abonnement Unibet Coolblue
pi_169479845
quote:
De partij Denk zet moskeebesturen onder druk om hun achterban aan te sporen op Denk te stemmen. Dat zegt de Raad van Marokkaanse Moskeeën in Nederland (RMMN). Die heeft naar eigen zeggen van verschillende moskeebestuurders dergelijke signalen ontvangen. Volgens kandidaat-Kamerlid Azarkan van Denk is dat onzin. Hij zegt dat de kritiek ongefundeerd is.

Door de "agressieve stijl van campagnevoeren" zouden sommige moslims er niet voor uit durven komen dat ze kritiek op Denk hebben of liever op een andere partij stemmen. Volgens de raad werkt Denk polariserend door kiezers continu aan te spreken op hun geloof of etnische afkomst.
'Verrader'

"Moskeebestuurders zijn er vrij in of ze politieke partijen een podium willen geven en daar is ook niets mis mee", zegt woordvoerder Saïd Bouharrou in het NOS Radio 1 Journaal. "Maar je overschrijdt wel een grens als je, zoals Denk, meegeeft dat ze echt op je moeten stemmen omdat je anders een verrader bent."

Volgens Bouharrou moet Denk ophouden met het uitoefenen van emotionele of sociale druk zodat iedereen woensdag in alle vrijheid kan kiezen. Hij noemt het verder kwalijk dat Denk geen afstand neemt van omstreden imams en op Facebook nep-accounts gebruikt om andere politici zwart te maken. "Wij roepen Denk op haar toon te wijzigen, want de onderwerpen die deze partij aankaart verdienen alle aandacht."
Islamitische meetlat

Om kiezers te helpen, heeft de RMMN een 'islamitische meetlat' opgesteld, waarin politieke partijen worden beoordeeld op drie thema's die de raad belangrijk vindt: de aanpak van discriminatie en moslimhaat, de bescherming van de vrijheid van godsdienst en het verbindend vermogen.

D66, GroenLinks en Artikel1 scoren daarin de maximale zes punten. De PVV en de SGP eindigen als laatste met nul punten. Denk zit met vier punten in de middenmoot. Die partij scoort goed op de eerste twee criteria, maar mist volgens de RMMN verbindend vermogen.
http://nos.nl/artikel/216(...)-ons-onder-druk.html

Was te verwachten natuurlijk dat ze vooral op basis van moslim-stemvee de tweede kamer willen inkomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 11:52:46 ]
pi_169479965
Denk probeert sowieso mensen op een hele vervelende manier in hun kamp te krijgen. Zoals het online plaatsen van filmpjes van Kamerleden met een moslim achtergrond, als zij tijdens een hoofdelijke stemmingen tegen een punt stemmen waar een moslim, volgens Denk, voor met stemmen.
pi_169480013
Geen lang leven beschoren
pi_169480049
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/216(...)-ons-onder-druk.html

