abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169426783
Ik zie wel elke week staat dat der een rijk mannetje uit een moslim landje weer iets opkoopt of gewoon ergens een moskee laat bouwen. Maar ik hoor nooit iets over een nieuwe kerk?

Christendom is nog steeds het grootste in Nederland, worden er nu uberhaupt nieuwe kerken gebouwd? en zijn der voorbeelden van welke der gebouwd gaan worden?
pi_169426897
Waarom zouden mensen in de huidige tijden (en met het besef dat sprookjes niet bestaan) nog een kerk gaan bouwen?

Toch kan ik je er eentje noemen: de Sagrada Família wordt nog steeds gebouwd...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_169426913
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom zouden mensen in de huidige tijden (en met het besef dat sprookjes niet bestaan) nog een kerk gaan bouwen?

Toch kan ik je er eentje noemen: de Sagrada Família wordt nog steeds gebouwd...
zijn we een beetje moe? ik zei in NEDERLAND.
Ik ben zelf niet gelovig maar ik vind dit echt niet kunnen islam is maar 6% en de moskeen schieten uit de grond. daar moet tegen op gebouwd worden met kerken anders heb je straks allemaal moskeeen.
pi_169426944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:45 schreef Rickerd120 het volgende:

[..]

zijn we een beetje moe? ik zei in NEDERLAND.
Nee, dat zei je niet. Je zei dat het christendom in Nederland het grootste is.
quote:
Ik ben zelf niet gelovig maar ik vind dit echt niet kunnen islam is maar 6% en de moskeen schieten uit de grond. daar moet tegen op gebouwd worden met kerken anders heb je straks allemaal moskeeen.
Waarom zou je door middel van kerken "moeten" opbouwen tegen moskeeën? Dan staat er zo'n enorm gebouw leeg te zijn op een plek waar ook een flink aantal woningen zouden kunnen staan.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_169426953
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:55 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee, dat zei je niet. Je zei dat het christendom in Nederland het grootste is.

[..]

Waarom zou je door middel van kerken "moeten" opbouwen tegen moskeeën? Dan staat er zo'n enorm gebouw leeg te zijn op een plek waar ook een flink aantal woningen zouden kunnen staan.
Hier hebben ze hem hard nodig http://www.omroepzeeland.(...)-zorgen#.WMNav_nhCUk
pi_169426986
De gereformeerden bouwen inderdaad nog wel nieuwe (en grote) kerken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Hoeksteen_(Barneveld)
quote:
De Hoeksteen is een kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland in het Gelderse dorp Barneveld. In 2007 is begonnen met de bouw van de kerk, die eind 2008 is opgeleverd. Deze kerk telt 2.531 zitplaatsen en kan worden uitgebreid tot 3.100 zitplaatsen.[1][2] De kerk vervangt de oude kerk, die met 1.800 zitplaatsen te klein was geworden voor de huidige, nog altijd groeiende gemeente.

