap tap tap
pi_169573118
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven? Stappen? Nacht doorhalen? Festivals?
Ik ga met vrienden graag een dag naar het strand, uit eten, naar de bios, naar een of twee musea, wandelen, winkelen, naar een pretpark of dierentuin, high tea'en. Naast het gewoon bij elkaar op de bank ouwehoeren dan. Bij veel dingen kunnen kinderen mee en dan vind ik het ook prima en gezellig, zoals een strandwandeling of naar de dierentuin, maar bij andere gelegenheden wordt het al lastiger om die vriendin beter te leren kennen of om een gewoon gesprek te voeren.
Het scheelt gewoon ook weer per ouder, hoe die ermee omgaat. En per kind: of het kind de hele tijd aandacht eist en je er eigenlijk voor de sier bij zit of dat het zich ook prima even alleen kan vermaken.
Tap tap tap
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:12:07 #206
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_169573137
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan me niet voorstellen dat ik met iemand met kinderen de dingen kan doen waar een vriendschap uit kan ontstaan eigenlijk...
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_169573366
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je besluit niet tot een vriendschap, die ontstaat/groeit. Kan me niet voorstellen dat ik met iemand met kinderen de dingen kan doen waar een vriendschap uit kan ontstaan eigenlijk...
Je hebt verschillende soorten ouders. Niet allemaal hangen ze 24/7 rondom de kinderen.

Maar goed, het staat je verder vrij om het bij voorbaat uit te sluiten.
pi_169575064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Fokkers ja.

Nee, maar het is de trend, elk kind heeft iets en elk kind is bijzonder. Of we daarmee een perfecte wereld willen bouwen om onze speciale sneeuwvlokjes ipv ze gewoon klaar te stomen voor de maatschappij, ze zich te laten gedragen zoals men dat van ze verwacht.

gewoon klaar stomen voor de maatschappij? het is maar wat je gewoon vindt _O-
...
pi_169575710
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven? Stappen? Nacht doorhalen? Festivals?
Precies dat allemaal ja! En dan niet een x per half jaar, ver van te voren gepland, maar geregeld en ook af en toe spontaan.

Ik heb ook vrienden met wie het dus wel 1, 2 keer per half jaar kan, maar dat zijn vrienden waar de vriendschap al mee staat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169576028
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Precies dat allemaal ja! En dan niet een x per half jaar, ver van te voren gepland, maar geregeld en ook af en toe spontaan.

Ik heb ook vrienden met wie het dus wel 1, 2 keer per half jaar kan, maar dat zijn vrienden waar de vriendschap al mee staat.
Dat snap ik dan wel. Ik heb namelijk niet echt het gevoel dat ik geen eigen leven heb of dingen moet laten. Maar idd, als je overmorgen zou willen stappen dan heb ik een oppasprobleem.

Maar het zit ook niet echt in mij als persoon, spontaan iets gaan doen. Ik haatte dat als puber al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169581085
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:35 schreef Ticootje het volgende:

tot het idee dat ze gewoon meer empathie en creativiteit zouden hebben dan hun niet-indigo leeftijdsgenoten.
Altijd mooi, hoe er zo spiritueel wordt gedaan, los van het ego en zo, volgende stap in de ontwikkeling.

Maar het moet dan allemaal wél weer spiritueler dan de niet-indigo kinderen van de buurman. Want hey, we moeten wel op iemand neer kunnen kijken om onszelf cool te voelen.

Hoezo los van ego? Wees dan eerlijk en koop gewoon een patserauto of zo :')
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:35:51 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169582641
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:52 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Altijd mooi, hoe er zo spiritueel wordt gedaan, los van het ego en zo, volgende stap in de ontwikkeling.

Maar het moet dan allemaal wél weer spiritueler dan de niet-indigo kinderen van de buurman. Want hey, we moeten wel op iemand neer kunnen kijken om onszelf cool te voelen.

Hoezo los van ego? Wees dan eerlijk en koop gewoon een patserauto of zo :')
Dat past niet bij hun groene imago, behalve als het een Tesla is, en die is voor het gros te duur.
En wie hem wel kan leasen heeft waarschijnlijk geen indigokinderen. Misschien wel sterrekinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169582741
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat past niet bij hun groene imago, behalve als het een Tesla is, en die is voor het gros te duur.
En wie hem wel kan leasen heeft waarschijnlijk geen indigokinderen. Misschien wel sterrekinderen.
Sowieso losers. :{w

De etiketjes indigokind en sterrekind zijn een poedelprijs voor de sukkels die het niet gelukt is hun goudstaafje bij het plaatselijke hoogbegaafdenklasje naar binnen te lullen. :')
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:44:51 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169582868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:39 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Sowieso losers. :{w

De etiketjes indigokind en sterrekind zijn een poedelprijs voor de sukkels die het niet gelukt is hun goudstaafje bij het plaatselijke hoogbegaafdenklasje naar binnen te lullen. :')
Als je werkelijk hoogbegaafd bent dan weet je ook dat je heel goed moet nadenken of je dat wel voor je kind wilt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169583195
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je werkelijk hoogbegaafd bent dan weet je ook dat je heel goed moet nadenken of je dat wel voor je kind wilt.
Jawel. Zo schattig, een klein wijsneusje O+ En tegenwoordig hoef je als slim kind ook de planten niet meer water te geven, er zijn genoeg mogelijkheden voor passend onderwijs.

Mja, als je echt hoogbegaafd bent ga je ook weer na denken over het milieu en de staat van de wereld. Dan denk je algauw: toch maar niet. Als ik weer nieuws hoor over verzuring van de zee en opwarming van de aarde ben ik heel blij dat ik geen kwetsbaar kleintje heb rondlopen, die met de gevolgen moet leven.
pi_169585039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:54 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Jawel. Zo schattig, een klein wijsneusje O+ En tegenwoordig hoef je als slim kind ook de planten niet meer water te geven, er zijn genoeg mogelijkheden voor passend onderwijs.

Mja, als je echt hoogbegaafd bent ga je ook weer na denken over het milieu en de staat van de wereld. Dan denk je algauw: toch maar niet. Als ik weer nieuws hoor over verzuring van de zee en opwarming van de aarde ben ik heel blij dat ik geen kwetsbaar kleintje heb rondlopen, die met de gevolgen moet leven.
Als je echt hoogbegaafd bent, dan weet je dat het milieu nu veel schoner is dan het de afgelopen eeuwen is geweest. Het is ook veiliger.

