abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2017 @ 09:01:19 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169454417
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:35 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Naar dat je dit hebt meegemaakt,lijkt mij echt verschrikkelijk, maar dit doet mij direct aan de serie I spit on your grave denken heb je die films gezien?

De agressie van de topic starter herken ik zelf niet, komt misschien omdat ik een vrouw ben en bij mannen succesvol geweld tegen onrecht eerder als bewonderingswaardig wordt gezien maar vind dat de 'uitdaging' dan meer zit in een discussie dan in geweld. Dan denk ik oh oke bring it on. Herken het soms wel dat je je machteloos voelt door getreiter, maar dan denk ik eerder a. Dit had niet mogen gebeuren ik moet mijzelf verbeteren qua kennis emotionele groei e.d of b. Ik ben beter dan die persoon als die persoon een ander om kinderachtige dingen beledigt waar ik niets aan kan doen. Heb vroeger wel een keer iemand geslagen vanwege vervelende opmerkingen, maar ikzelf was daar de dupe van, dus dat doe ik nooit meer. Wat ik nog wel herken, is als mensen niet de verantwoordelijkheid willen nemen zich niet in mij willen inleven met hun echte of verbeelde schandalige gedrag, of als ze mij per ongeluk irriteren, ik vaak gewelddadige verschrikkelijke fantasieen krijg. Daar is niets tegen te doen behalve het beheersen zegt men, gelukkig ben ik daar erg goed in. Daarom ziet niemand het ook als probleem (dat is het enige voordeel van geweld, mensen gaan je gevoelens eindelijk serieus nemen). Maar soms zou ik willen dat ik ook gewoon van het gevoel af kon komen, want het maakt samenleven met anderen echt vervelend. Het helpt gelukkig wel als ik anderen als 'niet perfect' kan zien en mij realiseren dat ik zelf ook verre van perfect ben.
Je slaat de spijker op z'n kop met "dan gaan mensen uiteindelijk je gevoel serieus nemen".
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169454686
In welke situatie had jij het gevoel dat mensen jou op een andere manier (beter) behandelden na fysiek geweld, of dat bij anderen was gebeurd?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 12 maart 2017 @ 09:37:54 #78
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169454819
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
In welke situatie had jij het gevoel dat mensen jou op een andere manier (beter) behandelden na fysiek geweld, of dat bij anderen was gebeurd?
Zoals bijv. Die jongen di racistische grappen en opmerkingen bleef maken. Ik ben hem regelmatig tegengekomen na dat incident, en hij heeft nooit meer racistische opmerkingen gemaakt en bleef altijd respectvol. We kregen zelfs een betere band.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169454875
Respect afdwingen van losers is niets waard voor mij.

Als ik iemand zijn mening moet laten veranderen door fysiek geweld, zijn we de grens van de vriendschap al lang voorbij.

Een paar mondeling de discussie aangaan, prima.
Maar een relatie op basis van onderdrukking door geweld, mwah.

Moet ik wel erbij vermelden dat ik als blanke man zelden, direct, rascisme ervaar.

Stel iemand zou tegen mij zeggen "jij ******kaaskop" dan kan hij erin stikken en is hij mijn vriendschap niet waard.

[ Bericht 7% gewijzigd door Droopie op 12-03-2017 09:56:21 ]
Hell To The Liars
pi_169454999
Dat is wel mooi. Ik denk dat hij zelf ook wel besefte dat hij fout zat. Misschien valt er tegen sommige opmerkingen ook niets anders te doen als slaan of weglopen... Omdat de mensen die deze opmerkingen maken dit juist doen omdat ze denken dat je niet voor jezelf opkomt en ze daarom ermee weg kunnen komen..
Maar ja idd wat Droopie zegt dan is het toch niet iemand waarvan het respect iets waard is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 12 maart 2017 @ 10:31:43 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169455424
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:43 schreef Droopie het volgende:
Respect afdwingen van losers is niets waard voor mij.

Als ik iemand zijn mening moet laten veranderen door fysiek geweld, zijn we de grens van de vriendschap al lang voorbij.