De kerk staat op een 30.000 m² groot perceel in de nieuwe woonwijk Veller, nagenoeg naast het tweede kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente; de Adullamkerk. Om op zondagen files van de vierduizend kerkgangers te voorkomen, beginnen de twee diensten van de Gereformeerde Gemeente en die van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland een half uur na elkaar. :D
https://www.eo.nl/geloven(...)rneveld-is-te-klein/
quote:
Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN) kampt met ruimtegebrek in Barneveld. De Hoeksteen, met 2550 zitplaatsen het grootste kerkgebouw van Barneveld, is zes jaar na de opening al te klein. Als noodoplossing creëert de gemeente wekelijks extra plaatsen.
Ondanks de investering en de enorme omvang stuit de gemeente nu al op de grenzen van De Hoeksteen. "Momenteel hebben we 3500 leden. Dat aantal hadden we pas in 2030 verwacht te bereiken."
https://www.trouw.nl/home(...)e-stoppen-~a3438588/
quote:
Met zijn 5000 vierkante meter en 2550 zitplaatsen behoort De Hoeksteen tot de zogeheten refodomes, gigantische kerken op de biblebelt, van reformatorische signatuur. Deze maakt onderdeel uit van het kerkverband Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN, zie kader). Zes jaar na de bouw past de gemeente er al niet meer in.
De qua zitplaatsen grootste kerk is ook pas gebouwd in 2000, en ja, ook die is van gereformeerden. https://nl.wikipedia.org/(...)meente_in_Nederland_(Opheusden)
quote:
Het (naamloze) kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland aan de Kerklaan in Opheusden is gebouwd in 2000 en uitgebreid in 2008/2009 naar ontwerp van architectenbureau Van Beijnum uit Amerongen. De bakstenen zaalkerk heeft 2.850[1] zitplaatsen en is daarmee de grootste kerk van Nederland, gemeten naar het aantal zitplaatsen.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 07:51:53 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169427217
Behalve de twee kerken die in Barneveld eind vorig decennium gebouwd zijn, is er toen in Gouda ook een gigantische kerk gebouwd, ook van de Gereformeerde Gemeente trouwens, en het zou me niets verbazen als de kerk van de Gereformeerde Gemeente in Kootwijkerbroek ook weer gaat uitbreiden nu de Rehobothschool niet meer op het terrein van de kerk staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169427430
Ik ben trouwens laatst langs die nieuwe kerk in Barneveld gefietst. Sjonge, ik wist wel dat die groot was, maar je merkt pas echt hoe groot en imposant die is als je ernaast staat :o.
Somebody that I used to know
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:25:18 #9
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_169599456
De gereformeerde gemeenten zeggen dit:
quote:
In de 21e-eeuw worden nieuwe kerken gebouwd in plaatsen als Barneveld, Gouda, Middelharnis, Tholen, Dirksland, Ede en Scherpenzeel. In diverse gemeenten worden plannen gemaakt voor nieuwe kerken, zoals te Yerseke en Hendrik Ido Ambacht.
Moskeeën zijn er vrij weinig van dus je zult vaker lezen dat er weer een nieuwe moskee wordt gebouwd.

Er zijn ook grote hoeveelheid kerken en moskeeën gevestigd in een oud kantoorgebouw, woning of een lokaal hebben in het wijkcentrum hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door Arutha_ConDoin op 17-03-2017 21:33:53 ]
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
pi_169599501
Na het hoofddoekverbod op de werkvloer graag een kerkverbod, ga maar lekker in je eigen huis een altaartje maken en bidden als je dat zo nodig hebt.
pi_169599510
In de Biblebelt kom ik regelmatig redelijk moderne kerken tegen, dus ja. Het gebeurt nog wel.

O, en natuurlijk sekte kerken zoals scientology etc, die bouwen ook nog door.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:34:58 #12
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_169605650
Ja hoor hier in het dorpje word een nieuwe uit de grond gestampt a 650 zitplaatsen.
If you can dream it, you can do it...
pi_169633062
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:13 schreef Rickerd120 het volgende:
Christendom is nog steeds het grootste in Nederland
Nee, hoor. Agnosten zijn in de meerderheid. Meeste mensen in Nederland hangen geen religie aan.
pi_169633095
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:45 schreef Rickerd120 het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig
Dus moeten er maar lege kerken gebouwd worden, om te doen alsof Nederland een Christelijk land is?
pi_169633119
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:27 schreef Gutz het volgende:
O, en natuurlijk sekte kerken zoals scientology etc, die bouwen ook nog door.
:N Die zijn niet Christelijk.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:48:57 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169645966
Ik ga er vanuit dat immigranten in de grote steden ook hun eigen kerken hebben. Die zien er misschien niet traditioneel uit, zijn vaak meer een soort grote hal, maar het zijn wel kerken natuurlijk :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 01:16:00 #17
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_169759729
Een paar jaar terug is er in Zoetermeer (in de nieuwbouwwijk Oosterheem) nog een nieuwe protestantse kerk gebouwd.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 23:51:03 #18
460494 naoomx
pi_169781685
Geloofsgebouwen. _O_ Kun je lekker mediteren.