Wat zijn overigens indigo en sterrekinderen en hoe is dit allemaal weer wel on topic (is de grens dan stiekem toch 'ouder/kind bashen')?
pi_169585080
* DancingPhoebe speelt cry me a river.on the worlds smallest violin
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169585138
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb die van mij gewoon het vakje laten inkleuren, was nog even lastig, want hij wilde meneer Rutte stemmen en ik de #7 van D66, maar het is goedgekomen :')
Jouw kind heeft nu al beter door wat goed is voor de toekomst van Nederland dan jij!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 07:57:14 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169585302
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jouw kind heeft nu al beter door wat goed is voor de toekomst van Nederland dan jij!
Kind van hoogbegaafde ouders hè, dan krijg je dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169585370
Ik ga toch even een tegengeluid laten horen hier. Ik vind jullie vaak wel erg star over "mensen met kinderen", alsof er een grote scheiding bestaat tussen twee soorten mensen, ofzo. En reacties als "ik kan me niet voorstellen bevriend te kunnen raken met iemand met kinderen" - kom op zeg, dat is wel erg kortzichtig!

Een paar opmerkingen:
- Zelf ben ik nog 'on the fence' en in een fase waarin mijn vriendenkring in erg verschillende situaties zit: van lang-leve-de-lol vrijgezel tot getrouwd met kinderen. Zelf ben ik kort geleden getrouwd. Ik kan met iedereen nog prima afspreken - sterker nog: mijn twee beste vriendinnen hebben allebei twee dochters en dat heeft absoluut geen negatieve invloed gehad, onze band is eerder nog hechter geworden. Echte vriendschap overleeft heus het krijgen van kinderen en een kinderverjaardag (die ik echt niet leuk vind!) heb ik met liefde voor ze over.
- Je kunt ook openstaan voor mensen met een andere levensinrichting. Daar leer je soms weer van. "Dat zou ik nooit willen" betekent toch niet "ik wil er niets mee te maken hebben"? Vrienden afschrijven vanwege zo'n keuze zegt meer over jullie dan hen...
-Tenslotte heb ik ook nog de ervaring dat onze vrienden met kinderen het juist erg fijn vinden om met ons af te spreken en het weer even over volwassen onderwerpen te hebben. Even lekker zonder kinderen - en natuurlijk vragen wij dan ook hoe het met de kleine gaat.

Het hoeft allemaal echt niet zo moeilijk en zwart-wit te zijn.

(Overigens staat dit los van de oorspronkelijke discussie: ook ik vind het bloedirritant dat mensen plotseling constant kijken of ik in het weekend een wijntje drink - we zijn al even getrouwd dus ze is vast snel ook zwanger?! Grrrr, bemoei je er niet mee.)
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 09:07:11 #221
45833 crew  Fogel
pi_169585863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
ook ik vind het bloedirritant dat mensen plotseling constant kijken of ik in het weekend een wijntje drink - we zijn al even getrouwd dus ze is vast snel ook zwanger?! Grrrr, bemoei je er niet mee
Daar zeg je wat. Had vorige maand afgesproken om naar een kroeg te gaan met een collega en haar vriend (waarvan ik weet dat ze geen kinderen willen), en ze stuurde me vantevoren een bericht dat ze niet ging drinken en dat het niet is omdat ze zwanger is maar omdat ze voor een marathon aan het trainen was.
Eigenlijk van de zotte dat mensen voelen dat ze zich moeten verantwoorden voor het niet drinken van alcohol.
Kan iedereen zich niet gewoon met hun eigen zaken bezighouden? Er is niks raars aan geen kinderen willen/hebben, evenals het niet raar is om ze wel te willen/hebben. En het is ook niet raar om niet altijd aclohol te drinken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169586132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Daar zeg je wat. Had vorige maand afgesproken om naar een kroeg te gaan met een collega en haar vriend (waarvan ik weet dat ze geen kinderen willen), en ze stuurde me vantevoren een bericht dat ze niet ging drinken en dat het niet is omdat ze zwanger is maar omdat ze voor een marathon aan het trainen was.
Eigenlijk van de zotte dat mensen voelen dat ze zich moeten verantwoorden voor het niet drinken van alcohol.
Kan iedereen zich niet gewoon met hun eigen zaken bezighouden? Er is niks raars aan geen kinderen willen/hebben, evenals het niet raar is om ze wel te willen/hebben. En het is ook niet raar om niet altijd aclohol te drinken.
Ik drink als man ook weinig alcohol (tegenwoordig). En ja, daar moet ik mij ook voor verantwoorden.

De meeste mensen zijn schapen en schapen willen vaak graag dat iedereen net als zij zijn. Dat is immers veilig.

Het is leuker om anders te zijn (lees: jezelf), maar leuk en veilig botst nog wel eens.
pi_169586170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ga toch even een tegengeluid laten horen hier. Ik vind jullie vaak wel erg star over "mensen met kinderen", alsof er een grote scheiding bestaat tussen twee soorten mensen, ofzo. En reacties als "ik kan me niet voorstellen bevriend te kunnen raken met iemand met kinderen" - kom op zeg, dat is wel erg kortzichtig!

Een paar opmerkingen:
- Zelf ben ik nog 'on the fence' en in een fase waarin mijn vriendenkring in erg verschillende situaties zit: van lang-leve-de-lol vrijgezel tot getrouwd met kinderen. Zelf ben ik kort geleden getrouwd. Ik kan met iedereen nog prima afspreken - sterker nog: mijn twee beste vriendinnen hebben allebei twee dochters en dat heeft absoluut geen negatieve invloed gehad, onze band is eerder nog hechter geworden. Echte vriendschap overleeft heus het krijgen van kinderen en een kinderverjaardag (die ik echt niet leuk vind!) heb ik met liefde voor ze over.
- Je kunt ook openstaan voor mensen met een andere levensinrichting. Daar leer je soms weer van. "Dat zou ik nooit willen" betekent toch niet "ik wil er niets mee te maken hebben"? Vrienden afschrijven vanwege zo'n keuze zegt meer over jullie dan hen...
-Tenslotte heb ik ook nog de ervaring dat onze vrienden met kinderen het juist erg fijn vinden om met ons af te spreken en het weer even over volwassen onderwerpen te hebben. Even lekker zonder kinderen - en natuurlijk vragen wij dan ook hoe het met de kleine gaat.

Het hoeft allemaal echt niet zo moeilijk en zwart-wit te zijn.

(Overigens staat dit los van de oorspronkelijke discussie: ook ik vind het bloedirritant dat mensen plotseling constant kijken of ik in het weekend een wijntje drink - we zijn al even getrouwd dus ze is vast snel ook zwanger?! Grrrr, bemoei je er niet mee.)
Het vecht gewoon wat makkelijker tegen windmolens denk ik. De grote boze wereld is namelijk enorm veilig in de praktijk. Zie je op heel fok hoor. Hordes figuren in een blanke omgeving wonen die extreem veel last hebben van 'islamisering' om maar eens wat te noemen.
pi_169588510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ga toch even een tegengeluid laten horen hier. Ik vind jullie vaak wel erg star over "mensen met kinderen", alsof er een grote scheiding bestaat tussen twee soorten mensen, ofzo. En reacties als "ik kan me niet voorstellen bevriend te kunnen raken met iemand met kinderen" - kom op zeg, dat is wel erg kortzichtig!

