abonnement Unibet Coolblue
pi_169432943
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat Nederlanders overzee daar echt mee bezig zijn.
http://www.ad.nl/dossier-(...)mbiljetten~ae132c54/

Rechtszaak hebben ze overigens verloren.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:23:21 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169432954
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je geen VVD stemt?
Hoezo? Ik zit politiek gezien niet in de buurt van de VVD. Ik zit meer in de links-progressief hoek.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:21 schreef ExTec het volgende:

Want wat je oppervlakkig aangereikt word als de waarheid, neem je schijnbaar klakkeloos aan.
Wat neem ik klakkeloos aan volgens jou? Volgens mij lees je dingen tussen de regels die er niet zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169432959
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:22 schreef Keskin58 het volgende:

[..]

Daarom, eerst naar jezelf kijken en dan pas naar andere hypocriet nederland
Dat is niet zijn punt. _O-
pi_169432980
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:19 schreef michaelmoore het volgende:
terecht

ik ga ook noooit meer naar Turkije toe
We moeten de betrekkingen met dit land verbreken, economische sancties opleggen én de deur voor EU-lidmaatschap dichtgooien; in elk geval zolang dictator Erdogan en zijn islamistische AK-partij daar aan de macht is. En de EU moet onmiddellijk grenspatrouilles instellen tussen Griekenland en Turkije. Geen vluchteling meer Europa in.

Aanpakken, deze schurkenstaat.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:24:55 #180
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169432982
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:23 schreef Molurus het volgende:

Wat neem ik klakkeloos aan volgens jou? Volgens mij lees je dingen tussen de regels die er niet zijn.
Dat dit niks met de verkiezingen te maken heeft?

Want niemand zegt toch dat het met de verkiezingen te maken heeft, in VVD/regeringskringen, dus is het volgens jou niet zo?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:24:56 #181
117098 Hathor
Effe niet
pi_169432983
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/dossier-(...)mbiljetten~ae132c54/

Rechtszaak hebben ze overigens verloren.
Onbegrijpelijk dat ze zich daar druk om kunnen maken, als ik zou emigreren, dan sluit ik het hoofdstuk Nederland af en kijk nooit meer om.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169432996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:20 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh, dank je wel voor het willen annuleren van mijn stem. Elke nationale aangelegenheid kan invloed hebben op alle mensen die die nationaliteit hebben. Dus die mensen kunnen ook allemaal stemmen en dat is logisch.

Echter zou ik het niet noodzakelijk in orde vinden wanneer een Nederlandse minister hier waar ik woon campagne zou komen voeren, en nog minder als hij een nogal twijfelachtig regime vertegenwoordigt.

Het is wel zo dat als ik kinderen zou krijgen die nooit in Nederland hebben gewoond, ik liever zou zien dat ze zich kwa politiek voornamelijk op hun thuisland richten, en niet op dat van hun ouders.
Je verlaat een land. Dan geef je wmb je stemrecht ook op. Ik snap je punt over het doorwerken van nieuwe regeringen/wetten etc. voor expats en daar heb je gelijk in, maar als je je permanent in een ander land vestigt vind ik niet dat je je nog moet kunnen mengen in verliezingen in je land van herkomst.
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:26:08 #183
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169433001
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat dit niks met de verkiezingen te maken heeft?

Want niemand zegt toch dat het met de verkiezingen te maken heeft, in VVD/regeringskringen, dus is het volgens jou niet zo?
Ik heb ieg geen enkele reden om aan te nemen dat dit besluit niet zou zijn genomen zonder aankomende verkiezingen in Nederland.

Jij hebt die kennelijk wel... maar dan ben jij degene die vanalles aanneemt, niet ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169433018
quote:
13s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus je ontkent dat Wilders' boven alles anti-islam en anti migrant is?

Je moet wat hé, als je koste wat kost door wil drammen over dat hij geen verantwoordelijkheid neemt.
Ik ontken dat Wilders enige credits toekomt voor de beslissing van de regering, omdat Wilders geen enkele regeringsverantwoordelijkheid draagt.

