abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 13 maart 2017 @ 02:08:18 #76
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169476626
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:03 schreef vaduz het volgende:

[..]

Oké doei. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
P.S.: Het Christendom is niet westers, maar vond zijn oorsprong in Israel. Tevens bestond het Christendom ruimschoots voor de Islam en kan daarmee niet als stam van beschouwt worden, naast dat het Christendom en de Islam inhoudelijk fundamenteel verschillen.
Ja, dat weet ik ook wel dat het christendom eerder begon dan de islam en daarom denken die islamieten dat ze superieur zijn aan christenen real world. Maar in principe is iedere Abrahamistische religie één pot nat, ook al zijn de christenen in het westen in een kooitje gezet en zijn ze (ietsje) ongevaarlijk geworden. Maar laat ze aub nooit nooit nooit meer uit dat kooitje komen.
Het is 1 pot nat, dat bedoelde ik dus.
Over joodse geloof begin ik al helemaal niet, dat zijn maar paar miljoen mensen.
pi_169476633
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ook wel dat het christendom eerder begon dan de islam en daarom denken die islamieten dat ze superieur zijn aan christenen real world. Maar in principe is iedere Abrahamistische religie een pot nat, ook al zijn de christenen in het westen in een kooitje gezet en zijn ze (ietsje) ongevaarlijk geworden. Maar laat ze aub nooit nooit nooit meer uit dat kooitje komen.
Het is 1 pot nat, dat bedoelde ik dus.
Over joodse geloof begin ik al helemaal niet, dat zijn maar paar miljoen mensen.
De verschillen zijn groter dan de overeenkomsten. ;) Ondanks je vooringenomen houding daag ik je uit de verschillen te zoeken.
  maandag 13 maart 2017 @ 02:13:51 #78
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169476644
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:10 schreef vaduz het volgende:

[..]

De verschillen zijn groter dan de overeenkomsten. ;) Ondanks je vooringenomen houding daag ik je uit de verschillen te zoeken.
De overeenkomsten bedoel je dan, als je denkt dat de verschillen groter zijn?
Brengt ons alleen op allerlei theologische onderwerpen en dan moet je dit naar een ander subforum laten overbrengen.
Geouwehoer over religie inhoudelijk hoort hier niet, hier kan het alleen gaan op over actualiteit icm religie/verwarde mensen.
pi_169476662
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De overeenkomsten bedoel je dan, als je denkt dat de verschillen groter zijn?
Nee de verschillen, opdat je ziet dat het fundamenteel andere geloven zijn, gebaseerd op andere principes. Als je alleen overeenkomsten zoekt, zul je de achterliggende principes niet vinden.
quote:
Brengt ons alleen op allerlei theologische onderwerpen en dan moet je dit naar een ander subforum laten overbrengen.
Geouwehoer over religie inhoudelijk hoort hier niet, hier kan het alleen gaan op over actualiteit icm religie/verwarde mensen.
Is inderdaad een beetje offtopic hier.
  maandag 13 maart 2017 @ 02:20:31 #80
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169476676
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:17 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nee de verschillen, opdat je ziet dat het fundamenteel andere geloven zijn, gebaseerd op andere principes. Als je alleen overeenkomsten zoekt, zul je de achterliggende principes niet vinden.

[..]

