abonnement Unibet Coolblue
pi_169420785
Hoi,

Ik vraag mij af of er fokkers zijn die hun huis particulier verhuren en wat jullie ervaringen zijn. Ook hoe jullie dit hebben aangepakt. Misschien via een bureau dat voornamelijk aan expats verhuurt?
pi_169420991
Ik heb een tijdje een woning verhuurd via Beter Wonen, en dat kostte me vooral een hoop geld, pas bij de derde maand begonnen ze met betalen geloof ik, de eerste maanden huur verdwenen direct in de zak van Beter Wonen.
Dat ze alles uit handen namen vond ik chill, dat wel. Tot er een jaar later die huurder opeens vertrok, en de hele zooi opnieuw geregeld moest worden, en betaald. :P
Maar zó veel moeite is het niet om huurders te vinden, dus over een paar jaar, als ik weer zou gaan verhuren, ga ik het zelf regelen.

Expats zijn wel chill, zolang je pandje in orde is, hoor je ze nooit, en ze betalen gewoon.
-nee-
pi_169421080
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:38 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb een tijdje een woning verhuurd via Beter Wonen, en dat kostte me vooral een hoop geld, pas bij de derde maand begonnen ze met betalen geloof ik, de eerste maanden huur verdwenen direct in de zak van Beter Wonen.
Dat ze alles uit handen namen vond ik chill, dat wel. Maar zó veel moeite is het niet om huurders te vinden, dus over een paar jaar, als ik weer zou gaan verhuren, ga ik het zelf regelen.

Expats zijn wel chill, zolang je pandje in orde is, hoor je ze nooit, en ze betalen gewoon.
Is het niet zo dat als je het via zo'n bureau doet je zelf minder risico's loopt? Ik las overigens ook dat je dus geen tijdelijke contracten meer mag afsluiten? Klopt dit? Ik maak uit jouw tekst op dat je op dit moment niet verhuurd?

Ik weet overigens nu even niet of het verhuurt met een t is of met een d... :{

Al lees nu je edit: Was het een grote kostenpost?
pi_169421095
Gewoon zelf verhuren. Kan je ook zelf de huurders kiezen. Via een bureau boeit het ze geen kunt wie erin komt.
pi_169421137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat als je het via zo'n bureau doet je zelf minder risico's loopt? Ik las overigens ook dat je dus geen tijdelijke contracten meer mag afsluiten? Klopt dit? Ik maak uit jouw tekst op dat je op dit moment niet verhuurd?

Ik weet overigens nu even niet of het verhuurt met een t is of met een d... :{

Al lees nu je edit: Was het een grote kostenpost?

Adem in adem uit.
pi_169421170
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:42 schreef dopfles1 het volgende:
Gewoon zelf verhuren. Kan je ook zelf de huurders kiezen. Via een bureau boeit het ze geen kunt wie erin komt.
Dacht juist dat ze de huurders checken?
pi_169421256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dacht juist dat ze de huurders checken?
Ja op krediet. Maar als je vraagt wat voor werk ze doen, en dat kunnen aantonen, plus je vraagt een redelijke borg, dan is er weinig risico. Als het netjese mensen zijn zullen ze ook voorzichtig met je huis omgaan.
pi_169421305
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ja op krediet. Maar als je vraagt wat voor werk ze doen, en dat kunnen aantonen, plus je vraagt een redelijke borg, dan is er weinig risico. Als het netjese mensen zijn zullen ze ook voorzichtig met je huis omgaan.
Jij hebt ervaring met verhuren?
pi_169421338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat als je het via zo'n bureau doet je zelf minder risico's loopt? Ik las overigens ook dat je dus geen tijdelijke contracten meer mag afsluiten? Klopt dit? Ik maak uit jouw tekst op dat je op dit moment niet verhuurd?

Ik weet overigens nu even niet of het verhuurt met een t is of met een d... :{

Al lees nu je edit: Was het een grote kostenpost?

Van die tijdelijke contracten weet ik zo gauw niet, volgens mij klopt dat wel ja, maar heb daar vaak de ballen verstand van, mijn vrouw regelt alles waarvoor je meer dan 2 alinea's voor moet lezen. :P

Nu verhuur ik niet nee, dit was zeven jaar geleden voor het laatst.