Wilders had het kunnen laten bij "goede beslissing", maar wat hij doet is de suggestie wekken dat de beslissing zo is genomen omdat hij druk heeft uitgeoefend. Sorry, maar dat is gewoon totaal bizar. Het komt over als iemand die thuis op de bank het Nederlands elftal toeschreeuwt voor de tv en dan na afloop doet alsof het aan hem is te danken dat Oranje heeft gewonnen.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:27:05 #185
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_169433019
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat Nederlanders overzee daar echt mee bezig zijn.
Jawel. Meer dan je denkt. :Y
pi_169433032
Baudet had natuurlijk gelijk dat dit een symptoom is van de verdunning van de Nederlandse cultuur. Er zijn honderdduizenden burgers in Nederland die meer aan Turkije toebehoren dan aan de Nederlandse staat. De overdreven en wanhopige reactie vanuit politiek en media op hetgeen waaruit dat blijkt, is een poging dat te ontkennen. Of men houd zichzelf of de burger voor de gek. De status quo van de transformatiepolitiek en de uiteindelijke gevolgen daarvan vallen namelijk niet te annuleren door stoerdoenerij vanuit Den-Haag. Het probleem ligt té diepgeworteld.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:29:48 #187
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169433047
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ontken dat Wilders enige credits toekomt voor de beslissing van de regering, omdat Wilders geen enkele regeringsverantwoordelijkheid draagt.
Dat is wmb onbetwist, maar dat vroeg ik niet:

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:03 schreef ExTec het volgende:

Je kan moeilijk ontkennen dat er nu iets gebeurt wat hij zeg maar al een decennium ofzo roept?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:14 schreef Elfletterig het volgende:

Dat kan ik prima ontkennen,
Lezen is best uitdagend, zo gezeten op je hoge paard hé.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:29:52 #188
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_169433048
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Je verlaat een land. Dan geef je wmb je stemrecht ook op. Ik snap je punt over het doorwerken van nieuwe regeringen/wetten etc. voor expats en daar heb je gelijk in, maar als je je permanent in een ander land vestigt vind ik niet dat je je nog moet kunnen mengen in verliezingen in je land van herkomst.
Gelukkig heb jij het dan niet voor het zeggen wat dit betreft, want het is een nogal kortzichtige houding in de wereld van de 21e eeuw. Bovendien weten veel mensen niet eens of ze ergens permanent zullen blijven of niet.

Daarbij behouden de meeste mensen die bijvoorbeeld naar een ander EU-land verhuizen gewoon hun eigen paspoort en mogen ze dus ook niet stemmen in de nationale verkiezingen van hun nieuwe land. Of zouden mensen die emigreren dan ook meteen van nationaliteit moeten veranderen? En wat als het mensen zijn die tijdens hun leven een vijf verschillende landen wonen? Telkens een nieuwe nationaliteit aanvragen?

Als je praktisch nadenkt snap je ook wel dat de meeste Nederlanders gewoon hun eigen nationaliteit aanhouden. Ze zouden gek zijn om dat niet te doen. En zolang je de Nederlandse nationaliteit hebt, moet je ook in de gaten houden wat er in Nederland gebeurt en, als je dat nodig vindt, je stem uitbrengen.

Opnieuw zeg ik daarbij dat dit gaat om Nederlanders die ook daadwerkelijk in Nederland zijn opgegroeid, en dus niet om tweede of derde generatie.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_169433064
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We moeten de betrekkingen met dit land verbreken, economische sancties opleggen én de deur voor EU-lidmaatschap dichtgooien. En de EU moet onmiddellijk grenspatrouilles instellen tussen Griekenland en Turkije. Geen vluchteling meer Europa in.

Aanpakken, deze schurkenstaat.
pi_169433072
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat kan ik prima ontkennen, want wat hier gebeurt is dat een Turkse minister geen landingsrechten krijgt om hier campagne te komen voeren. Dit is een beslissing die is genomen door de zittende regering en - dus - door mensen die verantwoordelijkheid hebben genomen om dit land te besturen.

Wilders heeft jarenlang niks anders gedaan dan het kabinet afkraken, moties van wantrouwen indienen en zowel ons parlement als onze democratie in twijfel trekken (nepparlement, etc.). Dat maakt het extra sneu dat hij nu een deeltje van het succes probeert te claimen.

Het is gewoon een sneue droeftoeter die wegloopt voor het nemen van bestuurlijke verantwoordelijkheid en die nu - nu er iets gebeurt dat hem wel zint - net doet alsof hij dat met zijn "druk" heeft bewerkstelligd. Flikker op, sneue wegloper.

Waarom doorziet Nederland dit misselijke ventje niet?
Ik denk dat je onderschat hoeveel invloed de (in de peilingen grote) PVV indirect kan hebben op beslissingen zo vlak voor de verkiezingen, ondanks dat ze niet in de regering zit. Geen enkele partij zit er op te wachten dat de PVV nog groter wordt, dus moeten ze soms iets doen om te voorkomen dat de zwevende kiezer niet het idee heeft dat de PVV 'de enige optie is'.

