abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2017 @ 17:21:12 #1
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169464216
Hey allemaal

Ik vroeg mij iets af. Hebben jullie ook een moeder die je niet los kan laten, en dwingend / opdringend is?

Ik heb zo'n moeder.

Ik ben nu 7 jaar samen met mijn partner (en ook daarvoor bemoeide ze zich met een relatie)

2 jaar geleden zochten we (ik en partner) een woning en we wilden in een ander dorp wonen dan waar ik geboren ben. Mijn ouders wonen daar nog wel. Mijn moeder begon me elke dag dwingend berichtjes te sturen, blijf hier wonen, je moet hier blijven wonen, kijk dit is een leuk huis. We hebben er zelfs ruzie over gehad. Ze belde mij zelfs op mijn werk om te zeggen dat ik in hun dorp moest blijven wonen. Uiteindelijk wonen we lekker wel in een ander dorp, want dat wilden ik en mijn partner graag. Ik kreeg een reactie van mijn moeder, jouw vriend wil daar wonen en dus jij ook ineens. (Het is trouwens altijd zijn schuld)

Nu is ze daar wel in berust dat we ergens anders wonen. Het is 20 minuten verderop trouwens. Mijn vriend heeft laatst uitgesproken dat hij voelt dat mijn moeder hem de schuld van dingen geeft, en tja hij heeft gelijk. Hij wil ook liever niet naar mijn ouders vanwege mijn moeder.

Mijn vriend en ik gaan niet zoveel opstap 'oh dat mag zeker niet van hem' je moet wel je eigen dingen doen hoor is dan de reactie. Of als het kerst is stuurt ze mij berichtjes met, tot vanavond gaan we feesten kun jij eindelijk ook weer eens feesten!! Alsof ik niet feesten mag van mijn partner. Ook over onze keuze over geen kinderen willen zegt ze: ja dat zegt je vriend zeker en nu wil jij ook geen kinderen. Terwijl ik met mijn 11 jaar al zei ik wil geen kinderen. Mijn zus behandeld ze heel anders, dat soort dingen doet ze bij haar nooit. Ze vindt mij en mijn partner saai en doet alsof wij niks willen. Ik zie haar niet heel vaak en elke keer als we elkaar wel zien zegt ze: wil je vriend wel dat ik hier kom, vindt hij mij wel aardig? Het is altijd zijn schuld. Alsof ik mijn leven laat beheersen door een ander terwijl wij een relatie hebben die echt zo geweldig is, kan me niet voorstellen om niet oud te worden met hem. We zijn elkaars ware liefde.

Ik begin het echt zo zat te worden dat ze probeert mijn leven te beheersen. Mijn vriend is er een tijdje terug hard op in gegaan. Hij is het ook zat. Er zijn nog veel meer van dit soort voorbeelden trouwens, teveel om op te noemen.

Maar wie herkend dit? En hoe ervaar jij dit?
  zondag 12 maart 2017 @ 17:28:30 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169464444
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:21 schreef Lexa31 het volgende:
Ik begin het echt zo zat te worden dat ze probeert mijn leven te beheersen. Mijn vriend is er een tijdje terug hard op in gegaan. Hij is het ook zat. Er zijn nog veel meer van dit soort voorbeelden trouwens, teveel om op te noemen.
Herkenbaar in een bepaald opzicht. Mijn advies: verminder het contact met je moeder.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169464466
Geen ervaringen gelukkig, maar ik zou afstand nemen denk ik.
pi_169464585
Heb je dit besproken met je moeder?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 12 maart 2017 @ 17:38:12 #5
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169464720
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb je dit besproken met je moeder?
Heel vaak, gaat even goed en dan begint ze weer. As we speak is ze ook bezig mij te appen, als ik zie dat zij me een berichtje stuurt heb ik al hartkloppingen voordat ik het bericht open. Ze stuurt me nu foto's van mijn zus en een groep vrienden met kinderen die op pad zijn. Kijk hoe gezellig! En ik weet precies wat ze hiermee bedoeld.
  zondag 12 maart 2017 @ 17:53:57 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169465212
Ik zou toch duidelijker zijn dat je er niet van gediend bent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169465296
Afstand nemen is het enige wat werkt.
  zondag 12 maart 2017 @ 17:59:05 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169465397
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:38 schreef Lexa31 het volgende:
heb ik al hartkloppingen voordat ik het bericht open.
Daarom het contact verminderen. Tot een niveau dat voor jou gezond is.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  zondag 12 maart 2017 @ 18:02:06 #9
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169465482
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:59 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Daarom het contact verminderen. Tot een niveau dat voor jou gezond is.
Ben al bewust bezig om wat afstand te nemen. Ik reageer niet elke keer meer en we zien elkaar niet te vaak. Heb 1 vrije dag in de week en dan wil ze me vaak zien, heb aangegeven dat dat mijn dag is.
  zondag 12 maart 2017 @ 18:02:25 #10
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169465489
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:56 schreef Zolder het volgende:
Afstand nemen is het enige wat werkt.
Dat denk ik inderdaad ook.
  zondag 12 maart 2017 @ 18:02:40 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169465496
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:02 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ben al bewust bezig om wat afstand te nemen. Ik reageer niet elke keer meer en we zien elkaar niet te vaak. Heb 1 vrije dag in de week en dan wil ze me vaak zien, heb aangegeven dat dat mijn dag is.
Da's een heel gezond begin. Goed bezig.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  zondag 12 maart 2017 @ 18:35:51 #12
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169466360
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:02 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Da's een heel gezond begin. Goed bezig.
Opzich is het lastig want het is toch je moeder. Maar soms voel ik me een tiener bij haar. Als een smsje me niet zint of ze doet weer zo reageer ik niet. Misschien helpt het.
pi_169466374
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:35 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Opzich is het lastig want het is toch je moeder. Maar soms voel ik me een tiener bij haar. Als een smsje me niet zint of ze doet weer zo reageer ik niet. Misschien helpt het.
Het is wel je moeder, maar je hoeft niet alles van haar te pikken.
pi_169466458
Waar is je vader? Zijn ze nog samen?

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 18:40:53 ]
  zondag 12 maart 2017 @ 18:41:38 #15
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169466486
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is wel je moeder, maar je hoeft niet alles van haar te pikken.
Dat is zeker zo! We hebben allemaal ons eigen leven en maken onze eigen keuzes. Ik kan niet ergens gaan wonen waar mijn moeder dat wil of kinderen krijgen omdat zij dat wil etc etc. En dat zou ik trouwens ook nooit doen. Dit is mijn leven.
  zondag 12 maart 2017 @ 18:42:58 #16
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169466524
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:40 schreef Myrr het volgende:
Waar is je vader? Zijn ze nog samen?
Ja getrouwd en samen. Hij bemoeit zich niet met me verder. Heb ook vaak tegen hem gezegd zeg er iets van want dit gaat echt te ver allemaal. Maar hij laat iedereen gewoon z'n gang gaan, inclusief m'n moeder haha
pi_169466795
Wat irritant.
pi_169467130
Je moet dit topic zeker van je vriend openen?
pi_169467606
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:42 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ja getrouwd en samen. Hij bemoeit zich niet met me verder. Heb ook vaak tegen hem gezegd zeg er iets van want dit gaat echt te ver allemaal. Maar hij laat iedereen gewoon z'n gang gaan, inclusief m'n moeder haha
Hmm, beetje falend van beide. Je zus kan ook niets voor je betekenen?
  zondag 12 maart 2017 @ 19:30:59 #20
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169467695
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:08 schreef Cyanide- het volgende:
Je moet dit topic zeker van je vriend openen?
Ja zeker ik moet alles doen wat hij wil hahahaha
  zondag 12 maart 2017 @ 19:31:58 #21
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169467720
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hmm, beetje falend van beide. Je zus kan ook niets voor je betekenen?
Nee ze snapt wel wat ik bedoel maar verder helpt ze niet..
pi_169467824
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:31 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Nee ze snapt wel wat ik bedoel maar verder helpt ze niet..
Nah, goede verstandhoudingen dan. _O- Niet dat dat hier allemaal loopt...

