abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2017 @ 22:09:10 #1
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169472900
Hallo Fokkers :W

Misschien niet iets wat je van zelfscanner zou verwachten, maar met een aantal mensen om mij heen kwamen we op het idee om een eigen zaak te willen beginnen.

Samen willen we een broodjeszaak/Theeroom beginnen ergens in Nederland. Natuurlijk is daar een onderzoekje voor nodig. Hopelijk zijn er wat culinaire fokkers die mij hierbij willen helpen.
Ik ben nu bezig met het maken van een enquête/vragenlijst zodat ik die kan delen met de rest van Nederland. Alleen, wat voor vragen zal ik hierin zetten? Vragen zoals 'wilt u gratis wifi' of 'aan wat voor gebak denkt u?' (Deze staan er al in) Denk groot en gooi elk idee eruit.

Natuurlijk google ik ook, maar wie weet komen er wel leuke vragen en ideeën hier langs.
Vragen, heel graag stellen hier. :)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169472946
Zijn er ook opties om ingrediënten weg te laten bij een broodje? (denk aan allergieën en dergelijke, dus ook niet bereiden met mes Y wat product X heeft aangeraakt)

Zijn huisdieren toegestaan in de zaak?
pi_169472968
Verrassend Concept. Zijn maar weinig broodjeszaken en theerooms in nederland. Wat gaat jou zaak zo bijzonder maken dat ik mijn broodje bij jou kom lunchen ipv bij je buurman ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_169472974
Wat is je startkapitaal?
pi_169473018
HACCP.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169473040
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:11 schreef Joene het volgende:
Verrassend Concept. Zijn maar weinig broodjeszaken en theerooms in nederland. Wat gaat jou zaak zo bijzonder maken dat ik mijn broodje bij jou kom lunchen ipv bij je buurman ?
Als er al zo weinig zijn dan lijkt het me erg sterk dat de buurman ook zo'n zaak heeft.
pindazakje
  zondag 12 maart 2017 @ 22:15:37 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169473055
Een soort Geen Peil broodjeszaak?
Je hebt zelf geen idee, maar iedere klant moet zelf maar verzinnen wat hij wil?
pi_169473190
Ik vind service erg belangrijk!

pi_169473293
Topless !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_169473321
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Als er al zo weinig zijn dan lijkt het me erg sterk dat de buurman ook zo'n zaak heeft.
+1 scherp
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 22:27:17 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_169473447
Ik zou ook denken aan ontbijt. Volgens mij zijn er niet heel veel zaken waar je lekker kunt ontbijten. Gewoon lekkere broodjes met goed beleg (in Duitsland paar keer gedaan, lekker hoor).

Oh je wil vragen:

- zou u ontbijt willen en wat wilt u dan als ontbijt?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_169473463
Een bezorgdienst!
Wat ik hier in de buurt zie is dat de meeste zaken een broodjeszaak runnen maar tevens ook hun activiteiten ontplooien. Enerzijds kun je denken aan een soort van catering anderzijds een vorm van thuisbezorgd.nl.
Enkel een broodjeszaak/thearoom lijkt me wat marginaal en weinig rendabel om een goede omzet/winst te scoren.
  zondag 12 maart 2017 @ 22:34:01 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169473686
Wilt u in uw eentje van een high tea/afternoon tea kunnen genieten?

Wilt u werken tijdens het eten?

Zou u de broodjes op uw werkplek bezorgd willen krijgen?
  zondag 12 maart 2017 @ 22:37:33 #14
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169473792
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:13 schreef halfway het volgende:
HACCP.
Is voor geleerd. :)

quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:10 schreef LompeHork het volgende:
Zijn er ook opties om ingrediënten weg te laten bij een broodje? (denk aan allergieën en dergelijke, dus ook niet bereiden met mes Y wat product X heeft aangeraakt)

Zijn huisdieren toegestaan in de zaak?
Ja, dit staat in het concept. Dus letterlijk de gast komt binnen kiest voor wit of bruin brood en kiest wat ze erop willen. (Natuurlijk wel een max aan) alleen lijkt het niet op de subway :P

quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:27 schreef Karina het volgende:
Ik zou ook denken aan ontbijt. Volgens mij zijn er niet heel veel zaken waar je lekker kunt ontbijten. Gewoon lekkere broodjes met goed beleg (in Duitsland paar keer gedaan, lekker hoor).