Een paar opmerkingen:
- Zelf ben ik nog 'on the fence' en in een fase waarin mijn vriendenkring in erg verschillende situaties zit: van lang-leve-de-lol vrijgezel tot getrouwd met kinderen. Zelf ben ik kort geleden getrouwd. Ik kan met iedereen nog prima afspreken - sterker nog: mijn twee beste vriendinnen hebben allebei twee dochters en dat heeft absoluut geen negatieve invloed gehad, onze band is eerder nog hechter geworden. Echte vriendschap overleeft heus het krijgen van kinderen en een kinderverjaardag (die ik echt niet leuk vind!) heb ik met liefde voor ze over.
- Je kunt ook openstaan voor mensen met een andere levensinrichting. Daar leer je soms weer van. "Dat zou ik nooit willen" betekent toch niet "ik wil er niets mee te maken hebben"? Vrienden afschrijven vanwege zo'n keuze zegt meer over jullie dan hen...
-Tenslotte heb ik ook nog de ervaring dat onze vrienden met kinderen het juist erg fijn vinden om met ons af te spreken en het weer even over volwassen onderwerpen te hebben. Even lekker zonder kinderen - en natuurlijk vragen wij dan ook hoe het met de kleine gaat.

Het hoeft allemaal echt niet zo moeilijk en zwart-wit te zijn.

(Overigens staat dit los van de oorspronkelijke discussie: ook ik vind het bloedirritant dat mensen plotseling constant kijken of ik in het weekend een wijntje drink - we zijn al even getrouwd dus ze is vast snel ook zwanger?! Grrrr, bemoei je er niet mee.)
Hoe is "ik kan me niet voorstellen" kortzichtig en star? Dan lees je toch echt met een vooringenomen blik? Nergens zeg ik neeever gonna happen, no way, no how.

Gebaseerd op hoe mijn volwassen-vriendschappen zijn ontstaan (mensen ontmoeten die me leuk lijken, keertje afspreken voor een drankje, keertje doorzakken, keertje iets doen, meer en meer gaan delen, tijdens het dingen samen doen. Keertje positief verrast worden wanneer iemand spontaan voor je klaarstaat wanneer je je gal moet spuwen of zin hebt om te dansen) dan zie ik dat niet gebeuren met iemand die simpelweg nooit kan.

Ik zeg niet dat ik het afwijs of uitsluit. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik er uit kan halen wat ik in een vriendschap zoek.

Mijn beste vriendin heb ik al 3 maanden niet gezien. Maar ik weet hoe hrt met haar gaat en wat er speelt obv telefoongesprekken en berichten. Maar haar ken ik al 20 jaar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169588817
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoe is "ik kan me niet voorstellen" kortzichtig en star? Dan lees je toch echt met een vooringenomen blik? Nergens zeg ik neeever gonna happen, no way, no how.

Gebaseerd op hoe mijn volwassen-vriendschappen zijn ontstaan (mensen ontmoeten die me leuk lijken, keertje afspreken voor een drankje, keertje doorzakken, keertje iets doen, meer en meer gaan delen, tijdens het dingen samen doen. Keertje positief verrast worden wanneer iemand spontaan voor je klaarstaat wanneer je je gal moet spuwen of zin hebt om te dansen) dan zie ik dat niet gebeuren met iemand die simpelweg nooit kan.

Ik zeg niet dat ik het afwijs of uitsluit. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik er uit kan halen wat ik in een vriendschap zoek.

Mijn beste vriendin heb ik al 3 maanden niet gezien. Maar ik weet hoe hrt met haar gaat en wat er speelt obv telefoongesprekken en berichten. Maar haar ken ik al 20 jaar.
Het is jouw gedachte: moeder=heeft nooit tijd die vooringenomen (en onwaar) is.
pi_169590169
Ik heb meer last van dat ene kind van de buren, dan de hele basisschool waar ik naast woon :'(
pi_169592828
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is jouw gedachte: moeder=heeft nooit tijd die vooringenomen (en onwaar) is.
O sorry, ik had even gemist dat ik dat zei.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169592962
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O sorry, ik had even gemist dat ik dat zei.
Laatste deel van de laatste zin:

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

Gebaseerd op hoe mijn volwassen-vriendschappen zijn ontstaan (mensen ontmoeten die me leuk lijken, keertje afspreken voor een drankje, keertje doorzakken, keertje iets doen, meer en meer gaan delen, tijdens het dingen samen doen. Keertje positief verrast worden wanneer iemand spontaan voor je klaarstaat wanneer je je gal moet spuwen of zin hebt om te dansen) dan zie ik dat niet gebeuren met iemand die simpelweg nooit kan.

pi_169593056
Ahja.

Dat strookt met mijn ervaringen tot dusver ja.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169593171
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ahja.

Dat strookt met mijn ervaringen tot dusver ja.
Dan kom je de verkeerden tegen.

Je bent ook wel een beetje zot als je alleen maar met je kinderen bezig bent. Iedereen heeft vrije tijd nodig. En dat kan ook best eens leuk zijn met kinderen, maar zonder kinderen hoort ook op het menu te blijven.
pi_169593239
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan kom je de verkeerden tegen.

Je bent ook wel een beetje zot als je alleen maar met je kinderen bezig bent. Iedereen heeft vrije tijd nodig. En dat kan ook best eens leuk zijn met kinderen, maar zonder kinderen hoort ook op het menu te blijven.
En je zal je verbazen hoeveel stellen hun leven volledig in het teken van hun kinderen stellen.
Dat ze opeens hele weekenden met andere stellen met kinderen in ballenbakken verblijven.

En er zijn zat mensen die zonder kinderen buiten die kliekjes vallen.
Hell To The Liars
pi_169593312
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

En je zal je verbazen hoeveel stellen hun leven volledig in het teken van hun kinderen stellen.
Dat ze opeens hele weekenden met andere stellen met kinderen in ballenbakken verblijven.

En er zijn zat mensen die zonder kinderen buiten die kliekjes vallen.
Dat zijn sufkutten. Ik heb er maar weinig in mijn omgeving. Hou ik ook graag zo.

Buiten zo'n kliekje vallen is een kado.
pi_169593368
Als je kind niet je prio is, dooe je iets verkeerd imo.

En bij mij is wijn prio. Dat matcht gewoon lastig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169593406
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zijn sufkutten. Ik heb er maar weinig in mijn omgeving. Hou ik ook graag zo.

