abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2017 @ 17:33:38 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169464609
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169464652
Poeh, ff bijkomen van al het schreeuwen en springen.

*O* *O* *O*
Spoilers!
  zondag 12 maart 2017 @ 17:35:52 #3
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169464665
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende: [..] concrete voorbeelden?
Hier staan er een paar genoemd, maar er zijn meer voorbeelden:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tuk-7137901-a1549025
  zondag 12 maart 2017 @ 17:36:25 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169464675
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh, ff bijkomen van al het schreeuwen en springen.

*O* *O* *O*
Dat was een mooie apotheose met Sjinkie zijn inhaalacties. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 maart 2017 @ 17:39:06 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169464758
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hier staan er een paar genoemd, maar er zijn meer voorbeelden:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tuk-7137901-a1549025
Wist je trouwens dat de Turkse wet expliciet campagne voeren in het buitenland verbied?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 17:40:23 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169464790
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Burgermeester mag gewoon bijeenkomsten verbieden ivm de de openbare orde.
Een noodverordening uitroepen, dan mag je als burgemeester veel. En is samenscholing verboden.

Erdogan heeft Turken die hier wonen opgeroepen de straat op te gaan. Ik denk en hoop dat veel burgemeesters dit dan ook gaan doen. Als we (in zijn ogen) toch zelf nazi's zijn moeten we ons daar ook maar na gedragen: Ordnung muss sein. Befehl ist Befehl.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 17:41:07 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169464812
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wist je trouwens dat de Turkse wet expliciet campagne voeren in het buitenland verbied?
dat las ik gisteren inderdaad, met enige verbazing
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 maart 2017 @ 17:41:32 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169464820
En ja, Piet, een burgemeester kan elke samenscholing verbieden onder het mom van openbarenorde, dat zeg ik. Maar wat zou je ervan vinden als Aboutaleb alle bijeenkomsten van PVV'ers en VVD'ers zou verbieden onder het mom van openbare orde? En hoe meer mensen zich daarover zouden gaan opwinden, hoe meer gelijk hij krijgt dat de openbare orde in het geding is.....

De politiek riep vorige week al dat die Turken niet welkom zijn, maar dat er geen grond is ze tegen te houden. En vervolgens worden er dus oneigenlijke middelen gebruikt om toch hun zin door te drijven. Ik vind dat echt heel, heel, heel erg.
pi_169464869
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat was een mooie apotheose met Sjinkie zijn inhaalacties. _O_
Dit overtrof 2013 in Dordt.
Spoilers!
  zondag 12 maart 2017 @ 17:43:26 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169464883
Ach, als er van de 400.000 Turken in Nederland een groepje van maximaal 1.000 M/V naar een bijeenkomst wil gaan, geeft dat toch al aan hoe weinig interessant dat eventuele bezoek van een minister uit dat land is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 maart 2017 @ 17:44:15 #11
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169464920
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als we (in zijn ogen) toch zelf nazi's zijn moeten we ons daar ook maar na gedragen: Ordnung muss sein. Befehl ist Befehl.
Kijk, hier word ik veel banger van, landgenoten die onze normen en waarden en grondrechten zo ontzettend makkelijk opzij willen zetten.

Waarom schieten we die Turken niet gewoon direct op straat neer, he Ludolf? Dat zouden ze in Turkije ook doen.....
  zondag 12 maart 2017 @ 17:48:58 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169465067
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:41 schreef RobinOok het volgende:
En ja, Piet, een burgemeester kan elke samenscholing verbieden onder het mom van openbarenorde, dat zeg ik. Maar wat zou je ervan vinden als Aboutaleb alle bijeenkomsten van PVV'ers en VVD'ers zou verbieden onder het mom van openbare orde? En hoe meer mensen zich daarover zouden gaan opwinden, hoe meer gelijk hij krijgt dat de openbare orde in het geding is.....