Is inderdaad een beetje offtopic hier.
Daarom, dat laatste dan, en ik ben onderhand al die religies kotsbeu. :).
pi_169476721
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarom, dat laatste dan, en ik ben onderhand al die religies kotsbeu. :).
Dat laatste kan ik me voorstellen. Het zijn er immers veel en ze spreken elkaar allemaal tegen. Maar als mensen zijn we beperkt in ons kunnen, we zullen daarom om dagelijkse verschijningen uit te kunnen leggen, dingen die we nog niet kunnen bewijzen op grond van overtuigingen moeten uitleggen. In feite geloven we dus allemaal in iets of een verzameling van dingen. Ik hoop oprecht dat een ieder de Waarheid zal vinden, Hetgeen we niet kunnen bewijzen maar er wel is. Je hebt misschien wel een idee hoe ik mij dit voor mijzelf heb ingevuld. Gezien je geloof niet kan bewijzen zullen mijn woorden je niet overtuigen dezelfde invulling te geven. Doch hoop ik je te overtuigen dat het waardevol kan zijn om je te verdiepen in verschillende geloofsovertuigingen. Hoewel het aanlonkelijk kan lijken om je hiervan af te sluiten, zal blijken dat een mens altijd op zoek is naar antwoorden en met de bijbehorende intelectuele vermogens zich hier nooit volledig van kan afsluiten.
  maandag 13 maart 2017 @ 02:38:09 #82
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_169476735
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:33 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat laatste kan ik me voorstellen. Het zijn er immers veel en ze spreken elkaar allemaal tegen. Maar als mensen zijn we beperkt in ons kunnen, we zullen daarom om dagelijkse verschijningen uit te kunnen leggen, dingen die we nog niet kunnen bewijzen op grond van overtuigingen moeten uitleggen. In feite geloven we dus allemaal in iets of een verzameling van dingen. Ik hoop oprecht dat een ieder de Waarheid zal vinden, Hetgeen we niet kunnen bewijzen maar er wel is. Je hebt misschien wel een idee hoe ik mij dit voor mijzelf heb ingevuld. Gezien je geloof niet kan bewijzen zullen mijn woorden je niet overtuigen dezelfde invulling te geven. Doch hoop ik je te overtuigen dat het waardevol kan zijn om je te verdiepen in verschillende geloofsovertuigingen. Hoewel het aanlonkelijk kan lijken om je hiervan af te sluiten, zal blijken dat een mens altijd op zoek is naar antwoorden en met de bijbehorende intelectuele vermogens zich hier nooit volledig van kan afsluiten.
Ja, heb er veel boeken over gelezen, maar ik denk dat het een epistemologisch probleem is. En dan leun ik zwaar op wetenschap en de methodologie die daar wordt gehanteerd, toch.
Verder denk ik sws dat empirisme een methode is die aanbeveling verdient.
  maandag 13 maart 2017 @ 03:21:31 #83
7380 Treinhomo
2017: WTF is going on ?
pi_169476843
quote:
Op maandag 13 maart 2017 00:19 schreef vaduz het volgende:
Nee, want geaardheid is geen status (dit is in iedergeval onderwerp van discussie). Bovendien maak je onderscheid op geslacht, als je 2 mensen van hetzelfde geslacht niet huwt en niet op basis van "geaardheid": Een man van "homoseksuele geaardheid" kan immers trouwen met een vrouw van "homoseksuele geardheid", "heteroseksuele geaardheid" of enige "andere geaardheid".
Hetgeen nu juist expliciet (impliciet wil je klaarblijkelijk onder geen beding aanvaarden) verboden is obv artikel 2. _O-
Live fast
die young
bad girls
do it well.
pi_169476858
quote:
6s.gif Op maandag 13 maart 2017 03:21 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hetgeen nu juist expliciet (impliciet wil je klaarblijkelijk onder geen beding aanvaarden) verboden is obv artikel 2. _O-
Hetgeen het geval zou zijn als ze het recht hadden om met elkaar te trouwen.
Overigens moet ik wel bekennen, dat ik mij ietwat onhandig heb uitgedrukt in het genoemde citaat. Feitelijk wordt er ook geen onderscheid gemaakt op geslacht, maar is enkel aan de eenheid van man en vrouw ("mannen en vrouwen") het recht om te huwen verleend in artikel 16. Zowel mannen als vrouwen hebben een gelijk recht om met elkaar te huwen. Sprake van onderscheid op geslacht mag er dan ook niet zijn. Mijn citaat mag je dan ook storneren.

Blijft:
- Dat er geen onderscheid op geslacht wordt gemaakt en dat mannen en vrouwen een gelijk recht hebben om met elkaar te huwen.