Beter wonen was duur ja, ik heb vier huurders gehad, en heb volgens mij 15-20% van alle inkomsten direct bij hun achtergelaten. Maar ik was toen echt slordig met geld, dus heb er niet zoveel aandacht aan besteed, wilde gewoon iemand in dat huis hebben. Nu zou ik het gewoon zelf regelen, samen met iemand die het contractueel effe kan dichttimmeren.
-nee-
pi_169421351
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij hebt ervaring met verhuren?
Ja.
pi_169421369
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:49 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ja.
En je hebt nog geen slechte huurders getroffen?
pi_169421376
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:48 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Van die tijdelijke contracten weet ik zo gauw niet, volgens mij klopt dat wel ja, maar heb daar vaak de ballen verstand van, mijn vrouw regelt alles waarvoor je meer dan 2 alinea's voor moet lezen. :P

Nu verhuur ik niet nee, dit was zeven jaar geleden voor het laatst.

Beter wonen was duur ja, ik heb vier huurders gehad, en heb volgens mij 15-20% van alle inkomsten direct bij hun achtergelaten. Maar ik was toen echt slordig met geld, dus heb er niet zoveel aandacht aan besteed, wilde gewoon iemand in dat huis hebben. Nu zou ik het gewoon zelf regelen, samen met iemand die het contractueel effe kan dichttimmeren.
Voorbeeld contracten staan overal op internet.
pi_169421386
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:48 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Van die tijdelijke contracten weet ik zo gauw niet, volgens mij klopt dat wel ja, maar heb daar vaak de ballen verstand van, mijn vrouw regelt alles waarvoor je meer dan 2 alinea's voor moet lezen. :P

Nu verhuur ik niet nee, dit was zeven jaar geleden voor het laatst.

Beter wonen was duur ja, ik heb vier huurders gehad, en heb volgens mij 15-20% van alle inkomsten direct bij hun achtergelaten. Maar ik was toen echt slordig met geld, dus heb er niet zoveel aandacht aan besteed, wilde gewoon iemand in dat huis hebben. Nu zou ik het gewoon zelf regelen, samen met iemand die het contractueel effe kan dichttimmeren.
Ja moet je idd wel alles dichttimmeren aangezien je zoveel horrorverhalen hoort.
pi_169421438
Ik verhuur m'n huis in NL, via bureau dat ook beheer doet, geen omkijken aan daardoor. Ik verhuur enkel aan expats omdat die vanzelf weer oprotten.
pi_169421443
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:49 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ja.
Aan britse ponden?
pi_169421462
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:52 schreef Underdoggy het volgende:
Ik verhuur m'n huis in NL, via bureau dat ook beheer doet, geen omkijken aan daardoor. Ik verhuur enkel aan expats omdat die vanzelf weer oprotten.
Hoeveel procent kost je dat ongeveer?
pi_169421509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En je hebt nog geen slechte huurders getroffen?
Nee kies ze altijd zorgvuldig uit. Laat ze bv. Altijd iets over zichzelf vertellen wanneer ze je contacteren en laat een aantal komen voor een bezichtiging. Kies daar 1 uit die je het beste lijkt.

Kijk online wat je max mag vragen aan huur, er is een puntentelling en op basis daarvan kan je uitrekenen welke huur je max kan vragen, exclusief service kosten. Wees netjes naar je huurders en ze doen hetzelfde naar jou.
pi_169421526
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:55 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Nee kies ze altijd zorgvuldig uit. Laat ze bv. Altijd iets over zichzelf vertellen en laat een aantal komen voor een bezichtiging. Kies daar 1 uit die je het beste lijkt.

Kijk online wat je max mag vragen aan huur, er is een puntentelling en op basis daarvan kan je uitrekenen welke huur je max kan vragen, exclusief service kosten. Wees netjes naar je huurders en ze doen hetzelfde naar jou.
En je laat ze bv kopie van een loonstrook overhandigen?
pi_169421554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En je laat ze bv kopie van een loonstrook overhandigen?
Want die kun je ook echt niet zelf uitprinten. :')
pi_169421591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En je laat ze bv kopie van een loonstrook overhandigen?
Kan je doen. Je kan zelfs een bureau inschakelen die alles eenmalig checkt.

Vaak vind ik een borg voldoende, je merkt snel of iemand betrouwbaar/netjes is of niet.
pi_169421613
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:58 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Kan je doen. Je kan zelfs een bureau inschakelen die alles eenmalig checkt.