Je hebt het vaak duidelijk gemaakt aan je ma, maar hóe duidelijk precies? Of is ze echt zo bloed onder nagels vandaan halend Oost-Indisch doof? Kun je niet een brief schrijven, met niet al teveel regels, gewoon een korte opsomming van wat je wel en niet wil en dat zij daar niets mee te maken heeft, die een aantal keer kopieren en iedere keer dat ze kut doet opnieuw overhandigen? :') En als ze op zijn, dat je haar dan gewoon een jaar lang blokkeert.

Wat een gedoe zeg. :r
pi_169468190
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:38 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Heel vaak, gaat even goed en dan begint ze weer. As we speak is ze ook bezig mij te appen, als ik zie dat zij me een berichtje stuurt heb ik al hartkloppingen voordat ik het bericht open. Ze stuurt me nu foto's van mijn zus en een groep vrienden met kinderen die op pad zijn. Kijk hoe gezellig! En ik weet precies wat ze hiermee bedoeld.
En hoe duidelijk ben je dan?
Heb je benoemd dat je het claimerige rondom je verhuizing verschrikkelijk vond, dat het je pijn doet als ze je vriend afkraakt, dat je gestoord wordt van alle berichtjes die ze je stuurt*

*vul aan/in met je eigen woorden

Als dat niet helpt dan zou ik duidelijk aangeven dat je dit niet trekt en afstand gaat nemen. Tot zij je meer ruimte geeft en laat zien dat ze jou en je keuzes respecteert.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169468366
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En hoe duidelijk ben je dan?
Heb je benoemd dat je het claimerige rondom je verhuizing verschrikkelijk vond, dat het je pijn doet als ze je vriend afkraakt, dat je gestoord wordt van alle berichtjes die ze je stuurt*

*vul aan/in met je eigen woorden

Als dat niet helpt dan zou ik duidelijk aangeven dat je dit niet trekt en afstand gaat nemen. Tot zij je meer ruimte geeft en laat zien dat ze jou en je keuzes respecteert.
En d'r vriend.

Aardig respectloos om degene die jij gekozen hebt om mee te samen te leven zo af te vallen.
  zondag 12 maart 2017 @ 20:07:00 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169468642
Mogelijk is het bij TS een patroon dat zich al jaren herhaalt: moeder is nogal dwingend, dochter sputtert tegen, moeder dimt wat maar nooit voor lang.

Dan is dat sputteren dus niet genoeg en moet je een tandje bijschakelen. En dan voet bij stuk houden, anders walst ze zo weer over je heen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 12 maart 2017 @ 20:23:52 #26
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169469231
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:07 schreef Lienekien het volgende:
Mogelijk is het bij TS een patroon dat zich al jaren herhaalt: moeder is nogal dwingend, dochter sputtert tegen, moeder dimt wat maar nooit voor lang.

Dan is dat sputteren dus niet genoeg en moet je een tandje bijschakelen. En dan voet bij stuk houden, anders walst ze zo weer over je heen.
Precies dit. Ik heb ruzie met haar gemaakt, dagen niet met haar gesproken en dan is het daarna weer ff goed en begint het weer. En vooral het stukje dat ze mijn partner zo afkraakt, hij krijgt van alles de schuld. Het is heel kut als diegene je ware liefde is. Als ik moet kiezen kies ik hem want met hem ga ik oud worden. Ik neem al wel meer afstand en reageer niet overal meer op, negeren werkt soms echt beter. Maar dit is idd al jaren aan de gang.
  zondag 12 maart 2017 @ 20:25:58 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169469289
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:23 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Precies dit. Ik heb ruzie met haar gemaakt, dagen niet met haar gesproken en dan is het daarna weer ff goed en begint het weer. En vooral het stukje dat ze mijn partner zo afkraakt, hij krijgt van alles de schuld. Het is heel kut als diegene je ware liefde is. Als ik moet kiezen kies ik hem want met hem ga ik oud worden. Ik neem al wel meer afstand en reageer niet overal meer op, negeren werkt soms echt beter. Maar dit is idd al jaren aan de gang.
Ik ben in zo'n situatie een keer echt flink uit mijn slof geschoten en heb diegene toen ook mijn voordeur uitgebonjourd. Dat was voor mezelf in ieder geval een omslagpunt dat ik het vanaf toen niet meer pikte.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 13 maart 2017 @ 09:20:01 #28
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169477684
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben in zo'n situatie een keer echt flink uit mijn slof geschoten en heb diegene toen ook mijn voordeur uitgebonjourd. Dat was voor mezelf in ieder geval een omslagpunt dat ik het vanaf toen niet meer pikte.
Op een gegeven moment is het ook genoeg. Dan kun je ook niet elke keer meer zeggen oke we proberen het nog een keer.
pi_169478726
Komende 6-12 maanden alle contact met je moeder verbreken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 13 maart 2017 @ 11:17:15 #30
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169479302
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:39 schreef superniger het volgende:
Komende 6-12 maanden alle contact met je moeder verbreken.
Zodra ze nog 1 x iets zegt over mijn partner is het klaar voor mij.
  maandag 13 maart 2017 @ 11:20:27 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_169479354
De sleutel ligt bij jezelf. Vriendelijk blijven en consequent vasthouden aan je grenzen. Uitleggen hoe jij het wil, wat je gaat doen en als ze over je grenzen heengaat aan eerder gevoerd gesprek herinneren. Niet gaan zwijgen, straffen of je als een puber opstellen.
Als je behandeld wil worden als Eem zelfstandige volwassene, zul je je zelf ook zo moeten gedragen. Ze bindt vanzelf in.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_169479514
Maar waarom doet ze zo? Heeft ze een reden? Past je vriend in haar ogen niet bij jou, vanwege huidskleur, achtergrond of verschil in leeftijd, religie?
  maandag 13 maart 2017 @ 12:23:41 #33
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169480345
Je zou haar op zo'n moment heel direct kunnen confronteren met haar gedrag.