Een paar mondeling de discussie aangaan, prima.
Maar een relatie op basis van onderdrukking door geweld, mwah.

Moet ik wel erbij vermelden dat ik als blanke man zelden, direct, rascisme ervaar.

Stel iemand zou tegen mij zeggen "jij ******kaaskop" dan kan hij erin stikken en is hij mijn vriendschap niet waard.
Tja, ik heb daarin dus weinig keuze. Als ik iedereen zou vermijden met racistische gedachtes richting donkere mensen, ben ik 80-90% van de bevolking aan het vermijden. Dan bedoel ook mensen met onbewuste vooroordelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169455605
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Tja, ik heb daarin dus weinig keuze. Als ik iedereen zou vermijden met racistische gedachtes richting donkere mensen, ben ik 80-90% van de bevolking aan het vermijden. Dan bedoel ook mensen met onbewuste vooroordelen.
Er zit een heel groot verschil tussen contacten hebben met mensen die liever een blanke man als buurman hebben, dan een gekleurde.
Of een vriendschap sluiten tussen een scheldende rascist bij wie alles kut is.

Jij zal ook je vooroordelen hebben over bepaalde groepen mensen, al is het maar qua karakter.
Hell To The Liars
  zondag 12 maart 2017 @ 10:51:58 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169455657
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

Er zit een heel groot verschil tussen contacten hebben met mensen die liever een blanke man als buurman hebben, dan een gekleurde.
Of een vriendschap sluiten tussen een scheldende rascist bij wie alles kut is.

Jij zal ook je vooroordelen hebben over bepaalde groepen mensen, al is het maar qua karakter.
Klopt zeker. Antillianen zijn vaak zelf ook racistisch. Elke bevolkingsgroep is racistisch. Die jongen doe racistische grappen maken was geen neo-nazi ofzo, maar een rijkelui's kind die vond dat Antillianen profiteurs zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169455741
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Klopt zeker. Antillianen zijn vaak zelf ook racistisch. Elke bevolkingsgroep is racistisch. Die jongen doe racistische grappen maken was geen neo-nazi ofzo, maar een rijkelui's kind die vond dat Antillianen profiteurs zijn.
Mijn buren in mijn oude werk waren Antilliaan.
Af en toe een feestje, maar ze waren heel relaxt.

Geen Marokkaan in de buurt door die lui, en ze gaven eerlijk toe.
Werken doen wij s'nachts en niet in onze eigen wijk ;)

Ach iedere bevolkingsgroep heeft zijn voor en nadelen..
Antillianen zullen ook vooroordelen over Nederlanders hebben.
Tussen vooroordelen (juist of niet) en rascisme zit een groot verschil
Hell To The Liars
pi_169455814
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat zijn die?

Ik ben/was iemand die heel snel om iemand geeft, ook mensen waar ik niet veel in gemeen heb. Ik wil graag mensen helpen of een manier vinden om alsnog een aangename band te hebben.

Dus als iemand gemeen is of afwijzend is, ging ik alsnog mijn best doen voor die persoon en rekening houden enzo. Soms pakt dat goed uit, soms slecht.
Ik laat niet snel mensen in mijn echte inner cirkel toe, kan soms wat te goed tegen alleen zijn en het wegvegen uit mijn gedachten doe ik ook soms zonder dat daar reden toe is, waardoor ik moet oppassen niet te weinig contact te zoeken met mensen om wie ik geef. Gelukkig kent iedereen waar ik om geef me wel en neemt het niet persoonlijk. Ze weten dat ik een droomhoofd ben die soms een beetje vast kan zitten in het hier en nu en in mijn eigen hoofd.
Het is ook niet heel dramatisch ofzo, klinkt zo erger dan het is.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 12-03-2017 11:20:18 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169455931
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Precies..

Kinderverkrachters, kindermoordenaars, dierenbeulen etc. Die wens ik echt de meest​ gruwelijke martelingen toe.

Een tijdje terug las ik een verhaal over een kindje van een paar weken oud dat door zijn moeder en haar vriend dagen lang gemarteld en misbruikt was tot hij uiteindelijk stierf.

Kun je je voorstellen wat dat kindje heeft moeten doormaken? De pijn, de hulpeloosheid, de angst.. Als ik er alleen al aan denk wordt ik letterlijk fysiek onpasselijk..

De mensen die verantwoordelijk zijn voor dergelijk lijden, verdienen het gewoon om hetzelfde leed te ondergaan. Ze verdienen het om net zo te lijden als hun slachtoffer heeft geleden.

Ik heb ontzettend veel empathie, alleen niet voor de daders..

En ib4 mensen die claimen dat, het op onmenselijke wijze (willen) straffen van mensen die onmenselijke misdaden hebben begaan tegen onschuldige en weerloze slachtoffers, mij net zo onmenselijk maakt als die mensen.. Dat is echt bs.. Die mensen hebben namelijk hun recht op een menselijke behandeling opgegeven toen zij zich schuldig maakte aan onmenselijkheden tegen onschuldige en weerloze mensen/dieren.
Denk dat iedereen een hekel heeft aan dat soort mensen (die daders). Maar ook daar zou ik niet meer woorden/moeite aan vuil willen maken dan hoogstnoodzakelijk. Dus een kogel en weg van deze wereld met dat soort engerds.
Zolang bezig zijn met de afkeer die je als mens voelt voor dat soort daders voelt voor mij als je laten beïnvloeden door ze, je leven laten beïnvloeden door ze. Dat is iets wat ik ze niet gun.

Ik steek liever moeite in de slachtoffers, die verdienen tijd en aandacht, die verdienen het zo snel mogelijk weer verder te kunnen met hun leven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 12 maart 2017 @ 11:33:33 #87
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169456227
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mijn buren in mijn oude werk waren Antilliaan.
Af en toe een feestje, maar ze waren heel relaxt.

Geen Marokkaan in de buurt door die lui, en ze gaven eerlijk toe.
Werken doen wij s'nachts en niet in onze eigen wijk ;)

Ach iedere bevolkingsgroep heeft zijn voor en nadelen..
Antillianen zullen ook vooroordelen over Nederlanders hebben.
Tussen vooroordelen (juist of niet) en rascisme zit een groot verschil
Dat hoor ik dus vaak, dat mensen Antillianen relaxt vinden. Ze doen wel allerlei stoute dingen en zijn lui, maar weinig hebben er last van dus laat ze hun gang gaan. Af en toe mee chillen, soms een avontuurtje beleven, en daar blijft het bij.

Maar er zijn ontiegelijk veel problemen en issues in de Antilliaanse gemeenschap. Armoede, trauma, werkloosheid, criminaliteit uit wanhoop, enz. En niemand doet er wat aan, zelfs de Antillianen niet.

Zelf ben ik niet de luie type die graag veel meisjes neukt. Ik heb doelen, ambities en wil graag de wereld een betere plek zien worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169456548
Ja ik heb wel eens van die gedachten, als je bijvoorbeeld zinloos geweld ziet.
Dan zou ik het liefst de dader de nek willen omdraaien en als ik de kans kreeg, zonder daarvoor in de problemen te komen, had ik het ook gewoon gedaan.

Ik vind dat veel mensen op deze planeet het niet verdienen te leven met het leed wat ze anderen aan doen.
Voor mij is het logisch dat ieder mens dat een ander wat kwaads aan doet, de gevolgen daarvan over zich krijgt. Natuurlijk liggen de gevolgen qua verhouding ver uit elkaar als het gaat om iets simpels als een snoepje stelen uit een supermarkt of iemand verkrachten.

Ik word dan ook kwaad als de politie weer geen reet uitvreet als er iets gebeurd, zelf ook al meerdere malen meegemaakt.

Ben blij dat ik nu in een land woon waar gelukkig veel minder criminaliteit is, al is er nog wel veel ellende.

Ik zit weleens op 4chan en als je soms van die filmpjes ziet van zinloos geweld is de beste oplossing gewoon opruimen. Een spuitje geven of gewoon de kogel, die mensen, of beesten, zijn niet meer te redden en verdienen niet een 2de kans.

Zodra je een ander wat ergs aandoet, ben je voor mij geen mens meer, maar een beest.

Ik heb genoeg ellende gezien in mijn jeugd waar ik niks aan kon doen, waarschijnlijk zijn mijn gedachten daardoor zo geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 11:54:01 ]
pi_169467390
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 06:33 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wens jij anderen vergelijkbaar leed toe?
Wens jij die figuren vergelijkbaar leed toe?

[..]

En terecht dat je gelukkig bent met jezelf en je leven. Maar je wil, iig deels, hen hetzelfde laten voelen. Misschien deden zij dat ook. Misschien doen zij dat ook, of nogmaals. Zou je het dan alsnog doen?

[..]

"Maar je weet niet wat zij hebben meegemaakt", zeg jij.
Niet 'anderen', alleen de daders.

Hoezo misschien deden zij dat ook​? Ik was een onschuldig weerloos slachtoffer, ik had hun niks misdaan. Dus nee, daar was absoluut geen sprake van.

Zelfs als hun in het verleden wat is aangedaan, dan maakt dat het feit dat ze een onschuldig slachtoffer hetzelfde aandoen, niet minder kwalijk. Zouden zij de dader hetzelfde aandoen, dan is dat een ander verhaal. Maar een onschuldig slachtoffer maken? :N
  zondag 12 maart 2017 @ 19:37:02 #90
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169467899
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Niet 'anderen', alleen de daders.

Hoezo misschien deden zij dat ook? Ik was een onschuldig weerloos slachtoffer, ik had hun niks misdaan. Dus nee, daar was absoluut geen sprake van.

Zelfs als hun in het verleden wat is aangedaan, dan maakt dat het feit dat ze een onschuldig slachtoffer hetzelfde aandoen, niet minder kwalijk. Zouden zij de dader hetzelfde aandoen, dan is dat een ander verhaal. Maar een onschuldig slachtoffer maken? :N
Ik kan sowieso niet begrijpen hoe normale mensen kunnen verkrachten. Ik zou niet met mezelf kunnen leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 12 maart 2017 @ 20:36:34 #91
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169469671
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Niet 'anderen', alleen de daders.

Hoezo misschien deden zij dat ook​? Ik was een onschuldig weerloos slachtoffer, ik had hun niks misdaan. Dus nee, daar was absoluut geen sprake van.

Zelfs als hun in het verleden wat is aangedaan, dan maakt dat het feit dat ze een onschuldig slachtoffer hetzelfde aandoen, niet minder kwalijk. Zouden zij de dader hetzelfde aandoen, dan is dat een ander verhaal. Maar een onschuldig slachtoffer maken? :N
Wat je eigenlijk zegt, is dat je het zelf ook zou doen, maar het veroordeelt dat anderen het doen.
1 + 1 = blauw
pi_169471759
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 00:17 schreef naoomx het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van.

Niet dat ik waarschijnlijk ook maar een kwart van jouw leed meegemaakt heb hoor. Maar ik weet best wel hoe mensen zijn op dit gebied - zéker mensen, die blijkbaar zulk groepsgedrag vertonen dat ze zelfs zouden meedoen aan en/of toekijken bij verkrachtingen.

De meesten van de mensen hebben wel degelijk empathie. Ja, je kan het wegdrukken, maar niet verwijderen. En je kunt het ook op het moment van je daad nog niet helemaal ontwikkeld hebben. Niet iedereen heeft evenveel empathie. En dan heb je natuurlijk nog die minderheid zonder, maar hoeveel zou dat zijn? 1%?

Het punt is, die jongens/mannen die jou dit aangedaan hebben - iig de meesten -, liggen er wel degelijk wakker van. Misschien niet direct, maar het knaagt wel degelijk.

Ze denken misschien niet direct aan jou nee, maar hoe zou het kunnen dat ze hiertoe überhaupt in staat zijn? Een hoe erge leegte moeten ze dan wel niet voelen? Hoeveel moeten ze daarvoor wel niet wegdrukken aan slechte emoties, waarbij ze oprécht blije emoties op de koop nemen?


Nja, haal maar het ergste wat je iemand ooit hebt aangedaan voor de geest. Dan hoe je je toen voelde - en oké, haal van dat gevoel als een echte scepticus maar 1/3 vanaf zodat je jezelf niet het excuus kan geven van "jaa ik heb veel meer empathie blabla". Vermenigvuldig hoe erg die gebeurtenis was dan totdat je bij je verkrachting(en) etc komt. Dát is het gevoel waar ze mee moeten leven. Weggedrukt is het misschien ja, maar dat haalt het niet weg.
Ik snap wat je bedoelt en ik zou graag geloven dat dat waar is. Maar je vergeet een dat empathie ook voor een groot deel aangeleerd is. Als jou van jongs af aan geleerd wordt dat ongelovige vrouwen niks waard zijn en dat je 0,0 respect voor hen hoeft te hebben en dat ze hoeren zijn die er om vragen, dan doe je in jouw ogen niks verkeerd.

Ik kan zonder problemen een vlieg doodslaan omdat ik ben opgevoed met het idee dat het niet erg is om een vlieg dood te slaan. Maar als ik zou zijn opgevoed met het idee dat ik respect moet hebben voor vliegen en dat ik ze niks aan mag doen, dan zou ik ze niet zonder problemen dood kunnen slaan.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169472593
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:36 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk zegt, is dat je het zelf ook zou doen, maar het veroordeelt dat anderen het doen.
Nee, ik zou nooit moedwillig een onschuldig iemand iets aan willen/kunnen doen.

Ik veroordeel mensen die moedwillig een onschuldig persoon iets aan doen. Wanneer iemand, moedwillig, een onschuldig persoon iets aan doet (zoals bijv. verkrachting) dan is, oog om oog en tand om tand, imo geen onterecht gevolg.

Een dader aan doen wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan, is van een totaal andere orde als een onschuldig persoon iets aan doen. Het zou mij niet hetzelfde maken als de dader omdat ik niet een onschuldig persoon iets aan zou doen.
  zondag 12 maart 2017 @ 22:05:02 #94
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169472774
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, ik zou nooit moedwillig een onschuldig iemand iets aan willen/kunnen doen.

Ik veroordeel mensen die moedwillig een onschuldig persoon iets aan doen. Wanneer iemand, moedwillig, een onschuldig persoon iets aan doet (zoals bijv. verkrachting) dan is, oog om oog en tand om tand, imo geen onterecht gevolg.

Een dader aan doen wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan, is van een totaal andere orde als een onschuldig persoon iets aan doen. Het zou mij niet hetzelfde maken als de dader omdat ik niet een onschuldig persoon iets aan zou doen.
Jawel, dat maakt je precies hetzelfde, want je begaat dezelfde daad. Bovendien weet je niet wat zij hebben meegemaakt, aldus een stelling eerder in dit topic.

Als je het per sé als een andere daad wil zien, dan zou je daarmee de ander het 'recht' geven die exacte daad te vergelden. Het houdt dan nooit op.
1 + 1 = blauw
pi_169473694
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:05 schreef Kamina het volgende:

[..]

Jawel, dat maakt je precies hetzelfde, want je begaat dezelfde daad. Bovendien weet je niet wat zij hebben meegemaakt, aldus een stelling eerder in dit topic.

Als je het per sé als een andere daad wil zien, dan zou je daarmee de ander het 'recht' geven die exacte daad te vergelden. Het houdt dan nooit op.
Nee want zij doen een onschuldig persoon iets aan, ik niet.

Ik zou pas hetzelfde zijn als zij, als ik een onschuldig persoon aan zou doen wat zij​ mij hebben aangedaan.

Maar dat zou ik NOOIT doen, ik zou NOOIT een onschuldig persoon moedwillig iets aan doen. Laat staan als vergelding voor wat anderen mij hebben aangedaan.
  maandag 13 maart 2017 @ 07:34:08 #96
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169477109
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee want zij doen een onschuldig persoon iets aan, ik niet.

Ik zou pas hetzelfde zijn als zij, als ik een onschuldig persoon aan zou doen wat zij​ mij hebben aangedaan.

Maar dat zou ik NOOIT doen, ik zou NOOIT een onschuldig persoon moedwillig iets aan doen. Laat staan als vergelding voor wat anderen mij hebben aangedaan.
Misschien is hen ook iets vergelijkbaars overkomen, als onschuldig slachtoffer. Maar zij hadden geen enkel recht dat jou aan te doen, ondanks hun geschiedenis.

Dat geldt voor jou ook.
1 + 1 = blauw
pi_169496173
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 07:34 schreef Kamina het volgende:

[..]

Misschien is hen ook iets vergelijkbaars overkomen, als onschuldig slachtoffer. Maar zij hadden geen enkel recht dat jou aan te doen, ondanks hun geschiedenis.

Dat geldt voor jou ook.
Er is toch duidelijk uitgelegd dat zij die gasten niks heeft misdaan? En dat ze nooit haar wraakgevoelens op anderen dan de daders zou willen uiten? Ik vraag me af of je nou daadwerkelijk zo dom bent of gewoon doet alsof om je als een Gandhi voor te doen :')

Als een vrouw die dicht bij mij stond zo behandeld was zou ik ook gewelddadige fantasieën hebben. Sterker nog, ik zou geen moeite hebben met dezen in de praktijk te brengen, mensen die zo gehandeld hebben zijn al het recht op een menselijke behandeling verloren.
pi_169496841
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Herkennen mensen hier dat je soms geweldadige fantasieën hebt?

Bijvoorbeeld je ziet onrechtvaardige dingen gebeuren of je maakt onrechtvaardige dingen mee, en in plaats van the high road nemen, dat je gewoon reageert met wrokzuchtig geweld?

Stel bijvoorbeeld je gaat naar een reünie feest van oude vrienden/kennissen bijv. Ergens in die kringen is er iemand die je altijd irritant vond en ook altijd van die onaangename opmerkingen maakt. Je weet wel, sneak disses. In plaats van rustig meelachen en doen alsof er niks aan de hand is, kenbaar maken dat je het niet waardeerd. Als die persoon doorgaat, zonder nadenken gewoon een roundhouse kick geven.

Of stel je gaat uit en je komt een oude frenemy tegen. Zodra hij maar iets zegt dat opgevat kan worden als een belediging, zijn kaak breken.

Dit topic hoef niet perse over mijn gewelddadig fantasieën gaan. Ik hoor graag ook hoe anderen daarover denken of voelen.

Ik zou er trouwens nooit die fantasieën ook echt uitvoeren. Ik merk dat ik de laatste jaren wel directer ben en makkelijk voor mezelf opkomt, en dat heeft ook geleid tot vechtpartijen of in ieder geval fysiek geweld. En ik geef ook eerlijk toe, alle keren voelde het heerlijk. Maar de gevolgen daarvan waren niet altijd prettig. Grappig genoeg merk ik dat dat me niks kan schelen.

Wat zijn jullie ervaringen of meningen erover?
Mijn ervaring is dat er twee meiden waren die mij iets vertelden over jou... Je weet vast waar ik het over heb..! Ze zeiden tegen me dat je iets was... Datgene dat ik je vertelde gisteren, dat zeiden zij! Pik je dat? _O- :+
  maandag 13 maart 2017 @ 22:37:14 #99
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169496949
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:32 schreef Ygiis het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat er twee meiden waren die mij iets vertelden over jou... Je weet vast waar ik het over heb..! Ze zeiden tegen me dat je iets was... Datgene dat ik je vertelde gisteren, dat zeiden zij! Pik je dat? _O- :+
Een bitch nigga? 😟 Nee, dat pik ik niet. Waar woont hun huis?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169496984
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Een bitch nigga? 😟 Nee, dat pik ik niet. Waar woont hun huis?
Wist je niet dat ze in jouw huis wonen? Ze houden zich steeds verborgen... Mar ze zijn er wel, hoor!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')