Was te verwachten natuurlijk dat ze vooral op basis van moslim-stemvee de tweede kamer willen inkomen.
Dat zijn oude PvdA trucjes die ze uit hun oude partij hebben meegenomen.
standaarddrinker
pi_169480057
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:02 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat zijn oude PvdA trucjes die ze uit hun oude partij hebben meegenomen.
True. Dont fix if it isnt broken natuurlijk.
pi_169480062
Wat voor druk kan dat clubje precies uitoefenen dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169480069
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:03 schreef Hathor het volgende:
Wat voor druk kan dat clubje precies uitoefenen dan?
Veel nep-accounts.
  Forum Admin maandag 13 maart 2017 @ 12:03:58 #8
232445 crew  Specularium
pi_169480077
Zo'n islamitische meetlat gaat vast voor een weloverwogen keuze zorgen.
pi_169480080
Moslims dit, moslims dat.
Wanneer gaan wij weer over tot de orde van de dag?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169480084
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Veel nep-accounts.
En dat kan je als moskee bestuur niet gewoon negeren?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169480154
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat kan je als moskee bestuur niet gewoon negeren?
Kan, maar de mogelijke invloed kun je niet echt negeren. Of nu ja, technisch gezien vast wel maar slim is het niet.
pi_169480181
Blijf het een gek idee vinden. "Ik stem op deze mensen omdat ze mijn huidskleur en religie hebben".
Conscience do cost.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:11:09 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169480182
DENK doet het voorkomen alsof ze er zijn voor alle minderheden, maar in werkelijkheid is het gewoon een verlengstuk van Erdogans partij. Is mij ook een raadsel wat die Azarkan daar nog moet.
pi_169480210
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
DENK doet het voorkomen alsof ze er zijn voor alle minderheden, maar in werkelijkheid is het gewoon een verlengstuk van Erdogans partij. Is mij ook een raadsel wat die Azarkan daar nog moet.
Die voelt zich overal thuis zolang het ertoe leidt dat zijn kop zo nu en dan op tv te zien is.
pi_169480246
Turkse praktijken!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_169480252
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
DENK doet het voorkomen alsof ze er zijn voor alle minderheden, maar in werkelijkheid is het gewoon een verlengstuk van Erdogans partij. Is mij ook een raadsel wat die Azarkan daar nog moet.
Het is een regelrecht verlengstuk van Erdogans partij.

Zoals ik al eerder opschreef, het verbaasd het me achteraf niet dat Erdogan bewust deze rel heeft uitgelokt. Want dat lokt meer boze Turkse kiezers naar DENK en biedt meer ja stemmers voor zijn referendum. Erg geslepen, dat moet ik hem wel nageven.

Laten we hopen dat de Marokkanen zich niet laten uitlenen voor de grillen en grollen van deze dictator.

We bieden hun nog altijd een beter alternatief. Uiteraard PVV. *)
  maandag 13 maart 2017 @ 12:21:45 #17
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169480316
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:10 schreef ems. het volgende:
Blijf het een gek idee vinden. "Ik stem op deze mensen omdat ze mijn huidskleur en religie hebben".
Sylvana-retoriek.
pi_169480320
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

We bieden hun nog altijd een beter alternatief. Uiteraard PVV. *)
quote:
Islamitische meetlat

Om kiezers te helpen, heeft de RMMN een 'islamitische meetlat' opgesteld, waarin politieke partijen worden beoordeeld op drie thema's die de raad belangrijk vindt: de aanpak van discriminatie en moslimhaat, de bescherming van de vrijheid van godsdienst en het verbindend vermogen.

D66, GroenLinks en Artikel1 scoren daarin de maximale zes punten. De PVV en de SGP eindigen als laatste met nul punten. Denk zit met vier punten in de middenmoot. Die partij scoort goed op de eerste twee criteria, maar mist volgens de RMMN verbindend vermogen.
Ik zie niet hoe de PVV een beter alternatief is. Geen inhoudelijke plannen en weglopen voor inhoudelijke vragen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 13-03-2017 12:36:38 ]
dag
pi_169480331
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:10 schreef ems. het volgende:
Blijf het een gek idee vinden. "Ik stem op deze mensen omdat ze mijn huidskleur en religie hebben".
Ik stem dan weer niet op die mensen omdat ze een andere huidskleur, nouja, loyaliteit aan een andere natie hebben, en een vreemde religie aanhangen.
standaarddrinker
  maandag 13 maart 2017 @ 12:23:52 #20
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169480348
Wel goed dat ze dit zo in de openbaarheid gooien. Die bestuurder laat zich gelukkig niet voor het politieke karretje spannen.
pi_169480353
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:22 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik stem dan weer niet op die mensen omdat ze een andere huidskleur, nouja, loyaliteit aan een andere natie hebben, en een vreemde religie aanhangen.
Prima. Ik stem niet op ze omdat het een stel hangjassen zijn :P
Conscience do cost.
pi_169481113
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:22 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

Ik zie niet hoe de PVV een beter alternatief is. Geen inhoudelijke plannen en weglopen voor inhoudelijke vragen..
Er wordt gewoon inhoudelijk op vragen gereageerd en evenmin wordt er weggelopen.