Vragen waarom ze een bepaalde opmerking maakt. Aangeven dat je prima voor jezelf kan opkomen en of ze het nu leuk vind of niet, jij met je vriend blijft en als ze leuk contact wil houden ze moet ophouden met die negatieve opmerkingen.
pi_169480673
Heb je het hier al eens met je zus over gehad? Ik heb hetzelfde wel eens gehad met mijn broertje. Hij werd heel erg gecontroleerd op alles. Uiteindelijk heeft mijn broertje dat met mij besproken en ben ik toen met mijn moeder gaan praten dat het vreselijk irritant is en dat hij (en ook zijn vrienden, waar het meestal over ging), zich er behoorlijk ''ongemakkelijk'' onder voelden.

Sindsdien is het niet meer fout gegaan. Misschien heeft ze even een ander persoon nodig die het tegen haar zegt, zodat ze je ''tegenstribbelen'' niet meer in het potje ''het zal wel van hem [je vriend] moeten'' kan stoppen.

Overigens moet je oppassen dat bij het minderen van contact ze geen link gaat leggen tussen ''het zal wel van hem moeten'' en de daadwerkelijke mindering. Als dat gebeurd ben je nóg verder van huis denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jus98 op 13-03-2017 12:43:33 (Grammaticale fout aangepast) ]
pi_169485772
Korte samenvatting van hier, ma bemoeid, ik luister, ma bemoeid, ik luister, ma bemoeide weer, ik luisterde niet meer, ma chagerijnig, ik haalde mijn schouders op, ma probeerde te chanteren via internet, ik sloot programma af, ma helemaal over de zeik, ik doe gewoon mijn dingen. ma wilde dat kleindochter kwam logeren, ik wilde even over dat chanteren praten, ma wilde niet praten, nu helemaal geen contact meer met ma.

Duidelijke grenzen aangeven, bij ons escaleerde het helemaal, moet wel zeggen het voelt als een enorme opluchting.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:41:39 #36
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169488739
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:31 schreef LittleLady het volgende:
Korte samenvatting van hier, ma bemoeid, ik luister, ma bemoeid, ik luister, ma bemoeide weer, ik luisterde niet meer, ma chagerijnig, ik haalde mijn schouders op, ma probeerde te chanteren via internet, ik sloot programma af, ma helemaal over de zeik, ik doe gewoon mijn dingen. ma wilde dat kleindochter kwam logeren, ik wilde even over dat chanteren praten, ma wilde niet praten, nu helemaal geen contact meer met ma.

Duidelijke grenzen aangeven, bij ons escaleerde het helemaal, moet wel zeggen het voelt als een enorme opluchting.
Phoe dat is ook heftig zeg! Denk idd dat je beter een gesprek kunt hebben en dan flink je grenzen aangeven. Maar mijn moeder is ook echt oost indisch doof
  maandag 13 maart 2017 @ 18:44:34 #37
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169488884
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:42 schreef Jus98 het volgende:
Heb je het hier al eens met je zus over gehad? Ik heb hetzelfde wel eens gehad met mijn broertje. Hij werd heel erg gecontroleerd op alles. Uiteindelijk heeft mijn broertje dat met mij besproken en ben ik toen met mijn moeder gaan praten dat het vreselijk irritant is en dat hij (en ook zijn vrienden, waar het meestal over ging), zich er behoorlijk ''ongemakkelijk'' onder voelden.

Sindsdien is het niet meer fout gegaan. Misschien heeft ze even een ander persoon nodig die het tegen haar zegt, zodat ze je ''tegenstribbelen'' niet meer in het potje ''het zal wel van hem [je vriend] moeten'' kan stoppen.

Overigens moet je oppassen dat bij het minderen van contact ze geen link gaat leggen tussen ''het zal wel van hem moeten'' en de daadwerkelijke mindering. Als dat gebeurd ben je nóg verder van huis denk ik.
Ja heb het mijn zus wel verteld, zo doet ze bij mij nooit zegt ze dan. Ook mijn vriend merkt op dat ze mij heel anders behandeld dan mijn zus. Die kan zeg maar niets fout doen. Mijn zus bemoeit zich er verder niet mee. Wel zei ze een keer dat ik onze moeder weer ff moest bellen na een flinke ruzie, ik heb haar toen uitgelegd hoe het zat. Ze snapt me wel maar ze doet er verder niet heel veel mee. Weet wel dat ze tegen onze moeder zegt, laat haar dit is haar leven. Als mijn moeder nog 1x een opmerking maakt ben ik er ook echt klaar mee.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:46:34 #38
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169488987
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:31 schreef Zana het volgende:
Maar waarom doet ze zo? Heeft ze een reden? Past je vriend in haar ogen niet bij jou, vanwege huidskleur, achtergrond of verschil in leeftijd, religie?
Nee dat is het niet, ze denkt gewoon dat hij de 'baas' is denk ik. 'Vindt hij ons wel leuk' dat vraagt ze heel vaak. 'Mag ik wel langskomen' of wil je vriend dat niet. Ik heb fikse ruzie met haar gehad toen ze dat zei, ik zei je haalt je allemaal dingen in je hoofd waar niets van klopt. Het is haar probleem, zij creeert problemen. En dan begint ze volgende week net zo hard weer.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:48:09 #39
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169489051
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je zou haar op zo'n moment heel direct kunnen confronteren met haar gedrag.

Vragen waarom ze een bepaalde opmerking maakt. Aangeven dat je prima voor jezelf kan opkomen en of ze het nu leuk vind of niet, jij met je vriend blijft en als ze leuk contact wil houden ze moet ophouden met die negatieve opmerkingen.
Klopt, denk dat meteen reageren idd het beste is. Het klinkt misschien raar maar ik ben een beetje bang, ik kan absoluut niet tegen confrontaties. Maar dit kan ik niet langer uit de weg gaan.
pi_169490225
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:41 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Phoe dat is ook heftig zeg! Denk idd dat je beter een gesprek kunt hebben en dan flink je grenzen aangeven. Maar mijn moeder is ook echt oost indisch doof
Tja een brief wil soms ook helpen, mijn moeder zei trouwens gewoon in mijn gezicht dat ze niet wou praten, waarop ik reageerde, nou dan zijn we wel klaar, vervolgens rende zij weg naar de auto.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:20:05 #41
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169490291
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:18 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja een brief wil soms ook helpen, mijn moeder zei trouwens gewoon in mijn gezicht dat ze niet wou praten, waarop ik reageerde, nou dan zijn we wel klaar, vervolgens rende zij weg naar de auto.
Lijkt me wel moeilijk het is je moeder maar toch, ze moeten je wel respecteren en je je eigen ding laten doen. Je hebt je moeder niet uit kunnen kiezen helaas haha
pi_169490565
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:20 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Lijkt me wel moeilijk het is je moeder maar toch, ze moeten je wel respecteren en je je eigen ding laten doen. Je hebt je moeder niet uit kunnen kiezen helaas haha
Weet je, als dit al jaren zo gaat eens komt de bekende druppel, moet zeggen lig er al niet meer wakker van, heb nu al 5 maand geen contact en geeft een hoop rust, geen ruzie's meer.
Het is jammer, maar goed, zijn zat andere mensen waar ik wel op kan bouwen.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:34:30 #43
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169490852
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:27 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Weet je, als dit al jaren zo gaat eens komt de bekende druppel, moet zeggen lig er al niet meer wakker van, heb nu al 5 maand geen contact en geeft een hoop rust, geen ruzie's meer.
Het is jammer, maar goed, zijn zat andere mensen waar ik wel op kan bouwen.
Snap ik, al die frustratie en ruzie's. Je wilt gewoon rust! En wel fijn dat je dat nu wel hebt.
pi_169491667
Weet je wat het is tussen moeders en dochters?

