abonnement Unibet Coolblue
pi_169455449
Bizar. Deze beelden zijn dus samengesteld uit directe observatie van de ster HR 8799 via de Keck telescope in Hawaii. De ster 129 lichtjaren ver weg, in het sterrenbeeld van Pegasus.
Dus wat je ziet is daadwerkelijk een ander zonnestelsel met planeten....

Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 12 maart 2017 @ 10:56:00 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169455716
Ik zou het geweldig vinden als 100 miljard werd geinvesteerd in een mega-mega ruimtetelescoop waarmee we op die planeten konden inzoomen. Als je ziet hoeveel geld er wordt verspild. Gewoon een mega-inspanning van de gezamelijke mensheid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_169455811
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:56 schreef LXIV het volgende:
Ik zou het geweldig vinden als 100 miljard werd geinvesteerd in een mega-mega ruimtetelescoop waarmee we op die planeten konden inzoomen. Als je ziet hoeveel geld er wordt verspild. Gewoon een mega-inspanning van de gezamelijke mensheid.
Het is niet zozeer het geld, het probleem is het licht van de sterren/zonnen zelf wat het zicht op de planeten blokkeert. Er is nu wel een inspanning met dit project wat waarschijnlijk kan helpen om de planeten te zien https://motherboard.vice.(...)ars-to-find-earth-20
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 13 maart 2017 @ 17:25:34 #4
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_169486767
Keck is indrukwekkend.
Op het scherp van de snede.
pi_169492109
Voordeel van deze ster is dat we volgens mij de platte kant kunnen zien (als je de ster en de planeten als een schijf bekijkt). Zo kunnen we de planeten goed zien.
pi_169501070
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:56 schreef LXIV het volgende:
Ik zou het geweldig vinden als 100 miljard werd geinvesteerd in een mega-mega ruimtetelescoop waarmee we op die planeten konden inzoomen. Als je ziet hoeveel geld er wordt verspild. Gewoon een mega-inspanning van de gezamelijke mensheid.
European Extremely Large Telescope (E-ELT)



...
De E-ELT zal zich bezighouden met de grootste wetenschappelijke uitdagingen van onze tijd en op jacht gaan naar een aantal opmerkelijke primeurs, zoals het opsporen van aardachtige planeten in de 'leefbare zones' van andere sterren – een van de heilige gralen van de moderne observationele astronomie. Ook zal hij 'stellair archeologisch onderzoek' gaan doen in nabije sterrenstelsels en fundamentele bijdragen leveren aan de kosmologie, door de eigenschappen van de eerste sterren en sterrenstelsels te meten en de eigenschappen van donkere materie en donkere energie te onderzoeken. Bovendien houden astronomen rekening met het onverwachte: de ontdekkingen die met de E-ELT worden gedaan, zullen ongetwijfeld nieuwe, verrassende vragen oproepen.
...

De eerste waarnemingen worden rond 2024 verwacht.

[ Bericht 6% gewijzigd door -CRASH- op 14-03-2017 01:52:27 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_169503137
Wow.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')