Oh je wil vragen:

- zou u ontbijt willen en wat wilt u dan als ontbijt?
Verrassend genoeg had ik deze vraag al bedacht :D
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169473855
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:37 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ja, dit staat in het concept. Dus letterlijk de gast komt binnen kiest voor wit of bruin brood en kiest wat ze erop willen. (Natuurlijk wel een max aan) alleen lijkt het niet op de subway :P
En je gebruikt elke keer dus ander bestek om het brood klaar te maken? Dat is wel redelijk uniek dan. Of gebruik je ander bestek per bestanddeel? (iemand met een extreem lactose-probleem kan nog wel eens moeite hebben als een mes daarna wél mayonnaise heeft aangeraakt, bijvoorbeeld)

En wat betreft huisdieren?
pi_169473866
Wanneer ga je open?
En wat doe je met de broodjes die overblijven elke dag?
  zondag 12 maart 2017 @ 22:39:51 #17
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169473875
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:11 schreef Joene het volgende:
Verrassend Concept. Zijn maar weinig broodjeszaken en theerooms in nederland. Wat gaat jou zaak zo bijzonder maken dat ik mijn broodje bij jou kom lunchen ipv bij je buurman ?
Ik snap je punt.
Het is de flexibiliteit, de prijs en dat alles vers is. Dus we gaan geen afbakprul inkopen.

quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:20 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind service erg belangrijk!

[ afbeelding ]
Wij ook. :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zondag 12 maart 2017 @ 22:47:23 #18
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169474081
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:39 schreef Mr.Ping het volgende:
Wanneer ga je open?
En wat doe je met de broodjes die overblijven elke dag?
Er is vanaf nu een half jaar uitgetrokken. Dus om alles te leren, deals te maken, pand vinden en huren, financieren, opbouw e.c.t.
We proberen zo min mogelijk over te houden. Wat toch overblijft willen we wegdoen aan de wat armere mensen of aan bijvoorbeeld de plaatselijke kinderboerderij. Al moet ik het aan de eenden voeren. Zo min mogelijk de prullenbak vullen is ons doel. (En ja, ik heb ergens gewerkt waar prullenbakken vullen de ode van de dag was)

quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:39 schreef LompeHork het volgende:

[..]

En je gebruikt elke keer dus ander bestek om het brood klaar te maken? Dat is wel redelijk uniek dan. Of gebruik je ander bestek per bestanddeel? (iemand met een extreem lactose-probleem kan nog wel eens moeite hebben als een mes daarna wél mayonnaise heeft aangeraakt, bijvoorbeeld)

En wat betreft huisdieren?
Het is wel de bedoeling ja. :Y Voor elke klant willen we er zijn. En vooral mensen met allergieën en dat soort zijn er nu wel erg weinig zaken. Bij de Hema bijvoorbeeld heb je hier een probleem mee.

Huisdieren mogen niet, maar een blindengeleidehond is natuurlijk altijd welkom.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169474091
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:39 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ik snap je punt.
Het is de flexibiliteit, de prijs en dat alles vers is. Dus we gaan geen afbakprul inkopen.

[..]

Wij ook. :P
En heb je al onderzocht of die combinatie überhaupt haalbaar is? Kwaliteit en flexibel maar toch goedkoop.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169474133
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:47 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Het is wel de bedoeling ja. :Y Voor elke klant willen we er zijn. En vooral mensen met allergieën en dat soort zijn er nu wel erg weinig zaken. Bij de Hema bijvoorbeeld heb je hier een probleem mee.

Huisdieren mogen niet, maar een blindengeleidehond is natuurlijk altijd welkom.
^O^ (voor beide punten, zie het vaak helaas anders)

Wat onderscheidt je van andere broodjeszaken/lunchrooms/theezaken? Misschien ook al eens gedacht om verschillende koffiesoorten aan te bieden? High Tea's zijn natuurlijk populair, maar er zijn in Nederland ook zat koffieliefhebbers. Bij uitstek zijn de koffiezaken hier niet bezig met het serveren van eten, maar lijkt me wel interessant eigenlijk :9

Schoot even zomaar door me heen :@

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 22:50:07 ]
pi_169474195
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:11 schreef edraket31 het volgende:
Wat is je startkapitaal?
  zondag 12 maart 2017 @ 23:04:31 #22
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169474492
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En heb je al onderzocht of die combinatie überhaupt haalbaar is? Kwaliteit en flexibel maar toch goedkoop.
Ja, maar het is nog afhankelijk van de huur en de mensenloop naar de zaak toe.
Het zal in het begin altijd even nagelbijten zijn natuurlijk.

quote:
11s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:49 schreef LompeHork het volgende:

[..]