Moeders zien dochters meestal als een kopie van zichzelf. Zie ik ook bij mijn zusje en haar kinderen. Ze heeft 1 dochter maar daar is ze veel strenger voor dan tegen haar zoons.

Ze zien dan idealiter ook voor zich dat dochters ongeveer hetzelfde leven gaan leiden als zij zelf.

Als dat niet gebeurd gaat dat wringen. Zeker als moeder de overtuiging heeft dat haar leef stijl de enige juiste is en andere een grote kans op ellende geeft. En als het geen ellende in haar hoofd heeft is het misschien wel het idee dat ze denkt dat anderen misschien wel gaan denken dat zij haar dochter niet goed opgevoed heeft. Of dat ze haar afkeuren om die ene dochter.

En dan gaat dat moeder gevoel opspelen, de neiging om dochter alsnog naar het ideaalbeeld te krijgen.

Daarom heeft jouw zus geen problemen, blijkbaar voldoet ze aan het ideaal beeld van je moeder :)

Bij zonen is dat dus anders. Zonen hoeven niet op moeder te lijken want ze zijn een man. Eerder worden ze een beetje zoals vader (vroeger) zodat ze hem kunnen bewonderen (Oedipus). En vrouwen hebben het idee dat het wel los loopt met zonen. Zolang ze zich niet in levensgevaarlijke situaties begeven maken ze zich geen zorgen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169495206
Ik herken dit ook.
Maar bij mij is het allebij mijn ouders. "Dat moet je zeker doen van je man" "moet dat van hem" "eerlijk, dat moet je dragen van hem he?" En noem maar op. Wordt er zo gek van. Laatst een hele ruzie er over gehad, maar het blijft een dingetje :|W
pi_169495431
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:39 schreef superniger het volgende:
Komende 6-12 maanden alle contact met je moeder verbreken.
Ziek! Wat een advies, bah.
pi_169495449
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:17 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Zodra ze nog 1 x iets zegt over mijn partner is het klaar voor mij.
Gewoon ene oor in en andere uit. Het is en blijft je moeder. Ze bedoelt het ook vast goed.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:42:41 #48
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169502236
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ziek! Wat een advies, bah.
Makkelijk praten als het jouw moeder niet is.
1 + 1 = blauw
pi_169502793
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 08:42 schreef Kamina het volgende:

[..]

Makkelijk praten als het jouw moeder niet is.
Misschien is mijn moeder nog wel erger... oftewel, wees niet voorbarig.

Er is geen enkele reden het contact met je moeder te verbreken. NOOOIT niet.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:36:32 #50
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169502837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Misschien is mijn moeder nog wel erger... oftewel, wees niet voorbarig.
Dan is het geheel je eigen keuze om masochistisch te zijn in de relatie met je moeder.

quote:
Er is geen enkele reden het contact met je moeder te verbreken. NOOOIT niet.
Nonsens. Het is ook maar een mens. Zelf nemen ze ook afstand van hun kinderen. Er zijn duizenden redenen voor afstand nemen, of het nou een ouder is of niet.
1 + 1 = blauw
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:39:58 #51
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_169502866
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 17:38 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Heel vaak, gaat even goed en dan begint ze weer. As we speak is ze ook bezig mij te appen, als ik zie dat zij me een berichtje stuurt heb ik al hartkloppingen voordat ik het bericht open. Ze stuurt me nu foto's van mijn zus en een groep vrienden met kinderen die op pad zijn. Kijk hoe gezellig! En ik weet precies wat ze hiermee bedoeld.
Dan kan je haast niet veel anders doen dan contact verminderen, of iets verzinnen waarvan ze wel echt schrikt en wat langer zich afstandig houdt, maar ik betwijfel of dat komt.
Helaas is dit ontzettend herkenbaar zo een bemoeizucht vanuit de familie. Wij zijn gewoon op ruim een uur afstand gaan wonen :)

Misschien werkt het dat als je haar duidelijk kan maken dat als dit niet veranderd, het contact echt gaat stoppen. Dat je volwassen bent en je eigen leven gaat leiden en graag hebt dat ze daar een deel vanuit maakt maar niet de regisseur is.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_169503280
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:36 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dan is het geheel je eigen keuze om masochistisch te zijn in de relatie met je moeder.

[..]

Nonsens. Het is ook maar een mens. Zelf nemen ze ook afstand van hun kinderen. Er zijn duizenden redenen voor afstand nemen, of het nou een ouder is of niet.
Was slechts een voorbeeld. Heb het gelukkig niet.

Nee, is geen reden voor te verzinnen. Ze is en blijft haar moeder. En ik vind dat je als mens niet deugt als je iemand adviseert om afstand te nemen van haar moeder om zoiets onbenullig.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 10:16:54 #53
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169503416
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Was slechts een voorbeeld. Heb het gelukkig niet.

Nee, is geen reden voor te verzinnen. Ze is en blijft haar moeder. En ik vind dat je als mens niet deugt als je iemand adviseert om afstand te nemen van haar moeder om zoiets onbenullig.
Kan je vinden, maar heel veel mensen kiezen voor afstand van hun ouders, met redenen als misbruik tot het niet kunnen aanzien van het leed dat ze zichzelf aandoen. Ouders doen dat evengoed. Dat is heel menselijk.
1 + 1 = blauw
pi_169503915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:16 schreef Kamina het volgende:

[..]

Kan je vinden, maar heel veel mensen kiezen voor afstand van hun ouders, met redenen als misbruik tot het niet kunnen aanzien van het leed dat ze zichzelf aandoen. Ouders doen dat evengoed. Dat is heel menselijk.
Gevallen van misbruik of mishandeling zijn van een hele andere orde. Daar kan ik me voorstellen dat je afstand neemt van je moeder. En zelfs dan vind ik dat het dan wel netjes is om haar zo nu en dan te spreken. Vergeving en barmhartigheid zijn mooie eigenschappen van een mens en ze blijft je moeder.

Maar om zoiets kleins? Ongelofelijk.

TS, praat met je ma. Net zolang tot het doordringt.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 10:51:39 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169503964
Iets kleins? Een moeder die zelfs na herhaaldelijke gesprekken over het onderwerp kwetsende dingen blijft zeggen alsof ze het de normaalste zaak van de wereld vindt?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 10:53:10 #56
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169503985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gevallen van misbruik of mishandeling zijn van een hele andere orde. Daar kan ik me voorstellen dat je afstand neemt van je moeder. En zelfs dan vind ik dat het dan wel netjes is om haar zo nu en dan te spreken. Vergeving en barmhartigheid zijn mooie eigenschappen van een mens en ze blijft je moeder.

Maar om zoiets kleins? Ongelofelijk.

TS, praat met je ma. Net zolang tot het doordringt.
Dan heb je er dus toch redenen voor kunnen verzinnen.