Vaak vind ik een borg voldoende, je merkt snel of iemand betrouwbaar/netjes is of niet.
En je hebt nog helemaal geen slechte ervaringen gehad?
pi_169421812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En je hebt nog helemaal geen slechte ervaringen gehad?
Nee.. Als je de huurder niet uitbuit en altijd eerlijk bent, gebreken snel oplost en de huurder zorgvuldig kiest, dan loop je weinig risico's.
pi_169421904
En als er wel iets mis zou gaan dan ben ik ook niet de beroerste om dat eigenhandig op te lossen. Ik maak mij er totaal niet druk om.
pi_169421933
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:05 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Nee.. Als je de huurder niet uitbuit en altijd eerlijk bent, gebreken snel oplost en de huurder zorgvuldig kiest, dan loop je weinig risico's.
Het is ook absoluut niet mijn plan om mensen uit te buiten :p Heb zelf in gedachte om het tijdelijk te verhuren vanuit het buitenland. Als er dan problemen ontstaan kun je dat niet zo snel zelf oplossen natuurlijk. Dus dan zou zo'n tussenbedrijf misschien beter zijn.
pi_169421962
Zo'n bureau die er huurders voor je inzet krijgt enorme marges terwijl ze geen investering hoeven te doen. 10/20% vd huur is echt idioot voor een paar uurtjes werk. Als je wilt verhuur ik je woning voor 10% en los ik al het papierwerk voor je op en zorg ik dat er een netjese huurder in komt. M'n dm staat open.
pi_169422013
Ah je wilt het dus tijdelijk verhuren terwijl je zelf in het buitenland zit. Dan snap ik wel dat je het liever uit besteed.
pi_169422020
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:11 schreef dopfles1 het volgende:
Zo'n bureau die er huurders voor je inzet krijgt enorme marges terwijl ze geen investering hoeven te doen. 10/20% vd huur is echt idioot voor een paar uurtjes werk. Als je wilt verhuur ik je woning voor 10% en los ik al het papierwerk voor je op en zorg ik dat er een netjese huurder in komt. M'n dm staat open.
Deze gebruiker is een sjacheraar van hier tot tokio. Naait geregeld mensen hier op fok! die buitenlandse valuta willen wisselen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
pi_169422038
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:13 schreef vaduz het volgende:

[..]

Deze gebruiker is een sjacheraar van hier tot tokio. Naait geregeld mensen hier op fok! die buitenlandse valuta willen wisselen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
:')
pi_169422043
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:11 schreef dopfles1 het volgende:
Zo'n bureau die er huurders voor je inzet krijgt enorme marges terwijl ze geen investering hoeven te doen. 10/20% vd huur is echt idioot voor een paar uurtjes werk. Als je wilt verhuur ik je woning voor 10% en los ik al het papierwerk voor je op en zorg ik dat er een netjese huurder in komt. M'n dm staat open.
:D

Het is niet iets wat heel snel gaat gebeuren :p Heb wel een familielid die vroeger zelf heeft verhuurt maar het nu via een tussenbedrijf doet. Ze is er eigenlijk zeer tevreden over dus die zou dat misschien dan kunnen doen.
pi_169422063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:13 schreef dopfles1 het volgende:
Ah je wilt het dus tijdelijk verhuren terwijl je zelf in het buitenland zit. Dan snap ik wel dat je het liever uit besteed.
Ja dat is eigenlijk de reden. Daarom misschien beter expats omdat die dus tijdelijk blijven. Al vind ik het vreemd dat je geen tijdelijke contracten mag aanbieden.
pi_169422263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat is eigenlijk de reden. Daarom misschien beter expats omdat die dus tijdelijk blijven. Al vind ik het vreemd dat je geen tijdelijke contracten mag aanbieden.
Weet niet wat voor huis je hebt, maar ik heb ooit twee internationale studenten uit België in mn huis gehad voor 6 maand, en daarna was hun course afgelopen. Ik was zelf ook 6 maand ertussen uit, was dus ideaal.
pi_169422286
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:22 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Weet niet wat voor huis je hebt, maar ik heb ooit twee internationale studenten uit België in mn huis gehad voor 6 maand, en daarna was hun course afgelopen. Ik was zelf ook 6 maand ertussen uit, was dus ideaal.
Een appartement in Den Haag dus qua locatie zit het voor expats wel goed.
pi_169422915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een appartement in Den Haag dus qua locatie zit het voor expats wel goed.
Ik ken iemand die zit met een huurder die tegen alle verwachtingen in in z'n huisje blijft zitten, nou, dan kan je lachen. Dus expats zijn oké, maar ja, soms wil je gewoon echt effe gebeld worden over een kabelgootje dat niet meer zo lekker plakt, en daar moet je dan toch echt een Nederlandse huurder voor hebben. :*
-nee-
pi_169422986
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik ken iemand die zit met een huurder die tegen alle verwachtingen in in z'n huisje blijft zitten, nou, dan kan je lachen. Dus expats zijn oké, maar ja, soms wil je gewoon echt effe gebeld worden over een kabelgootje dat niet meer zo lekker plakt, en daar moet je dan toch echt een Nederlandse huurder voor hebben. :*
De laatste zin begrijp ik niet helemaal :P
pi_169423255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De laatste zin begrijp ik niet helemaal :P
Ik bedoel dat je het bij Nederlanders wel slecht kan treffen, die kennen hun rechten vaak, en die maken er een soort sport van om die zo vaak mogelijk in werking te zien, op het nutteloze af. :P