EDIT: En bidden natuurlijk.
pi_169781774
Elk dorp en elke wijk heeft al een kerk, nu christendom terug loopt in Nederland heeft weinig zin om veel extra plaatsen te bouwen

Niet zo heel gek
pi_169781829
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:17 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nee, hoor. Agnosten zijn in de meerderheid. Meeste mensen in Nederland hangen geen religie aan.
Ik wilde je tegenspreken omdat Agnosten in mijn ogen zo'n vage minderheid is, maar je hebt gelijk. Nog steeds meer mensen die het allemaal niet goed weten dan overtuig atheïst

volgens eo.nl dan

  woensdag 26 april 2017 @ 08:58:50 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170492748
Yup, in Ridderkerk:

2015:



Middelharnis 2012:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_170497916
Zo min mogelijk, hopelijk. Het christendom heeft uitsluitend een negatieve invloed op de samenleving dus het bouwen van kerken dient ontmoedigd te worden opdat dat verderfelijke gedachtegoed zo min mogelijk verspreidt wordt.
Conscience do cost.
pi_170498299
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:14 schreef ems. het volgende:
Zo min mogelijk, hopelijk. Het christendom heeft uitsluitend een negatieve invloed op de samenleving dus het bouwen van kerken dient ontmoedigd te worden opdat dat verderfelijke gedachtegoed zo min mogelijk verspreidt wordt.
Ik denk helemaal niet dat het christendom alleen een negatieve invloed heeft.
Do what you love, love what you do!
pi_170498648
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:31 schreef kree het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat het christendom alleen een negatieve invloed heeft.
Ok! Ik wel.
Conscience do cost.
pi_170505181
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Ok! Ik wel.
Onderwijs gehad ?
Wel eens geholpen in het ziekenhuis?
Grootouders in een zorgcentrum ?
Ben je ook zo blij met weesopvangtehuizen ?

Wel.. christelijke mensen stonden aan de basis van dit soort zorg.
En vanuit hun geloof dat god wilde dat zij dat deden - zorg hebben voor elkaar - en ook vaak niet of nauwelijks betaald.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 26-04-2017 19:18:10 ]
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:09:46 #26
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_170691551
Bethelkerk in Putten (2011)

Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:11:22 #27
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_170691604
De Fontein in Nijkerk (2007)

Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 10 mei 2017 @ 11:02:24 #28
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170823705
Nu in aanbouw, de nieuwe kerk voor de Hersteld Hervormde Gemeente in Lunteren.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 16 mei 2017 @ 19:44:04 #29
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_170988617
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onderwijs gehad ?
Wel eens geholpen in het ziekenhuis?
Grootouders in een zorgcentrum ?
Ben je ook zo blij met weesopvangtehuizen ?

Wel.. christelijke mensen stonden aan de basis van dit soort zorg.
En vanuit hun geloof dat god wilde dat zij dat deden - zorg hebben voor elkaar - en ook vaak niet of nauwelijks betaald.
Alleen christenen kregen zorg, dus als je je niet bekeerde werd je niet geholpen. En scholen werden opgericht zodat je de propaganda zo in de kinderen kon gieten.

Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_170990345
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:44 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Alleen christenen kregen zorg, dus als je je niet bekeerde werd je niet geholpen.
Dit is niet zo genuanceerd tot onzin. Vroeger was iedereen christelijk. Wat later was dat minder, maar ook die mensen werden geholpen.

quote:
En scholen werden opgericht zodat je de propaganda zo in de kinderen kon gieten.
Zeker was dat ook een reden, maar er was echt wel serieus onderwijs en dat is de basis van de welvaart waar jij nu van geniet.

Tegenwoordig weten mensen niet wat religie ook in positieve zin betekende voor de samenleving. En veel mensen willen het ook niet weten.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:10:36 #31
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_170990629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is niet zo genuanceerd tot onzin. Vroeger was iedereen christelijk. Wat later was dat minder, maar ook die mensen werden geholpen.

[..]