Buiten zo'n kliekje vallen is een kado.
Feit is, en daar gaat het ook om in dit topic.
Dat het vaker gebeurd en voor veel mensen een issue is.
Hell To The Liars
pi_169593452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

En bij mij is wijn prio. Dat matcht gewoon lastig.
en bij mensen zoals jij, liepen vriendschappen mij stuk ;)

even zwart/ wit dan, zonder je gelijk een hoek in te drukken
Hell To The Liars
pi_169593494
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

en bij mensen zoals jij, liepen vriendschappen mij stuk ;)

even zwart/ wit dan, zonder je gelijk een hoek in te drukken
Ik ken jouw verhaal een beetje en wanneer wij al vrienden waren vermoed ik dat het niet stuk zou lopen. Vriendschap laten ontstaan zou lastig zijn met mijn leven en waar ik nu waarde aan hecht.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169593512
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ken jouw verhaal een beetje en wanneer wij al vrienden waren vermoed ik dat het niet stuk zou lopen. Vriendschap laten ontstaan zou lastig zijn met mijn leven en waar ik nu waarde aan hecht.
het was ook niet zo verwijtend of wijzend naar de persoon ansich hoor :@

Meer om het benadrukken van de prioriteiten van mensen en hoe relaties veranderen als bepaalde zaken veranderen bij de een of ander :)
Hell To The Liars
pi_169593528
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

het was ook niet zo verwijtend of wijzend naar de persoon ansich hoor :@

Meer om het benadrukken van de prioriteiten van mensen en hoe relaties veranderen als bepaalde zaken veranderen bij de een of ander :)
Zo vatte ik het ook niet op. No worries.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169593616
Zoals ik al een paar keer heb gezegd in de reeks ben ik 'voorzichtig' met het bevrienden (actief) van mensen met kinderen. Ik ga ze niet uit te weg, en als het 'groeit' dan 'groeit' het, en da's prima, maar in de praktijk trek ik gewoon meer naar mensen zonder kinderen. Heb genoeg kennissen met kinderen, en da's prima, en ik weet ook dat mensen met kinderen nog steeds dingen zonder kinderen kunnen doen, maar in de praktijk doe ik de weinige dingen die ik zelf doe (want saaie hermit) met 'gelijkgestemden' over het algemeen :@
Ja doei.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:22:48 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169593701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je kind niet je prio is, dooe je iets verkeerd imo.

En bij mij is wijn prio. Dat matcht gewoon lastig.
Ah! Daar gaat het dus fout bij mij...
;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169593714
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ah! Daar gaat het dus fout bij mij...
;)
Borrel dan maar?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169593747
Ik zit al aan de whisky, terwijl hier buiten de ouers in de zeikregen staan te wachten op hun kroost bij de school 8-)

*O* vrijdag
Ja doei.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:28:02 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169593782
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Borrel dan maar?
I wish!
Moet straks de deur nog uit :'(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169594240
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je kind niet je prio is, dooe je iets verkeerd imo.

En bij mij is wijn prio. Dat matcht gewoon lastig.
Doe ff lekker. Natuurlijk is dat niet je prio as in: alles moet wijken.

Een relatie heeft al genoeg te lijden van kinderen. Moet je ze vooral boven je partner plaatsen... dat zal top uitpakken.

Of boven je werk... kun je ze niet meer betalen.

Echt: doe normaal. Het zijn kinderen. Die hebben hun fair share of aandacht nodig, maar je bent er zelf ook nog.
pi_169594267
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Feit is, en daar gaat het ook om in dit topic.
Dat het vaker gebeurd en voor veel mensen een issue is.
Het lijkt mij niet dat dat het issue is: dat sufkutten niet met je matchen...
pi_169594341
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet dat dat het issue is: dat sufkutten niet met je matchen...
Oke,
t is trouwens een gedeelte van mijn mannelijke vrienden.. en sommige mannen weten er beter balans in te houden dan anderen.
Hell To The Liars
pi_169596418
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Doe ff lekker. Natuurlijk is dat niet je prio as in: alles moet wijken.

Een relatie heeft al genoeg te lijden van kinderen. Moet je ze vooral boven je partner plaatsen... dat zal top uitpakken.

Of boven je werk... kun je ze niet meer betalen.

Echt: doe normaal. Het zijn kinderen. Die hebben hun fair share of aandacht nodig, maar je bent er zelf ook nog.
Sgoed poes.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169597358
Wat een leuk topictopic :D

Ik ben al zo lang bewust kinderloos dat ik het al te laat is om me nog te bedenken ;). Maar stoppen met de pil doe ik nog maar even niet..

Mijn zusje heeft er 3; de eerste kreeg ze toen zij nog op de PABO zat en ik een jaar of 23 was. Ik heb veel op de baby gepast zodat mijn zusje naar school kon. Leuk hoor, zo'n popje, maar niks voor mij. Popje is al een paar jaar het huis uit, studeert, heeft vriendje, reuze leuke meid geworden. Maar toch niks voor mij.

Natuurlijk heb ik vrienden die kinderen kregen. Langzamerhand bereiken die kinderen de leeftijd om uit huis te gaan en ik ben blij dat we sommige vriendschappen die 20 jaar hebben kunnen behouden. Nou ben ik niet een persoon van veel vrienden, en ik maak zélden nieuwe. Maar een nieuwe vriend heeft zowaar 1 kleuter en 1 peuter.

Ik ben volgens mij nooit aangesproken op mijn (wens tot) kinderloosheid. Ik vrees dat niemand dat durft :+. Samenhangend (denk ik) word ik zelden lastiggevallen door kinderpraatjes -laat staan foto's- van collega's. Maar ik maak er nooit een punt van als iemand vrij moet, laat is, eerder weg moet of per se vakantie. Natuurlijk zijn voor hun hun kinderen belangrijker dan een baantje - de enkeling die dat anders ziet krijgt van mij de wind van voren :+.

Vrienden van mijn ouders zijn ook soms kinderloos gebleven, en er is vaak wel verschil te zien in hoeverre mensen allerlei latere ontwikkelingen nog interessant vinden, samenhangend met of zij (klein)kinderen hebben waarvoor die ontwikkelingen relevant zijn. Ik en mijn liefste worden vast op onze oude dag chagrijnige wereldvreemde zonderlingen.
Ik kijk er nu al naar uit O+.

En we zijn natuurlijk getrouwd omdat we geen kinderen hebben, ander vererven we niet aan elkaar. Een testament is veel duurder!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 maart 2017 @ 20:06:57 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169597902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ah! Daar gaat het dus fout bij mij...
;)
ik heb het ondertussen aardig onder controle *)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:15:44 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169598093
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik heb het ondertussen aardig onder controle *)
Kind ook wijn geven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 maart 2017 @ 21:17:26 #251
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169599303
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kind ook wijn geven?
nee, kind zorgt dat wijn klaar staat als ik thuis kom ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:28:51 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169599531
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nee, kind zorgt dat wijn klaar staat als ik thuis kom ;)
Good job.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169603781
Ik kwam deze brief van Jennifer Aniston tegen nav een ander artikeltje over bewust geen kinderen krijgen. Vond hem wel leuk om te delen.

quote:
Jennifer Aniston, Contributor
Actor, producer, director


For The Record

07/12/2016 04:46 pm ET

Let me start by saying that addressing gossip is something I have never done. I don’t like to give energy to the business of lies, but I wanted to participate in a larger conversation that has already begun and needs to continue. Since I’m not on social media, I decided to put my thoughts here in writing.