Midden-kabinetten zijn sinds 1998 voortdurend van elkaar weggelopen, dus laten we ophouden om notabene een toenmalige gedoogpartner die zich inhoudelijk en ideologisch niet kon vinden met het Catshuisakkoord te bestempelen als de eeuwige wegloper.

Het gegeven dat dit kabinet (die op hetzelfde ministerie al twee liegende en corrupte ministers, een liegende staatssecretaris, een liegende Kamervoorzitter en veel weglopende boze partijgenoten hebben zien opstappen) er überhaupt nog zit is volkomen ongeloofwaardig te noemen. Puur vanwege de hete adem van de constant aanwezige PVV.

Een cordon sanitair hielp niet. Die georkestreerde rechtszaak evenmin. Het stimuleert Nederlandse kiezers juist méér om op 15 maart op de PVV te gaan stemmen. Logisch, onze democratische rechtstaat wordt met dit ondemocratisch cordon sanitair ondermijnt. De Nederlandse kiezer geschoffeerd.

Het volk zal dat niet laten gebeuren. Het volk zal nationaal als internationaal een duidelijk signaal afgeven. Wij zijn Nederland. Wij zijn democratie. w/
pi_169481144
Bla Bla Bla, geen inhoudelijke oplossingen, alleen holle retoriek. Duidelijk.
dag
pi_169481302
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er wordt gewoon inhoudelijk op vragen gereageerd en evenmin wordt er weggelopen.
:D
Conscience do cost.
pi_169481907
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:12 schreef Peter het volgende:
Bla Bla Bla, geen inhoudelijke oplossingen, alleen holle retoriek. Duidelijk.
Bla, bla , bla, vooral niet ingaan op de gepresenteerde feiten en dan de ander betichten van weglopen.

Het wordt bij specifieke deelnemers met specifieke opvattingen wel steeds meer een bekend patroon. Vaak opgevolgd door de bekende dooddoener welke feiten? Zo heerlijk voorspelbaar.

:D
pi_169482041
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een cordon sanitair hielp niet. Die georkestreerde rechtszaak evenmin. Het stimuleert Nederlandse kiezers juist méér om op 15 maart op de PVV te gaan stemmen. Logisch, onze democratische rechtstaat wordt met dit ondemocratisch cordon sanitair ondermijnt. De Nederlandse kiezer geschoffeerd.


Kijk de PVV stijgen inderdaad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169482157
We zullen zien.

Van Brexit en Trump werd hetzelfde geroepen.

Ach, wat waren ze toen boos. _O-

Om Fortuyn te citeren, dat kan nog wat worden! :)
pi_169482185
Doet me denken aan Lutfur Rahman, de voormalige burgemeester van Tower Hamlets. Die zette Moslims onder druk door te suggereren dat het on-Islamitisch was niet op hem te stemmen. Uiteindelijk is Lutfur afgezet ivm verkiezingsfraude.
pi_169482289
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:51 schreef Elzies het volgende:
We zullen zien.

Van Brexit en Trump werd hetzelfde geroepen.

Ach, wat waren ze toen boos. _O-

Om Fortuyn te citeren, dat kan nog wat worden! :)
De Hond zat er de afgelopen 3 verkiezingen steeds ongeveer 2 zetels naast bij de PVV. Ik denk dat je dus wel een en ander kan verbinden aan het grafiekje, maar goed, het is makkelijker om te zeggen 'peilingen kloppen niet PVV wordt de allergrootste!!!' natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 maart 2017 @ 13:56:47 #30
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_169482314
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:22 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

Ik zie niet hoe de PVV een beter alternatief is. Geen inhoudelijke plannen en weglopen voor inhoudelijke vragen..
Artikel 1 & bindend vermogen? :{
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_169482356
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De Hond zat er de afgelopen 3 verkiezingen steeds ongeveer 2 zetels naast bij de PVV. Ik denk dat je dus wel een en ander kan verbinden aan het grafiekje, maar goed, het is makkelijker om te zeggen 'peilingen kloppen niet PVV wordt de allergrootste!!!' natuurlijk.
Het zou fantastisch zijn, maar dat hoor je me niet roepen.

