Als je er al niet in komt en men op afstand de firmware niet kunnen resetten wordt het een lastig verhaal. Even heel stom bedacht maar wie weet; heb je al andere browsers geprobeerd? Ziet de helpdesk wel dat er iets verkeerd zit of ook niet?quote:Op maandag 13 maart 2017 10:44 schreef Nizno het volgende:
Mijn ziggomodem laat zich niet meer benaderen, internet werkt prima, zowel bedraad als draadloos, maar ik wil de webinterface van het modem in.
als ik ga naar http://192.168.178.1/ kom ik op een inlogpagina waar meteen een 'foutmelding' boven aan staat
<% GetCSRFValue("CSRFValue"); %>
als ik wel gewoon de inloggegevens invul van het modem (is gereset dus ik weet zeker dat deze goed zijn) en op inloggen druk krijg ik een melding dat de site niet bereikbaar is.
Normaal gesproken was een stroomonderbreking van een minuutje voldoende om dit op te lossen. Echter nu zelfs na een reset en bedraad aansluiten kom ik er nog niet op.
Door de reset staat het modem met zijn draadloze instellingen uiteraard weer op een wachtwoord met bijzondere tekens hoofdletters kleine letters en cijfers. en de standaard SSID voor zowel 2.4 als 5 GHz.
Aangezien ik dit aan wil passen en ook mijn popcorn weer wil kunnen bakken wil ik dus wel de webinterface in.
Bij ziggo komen ze niet verder dan we moeten een monteur sturen. Ja leuk, maar ik heb aankomende week niet de luxe dat ik tussen 8 en 13 of tussen 12 en 18 thuis kan zitten.
Is er iemand die nog een idee heeft wat de klantenservice nog niet bedacht heeft?
Alles wat wifi heeft uitzetten, bedraad aanloggen op de modem en nog een keer proberen.quote:Die <% GetCSRFValue("CSRFValue"); %> heb ik ook wel eens gehad, dan kan je niet inloggen. Ik dacht is browser gerelateerd, maar was zowel in Firefox als in Chrome.
Heb toen alle Wifi apparaten uitgeschakeld en alle andere systemen losgekoppeld (ethernet adapters uitgeschakeld) Toen kon ik weer wel inloggen. Dus het lijkt erop dat 1 van je aangesloten apparaten je gateway wil overnemen of iets in die trend. Waarschijnlijk heeft het iets met Upnp te maken dat die brak geconfigureerde Firmware het Ziggo modem ontoegankelijk maakt. Ook heb ik het idee dat: Als er een apparaat aan de router is gekoppeld die een adres buiten de DHCP pool afdwingt krijg ik dit probleem....
dat kan ik eens proberen.quote:Op maandag 13 maart 2017 10:53 schreef jogy het volgende:
Of: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1670641
[..]
Alles wat wifi heeft uitzetten, bedraad aanloggen op de modem en nog een keer proberen.
Lees ook ff de rest van het topic door daar, aardig wat informatie om er doorheen te komen blijkbaar. (Gelukkig )quote:
Wonderbaarlijk, alle ethernetkabels er uit en inderdaad ik kan nu zonder gezeik en foutmeldingen in de webinterface.quote:Op maandag 13 maart 2017 10:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Lees ook ff de rest van het topic door daar, aardig wat informatie om er doorheen te komen blijkbaar. (Gelukkig )
Klopt.quote:Op maandag 13 maart 2017 11:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
Wonderbaarlijk, alle ethernetkabels er uit en inderdaad ik kan nu zonder gezeik en foutmeldingen in de webinterface.
Maar ik lees in dat topic dat het probleem niet opgelost is met een nieuw modem?
Dan zal ik dus elke keer als ik dit gezeik heb (begint elke keer met mijn telefoon die gaat hikken) de netwerkkabels los moeten sjorren.