Excuses voor de eventuele verwarring door eerder citaat.
pi_169476864
Ik neem aan dat die republikeinen vooral naar "wettelijke discriminatie" kijken. Zoals het niet mogen weigeren van bepaalde klanten voor godsdienstige redenen (een christelijke drukker die LGBT pamfletten moet afdrukken bvb), positieve discriminatie voor minderheden, het bannen van Christelijke verenigingen aan universiteiten (oa in Californië omdat enkel christenen voorzitter mogen worden, in Ohio omdat van de leden verwacht werd dat ze godsdienstige geboden naleven of iets dergelijks, wat niet voldeed aan de "university-mandated nondiscrimination language")...
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  maandag 13 maart 2017 @ 18:34:00 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Stuur me pics van je tieten
pi_169488353
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 03:35 schreef crystal_meth het volgende:
Ik neem aan dat die republikeinen vooral naar "wettelijke discriminatie" kijken. Zoals het niet mogen weigeren van bepaalde klanten voor godsdienstige redenen (een christelijke drukker die LGBT pamfletten moet afdrukken bvb), positieve discriminatie voor minderheden, het bannen van Christelijke verenigingen aan universiteiten (oa in Californië omdat enkel christenen voorzitter mogen worden, in Ohio omdat van de leden verwacht werd dat ze godsdienstige geboden naleven of iets dergelijks, wat niet voldeed aan de "university-mandated nondiscrimination language")...
Christenen en blanken worden net zo min wettelijk gediscrimineerd als welke andere groep dan ook. Jij klaagt alleen dat ze niet meer vrij zijn om anderen te discrimineren zoals ze willen.

Het verliezen van illegale privileges is geen discriminatie.
pi_169501485
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Christenen en blanken worden net zo min wettelijk gediscrimineerd als welke andere groep dan ook. Jij klaagt alleen dat ze niet meer vrij zijn om anderen te discrimineren zoals ze willen.

Het verliezen van illegale privileges is geen discriminatie.
"Jij klaagt"? Fan van Rumsfeld blijkbaar? Die gebruikte dezelfde taktiek, van hem mocht je niet zeggen dat Al Qaida Amerika aanviel omwille van de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden Oosten, want daar steunde je de terroristen mee.

Of snap je de betekenis van de aanhalingstekens rond "wettelijke discriminatie" niet?
quote:
Aanhalingstekens worden wel gebruikt bij ironie of in plaats van het woord "zogenaamd".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhalingsteken

[ Bericht 18% gewijzigd door crystal_meth op 14-03-2017 04:50:01 ]
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:45:58 #88
308438 Ser_Ciappelletto
Stuur me pics van je tieten
pi_169502937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 04:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

"Jij klaagt"? Fan van Rumsfeld blijkbaar? Die gebruikte dezelfde taktiek, van hem mocht je niet zeggen dat Al Qaida Amerika aanviel omwille van de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden Oosten, want daar steunde je de terroristen mee.

Of snap je de betekenis van de aanhalingstekens rond "wettelijke discriminatie" niet?

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhalingsteken
Zelfs dan blijft mijn post gewoon staan. :)
pi_169527738
Blanke mannen zijn de meest gediscrimineerd groep.

Als ik pleit voor een Nederlands Nederland (dus een land voor Nederlanders) dan word racist geroepen.

Maar een zwarte die pleit voor een thuisland voor zijn volk is geen racist, maar dat is normaal.

Iedereen in de wereld mag een eigen plek hebben, behalve blanken, die moeten hun landen delen met de rest van de wereld. Krankzinnig.

Binnen het feminisme vindt ook hypocrisie plaats. Feminisme is walgelijk en dient bestreden te worden. Binnen het feminisme kunnen mannen nooit slachtoffer zijn. Ook daar gaat het in één richting.

Daardoor is de blanke man het meest gediscrimineerd. Dit komt neer op de christelijke man.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')