abonnementen ibood.com bol.com
pi_169444715
registreer om deze reclame te verbergen
Binnenkort wil ik onze zolder isoleren. Onze zolder zal worden gebruikt als een soort logeer/opbergkamer en heeft een sterk aflopend schuin dak. We hebben een standaard jan '60 tussenwoning met houten balken. Toen ik mij ging verdiepen in isolatiemogelijkheden viel me op dat er dus niet alleen de gipsplaten met isolatiewol bestaan, maar ook andere opties. Zo kwam ik PIR platen, ISOeasy en andere mogelijkheden tegen. Ik twijfel nu wat voor mij de beste optie is.

- Het dak is ongeveer 20-25 m2
- Omdat de ruimte niet vaak gebruikt wordt vind ik een lage prijs belangrijk
- Hoe minder werk, hoe beter. Liever geen isolatiewol met gipsplaten dus

Ik hoor graag adviezen!
pi_169444954
Als de afwerking niet zo belangrijk is, kan je eventueel volstaan met 5 cm dikke EPS platen tussen de balken klemmen en klaar.

Overigens zijn makkelijke en goedkope oplossingen (zoals die EPS platen) eigenlijk zonde van het weinige geld en werk: het resultaat is zowel qua energiebesparing als esthetisch, bedroevend. Beter stop je er wat meer tijd en geld in en werk je met PIR platen of steenwol en een afwerking van 9 mm underlayment platen of gips.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_169445109
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:30 schreef blomke het volgende:
Als de afwerking niet zo belangrijk is, kan je eventueel volstaan met 5 cm dikke EPS platen tussen de balken klemmen en klaar.

Overigens zijn makkelijke en goedkope oplossingen (zoals die EPS platen) eigenlijk zonde van het weinige geld en werk: het resultaat is zowel qua energiebesparing als esthetisch, bedroevend. Beter stop je er wat meer tijd en geld in en werk je met PIR platen of steenwol en een afwerking van 9 mm underlayment platen of gips.
Laat ik het anders stellen. Ik wil een zo goed mogelijk prijs/arbeid/kwaliteit verhouding. Ik zag ISOeasy platen die rond de 45 m2 kosten. Dan zit ik op ongeveer 1000 voor een redelijke kwaliteit en relatief weinig werk. Is er iets beters?
pi_169446595
Hoi als je het toch niet vaak gebruikt, die zolder? Is het allergoedkoopste om hem wit te schilderen, en dan geen isolatie en dan als er gasten komen gewoon even een electrisch kacheltje aan te doen! Reken maar uit!
pi_169446988
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 23:11 schreef possetje het volgende:
Hoi als je het toch niet vaak gebruikt, die zolder? Is het allergoedkoopste om hem wit te schilderen, en dan geen isolatie en dan als er gasten komen gewoon even een electrisch kacheltje aan te doen! Reken maar uit!
Isoleren is een vereiste, gaat me dus om de kosten van de isolatie.
pi_169448369
Tja dan gaat er niks boven een laag wol en daar overheen plaatmateriaal. Dat ISOeasy is leuk maar erg prijzig en nog altijd wel wat werk mee, maar idd beperkt.
Maar ipv gips kun je ook grote platen underlayment gebruiken of osb plaat die je in elkaar schuift met een lip/gleuf verbinding. Ook niet heel veel werk hoor. Reken max 200 aan wol, minder moet mogelijk zijn, en nog 150 aan plaatmateriaal. Goedkopere opties ga je niet gauw vinden.
Voordeel van wol vind ik zelf dat je het netjes kan proppen langs de randen. Zo'n pir plaat is lastiger precies nauwsluitend op maat te maken en dan krijg je weer kieren in je isolatie.
pi_169452760
Ik heb een compleet systeem gebruikt van rockwool. Je koopt dan een doos met goten en pir platen met afwerking dagje zagen en schroeven en daarna klikken en je bent klaar.

Erg simpel maar de afstand van de balken moet net zolang of minder zijn dan de lengte van de platen.

Ik bleek best veel hoeken te hebben waar de balken niet haaks op elkaar stonden zoals bij de dakkapel, daar kon ik niet mooi met de goten werken.
pi_169454671
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:35 schreef Ruif het volgende:
Ik wil een zo goed mogelijk prijs/arbeid/kwaliteit verhouding. Ik zag ISOeasy platen die rond de 45 m2 kosten. Dan zit ik op ongeveer 1000 voor een redelijke kwaliteit en relatief weinig werk. Is er iets beters?
Absurde prijs. Bij de Hornbach heb ik eens 50 mm dikke Steenwol platen van Rockwool gehaald voor 4/m2. Zeg metal studs ook zoiets en je gipsplaat 3/m2. Zit je op 250 a 300 totaal.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 23:56 schreef pwmh82 het volgende:
Tja dan gaat er niks boven een laag wol en daar overheen plaatmateriaal. Dat ISOeasy is leuk maar erg prijzig en nog altijd wel wat werk mee, maar idd beperkt.
Maar ipv gips kun je ook grote platen underlayment gebruiken of osb plaat die je in elkaar schuift met een lip/gleuf verbinding. Ook niet heel veel werk hoor. Reken max 200 aan wol, minder moet mogelijk zijn, en nog 150 aan plaatmateriaal. Goedkopere opties ga je niet gauw vinden.
Voordeel van wol vind ik zelf dat je het netjes kan proppen langs de randen. Zo'n pir plaat is lastiger precies nauwsluitend op maat te maken en dan krijg je weer kieren in je isolatie.
Exact. Ben je eenmaal bezig met isolatie, metalstuds en je gipsplaten, krijg je er handigheid in en ben je in n dag al een heel eind. Mijn studeerkamer heb ik een halve dag van isolatie voorzien, schat 8m2 voor 'n zijwand. De logeerkamer ging al sneller.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')