^O^ (voor beide punten, zie het vaak helaas anders)

Wat onderscheidt je van andere broodjeszaken/lunchrooms/theezaken? Misschien ook al eens gedacht om verschillende koffiesoorten aan te bieden? High Tea's zijn natuurlijk populair, maar er zijn in Nederland ook zat koffieliefhebbers. Bij uitstek zijn de koffiezaken hier niet bezig met het serveren van eten, maar lijkt me wel interessant eigenlijk :9

Schoot even zomaar door me heen :@
De koffie en de thee zijn het hoofd idee. (De rest is er omheen bij bedacht) Dus we gaan niet met DE koffie aankomen en zakjes thee van de pickwick. Doen we dus nog goed onderzoek naar. :)
Voordeel is we hebben een banketbakker en iemand die de horeca opleiding heeft gedaan.

quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:52 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Afgerond ¤20.000
Crowdfunding zit ook in gedachten.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169474924
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2017 23:04 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ja, maar het is nog afhankelijk van de huur en de mensenloop naar de zaak toe.
Het zal in het begin altijd even nagelbijten zijn natuurlijk.

[..]

De koffie en de thee zijn het hoofd idee. (De rest is er omheen bij bedacht) Dus we gaan niet met DE koffie aankomen en zakjes thee van de pickwick. Doen we dus nog goed onderzoek naar. :)
Voordeel is we hebben een banketbakker en iemand die de horeca opleiding heeft gedaan.

[..]

Afgerond ¤20.000
Crowdfunding zit ook in gedachten.
Zijn wel dingen waar je goed over na moet denken natuurlijk, als de combinatie niet mogelijk is zal er toch een keuze gemaakt moeten worden wat veel impact kan hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169475380
Ik wil een zaak waar je een goede uitsmijter kan krijgen en waar met de koffiekan wordt rondgegaan :Y

Geen hip geneuzel, maar authentieke gezelligheid. Beetjezos de Amerikaanse coffee shops, maar dan zonder voedsel vergiftiging
hardcoholic
  zondag 12 maart 2017 @ 23:49:32 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169475385
Dus via een soort GeenPeil-vragenlijst moeten wij voor jou een businessplan gaan bedenken?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169475633
quote:
11s.gif Op zondag 12 maart 2017 23:49 schreef golfer het volgende:
Dus via een soort GeenPeil-vragenlijst moeten wij voor jou een businessplan gaan bedenken?
Nog altijd beter dan met een dom plan een zaak starten en er na 2 manden achter komen dat je geen klanten trekt
hardcoholic
  maandag 13 maart 2017 @ 00:52:14 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169476171
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 00:06 schreef Ferdii het volgende:

Nog altijd beter dan met een dom plan een zaak starten en er na 2 manden achter komen dat je geen klanten trekt
Misschien is het toch nog slimmer om zelf je enquête en businessplan te bedenken en te schrijven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169477070
Pas op dat je geen wurgcontract tekent bij de koffie leverancier (zie wgr) ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169477201
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 23:49 schreef Ferdii het volgende:
Ik wil een zaak waar je een goede uitsmijter kan krijgen en waar met de koffiekan wordt rondgegaan :Y

Geen hip geneuzel, maar authentieke gezelligheid. Beetjezos de Amerikaanse coffee shops, maar dan zonder voedsel vergiftiging
Die bestaan al, truckerscafe's.
Ik denk dat het probleem van TS is dat Nederlanders niet bereid zijn om geld uit te geven voor ontbijt/lunch/diner het zit (nog) niet in onze cultuur.
Zag vorige week een docu over de eetcultuur in de VS waar een gezin dagelijks voor 50 dollar avondeten bestelde, dat is hier ondenkbaar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169479092
Wat ik mis in Nederland zijn broodjeszaken waar ze gewoon een paar dingen heel goed kunnen. Kijk in New York bijvoorbeeld naar die broodjeszaken waar ze geweldige pastrami kunnen maken, of kies voor goede Nederlandse charcuterie en kazen in plaats van het standaard groothandelspul, maak eigen gehaktballen en worsten die je serveert op je broodjes. Wees creatief.