Zeker was dat ook een reden, maar er was echt wel serieus onderwijs en dat is de basis van de welvaart waar jij nu van geniet.

Tegenwoordig weten mensen niet wat religie ook in positieve zin betekende voor de samenleving. En veel mensen willen het ook niet weten.
Laat me raden dit heb je via de kerk of catechisatie gehoord. Religie is altijd een walgelijk systeem van onderdrukking geweest. De wereld was veel verder qua ontwikkeling als de kerk niet stelselmatig wetenschap onderdrukte. En je moest wel claimen dat je christelijk was anders had je geen sociaal vangnet en mocht je geeneens deel uitmaken van een samenleving. Onderdrukking van de vrouw, dom houden van het volk en ook onderdrukken van minderheden. Ja heerlijk homogene samenleving. Als je een blanke hetero man uit de midden of hogere klasse had je het goed. De rest moest zich schikken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_170991478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:10 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Laat me raden dit heb je via de kerk of catechisatie gehoord.
Ook . Ook elders . In een periode dat religie onder druk stond overal

quote:
Religie is altijd een walgelijk systeem van onderdrukking geweest.
Te ongenuanceerd van je.... Je reageert vanuit je geloof wat een dogma is voor je en vanaf die stellingname verketter je de ongelovigen. Typisch een fout van vele radicale gelovigen

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 16-05-2017 21:49:02 ]
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:49:57 #33
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_170991665
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:43 schreef Bluesdude het volgende:

Te ongenuanceerd van je.... Je reageert vanuit je geloof wat een dogma is voor je en vanaf die stellingname verketter je de ongelovigen. Typisch een fout van vele radicale gelovigen
WTF?!?!?!?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_170991714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:49 schreef trigt013 het volgende:

[..]

WTF?!?!?!?
Je bent een gelovige. En een tikkeltje verbeten. Dat leidt tot dogmatisme en ongenuanceerdheid.
Ik ben ook een gelovige. Maar niet zo verbeten.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:54:26 #35
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_170991785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent een gelovige. En een tikkeltje verbeten. Dat leidt tot dogmatisme en ongenuanceerdheid.
Ik ben ook een gelovige. Maar niet zo verbeten.
Ik ben zwaar atheïstisch, ik vind dat gelovigen een beetje weinig aan kritisch denken doen en blind de indoctrinatie van hun kerk geloven. Nogmaals de kerk is een walgelijk instituut wat leeft op onderdrukking en emotionele chantage.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_170991852
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:54 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik ben zwaar atheïstisch,
Ik ben ook atheistisch, maar je zegt het zelf al ...'zwaar' ..Je bent te zwaar

quote:
ik vind dat gelovigen een beetje weinig aan kritisch denken doen
Zeker heb je gelijk, maar kijk ook in de spiegel

quote:
Nogmaals de kerk is een walgelijk instituut wat leeft op onderdrukking en emotionele chantage.
Er is wel een kern van waarheid , wat je zegt maar.....
Zwaar... zo noem je het.
Ik noem je verbeten, dogmatisch en ongenuanceerd.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 22:03:39 #37
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_170992001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ben ook atheistisch, maar je zegt het zelf al ...'zwaar' ..Je bent te zwaar
Je lult maar wat wat net was je nog een gelovig. Ik zie hier om mij heen mensen onderdrukt en uitgesloten worden door keurige blanke mensen onder de noemer religie. Dus daar word je niet toleranter van.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 12 juli 2017 @ 11:28:54 #38
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172360422
quote:
Groen licht megakerk Yerseke

YERSEKE - De gemeenteraad van Reimerswaal heeft dinsdagavond ingestemd met de komst van een megakerk aan de rand van het Zeeuwse dorp Yerseke. De bouw van de kerk die plaats moet bieden aan 2000 gelovigen is omstreden.

Inwoners vrezen voor verkeersoverlast en het gebouw zou ook te groot zijn. Wat oppervlakte betreft wordt het de grootste kerk van het land. De komst van de kerk was ook omstreden omdat die midden in een natuurgebied komt.