Het leven van Ts wordt geterroriseerd door haar moeder, van wie ze fysiek al afstand heeft genomen. Het is een kleine stap, en een verstandige, om de volgende stap te nemen.
1 + 1 = blauw
pi_169504058
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dan heb je er dus toch redenen voor kunnen verzinnen.

Het leven van Ts wordt geterroriseerd door haar moeder, van wie ze fysiek al afstand heeft genomen. Het is een kleine stap, en een verstandige, om de volgende stap te nemen.
Geterroriseerd? Man, overdrijf niet zo.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:00:57 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169504133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geterroriseerd? Man, overdrijf niet zo.
Doe jij dan niet alsof het maar onbelangrijk moet zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169504186
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Doe jij dan niet alsof het maar onbelangrijk moet zijn.
Doe ik niet, maar doe dan ook niet alsof het heeeeeel erg is. Wordt zelfs al gesproken van terroriseren. Man man...
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:05:51 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169504224
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Doe ik niet, maar doe dan ook niet alsof het heeeeeel erg is. Wordt zelfs al gesproken van terroriseren. Man man...
Ja, vooral die reacties eruit pikken! Man, man, man.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169504227
De kern van het probleem lijkt 'm vooral te zitten in de relatie tussen je moeder en je vriend. Schijnbaar vindt ze hem een slechte schoonzoon en schuift dat ook niet onder stoelen of banken. Ik denk dat je vriend maar eens een serieus gesprek moet hebben met haar.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:06:56 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169504240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:06 schreef Bananenpap het volgende:
De kern van het probleem lijkt 'm vooral te zitten in de relatie tussen je moeder en je vriend. Schijnbaar vindt ze hem een slechte schoonzoon en schuift dat ook niet onder stoelen of banken. Ik denk dat je vriend maar eens een serieus gesprek moet hebben met haar.
Nee, absoluut nee. Dat is een zaak voor moeder en dochter.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169504258
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, vooral die reacties eruit pikken! Man, man, man.
Zijn ernstigere zaken en zelfs die mensen hebben nooit het contact verbreken met ouders. Zoiets doe je gewoon niet. Maar ach de egoïstische en verwende mens van vandaag de dag die alleen aan zichzelf denkt en bij het minste en geringste al contact wil verbreken ( ik heb het niet over TS).

TS kan of het nog eens proberen aan te kaarten of anders gewoon ene oor in en andere weer uit. Klaar.
pi_169504262
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, absoluut nee. Dat is een zaak voor moeder en dochter.
Niet als haar vriend wordt aangewezen als de schuldige.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:09:28 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169504294
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:07 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Niet als haar vriend wordt aangewezen als de schuldige.
Ja, dan vecht moeder dat maar met dochter uit. Dochter heeft hem gekozen als haar partner en als moeder wat tegen hem heeft, heeft ze dus iets tegen de keuze van haar dochter. Mag moeder het met dochter uitvechten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169504318
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dan vecht moeder dat maar met dochter uit. Dochter heeft hem gekozen als haar partner en als moeder wat tegen hem heeft, heeft ze dus iets tegen de keuze van haar dochter. Mag moeder het met dochter uitvechten.
Want als schoonzoon mag je geen kritiek uiten of een fatsoenlijk gesprek houden met je schoonmoeder? Wat een ouderwetse gedachte.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:11:20 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169504328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zijn ernstigere zaken en zelfs die mensen hebben nooit het contact verbreken met ouders. Zoiets doe je gewoon niet. Maar ach de egoïstische en verwende mens van vandaag de dag die alleen aan zichzelf denkt en bij het minste en geringste al contact wil verbreken ( ik heb het niet over TS).

TS kan of het nog eens proberen aan te kaarten of anders gewoon ene oor in en andere weer uit. Klaar.
Zoiets doe je dus soms wel. Jij hebt daar kennelijk een andere mening over.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:14:27 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169504388
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:10 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Want als schoonzoon mag je geen kritiek uiten of een fatsoenlijk gesprek houden met je schoonmoeder? Wat een ouderwetse gedachte.
Je snapt het niet, want daar gaat het niet om. Moeder heeft kritiek op schoonzoon, maar eigenlijk op de keuze van haar dochter. Ze heeft niet voldoende respect voor de keuze van haar dochter. Is dus een probleem tussen moeder en dochter. Dan hoeft hij zich echt niet rechtstreeks tegenover zijn schoonmoeder te verantwoorden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:17:27 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169504444
Het zit zelfs nog anders, het gaat helemaal niet om die schoonzoon. Moeder gooit het erop dat dochter bepaalde dingen doet vanwege de invloed van schoonzoon, terwijl dat gewoon de keuze is van dochter zelf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169504859
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je snapt het niet, want daar gaat het niet om. Moeder heeft kritiek op schoonzoon, maar eigenlijk op de keuze van haar dochter. Ze heeft niet voldoende respect voor de keuze van haar dochter. Is dus een probleem tussen moeder en dochter. Dan hoeft hij zich echt niet rechtstreeks tegenover zijn schoonmoeder te verantwoorden.
Het is een probleem tussen moeder en dochter waar schoonzoon ook mee te maken heeft. Het gaat trouwens niet om verantwoording afleggen maar gewoon een gesprek. Ik zie echt niet wat er mis is aan een fatsoenlijk gesprek tussen moeder en schoonzoon. Misschien heeft TS haar vriend zich iets teveel aan de zijlijn begeven al die jaren en is het eens tijd dat hij zich laat horen. Wie weet komen ze nog wel nader tot elkaar toe, je weet niet waar de diepgewortelde gevoelens over haar schoonzoon vandaan komen. TS is nu toch op het punt gekomen dat ze er klaar mee is en even geen contact meer wil, dus wat valt er te verliezen?

Probleem in dit soort cases is vaak dat er gewoon niet goed gecommuniceerd wordt.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:45:32 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169504905
Mijn sterke idee is toch dat moeder het niet eens is met wat haar dochter wil en daar a. haar mond niet over kan houden, ook niet na er herhaaldelijk op gewezen te zijn door haar dochter en b. de schuld mede op de schoonzoon schuift als middel om haar zin te krijgen.

Sommige mensen hebben nu eenmaal een enorme plaat voor hun kop.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:45:59 #72
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169504909
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geterroriseerd? Man, overdrijf niet zo.
Is gewoon ABN hoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zijn ernstigere zaken en zelfs die mensen hebben nooit het contact verbreken met ouders. Zoiets doe je gewoon niet. Maar ach de egoïstische en verwende mens van vandaag de dag die alleen aan zichzelf denkt en bij het minste en geringste al contact wil verbreken ( ik heb het niet over TS).