Uiteindelijk wordt de uitslag bepaald door de opkomst. Dan kunnen peilingen ernaast zitten.

Dat zagen we bij Brexit maar ook bij onze eigen Oekraïne associatieverdrag referendum.
pi_169482428
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:04 schreef halfway het volgende:
Moslims dit, moslims dat.
Wanneer gaan wij weer over tot de orde van de dag?
Ja vind ik ook. Het is tijd om klagen over moslims.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_169482605
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het zou fantastisch zijn, maar dat hoor je me niet roepen.

Uiteindelijk wordt de uitslag bepaald door de opkomst. Dan kunnen peilingen ernaast zitten.

Dat zagen we bij Brexit maar ook bij onze eigen Oekraïne associatieverdrag referendum.
PVV krijgt geen meerderheid. Kom zeg
pi_169482919
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

PVV krijgt geen meerderheid. Kom zeg
Zeg nooit, nooit.
  maandag 13 maart 2017 @ 14:26:58 #35
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169483047
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:57 schreef maan_man het volgende:
Denk probeert sowieso mensen op een hele vervelende manier in hun kamp te krijgen. Zoals het online plaatsen van filmpjes van Kamerleden met een moslim achtergrond, als zij tijdens een hoofdelijke stemmingen tegen een punt stemmen waar een moslim, volgens Denk, voor met stemmen.
Dat is gewoon weg ziek.

Net als de trolls en internetbots
Net als het continu aandacht geven aan de niet bestaande 'discriminatie' om de verhoudingen maar even op scherp te stellen
Net als alsmaar blijven zeuren om gelijke behandeling, maar tegelijkertijd een eigen agenda hebben die helemaal niet gelijk is
Net als het overal willen tussen wurmen als het gaat om 'allochtonen'
Net als het gaat om de blanke mens continu weg te zetten als racist.

Als deze 2 in de kamer komen na de verkiezingen, hoop ik dat ze heel snel worden geschorst om het een of ander.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 13 maart 2017 @ 15:04:47 #36
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169483918
hoorde het vandaag ook op de radio. Hoe ver gaat dat onder druk zetten? Moet je een selfie laten zien of gaan ze mee tot het stemhokje? Ik zou eerder zeggen 'aandringen'. Gebeurt bij andere partijen ook. Uiteindelijk bepaalt iedereen zelf wat hij roodkleurt in het stemhokje
pi_169485035
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:03 schreef Specularium het volgende:
Zo'n islamitische meetlat gaat vast voor een weloverwogen keuze zorgen.
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2017 @ 17:30:34 #38
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_169486857
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:57 schreef maan_man het volgende:
Denk probeert sowieso mensen op een hele vervelende manier in hun kamp te krijgen. Zoals het online plaatsen van filmpjes van Kamerleden met een moslim achtergrond, als zij tijdens een hoofdelijke stemmingen tegen een punt stemmen waar een moslim, volgens Denk, voor met stemmen.
Dat is juist hetgeen ze niet begrijpen; dat je niks moet, en in Nederland vrij bent om te stemmen op wie je zelf wil.
En dat maakt het tot een eng clubje.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_169486943
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:57 schreef maan_man het volgende:
Denk probeert sowieso mensen op een hele vervelende manier in hun kamp te krijgen. Zoals het online plaatsen van filmpjes van Kamerleden met een moslim achtergrond, als zij tijdens een hoofdelijke stemmingen tegen een punt stemmen waar een moslim, volgens Denk, voor met stemmen.
Dat is iets wat eigen is aan dat type partijen. Artikel 1 heeft dat ook nog, behoorlijk onsuccesvol trouwens, geprobeerd met Prem Radhakishun.
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2017 @ 17:39:04 #40
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_169486988
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is iets wat eigen is aan dat type partijen. Artikel 1 heeft dat ook nog, behoorlijk onsuccesvol trouwens, geprobeerd met Prem Radhakishun.
Gelukkig is Prem wel mondig genoeg, die laat zich niets aanpraten.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 13 maart 2017 @ 17:53:37 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169487156
Marokkanen hebben sowieso niks bij Denk te zoeken. Het is immers geen islamitische partij, maar een pro-Erdogan-partij en daar kan je als Marokkaan niet zo veel mee, Daarvoor wijkt de Turkse islam te veel af van de Marokkaanse islam.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:54:04 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169487161
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:04 schreef pechvogel-010 het volgende:
hoorde het vandaag ook op de radio. Hoe ver gaat dat onder druk zetten?
Het lijkt erop dat demoskeebesturen onder druk zijn gezet. Die zullen wel bang zijn dat er op de Facebookpagina van Denk filmpjes verschijnen waarin ze worden weggezet als onislamitisch oid. Ordinaire chantage dus, net zoals die handig gemonteerde filmpjes van Tweede-Kamerleden van Turkse en Marokkaanse afkomst.
pi_169487416
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:39 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Gelukkig is Prem wel mondig genoeg, die laat zich niets aanpraten.
Zeker niet door zo'n oplossing op zoek naar een probleem.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169487589
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een regelrecht verlengstuk van Erdogans partij.