Gemeenteraad verdeeld
Na een avond van felle debatten was er uiteindelijk een meerderheid voor de bouw van kerk aan de Steeweg. De gemeenteraad was verdeeld, het voorstel kreeg tien stemmen voor en acht stemmen tegen.

De kerk voor de protestanten van de Gereformeerde Gemeente wordt een van de grootste van Nederland, met een torenspits van bijna 50 meter hoog, tweeduizend zitplaatsen, verschillende zalen en 350 parkeerplekken.

Veel kerkgangers
De verdeeldheid in de gemeenteraad geeft een goed beeld van de samenleving in het vissersdorp. De bevolking, Yerseke heeft bijna 7.000 inwoners waarvan een kleine 2.400 lid is van de Gereformeerde Gemeente, is ook verdeeld over dit onderwerp.

Advocaat De Winter, die de bezwaarhebbende omwonenden vertegenwoordigde, stipte problemen als de verkeersveiligheid, drukte, gevaar van wild parkeerders en de problemen bij een noodsituatie aan.

Kerk in natuurgebied
De kerk komt ook nog eens in een natuurgebied te staan. Wethouder Jaap Sinke van de SGP, dat zeven van de negentien zetels heeft in de gemeente Reimerswaal, beloofde de gemeenteraad dat de verkeerssituatie eerst aangepakt zal worden, voor de kerk gebouwd wordt.

Hij kreeg veel kritiek vanuit de gemeenteraad op zijn handelswijze. Onder meer van Thea Laban-Mos van de VVD. Haar bezwaren tegen dit plan kwamen haar overigens heel duur te staan in de afgelopen weken. Zo werd ze bedreigd, iets dat de wethouder 'verschrikkelijk' noemde.

Grootste kerk in Opheusden
Overigens is de nog te bouwen kerk in Yerseke wat zitplaatsen betreft niet de grootste. Het gebedshuis van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland in het Gelderse dorp Opheusden spant de kroon met 2850 stoelen.

(Telegraaf)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_172362822
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:45 schreef Rickerd120 het volgende:

[..]

zijn we een beetje moe? ik zei in NEDERLAND.
Ik ben zelf niet gelovig maar ik vind dit echt niet kunnen islam is maar 6% en de moskeen schieten uit de grond. daar moet tegen op gebouwd worden met kerken anders heb je straks allemaal moskeeen.
:') wat

Bouw ze gewoon allebei niet meer. Dergelijke negatieve invloeden moet je juist zoveel mogelijk ontmoedigen.
Conscience do cost.
  woensdag 12 juli 2017 @ 13:40:00 #40
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172362893
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:28 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

:')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172363008
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:45 schreef Rickerd120 het volgende:

[..]

zijn we een beetje moe? ik zei in NEDERLAND.
Ik ben zelf niet gelovig maar ik vind dit echt niet kunnen islam is maar 6% en de moskeen schieten uit de grond. daar moet tegen op gebouwd worden met kerken anders heb je straks allemaal moskeeen.
Hahaha, welcome to Moskerkië *O*
Tails tell tales
pi_172532300
Over een vrij nieuwe kerk in Barneveld. Als je het zo leest lijkt het eerder een evenementenhal...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lt-12112320-a1566894

Bij het opzoeken kwam ik ook dit artikel tegen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)rk-12140560-a1567082
Over een Nederlandse kerk in Jakarta.
pi_172532346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:14 schreef ems. het volgende:
Zo min mogelijk, hopelijk. Het christendom heeft uitsluitend een negatieve invloed op de samenleving dus het bouwen van kerken dient ontmoedigd te worden opdat dat verderfelijke gedachtegoed zo min mogelijk verspreidt wordt.
verspreidt :{