De politiek riep vorige week al dat die Turken niet welkom zijn, maar dat er geen grond is ze tegen te houden. En vervolgens worden er dus oneigenlijke middelen gebruikt om toch hun zin door te drijven. Ik vind dat echt heel, heel, heel erg.
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ik zeg dat hij het mag, en hij dus gewoon binnen de wet blijft itt wat jij beweerde. Aboutaleb is snel met het verbieden van bijeenkomsten, deed ie ook met zwarte piet en toen werden er mensen die het toch deden gearresteerd.
Kijk, we hebben in NL vrijheid van vergadering, een groot goed. Maar ik vind het wel vreemd als je een regering die de afgelopen tijd zo bezig is de mensenrechten te schenden, nederlandse journalisten in de bak zet (net als Turkse en Duitse trouwens) niet zegt, jullie ministers zijn nu ff niet welkom.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 17:57:10 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169465314
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:44 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Kijk, hier word ik veel banger van, landgenoten die onze normen en waarden en grondrechten zo ontzettend makkelijk opzij willen zetten.
Volgens mij is er geen enkele wet overtreden door de Nederlandse overheid.

Een land waar grondrechten, normen en waarden dagelijks worden geschonden is hier niet welkom om de buil een beetje op te ruien. Dat is niet meer dan logisch.

Als je een behoorlijk beleid hebt mag je hier rustig een praatje houden (na de verkiezingen), maar beschaving is op dit moment ver de zoeken in Turkije.

quote:
Waarom schieten we die Turken niet gewoon direct op straat neer, he Ludolf? Dat zouden ze in Turkije ook doen.....
Dat geeft zo'n rommel en nog meer gezeur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 maart 2017 @ 17:57:32 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169465324
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

itt wat jij beweerde. Aboutaleb is snel met het verbieden van bijeenkomsten
Dat was niet wat ik beweerde, in ieder geval was dat niet wat ik bedoelde te beweren. Duhuh.
Punt is, dat als hij wil hij mij nu ook kan komen oppakken voor verhoor bijvoorbeeld. Om wat voor lulreden dan ook. Dat recht heeft hij, maar dat recht is er niet voor bedoeld om politieke tegenstanders de mond te snoeren. Dat zijn praktijken uit Myanmar of zo. Oneigenlijk gebruik van rechtsmiddelen.

En dat werd dus een selffulfilling prophecy. Die Turken zijn ook niet achterlijk. Als overal in het land bijeenkomsten opeens worden verboden/afgezegd onder het mom van openbare orde. Dat snapt toch een kind dat dat niet de reden was. Maar ondertussen wel is ja....
pi_169465406
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hier staan er een paar genoemd, maar er zijn meer voorbeelden:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tuk-7137901-a1549025
ik zie zo snel alleen andere voorbeelden van Turkse campagnes in nederland.
  zondag 12 maart 2017 @ 18:00:24 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169465437
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik zie zo snel alleen andere voorbeelden van Turkse campagnes in nederland.
Polen, Canada. Oh, het moet perse in NL?
  zondag 12 maart 2017 @ 18:01:19 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169465460
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:57 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat was niet wat ik beweerde, in ieder geval was dat niet wat ik bedoelde te beweren. Duhuh.
Punt is, dat als hij wil hij mij nu ook kan komen oppakken voor verhoor bijvoorbeeld. Om wat voor lulreden dan ook. Dat recht heeft hij, maar dat recht is er niet voor bedoeld om politieke tegenstanders de mond te snoeren. Dat zijn praktijken uit Myanmar of zo. Oneigenlijk gebruik van rechtsmiddelen.

En dat werd dus een selffulfilling prophecy. Die Turken zijn ook niet achterlijk. Als overal in het land bijeenkomsten opeens worden verboden/afgezegd onder het mom van openbare orde. Dat snapt toch een kind dat dat niet de reden was. Maar ondertussen wel is ja....
Correct, maar aan de andere kant, vind je dat men de Turkse regering maar alle gelegenheid moet worden geboden de democratie en mensenrechten om zeep te helpen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 maart 2017 @ 18:04:31 #18
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169465552
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een land waar grondrechten, normen en waarden dagelijks worden geschonden is hier niet welkom om de buil een beetje op te ruien. Dat is niet meer dan logisch.

Ik zou dan ook graag Wilders huisarrest geven, die heeft lak aan omze grondrechten en wil ze het liefste afschaffen. En zijn normen en waarden zijn ook niet de mijnen.