For the record, I am not pregnant. What I am is fed up. I’m fed up with the sport-like scrutiny and body shaming that occurs daily under the guise of “journalism,” the “First Amendment” and “celebrity news.”

Every day my husband and I are harassed by dozens of aggressive photographers staked outside our home who will go to shocking lengths to obtain any kind of photo, even if it means endangering us or the unlucky pedestrians who happen to be nearby. But setting aside the public safety aspect, I want to focus on the bigger picture of what this insane tabloid ritual represents to all of us.

If I am some kind of symbol to some people out there, then clearly I am an example of the lens through which we, as a society, view our mothers, daughters, sisters, wives, female friends and colleagues. The objectification and scrutiny we put women through is absurd and disturbing. The way I am portrayed by the media is simply a reflection of how we see and portray women in general, measured against some warped standard of beauty. Sometimes cultural standards just need a different perspective so we can see them for what they really are — a collective acceptance... a subconscious agreement. We are in charge of our agreement. Little girls everywhere are absorbing our agreement, passive or otherwise. And it begins early. The message that girls are not pretty unless they’re incredibly thin, that they’re not worthy of our attention unless they look like a supermodel or an actress on the cover of a magazine is something we’re all willingly buying into. This conditioning is something girls then carry into womanhood. We use celebrity “news” to perpetuate this dehumanizing view of females, focused solely on one’s physical appearance, which tabloids turn into a sporting event of speculation. Is she pregnant? Is she eating too much? Has she let herself go? Is her marriage on the rocks because the camera detects some physical “imperfection”?

I used to tell myself that tabloids were like comic books, not to be taken seriously, just a soap opera for people to follow when they need a distraction. But I really can’t tell myself that anymore because the reality is the stalking and objectification I’ve experienced first-hand, going on decades now, reflects the warped way we calculate a woman’s worth.

This past month in particular has illuminated for me how much we define a woman’s value based on her marital and maternal status. The sheer amount of resources being spent right now by press trying to simply uncover whether or not I am pregnant (for the bajillionth time... but who’s counting) points to the perpetuation of this notion that women are somehow incomplete, unsuccessful, or unhappy if they’re not married with children. In this last boring news cycle about my personal life there have been mass shootings, wildfires, major decisions by the Supreme Court, an upcoming election, and any number of more newsworthy issues that “journalists” could dedicate their resources towards.

Here’s where I come out on this topic: we are complete with or without a mate, with or without a child. We get to decide for ourselves what is beautiful when it comes to our bodies. That decision is ours and ours alone. Let’s make that decision for ourselves and for the young women in this world who look to us as examples. Let’s make that decision consciously, outside of the tabloid noise. We don’t need to be married or mothers to be complete. We get to determine our own “happily ever after” for ourselves.

I have grown tired of being part of this narrative. Yes, I may become a mother some day, and since I’m laying it all out there, if I ever do, I will be the first to let you know. But I’m not in pursuit of motherhood because I feel incomplete in some way, as our celebrity news culture would lead us all to believe. I resent being made to feel “less than” because my body is changing and/or I had a burger for lunch and was photographed from a weird angle and therefore deemed one of two things: “pregnant” or “fat.” Not to mention the painful awkwardness that comes with being congratulated by friends, coworkers and strangers alike on one’s fictional pregnancy (often a dozen times in a single day).

From years of experience, I’ve learned tabloid practices, however dangerous, will not change, at least not any time soon. What can change is our awareness and reaction to the toxic messages buried within these seemingly harmless stories served up as truth and shaping our ideas of who we are. We get to decide how much we buy into what’s being served up, and maybe some day the tabloids will be forced to see the world through a different, more humanized lens because consumers have just stopped buying the bullshit.
link

Adults who choose not have kids inspire moral outrage
quote:
Some researchers propose that parenthood is perceived as a moral imperative – not just the "normal" thing to do, but the right thing to do
Parenthood as a Moral Imperative? Moral Outrage and the Stigmatization of Voluntarily Childfree Women and Men (wetenschappelijke artikel waarop bovenstaand artikel is geschreven - nou ja, de abstract.)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169603783
Overigens denk ik dat dat veel meer in de VS of in bepaalde kringen (kerk?) speelt, want ik heb er zelf geen last van en op mijn antwoord dat ik geen kinderen heb krijg ik ook nooit rare afkeurende blikken. Misschien durven mensen hier niet verder te vragen, bang om in een lastig gesprek over onvruchtbaarheid te belanden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169603988
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 05:38 schreef Isabeau het volgende:
Overigens denk ik dat dat veel meer in de VS of in bepaalde kringen (kerk?) speelt, want ik heb er zelf geen last van en op mijn antwoord dat ik geen kinderen heb krijg ik ook nooit rare afkeurende blikken. Misschien durven mensen hier niet verder te vragen, bang om in een lastig gesprek over onvruchtbaarheid te belanden.
Het speelt daar inderdaad vanwege religie veel meer.

Een goede vriendin van Jen, komedienne Chelsea Handler, gaat daar met gestrekt been tegenin.

Zoek maar eens op 'kids, they're not that great' op youtube.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:26:50 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169604445
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 05:38 schreef Isabeau het volgende:
Overigens denk ik dat dat veel meer in de VS of in bepaalde kringen (kerk?) speelt, want ik heb er zelf geen last van en op mijn antwoord dat ik geen kinderen heb krijg ik ook nooit rare afkeurende blikken. Misschien durven mensen hier niet verder te vragen, bang om in een lastig gesprek over onvruchtbaarheid te belanden.
In Nederland heb je die kringen ook :Y. Ik noem een bible belt, maar de plaats waar ik woon (geen bible-belt, wel gelovig) valt daar ook onder. Relatief veel gelovige mensen en boeren :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:30:44 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169604471
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

In Nederland heb je die kringen ook :Y. Ik noem een bible belt, maar de plaats waar ik woon (geen bible-belt, wel gelovig) valt daar ook onder. Relatief veel gelovige mensen en boeren :).
Ach, in die regionen is jouw kindvrij zijn iig meer dan gecompenseerd door de bovengemiddelde hoeveelheden kinderen van degenen die wel kinderen hebben ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:32:02 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169604483
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach, in die regionen is jouw kindvrij zijn iig meer dan gecompenseerd door de bovengemiddelde hoeveelheden kinderen van degenen die wel kinderen hebben ;)
Ja true. Hoewel het hier ook wel minder wordt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:36:07 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169604504
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja true. Hoewel het hier ook wel minder wordt.
Ja, in Schubbekutteveen zie ik de gezinnen ook kleiner worden, 3 kinderen ipv 5 of 6.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:42:12 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169604546
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Idd, beetje welgemeende interesse in het reilen en zeilen van kroost 1 en 2 enzo, 'alles nog goed op schooooooooool', dat soort zaken. Prima. Dat doe je als je interesse hebt in andermans leven en de zaken die daarin voor hen belangrijk zijn. :Y Ben ook wel echt blij dat als we bij mijn schoonzus en familie zijn het ook echt gewoon over vanalles en nog wat gaat. De kinderen, werk, hobbies, vrije tijd, politiek, weetikveelwat. Het is echt heel gemengd, en dat maakt ook omgaan met de kinderen een stuk makkelijker omdat het dan veel 'natuurlijker' gaat in plaats van dat het zo opgedrongen wordt, zeg maar, en het kroost zelf weet ook heel goed dat niet alles om hen draait. Zag deze laatst voorbij komen, en daar was ik het wel mee eens:

