abonnement Unibet Coolblue
pi_169477247
Goedendag,

Ik heb mijn zolder geisoleerd met Slimfix deco. Resultaat is super geworden maar heb behoorlijk wat reststukken over.

Zou ik de deze tussen de balken in mijn garage dak kunnen plaatsen?
Echter ik zal meerdere stukken naast elkaar moeten plaatsen en er iets van een mdf plaat onder moeten maken om alles op de plaats te houden.

Heeft dit nog nadelige gevolgen of kan ik zo nog effectief iets doen met mijn reststukken?
pi_169477268
Isoleer je ook de muren en de vloer van de garage? Heb je ook een warmtebron? Zoniet, dan is het een makkelijke manier om van je reststukken af te komen, maar effect op de temperatuur heeft het nauwelijks of niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169477463
Muren zullen op dit moment niet geïsoleerd in een later stadium wel.

Ja ik heb een radiator in de garage waarmee ik kan verwarmen.
pi_169477564
Slimfix is een materiaal wat bestemd is voor een pannendak dus een open constructie. Een platdak heeft een gesloten constructie zodat je condens krijgt aan de binnenzijde van de constructie. Op de overgang van warm naar koud dus in de isolatie. Dit condensvocht kan niet weg omdat de constructie onvoldoende kan uitdampen.

Gevolg: constructie blijft nat van binnen met schimmel, houtrot enz als gevolg.

Kortom: ik zou het niet doen, zelfs als je het voor elkaar krijgt om een goede dampremmende laag aan de binnenkant aan te brengen blijf je toch kritische punten houden t.p.v. de centraaldoos en andere doorvoeren. Ook zal je na de damprem een plafond aan moeten brengen dus schiet de slimfix zijn doel voorbij.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_169477656
Het doel voorbij schieten van de slimfix is niet het probleem, zijn toch reststukken dus of ik ervoor betaal om ze naar de stort te brengen of gebruik.

Maar het condensvocht was de reactie waar ik naar op zoek ben als dat idd niet weg kan heb ik veel meer nadelen dan voordelen.
pi_169479046
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:17 schreef sjnelle1 het volgende:
Maar het condensvocht was de reactie waar ik naar op zoek ben als dat idd niet weg kan heb ik veel meer nadelen dan voordelen.
In de eerste plaats vraag ik me af waar het vocht vandaan moet komen (je woont, kookt en douchet niet in de garage neemt ik aan) en als dat al een probleem zou zijn, kan je een dampdicht folie plaatsen.
Genoeg platte woningdaken zijn aan de binnenzijde geïsoleerd .
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169480142
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:00 schreef blomke het volgende:
(je woont, kookt en douchet niet in de garage neemt ik aan)
Haha nee, huis is eindelijk klaar dus dat is zeker niet de bedoeling.

Maar vocht komt er natuurlijk altijd en als beetje zoek moet je boven de isolatie en het dak ook ruimte openplaten zodat het daartussen goed kan ventileren maar dat wordt al vrij moeilijk met de 14 cm dikte van de platen twijfel dan of het tussen de balken goed ventileerd.
pi_169481355
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:08 schreef sjnelle1 het volgende:

[..]

Haha nee, huis is eindelijk klaar dus dat is zeker niet de bedoeling.

Maar vocht komt er natuurlijk altijd en als beetje zoek moet je boven de isolatie en het dak ook ruimte openplaten zodat het daartussen goed kan ventileren maar dat wordt al vrij moeilijk met de 14 cm dikte van de platen twijfel dan of het tussen de balken goed ventileerd.
Zonder ontluchtingen is er van ventilatie in een plat dak natuurlijk geen sprake. Om dit te bereiken moet je in elk vak 2 ontluchtingen plaatsen zodat er wat natuurlijke ventilatie kan plaatsvinden.
Single ply roofing, pay less, worthless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')