TS kan of het nog eens proberen aan te kaarten of anders gewoon ene oor in en andere weer uit. Klaar.
Van mij mag je zoveel vasthouden aan vastgeroeste ideeen over ouderschap als je wil, maar in werkelijkheid kiezen zat mensen voor afstand nemen van hun ouders of kinderen. Om sterke en minder sterke redenen.
1 + 1 = blauw
pi_169507171
Waarom verbreek je het contact niet? Dat heb ik ook gedaan bij mijn moeder en het lucht erg op. Zij was hetzelfde. Pff ze denken dat ze iets met ons te maken hebben omdat we uit hun buik komen, maar zo zit het niet.
pi_169508910
Hoe oud ben je? 31?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:44:40 #75
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169513733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zijn ernstigere zaken en zelfs die mensen hebben nooit het contact verbreken met ouders. Zoiets doe je gewoon niet. Maar ach de egoïstische en verwende mens van vandaag de dag die alleen aan zichzelf denkt en bij het minste en geringste al contact wil verbreken ( ik heb het niet over TS).

TS kan of het nog eens proberen aan te kaarten of anders gewoon ene oor in en andere weer uit. Klaar.
Als je dat al jaren doet gaat het niet meer langer met oor in oor uit... helaas.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:47:07 #76
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169513812
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:17 schreef Lienekien het volgende:
Het zit zelfs nog anders, het gaat helemaal niet om die schoonzoon. Moeder gooit het erop dat dochter bepaalde dingen doet vanwege de invloed van schoonzoon, terwijl dat gewoon de keuze is van dochter zelf.
Dit precies. Mijn vriend is juist enorm open minded en laat mij vrij, dat is iets wat mijn moeder volgens mij totaal anders ziet. Vanwege haar vragen zoals komt het door hem etc.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:48:25 #77
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169513848
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:24 schreef velden het volgende:
Hoe oud ben je? 31?
Ja 31 en soms voel ik me net een klein kind haha
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:59:21 #78
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169514148
En als ze zoiets zegt als "mag dat wel van je vriend" heb je dan al eens gereageerd met waarom ze dat vraagt/denkt?

Persoonlijk zou ik haar inderdaad constant confronteren met haar gedrag en eigen woorden. Waarom denkt ze dat, vraagt ze het, zijn jouw acties niet goed. Waarom ondermijnt ze jouw besluiten? Vertel dat het erg kleinerend aanvoelt.
吴 曼 迪
pi_169516430
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:44 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Als je dat al jaren doet gaat het niet meer langer met oor in oor uit... helaas.
Begrijp dat het vervelend is. Misschien wat minder langsgaan? Maar contact verbreken raad ik niet aan. Is ook niet goed voor je eigen psyche. Het gaat toch echt aan je vreten.
pi_169518617
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:47 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Dit precies. Mijn vriend is juist enorm open minded en laat mij vrij, dat is iets wat mijn moeder volgens mij totaal anders ziet. Vanwege haar vragen zoals komt het door hem etc.
Misschien voelt ze zich afgewezen ofzo en dat los je niet op door ruzie te gaan maken en alle schuld bij haar neer te leggen dat zij het allemaal creëert enzo. Wat megamandy ook zegt, vraag eens door naar hoe ze bij die denkbeelden komt. Met zo een inzicht kun je een betere verbale tactiek realiseren. Activeer haar om uit haar denkpatroon te komen. Waarom denkt zij dat jij niet je eigen keuzes maakt? Hoe zou zij daar op kunnen leren vertrouwen dat jij dat wel doet, waaraan denkt zij dat te kunnen merken?

Of misschien voelt ze zich vervangen door je vriend, omdat je voor haar gevoel nu pas (door hem) losmaakt van hoe zij het voor zag (zie post van Godshand). Ondanks dat het tussen haar en jou gaat, zou je misschien ook eens een gesprek met je vriend erbij kunnen doen. Waarom denkt ze dat hij haar niet mag? Waaraan denkt ze dat te merken? Waarom mag zij hem niet (en waar merken jullie dat aan)? Met welk gedrag cq communicatie (reacties) zouden jullie je beter kunnen voelen, etc.
Wees confronterend, maar probeer het feitelijk en niet verwijtend over te laten komen. Dat zit een sfeer van vertrouwen in de weg en dan is het moeilijker nader tot elkaar te komen.
pi_169538529
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:48 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ja 31 en soms voel ik me net een klein kind haha
Ik vroeg het voor de beeldvorming, las later in een ander topic begin dertig ja.

Hoop dat jullie tot een oplossing komen -serieus gesprek waarin je het blijft aangeven?- met wat voor iedereen draaglijk is.
Ik vraag me ook af waarom ze zo blijft doen
pi_169541863
Vooral consequent blijven. Als ze weer ergens commentaar op heeft, steeds zeggen: dat bepaal ik zelf.

En als ze dat niet kan respecteren, dan is de logische consequentie om minder contact te hebben. Dan heeft ze het zelf gedaan.
Somebody that I used to know
pi_169542132
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:46 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, ze denkt gewoon dat hij de 'baas' is denk ik. 'Vindt hij ons wel leuk' dat vraagt ze heel vaak. 'Mag ik wel langskomen' of wil je vriend dat niet.
Geen ja of nee zeggen. Je niet laten verleiden tot een antwoord. Als ze het wil weten, moet ze het aan hem zelf vragen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:39 schreef Frag_adder het volgende:
Misschien werkt het dat als je haar duidelijk kan maken dat als dit niet veranderd, het contact echt gaat stoppen. Dat je volwassen bent en je eigen leven gaat leiden en graag hebt dat ze daar een deel vanuit maakt maar niet de regisseur is.
Dit vind ik ook wel een mooie.
Somebody that I used to know
  woensdag 15 maart 2017 @ 20:05:11 #84
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169543747
Ik zie haar ongeveer 1x in de 2 maanden. Dus niet heel veel meer. Verder probeer ik niet teveel contact te hebben (whatsapp)
  maandag 20 maart 2017 @ 00:33:13 #85
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169643446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, is geen reden voor te verzinnen. Ze is en blijft haar moeder. En ik vind dat je als mens niet deugt als je iemand adviseert om afstand te nemen van haar moeder om zoiets onbenullig.
Je moeder heeft jou op de wereld gezet, en daarmee een verantwoording op zich genomen. Niet het omdraaien dat je als kind een verantwoording voor je moeder hebt. Zij heeft ervoor gekozen om moeder te worden, wat een hoop met zich meebrengt, en dat ze hopelijk ook heeft gedaan.
Gezeiver om te zeggen dat je het kontakt met je moeder NOOIT mag verbreken.
En bepaal jij of de ts-er dit probleem onbenullig vindt? Neen dus.

Open spreken en zeggen: mam, we hebben het druk, ik werk 6 dagen in de week. Pietje (of hoe ie heet) heeft het ook druk. Dus we zijn blij als we eens tijd voor onszelf hebben. En zeker als jij dan ook nog zo "gezellig" bent naar ons toe, dan blijf maar lekker weg. En die berichtjes kun je je ook besparen, die delete ik ongelezen.
Zolang de consequenties voor je moeder niet hard genoeg zijn zal ze altijd dit ongewenst gedrag blijven vertonen. Ik denk dat het een belangrijk onderdeel in de ontwikkeling van een mens is zich los te maken van "gehoorzamen en laten manipuleren" door de ouders. Een heel belangrijke, waar je zonder nooit echt volwassen kunt worden.

Succes ts-er, en stel je hard op voordat dit aan jullie (jij en je vriend) relatie begint te vreten !!

