abonnementen ibood.com bol.com
  maandag 13 maart 2017 @ 11:51:44 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169479840
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is allemaal een stuk makkelijker als je meegaat in de kindershizzle en dan lekker playdates kan organiseren. Kennissen van me die zijn ook helemaal in de broedel nu want ze moesten en zouden zo ongeveer tegelijk met hun vrienden zwanger zijn zodat die kinderen dan ook weer beste vrienden konden worden en ze altijd samen dingen konden doen en dit-dat-alles O+ :%
Wat een goeie reden om aan kinderen te beginnen! ......NOT :(

Ik heb met mijn 12e al altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde, maar nu begint mijn vriendin toch langzaam kriebels te krijgen... Ben bang dat ik er over een paar jaar toch aan moet geloven :{
Don't let my username fool you...
pi_169479851
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb met mijn 12e al altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde, maar nu begint mijn vriendin toch langzaam kriebels te krijgen... Ben bang dat ik er over een paar jaar toch aan moet geloven :{
Euh. Dan ben je dus niet compatible. :{
Well done Baku!!
  maandag 13 maart 2017 @ 11:53:03 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169479866
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is allemaal een stuk makkelijker als je meegaat in de kindershizzle en dan lekker playdates kan organiseren en kindvriendelijke activiteiten kan doen enzo met elkaar. Kennissen van me die zijn ook helemaal in de broedel nu want ze moesten en zouden zo ongeveer tegelijk met hun vrienden zwanger zijn zodat die kinderen dan ook weer beste vrienden konden worden en ze altijd samen dingen konden doen en dit-dat-alles O+ :%
Dit herken ik dus ook. De vriendengroep die er ooit was werd al wat minder, maar zeker nu ze allemaal tegelijk in het kleine grut zitten en kraamfeesten en babyshowers met elkaar organiseren merken wij ook gewoon dat we geen aansluiting meer vinden.

Maar dat is ook weer het dynamische van vriendengroepen, uiteindelijk is het gewoon omdat de levenstijlen niet meer compatible zijn. Er komen ook wel weer nieuwe mensen voor terug.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 maart 2017 @ 11:54:05 #279
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169479886
quote:

[..]

In plaats daarvan kun je ook nu zeggen dat het echt geen optie is, dat lijkt mij een stuk eerlijker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 maart 2017 @ 11:54:36 #280
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169479892
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit herken ik dus ook. De vriendengroep die er ooit was werd al wat minder, maar zeker nu ze allemaal tegelijk in het kleine grut zitten en kraamfeesten en babyshowers met elkaar organiseren merken wij ook gewoon dat we geen aansluiting meer vinden.

Maar dat is ook weer het dynamische van vriendengroepen, uiteindelijk is het gewoon omdat de levenstijlen niet meer compatible zijn. Er komen ook wel weer nieuwe mensen voor terug.
Is dat zo? Ik denk dat dat wel steeds lastiger wordt als je eenmaal boven de dertig bent... Je hebt zelf ook een best druk leven (ook zonder kinderen) en je leert toch minder makkelijk nieuwe mensen kennen.
pi_169479922
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:54 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik denk dat dat wel steeds lastiger wordt als je eenmaal boven de dertig bent... Je hebt zelf ook een best druk leven (ook zonder kinderen) en je leert toch minder makkelijk nieuwe mensen kennen.
Nieuwe hobbies zoeken 8-)
Well done Baku!!
  maandag 13 maart 2017 @ 11:56:33 #282
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169479939
quote:

[..]

Het zijn vaak de vrouwen die mannen in de kinderen dwingen. Als jij geen kinderen wilt moet je dat echt heel duidelijk zeggen. Je moet niks he
pi_169479968
quote:

Dat laatste lijkt mij echt van jezelf afhangen. Als je inderdaad heel druk bent met vanalles, dan wellicht niet, maar heb je dan ook tijd voor en zin in nieuwe vriendschappen?
  maandag 13 maart 2017 @ 11:58:20 #284
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169479978
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nieuwe hobbies zoeken 8-)
Mijn hobby's zijn altijd voornamelijk dingen die ik alleen doe. Heb genoeg hobby's wat dat betreft. Vriendin niet zo, maar die stort zich dan weer volledig op haar werk.
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:56 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Het zijn vaak de vrouwen die mannen in de kinderen dwingen. Als jij geen kinderen wilt moet je dat echt heel duidelijk zeggen. Je moet niks he
Daar ben ik me heel bewust van hoor ;) Wellicht draai ik nog wel bij, maar daar hebben we het al regelmatig over samen.
  maandag 13 maart 2017 @ 11:58:22 #285
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169479979
quote:

[..]