Zo veel tenten die de standaard kaas, vlees, broodje gezond en groothandel salades serveren. Dan kan ik ook naar de supermarkt en zelf broodjes smeren. Wat is jullie doelgroep? Consumenten of bijvoorbeeld zakelijk. Heleboel zaken die in de buurt van een industrieterrein of in de buurt van bedrijven geweldige zaken doen. Zorg ervoor dat je ook bezorgt en maak kenbaar bij bedrijven dat jullie een mooi product hebben.

Zoveel mogelijkheden. Maar het is de vraag wat je wilt.
pi_169479271
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:03 schreef Molleman het volgende:
Wat ik mis in Nederland zijn broodjeszaken waar ze gewoon een paar dingen heel goed kunnen. Kijk in New York bijvoorbeeld naar die broodjeszaken waar ze geweldige pastrami kunnen maken, of kies voor goede Nederlandse charcuterie en kazen in plaats van het standaard groothandelspul, maak eigen gehaktballen en worsten die je serveert op je broodjes. Wees creatief.

Zo veel tenten die de standaard kaas, vlees, broodje gezond en groothandel salades serveren. Dan kan ik ook naar de supermarkt en zelf broodjes smeren. Wat is jullie doelgroep? Consumenten of bijvoorbeeld zakelijk. Heleboel zaken die in de buurt van een industrieterrein of in de buurt van bedrijven geweldige zaken doen. Zorg ervoor dat je ook bezorgt en maak kenbaar bij bedrijven dat jullie een mooi product hebben.

Zoveel mogelijkheden. Maar het is de vraag wat je wilt.
Herkenbaar ja, 12 in een dozijn broodjes zaken met allemaal hetzelfde toeristen menu
hardcoholic
  maandag 13 maart 2017 @ 15:37:59 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169484647
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:09 schreef Zelfscanner het volgende:
Hallo Fokkers :W

Misschien niet iets wat je van zelfscanner zou verwachten, maar met een aantal mensen om mij heen kwamen we op het idee om een eigen zaak te willen beginnen.

Samen willen we een broodjeszaak/Theeroom beginnen ergens in Nederland. Natuurlijk is daar een onderzoekje voor nodig. Hopelijk zijn er wat culinaire fokkers die mij hierbij willen helpen.
Ik ben nu bezig met het maken van een enquête/vragenlijst zodat ik die kan delen met de rest van Nederland. Alleen, wat voor vragen zal ik hierin zetten? Vragen zoals 'wilt u gratis wifi' of 'aan wat voor gebak denkt u?' (Deze staan er al in) Denk groot en gooi elk idee eruit.

Natuurlijk google ik ook, maar wie weet komen er wel leuke vragen en ideeën hier langs.
Vragen, heel graag stellen hier. :)
Heb je horeca ervaring? Een opleiding in die richting?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:59:25 #33
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169487247
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je horeca ervaring? Een opleiding in die richting?
Yes, ervaring.
Ik volg de brood/banket opleiding.
De andere persoon doet horeca.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:16:02 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169490126
Ik snap niet zo goed wat je met een vragenlijst wil, de mensen die je vragen gaan beantwoorden, is dat je doelgroep?
Zorg gewoon dat je op een druk punt zit, betere spullen verkoopt en wat anders hebt dan de ketengastronomie. Zorg voor uitstekende koffie, volg een barista cursus, gros van de koffie in de horeca is kut met peren en de marges op koffie zijn geweldig. Je kan beter 500 koffie verkopen dan 2000 broodjes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:20:01 #35
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169490289
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:03 schreef Molleman het volgende:
Wat ik mis in Nederland zijn broodjeszaken waar ze gewoon een paar dingen heel goed kunnen. Kijk in New York bijvoorbeeld naar die broodjeszaken waar ze geweldige pastrami kunnen maken, of kies voor goede Nederlandse charcuterie en kazen in plaats van het standaard groothandelspul, maak eigen gehaktballen en worsten die je serveert op je broodjes. Wees creatief.

Zo veel tenten die de standaard kaas, vlees, broodje gezond en groothandel salades serveren. Dan kan ik ook naar de supermarkt en zelf broodjes smeren. Wat is jullie doelgroep? Consumenten of bijvoorbeeld zakelijk. Heleboel zaken die in de buurt van een industrieterrein of in de buurt van bedrijven geweldige zaken doen. Zorg ervoor dat je ook bezorgt en maak kenbaar bij bedrijven dat jullie een mooi product hebben.

Zoveel mogelijkheden. Maar het is de vraag wat je wilt.
Het is de bedoeling dat niks uit een pakje gaat komen. Goede tip om een beetje opzoek te gaan naar goede kaas. (Zoals bij de boer om de hoek?)