:Y :Y
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 20 maart 2017 @ 00:37:00 #86
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169643481
Lees net dat je 31 bent! Nu, daar schrik ik van. Had gezien de problematiek eerder jaar of 21 gedacht, een leeftijd waar ik dit soort problemen met ouders eerder verwacht.

^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 20 maart 2017 @ 00:48:19 #87
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169643647
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:41 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het is een probleem tussen moeder en dochter waar schoonzoon ook mee te maken heeft. Het gaat trouwens niet om verantwoording afleggen maar gewoon een gesprek. Ik zie echt niet wat er mis is aan een fatsoenlijk gesprek tussen moeder en schoonzoon. Misschien heeft TS haar vriend zich iets teveel aan de zijlijn begeven al die jaren en is het eens tijd dat hij zich laat horen. Wie weet komen ze nog wel nader tot elkaar toe, je weet niet waar de diepgewortelde gevoelens over haar schoonzoon vandaan komen. TS is nu toch op het punt gekomen dat ze er klaar mee is en even geen contact meer wil, dus wat valt er te verliezen?

Probleem in dit soort cases is vaak dat er gewoon niet goed gecommuniceerd wordt.
Ja, dan wordt er wel vanuit gegaan dat schoonzoon heel lief communiceert met ma. Want ma is de dwarsligger, de bemoeial, en nu moet schoonzoon het gaan lijmen. En als schoonzoon er nu heel negatief over denkt, mag ie dan ook zeggen wat ie denkt?
Bv, ma, wat mij betreft kun je hardstikke dood vallen, met je bemoeizucht erbij.
Ja, dat zal natuurlijk niet de bedoeling zijn van dat "in dit soort cases gewoon goed communiceren" hoewel ie als ie dat zou zeggen perfekt zijn gevoelens en opinie voor / over haar duidelijk maakt.

:r :r
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169644001
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Misschien is mijn moeder nog wel erger... oftewel, wees niet voorbarig.

Er is geen enkele reden het contact met je moeder te verbreken. NOOOIT niet.
Hahaha, flikker op hoor. Mijn moeder heeft me al duizend en een keer in de steek gelaten. Ze woont nu aan de andere kant van de wereld. Heb haar niet 'in de steek' gelaten, maar sta nou ook niet echt te jompelen om contact (wat we verder wel hebben, vooral van haar kant af). Het was volkomen terecht geweest als ik haar had laten stikken. Ze is bijna nergens in mijn levensherinneringen en waar ze daarin wel aanwezig is, gaat dat vooral over de afwezigheid.

Het baren van een kind, maakt je nog niet direct een moeder.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2017 02:36:31 ]
pi_169644004
Mijn moeder wil alles regelen en dat gaat niet veranderen, de manier waarop wel.
pi_169646394
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 00:48 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, dan wordt er wel vanuit gegaan dat schoonzoon heel lief communiceert met ma. Want ma is de dwarsligger, de bemoeial, en nu moet schoonzoon het gaan lijmen. En als schoonzoon er nu heel negatief over denkt, mag ie dan ook zeggen wat ie denkt?
Bv, ma, wat mij betreft kun je hardstikke dood vallen, met je bemoeizucht erbij.
Ja, dat zal natuurlijk niet de bedoeling zijn van dat "in dit soort cases gewoon goed communiceren" hoewel ie als ie dat zou zeggen perfekt zijn gevoelens en opinie voor / over haar duidelijk maakt.

:r :r
Verkeerd pilletje geslikt?
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:25:36 #91
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169727487
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 02:32 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hahaha, flikker op hoor. Mijn moeder heeft me al duizend en een keer in de steek gelaten. Ze woont nu aan de andere kant van de wereld. Heb haar niet 'in de steek' gelaten, maar sta nou ook niet echt te jompelen om contact (wat we verder wel hebben, vooral van haar kant af). Het was volkomen terecht geweest als ik haar had laten stikken. Ze is bijna nergens in mijn levensherinneringen en waar ze daarin wel aanwezig is, gaat dat vooral over de afwezigheid.

Het baren van een kind, maakt je nog niet direct een moeder.
Juist Myrr! Dat zijn van die stereotype idee-en die je heel vaak nog tegenkomt. De "mama" waar je je hele leven respekt voor moet hebben en dank en gehoorzaamheid aan verschuldigt bent.
Hier in Azie is dast heel erg. Ouders kunnen niets out doen, en hebben altijd gelijk. Hte gaat nog een stuk verder, niet alleen de ouders maar ook de oudere broer(s) en zus(sen) is men respekt EN !!! gehoorzaamheid verschuldigt.
Dat is heel sterk in China, de Zuid Oost Aziatische landen en de Arabische landen ook. Overigens in Italie ook.

Tja, of je daarin meegaat, bij je ouders en / of zelfs je scvhoonouders moet je dan maar zelf weten! Voor mij is het geweest (2x zelfs) een relatie te verbreken als ik voorzie dat schoonmama een dikke vinger in de pap wil hebben in mijn relatie met mijn vriendin. Want dat werkt door. Over 20 jaar bemoeit ze zich met onze opvoeding van onze eventuele kinderen enz.

Dus niet !! :N :N :N

Des lands wijs, des lands eer.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:31:12 #92
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169727627
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Verkeerd pilletje geslikt?
Neen Bananenpap, ik neem geen pilletjes, rook niet en drink geen alcohol. Ook gokken doe ik niet. Voor hard rijden zoek ik de duitse autowegen op waar men nog legaal 200+ mag rijden (en doe dat ook). Dus eet jij nou maar fijn je bananenpapje-bordje leeg en wees vandaag eens een lieve jongen.

oO< oO<
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 19:46:46 #93
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169772115
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 00:37 schreef LeesFoknl het volgende:
Lees net dat je 31 bent! Nu, daar schrik ik van. Had gezien de problematiek eerder jaar of 21 gedacht, een leeftijd waar ik dit soort problemen met ouders eerder verwacht.

^O^
Dat bedoel ik maar. Soms voel ik me net een klein kind
  zaterdag 25 maart 2017 @ 19:48:55 #94
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169772166
Vandaag ook weer bepaalde dingen, ik heb een zus die de gekste dingen doet maar altijd bescherm wordt door onze moeder. Zij kan nooit iets fout doen, ik heb eigenlijk alles goed op orde. Maar ik kan bijna nooit iets goed doen. Neem mijn afstand.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 23:34:48 #95
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169781145
Lexa, de grootste en in mijn ogen beste verandering in mijzelf bijj het ouder worden, de laatste 50 jaar is dat ik echt steeds meer schijt aan alles krijg. En zeker of mij iemand aardig vindt of niet. Wat interesseert mij dat nou.
Misschien ben ik, of uit ik mij er wat extreem in, maar toch raad ik jou dat ook sterk aan.

Toch nog een vraag: je schrijft hierboven ....
............ ik heb een zus die de gekste dingen doet maar altijd beschermd wordt door onze moeder. Zij kan nooit iets fout doen .....