Als dat alles is wat er nodig is om iemand monddood te maken en alle mogelijke. Iddelen daarvoor in te zetten, ook al zijn ze daar niet voor bedoeld.
pi_169465578
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:00 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Polen, Canada. Oh, het moet perse in NL?
dat beweer jij toch?
'Andere landen/regeringen/ministers hebben dat ook gedaan en is geen strobreed in de weg gelegd'
  zondag 12 maart 2017 @ 18:08:34 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169465679
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct, maar aan de andere kant, vind je dat men de Turkse regering maar alle gelegenheid moet worden geboden de democratie en mensenrechten om zeep te helpen?
Turkije is een souvereine staat. Een democratie.
Als we het niet met hun beleid eens zijn moeten we dát zeggen. En onze ambassades en afweerrakketten daar weghalen. Of van mijn part daar gaan flyeren, deoppositie steunen, etc etc. Maar ze de mond snoeren met oneigenlijke middelen omdat het hier verkiezingstijd is vind ik echt te min.....

Om te voorkomen dat zij hun democratie om zeep helpen moet je in ieder geval niet eerst de onze verkrachten.
  zondag 12 maart 2017 @ 18:11:32 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169465789
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat beweer jij toch?
'Andere landen/regeringen/ministers hebben dat ook gedaan en is geen strobreed in de weg gelegd'
Ja. Andere landen (Turkije, Canada, Polen) voeren ook campagne in het buitenland (Nederland, Engeland).
pi_169465794
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:41 schreef RobinOok het volgende:
En ja, Piet, een burgemeester kan elke samenscholing verbieden onder het mom van openbarenorde, dat zeg ik. Maar wat zou je ervan vinden als Aboutaleb alle bijeenkomsten van PVV'ers en VVD'ers zou verbieden onder het mom van openbare orde? En hoe meer mensen zich daarover zouden gaan opwinden, hoe meer gelijk hij krijgt dat de openbare orde in het geding is.....

De politiek riep vorige week al dat die Turken niet welkom zijn, maar dat er geen grond is ze tegen te houden. En vervolgens worden er dus oneigenlijke middelen gebruikt om toch hun zin door te drijven. Ik vind dat echt heel, heel, heel erg.
Ik ben dit echt volkomen met je eens.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 12 maart 2017 @ 18:11:54 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169465801
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:08 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Turkije is een souvereine staat. Een democratie.
Als we het niet met hun beleid eens zijn moeten we dát zeggen. En onze ambassades en afweerrakketten daar weghalen. Of van mijn part daar gaan flyeren, deoppositie steunen, etc etc. Maar ze de mond snoeren met oneigenlijke middelen omdat het hier verkiezingstijd is vind ik echt te min.....

Om te voorkomen dat zij hun democratie om zeep helpen moet je in ieder geval niet eerst de onze verkrachten.
Turkije is op het moment niet echt een democratie te noemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169465864
Ik had vandaag wel een beetje een raar gevoel. Ik woon hier vlakbij een moskee complex. Zij veroorzaken vaak overlast omdat er veel feesten worden gehouden (niet door het moskeebestuur maar door een uitbater).
De overheid doet hier (tot nu toe) weinig aan want hier zitten een paar turkse groeperingen in en da's makkelijk in de gaten houden.
Vanmiddag zat ik op het balkon, hoorde eerst kinderen buiten spelen, maar opeens was het stil en toen kwam er een hele boze, roepende stem over de geluidsinstallatie (ze hadden dus alles weer open staan wat verboden is) waarvan ik geen moer kon verstaan, maar bij iedere pauze kwam er een luid gejuich en applaus. Maar die stem, die toon, ik kreeg er een behoorlijk vervelend gevoel bij.

Vwb dubbele nationaliteit, vaak kan opgeven niet eens. Ebru is er mee bezig maar echt lukken doet het niet. En Maxima kan haar argentijnse nationaliteit niet opgeven. In Nederland werkt dat anders, als ik een andere nationaliteit aanneem ben ik automatisch de Nederlandse kwijt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_169465919
En dan nu: twee vierkante meter gesnoeide saliestruik in stukjes knippen voor in de compostbak.
*knakt vingers*
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')