[ afbeelding ]
Grappig: een dag nadat ik dit gelezen had vertelde mijn 6-jarige aan tafel dat hij de belangrijkste persoon in huis was, ik kon mijn lachen inhouden en vragen waarom hij dat dacht.
Hij doet "alle" klusjes in huis namelijk, hij zoekt de sokken bij elkaar als ik de was uit de droger heb gehaald, en als de laatste WC-rol van de WC-rolhouder is gepakt doet hij er nieuwe WC-rollen op.

Zo zie je maar, het sokkenklusje en WC-rollenklusje zijn primair :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:45:44 #261
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169604575
Ik heb wel meegemaakt dat de familie van mijn toenmalige lief niet kon vatten dat we allebei geen kinderen wilden. Een oom noemde het zelfs tegennatuurlijk. Dat waren gewoon stadsmensen.

Waarop ik met zijn moeder die het helemaal prima vond besloot die familie te trollen door met zijn baby nichtje in de kinderwagen te gaan wandelen en heel overdreven bewonderende geluiden te maken. En direct daarna toen de familie overtuigd was dat ik toch kinderen wilde droog ten vertellen dat ik ze echt niet wilde. En zijn moeder die dat beaamde en helemaal ging van 'nee die willen echt geen kinderen'.
pi_169604594
Aww, sokkenmemory speelden wij hier vroeger ook.
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 10:12:19 #263
5428 crew  miss_sly
pi_169604817
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 05:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam deze brief van Jennifer Aniston tegen nav een ander artikeltje over bewust geen kinderen krijgen. Vond hem wel leuk om te delen.

[..]

link

Adults who choose not have kids inspire moral outrage

[..]

Parenthood as a Moral Imperative? Moral Outrage and the Stigmatization of Voluntarily Childfree Women and Men (wetenschappelijke artikel waarop bovenstaand artikel is geschreven - nou ja, de abstract.)
Dit vind ik een hele goede brief en ik ben het volledig met haar eens. En haar statement gaat over iets groters dan alleen het niet willen of hebben van kinderen. Ik denk dat in veranderen hoe er met kinderen, en met name meisjes, wordt omgegaan en wat ze voorgeschoteld krijgen, een belangrijke basis ligt in het acceptabel en normaal maken dat niet iedereen, ook niet alle vrouwen, kinderen willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 18 maart 2017 @ 20:34:20 #264
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169614558
Mijn moeder appt mij af en toe, je vriendin heeft zo'n mooi kindje. En dan weer over een andere vriendin. Alsof ik dan ineens wel kinderen wil. Ik ben miet over te halen natuurlijk.
pi_169614616
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:34 schreef Lexa31 het volgende:
Mijn moeder appt mij af en toe, je vriendin heeft zo'n mooi kindje. En dan weer over een andere vriendin. Alsof ik dan ineens wel kinderen wil. Ik ben miet over te halen natuurlijk.
Maar waarom ga je er vanuit dat dat de insteek is?
Je komt een beetje stampvoetend over of zo
  zaterdag 18 maart 2017 @ 20:42:18 #266
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169614745
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:36 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar waarom ga je er vanuit dat dat de insteek is?
Je komt een beetje stampvoetend over of zo
Jij kent mijn moeder niet. Dus ik weet precies wat de insteek is. Heel simpel.
pi_169621888
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:42 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Jij kent mijn moeder niet. Dus ik weet precies wat de insteek is. Heel simpel.
Het een volgt niet uit het ander en daarnaast zal je echt niet de enige zijn die iets meent te weten en er toch naast zit.

Dat gezegd hebbende: het kan misschien wel vervelend op jou overkomen, maar er zit bij haar wellicht een diepgewortelde wens achter. Geen reden om dan overstag te gaan, wel reden voor enig begrip.
  zondag 19 maart 2017 @ 09:07:16 #268
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169621928
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het een volgt niet uit het ander en daarnaast zal je echt niet de enige zijn die iets meent te weten en er toch naast zit.

Dat gezegd hebbende: het kan misschien wel vervelend op jou overkomen, maar er zit bij haar wellicht een diepgewortelde wens achter. Geen reden om dan overstag te gaan, wel reden voor enig begrip.
Begrip? Voor een wens waarmee ze haar dochter lastig valt? De eerste paar keer misschien. Maar daarna lekker kappen met dat gehint en gedram.

Ik vind dat zo raar, dat goedpraten van vervelend gedrag omdat er een diepgewortelde wens is. Ga lekker wieberen met je diepgewortelde wens als de uitkomst van die wens afhankelijk is van de keuze van een ander.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169621963
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Begrip? Voor een wens waarmee ze haar dochter lastig valt? De eerste paar keer misschien. Maar daarna lekker kappen met dat gehint en gedram.

Ik vind dat zo raar, dat goedpraten van vervelend gedrag omdat er een diepgewortelde wens is. Ga lekker wieberen met je diepgewortelde wens als de uitkomst van die wens afhankelijk is van de keuze van een ander.
Hoho, wie zegt er dat ze bewust haar dochter lastig valt? Dat wordt ervan gemaakt.

Ouders hebben de neiging om zich met hun kinderen te blijven bemoeien. Daar kun je heerlijk allergisch op reageren, of het van je af laten glijden. Waar denk je dat je zelf het gelukkigst van wordt?
  zondag 19 maart 2017 @ 09:17:32 #270
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169622018
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoho, wie zegt er dat ze bewust haar dochter lastig valt? Dat wordt ervan gemaakt.

Ouders hebben de neiging om zich met hun kinderen te blijven bemoeien. Daar kun je heerlijk allergisch op reageren, of het van je af laten glijden. Waar denk je dat je zelf het gelukkigst van wordt?
Ik kan me zo indenken dat Lexi vaker dan eens heeft aangegeven geen kinderen te willen, en afgaande op eerdere posts van Lexi over mams, is mams gewoon een bemoeizuchtig type dat graag haar wil oplegt. Je dochter dan foto's en berichtjes sturen over de leuke kinderen van vriendinnen is dan... Gewoonweg strontvervelend en ook gewoon kwetsend want er mist elke vorm van acceptatie en erkenning voor de wens van dochter.

Overigens maak ik er nergens van dat ze BEWUST haar dochter lastig valt. Al geloof ik maar zo dat ze dat wel doet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 19 maart 2017 @ 09:24:04 #271
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169622081
Ik had gisteren nog een gesprek over het wel en niet hebben van kinderen met een moeder van drie, best een leuk gesprek ook nog. En tot mijn verbazing zei ze 'kan ik me helemaal voorstellen' op mijn antwoord dat ik geen kinderen wil.

Dat is echt de eerste keer dat ik meemaak dat een moeder zoiets zegt :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 19 maart 2017 @ 09:29:02 #272
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169622119
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik kan me zo indenken dat Lexi vaker dan eens heeft aangegeven geen kinderen te willen, en afgaande op eerdere posts van Lexi over mams, is mams gewoon een bemoeizuchtig type dat graag haar wil oplegt. Je dochter dan foto's en berichtjes sturen over de leuke kinderen van vriendinnen is dan... Gewoonweg strontvervelend en ook gewoon kwetsend want er mist elke vorm van acceptatie en erkenning voor de wens van dochter.

Overigens maak ik er nergens van dat ze BEWUST haar dochter lastig valt. Al geloof ik maar zo dat ze dat wel doet.
Dit dus. Het niet genoeg accepteren van mijn 'wensen' en het af en toe op deze manier proberen op te dringen.
pi_169622121
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik kan me zo indenken dat Lexi vaker dan eens heeft aangegeven geen kinderen te willen, en afgaande op eerdere posts van Lexi over mams, is mams gewoon een bemoeizuchtig type dat graag haar wil oplegt. Je dochter dan foto's en berichtjes sturen over de leuke kinderen van vriendinnen is dan... Gewoonweg strontvervelend en ook gewoon kwetsend want er mist elke vorm van acceptatie en erkenning voor de wens van dochter.

Overigens maak ik er nergens van dat ze BEWUST haar dochter lastig valt. Al geloof ik maar zo dat ze dat wel doet.
Jij neemt dus het verhaal van Lexi aan als voor 100% waar en kent de kant van haar moeder niet.

Als twee mensen niet goed met elkaar communiceren, dan ligt dat in vrijwel alle gevallen aan beide partijen.

En Lexi kan in ieder geval er anders op reageren. Bv niet op reageren.
  zondag 19 maart 2017 @ 09:32:30 #274
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169622155
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij neemt dus het verhaal van Lexi aan als voor 100% waar en kent de kant van haar moeder niet.

Als twee mensen niet goed met elkaar communiceren, dan ligt dat in vrijwel alle gevallen aan beide partijen.

En Lexi kan in ieder geval er anders op reageren. Bv niet op reageren.
Wie zegt dat ze erop reageert? Over aannames gesproken :D. Ze kwam hier enkel aangeven dat ze bepaald gedrag van haar moeder als vervelend ervaart.

Overigens doe jij ook gewoon aannames, je hele post is een grote aanname, maar als ik Lexi haar standpunt verdedig is aannemen dat Lexi haar verhaal wel eens kan kloppen onjuist.

Grappig dit :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 19 maart 2017 @ 09:36:01 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169622180
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:24 schreef Samzz het volgende:
Ik had gisteren nog een gesprek over het wel en niet hebben van kinderen met een moeder van drie, best een leuk gesprek ook nog. En tot mijn verbazing zei ze 'kan ik me helemaal voorstellen' op mijn antwoord dat ik geen kinderen wil.

Dat is echt de eerste keer dat ik meemaak dat een moeder zoiets zegt :@.
Mijn zus heeft me weleens toevertrouwd dat ze regelmatig jaloers op mijn kindvrije bestaan is. En dat, als ze het over kon doen, ze waarschijnlijk hetzelfde pad had gekozen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169622211
Zelfs mijn moeder zei dat op een gegeven moment 8-) op het moment dat doordrong dat mijn keus vast stond en er geen kleinkinderen zouden komen van mijn kant.
Ja doei.
  zondag 19 maart 2017 @ 09:41:42 #277
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169622222
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfs mijn moeder zei dat op een gegeven moment 8-) op het moment dat doordrong dat mijn keus vast stond en er geen kleinkinderen zouden komen van mijn kant.
_O-
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169622263
En dan vooral misschien met het besef dat het idd een keuze is. Ik weet het niet. Vind het wel prima, beter laat dan nooit! ;)
Ja doei.
pi_169622269
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze erop reageert? Over aannames gesproken :D. Ze kwam hier enkel aangeven dat ze bepaald gedrag van haar moeder als vervelend ervaart.

Overigens doe jij ook gewoon aannames, je hele post is een grote aanname, maar als ik Lexi haar standpunt verdedig is aannemen dat Lexi haar verhaal wel eens kan kloppen onjuist.

Grappig dit :D.
Ze reageert hier en dat is ook een reactie.

Het is niet alleen deze keer, ik heb dat meermaals gelezen. Lexi zit gewoon in de kindrol en loopt te stampvoeten over het gedrag van haar moeder.

En ook al is haar moeder nog zo irritant, het hoeft haar niet te irriteren. Daar heb je namelijk alleen jezelf mee.
  zondag 19 maart 2017 @ 09:50:32 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169622277
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfs mijn moeder zei dat op een gegeven moment 8-) op het moment dat doordrong dat mijn keus vast stond en er geen kleinkinderen zouden komen van mijn kant.
:D

Overigens denk ik dat 2 dingen best tellen bij ouders, de zoon die kinderen krijgt geeft de naam van de vader door (meestal), een dochter die een kind krijgt krijgt een kind dat iig eigen is, dat is met een kind van een zoon altijd de vraag nog maar (behalve bij Amalia), en omdat de naam toch al niet van moeder is denk ik dat bij moeders vaak de kinderen van dochters meer van belang zijn.
Hoewel ik niet verwacht dat mensen zich daar werkelijk bewust van zijn, maar ik denk dat vrouwen soms ook een soort onderbewuste "drang" hebben hun genen door te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 09:52:19 #281
45833 crew  Fogel
pi_169622298
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
En dan vooral misschien met het besef dat het idd een keuze is. Ik weet het niet. Vind het wel prima, beter laat dan nooit! ;)
Als je eens een paar moeders dat kan laten uiten op je blog to be... want de maatschappij prent het zowat in dat het geen keuze is maar dat je afwijkt van de norm als je geen kinderen wil. Kunnen ze het misschien toch beter beseffen voordat er kinderen zijn ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169622310
Mijn moeder roept al jaren "goed zo! Je bent nog jong!"

Maar dat roept ze al +15 jaar :')


Ik ken Gelukkig meerdere mensen die het niet vol overtuiging over zouden doen :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169622350
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn moeder roept al jaren "goed zo! Je bent nog jong!"

Maar dat roept ze al +15 jaar :')

Ik ken Gelukkig meerdere mensen die het niet vol overtuiging over zouden doen :N
Ik vind kinderen echt wat voor jou!
Powered by Janetje®
  zondag 19 maart 2017 @ 10:00:27 #284
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169622383
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze reageert hier en dat is ook een reactie.