Maar, vertel....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172532390
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar, vertel....
Wat wil je weten?
Conscience do cost.
pi_172532397
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat wil je weten?
Een onderbouwing van wat je net schreef.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172532420
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:35 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Een onderbouwing van wat je net schreef.
Een onderbouwing van wat ik 2 maanden geleden schreef bedoel je :P En dat het christendom een en al ellende is lijkt me evident voor iedereen die enigszins de geschiedenis heeft bestudeerd. Vandaar dus ook dat we er zo snel mogelijk vanaf moeten door de secularisering flink door te zetten.
Conscience do cost.
pi_172532438
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Een onderbouwing van wat ik 2 maanden geleden schreef bedoel je :P En dat het christendom een en al ellende is lijkt me evident voor iedereen die enigszins de geschiedenis heeft bestudeerd. Vandaar dus ook dat we er zo snel mogelijk vanaf moeten door de secularisering flink door te zetten.
Sorry, ik ben niet zo belezen als jij, dus als je het nog even aan me uit wilt leggen in een paar zinnen, ben ik allang blij,
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172532486
Uiteraard worden er nog kerken gebouwd. Religie is nog steeds big business.
pi_172532539
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:38 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Sorry, ik ben niet zo belezen als jij, dus als je het nog even aan me uit wilt leggen in een paar zinnen, ben ik allang blij,
Prima. Het christendom heeft mensen vervolgd. Het christendom heeft hun eigen vermeende superioriteit gepromoot en dat gebruikt om mensen die zich niet als dusdanig identificeren te vermoorden en te plunderen. Het heeft wetenschappelijke ontwikkeling ontzettend efficiënt tegengehouden. Het motiveert men tot op de dag van vandaag om geen vragen te durven stellen.

Er is letterlijk 0.0 positiefs voortgekomen uit het christendom. Je zou nog zeggen dat het een soort bindende factor zou moeten hebben maar in de praktijk, kijkende vooral naar de jaren 800 tot 1400 heeft het vooral voor des te meer conflict gezorgd en is het gebruikt als een soort permanente casus belli tegenover alles dat anders is. En als het niet anders is dan zei je gewoon dat het anders was en een vijand van god en dan kon je weer verder met het eerdergenoemde plunderen en vermoorden. Zelfs de 'stoere' godsdiensten zoals die van de Noormannen of Romeinen hebben niet op dergelijke schaal geweld, genocide en haat gepromoot.

Nouja, sommige kerken zijn wel mooi. Mag ook wel natuurlijk met al dat geld dat ze hebben geplunderd, ook van medechristenen.

Ben jij in de veronderstelling dat die plaag iets positiefs heeft geleverd dan? En wat?
Conscience do cost.
pi_172532783
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Prima. Het christendom heeft mensen vervolgd. Het christendom heeft hun eigen vermeende superioriteit gepromoot en dat gebruikt om mensen die zich niet als dusdanig identificeren te vermoorden en te plunderen. Het heeft wetenschappelijke ontwikkeling ontzettend efficiënt tegengehouden. Het motiveert men tot op de dag van vandaag om geen vragen te durven stellen.

Er is letterlijk 0.0 positiefs voortgekomen uit het christendom. Je zou nog zeggen dat het een soort bindende factor zou moeten hebben maar in de praktijk, kijkende vooral naar de jaren 800 tot 1400 heeft het vooral voor des te meer conflict gezorgd en is het gebruikt als een soort permanente casus belli tegenover alles dat anders is. En als het niet anders is dan zei je gewoon dat het anders was en een vijand van god en dan kon je weer verder met het eerdergenoemde plunderen en vermoorden. Zelfs de 'stoere' godsdiensten zoals die van de Noormannen of Romeinen hebben niet op dergelijke schaal geweld, genocide en haat gepromoot.

Nouja, sommige kerken zijn wel mooi. Mag ook wel natuurlijk met al dat geld dat ze hebben geplunderd, ook van medechristenen.

Ben jij in de veronderstelling dat die plaag iets positiefs heeft geleverd dan? En wat?
Dank je voor je uitleg.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:24:40 #51
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_172533443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Prima. Het christendom heeft mensen vervolgd. Het christendom heeft hun eigen vermeende superioriteit gepromoot en dat gebruikt om mensen die zich niet als dusdanig identificeren te vermoorden en te plunderen. Het heeft wetenschappelijke ontwikkeling ontzettend efficiënt tegengehouden. Het motiveert men tot op de dag van vandaag om geen vragen te durven stellen.