Waarschijnlijk denken de Marrokkaanse moskeebesturen dat ook. En ik denk niet dat dat in het voordeel is van DENK.
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2017 @ 18:25:31 #45
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_169487980
quote:
Een Turkse winkelier heeft een aanklacht bij een rechtbank in Turkije ingediend tegen koning Willem-Alexander.
Je houdt het niet voor mogelijk.......
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_169487997
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:53 schreef Lunatiek het volgende:
Marokkanen hebben sowieso niks bij Denk te zoeken. Het is immers geen islamitische partij, maar een pro-Erdogan-partij en daar kan je als Marokkaan niet zo veel mee, Daarvoor wijkt de Turkse islam te veel af van de Marokkaanse islam.
Los van het feit dat dat onzin is, geldt dat Marokkanen over het algemeen al niet uit religieuze overwegingen op een bepaalde partij stemmen. Er zijn vele partijen opgericht om stemmen van moslims binnen te harken. Stuk voor stuk faalden ze. Het is dus niet zo dat Marokkanen per definitie op een islamitische partij zouden stemmen. Dat blijkt helemaal nergens uit in ieder geval.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 13 maart 2017 @ 18:42:37 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169488798
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Los van het feit dat dat onzin is, geldt dat Marokkanen over het algemeen al niet uit religieuze overwegingen op een bepaalde partij stemmen. Er zijn vele partijen opgericht om stemmen van moslims binnen te harken. Stuk voor stuk faalden ze. Het is dus niet zo dat Marokkanen per definitie op een islamitische partij zouden stemmen. Dat blijkt helemaal nergens uit in ieder geval.
Ik heb niet de indruk dat Marokkanen zitten te wachten op een neo-Ottomaanse overheersing...
pi_169489146
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:56 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Artikel 1 & bindend vermogen? :{
Artikel 1 komt op alle vlakken op voor gelijkheid. Dat verscheidene mensen een hekel hebben aan sylvana simons omdat ze zwarte piet niet leuk vindt en daar een paar keer vocaal over is geweest doet daar natuurlijk niks aan af. Dat is anders dan DENK die mensen aanspreekt op hun afkomst of religie.
pi_169489425
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat Marokkanen zitten te wachten op een neo-Ottomaanse overheersing...
Marokkanen vielen nooit onder het Ottomaanse rijk.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 13 maart 2017 @ 19:19:09 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169490258
Lekker verbindend bezig weer, zo te lezen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')