Doelgroep ligt voornamelijk nog op de consumenten. Bezorgen is een toekomst idee. Maar op bestelling iets maken hebben we geen probleem mee.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169490553
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:03 schreef Molleman het volgende:
Wat ik mis in Nederland zijn broodjeszaken waar ze gewoon een paar dingen heel goed kunnen. Kijk in New York bijvoorbeeld naar die broodjeszaken waar ze geweldige pastrami kunnen maken, of kies voor goede Nederlandse charcuterie en kazen in plaats van het standaard groothandelspul, maak eigen gehaktballen en worsten die je serveert op je broodjes. Wees creatief.

Zo veel tenten die de standaard kaas, vlees, broodje gezond en groothandel salades serveren. Dan kan ik ook naar de supermarkt en zelf broodjes smeren. Wat is jullie doelgroep? Consumenten of bijvoorbeeld zakelijk. Heleboel zaken die in de buurt van een industrieterrein of in de buurt van bedrijven geweldige zaken doen. Zorg ervoor dat je ook bezorgt en maak kenbaar bij bedrijven dat jullie een mooi product hebben.

Zoveel mogelijkheden. Maar het is de vraag wat je wilt.
Inderdaad. En vergeet het brood ook niet, echt lekker brood kom ik niet zo vaak tegen maar echt lekker brood met echt lekkere kaas en gewoon lekkere boter maakt mij erg blij. Idem voor vleeswaren. Als je zelf bakt heb je de geur (als de vergunning het toelaat) als uitstekende reclame.

Je hoeft ook niet per se te doen wat de klant wil want de klant weet dat niet zo goed. Mijn favoriete broodjeszaak is bijvoorbeeld een Italiaanse specialiteitenwinkel met Italiaanse bollen, maar dan van goed deeg en niet dat schuimbrood, en met van alles erop waarvan ik slechts een ingredient gekozen heb. Die vragen dan 'was het lekker' en dan zeg ik 'ja', en dan zeggen zij 'dan krijg je de volgende keer een ander broodje'.

De klant alles aanbieden wat die denkt te willen zal vaak duur zijn omdat je dan heel veel ingredienten op voorraad moet hebben. Als je dat goed doet en er een goede smaak in hebt, kun je de klant heel weinig te kiezen geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:28:34 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169490609
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:20 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat niks uit een pakje gaat komen. Goede tip om een beetje opzoek te gaan naar goede kaas. (Zoals bij de boer om de hoek?)

Doelgroep ligt voornamelijk nog op de consumenten. Bezorgen is een toekomst idee. Maar op bestelling iets maken hebben we geen probleem mee.
Wil je geld verdienen of wil je af een toe een broodje smeren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169490685
Misschien slim om eens te kijken naar broodjeszaken die populair zijn, bijvoorbeeld op Tripadvisor. Ik ben in Dublin bv. meerdere keren gaan ontbijten bij 147 Deli. Ze hebben helaas geen site zo te zien, maar lees hier bv. een recensie: http://www.irishtimes.com(...)sandwiches-1.1823151. Speciale broodjes en mensen komen er echt heen omdat het gewoon goed en lekker is.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  maandag 13 maart 2017 @ 19:30:26 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169490692
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Inderdaad. En vergeet het brood ook niet, echt lekker brood kom ik niet zo vaak tegen maar echt lekker brood met echt lekkere kaas en gewoon lekkere boter maakt mij erg blij. Idem voor vleeswaren. Als je zelf bakt heb je de geur (als de vergunning het toelaat) als uitstekende reclame.

Liever een dubbele boterham met boter en goed beleg van echt goed brood dan zo een bakeoff pistoletje met margarine en hotelblok kaas die je overal krijgt, denk aan delifrance
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:39:20 #40
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169491023
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Liever een dubbele boterham met boter en goed beleg van echt goed brood dan zo een bakeoff pistoletje met margarine en hotelblok kaas die je overal krijgt, denk aan delifrance
En het is altijd druk bij dat delifrance :') Zag laatst nog hoe hun een smoothie maken.. Met goedkope jus de orange uit pak. :|W

quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil je geld verdienen of wil je af een toe een broodje smeren?
Iedereen wilt geld verdienen :P Wij ook. Broodjes smeren willen we volop doen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:42:03 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169491136
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:39 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