Ik kende een meisje die wilde dat de huurbaas de geyser opnieuw aanstak want dat ging zij toch echt niet doen, veels te eng. Toen zei de huurbaas dat als ze gewoon effe de buurman ofzo om hulp vroeg dat hij niet een kuteind hoefde te tuffen daarvoor, en toen ging mevrouw op de strepen staan.
Het mag, maar niemand wint dr wat mee. Dat overkomt je met een Spanjaard niet hoor. :P
-nee-
pi_169427170
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:05 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je het bij Nederlanders wel slecht kan treffen, die kennen hun rechten vaak, en die maken er een soort sport van om die zo vaak mogelijk in werking te zien, op het nutteloze af. :P

Ik kende een meisje die wilde dat de huurbaas de geyser opnieuw aanstak want dat ging zij toch echt niet doen, veels te eng. Toen zei de huurbaas dat als ze gewoon effe de buurman ofzo om hulp vroeg dat hij niet een kuteind hoefde te tuffen daarvoor, en toen ging mevrouw op de strepen staan.
Het mag, maar niemand wint dr wat mee. Dat overkomt je met een Spanjaard niet hoor. :P
Wat een bullshit verhaal. Het ontsteken van een geiser, ontluchten en bijvullen van een cv installatie is gewoon een taak van de huurder. De verhuurder hoeft alleen maar eenmalig een handleiding te verstrekken.

Pas wanneer het klusje niet lukt ondanks dat de handleiding correct wordt toegepast is er een taak voor de verhuurder.
pi_169427258
Als je tijdelijk verhuurt ivm verblijf in het buitenland heb je als verhuurder best veel bescherming qua beeindigjng van de huur. Helemaal als je eerst zelf in de woning woonde en er na de verhuurperiode weer in trekt.
Dat zou ik persoonlijk gerust zelf durven doen, zonder een beheerder ter plaatse.
pi_169427425
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoeveel procent kost je dat ongeveer?
Financieel plus technisch beheer is 4 tientjes in de maand, huur is 1600
pi_169427679
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:40 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat een bullshit verhaal. Het ontsteken van een geiser, ontluchten en bijvullen van een cv installatie is gewoon een taak van de huurder. De verhuurder hoeft alleen maar eenmalig een handleiding te verstrekken.

Pas wanneer het klusje niet lukt ondanks dat de handleiding correct wordt toegepast is er een taak voor de verhuurder.
He man, dit is hoe ik het heb gehoord. :P
-nee-
pi_169427704
Ik. In totaal 9 kamers en 1 huis. Via bureau. 7% fee. Ik heb nooit ergens omkijken naar. Bij schade/reparatie bellen ze altijd ff of ze mogen vervangen. Is me die 7% waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2017 09:06:58 ]
pi_169427717
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:28 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Financieel plus technisch beheer is 4 tientjes in de maand, huur is 1600
Had verwacht dat dat veel meer zou kosten. :o
pi_169427734
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:05 schreef Blue_note het volgende:
Ik. In totaal 9 kamers en 1 huis. Via bureau. 7% fee. Ik heb nooit ergens omkijken naar. Bij schade/reparatie bellen ze altijd ff of ze mogen vervangen. Is me die 7% waard.
Vastgoedmagnaat :P

Als er bv problemen ontstaan bij het betalen van de huur dan gaat dat bureau er achter aan toch?
pi_169427739
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:00 schreef dodoria het volgende:
Als je tijdelijk verhuurt ivm verblijf in het buitenland heb je als verhuurder best veel bescherming qua beeindigjng van de huur. Helemaal als je eerst zelf in de woning woonde en er na de verhuurperiode weer in trekt.
Dat zou ik persoonlijk gerust zelf durven doen, zonder een beheerder ter plaatse.
Hmmm ja dat zou ik dan eerst precies moeten uitzoeken.