Ah oké, het was niet alleen inloggen op de admin pagina. dan is het wel jammer inderdaad. anders zou ik voor die paar keer in een jaar dat je überhaupt in moet loggen op de modem er niet zo'n probleem in zien maar ik ben dan ook wel een beetje laconiek met dat soort dingen .quote:Op maandag 13 maart 2017 11:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
Wonderbaarlijk, alle ethernetkabels er uit en inderdaad ik kan nu zonder gezeik en foutmeldingen in de webinterface.
Maar ik lees in dat topic dat het probleem niet opgelost is met een nieuw modem?
Dan zal ik dus elke keer als ik dit gezeik heb (begint elke keer met mijn telefoon die gaat hikken) de netwerkkabels los moeten sjorren.
Nee het probleem was ineens aanwezig. Geen wijzigingen in mijn netwerk gehad in die tijd. Daarna uiteindelijk wel een Samsung surroundset aangesloten maar daarvoor was het probleem dus al.quote:Op maandag 13 maart 2017 11:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah oké, het was niet alleen inloggen op de admin pagina. dan is het wel jammer inderdaad. anders zou ik voor die paar keer in een jaar dat je überhaupt in moet loggen op de modem er niet zo'n probleem in zien maar ik ben dan ook wel een beetje laconiek met dat soort dingen .
Maar zoals ik het daar lees is het een probleem met de DHCP van één van de apparaten oid? (Niet heel goed gelezen) in combinatie met de modem/firmware. Heb je onlangs (afgelopen paar weken/maand) een nieuw apparaat gekocht die je aan hebt gesloten op het internet?
De wifi-functionaliteiet van de ziggo-modems is bijna zonder uitzondering compleet ruk. Je kan beter een goed wifi-accespoint/router kopen en de wifi en/of routerfunctie van het modem uitzetten.quote:Op maandag 13 maart 2017 11:37 schreef jogy het volgende:
Maar zoals onder andere Dubbeldrank waarschijnlijk gaat zeggen (en gelijk in heeft) is de wifi functionaliteit van de ziggo modems bijna zonder uitzondering compleet ruk en kan je beter een beetje een goed wifi accespoint kopen en gebruiken en de wifi functie op de modem uitzetten. En zo te zien als ik het gelinkte topic een beetje doorlees is het in dit geval ook een probleem met de wifi waar het gezeur start.
gelukkig is mijn wifi dus niet de oorzaakquote:Op maandag 13 maart 2017 11:37 schreef jogy het volgende:
Maar zoals onder andere Dubbeldrank waarschijnlijk gaat zeggen (en gelijk in heeft) is de wifi functionaliteit van de ziggo modems bijna zonder uitzondering compleet ruk en kan je beter een beetje een goed wifi accespoint kopen en gebruiken en de wifi functie op de modem uitzetten. En zo te zien als ik het gelinkte topic een beetje doorlees is het in dit geval ook een probleem met de wifi waar het gezeur start.
euh, mijn probleem was ook bedraadquote:Op maandag 13 maart 2017 11:47 schreef Jordy-B het volgende:
De wifi-functionaliteiet van de ziggo-modems is bijna zonder uitzondering compleet ruk. Je kan beter een goed wifi-accespoint/router kopen en de wifi en/of routerfunctie van het modem uitzetten.
Ik haakte even in op de post van jogy. Ik heb in het verleden wel hele rare problemen gehad met het modem van mijn ouders. Dat bleek echter te liggen aan een haperende stroomvoorziening. Een bekend probleem, want de monteur had de vervangende voedingsadapter al in de hand toen hij binnen kwam. Het betrof toen een ubee-modem.quote:
maar als ik dan nog steeds het belprobleem houd heeft dat geen nutquote:Op maandag 13 maart 2017 11:48 schreef Jordy-B het volgende:
Mocht je overwegen dat te gaan doen, beknibbel er dan niet op. Je betaalt vermoedelijk ¤600 of meer per jaar voor je snelle internet, dus kwak er dan ook geld tegenaan zodat je echt goed materiaal hebt.
weet je dat zeker? Ik meen te lezen dat het probleem onstond binnen de wifi. Heb je een wifi HP printer toevallig?quote:Op maandag 13 maart 2017 11:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
gelukkig is mijn wifi dus niet de oorzaak
nu ik de ethernetkabels er uit heb en de wifi alleen gebruik is het opgelost. Heb mezelf niet op de kabel gezet om in t modem te komen. En nee geen wifiprinter aanwezig van welk merk ook.quote:Op maandag 13 maart 2017 12:03 schreef jogy het volgende:
[..]
weet je dat zeker? Ik meen te lezen dat het probleem onstond binnen de wifi. Heb je een wifi HP printer toevallig?