Bijna al mijn vriendinnen hebben kids. Zie ze bijna nooit meer. (Komt niet alleen door kids hoor maar beide druk) ik ben zelf net begonnen met een sport, hele leuke groep meiden. Dus opzich leer je vrij snel mensen kennen..
pi_169479985
quote:

[..]

Boven de 30 worden de vriendschappen wellicht ook anders. Je hoeft geen dertig vrienden van de jaarclub in de directe kring te hebben, maar een paar goede vrienden bij wie je je ei kwijt kunt en met wie je alles kunt delen, daar heb je dan misschien genoeg aan.
NARF
pi_169479998
quote:

[..]

OK, dat is toch ook een slechte reden om aan kinderen te beginnen? Jij wilt al heel lang niet maar omdat je vriendin wel wil moet je eraan geloven? :X

Ik ben zelf bewust niet kindloos, maar ik vind dit wel een nuttig topic. Mijn zusje zegt altijd heel stellig dat ze geen kinderen wil, en tot nu toe zeiden wij (overige gezinsleden) altijd tegen elkaar 'ooooh wacht maar'... Volgens mij niet tegen haar, maar ik ga er nu wel meer op letten :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_169480007
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:59 schreef tombolafan het volgende:
Volgens mij niet tegen haar, maar ik ga er nu wel meer op letten :Y
O+ :*
Well done Baku!!
pi_169480018
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:44 schreef Isabeau het volgende:
De Grote Babyshow herken ik wel :Y Heb een bloedhekel aan verjaardagen en dergelijke waarbij iedereen de hele tijd naar het kind/de kinderen kijken en het alleen daar over kunnen hebben. Weet je, zķ interessant is zo'n baby/peuter/kleuter nog helemaal niet. Je kan er doorgaans niet echt een leuk gesprek mee hebben of zo en komisch zijn ze alleen per ongeluk.
Fucking irritant. Wat dat betreft snap ik de reacties van de mensen die geen kinderen willen wel.

Wij doen er niet aan mee, die hysterie. We vallen anderen zo min mogelijk lastig met onze kinderen.
Whatever...
pi_169480030
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:56 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Net zo goed kun je ook beslissen dat je prima gelukkig bent zonder kinderen, maar dat je toch besluit mee te gaan met die kinderwens.

Heb ik gedaan (nou was ik nooit van de duidelijke nee, maar meer van nu niet). En dat is helemaal goed gekomen. Tenminste, bij mij. Mijn vrouw zou wetende wat ze nu weet niet meer aan kinderen beginnen.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:03:53 #291
70541 HostiMeister
Kalsarikännit
pi_169480074
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Net zo goed kun je ook beslissen dat je prima gelukkig bent zonder kinderen, maar dat je toch besluit mee te gaan met die kinderwens.

Heb ik gedaan (nou was ik nooit van de duidelijke nee, maar meer van nu niet). En dat is helemaal goed gekomen. Tenminste, bij mij. Mijn vrouw zou wetende wat ze nu weet niet meer aan kinderen beginnen.
Hoe dat zo? Verschrikkelijke hellraisers?
I will not be blackmailed by some ineffectual, privileged, effete, soft penised debutante.
You want to start a street fight with me, bring it on.
But you're going to be surprised by how ugly it gets.
You don´t even know my nameą I´m the fucking lizard king.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:04:13 #292
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169480083
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zou dat niet kunnen. Meegaan in een kindwens. Maar ik ben vrouw en dit is mijn lichaam, daar komt sowieso geen kindje in.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:07:31 #293
70541 HostiMeister
Kalsarikännit
pi_169480130
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:04 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ik zou dat niet kunnen. Meegaan in een kindwens. Maar ik ben vrouw en dit is mijn lichaam, daar komt sowieso geen kindje in.
Jouw lichaam, jouw feestje. Dat las ik een paar topics geleden ook over vrouwen die bewust voor een ingreep wilde gaan om zichzelf niet meer vruchtbaar te maken. Jouw lichaam. Niet dat van je partner.
I will not be blackmailed by some ineffectual, privileged, effete, soft penised debutante.
You want to start a street fight with me, bring it on.
But you're going to be surprised by how ugly it gets.
You don´t even know my nameą I´m the fucking lizard king.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:07:56 #294
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169480135
Moet eerlijk zeggen dat ik veel vriendinnen had. Zie sommigen misschien 1x per jaar. Allemaal kinderen. Laatst met een hele oude oud vriendin contact gezocht, binnenkort afspreken. Zij heeft geen kids, je zoekt elkaar toch meer op of je zoekt toch meer vriendinnen uit die ook geen kids hebben. Vriendinnen? Eigenlijk heb ik die gewoon echt niet. Mijn zus is mijn vriendin, heeft geen kids. Ze wil wel dus dat wordt ook anders denk ik.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:08:34 #295
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169480141
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:07 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Jouw lichaam, jouw feestje. Dat las ik een paar topics geleden ook over vrouwen die bewust voor een ingreep wilde gaan om zichzelf niet meer vruchtbaar te maken. Jouw lichaam. Niet dat van je partner.
Precies!
pi_169480153
Is het trouwens nog gelukt Samzz, met wat dingen op 'n rijtje zetten voor de huisarts?
Well done Baku!!
pi_169480202
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:03 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Verschrikkelijke hellraisers?
Integendeel. Zeker de oudste is buitengewoon rustig en die kun je echt urenlang met wat speelgoed in een hoek zetten en dan moet je af en toe gaan kijken of ze nog leeft, zo stil zit ze dan te spelen (ja, of ze is lekker aan het zingen, dat doet ze ook vaak).

De jongste vraagt wat meer aandacht, maar we krijgen nog steeds van iedereen te horen dat we geluk hebben met zulke lieve en rustige kinderen.

Al vanaf het begin heeft mijn vrouw aangegeven dat ze het tegen vindt vallen. Ze vindt de omgang met onze dochters niet leuk. Ja, eventjes. Maar een volle dag is voor haar de hel. Ze is dan ook always on. Altijd druk, altijd agenda vol, altijd hectiek nodig.

Ik hoop voor haar dat het beter wordt als ze ouder zijn en ze gewoon met ze kan winkelen. Dat zal ze wel volhouden als ze oud genoeg zijn schat ik zo in. ;)

Gevolg is dan ook dat de kinderen erg naar mij toe trekken. Mij maakt het allemaal niet uit, ik vermaak me prima met ze. Doordeweeks ben ik ook druk hoor (maar daar hebben we dus iemand voor in huis), maar het weekend is vaak voor de kinderen. En mijn vrouw gaat dan ook vaak mee, maar niet van harte.

Such is life.
pi_169480230
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:04 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Maar jij bent dan ook overtuigd 'nee'. En eigenlijk moet je het ook bij twijfel niet doen. Dat het bij mij goed is gevallen wil niet zeggen dat het bij anderen ook goed valt. En als beide ouders het eigenlijk maar vervelend vinden om kinderen te hebben, dan lijkt mij dat erg naar opgroeien. Je voelt als kind echt wel of je gewenst bent of niet.

Dus jouw beslissing om ze niet te nemen support ik voor de volle 100% hoor.
  maandag 13 maart 2017 @ 12:17:05 #299
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169480248
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar jij bent dan ook overtuigd 'nee'. En eigenlijk moet je het ook bij twijfel niet doen. Dat het bij mij goed is gevallen wil niet zeggen dat het bij anderen ook goed valt. En als beide ouders het eigenlijk maar vervelend vinden om kinderen te hebben, dan lijkt mij dat erg naar opgroeien. Je voelt als kind echt wel of je gewenst bent of niet.

Dus jouw beslissing om ze niet te nemen support ik voor de volle 100% hoor.
Precies. Wij voelen geen enkele twijfel dus dat zit goed. We zitten dan ook gelukkig precies op 1 lijn.
pi_169480286
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:07 schreef Lexa31 het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik veel vriendinnen had. Zie sommigen misschien 1x per jaar. Allemaal kinderen. Laatst met een hele oude oud vriendin contact gezocht, binnenkort afspreken. Zij heeft geen kids, je zoekt elkaar toch meer op of je zoekt toch meer vriendinnen uit die ook geen kids hebben. Vriendinnen? Eigenlijk heb ik die gewoon echt niet. Mijn zus is mijn vriendin, heeft geen kids. Ze wil wel dus dat wordt ook anders denk ik.
Ik heb ook maar drie vrienden die ik al had voordat ik 18 was. Vriendschappen zijn vaak tijdelijk en ook gebaseerd op gemeenschappelijke deler.

Als je geen kinderen hebt en daar ook niet in meegaat, dan sluit je daarmee een groot deel van de mensen uit. Maar zoek een hobby die vooral kinderlozen zal trekken (iemand een idee?) en je zal snel mensen treffen die wel bij je passen lijkt mij.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')