Anders is AirB&B nog wat maar geloof dat je dat nog maar 2 maanden per jaar mag doen toch?
pi_169427757
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vastgoedmagnaat :P

Als er bv problemen ontstaan bij het betalen van de huur dan gaat dat bureau er achter aan toch?
Bij mij wel. Afspraak dat 2x zij betalen bij proces /deurwaarder/etc, daarna ik. Ik controleer zelf niks. Komt binnen op aparte rekening.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2017 09:12:09 ]
pi_169427762
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Bij mij wel. Afspraak dat 2x zij betalen bij proces /deurwaarder/etc, daarna ik.
Heb je het al meegemaakt?
pi_169427780
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb je het al meegemaakt?
Ja komt wel eens voor dat het vergeten wordt ofzo. Geen echte wanbetalers.

Ik hoor het vaak pas achteraf eerlijk gezegd.
pi_169427796
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja komt wel eens voor dat het vergeten wordt ofzo. Geen echte wanbetalers.

Ik hoor het vaak pas achteraf eerlijk gezegd.
Nu hebben de fokkers hier allemaal wel positieve verhalen. Vaak in het gedeelte werk en recht wordt er toch wel snel gezegd dat je het niet moet doen, komt gezeik van etc.
pi_169427813
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nu hebben de fokkers hier allemaal wel positieve verhalen. Vaak in het gedeelte werk en recht wordt er toch wel snel gezegd dat je het niet moet doen, komt gezeik van etc.
Nja ik zou het nooit doen als je het geld gebruikt om een financiering van het huis ofzo te betalen, of dat je van het geld moet leven.
Je hebt dan geen zekere inkomstenbron. En onderhoud kost ook geld he. Ik denk dat ik totaal toch wel tussen de 5-7k per jaar aan extra onderhoud betaal. Buiten de reservering van afschrijvingen. Wel luxere segment.
pi_169427838
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:16 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nja ik zou het nooit doen als je het geld gebruikt om een financiering van het huis ofzo te betalen, of dat je van het geld moet leven.
Je hebt dan geen zekere inkomstenbron. En onderhoud kost ook geld he. Ik denk dat ik totaal toch wel tussen de 5-7k per jaar aan extra onderhoud betaal. Buiten de reservering van afschrijvingen. Wel luxere segment.
Ja maar jij hebt dan ook kamers plus een huis wat je verhuurt. Flink wat. Hier speelt meer het idee om de winters in het buitenland te verblijven en dan iets te verdienen aan het huis. Hoeft niet veel te zijn of een inkomen waar ik van moet leven.
pi_169427881
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar jij hebt dan ook kamers plus een huis wat je verhuurt. Flink wat. Hier speelt meer het idee om de winters in het buitenland te verblijven en dan iets te verdienen aan het huis. Hoeft niet veel te zijn of een inkomen waar ik van moet leven.
Ik heb geen verstand van tijdelijke verhuur. Ik zou het zelf in mijn eigen huis niet doen omdat ik het niet zou wíllen, maar dat is een persoonlijke afweging. Maar ik ben zuinig op m'n spullen, en ik weet niet hoe de huurder is.
Aan welke opbrengst zit je te denken, netto? Je moet jezelf de vraag stellen of het je dat waard is.

Bij de appartementen boeit het me niks. Tenzij de boel bewust gesloopt wordt natuurlijk.

Als ik die ¤7k deel door 10 objecten is het toch ¤700,- per object dat je kwijt bent. Reken dat ook ongeveer mee.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2017 09:24:48 ]
pi_169427904
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:23 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van tijdelijke verhuur. Ik zou het zelf in mijn eigen huis niet doen omdat ik het niet zou wíllen, maar dat is een persoonlijke afweging. Maar ik ben zuinig op m'n spullen, en ik weet niet hoe de huurder is.
Aan welke opbrengst zit je te denken, netto? Je moet jezelf de vraag stellen of het je dat waard is.