Ah check, duidelijk. Thanks. dan zou ik het inderdaad ook niet bij de wifi zoeken maar zie ik het wel een beetje somber in gezien het topic van een jaar geleden wat nu ook bij jou speelt.quote:Op maandag 13 maart 2017 12:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
nu ik de ethernetkabels er uit heb en de wifi alleen gebruik is het opgelost. Heb mezelf niet op de kabel gezet om in t modem te komen. En nee geen wifiprinter aanwezig van welk merk ook.
en t probleem is elke keer de telefonie. Daarom moet ik een herstart doen
Stuk voor stuk de ethernetkabels aansluiten en kijken wanneer de boel in de soep loopt. Vervolgens alles loshalen, herstarten en de kabels in tegenovergestelde volgorde aansluiten.quote:Op maandag 13 maart 2017 12:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
nu ik de ethernetkabels er uit heb en de wifi alleen gebruik is het opgelost. Heb mezelf niet op de kabel gezet om in t modem te komen. En nee geen wifiprinter aanwezig van welk merk ook.
en t probleem is elke keer de telefonie. Daarom moet ik een herstart doen
dat ga ik doen idd. Ik las op tweakers al iets over zelf ipadressen toewijzen dus als ik de dader heb (die zich nu nog niet meldt) kan ik die wel een nummertje geven.quote:Op maandag 13 maart 2017 12:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Stuk voor stuk de ethernetkabels aansluiten en kijken wanneer de boel in de soep loopt. Vervolgens alles loshalen, herstarten en de kabels in tegenovergestelde volgorde aansluiten.
Zit het probleem beide keren bij dezelfde kabel, dan moet je daar eens naar de instellingen kijken om te zien of er een conflict is.
TC. Voor zover ik het topic lees zijn alle problemen met die foutmelding van <% blabla %> de TCsquote:Ik weet niet wat voor router je hebt, maar een ondeugdelijke stroomvoorziening geeft je dus hele maffe problemen. Dit kan je eventueel zelf testen als je toevallig een vergelijkbare voedingsadapter (zelfde output en stekker) hebt liggen, of door hem door te meten met een multimeter om te controleren of hij wel het vermogen levert dat hij zou moeten leveren.
ik leg wel neer bij het feit dat ik een brak modem en heb zoek wel uit welke van mijn ethernetkabels het probleem nu werkelijk gaf en tegen die tijd dat ik het nodig vind om er verder mee te gaan zoek ik wel verderquote:Op maandag 13 maart 2017 12:45 schreef Jordy-B het volgende:
Daar ligt het aan firmware en het feit dat het een algeheel prutsding is als je ook maar iets zelf wenst in te stellen. Je zou kunnen aanvragen of je een beta-versie van de firmware kan krijgen (die zijn niet altijd stabiel, maar dat is het nu immers ook niet)
Maar eigenlijk zou ik toch proberen om aan te dringen op een vervangend modem van een ander merk (dat zou in principe via de post moeten kunnen geschieden), of je erbij neerleggen dat je troep krijgt van de Ziggo en dus de modem in bridge mode zetten en er zelf dan maar een goede router aan te hangen.
dat is wel een goede ja. Wifi wordt niet officieel ondersteund als zodanig maar telefonie moet het gewoon goed blijven doen.quote:Op maandag 13 maart 2017 13:29 schreef Jordy-B het volgende:
Een haperende telefoon is wel een goede grond om een modem van een ander merk te eisen. Wifiproblemen waren dat bijvoorbeeld niet geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |