abonnement Unibet Coolblue
pi_169432614
Hallo,

Ik heb een apartement gekocht (yay), waar ik binnenkort in mag.

De slaapkamer is helaas wel vrij klein. Het liefst wil ik een hoogslaper-variant van een twijfelaar neerzetten. Dit past op zich op de kamer, maar de deur gaat naar binnen open, waardoor het allemaal net te krap wordt.

Het liefste wil ik de draairichting van de deur veranderen, zodat deze niet naar binnen opengaat, maar naar buiten (de gang op). Ik heb een tijd gezocht op internet. Het enige wat ik kon vinden, is dat dit te doen is, zo lang het deurkozijn niet ingebouwd is. Hoe herken ik zo'n ingebouwd deurkozijn?

En, stel dat het wél een ingebouwd deurkozijn is. Is het dan niet realistisch om de draairichting van de deur te veranderen van binnen naar buiten? Het zou ook al erg helpen als de deur naar binnen opengaat, maar de draairichting gespiegeld is (de deurkruk aan de andere kant).

Als iemand anders een goed idee heeft om de draairuimte die de deur nodig heeft te beperken, hoor ik het ook graag! :)

Als het echt niet anders kan, zal ik het met een gewoon éénpersoonsbed moeten doen ;(
pi_169432781
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:02 schreef heyrenee het volgende:

Het liefste wil ik de draairichting van de deur veranderen, zodat deze niet naar binnen opengaat, maar naar buiten (de gang op). Ik heb een tijd gezocht op internet. Het enige wat ik kon vinden, is dat dit te doen is, zo lang het deurkozijn niet ingebouwd is. Hoe herken ik zo'n ingebouwd deurkozijn?

En, stel dat het wél een ingebouwd deurkozijn is. Is het dan niet realistisch om de draairichting van de deur te veranderen van binnen naar buiten? Het zou ook al erg helpen als de deur naar binnen opengaat, maar de draairichting gespiegeld is (de deurkruk aan de andere kant).

Als iemand anders een goed idee heeft om de draairuimte die de deur nodig heeft te beperken, hoor ik het ook graag! :)
Waarschijnlijk wordt er bedoeld: een ingemetseld (houten) kozijn. Die zitten met ankers vast aan het metselwerk en kunnen eigenlijk alleen eruit gebroken worden waarna je een nieuw kozijn moet plaatsen (met de sponning richting gang). Nieuwere woningen hebben een metalen kozijn dat je met enige moeite kan demonteren met inbusbouten, dan zou hergebruik mogelijk zijn, afhankelijk van de gewenste draairichting in de gang.

Makkelijker bij ingemetselde houten kozijnen is i.d.d. de draairichting (richting kamer) ons te draaien; kwestie van scharnieren inhakken in het houten kozijn en de sluitkom andersom zetten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:02 schreef heyrenee het volgende:

Als het echt niet anders kan, zal ik het met een gewoon éénpersoonsbed moeten doen ;(
Wat is dan het probleem?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169432782
Als je de draairichting van een deur wil veranderen van binnen naar buiten, dan draai je doorgaans het gehele kozijn om en dàt gaat lastig als het kozijn is ingebouwd. Daarom wordt daarop gewezen.

Als het een houten kozijn is, kan je het meestal relatief makkelijk omdraaien. Een metalen kozijn gaat minder simpel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169432806
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:11 schreef Jordy-B het volgende:
Als het een houten kozijn is, kan je het meestal relatief makkelijk omdraaien. Een metalen kozijn gaat minder simpel.
Ik heb iets andere ervaringen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169432815
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb iets andere ervaringen....
Relatief hè... het blijft een kutklus. :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169432826
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:14 schreef Jordy-B het volgende:
het blijft een kutklus. :D
Mijn ervaring ook!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:22:36 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169432939
Schuifdeur?
The love you take is equal to the love you make.
pi_169433110
Ik had hier hetzelfde, met de lichtschakelaar precies achter de deur (die ging naar binnen open). Ik heb uiteindelijk voorzichtig het houten kozijn eruit gesloopt en er nu een schuifdeur van gemaakt.
pi_169435307
De draairichting veranderen kan alleen als je het kozijn omdraait.
Goedkoopste en beste oplossing is de oude eruit slopen en een nieuwe erin zetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_169436366
Dank voor de reacties! Het is helaas een metalen kozijn. Het is eigenlijk dus gewoon hopen dat ie niet ingemetseld is?

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:11 schreef blomke het volgende:
[...]

Wat is dan het probleem?
Als ik een éénpersoonsbed neem, is er geen probleem. Ik wil alleen erg graag een twijfelaar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:22 schreef Lienekien het volgende:
Schuifdeur?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:34 schreef ciewy het volgende:
Ik had hier hetzelfde, met de lichtschakelaar precies achter de deur (die ging naar binnen open). Ik heb uiteindelijk voorzichtig het houten kozijn eruit gesloopt en er nu een schuifdeur van gemaakt.
^O^ goede suggestie! Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien bij iemand thuis, maar het ziet eruit alsof het wel te doen is :) Het is misschien wat makkelijker dan de draairichting van de deur omdraaien.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 18:05:52 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_169437047
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:28 schreef heyrenee het volgende:
............
Als ik een éénpersoonsbed neem, is er geen probleem. Ik wil alleen erg graag een twijfelaar.
Een Fokker met een vriendin :D
Bestaat dat :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')