Bij de appartementen boeit het me niks. Tenzij de boel bewust gesloopt wordt natuurlijk.
Netto als je het zonder zon tussen bedrijf zou doen en tijdelijk zou verhuren 700-800 per maand? En wat jij zegt met je eigen huis heb ik ook. Dus probeer ik nu meer de risico's in kaart te brengen en dan te kijken of het het waard is.

Ja maar neem aan dat je er toch flink aan verdient?
pi_169428083
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmmm ja dat zou ik dan eerst precies moeten uitzoeken.

Anders is AirB&B nog wat maar geloof dat je dat nog maar 2 maanden per jaar mag doen toch?
Als je zoekt, zoek dan op 'diplomatenclausule', dan krijg je de informatie die je zoekt.
pi_169428093
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:05 schreef Blue_note het volgende:
Ik. In totaal 9 kamers en 1 huis. Via bureau. 7% fee. Ik heb nooit ergens omkijken naar. Bij schade/reparatie bellen ze altijd ff of ze mogen vervangen. Is me die 7% waard.
Welke regio is dit?
pi_169428104
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:45 schreef dodoria het volgende:

[..]

Als je zoekt, zoek dan op 'diplomatenclausule', dan krijg je de informatie die je zoekt.
Ja daar had ik gister toevallig wat over gelezen. Dus zal ik verder uitzoeken.
pi_169428230
Wij huren zelf via een particulier die een deel heeft uitbesteed. Hij werd geloof ik niet zo goed geïnformeerd.
Zo dacht hij begrepen te hebben van het verhuurbedrijf dat alle gemeentelijke belastingen voor ons zouden zijn en dat wij wel de maandelijkse VVE-bijdrage + inhaalkosten zouden betalen.
Nu zijn de meeste huiseigenaren waarschijnlijk niet zo dom, maar kijk dus kritisch naar een verhuurbedrijf!
pi_169428298
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wij huren zelf via een particulier die een deel heeft uitbesteed. Hij werd geloof ik niet zo goed geïnformeerd.
Zo dacht hij begrepen te hebben van het verhuurbedrijf dat alle gemeentelijke belastingen voor ons zouden zijn en dat wij wel de maandelijkse VVE-bijdrage + inhaalkosten zouden betalen.
Nu zijn de meeste huiseigenaren waarschijnlijk niet zo dom, maar kijk dus kritisch naar een verhuurbedrijf!
Das wel vreemd dat dat al niet duidelijk is dan ja :P
pi_169428365
Toevallig loopt er nu een topic in werk en recht over verhuren. Ook fokkers die daar zeggen het niet te doen.

WGR / 2e hypotheek opties
pi_169430713
Maar vanwaar de vraag? Lijkt mij uitgesloten dat deze TS een eigen woning bezit.

Verder mis ik de belangrijkste opmerking: Mag het van de hypotheeknemer.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169430768
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 12:24 schreef hottentot het volgende:
Maar vanwaar de vraag? Lijkt mij uitgesloten dat deze TS een eigen woning bezit.

Verder mis ik de belangrijkste opmerking: Mag het van de hypotheeknemer.
Zit geen hypotheek op de woning.

Vond het allang duren deze reactie :p

En hoezo deze TS? :{
pi_169430904
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Netto als je het zonder zon tussen bedrijf zou doen en tijdelijk zou verhuren 700-800 per maand? En wat jij zegt met je eigen huis heb ik ook. Dus probeer ik nu meer de risico's in kaart te brengen en dan te kijken of het het waard is.

Ja maar neem aan dat je er toch flink aan verdient?
Ik verdien er prima mee ;)!
pi_169430910
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:46 schreef dodoria het volgende:

[..]

Welke regio is dit?
Limburg. De fee bij minder objecten is hoger overigens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2017 12:36:39 ]
pi_169433792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Had verwacht dat dat veel meer zou kosten. :o
Technisch beheer is overigens alleen telefoonnummer, als er iets kapot is en er moet iemand langs komt dat erbij. Ook 1 maand huur als bemiddelingskosten bij nieuwe huurder.
pi_169434677
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:12 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Technisch beheer is overigens alleen telefoonnummer, als er iets kapot is en er moet iemand langs komt dat erbij. Ook 1 maand huur als bemiddelingskosten bij nieuwe huurder.
Ja dit klinkt veel logischer :p
pi_169444799
Iemand in dit topic toevallig nog een aanbeveling voor een beheerder in Amsterdam? Ik ben op zoek naar een nieuwe, en zoek graag ervaringen van anderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')