En het is altijd druk bij dat delifrance :') Zag laatst nog hoe hun een smoothie maken.. Met goedkope jus de orange uit pak. :|W
Je kan ook een delifrance franchise nemer worden, of wil je je onderscheiden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:42:56 #42
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_169491171
Ga je ook kortingsbonnen uitdelen? :9
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 13 maart 2017 @ 19:43:33 #43
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169491181
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan ook een delifrance franchise nemer worden, of wil je je onderscheiden?
Onderscheiden natuurlijk :D
En het scheelt je waarschijnlijk ook nog een bak geld.

quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:42 schreef jcdragon het volgende:
Ga je ook kortingsbonnen uitdelen? :9
Hier kon ik op wachten. :D
Er zullen wel aanbiedingen en combideals komen.
Een kortingsbon, heel misschien. Want waarom papier verspillen als je het voordeel ook meteen aan de klant kan geven? Net als een bonuskaart. Slaat eigenlijk nergens op :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:44:17 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169491202
Ga eens kijken bij slagerij meester in de amsterdamse poort, dat is een slager die zijn vleeswaren en kaas op broodjes is gaan verkopen. Stond toen ik nog daar in de buurt werkte altijd een enorme rij buiten voor de broodjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:45:47 #45
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169491254
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga eens kijken bij slagerij meester in de amsterdamse poort, dat is een slager die zijn vleeswaren en kaas op broodjes is gaan verkopen. Stond toen ik nog daar in de buurt werkte altijd een enorme rij buiten voor de broodjes
Ga ik doen. Daar ben ik nog niet zo gek ver vandaan.
Uiteraard hebben we al heel wat zaken bezocht en zullen er nog vele volgen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:48:32 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169491352
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:43 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Onderscheiden natuurlijk :D
En het scheelt je waarschijnlijk ook nog een bak geld.

[..]

Hier kon ik op wachten. :D
Maar er zullen natuurlijk wel aanbiedingen en combideals komen.
Leer vooral heel goed rekenen. Zal je zien waar je op verdient. Levensmiddelen als vleeswaren moet je altijd vers hebben, maar ze bederven, sla loopt weg waar je bij staat als het warm is.
Eten verkopen heeft kleine marges, je waren zijn kort houdbaar en de concurentie is groot, de warenwet streng. Je overhead is relatief groot en het is niet voor niets dat in geen andere bedrijfstak zoveel ondernemers failliet gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169491745
Ga eens naar een starters bijeenkomst van de kvk. Schrijf een ondernemingsplan. Een ondernemingsplan waaruit blijkt dat je concept niet haalbaar is, hoeft niet perse een slecht ondernemingsplan te zijn!

bijv.

https://www.kvk.nl/evenementen/ondernemingsplan-schrijven/
pi_169491994
Begin een goede hamburgerzaak om af te halen, daar zit volgens mij een gat in de markt.
Zoiets als deze http://www.fiveguys.com/
Dat missen we echt in Nederland. Gewoon een kwaliteitshamburger die je heel gemakkelijk ophaalt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 13 maart 2017 @ 20:07:03 #49
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169492022
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 20:06 schreef Sigaartje het volgende:
Begin een goede hamburgerzaak om af te halen, daar zit volgens mij een gat in de markt.
Zoiets als deze http://www.fiveguys.com/
Dat missen we echt in Nederland. Gewoon een kwaliteitshamburger die je heel gemakkelijk ophaalt.
Kwam dat niet ergens dit jaar naar NL?
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik afgelopen week zelf een testje heb gedaan met kleine hamburgerbroodjes te maken. En dat ging echt goed en ook onderscheidend.

Maar we denken even groot natuurlijk op dit moment. Je kan nu eenmaal niet alles (in 1x) doen. :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169492218
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 20:07 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Kwam dat niet ergens dit jaar naar NL?
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik afgelopen week zelf een testje heb gedaan met kleine hamburgerbroodjes te maken. En dat ging echt goed en ook onderscheidend.

Maar we denken even groot natuurlijk op dit moment. Je kan nu eenmaal niet alles (in 1x) doen. :P
eh jaa..

Amerikaanse ketens in Nederland
1971 McDonald’s
1972 KFC
1973 Pizza Hut
1981 Burger King
1997 Dunkin' Donuts
1997 TGI Friday's
2000 Subway
2009 Starbucks
2016 Papa John's
2017 Dunkin’ Donuts (keert terug)
2017 TGI Friday's (keert terug)
2017 Five Guys
2017 Taco Bell
2017 Pizza Hut (keert terug)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')