Lexa, waarom wordt die zus door je moeder beschermd. dan moet er toch eerst een aanval of minimaal een opmerking van jou op die zus zijn geweest. Of minstens een opmerking van een ander, die jij bent bijgevallen. Anders hoeft ons moeder haar niet te verdedigen!?
Kijk, dat moet je ook afleren, want dan zou je dat doen wat je niet graag hebt, van een ander bij jou.
Schijt aan hebben, niet alleen aan wat ze van jou (en je gedragingen) vinden maar ook JIJ !!!! aan wat die ander doet. Is toch jouw zaak niet.
Bv iemand "feest" als ie net zijn maandinkomen heeft gehad maar moet de laatste week 2 x een tientje lenen om brood en een pot pindakaas te kunnen kopen omdat er verder niks te eten is. DAAR moet JIJ ook geen mening over hebben.

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Werkelijk, je verlicht hiermee je leven en daarmee ook je humeur.

*O* *O* *O* .... 1-2-3 Chachacha of .... c_/ :Y) Wat maakt het uit, straks zijn we allemaal dood. Doe wat je wil zonder mensen te kwetsen, en zeur niet over of tegen anderen.

Dat was het woord voor de zondag O-) O-)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 23:44:28 #96
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169781498
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:41 schreef velden het volgende:

[..]

Hoop dat jullie tot een oplossing komen -serieus gesprek waarin je het blijft aangeven?- met wat voor iedereen draaglijk is.
Ik vraag me ook af waarom ze (moeder) zo blijft doen
Heel eenvoudig; omdat het kan, omdat haar dat lukt, zonder (tot op heden) al te vervelende consequenties voor haar.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169783347
Als ik je bericht zo lees is je moeder misschien best wel een bemoeial, vergeet niet. Je bent haar dochter. En als ik je klaag brief zo lees, houdt ze enorm veel van je. Ik gok, kan het mis hebben, heeft je lieve moeder een beetje last van verlatingsangst. Je weet misschien veel over je moeder, zeer waarschijnlijk weet je nog niet alles. Mijn advies, ga gewoon eens rustig praten met je moeder, doe iets leuks wat jullie vrouwen altijd doen, praat erover, praat over hoe jullie beiden voelen, zand er over op het einde en chill. Waarschijnlijk en hopelijk voel je je dan beter.
pi_169784603
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:48 schreef Lexa31 het volgende:
Vandaag ook weer bepaalde dingen, ik heb een zus die de gekste dingen doet maar altijd bescherm wordt door onze moeder. Zij kan nooit iets fout doen, ik heb eigenlijk alles goed op orde. Maar ik kan bijna nooit iets goed doen. Neem mijn afstand.
Soms is dat het beste wat je kan doen, gewoon afstand nemen en je richten op mensen die er wel voor je zijn.

Mijn moeder is inmiddels heel gelukkig denk ik, inmiddels heeft ze mij van haar facebook gegooid, hoefde dat dus zelf al niet meer te doen. Voor mij weer een grote opluchting.
Tja en verder ik zal wel enorm zwart gemaakt worden bij de familie, maar goed, als zij daar gelukkig van kan worden moet ze dat zeker doen.

Ik richt mij op de mensen die er wel voor mij zijn, het geeft mij een stuk meer rust, ik hoef verjaardagen niet meer in 2x te vieren vanwege de scheiding van mijn ouders, geen afkeuring meer, geen steken onder water door meer en niet constant op mijn sodemieter krijgen.

Denk er rustig over na, bij mij was het ook niet dat ik op een dag opstond van, ik ga effe met mijn moeder breken, het is een lang en slopend proces waar jaren overheen gaat, maar haar laatste chantage poging was de bekende druppel.
pi_169785777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Begrijp dat het vervelend is. Misschien wat minder langsgaan? Maar contact verbreken raad ik niet aan. Is ook niet goed voor je eigen psyche. Het gaat toch echt aan je vreten.
nee hoor. Al jaren geen contact en er vreet niks aan mij.
  zondag 26 maart 2017 @ 10:50:22 #100
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169786384
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 23:34 schreef LeesFoknl het volgende:
Lexa, de grootste en in mijn ogen beste verandering in mijzelf bijj het ouder worden, de laatste 50 jaar is dat ik echt steeds meer schijt aan alles krijg. En zeker of mij iemand aardig vindt of niet. Wat interesseert mij dat nou.
Misschien ben ik, of uit ik mij er wat extreem in, maar toch raad ik jou dat ook sterk aan.

Toch nog een vraag: je schrijft hierboven ....
............ ik heb een zus die de gekste dingen doet maar altijd beschermd wordt door onze moeder. Zij kan nooit iets fout doen .....

Lexa, waarom wordt die zus door je moeder beschermd. dan moet er toch eerst een aanval of minimaal een opmerking van jou op die zus zijn geweest. Of minstens een opmerking van een ander, die jij bent bijgevallen. Anders hoeft ons moeder haar niet te verdedigen!?
Kijk, dat moet je ook afleren, want dan zou je dat doen wat je niet graag hebt, van een ander bij jou.
Schijt aan hebben, niet alleen aan wat ze van jou (en je gedragingen) vinden maar ook JIJ !!!! aan wat die ander doet. Is toch jouw zaak niet.
Bv iemand "feest" als ie net zijn maandinkomen heeft gehad maar moet de laatste week 2 x een tientje lenen om brood en een pot pindakaas te kunnen kopen omdat er verder niks te eten is. DAAR moet JIJ ook geen mening over hebben.

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Werkelijk, je verlicht hiermee je leven en daarmee ook je humeur.

*O* *O* *O* .... 1-2-3 Chachacha of .... c_/ :Y) Wat maakt het uit, straks zijn we allemaal dood. Doe wat je wil zonder mensen te kwetsen, en zeur niet over of tegen anderen.

Dat was het woord voor de zondag O-) O-)
Thanks!! Geen idee waarom ik zo behandeld wordt, mijn vriend vind het ook heel raar. Altijd ben ik degene die niets goeds kan doen. En idd ik ga meer schijt hebben. Heb je helemaal gelijk in.
  zondag 26 maart 2017 @ 10:52:06 #101
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169786407
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 07:35 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Soms is dat het beste wat je kan doen, gewoon afstand nemen en je richten op mensen die er wel voor je zijn.

Mijn moeder is inmiddels heel gelukkig denk ik, inmiddels heeft ze mij van haar facebook gegooid, hoefde dat dus zelf al niet meer te doen. Voor mij weer een grote opluchting.
Tja en verder ik zal wel enorm zwart gemaakt worden bij de familie, maar goed, als zij daar gelukkig van kan worden moet ze dat zeker doen.

Ik richt mij op de mensen die er wel voor mij zijn, het geeft mij een stuk meer rust, ik hoef verjaardagen niet meer in 2x te vieren vanwege de scheiding van mijn ouders, geen afkeuring meer, geen steken onder water door meer en niet constant op mijn sodemieter krijgen.

Denk er rustig over na, bij mij was het ook niet dat ik op een dag opstond van, ik ga effe met mijn moeder breken, het is een lang en slopend proces waar jaren overheen gaat, maar haar laatste chantage poging was de bekende druppel.
Denk inderdaad dat je beter met mensen kunt zijn die je respecteren en die er wel voor je zijn. Zo belangrijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')