Het is niet alleen deze keer, ik heb dat meermaals gelezen. Lexi zit gewoon in de kindrol en loopt te stampvoeten over het gedrag van haar moeder.

En ook al is haar moeder nog zo irritant, het hoeft haar niet te irriteren. Daar heb je namelijk alleen jezelf mee.
Ja doei he :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 19 maart 2017 @ 10:00:54 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169622386
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je eens een paar moeders dat kan laten uiten op je blog to be... want de maatschappij prent het zowat in dat het geen keuze is maar dat je afwijkt van de norm als je geen kinderen wil. Kunnen ze het misschien toch beter beseffen voordat er kinderen zijn ;)
Punt is natuurlijk wel dat de maatschappij er aan moet wennen dat het tegenwoordig ook een keuze kan zijn.
Vroeger kreeg je kinderen, ook als dat niet zo gewenst was, als je ze niet kreeg was dat meestal ongewenst, en dat was zielig, maar daar sprak je niet over.

Het is nog maar van de laatste 50 jaar dat het kinderen krijgen zo'n beetje in eigen hand is, er zijn nog hele generaties ouders geconditioneerd op de gedachte dat kinderloos zijn ongewenst is, daar zul je gewoon een paar generaties voor nodig hebben om dat uit de (westerse) wereld te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 19 maart 2017 @ 10:28:22 #286
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169622671
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze reageert hier en dat is ook een reactie.

Het is niet alleen deze keer, ik heb dat meermaals gelezen. Lexi zit gewoon in de kindrol en loopt te stampvoeten over het gedrag van haar moeder.

En ook al is haar moeder nog zo irritant, het hoeft haar niet te irriteren. Daar heb je namelijk alleen jezelf mee.
Over oordelen gesproken. Lexa zit in de kindrol en loopt te stampvoeten. Jij weet helemaal niks over mij of hoe mijn moeder is. Heb er nog een topic over geopend. Misschien moet je dat eens lezen.
pi_169623003
quote:
6s.gif Op zondag 19 maart 2017 09:57 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Ik vind kinderen echt wat voor jou!
Wil jij me keertje uitleggen hoe het moet :9~ ?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169623030
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk wel dat de maatschappij er aan moet wennen dat het tegenwoordig ook een keuze kan zijn.
Vroeger kreeg je kinderen, ook als dat niet zo gewenst was, als je ze niet kreeg was dat meestal ongewenst, en dat was zielig, maar daar sprak je niet over.

Het is nog maar van de laatste 50 jaar dat het kinderen krijgen zo'n beetje in eigen hand is, er zijn nog hele generaties ouders geconditioneerd op de gedachte dat kinderloos zijn ongewenst is, daar zul je gewoon een paar generaties voor nodig hebben om dat uit de (westerse) wereld te krijgen.
Het blijft ook altijd lastig, het onderwerp aansnijden. Wanneer leeftijdsgenoten geen kinderen blijken te hebben kan ik ze niet ongegeneerd high fiven :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 19 maart 2017 @ 11:15:11 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169623179
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Het blijft ook altijd lastig, het onderwerp aansnijden. Wanneer leeftijdsgenoten geen kinderen blijken te hebben kan ik ze niet ongegeneerd high fiven :@
Nee, de kans blijft immers ook dat zij wel ongewenst kinderloos zijn, het is echt een lastig onderwerp.
Ik was blij dat de buren hier gewenst kindvrij zijn, want naast de vorige buren (die zeer ongewenst kinderloos waren) nog even op je 43ste probleemloos zwanger raken en op je 44ste bevallen was ook wat gênant.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 19 maart 2017 @ 11:17:19 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169623207
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:28 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Over oordelen gesproken. Lexa zit in de kindrol en loopt te stampvoeten. Jij weet helemaal niks over mij of hoe mijn moeder is. Heb er nog een topic over geopend. Misschien moet je dat eens lezen.
Niet om het een of ander, maar je maakt wel een hoop drama over dingen die (nog) helemaal niet spelen... hele voorraden kinderen op en feestje bij jou thuis, omdat je elders last had van de kinderen, terwijl je het probleem nog niet hebt gehad.
Drama maken over gevraagd worden op te passen terwijl het kind waar je dan op zou moeten passen nog niet eens verwekt is, en de vraag nog niet gesteld is.
Het lijkt wel een beetje een dingetje te zijn hoor, de boel groter maken dan het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169624581
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:28 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Over oordelen gesproken. Lexa zit in de kindrol en loopt te stampvoeten. Jij weet helemaal niks over mij of hoe mijn moeder is. Heb er nog een topic over geopend. Misschien moet je dat eens lezen.
Dat had ik al gelezen en toen maar besloten om er niet op te reageren.

Het is helemaal niet zo relevant hoe jouw moeder is. Dat is immers de werkelijkheid en je daartegen verzetten is zinloos. Anders gezegd: jij gaat jouw moeder niet veranderen.

Het enige wat jij kan veranderen is hoe jij op haar reageert. En dan pas kun je afkomen van de negatieve energie die het duidelijk bij jou oproept.

Niet voor mij, niet voor jouw moeder, maar voor jouzelf.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:49:53 #292
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169631233
Ik ben klaar met mijn aangemaakte topic. Wens jullie hier nog veel discussie en herkenbare verhalen. Daar is dit topic uiteindelijk voor bedoeld. En ik wens jullie een heel fijn en liefdevol kindvrij leven toe.

Lieve groetjes.
pi_169631434
Zonde Lexa! Reageer gewoon niet op van die zuigers.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:57:54 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169631447
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:49 schreef Lexa31 het volgende:
Ik ben klaar met mijn aangemaakte topic. Wens jullie hier nog veel discussie en herkenbare verhalen. Daar is dit topic uiteindelijk voor bedoeld. En ik wens jullie een heel fijn en liefdevol kindvrij leven toe.

Lieve groetjes.
In deel 4 nam je ook al afscheid. :D
The love you take is equal to the love you make.
pi_169631835
Ik denk dat Lexa nog niet zo'n doorgewinterde forumposter is :)
Ja doei.
pi_169632668
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat Lexa nog niet zo'n doorgewinterde forumposter is :)
Ik heb vroeger ook in diverse fora vragen gesteld en dan nooit weer terug gekomen, want ik was klaar nadat ik een antwoord kreeg :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 maart 2017 @ 18:02:03 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_169632974
Hoi! Meer bier!
Ja doei.
  zondag 19 maart 2017 @ 18:13:55 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_169633016
Meer bier en minder kinderen.
pi_169633050
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:13 schreef remlof het volgende:
Meer bier en minder kinderen.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_169633059
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:13 schreef remlof het volgende:
Meer bier en minder kinderen.
Ik schat zomaar in dat het hebben van kinderen de bierconsumptie juist doet groeien. Zeker als ze in de pubertijd komen. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')