Dat neemt verder niet weg dat Wilders...
quote:
jarenlang niks anders gedaan heeft dan het kabinet afkraken, moties van wantrouwen indienen en zowel ons parlement als onze democratie in twijfel trekken (nepparlement, etc.).
En ook niet dat Wilders een..
quote:
sneue droeftoeter is die wegloopt voor het nemen van bestuurlijke verantwoordelijkheid en die nu - nu er iets gebeurt dat hem wel zint - net doet alsof hij dat met zijn "druk" heeft bewerkstelligd.
Dat staat daar los van.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:31:39 #191
117098 Hathor
Effe niet
pi_169433074
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We moeten de betrekkingen met dit land verbreken, economische sancties opleggen én de deur voor EU-lidmaatschap dichtgooien; in elk geval zolang dictator Erdogan en zijn islamistische AK-partij daar aan de macht is. En de EU moet onmiddellijk grenspatrouilles instellen tussen Griekenland en Turkije. Geen vluchteling meer Europa in.

Aanpakken, deze schurkenstaat.
Ja hoor, laten we meteen alle banden verbreken omdat een paar politieke nitwits een hissyfit hebben over wie de grootste piemel heeft.

Een quote van een site over de verhoudingen tussen beide landen...

De handel tussen Nederland en Turkije is in de afgelopen 10 jaar verdriedubbeld. Nederland is een van de grootste investeerders wereldwijd in Turkije. Veel Nederlandse bedrijven hebben een vestiging in Turkije, bijvoorbeeld in de sectoren levensmiddelen, energie en technologie.
De belangrijkste Nederlandse exportproducten zijn metaalhoudende ertsen, kunststoffen in primaire vorm, voertuigen, aardolie (producten) en organische chemicaliën (top 5 export producten). De Nederlandse invoer uit Turkije omvat diverse goederen, vooral kleding en accessoires, voertuigen, textielgaren en stof, groenten en fruit en ijzer en staal.
Bij het Turkse bedrijfsleven (vooral het MKB) bestaat een groeiende belangstelling voor Nederlandse producten en diensten.

Dit zou jij allemaal achteloos overboord gooien vanwege zo'n soap?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:32:05 #192
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_169433083
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We moeten de betrekkingen met dit land verbreken, economische sancties opleggen én de deur voor EU-lidmaatschap dichtgooien; in elk geval zolang dictator Erdogan en zijn islamistische AK-partij daar aan de macht is. En de EU moet onmiddellijk grenspatrouilles instellen tussen Griekenland en Turkije. Geen vluchteling meer Europa in.

Aanpakken, deze schurkenstaat.
Dat zal meer kwaad doen.
De meer intelligente Turken zijn allesbehalve blij met Erdogan die op een schandalige manier zijn land naar de klote helpt en alles afbreekt wat Ataturk met pijn en moeite heeft opgebouwd.
En die domme schreeuw Turken die hem steunen? Kijk nu eens zelf wat voor figuren dat zijn!
De meesten zitten in het midden en zuiden/Oosten van Turkije, de minst opgeleide figuren.
Geen hersen inhoud alleen maar dromen en schreeuwen over het nieuwe Ottomaanse rijk, wat er nooit meer komt.
En Nederland zit er vol mee.
Kansloze figuren.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:32:22 #193
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169433091
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:28 schreef LelijKnap het volgende:
Baudet had natuurlijk gelijk dat dit een symptoom is van de verdunning van de Nederlandse cultuur. Er zijn honderdduizenden burgers in Nederland die meer aan Turkije toebehoren dan aan de Nederlandse staat. De overdreven en wanhopige reactie vanuit politiek en media op hetgeen waaruit dat blijkt, is een poging dat te ontkennen. Of men houd zichzelf of de burger voor de gek. De status quo van de transformatiepolitiek en de uiteindelijke gevolgen daarvan vallen namelijk niet te annuleren door stoerdoenerij vanuit Den-Haag. Het probleem ligt té diepgeworteld.
En dan zat er ook nog eens een moslim aan tafel, Aboutaleb, die niet wil dat zijn dochters met niet-moslims trouwen. Maar dat is natuurlijk helemaal geweldig in de ogen van de moreel-corrupte deugende progressief en daar worden geen vragen over gesteld.
pi_169433092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat ze zich daar druk om kunnen maken, als ik zou emigreren, dan sluit ik het hoofdstuk Nederland af en kijk nooit meer om.
Het gaat ook om mensen die toevallig op dat moment in het buitenland zijn (werk, vakantie, etc.), volgens mij.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:33:30 #195
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169433101
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:31 schreef Physsic het volgende:

Dat neemt verder niet weg dat Wilders...