Er is letterlijk 0.0 positiefs voortgekomen uit het christendom. Je zou nog zeggen dat het een soort bindende factor zou moeten hebben maar in de praktijk, kijkende vooral naar de jaren 800 tot 1400 heeft het vooral voor des te meer conflict gezorgd en is het gebruikt als een soort permanente casus belli tegenover alles dat anders is. En als het niet anders is dan zei je gewoon dat het anders was en een vijand van god en dan kon je weer verder met het eerdergenoemde plunderen en vermoorden. Zelfs de 'stoere' godsdiensten zoals die van de Noormannen of Romeinen hebben niet op dergelijke schaal geweld, genocide en haat gepromoot.

Nouja, sommige kerken zijn wel mooi. Mag ook wel natuurlijk met al dat geld dat ze hebben geplunderd, ook van medechristenen.

Ben jij in de veronderstelling dat die plaag iets positiefs heeft geleverd dan? En wat?
dat bloedvergieten van oudsher komt voornamelijk vanuit rome, ze vergoten veel bloed van echte gelovigen, de bijbel noemt het de hoer van babylon, zittend op de stad van de 7 heuvels.

tijdens de 80 jarige oorlog gooiden de katholieke spanjaarden nederlanders op de brandstapel als er een andere bijbelvertaling bij ze aangetroffen werd, zoals een statenbijbel.
pi_172533509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:24 schreef Manke het volgende:

[..]

dat bloedvergieten van oudsher komt voornamelijk vanuit rome, ze vergoten veel bloed van echte gelovigen
"Echte" gelovigen :?
quote:
, de bijbel noemt het de hoer van babylon, zittend op de stad van de 7 heuvels.
Klopt. De bijbel staat vol met dergelijke propaganda.
quote:
tijdens de 80 jarige oorlog gooiden de katholieke spanjaarden nederlanders op de brandstapel als er een andere bijbelvertaling bij ze aangetroffen werd, zoals een statenbijbel.
Geheel volgens christelijke traditie natuurlijk. Andersdenkenden verbranden 8-)
Conscience do cost.
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:54:27 #53
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_172533986
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:29 schreef ems. het volgende:

[..]

"Echte" gelovigen :?

[..]

Klopt. De bijbel staat vol met dergelijke propaganda.

[..]

Geheel volgens christelijke traditie natuurlijk. Andersdenkenden verbranden 8-)
1: mensen die trouw bleven aan het woord van God in de bijbel. opb 17:6
3: dat laatste was natuurlijk een maatregel om zo hun macht niet te verliezen, het volk kon ineens de bijbel lezen in eigen taal ipv uitleg vanuit het latijn door een priester, met dank aan onze Erasmus :)
Door de reformatie is rome veel macht kwijtgeraakt, de jesuieten zijn opgericht als counter-reformatie, hun werk is te zien in het eucumensme, alle kerkstromingen terug naar rome.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 11:59:37 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_172663206
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:30 schreef 99.999 het volgende:
Over een vrij nieuwe kerk in Barneveld. Als je het zo leest lijkt het eerder een evenementenhal...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lt-12112320-a1566894
Dat is het ook, het is het auditorium van de Midden Nederland Hallen.
https://middennederlandhallen.nl/

DoorBrekers is eigenaar van een deel van dat complex, een of andere vastgoedclub heeft het andere deel in handen, en het wordt samen geëxploiteerd.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 12:04:31 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172663319
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 11:59 schreef freako het volgende:

[..]

Dat is het ook, het is het auditorium van de Midden Nederland Hallen.
https://middennederlandhallen.nl/

DoorBrekers is eigenaar van een deel van dat complex, een of andere vastgoedclub heeft het andere deel in handen, en het wordt samen geëxploiteerd.
Ah, nooit geweten dat daar ook kerkdiensten gehouden worden :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')