[..]

En ook niet dat Wilders een..

[..]

Dat staat daar los van.
Ja, dat een beetje. Elfletterig moet ophouden met drammen over hoe 'slecht' hij de PVV wel niet vind.

Want niemand betwist de argumenten die hij daarvoor geeft, en het is helemaal niet zo relevant.
&lt;signature here&gt;.
pi_169433121
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als er geen Wilders was geweest en als er geen mensen waren geweest die er al jaren geleden openlijk voor uitkwamen dat ze de PVV stemden en kritiek gaven op het multiculturele beleid dan had jij je nu nog steeds als een Goedmensje gedragen omdat je bang zou zijn om in de extreemrechtse hoek gedrukt te worden. Wees blij dat er een voorhoede is geweest die het voor jou makkelijker gemaakt heeft om kritiek te uiten.
De functie van Wilders als iemand die problemen benoemt, is al wel 8-9 jaar geleden uitgespeeld. En Wilders was echt niet de eerste; Fortuyn heeft wat dat betreft meer losgemaakt. En hoewel hij zelf werd vermoord, heeft zijn partij ook daadwerkelijk in een regering gezeten. De PVV gaf alleen gedoogsteun.

De PVV is een partij van weglopers. Wilders is iemand die alleen problemen benoemt, maar niet het begin van een oplossing heeft. Het zijn allemaal irrealistische voorstellen; hij bereikt niks. Dat hij terugsturen van dat Turkse vliegtuig nu als een succesje probeert te claimen - bij compleet gebrek aan behaalde resultaten in de afgelopen 12 jaar - is sneu.

Overigens heb ik Wilders ook niet nodig om een mening te vormen en uit te dragen.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:34:55 #197
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_169433123
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja hoor, laten we meteen alle banden verbreken omdat een paar politieke nitwits een hissyfit hebben over wie de grootste piemel heeft.

Een quote van een site over de verhoudingen tussen beide landen...

De handel tussen Nederland en Turkije is in de afgelopen 10 jaar verdriedubbeld. Nederland is een van de grootste investeerders wereldwijd in Turkije. Veel Nederlandse bedrijven hebben een vestiging in Turkije, bijvoorbeeld in de sectoren levensmiddelen, energie en technologie.
De belangrijkste Nederlandse exportproducten zijn metaalhoudende ertsen, kunststoffen in primaire vorm, voertuigen, aardolie (producten) en organische chemicaliën (top 5 export producten). De Nederlandse invoer uit Turkije omvat diverse goederen, vooral kleding en accessoires, voertuigen, textielgaren en stof, groenten en fruit en ijzer en staal.
Bij het Turkse bedrijfsleven (vooral het MKB) bestaat een groeiende belangstelling voor Nederlandse producten en diensten.

Dit zou jij allemaal achteloos overboord gooien vanwege zo'n soap?
Ken je nagaan wat een domme Nazi dwerg die Erdogan is.
Eerst het toerisme naar de klote geholpen en nu gaat hij de handel vernietigen.
En dan? Proberen de EU te veroveren? _O-
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:36:24 #198
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_169433147
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat Nederlanders overzee daar echt mee bezig zijn.
Deze overzeese Nederlander is daar wel mee bezig, en ongeacht waar ik nu woon ik ben verdomme Nederlander. Geboren, getogen, met paspoort en klomp'n. Knappe jongen die mij tegen houdt te gaan stemmen voor het land waar mijn roots liggen. }:|
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:37:25 #199
117098 Hathor
Effe niet
pi_169433165
quote:
13s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:36 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Deze overzeese Nederlander is daar wel mee bezig, en ongeacht waar ik nu woon ik ben verdomme Nederlander. Geboren, getogen, met paspoort en klomp'n. Knappe jongen die mij tegen houdt te gaan stemmen voor het land waar mijn roots liggen. }:|
Is natuurlijk je goed recht, ik snap alleen niet waar je je druk om maakt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169433166
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En dan zat er ook nog eens een moslim aan tafel, Aboutaleb, die niet wil dat zijn dochters met niet-moslims trouwen. Maar dat is natuurlijk helemaal geweldig in de ogen van de moreel-corrupte deugende progressief en daar worden geen vragen over gesteld.
Vond het ook jammer dat Baudet dat niet aankaartte toen men vroeg of hij Abou als voorbeeld zag van de verdunning; want dat is Abou met zo'n houding t.a.z. dochter absoluut. Maar goed, ik snap dat dat in de context van de leeuwenkooi een risicovolle uitspraak was geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2017 14:40:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')